آیا این حرکت بهترین گزینه برای ادامهی سریِ Assassin’s Creed است؟
بازی Assassin’s Creed Infinity قرار است با تمرکز برروی سرویسدهی به صورت زنده و یا اصطلاحا "لایو سرویس" عرضه شود. براساس گزارش منتشرشده توسط وبسایت Bloomberg، شرکت Ubisoft قصد خلق "یک پلتفرم آنلاین و پهناور که با گذشت زمان بهبود مییابد" را داشته و Infinity "شامل دنیاهایی مختلف با قابلیت گسترش در ماهها و سالهای پس از عرضه" خواهد بود. Ubisoft تاکنون هیچکدام از تغییرات سرویسمحور را به صورت رسمی تایید نکرده ولی در در یک پست در بلاگ این شرکت نوشته شده که Assassin’s Creed Infinity عنوانیست که با همکاری و تلاش چندین استودیوی مختلف توسعه خواهد یافت.
اینکه چنین تجربیاتی در دنیای گیمینگ امروزی به شدت موفق بودهاند، غیرقابل انکار است؛ چرا که همین الان عناوینی نظیر Fortnite و GTA V به لطف خدمات سرویسمحور تبدیل به برخی از پرسودترین بازیهای تاریخ شدهاند. اما آیا دنبالکردن چنین رویکردی برای Assassin’s Creed مناسب است؟
از یک طرف، من شخصا به خاطر ایدهی وجود چندین دنیای مختلف هیجانزدهام؛ چرا که یکی از نقاط قوت سریِ Assassin’s Creed توانایی گشتوگذار، اکتشاف و غرقکردن خود در دورههای مختلف تاریخی بوده است. اما از طرف دیگر درباره اینکه یک "دنیای پهناورِ آنلاین" در فرانچایزی که ریشه در سبک اکشننقشآفرینی و تکنفره دارد، چگونه خواهد بود، نگران هستم. آیا Assassin’s Creed Infinity به عنوان یک هاب و نقطهی اشتراک میان ماجراجوییهای تکنفره مختلف عمل خواهد کرد یا سری را به سمت یک دنیای چندنفرهی اشتراکگذاریشده خواهد برد؟ آیا شاهد پرداختهای درونبرنامهای و انجامدادن فعالیتهایی تکراری برای غنائم و لوت خواهیم بود؟ روایت و داستان (یکی از ستونهای اصلیِ سری) در این بین چه خواهند شد؟
قطعا انجام هرگونه قضاوت و پیشداوری قبل از فاش شدن جزئیات بیشتر درباره Assassin's Creed Infinity غیرممکن است؛ اما صرفنظر از این موضوع، من فکر میکنم که پذیرفتن چنین ریسک بزرگی برای محبوبترین و موفقترین سریِ Ubisoft، تا حدی عجیب باشد. شاید یک نسخهی سرویسمحور از Assassin’s Creed پرسود باشد ولی آیا این حرکت از سوی طرفداران و مخاطبان اصلیِ سری که Assassin’s Creed را به عنوان یک مجموعهی تکنفره با داستانی غنی به یاد دارند، مورد پسند واقع خواهد شد؟
مورد نگرانکننده دیگر این است که Ubisoft به صورت مکرر در ارائهی تجربیات سرویسمحور عملکرد ضعیفی داشته است. هر دو عنوان The Division و The Division 2 به خاطر مشکلاتی نظیر باگهای زیاد و عدم توانایی Ubisoft در حفظ علاقهی بازیکنان، در زمینههای جذبکردن بازیکنان و فراهمکردن محتویاتی مختلف برای سرگرمکردن آنها مشکل داشتهاند؛ اگرچه Ubisoft قصد دارد که در ماههای آینده محتویاتی جدید را به The Division 2 اضافه کند. همچنین مدتهاست که بازی منحصربهفرد، قرونوسطایی و مبارزهای For Honor به خاطر سرعت آرام در ایجاد تعادل و جوایز مسخرهی Season Passهایش زیر تیغ انتقاد قرار دارد. عنوان Hyper Space که یک بازی شوتر و بتلرویال با تاکید برروی حرکت به صورت عمودی است نیز در همان بدو ورود تقریبا شکست خورد و به نظر میرسد که بازی هماکنون مرده است. به نوعی میتوان گفت که Ubisoft در زمینهی بازیهای چندنفره تنها با عنوان شوتر و تاکتیکمحور خود یعنی Rainbow Six: Siege طعم موفقیت را چشیده است.
برای موفقیت در بازار بازیهای سرویسمحور، آنها باید در زمینههایی نظیر رفع سریع مشکلات، پچهای متعادلسازی مکرر و دلایلی برای بازگشت دوباره و بیشتر بازیکنان با گذر زمان بهتر عمل کنند. تقریبا تمامی تلاشهای گذشته و فعلیِ Ubisoft در خلق یک تجربهی سرویسمحور لذتبخش فاقد چنین چیزهایی بوده و به همین دلیل، میترسم که Ubisoft برای پشتیبانی لازم و کافی از Assassin’s Creed جهت رشد در این بخش از صنعت آمادگی نداشته باشد. واردکردن Assassin’s Creed به وادیِ عناوین سرویسمحور خیلی کم شبیه به یک تکامل طبیعی بوده و بیشتر به نظر میرسد که Ubisoft در تلاشی بیهوده برای پیروی از موج فعلیِ صنعت بازی قصد انجام چنین کاری را دارد؛ رویکردی که احتمالا در آینده مخاطبان اصلی سری را زده کرده و سبب میشود آنها با بازی احساس غریبگی کنند.
به طور کلی، بین تغییر و فاصلهگرفتن از یک گیمپلی نقشآفرینیمحور و تکنفره که Assassin’s Creed را محبوب و موفق کرده و شکست مکرر Ubisoft در خلق تجربیات سرویسمحور، من شخصا در مورد Assassin’s Creed Infinity شک دارم. Ubisoft در اینجا چیزهای زیادی برای اثبات دارد؛ توپ هماکنون در زمین آنهاست!
نظر شما چیست؟
آیا شما با من در این زمینه که Ubisoft با Assassin’s Creed Infinity چیزهای زیادی برای اثبات دارد، موافق هستید؟ یا عقیده دارید که این بازی موفق خواهد شد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
همچنین، برای آخرین نسخهی نقشآفرینی از Assassin’s Creed، شما میتوانید Assassin’s Creed Valhalla را تجریه کنید. این بازی هماکنون برروی پلتفرمهای نسل هشتم و نهم خانوادهی Xbox و PlayStation و PC در دسترس است.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.