بررسی راه حل های مشکلات دسته PS5

بررسی راه حل های مشکلات دسته PS5

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 2 ماه پیش

فهرست مطالب

کنسول PS5 یکی از مورد انتظارترین کنسول‌های دوران مدرن است که شامل ارتقاهای بسیار قابل توجهی می‌باشد؛ ولی بسیاری‌از کاربران به سبب باگ‌های مختلف PS5 با مشکلاتی عملکردی رو به رو می‌شود. بله، حتی آخرین و جدیدترین کنسول سونی نیز قربانی باگ‌ها و مشکلات مختلف هستند، خصوصا با کنترلر DualSense که نسبتا جدید است؛ با این حال این تنها کنترلر کنسول شما نیست که با مشکلات عملکردی مواجه است چراکه این مشکلات حتی به کنترلر نسل جدید نیز کشیده شده‌اند که یکی از جالب‌ترین و عجیب‌ترین طراحی‌ها را دارد.

این کنترلر عملا از فاز کنترلر‌های DualShock که در زمان عرضه اولین PlayStation آغاز شده بودند، گذر کرده و کاربران را دنیای عجیب‌تر و شگفت‌انگیزتری می‌برد، با این وجود بررسی راه حل های مشکلات دسته PS5 موضوعی است که برای کاربران این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است که ما دراین مطلب از اگزو گیم قصد داریم به آن بپردازیم.

راه حل مشکلات دسته PS5

باگ‌های PS5: مشکلات کنترلر DualSense و چگونگی کنترل آن

نرم افزار همیشه پر از نقطه ضعف خواهد ماند و نیازمند چرخه‌ای نامتناهی از توسعه و آپدیت است تا بهتر شود، خصوصا برای PS5 که تازه به بازار وارد شده. اکثر بازیکنانی که تاکنون موفق شده‌اند به PS5 دست‌یابند، باگ‌ها و مشکلات زیادی را گزارش داده‌اند و در حالی که این باگ‌ها زیاد پیدا می‌شوند، در عین حال آزار دهنده نیز هستند؛ ازاین رو در ادامه قصد داریم برخی از باگ‌ها را به همراه راه حل مشکلات دسته PS5 برای شما عزیزان شرح دهیم.

راه حل مشکلات دسته PS5

دریفت DualSense

یکی از بدنام‌ترین باگ‌های PS5 در حال حاضر مشکل دریفت DualSense است که حتی توانسته پای سونی را به دادگاه نیز باز کند! این مشکل زمانی مشخص می‌شود کرکتر بازی، بدون این که بازیکن به کنترلر دست بزند، حرکت می‌کند؛ اما قبل از بردن کنترلر به گارانتی، می‌توانید این راه حل مشکلات دسته PS5 را امتحان کنید:

  • شاید این اتفاق به دلیل جمع شدن گرد و غبار در گوشه‌های کنترلر باشد و یک قوطی هوای فشرده خوب می‌تواند آن را تمیز کند.
  • سعی کنید کنترلر را تمیز کنید ولی به هنگام استفاده از مایعات مواظب باشید زیرا کنترلر ضد آب نیست.
  • کاربران می‌توانند با استفاده از سوزن موجود کنترلر را ریست کرده تا ببینند چه نتیجه‌ای دریافت می‌کنند.
  • کنترلر را با استفاده از USB-C به کنسول متصل کرده و آن را Pair کنید.

راه حل مشکلات دسته PS5

چطور به شکل دستی DualSense را آپدیت کنیم؟

طبق گفته PSU، کنترلر DualSense در صورت کار نکردن، نیازمند آپدیت شدن دستی به آخرین نسخه است و بعضی وقت‌ها این موضوع به دلیل مشکلات اتصالاتی میان کنسول و کنترلر رخ می‌دهد اما برای برطرف کردن آن می‌توانید مراحل زیر از راه حل مشکلات دسته PS5 را طی کنید:

  • به بخش Network در Setting بروید و اینترنت یا Wi-Fi کنسول را خاموش کنید.
  • تاریخ کنسول را یک روز جلوتر ببرید.
  • کنترلر را با استفاده از کابل به کنسول متصل نمایید.
  • دستگاه را ریستارت کنید.
  • کنترلر را آپدیت کنید.

راه حل مشکلات دسته PS5

ارور Not Charging کنترلر DualSense

در حالی که هیچ راه حل مشخصی برای این مشکل نیست، باگ Not Charging کنسول PS5 باعث شده تعدادی از کاربران با مشکل شارژ نشدن کنترلرهایشان رو به رو شوند. برای حل این مشکل، مطمئن شوید که کابل شما خراب نیست و حتما با یک آداپتور و دستگاه دیگر که USB-C نیست آن را تست کنید.

اگر کابل شما خراب است، می‌توانید از کابل تلفن همراه خود استفاده کرده یا یک کابل جدید تهیه کنید. همچنین کاربران گفته‌اند که اتصال کابل به یو اس بی‌های پشتی PS5 این مشکل را حل می‌کند.

مطالعه مطالب زیر را از دست ندهید:

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.