ده بازی انحصاری برتر PS4 | بهترین بازی های انحصاری PS4

ده بازی انحصاری برتر PS4 | بهترین بازی های انحصاری PS4

نوشته‌ی
avatar
4 سال و 6 ماه و 11 روز پیش

فهرست مطالب

کمپانی سونی همیشه به قدرت استودیوهای فرست پارتی و بازی های انحصاری برای پلتفرم پلی استیشن مشهور بوده است. نسل حاضر، با کنسول PS4 به عنوان پلتفرم محبوب نسل، مانند گذشته در اجرای بازی های انحصاری با گرافیک خارق العاده فوق العاده بوده است. می خواهیم با هم ده اثر از برترین بازی های این نسل را مرور کنیم پس در ادامه برترین بازی های انحصاری PS4 همراه اگزومگ باشید.

GOW یکی از بهترین بازی های انحصاری PS4 است

اولین بازی از فهرست بهترین بازی های انحصاری PS4، گاد آف وار

سری خدای جنگ دیگر به نمادی از قدرت پلتفرم پلی استیشن تبدیل شده و همیشه درخشیده است. اما هرگز به خوبی آخرین نسخه خود که سال 2018 منتشر شد نبوده است! اثری عالی که کریتوس را از دنیای یونان باستان به دنیای نورث برده و این بار با همراهی پسرش آترئوس.

در مورد این بازیِ بزرگ گفتنی زیاد است! حتی نمی توان به درستی تمام امتیازات آن را ستایش کرد. گرافیک بی نظیر، قدرت فنی عالی، فیزیک و انیمیشن، روایت داستان، موسیقی و گیم پلی همه در اوج قرار دارند تا اولین مورد از فهرست برترین بازی های انحصاری PS4 باشد.

بازی های انحصاری PS4

Horizon: Zero Dawn
ایلای شخصیت اصلی بازی، زن بسیار جوان و شجاعی است که در دنیایی از ماشین های پیشرفته و خطرناک زندگی می‌کند. او همان اوایل بازی به آزادی می رسد و می تواند در تمام این سرزمین پهناور و خطرناک به ماجراجویی بپردازد. روایت داستان هم متفاوت است و هم عالی کار شده. گیم پلی بازی واقعا غنی و چند لایه است و ابتکار عمل خوبی به بازیکن می دهد. محیط های باز و وسیع با گرافیک بسیار زیبا و چشم نواز هم از نقاط قوت این بازی هستند. سیستم ارتقا کاراکتر، اسلحه ها و توانایی های ایلای نیز بسیار دقیق عمل می کند که باعث شده است این بازی نیز در فهرست برترین بازی های انحصاری PS4 باشد.

بازی بلودبورن یکی از جذاب ترین بازی های انحصاری PS4 است

Bloodborne، یکی از خاص‌ترین بازی های انحصاری PS4

اگر دنبال یک تجربه ی سرسری و سطحی هستید، اصلا سراغ بلادبورن نروید! شاهکار استودیو فروم سافتویر هم بسیار سخت و دشوار است و هم از لحاظ تِم، فضاسازی و روایت داستان بسیار عمیق و جدی کار شده است. مردم شهر یارنام مبتلا به نوعی طاعون شده اند و شما در نقش یک شکارچی باید ریشه ی این بیماری و جنون را پیدا کنید. در این راه با مناطق مخوف و تاریک، موجودات وحشتناک و باس های خطرناکی مواجه خواهید شد.

گیم پلی بازی اکشن بسیار خشن و پرسرعت و اسلحه ها و آیتم های متنوعی دارد. بلادبورن علاوه بر این که از لحاظ گیم پلی مبارزات و طراحی مراحل درخشان است، از لحاظ گرافیک، خلق اتمسفر، موسیقی و تِم داستانی نیز خارق العاده عمل کرده است.

اسپایدرمن یکی از معروف ترین بازی های انحصاری PS4 است

Marvel's Spider-Man

این بازی یکی از معروف‌ترین بازی های انحصاری PS4 است. همه مرد عنکبوتی را می شناسیم، و باید گفت که این ابرقهرمان هیچ وقت به خوبیِ چیزی که در بازی جدید استودیو اینزومنیاک به تصویر کشیده شده نبوده است. داستان بازی نسبت به آثاری که در سینما و کامیک بوک ها دیده ایم کاملا متفاوت است و قصه ی پیتر پارکر و مرد عنکبوتی را به موازات هم بیان می کند.

بازی نه تنها از لحاظ بصری عالی است، بلکه گیم پلی بسیار هیجان انگیز و جذابی نیز دارد. واقعا هیچ چیز بهتر از این نیست که با تارهای عنکبوتی میان برج های بلند نیویورک آزاد و با سرعت سرسام آوری حرکت کنید. سیستم مبارزات بازی نیز متنوع و جذاب است.

بازی های انحصاری PS4

Uncharted 4

این نسخه دیگر واقعا آخرین ماجراجویی نِیتن دریک است. یک خداحافظیِ خوب با این شخصیت دوست داشتنی. هدفِ این ماجراجویی هیجان انگیز و نفسگیر چیست؟ یافتن گنجِ گمشده ی ناخدا هِنری!

اگر به دنبال یک اکشن ماجراجوییِ حسابی هستید، به تجربه ی آنچارتد 4 شک نکنید. محیط های بسیار متنوع، وسایل نقلیه، انواع اسلحه ها، سرزمین هایی با آب و هوای متفاوت و ماجراها و آدم های پُرشمار، همه و همه از این بازی یک تجربه ی به یاد ماندنی ساخته است.

آنچارتد


 Uncharted: The Lost Legacy

این عنوان قرار بود در قالب یک بسته الحاقی برای آنچارتد 4 باشد، اما کیفیت و حجم بازی به گونه ای است که به راحتی می تواند حکم یک نسخه ی منحصر بفرد از سری را داشته باشد تا این بازی هم در فهرست بازی های انحصاری PS4 به صورت مستقل قرار گیرد. این نسخه تمام عناصر بازی اصلی را داراست، چیزهایی مثل طراحی محیط، پازل ها و معماها، اسلحه ها و غیره. اما اولین نسخه از سری بدون حضور شخصیت نیتن دریک است. و به جای ماجراهای او، دو شخصیت کلوئی فریزر و نادین راس در هندوستان به دنبال یک عاج سحرآمیز هستند.

کوه ها و معابد هندوستان واقعا عالی طراحی شده اند و حرکت و پرش و پیشروی در گوشه های خطرناک کوهستان جذاب و هیجان انگیز است. "میراث گمشده" نسبت به فرمولِ نسخه اصلی فرانچایز چیز تازه ای ندارد، اما یک اثر فرعی با کیفیت از کار درآمده که حتما ارزش تجربه کردن را دارد.

لست آف آس

The Last of Us Remastered

اثرماندگار استودیوی ناوتی داگ، بی شک یکی از بزرگترین و برترین بازی های نسل هفتم بر روی پلتفرم پلی استیشن بوده و نسخه ریمستر بازی بر روی پلی استیشن فور نیز یک جواهر است. بازی به لطف قدرت سخت افزاری پلتفرم نسل هشتمیِ سونی، از لحاظ گرافیک، انیمیشن و نرخ فریم نسبت به نسخه اصلی بهتر و قوی تر شده است. همچنین استفاده از دوال شاک فور نیز از لحاظ گیم پلی امکانات متفاوتی به گیمر می دهد. در نهایت همراه بودن بسته ی الحاقی بازی (Left Behind) که طی آن شما در نقش الی بازی می کنید نیز در نسخه ریمستر همراه با بازی اصلی عرضه شده که این خود به ارزشِ کلی آن افزوده است.

بازی های انحصاری PS4

Shadow of the Colossus

این عنوان زمان خود و بر روی پلتفرم پلی استیشن 2 یک اثر حیرت انگیز بود. بازی قصه ی مرد جوانی را روایت می کرد که دختری بیمار را با خود به سرزمین ممنوعه آورده و برای درمان او باید 16 باس را شکست دهد. فضای بازی بسیار عمیق و غمگین است و نوعی تفکر و تعمق همیشه همراه شماست. هسته ی اصلی گیم پلی در مبارزه ی پازل گونه با باس های غول آسا خلاصه می شود، باس هایی آن قدر غول آسا که نمی توان باور کرد تیم ایکو چطور توانسته در نسل ششم چنین فیزیک فوق العاده ای را روی پلتفرم سونی پیاده کند!

باید خوشحال بود که این اثر فوق العاده برای پلتفرم نسل هشتمی سونی از نو باز سازی شده است، و ما این فرصت را خواهیم داشت که بازی را با گرافیک بسیار بهتر و امکانات بیشتر دوباره تجربه کنیم.

بازی محبوب لست گاردین

The Last Guardian

هماهنطور که می دانید سازندگان این بازی با کارگردانیِ فامیتو اوئدا، همان تیمی هستند که Shadow of the Colossus را ساخته اند. بازی از لحاظ تِم، فضاسازی و گیم پلی کاملا یادآور آن اثر و همچنین دیگر بازی نسل ششمی این استودیو یعنی ایکو (ICO) است. طرفداران ایکو سال های زیادی منتظر این بازی بوده اند. پس از نمایش های اولیه، مدت های طولانی سکوت خبری، شایعات و حواشی این اثر که قرار بود برای نسل هفتم منتشر شود، بالاخره با تاخیر فراوان برای پلتفرم نسل هشتمیِ سونی و با تحسین منتقدین عرضه شد.

بازی دیترویت یکی از بهترین بازی های انحصاری PS4

Detroit: Become Human

این بازی آخرین مورد از فهرست برترین بازی های انحصاری PS4 است. انسان بودن واقعا به چه معناست؟ اثر جدید دیوید کیج، یک بازی ماجراجویی تعاملی است که طی آن باید در نقش سه اندروید بازی کنید. شما باید به واسطه دیالوگ ها و انتخاب های درست در لحظات حساس، داستان بازی را رقم بزنید. این که دوستانه برخورد کنید یا نه، و در هر موقعیت به آدم های اطراف چقدر اعتماد نشان دهید یا همکاری کنید، جهت دهی داستان بازی را تعیین خواهد کرد.

سخن پایانی بررسی جامع بازی های انحصاری PS4

هرچند بازی از لحاظ گرافیک، سطح فنی و موسیقی بسیار خوب است، اما امتیاز اصلی که بابت آن لایق تحسین است، همان نویسندگیِ داستان و همین طور بازی و صداگذاریِ شخصیت های دنیای بازی است.

حتما بخوانید:

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط