تکنولو‌‌ژی DLI در کنترلر ایکس باکس سری ایکس

تکنولو‌‌ژی DLI در کنترلر ایکس باکس سری ایکس

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 11 ماه و 22 روز پیش

فهرست مطالب

کنترلر‌ها هر نسل با ورود کنسول‌های جدید به بازار تازه می‌شوند. مایکروسافت پس از معرفی پلتفرم نسل جدید خود ایکس باکس سری ایکس، جزییات فنی جالبی نیز در مورد کنترلر این کنسول ارائه کرد. با اگزوگیم همراه باشید تا با کنترلر این پلتفرم قدرت‌مند و دوست‌داشتنی بیشتر آشنا شویم.

اولین نکته‌ی جالب این است که حتی اگر ایکس باکس سری ایکس را خریداری نکنید، کنترلر این کنسول برای ایکس باکس وان قابل استفاده خواهد بود! به لطف تکنولوژی بلوتوث با مصرف باتری بسیار کم، کنترلر برای کامپیوترهای تحت سیستم عامل ویندوز، گوشی‌های اندروید و اپل نیز ایده‌آل خواهد بود. باتری کنترلر برای شارژ شدن از یک کابل یو‌اس‌بی از نوع C استفاده می‌کند.

یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌هایی که کنترلر ایکس باکس کرده است، تکنولوژیDLI  (مخفف Dynamic Latency Input) نام دارد، تکنولوژی بخصوصی که باعث می‌شود تاخیر در عملکرد کنترلر کمتر شود. ساز و کار تکنولوژی دی‌ال‌آی به این صورت است که اطلاعات را از کنترلر با سرعت و به دفعات بیشتری به سیستم می‌فرستد و سپس آن‌ها را با فریم‌های بازی چک می‌کند. مایکروسافت مدعی است که این تکنولوژی، میزان تاخیر مخابره‌ی دستورات از کنترلر به سیستم را چند میلی‌ثانیه کاهش داده و باعث می‌شود که با فشار دادن دکمه‌ها، دستورات تقریبا آنی و در لحظه اجرا شوند.

علاوه بر تکنولو‌ژی دی‌ال‌آی، مایکروسافت ارگونومی کنترلر را نیز ارتقا داده است. دکمه‌های روی کنترلر و همین‌طور بالای کنترلر نرم‌تر شده و لبه‌های آن نیز گِردتر شده است، قسمت تحتانی کنترلر که درون کف دست قرار می‌گیرد نیز بهینه‌تر شده است. طبق بررسی‌های مایکروسافت در حیطه‌ی ارگونومیِ کنترلر، اگر برای طراحی کنترلر ابعاد و فُرم دست یک انسان هشت ساله معیار قرار داده شود، راحتی و ارگونومیِ کنترلر برای صدها میلیون انسان با فُرم‌های مختلف دست مناسب خواهد شد، بدونِ این که برای افرادی که دستانِ بزرگ‌تری دارند تاثیر منفی و بدی ایجاد شود.

کنترلر ایکس باکس سری ایکس همراه با کنسول تا تعطیلات سال جاری میلادی عرضه خواهد شد، البته اگر معضل ویروس کرونا لانچ کنسول را دچار تاخیر نکند. با توجه به این که قیمت کنسول به طور رسمی اعلام نشده است، قیمتِ کنترلر نیز هنوز مشخص نیست. به نظر می‌رسد که نسل آینده‌ی کنسول‌ها بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد. باید منتظر بود و دید..

فروشگاه اگزو گیم عرضه کننده تمامی تجهیزات و کالاهای گیمینگ است و همچنین در کنار آن، خدماتی نظیر مشاوره رایگان فنی نیز به گیمرهای ایرانی ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره و یا هرگونه سوالی می‌توانید با شماره ۸۸۹۴۶۵۶۱ تماس گرفته و یا به بخش دایرکت اینستاگرامِ اگزوگیم مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط