آموزش اتصال دسته ایکس باکس وان به PC

آموزش اتصال دسته ایکس باکس وان به PC

نوشته‌ی
avatar
4 سال و 6 ماه و 27 روز پیش

فهرست مطالب

اگر شما هم از کیبورد و موس خود خسته شده اید، شاید بخواهید با یک دسته ایکس باکس (Xbox) بازی های پلتفرم پی سی (PC) را تجربه کنید، اما نحوه اتصال دسته ایکس باکس وان به PC چگونه است؟

 مایکروسافت همیشه گیمپدهای بسیار باکیفیتی تولید کرده و دسته کنسول نسل هشتمی این کمپانی یعنی ایکس باکس وان نیز از این قائده مستثنی نیست. این گیمپد که نسخه ی پیشرفته تر دسته ایکس باکس 360 است، با ارگونومی و طراحی دکمه های خود برای تقریبا هر عنوانی در دنیای گیم مناسب است. اگر وقت زیادی برای بازی کردن با پی سی خود صرف می کنید و دوست دارید یک دسته خوب داشته باشید، یا می خواهید از آن برای شبکه استیم (Steam) استفاده کنید، می‌توانید دسته Xbox One را کامپیوتر خود متصل کنید.

 دسته ایکس باکس وان کاملا توسط سیستم عامل ویندوز پشتیبانی می شود و راه اندازی و استفاده از آن بسیار ساده است. درایورهایِ رسمی مایکروسافت به صورت خودکار گیمپد را تشخیص داده و امکان بازی کردن با آن روی پی سی را فراهم می کنند. در ادامه به بررسی  اتصال دسته ایکس باکس وان به PC می‌پردازیم. در ادامه این مقاله از اگزو گیم با آموزش اتصال دسته ایکس باکس وان به PC همراه ما باشید.

چگونه دسته ایکس باکس وان را به پی سی وصل کنیم؟

برای این که بتوانید تمام بازی های پی سی خود را با دسته ایکس باکس تجربه کنید، طی این مقاله راهنمای ساده و قدم قدم برای آن تهیه کرده ایم. قبل از این که شرح روش اتصال دسته ایکس باکس وان به PC را توضیح دهیم، این نکته را در نظر داشته باشید که اتصال دسته به پی سی از سه طریق امکان پذیر است: کابل یو اس بی (USB)، اتصال ویرالس، و اتصال از طریق درگاه بلوتوث. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دسته شما با ایکس باکس به آخرین نسخه آپدیت شده باشد.

اتصال از طریق کابل یو اس بی

در این حالت توسط یک کابل استاندارد mini USB می توانید دسته را به پورت یو اس بی سیستم خود وصل کنید. اگر دسته شما وایرلس است، کافی است همان کابلی که برای شارژ از آن استفاده می کردید را به سیستم متصل کنید.

نحوه اتصال دسته ایکس باکس وان به پی سی با کابل

محدودیت های مربوط به سیستم عامل

ویندوز نسخه 10: می توانید تا هشت دسته را همزمان به سیستم وصل کنید. در صورتی که هدست با قابلیت چت به سیستم وصل باشد این عدد به چهار، و در صورتی که هدست استریو استفاده کنید به دو کاهش پیدا خواهد کرد.

ویندوزهای نسخه 7 و 8: تنها می توانید چهار دسته را به سیستم وصل کنید. ضمنا از هدست استریو نیز پشتیبانی نخواهد کرد.

اتصال از طریق تکنولوژی وایرلس

  • ابتدا باید یک آداپتر وایرلس برای دسته تهیه کنید.
  • آداپتر را به پورت یو اس بی سیستم وصل کرده و مراحل نصب را به طور کامل طی کنید.
  • دکمه مخصوص ایکس باکس روی دسته را فشار دهید تا روشن شود.
  • دکمه مخصوص سینک (دکمه کوچک کنار LB بالای دسته) را فشار دهید تا دکمه دارای لوگوی ایکس باکس شروع به چشمک زدن کند.
  • دکمه کوچک سینک روی آداپتر را فشار دهید تا لوگوی ایکس باکس روی دسته دوباره شروع به چشمک زدن کند. اکنون دسته ایکس باکس وان به صورت وایرلس روی پی سی قابل استفاده است.

اتصال دسته ایکس باکس وان به PC

اتصال دسته ایکس باکس وان به PC از طریق درگاه بلوتوث

برخی از دسته‌های ایکس باکس وان از اتصال بی سیم توسط تکنولوژی بلوتوث نیز پشیبانی می کنند. برای این که از این امر مطمئن شوید، باید پلاستیک اطراف لوگوی ایکس باکس روی دسته را بررسی کنید. اگر پلاستیک اطراف لوگو به صورت گود و بخشی از کل سطح گیمپد (زمانی که از روبرو نگاه می کنید) باشد بدین معناست که از بلوتوث پشتیبانی می کند. اما اگر سطح اطراف آن از سطح دسته جدا بوده و به دکمه های بالای دسته منتهی شود، فاقد بلوتوث است. گیمپدهایی که از بلوتوث پشتیبانی می کنند معمولا با نسخه ایکس باکس وان اِس (Xbox One S) باندل هستند و همراه آن ها تولید شده اند.

تصویر زیر بهتر می تواند تفاوت دستهها را نشان دهد:

 

 

تفاوت دسته ایکس وان با بلوتوث و بدون بلوتوث

  • وارد بخش تنظیمات (Settings) ویندوز خود شده و بخش دستگاه ها (Devices) را انتخاب کنید.
  • قسمت تنظیمات بلوتوث را کلیک کنید تا مطمئن شوید که درگاه بلوتوث سیستم روشن است.
  • ابتدا دکمه لوگوی ایکس باکس و سپس دکمه سینک روی دسته را کلیک کنید تا لوگو شروع به چشمک زدن کند.
  • روی پی سی گزینه Add Bluetooth or other device را بزنید و بلوتوث را انتخاب کنید.
  • در لیستی که نمایش داده می شود Xbox Wireless Controller  را انتخاب کنید. اکنون دسته ایکس باکس وان به صورت وایرلس از طریق اتصال بلوتوث روی پی سی قابل استفاده است.

جمع‌بندی

اتصال دسته ایکس باکس وان به PC بسیار ساده است و به 3 روش کلی که در بخش‌های قبلی شرح دادیم، انجام می‌شود؛ این 3 روش عبارتند از اتصال دسته Xbox One به کامپیوتر با تکنولوژی وایرلس، اتصال از طریق بلوتوث و همینطور استفاده از کابل USB برای اتصال دسته ایکس باکس وان به پی سی.

بیشتر بخوانید:

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط