بازی Halo Infinite یک عنوان تحقق نیافته برای کنسولهای نسل نهم مایکروسافت، اما همچنان در افق انتشار نسل بعدی بسیار چشمگیر است. درحالی که فرنچایز Halo بدون شک محبوبیت خود را حفظ کرده و امروزه به عنوان یکی از شناخته شده ترین بازیهای اکشن اول شخص شناخته میشود،
اما این مجموعه تعدادی از طرفداران خود را ازدست داده است. بازی Halo Infinite فرصتی برای مایکروسافت است تا شکوه مستر چیف را بازگرداند و طرفداران را هیجان زده کند.
پس از وقایع Halo 5: Guardians، به نظر میرسد که این بازی باعث میشود اسپارتان کهنه کار در برابر تهدید جدیدی قرار بگیرد، درحالی که برخی ریشههای بازی باقی ماندهاند و دشمنان آشنا باز خواهند گشت.
مایکروسافت فقط چند پیشپرده سینمایی و یک نگاه کوتاه فریبنده از گیمپلی منتشرکرده است، بنابر دانش ما درمورد بازی Halo Infinite درحال حاضر گسترده اما کم عمق به نظر میرسد. با تیم اگزوگیم همراه باشید که هرچیزی را که درمورد این بازی پرچمدارمایکروسافت میدانیم با شما به اشتراک بگذاریم.
اعلامیه و تریلرهای انتشار یافته
Halo Infinite به طور رسمی سال 1398 در مراسم E3 2018 معرفی شد. دراین رویداد، مایکروسافت تریلری با ظاهر چشمگیر، نه برای خود بازی، بلکه برای موتور کاملاً جدید خود، یعنی Slipspace را به نمایش گذاشت. هرچند گیمپلی نداشت و فقط سینمایی بود، اما این تریلر طرفداران فرنچایز هِیلو را برای دنباله Halo 5 : Guardians هیجانزده کرد. ما چشم اندازههای گسترده، دنیای وسیعی برای کاوش و همه نوع حیات وحشی را دیدیم.
یک سال بعد، درسال 1399 رویداد E3 2019 مایکروسافت تریلر سینمایی دیگری را به نمایش گذاشت و اولین نگاه به شخصیت افسانهایی مسترچیف و طراحی جدید او را نشان داد. این سکانس که مسترچیف از خواب بیدارشده است، تا احتمالاً ماموریت بعدی خود را برای نجات جهان آغاز کند. طبق گفته مایکروسافت، این تریلرسرنخها و ارجاعات مربوط به سفر بعدی مسترچیف را پنهان کرده است، و طرفداران ماهها برای یافتن پاسخ درداخل تریلر کاوش کردهاند.
یکی از مهمترین تحولاتی که درمورد Halo Infinite میدانیم، این است که ممکن است پایانی مناسب برای دنباله نسخههای شماره دار هیلو باشد. درعوض استودیو 343 گفته است که Infinite پلتفرم دهه آینده هیلو خواهد بود، که نشان دهنده سبکی شبیه به نقش آفرینی است، از طرف دیگر استودیو 343 با گذشت زمان به ساختن و گسترش Infinite به وسیله محتوای اضافی ادامه میدهد.
به نظر میرسد بازی Halo Infinite بیشتر از هربازی قبلی Halo میتواند یک بازی زنده باشد، که این یک تغییر جالب برای این سری خواهد بود، اما ما درمورد نحو اجرای واقعی این تغییر اطلاعاتی نداریم.
آیا این بازی به پلتفرم PC راه پیدا خواهد کرد؟
Halo Infinite یک عنوان برتر برای کنسولهای نسل نهمی مایکروسافت Xbox Series X و Xbox Series S است، حتی اگر به عنوان لانچ کنسولهای جدید منتشر نشود، اما نکته حائز اهمیت این است که برای پلتفرم PC منتشر خواهد شد. این نکته بسیار قابل توجه است، زیرا خط اصلی بازیهای هیلو از سال 2004 تا کنون منتشر نشده است.
برای همین مایکروسافت با انتشار Halo: The Master Chief Collection برای پلتفرم PC درسال 1398 وضعیت را تغییر داد، و آن را دراستیم به ثبت رساند. مایکروسافت از آن زمان تا کنون بازیهای بیشتری را به Master Chief Collection در غالب دیالسی اضافه کرده است، درحالی که این بازی را به عنوان بخشی از گیمپس مایکروسافت بر روی پلتفرم PC قرار داده است.
تاریخ انتشار
اگرچه Halo Infinite در ابتدا قراربود درکنار کنسولهای سری X و سری S ایکسباکس منتشر شود، اما استودیو343 اعلام کرد توسعه جهانی تا سال 2020 به طور قابل توجهایی کند شده است و درنتیجه انتشار Infinite به تاخیر افتاد. تصاویری که در اولین تریلر گیمپلی بازی نشان داده شده است بازخوردهای کمتری داشته، که به احتمال زیاد این تاخیرمربوط به بازنگری در ظاهر بازی باشد تا با ماهیت نسل 9 مطابقت بیشتری داشته باشد.
در حال حاضر تاریخ دقیق انتشار معلوم نیست ولی به صورت احتمالی در پاییز 1400 منتشرخواهد شد. این بازی همچنین از طریق کنسول نسلهشتم XboxOne و پلتفرم PC در دسترس خواهد بود و با خرید نسخه Xbox One به صورت رایگان میتوانید به نسخه کنسولهای نسل نهمی Xbox Series X و Xbox Series S ارتقا دهید. ناگفته نماند که این بازی به Xbox Game Pass هم اضافه خواهد شد.
چگونه بازی را پیشخرید کنیم؟
اگر به انتشار Halo Infinite بیشتراز یک سال باقی نمانده باشد، هم اکنون میتوانید آن را از چندین خردهفروش پیشخرید کنید.
توسعهدهندگان بازی
لازم به ذکر است که بازی Halo Infinite فقط توسط استودیو343 توسعه داده نشده است. حداقل 3 استودیو دیگر به توسعه این بازی کمک میکنند. آزمایشگاههای Skybox مسئول ساخت حالت Forge بازی (این حالت شامل مجموعهها و موارد جدید از بازی است) است، و بر روی Halo 5 : Forge برای سیستم عامل ویندوز 10 کار میکنند. همچنین کارهایی برای پیشرفته نسخه کنسولی بازی Halo 5 انجام دادهاند.
دیگر استودیوهای درگیر توسعه این بازی میتوان به Sperasoft اشاره کرد که درتوسعهبازیهایی مانند Anthem، Mass Effect: Andromeda، Rainbow Six: Seige و Assassins Creed Odyssey نقش داشتهاند. مشخص نیست دو استودیو اخیر چگونه به توسعه بازی جدید هیلو کمک کردهاند.
گیمپلی بازی
مایکروسافت در جریان پخش کنسول خود یعنی Xbox Series X، 8 دقیقه گیمپلی بازی را به نمایش گذاشته است.
آنچه درمورد گیمپلی جدید میدانیم
بازی Halo Infinite ازبسیاری جهات سری را به سمت آغازین خود باز میگرداند. برای اولین بار، این بازی روی یک دنیای جدید حلقوی ایجاد شده بود، دقیقاً مانند بازی اصلی اما یکی ازاین گذشته قابل کاوش خواهد بود، و آن را به بزرگترین محیط Halo تبدیل کرده است. یک نگاه اجمالی به نقشه بازی Halo کنید، قسمتهای مختلف حلقه را انتخاب کنید، مسیرهای خود را به جلو انتخاب کنید، همچنین از یک چرخش شبانه روزی و حیات وحش برخوردارشوید، که باعث میشود این دنیای حلقهای بسیار زندهترو واقع بینانهتراز مجموعههای گذشته باشد.
طبق گفته استودیو 343 این بازی داستان غیرخطی ندارد. یک داستان سنتی هیلو قست بزرگی از معادله را تشکیل میدهد، بنابراین درحین تجربه Halo Infinite آزادی کامل نخواهید داشت.
بازی Halo Infinite همچنین بازگشت موافقتآمیز را دربرگشت دشمنان اصلی قدیم شما میبینید(درمقابل پروتمهها ودشمنان ربات درمرکز بازی Halo5و Halo4)، گرچه اینها همانی نیستند که در سهگانه اصلی مسترچیف مبارزه کردهاند. دشمنانی که درInfinite با آنها سروکاردارید، اعضای گروهی به نام The Banished هستند، که برای اولین باردرHalo Wars2ظاهر شدهاند.
شما ترکیبی آشنا ازنژادهای مختلفی را درمیان گروه Banished مشاهده خواهید کرد، که شامل گرنتها، شغالها و بازگشت همه بروتها میشود. همچنین طبق گفته استودیو 343 شما با یک هوش مصنوعی پیشرفته از دشمنان روبرو خواهیدشد. که میتوان به یک نمونه از تاکتیکهای غیرمتعارف که با آن روبرو خواهید شد اشاره کرد : بروتها در بعضی مواقع گرانت را به سمت شما پرتاب میکنند.
اما فقط دشمنان بازی تنها تغییر نکردهاند. مسترچیف نیز تاکتیکهای جدیدی در اختیار دارد، ازجمله میتوان به قلاب مبارزهای به نام Grappleshot اشاره کرد، که گزینههای پیمایشی جدیدی را برای شما فراهم میکند. هرچند انتظارصعود از هرچیزی را نداشته باشید. طبق گفته استودیو343 این قلاب مبارزهای مسترچیف را به یک مردعنکبوتی تبدیل نمیکند، اما گزینههای جدیدی برای دورزدن و درگیری را فراهم میکند.
پس میتوان با استفاده از این قلاب مبارزهای برای برخی کارهای دوربرد حساب باز کرد. فاصله با دشمنان خود را از بین ببرید یا به مکانهای مختلف و لبه صعود کنید. همچنین مسترچیف دوستداشتنی از زره اسپارتانی جدید استفاده خواهد که در هنرمفهومی قابل مشاهده است.
سلاحهای جدیدی به بازی Halo Infinite اضافه شده است، که شامل موارد زیر است :
- سلاح Ravager : یک سلاح دارای انرژی زیاد که با سوخت پلاسما کار میکند. سطح سوخت مثل همیشه با درصد نمایش داده میشود. همچنین درانتهای سلاح یک تیغه وجود دارد که باعث افزایش آسیب میشود.
- سلاح Mangler : یک پیستول است که با گلولههای عظیم ولی آرام تر و کند تر از پیستول UNSC شلیک میکند،اما دمیج بیشتری به دشمنان میدهد.
- سلاح CQS48 Bulldog : تفنگ شکاری جدید که جایگزین تفنگ شکاری کلاسیک شده است.
- سلاح تکاور VK78 : این اسلحه UNSC میتواند کاملاً خودکار باشد و برای دوربُرد مناسب است.
- سلاح Pulse Carbine : نسخه ای کاملا یکسان از سلاح کارابین کلاسیک.
حالت مولتیپلیر
بازی Halo بیشتر به دلیل حالت مولتیپلیریا چندنفره شناخته شده است، و ما از اخبار سالها پیش میدانیم که این بازی ازاسپلیت اسکرین محلی برخوردار است. مایکروسافت گفته است که موتوربازی جدید Slipspace قادر به پشتیبانی از حالتهای مختلف از جمله بتل رویال است (اگرچه درحال حاضر این حالت درحال توسعه نیست).
شما میتوانید انتظار داشته باشید که Halo Infinite به مولتیپلیر کلاسیک فرنچایز هیلو وفادار است، اما مایکروسافت برای جلب توجه دوباره ایدههای جدیدی برای حالت مولتیپلیر بازی دارد و قصد عملی کردن آن را دارد.
به نظر میرسد خبربزرگ استودیو 343 درمورد بازی جدید خود، رایگان بودن حالت مولتیپلیر بازی Halo Infinite است. هنگام خرید این بازی کمپین و سایر ویژگی آن را هم خواهید خرید، اما مسئله این است، هرکسی میتواند بدون صرف هزینهای به حالت مولتیپلیر بازی بپردازد. این یک حرکت عالی به نظر میرسد که باعث میشود پایه بازیکنان Halo را افزایش دهد و بازی را به عنوان یک رهبر در ژانراکشن اول شخص احیا کند.
مایکروسافت همچنین میگوید که Infinite دارای کراس پلی خواهد بود، بنابراین شما میتوانید با تمام جامعه هیلو بازی کنید، بدون توجه به اینکه بازی را برروی کنسول یا PC تجربه خواهید کرد. همچنین طبق اعلامیه حساب کاربری توییترهیلو بازی با 120 فریم برثانیه در کنسول Xbox Series X اجرا میشود.
اولین مپ مولتیپلیر بازی
عکسهایی از اولین مپ مولتیپلیربازی به اشتراک گذاشته شده است، که در پایین میتوانید مشاهده کنید.
برگشت The Forge
آزمایشگاههای Skybox که تیم پشتیبان Forge در بازی Halo 5 است، حال الان مدیریت Forge را برای بازی Halo Infinite برعهده دارد، ولی اطلاعاتی نداریم که Infinite s Forge چه ویژگیهایی دارد.
جزئیات داستان
درحال حاضر از جزئیات داستان هیچ اطلاعی در دسترس نیست، مایکروسافت تایید کرد که بازی Halo Infinite داستانی را روایت میکند که بیشترازHalo5 روی شخصیت عمیق مستر چیف تمرکز دارد.
تاکیید بیشتر برروی مسترچیف یک راه حل هوشمندانه است، که مایکروسافت روایت داستان بینقص را با Halo Infinite نشان دهد. مایکروسافت اعتراف کرد که داستان بازی Halo5 نا امیدکننده و رو به نابودی بود، بنابراین طرفداران مشتاقانه منتظراند تا ببینند داستان بازی Halo Infinite چگونه رشد و پیشرفت میکند. مایکروسافت همچنین میگوید که Halo Infinite را Halo6 بدانند که فرنچایزی فراتر از خط داستان اصلی است.
ما میدانیم داستان کلی بازی Halo Infinite درZeta Halo، که یک مکان اصلی از Hole loreاست اتفاق میافتد. داستان Halo این است، که جهانهای حلقهای توسط نژادهای دیگری به عنوان ابر سلاح ساخته شدهاند، که میتوانند زندگی پرهیاهو کهکشانی را ازبین ببرند، و آنها نهایت تلاششان را برای مهار سیلاب یک نژاد بیگانه که موجودات دیگری را به gross تبدیل میکنند به کار میگیرند.
Zeta Halo همچنین به عنوان Installation 07 یا معادل فارسی آن یعنی نصب وراه اندازی 07 شناخته میشود. جایی که افراد مختلفی را مورد آزمایش برای برگشت سیل استفاده کردهاند و برای اولین بار انگلها در دوران پیشروها ظاهر شدهاند. نصب و راه اندازی 07 از عملکرد متفاوتی نسبت به سایر دنیاهای حلقوی برخورداراست، بنابراین احتمالاً میتوان انتظار داشت که ساختارهای جدید و متفاوتی در آنجا وجود داشته باشد، و درهنگام کاوش با تجربههای جدیدتری روبرو بشویم.
ما همچنین اطلاعات کمی درمورد Binshed داریم. به نظر میرسد هدف این گروه، نابودی بشر یا دستکم تبدیل آن به جهنم است، که احتمالاً با سوپراسلحه این کاررا بکنند. این گروه توسط نژاد وحشی به نام War Chief Escharum رهبری میشود که آنتاگونیست یا دشمن اصلی بازی است. همچنین کلمه Binshed به معادل فارسی یعنی "تبعید شده" که برازنده اسم گروهی منفی دراین بازی است.
همچنین هنرمفهومی شخصیتی دیگری در گروه تبعیدشده داریم که دارای ظاهری ترسناک و شمشیری نورقرمز به دست است، که در عکس زیر میتوانید این شخصیت را مشاهده بکنید
آیا بتایی از این بازی وجود خواهد داشت؟
سال 1398 این خبر منتشر شد که بتای Halo Infinite، قبل از لانچ در PC برای ایکسباکس منتشر میشود، و میتوانید دربرنامه Halo Insider رایگان ثبتنام کنید تا فرصتی برای تجربه بتا داشته باشید. اما زمان برای لانچ آن مشخص نشده است و کاربران پلتفرم PC بعداً میتوانند به نسخه بتا بپردازند.
برخی از عزیمتهای بزرگ
با تاخیر یکساله این بازی بزرگ، شاهد خروج برخی از اعضای برجسته تیم توسعه دهنده این پروژه بودهایم. کارگردان این بازی یعنی "کریسلی" که تاکید کرد از پروژه کناره کشیده ، وبه دنبال فرصتهای جدید است. کریسلی از سال 1387 نقش تولیدکننده هیلو را ایفا میکرد، همچنین عنوان شریک رئیس استودیو 343را داشت ، و در گروه توسعهدهنده کار کرده است.
ترک کریسلی از این پروژه تنها ضربهای نبود که بازی در طول پیشرفت به خود دیده است. مدیر خلاق تیملانگو در ماه مرداد 1398 این صنعت را ترک کرد، و به دنبال این ترک تولیدکننده اجرایی یعنی ماری اولسون این کار را دنبال کرد. دراوایل سال جاری 1399، استودیو343 اعلام کرد که 3 استودیو مختلف دیگر به توسعه بازی Halo Infinite کمک میکنند. حتی جوزف استاتن نویسنده کهنه کار دوباره به کار بازمیگردد.
کریگ را فراموش نکنیم!
پس از انتشار گیمپلی بازی در کنسول Xbox Series X، برخی بینندگان تحت تصاویر نمایشی برای عنوان پرچمدار نسل بعدی مایکروسافت قرار نگرفتهاند. این مشکل به خاطر کریگ که یک دشمنی وحشی به حساب میآید بود. زمانی که کریگ درمقابل مسترچیف پدیدار میشود شاهد ظاهر و چشمان مرده که این نشان از گرافیگ و بافت ضعیف است. که این اتفاق تبدیل شد به میم معروف در اینترنت، که البته استودیو 343 این اتفاق به خوشنیکی تعبیر کرد.
اگرچه دریک روز کریگ خود را به کانون توجه در اینترنت تبدیل کرد، اما استودیو343 سعی در بهبود آن داشته است، به نظر میرسد برخی از اسکرین های جدید درماه شهریور نسبت به فیلمهای اولیه بهبود چشمگیری داشته اند
فروشگاه اگزوگیم عرضه کننده تمامی تجهیزات و کالاهای گیمینگ است و همچنین در کنار آن، خدماتی نظیر مشاوره رایگان فنی نیز به گیمرهای ایرانی ارائه میدهد. برای دریافت مشاوره یا هرگونه سوالی میتوانید با شماره 88226531 تماس گرفته یا به بخش دایرکت اینستاگرامِ گزوگیم مراجعه کنید.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.