خلاصه اخبار روز: از بتای Diablo 2: Resurrected تا بازسازی سگانه‌ GTA

خلاصه اخبار روز: از بتای Diablo 2: Resurrected تا بازسازی سگانه‌ GTA

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 9 ماه و 10 روز پیش

فهرست مطالب

اطلاعات جدیدی از Diablo 2: Resurrected منتشر شد؛ از بتای بازی تا عدم وجود فصل‌ها به هنگام عرضه تا سینماتیک‌های بازی

قبل از عرضه رسمی عنوان Diablo 2: Resurrected در ماه آینده، قرار است یک نسخه بتا از بازی در دسترس بازیکنان قرار بگیرد. کمپانی Blizzard Entertainment تایید کرد که این بتا در دو وحله در دسترس خواهد بود و آغاز آن نیز از ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد)‌ و ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران است. این بتا تا تاریخ ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) در دسترس خواهد بود.

این بتا برای کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند در دسترس خواهد بود و در کنار کلاس‌های Sorceress، Barbarian و Amazon که در نسخه آلفا نیز موجود بودند، بازیکنان می‌توانند از Druid و Paladin نیز استفاده کنند و دو اکت نخست بخش داستانی بازی را همراه با سینماتیک‌های بازسازی شده تجربه کنند.

بتای دوم نیز از تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) تا ۲۳ آگوست (۱ شهریور) برقرار خواهد بود و روی همه پلتفرم‌ها به جز Nintendo Switch برای تمامی کاربران در دسترس خواهد بود. بخش چندنفره نیز در هردوی این بتاها در دسترس خواهد بود قابلیت Cross Progression یا پیشرفت میان‌پلتفرمی روی PC / PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S نیز موجود خواهد بود. در کنار امکان حضور تا هشت بازیکن در یک بازی، این امکان وجود دارد که با هم‌تیمی‌های خود دوئل کنید.

کسانی که به شکل Early Access به بازی دسترسی دارند از ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) می‌توانند بتا را Pre-Load کنند، در حالی که بازیکن‌های کنسولی در ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) و بازیکنان PC در ۱۸ آگوست (۲۷ مرداد) امکان Pre-Load کردن را به دست می‌آورند.

همچنین در اعلامیه زمان عرضه بتای بازی، سازندگان به تعدادی از سوالات طرفداران پاسخ دادند و در عین حال از جواب دادن به وضعیت فصل‌ها یا بخش رقابتی Ladder خودداری نمودند. به دنبال آن در Reddit از رئيس بخش روابط عمومی بازی یعنی آقای "آدام فلچر" (Adam Fletcher) سوال شد که آیا بخش Season/Ladder به هنگام عرضه در بازی موجود خواهد بود یا خیر؟ فلچر گفت:

«ما در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از بخش Seasons/Ladder منتشر می‌کنیم. در حال حاضر انتظار نمی‌رود که این بخش‌ها به هنگام عرضه در دسترس باشد و احتمالا در زمان دیگری بعد از عرضه به بازی اضافه می‌گردد.

با وجود این که این موضوع چیز بزرگی به نظر نمی‌رسد و احتمالا در جهت سبک‌کردن سرورهاست، طرفداران سرسخت سری نگران این هستند که اتفاقات مشابهی با Warcraft 3: Reforged برای بازی رخ بدهد و بازی کاملا عاری از بخش Ladder باشد.

به طور کلی اما بعید است که Diablo 2: Resurrected زمان زیادی بدون وجود این ویژگی‌ها را بگذراند خصوصا که بخش Seasons یکی از بخش‌های کلیدی تجربه این عنوان هک‌ان‌اسلش لوتر است ولی در هر صورت این موضوع تا حدی باعث ناراحتی طرفداران شد.

در نهایت نیز Blizzard Entertainment سینماتیک‌های ریمستر شده برای اکت ۱ و ۲ بازی را منتشر کرد. داستان بازی از آنجا آغاز می‌شود که Deckard Cain از Tristam نجات پیدا می‌کند و سپس به دنبال یک موجود به نام Dark Wanderer‌ می‌رود که مرتبا از شرق به صحرا می‌رود.

عنوان Diablo 2: Resurrected در تاریخ ۲۳ سپتامبر برای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC / Switch عرضه خواهد شد.

واکنش 343 Industries به فیزیک تخریب میوه‌ها!

اخیرا یک ویدیو ساخته شده به دست طرفداران که فیزیک تخریب میوه‌ها را در عنوان Halo Infinite و Call of Duty مقایسه می‌کرد بسیار معروف شد و پیرو آن نیز بسیاری به دنبال بررسی و تحلیل این موضوع رفتند! حالا در بیانیه‌ای که از طریق IGN منتشر شد، استودیو 343 Industries سکوت خود در مورد این موضوع را شکست و به شکل جالبی به این موضوع پاسخ داد.

تیم مهندسی عنوان Halo Infinite با اشاره به این موضوع گفتند: «ما می‌توانیم فیزیک میوه‌ها را بهبود ببخشیم اما برای این کار محبور می‌شویم Needler را از بازی حذف بنماییم!» مشخصا این یک جواب کنایی به یک سوال کنایی‌تر است. فیزیک میوه‌ها بخش مهمی از تجربه بازی نیست و بنابرین خیلی منطقی‌تر است تا تمرکز اصلی سازندگان روی چیزهای مهم‌تر باشد،‌ چیزهایی مثل گانپلی و بالانس بازی.

روند توسعه Halo Infinite ماجرایی طولانی و پر از چیزهای جالب و خنده دار بود. نمایش پارسال بازی بنیان‌گذار ترول اینترنتی Craig the Brute شد. آن زمان نیز استودیو 343 Industries به شکل مشابهی پاسخ داد و شروع به فروش کالاهای مختلفی از آن شخصیت کرد!

عنوان Halo Infinite توسط سازمان رده‌بندی استرالیا رده‌بندی شد

عنوان Halo Infinite یکی از موردانتظارترین بازی‌های امسال است و حالا اینطور که به نظر می‌آید سازمان رده‌بندی استرالیا به بازی رده‌بندی M را داده که موجب خوشحالی طرفداران شده است! به گزارش VGC عنوان Forza Horizon 5 نیز هفته پیش رده‌بندی شد.

اگر تاریخ عرضه و رده‌بندی Forza Horizon 5 ارتباطی باهم داشته باشند، می‌توان در نظر گرفت که این موضوع برای Halo Infinite نیز صدق می‌کند و با توجه به این که تنها یک هفته فاصله میان منتشر شدن رده‌بندی این دو عنوان بود، می‌توان این را استنتاج کرد که تاریخ عرضه Halo Infinite اواسط ماه نوامبر خواهد بود. علاوه بر این که نوامبر سالگرد ۲۰ سالگی فرانچایز می‌باشد، پیش از این نیز اشاراتی به عرضه بازی در اواسط نوامبر وجود داشت.

گیم‌پلی عنوان Assassin’s Creed Valhalla: The Siege of Paris نشان دهنده ویژگی‌های جدید بازی است

افزونه Wrath of the Druids عنوان Assassin’s Creed Valhalla، شخصیت اصلی این عنوان یعنی Eivor را به ایرلند می‌برد و حالا افزونه The Siege of Paris این شخصیت را به فرانکیا می‌برد تا با Charles the Fat مبارزه کرده و پاریس را مورد هجوم قرار دهد. بخش داستانی جدید و همینطور یک نقشه جدید از بهترین بخش‌های این افزونه هستند اما چیزهای زیادی در بخش گیم‌پلی نیز با این افزونه به بازی اضافه گشتند و آن قابلیت‌ها حالا در یک تریلر نشان داده شدند.

بزرگ‌ترین ويژگی جدید بازی Infiltration Missions می‌باشند که شباهت زیادی به مراحل Black Box در عنوان Assassin’s Creed Unity دارند. به شما یک هدف داده می‌شود و راه‌های مختلفی دارید که آن‌ها را بکشید، این که چکار می‌کنید یا چه مسیری را انتخاب می‌کنید به خود شما بستگی دارد. همچنین قابلیت‌ها و سلاح‌های جدیدی نیز در بازی اضافه خواهند شد که از اولی می‌توان به قابلیتی جهت احضار گروهی از موش‌ها و چسباندن بمب اشاره کرد در حالی که دوم شامل داس‌های جدیدی به عنوان سلاح می‌شود.

افزونه The Siege of Paris امروز برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC / Stadia منتشر گشت.

صداپیشه Kena: Bridge of Spirits در مورد مقایسه با Pixar و روایت احساسی بازی می‌گوید

در مصاحبه‌ای با Newsweek صداپیشه شخصیت Taro در عنوان Kena: Bridge of Spirits یعنی آقای "تاد فنل" (Tod Fennel) در مورد مقایسه‌های موجود میان عنوان اکشن ماجراجویی استودیو Ember Lap و انیمیشن‌های Pixar که به علت جلوه‌های بصری و استایل این عنوان است، صحبت کرد. این مقایسه‌ها دربردارنده بخش عظیمی از هایپ موجود دور و بر بازی بوده‌اند و حالا صداپیشه بازی نیز با بیانیه خود این موضوع را بازگو کرد.

فنل گفت: «بازی استایل بسیار آرامش‌بخشی دارد. حس و حال نقش آفرینی نیز در بازی وجود دارد ولی به طور کلی از نظر بصری و احساسات بازی شباهت زیادی به فیلم‌های Pixar دارد.»

او همچنین به صحبت کردن در این محور ادامه داد و اظهار داشت که چطور هم از لحاظ جلوه‌های بصری و چه از لحاظ داستان‌سرایی عنوان Kena: Bridge of Spirits بازی به آثار Pixar شباهت زیادی دارد. با وجود اینکه بازی بیانگر یک افسانه بانشاط و داستانی بد علیه خوب است، بازی دارای بخش‌های احساسی و عمیق خواهد بود و گذری به مشکلات و دردهای جدی خواهد داشت.»

«شخصیت Kena به ارواح کمک می‌کند تا از یک‌سری مسائل فاصله بگیرند. داستان خیلی زیبایی است و تمام این شخصیت‌ها مشکلات و زخم‌هایی جدی دارند. من پیرو عمق احساسی روایت داستان بازی خیلی شگفت‌زده شدم. دیده می‌شود که مردم در برابر دردها و مشکلاتشان به چه وضعی می‌افتند و در صورتی که نتوانند به خوبی با این مسائل کنار بیایند با چه مشکلات جدی‌ای مواجه می‌شوند. من فکر می‌کنم بازیکنان با این میزان از احساسات و عمق در داستان بازی شگفت‌زده شوند.»

عنوان S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl از Unreal Engine 5 استفاده می‌کند

سال گذشته موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 با یک دموی تکنیکی روی کنسول PS5 معرفی شد و از آن زمان بازی‌های بزرگ بسیاری اقدام به استفاده از آن کردند. از  Senua’s Saga: Hellblade 2 و Dragon Quest 12: The Flames of Fate گرفته تا پروژه جدید The Coalition و حتی شاید The Outer Worlds 2. حالا بازی دیگری که قرار است به این لیست اضافه شود، عنوان جدید استودیو GSC Game World یعنی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl است.

در پاسخ به توییتی که از صفحه رسمی توییتر Unreal Engine منتشر شد و در آن لیستی شامل ۸۰ بازی که از Unreal Engine 5 استفاده می‌کنند بود، استودیو GSC Game World‌ تایید کرد که عنوان  S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl نیز از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 استفاده خواهد کرد.

این استودیو در ژانویه ۲۰۲۰ تایید کرده بود که توسعه بازی روی Unreal Engine صورت خواهد گرفت ولی این اولین بار است که به طور رسمی تایید شده کدام ورژن از بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌هایی مثل Data Layers و همچنین تعداد بسیار زیاد Polygonها از ویژگی‌های این موتور هستند که قطعا استفاده از آن‌ها جذاب و دیدنی خواهد بود.

عنوان  S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl در تاریخ ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S / PC عرضه می‌گردد.

تاخیرهای فراوان برای عناوین Life is Strange؛ تاخیر Life is Strange Remastered Collection تا اوایل ۲۰۲۲ تا تاخیر نسخه Switch عنوان Life is Strange: True Colors

استودیو Deck Nine Games اعلام کرد عنوان Life is Strange: Remastered Collection که شامل ریمستر کامل عناوین Life is Strange و Life is Strange: Before the Storm می‌شود تاخیر خورده است و به جای سپتامبر قرار است که در اوایل سال ۲۰۲۲ منتشر شود. عنوان Life is Strange True Colors نیز برای همه نسخه‌ها به جز Switch در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) منشتر می‌گردد. نسخه Switch بازی اما تاخیر خورد که در ادامه خبر به بررسی آن می‌پردازیم.

دلیل تاخیر Life is Strange: Remastered Collection طبق گفته‌های توسعه دهنده مربوط به همه‌گیری کنونی ویروس COVID-19 می‌شود. این تاخیر به منظوره این است که فشارهای موجود روی تیم توسعه را کاهش دهد و همینطور فاصله زمانی بیشتری میان عرضه Life is Strange: Remastered Collection و Life is Strange: True Colors باشد.

از طرفی کمپانی Square Enix از طریق صفحه Life is Strange در توییتر تایید کرد که عنوان نسخه Switch عنوان Life is Strange: True Colors تاخیر خواهد داشت. تنها اطلاعات موجود این هستند که نسخه Switch دیرتر از سایر نسخه‌ها در سال جاری عرضه می‌گردد ولی زمان دقیق آن کی خواهد بود؟ هنوز این بخش از قضیه مشخص نیست ولی قرار است در هفته‌های بعدی اطلاعاتی از این بخش منتشر شود.

شایعات و لیک‌های جدید عنوان Call of Duty: Vanguard

به دنبال عرضه آپدیت فصل پنجم Call of Duty: Black Ops Cold War بسیاری از کاربران عکس‌هایی از عنوان Call of Duty: Vanguard را در فایل‌های آپدیت یافته‌اند. طبق اطلاعاتی که کاربران Reddit آن را منتشر کرده‌اند، این فایل‌ها حال و هوای بازی که جنگ جهانی دوم که مدتی است شایعات آن منتشر شده‌اند تایید می‌کند. در کنار این‌ها سه نسخه مختلف بازی یعنی Standard، Ultimate و Cross-Gen Bundle نیز تاکنون کشف‌ شده‌اند.

یک بتای آزاد نیز در دسترس خواهد بود که دارندگان نسخه Ultimate Edition دسترسی زودتری به آن خواهند داشت. اسکین‌های مختلفی برای سه اپراتور و همچنین Frontline Weapons Pack و یک Night Raid Mastercraft نیز در بازی وجود خواهند داشت.

از طرفی اینسایدر معروف "تام هندرسون" (Tom Henderson) که اخیرا اطلاعات مهم و موثقی را در مورد Battlefield 2042 منتشر کرد نیز اطلاعات از Call of Duty Vanguard به ما داد. برای مثال اون در پاسخ به یکی از توییت‌های کاربران عدد ۲۴ را نوشت.

این عدد ۲۴ می‌تواند به معنی این باشد که بازی در هنگام عرضه شامل ۲۴ نقشه برای بخش PvP خواهد بود. یک توییت دیگر نیز شامل الفبای نظامی است که در آن نوشته شده «A soon» و نشان دهنده این است که نسخه آلفای بازی به زودی منتشر می‌شود. در توییت دیگری هندرسون اظهار داشت که آب و هوای پویا در بازی‌ها عالی است و همراه آن نیز یک عکس از Battlefield 2042 بود. گفته می‌شود Vanguard نیز دارای آب و هوای پویاست.

در یک پست دیگر او لینک موزیک Zombie از گروه Bad Wolves را گذاشت که پیوست آن نیز یک عکس از لوگوی استودیو Treyarch‌ بود، به معنای این که بخش زامبی عنوان Vanguard را این استودیو می‌سازد. آخرین توییت او نیز شامل عکسی از یک تقویم می‌شد که نشان دهنده تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) به رنگ سبز است که یعنی این تاریخ، زمان عرضه بازی می‌باشد. البته تمامی این‌ها در حال حاضر شایعه می‌باشند و مثل همیشه باید منتظر تایید رسمی باشیم!

به هرحال عنوان Call of Duty Vanguard در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ برای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC‌ عرضه می‌گردد.

شایعه: عنوان Battlefield 2042 از Easy Anticheat استفاده می‌کند

به گزارش تام هندرسون در توییتر، قرار است عنوان Battlefield 2042 از نرم‌افزار ضد تقلب Easy Anticheat استفاده کند و گویا این نرم‌افزار در بتای بازی نیز موجود خواهد بود. این نرم‌افزار ضدتقلب یکی از پرمصرف‌ترین Anticheatهای موجود در بازار است و در عین حال که بی‌نقص نیست، از نبود چیزی بهتر است. البته در هر صورت باید منتظر باشیم تا ببینیم EA و Dice این خبر را تایید می‌کنند یا خیر.

تعدادی از اعضای کلیدی Blizzard‌ کمپانی را ترک کردند

کمپانی Activision Blizzard در حال حاضر شرایط سختی را می‌گذراند و اتفاقا زیادی در این کمپانی در حال افتادن هستند، در میان همه این‌ها اما مشخص شد که به تازگی تعدادی از اعضای کلیدی و مهم این کمپانی از آن جدا شده‌اند. به گزارش Kotaku اخیرا اعلام شد که کارگردان عنوان Diablo 4 یعنی آقای "لوئیز باریگا" (Luis Barriga) و طراح ارشد بازی "جسی مک‌کری" (Jesse McCree) در کنار طراح عنوان World of Warcraft "جاناتان له‌کرافت" (Jonathan LeCraft) از کمپانی جدا شده‌اند.

در حالی که هیچ دلیلی برای این موضوع داده نشد، سخن‌گوی Activision Blizzard با بیانیه‌ای این موضوع را تایید کرد و گفت:

«ما می‌توانیم تایید کنیم که لوئیز باریگا، جسی مک‌کری و جاناتان له‌کرافت دیگر با این کمپانی نیستند. ما توسعه‌دهندگانی مستعد در تیم توسعه خود داریم و مدیران دیگری را نیز برای پروژه‌هایمان انتخاب نمودیم. نسبت به توانایی خود در ادامه دادن پروژه‌‌های که در جریان هستند مطمئنیم و تجربه‌هایی بی‌نظیر را نسیب بازیکنانمان می‌کنیم و ادامه می‌دهیم تا محیطی امن و با بهترین بازدهی را برای کارکنان خود فراهم کنیم.»

شایعه: ریمستری برای سه گانه سری Grand Theft Auto در جریان است

ممکن است تا عرضه عنوان بزرگ بعدی استودیو Rockstar Games یعنی Grand Theft Auto 6 راه زیادی مانده باشد اما اینطور که معلوم است چیزهایی در این میان خواهند بود که بتوانیم با آن‌ها خودمان را سرگرم کنیم. به گزارش Kotaku منابعی که سابقه خوبی در مورد آپدیت‌های Grand Theft Auto Online‌ و Red Dead Redemption Online‌ دارند، گفته‌اند که ریمستر عناوین Grand Theft Auto 3، Grand Theft Auto: San Andreas و Grand Theft Auto: Vice City در دست توسعه می‌باشند.

این عناوین قرار است که اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر برای پلتفرم‌های Xbox One / Xbox Series X|S / Nintendo Switch / PC / Stadia / PS4 / PS5 / iOS / Android منتشر گردند.

سه منبعی که با Kotaku در مورد این موضوع صحبت کردند، اظهار داشتند که عناوین ریمستر شده از موتور بازی‌سازی Unreal Engine استفاده خواهند کرد و از نظر بصری مخلوطی از گرافیک قدیمی و جدید خواهند بود. آن‌ها گفتند که گرافیک بازی آن‌ها را یاد GTAهایی انداخته که پر از مادهای گرافیکی مختلف بودند. گیم‌پلی بازی نیز مانند بازی‌های اصلی بود و محیط کاربری بازی در عین حفظ ظاهر، بروزرسانی‌هایی را به خود می‌دید.

توسعه بازی برای کنسول‌های نسل جدید به دست یکی از استودیوهای جدید راکستار به نام Rockstar Dundee که پیش از این Ruffian Games نام داشت اداره می‌شود. برنامه‌های عرضه ریمستر این سه گانه در طی سال گذشته به دلیل مشکلات مربوط به COVID-19 تغییرات فراوانی کرد. در ابتدا قرار بود این مجموعه همانند هدیه‌ای برای تشکر از کسانی که GTA V و GTA Online را روی کنسول‌های نسل جدید خریدند باشد.

سپس قرار بود که در اوایل سال جاری منتشر شود و در نهایت نیز به پنجره عرضه فعلی رسید. در حال حاضر تمرکز اصلی راکستار روی نسخه‌های کنسولی است که در نهایت منجر به نسخه PC و تلفن‌های همراه در سال آینده می‌شود. همچنین این سه عنوان همزمان منتشر خواهند شد.

راکستار همچنین پورت کردن Red Dead Redemption را نیز در نظر دارد ولی این موضوع بستگی به چگونگی عملکرد ریمستر GTA خواهد داشت.

اخبار کوتاه:

عنوان Back 4 Blood گلد شد

ویدیو جدید عنوان Lost Judgment شامل یک ساعت از گیم‌پلی بازی است

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط