10 بازی برتر PlayStation 5

10 بازی برتر PlayStation 5

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 3 ماه و 17 روز پیش

فهرست مطالب

"چه بازی‌هایی را برای PlayStation 5 خود تهیه کنم؟" این سؤالی است که از نوامبر گذشته، هنگامی که نسل جدید بازی‌های سونی وارد بازار شد، تقریبا از همه از ما پرسیده شده است. مردم می‌خواهند بدانند که کدام بازی‌ها بهتر قدرت PlayStation 5 را نمایش می‌دهند و همچنین کدام بازی‌ها، صنعت مورد علاقه‌شان را به قله‌های بلندتری می‌برند. اگرچه PlayStation 5 تازه وارد عرصه شده است، اما در حال حاضر مجموعه خوبی از بازی‌ها را جمع آوری کرده است، از جمله چند عنوان که در هیچ پلتفرم دیگری نمی‌توانید آن‌ها را بازی کنید. ما کارکنان Game Informer ده بازی را انتخاب کرده‌ایم که از نظرمان بهترین بازی های PS5 هستند.

لطفاً توجه داشته باشید که در حالی که لیست بهترین بازی های PS5 شامل 10 عنوان است، ما آن‌ها را رتبه بندی نمی‌کنیم. اگر یک بازی تا این لیست رسیده باشد (و توانسته باشد وارد لیست شود)، بازی کردن آن ضروری است، تمام! به همین منظور، ما عناوین را به ترتیب زمانی معکوس فهرست می‌کنیم. انتخاب‌های Game Informer برای 10 بازی برتر PlayStation 5:

بهترین بازی های PS5

Deathloop

تاریخ انتشار: 14 سپتامبر 2021

استودیو Arkane، سازندگان Dishonored و Prey ساخته سال 2017، تخصص خود در سبک Immersive Sim را با تم ظاهری علمی تخیلی دهه 1970 ترکیب کرد تا ماجراجویی جذابی را خلق کند. شما در قالب Colt Vahn، در جزیره‌ای گرفتار شده‌اید که در یک حلقه زمانی 24 ساعته گیر کرده است. برای شکستن این چرخه، باید هشت Visionary جزیره را در یک روز از بین ببرید، در حالی که باید خود را از تیرهای Julianna، یک قاتل رقیب که ممکن است توسط یک بازیکن ناشناس کنترل شود، نجات دهید. Deathloop به همان اندازه که یک بازی اکشن است، یک بازی پازلی است، زیرا فهمیدن اینکه چگونه تارگت‌های خود را قبل از نیمه شب از بین ببرید، مستلزم کشف و اتصال سرنخ‌هایی در مورد رفتار و حرکات آنها برای تعیین زمان و مکان حمله است. Deathloop چندین راه برای ارتکاب اعمال کثیف شما ارائه می‌دهد و مجموعه‌ای از توانایی های ماوراء طبیعی سرگرم کننده مکمل اسلحه‌های گرم شما است.

بهترین بازی های PS5

Ghost of Tsushima Director's Cut

تاریخ انتشار: 20 اوت 2021

این حماسه سامورایی بازیکنان PlayStation 4 را شگفت‌زده کرد، و نسخه Director’s Cut با کمک PS5 ظاهری بهتر از همیشه برای این بازی ارائه داده و عملکرد خوبی داشته است تا در فهرست بهترین بازی های PS5 قرار گرفته است. از بین بردن مغول‌های مهاجم به‌عنوان سامورایی Jin Sakai هرگز حس بهتری را به مخاطب القا نکرده است و سواری کردن بر گلزارهای دیدنی Tsushima با کیفیت 4K منظره‌ای دیدنی است. علاوه بر موارد مورد استقبال مانند صدای سه بعدی و لب‌خوانی کامل ژاپنی، Director’s Cut داستان جزیره Iki را نیز گسترده‌تر به نمایش می‌گذارد. این افزونه که در جزیره‌ای کوچک و نزدیک که توسط یک خطر ماوراء طبیعی تهدید می‌شود، اتفاق می‌افتد، تقریباً آن‌قدر بزرگ به نظر می‌رسد می‌تواند یک نسخه دوم مستقل باشد. همچنین یک امتیاز عالی به حساب می‌آید که کاملاً کمپین اولیه را تکمیل می‌کند و به طرفداران Ghost of Tsushima بهانه‌ای عالی برای توسعه دادن به انتقام جزیره‌ای خود می‌دهد.

بهترین بازی های PS5

Hades

تاریخ انتشار: 13 آگوست 2021 (PlayStation)

استودیوی Supergiant Games با Hades یک بازی رُگ‌لیت برای افرادی که به این ژانر علاقه‌ای ندارند، تولید کرد. داستان هیجان‌انگیز Zagreus، پسر Hades، و تلاش او برای فرار از دنیای اموات، با هر دور بازی کردن، ذره‌ذره به طرز درخشانی آشکار می‌شود و شما را تا پایان رضایت بخش خود درگیر می‌کند. این بدان معناست که شکست خوردن و شروع مجدد اغلب احساس مثبتی در شما ایجاد می‌کند زیرا لحظات روایی خارق‌العاده و گفتگوهای جذاب را همراه با گروه به یاد ماندنی خدایان، قهرمانان و افراد ناسازگار می‌گذرانید. مبارزه‌ای که سطح آدرنالینتان را بالا می‌برد، به تنهایی احساس خدا بودن می‌دهد. مهم نیست کدام سلاح الهی را انتخاب می‌کنید، کشتن دشمنان افسانه‌ای اتاقی پس از اتاق دیگر هیجان‌انگیز است. این حس از به صورت استراتژیک انبوهی از مواهب و توانایی‌های مفید را روی هم قرار دادن نیز به شما القا می‌شود. تعداد کمی از بازی‌ها به اندازه Hades به طور مؤثر و بدون هیچ زحمت اضافه‌ای شما را به مرز «یک‌بار دیگر» گفتن می‌کشند.

بهترین بازی های PS5

Ratchet & Clank: Rift Apart

تاریخ انتشار: 11 ژوئن 2021

بازی Ratchet & Clank مانند ستونی برای برند PlayStation است و یکی از بهترین بازی های PS5 محسوب می شود؛ و آخرین عنوان این فرنچایز،Rift Apart، یادآوری عالی از چرایی این موضوع است. داستان پیچیده، نبرد دو نفره با Dr. Nefarious را در چند جهان به تصویر می‌کشد، به طور خاص، بُعدی که در آن فردی شرور کهکشان را فتح کرده است. Rivet، همتای زن Ratchet، به عنوان یک هم‌بازی مورد استقبال در داستانی پر از طنز و روحیه وارد بازی می‌شود. در همین حال، ترکیب پلتفرمینگ و گان پلی فشرده‌تر و خیره‌کننده‌تر از همیشه است. استفاده از Rift Tether برای حرکت بین دنیاهای متفاوت به طور یکپارچه قابلیت منحصر به فردی را برای مبارزه و کاوش ایجاد می‌کند. همچنین اینکه Rift Apart یک ویترین گرافیکی است خالی از لطف نیست و این بازی را به عنوانی عالی برای نشان دادن قدرت PS5 تبدیل می‌کند.

بهترین بازی های PS5

Final Fantasy VII Remake Intergrade

تاریخ انتشار: 10 ژوئن 2021

عنوان Final Fantasy VII Remake ساخته سال 2020، جوهره ناملموسی که بازی سال 1997 را بسیار محبوب می‌کند، را تسخیر نموده و این عمل غیر ممکن را ممکن کرد، همچنین داستان و گیم پلی بازی را تغییر داد تا احساس یک عنوان جدید را در مخاطب زنده کند. اگر اولین بار آن را از دست دادید، FFVII Remake ترکیبی معرکه از اکشن سریع و مکانیک‌های نوبتی را معرفی می‌کند تا رضایت بازیکنان هر دو طرف را جلب کند. به عنوان فصل اول یک سفر چند قسمتی، تمرکز داستان بر روی Cloud و دوستانش است که سعی می‌کنند شرکت شرور Shinra را از بین ببرند. این عملیات ماجراجویی اصلی Midgar را در کاملاً در بر می‌گیرد. Intergrade، یا همان نسخه پیشرفته PS5، باعث شد که بازی خیره کننده PS4 حتی بهتر نیز به نظر برسد. همچنین، این نسخه شامل فصلی از داستان، منحصر به کنسول، به نام Intermission با بازی نینجای کاریزماتیک Yuffie به همراه چرخش پیشرفته‌تر در سیستم مبارزاتی فوق‌العاده می‌باشد.

رزیدنت اویل

Resident Evil Village

تاریخ انتشار: 7 مه 2021

سری Resident Evil در گذشته با ایجاد تعادل بین وحشت و اکشن دست و پنجه نرم کرده است، اما بازی Village تعادل را کاملاً حفظ کرده و جوی ترسناک و پرتنش را در کنار مبارزاتی استرس‌زا ارائه می‌دهد. Ethan Winters، قهرمان بازی Resident Evil 7: Biohazard برای دور دیگری سر و کله زدن با موجودات ناشناخته شب، بازمی‌گردد. با این حال، این بار Ethan  مأموریت دارد دخترش را از دست گروه‌های گرگینه و خون‌آشام‌هایی که در یک قلعه قرون وسطایی و دهکده نزدیک آن سکونت گزیده‌اند، نجات دهد. مبارزات اول شخص Capcom بهبود یافته است و نبرد‌های جدید نسبت به گذشته حس بهتری را به مخاطب القا می‌کنند، و مجموعه کاملی از هیولاهای وحشتناک Ethan را از درون سایه‌ها دنبال می‌کنند، بنابراین چه در مبارزه باشید چه نباشید، Village حس تنشی قوی بهتان منتقل می‌کند. مطمئناً، پازل‌های بازی جای پیشرفت و اصلاح دارند، اما باس‌فایت‌های Resident Evil هرگز بهتر از این نبوده‌اند تا جزو بهترین بازی های PS5 محسوب شوند.

بهترین بازی های PS5

Returnal

تاریخ انتشار: 30 آوریل 2021

هم به عنوان یک شوتر سوم شخص سریع و هم به عنوان یک سفر اسرارآمیز جوی آمیخته به ترس از آدم‌فضایی‌ها، Returnal موفق می‌شود یک تجربه فوق العاده شایسته و منسجم را ارائه دهد. Returnal از همه قابلیت‌هایی که نسل بعدی ارائه می‌دهد بهره برده است، از جمله بازخورد وسیع کنترلرهای DualSense با باس‌فایت‌هایی خلاق که سطح آدرنالینتان را بالا می‌برند، صدها و صدها Bullet-Hell‌های چشمگیر که باید در مقابلشان جاخالی داد، و مجموعه ای از سلاح‌های چشمگیر برای امتحان کردن، Returnal شما را تا لحظه‌ی آخر بازی مجذوب خود می‌کند.

بازی شوتر سوم شخص

It Takes Two

تاریخ انتشار: 24 مارس 2021

یکی از بهترین بازی های PS5 که تا به حال ساخته شده است! عنوان It Takes Two نیاز به کار گروهی، ارتباط و کمی صبر در هر ثانیه بازی دارد. هر دو بازیکن توانایی‌های متفاوتی دارند که باید برای غلبه بر چالش‌ها با هم ترکیب شوند. درست زمانی که به نظر می رسد شما و پارتنر خود به ریتم خوبی رسیده‌اید، گیم پلی بازی تغییر می‌کند تا شما را به روشی کاملا متفاوت به چالش بکشد. مجموعه گسترده‌ی مفاهیم گیم پلی که کاوش می‌شوند، تنها بخشی از چیزی است که بازی It Takes Two را به چنین بازی لذت‌بخشی تبدیل می کند. It Takes Two همچنین با داستانی صمیمانه مضامینی را که اغلب در بازی ها دیده نمی‌شود بررسی می‌کند.

بهترین بازی های PS5

Demon's Souls

تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2020

به لطف بازسازی عالی Demon's Souls، انتظار برای اثر بعدی FromSoftware، یعنی عنوان Elden Ring کمی راحت‌تر شد. بازگشت به ریشه‌های این سری و دیدن آن به این شکل زیبا (و ناراحت کننده) یکی از نکات برجسته عرضه PlayStation 5 بود. تغییرات کوچکی که  Bluepoint Gamesایجاد کرد به این کلاسیک کمک می‌کند تا جلوه‌ای مدرن داشته باشد، همچنین به آن قدرت می‌دهد تا در مقابل دیگر بازی‌های بزرگ Souls ایستادگی کند. اگر قبلاً این بازی را تا حد مرگ روی PS3 بازی کرده‌اید، Fractured Mode جدید آن‌قدر تغییر ایجاد می‌کند تا احساس جدیدی را به شما انتقال دهد.

اسپایدر من

Marvel's Spider-Man: Miles Morales

تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2020

به آخرین گزینه از فهرست بهترین بازی های PS5 رسیدیم؛ دنیای مرد عنکبوتی استودیوی Insomniac Games کمی شبیه به دنیای سینمایی Marvel است و داستان از نگاه شخصیت‌های مختلف ادامه می‌یابد. اولین بازی Miles Morales کوتاه‌تر از بازی اصلی است، اما به همان اندازه جذاب است. داستان دوران بلوغ Miles به خوبی نشان داده می‌شود، و با اینکه او همان نام Spider-Man را با Peter شریک است، به عنوان یک قهرمان متفاوت ظاهر می‌شود که از قدرت نامرئی شدن و الکتریسیته برای مبارزه با شرورانی که شهر نیویورک را تهدید می‌کنند، استفاده می‌کند. در اینجا امیدواریم بازی بعدی Peter و Miles را به یک اندازه در کانون توجه قرار دهد. نمی‌توانیم صبر کنیم تا ببینیم این داستان Spidey به کجا می‌رسد.

نظر شما چیست؟ شما هم بهترین بازی های PS5 را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید!

منبع: GameInformer

بیشتر بخوانید:

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.