خلاصه اخبار روز: از برنامه برگزاری QuakeCon تا استراتژی منحصر به فرد Xbox

خلاصه اخبار روز: از برنامه برگزاری QuakeCon تا استراتژی منحصر به فرد Xbox

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 9 ماه و 9 روز پیش

فهرست مطالب

طراح ارشد عنوان Apex Legends از Respawn اخراج شد

کمپانی Respawn Entertainment اخیرا آقای "دنیل کلین" (Daniel Klein) که به عنوان طراح ارشد بازی روی عنوان Apex Legends کار می‌کرد، اخراج کرد. در یک رشته توییت دنیل این موضوع را تایید کرد و اظهار داشت که مسئولیت اشتباهات خود را برعهده می‌گیرد.

دنیل در سال ۲۰۰۷ در یک پست وبلاگی اظهاراتی نژادپرستانه و تبعیض‌گرایانه داشت اما در دفاعیه خود اعلام کرد که در حرف‌هایی که زده، باور ندارد. مدیر بخش روابط عمومی استودیو Respawn Entertainment آقای "رایان ریگلی" (Ryan Rigley) نیز با این موضوع موافق بود و اظهار داشت که رفتار‌های او در سال ۲۰۰۷ بازنشری از شخصیت او در سال ۲۰۲۱ نیستند.

شایعه: قرار است یک Anti-Cheat جدید به Call of Duty Warzone اضافه شود

استودیو Raven Software اخیرا در توییتر اعلام نمود که آن‌ها اخیرا ۵۰ هزار اکانت دیگر که مشکوک به استفاده از تقلب در عنوان محبوب Call of Duty Warzone بوده‌اند را مسدود کرده است. در این توییت همچنین سازندگان اشاره کردند که در پشت صحنه بازی سخت در حال کار کردن هستند.

افشاکننده معروف یعنی "تام هندرسون" (Tom Henderson) اخیرا در توییتر دیدگاه و پیش‌بینی‌های خود در مورد این موضوع را بیان کرد و اظهار داشت که یک سیستم ضدتقلب جدید برای بیش از یک سال می‌باشد که برای بازی در دست توسعه است. عنوان Call of Duty Warzone مشکلات زیادی در زمینه تقلب بازیکنان داشته و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار حساب کاربری از زمان شروع بازی تاکنون مسدود شده‌اند.

همچنین چند وقت گذشته نیز ویدیوهایی از یک نرم‌افزار تقلب ساخته شده براساس Machine Learning منتشر شده بود که گفته می‌شد روی کنسول‌ها نیز کار می‌کند و این موضوع باعث شدیدتر شدن پیگیری‌های Activision شده بود. کمپانی این ویدیوها را از فضای مجازی حذف نمود و این شایعه تازه منتشر شده پیرو واکنش‌های Activision به این موضوع است.

تاریخ برگزاری QuakeCon مشخص شد؛ نمایش بازی‌های مختلف و یا حتی شاید احیا شدن Quake

کمپانی Bethesda رسما اعلام کرد که نمایشگاه بعدی QuakeCon در تاریخ ۱۹ آگوست (۲۸ مرداد) برگزار می‌شود. نمایش ساعت ۲۲:۳۵ به وقت تهران آغاز خواهد شد و در آن "کوین کلاود" (Kevin Cloud) و "مارتی استرتون" (Marty Stratton) از id Software با "جرک گوستافسون" (Jerk Gustafsson) از MachineGames در مورد میراث Quake به بحث می‌پردازند و سالگرد ۲۵ سالگی را نیز جشن می‌گیرند.

پس از آن نیز در ساعت ۲۳:۰۰ به وقت تهران نمایش بزرگی از عنوان Deathloop که به دست استودیو Arkane Lyon ساخته می‌شود نشان داده خواهد شد. گفته می‌شود این نمایش شامل بخش‌های مخصوصی از بخش چندنفره بازی می‌باشد. در ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران سازندگان Fallout 76 جزئياتی را در مورد بخش Fallout Worlds که بازسازی نقشه Private Worlds است ارائه می‌دهند.

به دنبال آن "مت فیرور" (Matt Firor) و "ریچ لمبرت" (Rich Lambert) از Zenimax Online در ساعت ۰۰:۰۰ بامداد به بررسی و بحث در مورد The Elder Scrolls Online می‌پردازند. همچنین در ساعت ۰۰:۳۰ نیز صحبت‌هایی حول محور عنوان The Elder Scrolls 5: Skyrim وجود خواهد داشت و صحنه‌های آغازین بازی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ساعت ۱ بامداد نیز استرتون برمی‌گردد تا با "هوگو مارتین" (Hugo Martin) اطلاعات جدیدی از عنوان DOOM Eternal منتشر کند. انتظار می‌رود این اطلاعات مربوط به Horde Mode باشند، مدی که جایگزین مد لغو شده Invasion Mode شد. در عین حال تخفیف‌های QuakeCon 2021 در فروشگاه‌های متعدی برقرار است و تخفیف‌های زیادی شامل عناوین محبوب و معروف Bethesda مثل DOOM Eternal، Dishonored 2 و Fallout 76 شده‌اند.

در کنار این موضوع‌ها اما به نظر می‌رسد که قرار است سری Quake نیز بازیابی شود! استودیو id Software سگانه سری شوترهای افسانه‌ای DOOM، Wolfenstein و Quake را تحت نظر خود داشت و در حالی که دو مورد اول هنوز هم جزو قوی‌ترین بازی‌های Bethesda‌ هستند، فرانچایز Quake زیاد وضعیت خوبی نداشته و بیشتر در سطوح متوسط و معمولی ظاهر شده است. اما اینطور که به نظر می‌رسد، قرار است این موضوع تغییر کند.

به نظر می‌آید در نمایشگاه امسال QuakeCon قرار است خبرهای جالبی باشد. وب‌سایت این نمایشگاه شامل توصیفاتی برای بخش Quake می‌باشد که البته تغییر داده شد اما قبل از تغییرات در آن نوشته شده بود که یک بازی جدید از سری Quake قرار است به زودی معرفی شود.

در این توصیف نوشته شده بود: «سری Quake برگشته‌ است! در این استریم ویژه "جان لینمن" (John Linneman) از Digital Foundry با جف گوستافسون از MachineGames در مورد میراث بسیار مهم عنوان Quake و این که این عنوان برای آن‌ها چه معنایی داشت صحبت می‌کنند. این دو همچنین محتواهای بیشتری که MachineGames به نسخه بازیابی شده اضافه کرده صحبت خواهند کرد.»

جالب خواهد بود که ببینیم منظور از نسخه بازایابی شده چه چیزی خواهد بود، یک ورژن آپدیت شده از عنوان Quake Champions یا یک بازی کاملا جدید؟ در هر صورت به زودی این موضوع مشخص خواهد شد پس با ماه همراه باشید.

اولین فیلم کوتاه Battlefield 2042 به نام Exodus روایت‌گر بازگشت کرکتر Battlefield 4 است

کمپانی EA و استودیو DICE اولین فیلم کوتاه عنوان Battlefield 2042 را منتشر کردند. در این فیلم کوتاه که Exodus‌ نام دارد کرکتر Kimble “Irish” Graves از عنوان Battlefield 4 مشاهده می‌شود، این بار او به عنوان فرمانده‌ای خارج از Exodus‌ فعالیت می‌کند. او که در حال حمل و نقل ۲۰۰ پناهنده است، مجبور به گرفتن تصمیم سختی می‌شود، تصمیمی که پیرو آن جنگ میان Non-Patriated آغاز خواهد شد.

در کنار داستان پیچیده‌اش، Exodus وجود اسکین Battle Hardened که در سطح Legendary قرار دارد را نیز تایید کرد. این اسکین برای تمام کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند در دسترس خواهد بود، این افراد همچنین به بتای پیش روی بازی نیز زودتر از بقیه دسترسی خواهند داشت.

کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) و ساعت ۱۲:۳۰ بامداد می‌توانند به انجام این بتا بپردازند در حالی که سایر بازیکنان برای دسترسی به بتای آزاد باید تا ۶ سپتامبر (۱۴ شهریور) ثبت کنند. بتا تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) در دسترس خواهد بود.»

عنوان Battlefield 2042 در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برای پلتفرم‌های PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC در دسترس خواهد بود. بازی به هنگام عرضه از کراس‌پلتفرم پشتیبانی خواهد کرد.

4

تریلر جدیدی از بسته الحاقی Wavelength عنوان Life is Strange: True Colors منتشر شد

ماه آینده قرار است  با عنوان True Colors مجددا به آغوش دنیای Life is Strange برگردیم. در این بازی شما نقش Alex را بازی می‌کنید، کرکتری که می‌تواند احساسات مردم را متوجه شده و از آن‌ها استفاده کند، بازی در شهر کوچک Haven Springs در Colorado جریان دارد.

درست همانند بازی‌های قبلی این عنوان نیز تمرکز ویژه‌ای روی داستان و روایت خواهد داشت و پر از انواع شخصیت‌های مختلف است. یکی از این شخصیت‌ها برای طرفداران سری آشناست و دارای داستان خود است که از طریق بسته الحاقی Wavelength در دسترس می‌باشد.

این کرکتر که همان Steph است به Haven Springs آمده تا به عنوان یک DJ‌ در رادیوی محلی در یک فروشگاه کار کند. او برای نخستین بار در عنوان Life is Strange: Before the Storm حضور داشت. بسته الحاقی Wavelength به گونه‌ای پیش‌در‌آمدی برای داستان اصلی True Colors است.

عنوان Life is Strange True Colors در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC / Stadia در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین بسته الحاقی Wavelength نیز در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) برای کسانی که نسخه Deluxe یا Ultimate Edition بازی را تهیه کردند موجود خواهد بود.

توییتر رسمی Call of Duty به شایعات اخیر واکنش نشان داد

لیک‌ها و اطلاعات زیادی از عنوان Call of Duty: Vanguard که به دست استودیو Sledgehammer Games‌ توسعه می‌یابد منتشر شدند. از بازگشت به حال و هوای جنگ جهانی دوم گرفته تا نسخه‌های بازی مثل Standard، Ultimate و همچنین نسخه باندل میان‌نسلی. حالا با وجود تمام این لیک‌ها، صفحه رسمی توییتر Call of Duty واکنش جالبی به این خبر داده است.

البته این واکنش زیاد پر محتوا نیست و صرفا شامل کلمه «به سوی ما می‌آیند» و یک ویدیو که در آن نوشته شده لیک‌ها و شایعات می‌شود. احتمالا این واکنش نوید زود بودن رونمایی رسمی بازی را می‌دهد. شایعاتی نیز منتشر شده بودند که اشاره به رونمایی از بازی در ماه جاری می‌کردند.

تاکنون رسما تایید شده که عنوان Call of Duty Vanguard در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. اینسایدر معروف "تام هندرسون" (Tom Henderson) گفته بود که تاریخ عرضه بازی ۴ نوامبر (۱۳ آبان) خواهد بود و بازی به هنگام عرضه ۲۴ نقشه در کنار آب و هوای پویا خواهد داشت. بخش زامبی بازی نیز به دست Treyarch توسعه می‌یابد.

یک بازی موبایلی برای Age of Empires به دست TiMi Studios در دست توسعه است

مایکروسافت سرمایه‌گذاری عظیمی روی سری Age of Empires انجام داده است. حالا علاوه بر بازسازی بازی‌های قدیمی و همچنین کار کردن روی یک دنباله، آن‌ها به دنبال عرضه این فرانچایز روی دستگاه‌های موبایلی نیز هستند.

اخیرا از طریق "دنیل احمد" (Daniel Ahmad) اعلام شد که TiMi Studios، توسعه دهنده عنوان Call of Duty Mobile و Pokemon Unite در همکاری با مایکروسافت و سازندگان سری Age of Empires یعنی World’s Edge است تا یک بازی جدید در سری برای دستگاه‌های موبایلی بسازد.

هنوز مشخص نیست که بازی چه زمانی عرضه می‌شود و یا رایگان خواهد بود یا خیر ولی به طور کلی به نظر می‌رسد Age of Empires فرانچایزی باشد که در زمینه تلفن‌های همراه موفق عمل کند.

عنوان The Legend of Zelda: Skyward Sword HD در صدر جدول NDP برای جولای ۲۰۲۱

تحلیل‌گر NPD یعنی "مت پیسکاتلا" (Mat Piscatella) اخیرا آمار فروش نرم‌افزار در آمریکا برای ماه جولای سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد و طبق این آمار تعدادی از عناوینی که در طول ماه منتشر شدند شروع بسیار خوبی از نظر فروش داشته‌اند. عنوان The Legend of Zelda: Skyward Sword HD موفق‌ شد همزمان با شروع خود در ماه جولای در صدر جدول این ماه قرار بگیرد.

این موضوع نشان داد حتی بازی‌هایی که از نظر نمرات آمار بسیار خوبی ندارند در صورت عرضه روی Switch در شرایط درست می‌توانند فروشی بسیار عالی داشته باشند. در عین حال عنوان Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin نیز کار خود را با جایگاه سوم آغاز کرد، بازی در ماه عرضه خود سه برابر بیشتر از عنوان قبلی سری یعنی Monster Hunter Stories که در سال ۲۰۱۷ برای 3DS منتشر شده بود فروخت.

عنوان NEO: The World Ends with You کمپانی Square Enix نیز همزمان با Monster Hunter Stories 2 عرضه شد ولی آمار بسیار ضعیف‌تری را ثبت کرد و در جایگاه شانزدهم قرار گرفت. بازی در بریتانیا و ژاپن نیز فروش ضعیفی داشت. لازم به ذکر است که آمار تنها دو روز در ماه جولای برای بازی ثبت شده است و احتمال این می‌رود که ماه بعد آمار بهتری ثبت شود.

در عین حال MLB The Show به عملکرد قوی خود ادامه می‌دهد و حالا از عنوان Resident Evil Village گذشت و تبدیل به دومین بازی پرفروش امسال شد. میزان فروش بازی در بازه زمانی یکسان بهترین میزان فروشی است که سری به خود تجربه کرده است. جدول در عکس زیر:

کنسول‌های PS5 و Switch در صدر جدول فروش سخت‌افزار NPD ماه جولای

در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ کنسول Xbox Series X|S موفق شد در زمینه فروش از PS5 پیشی بگیرد ولی اینطور که طبق‌ داده‌های ماهانه NPD Group به نظر می‌رسد، PS5 مجددا موفق شده تا در صدر لیست قرار بگیرد. این گزارش‌ها نیز از طریق مت پیسکاتلا منتشر شده‌اند.

کنسول PS5 در ماه جولای سال ۲۰۲۱ از نظر سود به دست آمده پرفروش‌ترین کنسول بود ولی مثل ماه قبل Nintendo Switch از نظر تعداد فروش در جایگاه نخست قرار دارد. البته این موضوع منطقی است زیرا قیمت PS5 بیشتر از Switch‌ می‌باشد.

در عین حال میزان فروش سخت‌افزار در جولای ۲۰۲۱ نسبت به جولای ۲۰۲۰ حدود ۹۰ درصد بیشتر بود و رقم ثبت‌شده آن نیز ۳۲۳ میلیون دلار است، بیشترین مبلغی که در ماه جولای ثبت شده بعد از جولای ۲۰۰۸ که رقم ۴۴۷ میلیون دلار را به خود دید. همچنین از اول سال تا پایان جولای سال ۲۰۲۱ میزان فروش سخت‌افزاری ۲.۷ میلیارد دلار است که نسبت به سال قبل، ۵۰ درصد بیشتر می‌باشد.

فیل اسپنسر: Xbox Game Pass باید همیشه و همه‌ جا در دسترس باشد؛ مایکروسافت به دنبال کپی کردن استراتژی سونی نیست

در حال حاضر تقریبا همه می‌دانند که مایکروسافت یک سرویس اشتراکی برای بازی‌های مختلف به نام Xbox Game Pass دارد و در حالی که هنوز بحث‌های زیادی حول محور آینده این سرویس وجود دارد، مایکروسافت به شکل منظمی بازی‌های مختلف را به گیم پس اضافه می‌کند و حتی عناوینی روز اول عرضه در آن قرار می‌گیرند. حالا کمپانی می‌خواهد که این سرویس همیشه و همه جا در دسترس بازیکنان باشد.

در مصاحبه‌ای با GamesRadar رئيس بخش Xbox آقای "فیل اسپنسر" (Phil Spencer) در مورد این موضوع صحبت کرد. هنگامی که از او پرسیده شد آیا برنامه‌ای برای عرضه Game Pass روی فروشگاه‌های سایر رقبا وجود دارد یا خیر، او گفت برنامه‌ای برای انجام این کار وجود ندارد ولی این موضوع به خاطر عدم علاقه مایکروسافت به این موضوع نیست!

او آزادانه در مورد هدفش که عرضه Game Pass روی همه پلتفرم‌ها بود سخن گفت و اظهار داشت این که تاکنون این اتفاق نیافتاده به خاطر خواسته‌های پلتفرم‌های مختلف در زمینه عدم استفاده از سرویس مذکور بوده است.

اسپنسر گفت: «سوال خوبی بود زیرا مردم اصولا از من در مورد عرضه یک یا دو بازی صحبت می‌کنند. چیزی که من می‌گویم، این است که می‌خواهم تمام تجربه Xbox چیزی باشد که ما آن را تحویل مردم دهیم. در حال حاضر ما هیچ برنامه‌ای نداریم که Xbox App را روی سایر پلتفرم‌های محدود بیاوریم و دلیل اصلی‌اش این است که آن پلتفرم‌ها چیزی مثل Xbox Game Pass نمی‌خواهند.»

در حال حاضر پلتفرم‌های باز زیادی مثل وب، کامپیوتر‌های شخصی و تلفن‌های همراه وجود دارند که در آن‌ها پیشرفت کنیم بنابرین تمام تمرکز روی آن پلتفرم‌ها است. البته این حرف من به هیچ وجه قصد بدی ندارد و من متوجه می‌شوم که چرا Game Pass چیزی نیست که پلتفرم‌های محدود در حال حاضر خواستار آن باشند. در نهایت وقتی ما می‌گوییم که می‌خواهیم همه روی Xbox بازی کنند، واقعا می‌خواهیم که تمام تجربه را روی دستگاهی بیاوریم که بازیکنان می‌خواهند.»

با توجه به مسیر تکامل سرویسی مثل Game Pass، عجیب نیست که این موضوع را بشنویم. با وجود این که گیم پس در حال حاضر روی PC و همچنین سیستم‌های استریمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصور وجود آن روی پلتفرم‌های سونی و نینتندو بسیار سخت است و باید ببینیم که آیا ممکن است این اتفاق رخ بدهد یا خیر.

در بخش دیگری از مصاحبه، اسپنسر اعلام کرد برند مایکروسافت و Xbox به دنبال این نیست تا استراتژی‌های موفق رقبای خود را کپی کند. او اظهار داشت با وجود احترام رقبا (که احتمالا منظورش نینتندو و سونی بوده‌اند) تیم Xbox می‌خواهد کار خود را انجام دهد. او تاکید داشت که خلاقیت فاکتور اصلی این حرکت خواهد بود و در حال حاضر نیز آن‌ها تمرکز ویژه‌ای روی این بخش دارند.

او گفت: «استراتژی ما این نیست که درست همانند دیگران باشیم. بعضی وقت‌ها به من می‌گویند که ورژن Xbox از فلان بازی کجاست؟ من برای مدت زیادی در صنعت بوده‌ام و احترام فراوانی برای همه سازندگان روی همه پلتفرم‌ها قائلم و خیلی از آن‌ها را نیز می‌شناسم. ولی این خوب است که ما داریم کاری متفاوت با آنچه سایر پلتفرم‌ها انجام می‌دادند، انجام می‌دهیم.»

«ما در این کسب و کار نیستیم که ورژن سبز چیزهایی که روی پلتفرم‌های آبی و قرمز است را بسازیم، این خلاقیتی نیست که من دوست دارم در صنعت بازی‌های ویدیویی ببینم.»

یکی از مدیران Xbox توضیح می‌دهد که چرا قابلیت Quick Resume در هنگام عرضه برای همه بازی‌ها در دسترس نیست

جدیدترین و بزرگ‌ترین کنسول مایکروسافت یعنی Xbox Series X|S با کمک ویژگی‌ای به نام Quick Resume به بازیکنان این اجازه را می‌دهد که از یک بازی سریعا به سراغ یک بازی دیگر بروند. همانطور که طرفداران می‌دانند این ویژگی برای همه بازی‌هایی که به تازگی عرضه شدند صدق نمی‌کند و حالا مسئول مدیریت پروژه روی Xbox Series X|S اطلاعات جدیدی را در دسترس ما قرار داد.

"جیسون رونالد" (Jason Ronlad) اظهار داشت که قابلیت Quick Resume به سادگی فشار دادن یک دکمه نیست و نیاز به قدم‌های مختلفی دارد که مطمئن شویم سازگاری آن برقرار است. او همچنین اظهار داشت که تیم توسعه به دنبال بهبود این بخش هستند و به دنبال آن نیز بازیکنان می‌توانند از این قابلیت روی عناوین تازه عرضه شده نیز لذت ببرند.

عنوان Ghost of Tsushima Director’s Cut برای Pre-Load آماده است

به گزارش MP1st عنوان Ghost of Tsushima Director’s Cut برای Pre-Load روی کنسول‌های PS5 و PS4 آماده است. بازی به طور دقیق ۵۷.۷۲ گیگابایت حجم نیاز دارد و حالا می‌توانید آن را دانلود کنید که در هنگام عرضه رسمی، در سریع‌ترین حالت ممکن به انجام آن بپردازید. این عنوان در تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) عرضه می‌گردد.

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط