شرکتMicrosoft تاکید میکند که کنسولهای نسل نهمی این شرکت از بیشترین میزان عرضه در تاریخ Xbox برخوردار بودهاند. با اگزوگیم همراه باشید.
انتشار کنسولهای جدید در میانهی بینظمی حاصل از یک بیماری همهگیر و فعلا بدون درمان، مطمئناً هم برای مایکروسافت و هم برای رقیب دیرینهی آن یعنی سونی یک چالش جدی بوده است، اما با توجه به تمام موارد پیش آمده و نتایج حاصل شده، به نظر میرسد هر دو توانستند عملکرد بسیار خوبی در کنترل شرایط و رسیدن به اهداف خود داشته باشند.
محدودیتهای عرضه و مشکلات و بینظمیهای موجود در پیش خرید، برای هر 3 کنسولهای جدید مشکلساز شده است، اما شکی نیست که هر دو غول فناوری از میزان فروش در لانچ کنسولهای خود لذت کافی را بردهاند.
مایکروسافت قبلاً و دو روز پس از انتشار رسمی Xbox Series X/S تأیید کرده بود که این دو کنسول جدید بیشترین میزان فروش روز عرضه در تاریخ Xbox را داشته و این شرکت اخیراً در کنفرانس گزارش مالی سه ماهه اخیر خود توضیحاتی را در مورد آن ارائه داده است.
همانظور که گزارش شده فروش کنسولهای نسل جدید مایکروسافت در تمام ماه عرضه ادامه داشته است، همچنین این دو در ماه لانچ خود (نوامبر 2020) تعداد بیشتری از هر کنسول Xbox فروختهاند. در نتیجه منطقی است که این شرکت در گزارش مالی خود به سود کلان حاصل از شروع نسل جدید در سه ماهه گذشته اشاره کند.
با در نظر گرفتن محدودیتهای ذکر شده حاصل از شیوع ویروس همهگیر کرونا، این یک دستاورد چشمگیر برایمایکروسافت است و با در دسترس بودن کنسولهای بیشتر برای خرید در بازار و رفع محدودیت در عرضه، فروش بیشتری را شاهد خواهیم بود.
مایکروسافت اعلام کرده که در تلاش بوده است تا اطمینان حاصل کند که مشکلات پیرامون عرضه در اوایل لانچ کنسول اکنون برطرف شده، هرچند انتظار میرود محدودیتها تا نیمهی دوم سال فعلی ادامه داشته باشد.
شرکت مایکروسافت در نسل گذشته شرایطی پر از فراز و نشیب تجربه کردهاست. از لانچ بسیار ضعیف کنسول به دلیل شرایط خاص عرضهی Xbox One و قیمت بالاتر آن با وجود ضعف سختافزاری در مقایسه با کنسول PS4 گرفته، تا کمبود انحصاریهای باکیفیت که نظر بازیبازان را به خرید این کنسول جلب کند و البته سرویس بسیار خوب Xbox Game Pass که با قیمت مناسب خود و بازیهای فراوانی که در اختیار گیمر قرار میدهد تبدیل به یک سرویس محبوب در این روزها شده است.
این شرکت اما در تلاش بود تا بتواند ضعفها و مشکلات نسل قبل خود را بهمرور برطرف کند و یکی از این تلاشها خرید استودیوهای جدید برای توسعهی عناوین انحصاری بیشتر برای کنسول Xbox بود.
خبر خرید 7.5 میلیارد دلاری این شرکت نیز تبدیل به یک بمب تبلیغاتی در سطحی بسیار بزرگ در ابتدای نسل 9 شد که بسیاری از گیمرها را به فکر خرید کنسول این شرکت فرو برد.
البته که همانند نسل گذشته، رقیب ژاپنی مایکروسافت نیز با دست پر به میدان نبرد آمده و با عرضه کردن عناوین لانچ با کیفیت و قیمت مناسب خود (البته درکنار سختافزاری که حداقل روی کاغذ ضعیفتر میرسد) نمیخواهد که به راحتی این بازار کلان را از دست بدهد.
سیاستها و کیفیت و تعداد انحصاریهای دو کنسول میتواند حکمران نسل نهم دنیای بازی را مشخص کند.
فروشگاه اگزوگیم عرضه کننده تمامی تجهیزات و کالاهای گیمینگ است و همچنین در کنار آن، خدماتی نظیر مشاوره رایگان فنی نیز به گیمرهای ایرانی ارائه میدهد. برای دریافت مشاوره یا هرگونه سوالی میتوانید با شماره 88226531 تماس گرفته یا به بخش دایرکت اینستاگرامِ اگزوگیم مراجعه کنید.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.