جزئیات جدید منتشر شده از Deathloop اطلاعاتی در مورد گیمپلی Juliann به ما میدهند
در طول نمایشگاه QuakeCon 2021 استودیو Arkane Lyon جزئياتی در مورد Deathloop، عنوان اول شخص ماجراجویی خود منتشر نمود. کارگردان بازی "دینگا باباکا" (Dinga Bakaba) و طراح روایت آن "بنت اسمیت" (Bennett Smith) در آخرین اطلاعات منتشر شده تمرکز ویژهای روی شخصیت Julianna داشتند و در مورد انگیزهها و همچنین گیمپلی او صحبت کردند.
قبل از شروع بازی، بازیکنان میتوانند انتخاب کنند که آیا میخواهند حلقه زمانی را بشکنند یا از آن محافظت کنند. اگر مورد دوم را انتخاب کنید، با شخصیت Julianna بازی خواهید کرد و میتوانید لوازم و قابلیتهای او را قبل از وارد شدن به بازی دیگران شخصیسازی کنید. برخلاف Colt، او فقط یک جان دارد و میطلبد که شما از دانش خود در مورد نقشه، جایگیری NPCها و همچنین بازیکن دیگر استفاده کنید.
با وجود این که به هنگام بازی کردن با Colt مجبور نیستید که Julianna را از پای در بیاورید، دلایل زیادی برای مبارزه با او وجود دارد. در کنار انداختن Residium، او سلاحهایی بسیار باکیفیت و یک قدرت (که اصولا از طریق Visionaries به دست میآید) یا یک ارتقا دهنده قدرت نیز به شما خواهد داد. همچنین با کشتن او میتوانید به Trinkets که برای ارتقای سلاحها یا به دست آوردن پرکهای جدید به کار میآید، دست یابید.
از نظر داستانی نیز Julianna در کنار Colt تنها آدمی در Blackreef است که خاطرات خود را به یاد میآورد. او اصولا جوابهایی به سوالات موجود در بازی میدهد اما مهمترین چیز برایش این است که آیا Colt آنقدر قوی است که او را به چالش بکشد یا خیر. برعکس Visionaries، هدف اصلی او جوان ماندن تا ابد یا جاویدان شدن نیست و باید ببینیم هدفش چه چیزی میباشد.
عنوان Deathloop در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) برای PS5 و PC عرضه میگردد.
عنوان NHL 22 به شکل رسمی معرفی شد، عرضه در اکتبر
دوباره به آن بخش از سال نزدیک میشویم که بازیهای ورزشی کم کم منتشر میشوند و یکی از عناوین نادیدهگرفتهشده در میان این بازیها، سری NHL است. عناوین NHL که براساس ورزش هاکی هستند امسال نیز با تایید و معرفی عنوان NHL 22 توسط EA Sports در بازار حضور مییابند.
تقریبا مثل تمام بازیهای ورزشی این نسخه نیز برای طرفداران سری آشنا خواهد بود ولی شامل تغییرات بزرگی مثل گرافیک بهبودیافته و موتور بازیسازی جدید میشود.. نسخه نسل بعدی نیز تفاوتهای مخصوص خودش را خواهد داشت.
تریلر معرفی بازی نیز منتشر شد و آنطور که مشخص است، "استون متیوز" (Auston Matthews) برروی کاور بازی قرار دارد. موتور بازیسازی این عنوان نیز با این نسخه به Frostbite تغییر خواهد کرد و قطعا شامل بهبودهایی در زمینه نورپردازی، سایهها، VFX و چیزهای دیگر میشود. بازی این سری را به نسل جدید میبرد و هردوی PlayStation 5 و Xbox Series X|S ورژن مخصوص خود را دریافت خواهند کرد.
بازی در حال حاضر برای پیشخرید موجود است و همچنین شامل یک نسخه X-Factor Edition میشود که شامل ویژگیهای مختلف و همچنین دسترسی زودهنگام به بازی ۳ روز قبل از عرضه رسمی را میدهد.
عنوان NHL 22 در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) برای PS5 / PS4 / Xbox Series X|S / Xbox One عرضه میگردد.
عنوان Halo Infinite دارای Photo Mode و Custom Game Browser خواهد بود
به دنبال عرضه پیشنمایش تکنیکی عنوان Halo Infinite، دادههای بازی توسط طرفداران رمزگشایی شد و اطلاعاتی که آنها در آن پیدا کردند شامل اسپویلرهایی از بخش داستانی بازی نیز میشد. یکی از صفحات توییتر به نام HaloLeaks نیز تاکنون جزئيات مختلفی اعم از اطلاعات مربوط به سلاحها و مدل کرکترها منتشر نموده و اینطور که به نظر میرسد این بار اطلاعاتی در مورد وجود بخشهای Photo Mode و Custom Game Browser در بازی پیدا شده است.
تعدادی از تنظیمات مربوط به Photo Mode مثل عوض کردن قاب، فیلترها، استیکرهای مختلف، حالت Letterbox و چیزهای دیگر در فایلهای بازی پیدا شدهاند. در زمینههای مربوط به بخش Custom Game Browser نیز بازیکنان توانستند نقشههای انتخاب شده و مدهای پیشنهادی توسط 343 Industries را ببینند. در خود بازی نیز Custom Games براساس رتبهبندی، بروزترین و محبوبترین ترتیبگذاریشدهاند در حالی که میتوان با پارامترهای مختلف آنها را فیلتر کرد.
استودیو 343 Industries هنوز این ویژگیها را به شکل رسمی معرفی نکرده است و درکل بهتر است که منتظر اعلام رسمی بمانیم و دل به شایعات نبندیم. با این حال اما میزان اطلاعاتی که توسط HaloLeaks منتشر شده و درست بودهاند غیرقابل کتمان میباشد. البته ممکن است این ویژگیها بعد از عرضه نیز به بازی اضافه گردند، درست همانند Halo 5: Guardians که یکسال پس از عرضه بخش Custom Game Browser را دریافت نمود.
عنوان Halo Infinite در پاییز ۲۰۲۱ برای پلتفرمهای PC / Xbox Series X|S / Xbox One عرضه میگردد.
امکان معرفی ریبوت سری Saints Row در Gamescom Opening Night Live
تقریبا دوسال پیش کمپانی Deep Silver اعلام نمود که نسخه جدید سری Saints Row به دست استودیو Volition در دست توسعه میباشد و حالا اینطور که به نظر میرسد، قرار است به زودی بفهمیم محصول آنها قرار است به چه شکل باشد. اعلامیهای مبنیبر معرفی ریبوت سری Saints Row برای Gamescom Opening Night Live صورت گرفته و اینطور که پیداست، ظاهرا قرار است روز ۲۵ آگوست (۳ شهریور) ما شاهد این معرفی باشیم.
اخیرا یک وبسایت که حالت تیزر مانندی برای Saints Row داشت برقرار شد و تنها چیزی که در آن دیده میشود کلمه «در حال ریبوت شدن» با نوشته گرافیتی روی دیوار است. وبسایتی که شامل تیزر میشود توسط تهیهکننده Gamescom Opening Night Live یعنی "جف کیلی" (Geoff Keighley) در توییتر منتشر شد و در توییتی که همراه آن بود، تاکید ویژهای روی کلمه «Bossing» دیده می شد.
اصولا پروتاگونیستهای سری Saints Row به عنوان Boss خطاب میشوند. در کنار همه اینها صفحه Saints Row در توییتر نیز در پاسخ به این توییت کیلی ایموجیهای مختلفی را فرستاد!
به هرحال نمایش Gamescom Opening Night Live در تاریخ ۲۵ آگوست (۳ شهریور) برگزار میشود و باید ببینیم که آیا این عنوان در آن حضور خواهد داشت یا خیر.
آپدیت جدید Xbox باگ مربوط به Game Trial را برطرف میکند
آپدیت جدیدی برای سیستم نرمافزاری Xbox منتشر شد که باگهای مربوط به بخش Free Trial را برطرف میکند. کاربران Xbox Game Pass Ultimate دسترسی این را دارند که بازیهایی را به مدت محدودی به شکل رایگان و امتحانی بازی کنند و بسیاری از بازیکنان از این شکایت کرده بودند که حتی وقتی آنها از بازی خارج میشوند، تایمر موجود به شمارش زمان ادامه میدهد.
حالا اما با آخرین آپدیت نرمافزاری منتشر شده طرفداران میتوانند با خیال راحت به انجام این Trialهای رایگان ادامه دهند و مشکلات باگ مربوطه حل شده است.
شایعه: عنوان انحصاری PlayStation یعنی WiLD لغو شد
اینسایدر معروف دنیای بازیهای ویدیویی "جف گراب" (Jeff Grubb) اخیرا در ویدیو خود با Giant Bomb اعلام کرد که پروژه انحصاری "میشل انسل" (Michel Ancel) برای PlayStation که WiLD نام داشت لغو شده است. به نظر میآمد که گراب نسبت به این موضوع نسبتا مطمئن است و دلایل متعددی را برای این اتفاق لحاظ کرد.
آخرین چیزی که از بازی منتشر شده بود مربوط به سال ۲۰۱۷ میشد که کارگردان بازی میشل انسل اقدام به انتشار چند اسکرینشات از بازی کرد و به دنبال آن بازی در سکوت مطلق فرو رفت. بازی در طول نمایشگاه Gamescom 2014 رونمایی شده بود و اطلاعات که در اطراف این بازی هستند نشان میدهند که پروژه WiLD برای مدتی طولانیست که رها شده است. میشل انسل نیز چند وقت پیش جدایی خود از صنعت بازیهای ویدیویی را اعلام کرده بود که به گونهای تایید کننده این موضوع است.
انسل همچنین قبل از جدایی خود در حال کار روی Beyond Good and Evil 2 نیز بود، عنوانی که مدتهاست در جهنم توسعه یوبیسافت قرار دارد و علیرغم اصرار Ubisoft به این که روند توسعه و پیشرفت بازی در جریان است، بعید به نظر میرسد که به این زودیها اخبار خاصی از بازی منتشر شود.
گوگل زمانی در نظر داشت تا با کمک Tencent کمپانی Epic را بخرد
پیرو دادگاه میان Apple و Epic، اسناد مختلفی منتشر شدهاند و اطلاعات جالبی را از بزرگان دنیای گیم و همچنین تکنولوژی در اختیار ما گذاشتهاند. حالا جدیدترین سندی که منتشر شده نشان میدهد که Google قصد داشت تا کنترل بیشتری روی Epic داشته باشد و مانع این شود که کمپانی سودهای زیادی را از گوگل دور کند.
این موضوع که پیش از این توسط Protocol ذکر شده بود، بیانگر این است که Google میدانست Epic علاقهای به خریده شدن توسط گوگل ندارد، بنابرین گوگل به دنبال استراتژیهای مختلف رفت و برنامه داشت تا با Tencent Games(که ۴۰ درصد سهام Epic را در اختیار دارد) همکاری کند و کنترل بیشتری روی کمپانی داشته باشد تا در نهایت "تیم سویینی" (Tim Sweeney) را از سمت مدیرعاملی این کمپانی برکنار بنمایند.
علاوه بر این موارد، گزارش موجود شامل مواردی در مورد همکاری Apple و Google میشود. دلیل این همکاری، این بود که Epic در صدد داشت تا نرخ کمیسیون پرداختی به این کمپانیها را برای قراردادن اپلیکیشنش در پلتفرمشان کاهش دهد و این دو غول صنعت میخواستند از این حرکت جلوگیری کنند. گوگل میلیونها دلار هزینه کرد تا توسعه دهندگان بزرگ دنیای بازی مثل Activision Blizzard پا جای پای Epic نگذارند.
فیل اسپنسر در QuakeCon 2021 در مورد میراث Quake صحبت کرد
در طول نمایشگاه QuakeCon 2021، رئیس Xbox آقای "فیل اسپنسر" (Phil Spencer) در مورد میراث به جا مانده از Quake و تاثیر زیاد آن روی صنعت بازیهای ویدیویی صحبت کرد. اولین نسخه سری Quake روز گذشته به شکل یک ریمستر عرضه شد و در حال حاضر برای طرفداران در دسترس است.
عنوان Quake یکی از اولین بازیهای شوتر بود و طلایهدار گیمپلی پرسرعتی شد که بعدها در DOOM ادامه یافت. مکانیکهای عمیق بازی، بازیکنان را در مسابقات آنلاین برای ساعتها درگیر میکرد و Quake یکی از اولین بازیهای اولی شخص شوتری بود که تبدیل به یک eSport شد.
فیل اسپنسر در مورد این بازی گفت: «فکر میکنم برای ما به عنوان بازیکنان و کسانی که صنعت بازیهای ویدیویی را عاشقانه دوست دارند، بسیار مهم است که بدانیم این هنر از چه جایی نشات میگیرد و در مورد چیست. مهم است فرانچایزهایی را بشناسیم که بعد از عرضه خود به دلیل متفاوت بودن، نوآورانه بودن و ریسکپذیری فراوان تیم توسعه چیزهای بسیار زیادی را تغییر دادند.»
«قطعا Quake یکی از آن بازیها بود. شما میتوانید زمان را به قبل از Quake و بعد از Quake تقسیم کنید. من فکر میکنم هرچیزی که بعد از Quake آمد، هم دارای استانداردهایی بود که فرانچایز معرفی کرده بود و همچنین در زمینه طراحی و چندنفره الهامهای زیادی را از آن گرفته بود، طوری که ما امروزه در بازیهایی که انجام میدهیم نیز این موارد را حس میکنیم. واقعا این فرانچایز بسیار فوقالعاده است و ارزش این را دارد که آن را کامل بشناسیم و متوجه باشیم که چه معنایی برای صنعت ما داشت.»
علاوه بر عرضه برای کنسولها، عناوین Quake 2 و Quake 3: Arena برای PC نیز روی Xbox Game Pass قرار گرفتند. شایعاتی وجود دارند که میگویند این استراتژی مورد آزمایش قرار گرفته تا فرانچایز کلاسیک با کمک MachineGames بازیابی شود. البته هنوز چیز رسمیای در مورد این موضوع نیست و باید ببینیم که آیا شایعات به واقعیت خواهند پیوست یا خیر.
تیزر جدید Metroid Dread و اطلاعاتی در مورد تریلر جدید که ۲۷ آگوست منتشر میشود
کمپانی Nintendo مدتی است که اطلاعات مهمی در مورد Metroid Dread پیش از عرضه آن در ماه اکتبر منتشر میکند و حالا تریلر جدید بازی به ما نشان میدهد که Samus آماده میشود تا به سراغ بخش پایانی سفرش در داستان فعلی برود، داستانی که سالها پیش با اولین عنوان سری Metroid آغاز شد.
هنگامی که نشانههایی از فعالیت Parasite X که گمان میرفت مدتها پیش از بین رفته است در Planet ZDR آشکار شد و Galactic Federation ارتباط خود را با هفت ربات E.M.M.I که به آن جا فرستاده بود از دست داد، Samus آماده شد تا سفری را به سیارهای که ایمنی خود به انگل را مدیون آن است، برود. جایی که اوضاع به سرعت به بدترین شکل ممکن پیش میرود.
همچنین در جدیدترین آپدیت بلاگ Metroid Dread Report نینتندو جزئیاتی از گیمپلی این عنوان در اختیار طرفداران گذاشت که مربوط به لباس Samus، قابلیتهایش و ارتقاهای مختلف میشوند. مواردی مثل تفنگ دستی او، موشکها و Morph Ball نیز در این نسخه وجود خواهند داشت و در کنار آنها شما ویژگیهایی مثل Grapple Beam و ویژگیهای Aeon Abilities مثل Phantom Cloak دسترسی دارید که به شما اجازه میدهد نامرعی باشید.
در نهایت نیز نینتندو تایید کرد که تریلر جدید عنوان Metroid Dread قرار است هفته آینده در تاریخ ۲۷ آگوست (۵ شهریور) منتشر شود.
عنوان Metroid Dread در تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) برای پلتفرم Nintendo Switch عرضه میشود.
عنوان Halo Infinite به هنگام عرضه Co-Op بخش داستانی و همچنین Forge را نخواهد داشت
عنوان Halo Infinite در سال جاری عرضه خواهد شد اما عرضه آن همراه با تمام چیزهای که طرفداران خواهان آنان هستند، نخواهد بود. با توجه به این که 343 Industries سخت در تلاش است که تا پایان سال جاری بازی را عرضه کند، آنها توسعه بخشهای مخصوصی از بازی را در اولویت قراردادهاند و توسعه بخشهای دیگری را به آینده موکول کردند.
این اخبار توسط "جوزف استیتن" (Joseph Staten)، کارگردان استودیو 343 Industries تایید شد. او در آخرین اطلاعات منتشر شده از بازی، اعلام کرد که در هنگام عرضه Co-Op برای بخش داستانی و همچنین بخش Forge در بازی وجود نخواهند داشت. او گفت:
«متاسفانه به دلیل این که ما تمرکز کاملی روی کیفیت بازی به هنگام عرضه آن داریم، مجبور شدیم این تصمیم سخت را بگیریم که بخش Co-Op داستانی بازی را با تاخیر در دسترس بازیکنان قرار دهیم. پیرو این موضوع ما همچنین تصمیم گرفتیم که مد Forge را نیز در آینده به بازی اضافه کنیم.»
«هدف اصلی ما این است که هرچیزی را هرگاه که منتشر میکنیم، در سطح استانداردهای کیفی ما باشد، ما این موضوع را روی همه پلتفرمها، چه PC و چه Xbox خواستاریم. ما نگاهی به دو بخش Co-Op داستانی و Forge انداختیم و متوجه شدیم که آنها هنوز آماده نیستند و به عنوان یک استودیو ما نمیخواهیم چیزی را منتشر کنیم که آماده نباشد.»
البته با توجه به ماهیت لایو سرویس گونه عنوان Halo Infinite، این ویژگیها در آینده نزدیک به بازی اضافه خواهند شد و حتی خود 343 Industries اظهار داشته که پس از مدتی Co-Op در بخش داستانی و Forge به بازی عرضه میشوند و عرضه آنها پیرو افزوده شدن محتواهای فصلی بازی خواهد بود.
اما سوالی که پیش میآید این است که چه زمانی این موارد اضافه میشوند؟ طبق گفتههای استیتن قرار است Co-Op در بخش داستانی همزمان با فصل ۲ و بخش Forge همراه با فصل ۳ به بازی اضافه گردند. این یعنی عرضه مورد اول سه ماه پس از انتشار بازی و عرضه بخش دوم شش ماه بعد از عرضه بازی خواهد بود. البته استیتن اظهار داشت که این موارد قطعی نیستند.
استودیو 343 Industries قطعا Halo Infinite را امسال عرضه میکند، تاریخ عرضه به زودی
در میان صحبتهای خود در مورد تاخیر خوردن بخشهای Co-Op و Forge جوزف استیتن و همچنین مدیر روابط عمومی استودیو 343 Industries آقای "برایان جررد" (Brian Jarrard) در مورد این صحبت کردند که با وجود مشخص نبودن تاریخ عرضه بازی، این عنوان قطعا در تعطیلات ۲۰۲۱ منتشر میشود.
مایکروسافت و 343 Industries فعلا در حال تصمیمگیری روی جزئيات نهایی هستند و طبق گفتههای استیتن و جررد به زودی تاریخ عرضه رسمی بازی نیز مشخص خواهد شد. جررد گفت:
«به نظرم مقداری عجیب است که داریم در مورد چیزهایی صحبت میکنیم که به هنگام عرضه در بازی وجود ندارند در حالی که بازی هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد! اما میخواهم مجددا تایید کنم، همانطور که اخیرا فیل اسپنسر به آن اشاره کرده بود، بازی قطعا در تعطیلات سال جاری عرضه خواهد شد و ما قطعا این بازی را در سال جاری عرضه خواهیم کرد. ما به این اتفاق نزدیک نیز هستیم و فکر میکنم تنها جزئیات پایانی باقیماندهاند و پس از آن تاریخ اصلی مشخص خواهد شد.»
استیتن اضافه کرد: «این موضوع قطعا درست است. ما صدر درصد بازی را امسال عرضه میکنیم، هردوی بخش داستانی و فصل اول بخش چندنفره رایگان. تنها جزئيات کمی باقیماندهاند و به زودی تاریخ عرضه رسمی مشخص میگردد.»
این که به زودی چقدر زود است هنوز مشخص نیست ولی خالی از لطف نیست که اشاره کنیم Xbox در نمایشگاه Gamescom یک نمایش دارد که قرار است روز ۲۴ آگوست (۲ شهریور) پخش شود و ممکن است که تاریخ عرضه عنوان Halo Infinite در همین نمایش مشخص شود. شایعاتی پیش از این اشاره میکردند که تاریخ عرضه بازی در اواسط نوامبر خواهد بود.
اخبار کوتاه:
نمایش LEGO Star Wars: The Skywalker Saga برای Gamescom Opening Night Live تایید شد
آپدیت ۶.۶۶ عنوان DOOM Eternal بخشهای Horde Mode، Battlemode و Master Levelهای جدید را به بازی اضافه میکند
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.