خلاصه اخبار روز: از پیشرفت‌های فوق‌العاده Forza Horizon 5 تا خرید استودیوهای جدید توسط Sony

خلاصه اخبار روز: از پیشرفت‌های فوق‌العاده Forza Horizon 5 تا خرید استودیوهای جدید توسط Sony

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 10 ماه و 23 روز پیش

فهرست مطالب

عنوان Pathfinder: Wrath of the Righteous در پاییز پیش رو برای کنسول‌ها عرضه می‌گردد

توسعه دهنده بازی Owlcat Games و ناشر آن Koch Media اعلام کردند که عنوان Pathfinder: Wrath of the Righteous قرار است در سال جاری برای کنسول‌ها عرضه شود. این موضوع از طریق یک پست در صفحه Steam بازی اعلام شد.

عنوان Pathfinder: Wrath of the Righteous یک بازی نقش آفرینی ایزومتریک است که در دنیای فانتزی Worldwound روایت می‌شود. در زمینه سیستم‌ها و مکانیک‌های بازی انعطاف پذیری‌های زیادی موجود است، برای مثال شما توانایی انتخاب بین مبارزات Real-Time و نوبتی را خواهید داشت. بازیکنان همچنین می‌توانند شخصیت خود را از میان کلاس‌های مختلف انتخاب کنند که هرکدام سلاح‌ها و جادوهای منحصر به فرد خود را دارند. سیستم پارتی نیز در بازی وجود دارد که با آن می‌توانید برای ماجرای خود همراهانی را به کار بگیرید.

در حالی که عرضه دیجیتالی بازی توسط خود Koch Media انجام می‌گیرد، عرضه فیزیکی Pathfinder: Wrath of the Righteous تحت نظر لیبل Prime Matter خواهد بود. این عنوان در تاریخ ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) برای PC عرضه می‌گردد و پنجره عرضه آن برای کنسول‌های PS4 / PS5 / Xbox Series X|S / Xbox One پاییز ۲۰۲۱ اعلام شده است.

جدیدترین ویدیو پشت صحنه Lost Judgment منتشر شد

جدیدترین قسمت از سری ویدیوهای عنوان Lost Judgement که شامل مصاحبه‌ای هایی با صداپیشگان این عنوان می‌شوند منتشر شد و این قسمت نیز در بردارنده یک مصاحبه با صداپیشه شخصیت رازآلود  Akihiro Ehara است. آقای "کن میتیسویشی" (Ken Mitisuishi) در این ویدیو به مصاحبه می‌پردازد و بسیار خوشحال است که نقشی در یکی از مشهورترین و مهم‌ترین فرانچایز‌های گیمینگ در زمینه صداپیشگی دارد.

جرایمی که Akihiro انجام می‌دهد تا حدی قابل درک هستند زیرا قانون در برابر فرزند او بسیار ناعدلانه بوده است. هاله‌ای از رمز و راز در اطراف این افسر پلیس وجود دارد و در ترکیب شدن با کن، قطعا این کرکتر بسیار جالب و جذاب خواهد بود. عنوان Lost Judgement در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) برای پلتفرم‌های Xbox One / Xbox Series X|S / PlayStation 4 / PlayStation 5 عرضه می‌گردد.

عنوان Forza Horizon 5 بیش از ۲۰۰۰ حالت برای آسمان دارد

استودیو Playground Games تلاش بسیاری انجام داد تا در عنوان Forza Horizon 4 آسمان بسیار زیبا و متنوع به نظر برسد و شامل حدود ۳۰۰ حالت برای آسمان می‌شد. حالا این عدد قرار است در عنوان Forza Horizon 5 به تعداد قابل توجهی افزایش یابد. در آخرین قسمت پادکست Let’s ¡Go! آقای "لوکاس کولز" (Lukas Koelz) که در سمت مدیر بخش نورپردازی عنوان Forza Horizon 5 قرار دارد اظهار داشت که بازی ۲۰۰۰ حالت مختلف برای آسمان خواهد داشت.

همانند عناوین قبلی تیم توسعه از تجهیزاتی شامل سه دوربین با رزولوشن بالا استفاده کردند که هر ۳۰ ثانیه عکس می‌گیرد و آن‌ عکس‌ها را با تصاویری از آسمان که رزولوشن 12K دارند ترکیب می‌کند. داده‌های مورد استفاده برای این موضوع حدود ۷۵ ترابایت حجم داشتند و شامل ۴۰۰ ساعت عکس از آسمان می‌شدند.

کولز اظهار داشت: «وقتی بازیکنان مسابقه مدنظر خود را می‌سازند آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند که در ظهر، در روزی بارانی و یا در یک غروب با هوایی صاف باشد. در عنوان Horizon 4 سیستم ما یک حالت را انتخاب می‌کرد و آن را در آسمان قرار می‌داد و تعداد آن‌ها نیز ۳۰۰ عدد بود. حالا ما بیش از ۲۰۰۰ حالت داریم که بسیار بیشتر بوده و تنوع زیادی دارد. شما در گشت و گذار‌های عادی خود نیز می‌توانید شاهد این حالت‌های مختلف در آسمان باشید.»

همچنین کارگردان هنری بازی "دن آرستا" (Don Arceta) در مورد شرایط آب و هوایی مختلف بازی سخن گفت و اشاره کرد که در صحراها می‌توان نم نم باران را دید و هنگام رفتن به سوی جنگل‌ها بارندگی‌ها سیل مانند خواهند بود. او اظهار داشت: «تمام این آب و هواهای مختلف در زیست بوم‌های گوناگون وجود دارند که باعث بهبود یافتن و بهتر شدن تجربه شما می‌شوند.»

او همچنین اضافه کرد که افکت‌های آب و هوایی فصلی جدید مانند طوفان غبار و طوفان‌های استوایی در بازی موجود خواهند بود و به طور کلی بازی نسبت به Forza Horizon 4 جهش‌های زیادی در زمینه آب و هوا خواهد داشت.

عنوان Forza Horizon 5 در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) به طور انحصاری برای پلتفرم‌های Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه می‌گردد.

پشتیبانی از Forza Horizon 4 به دلیل تمرکز استودیو سازنده روی Forza Horizon 5 به پایان رسید

در آخرین قسمت برنامه Forza Monthly استودیو Playground در مورد تاثیر روند توسعه Forza Horizon 5 روی محتواهای Forza Horizon 4 صحبت کرد. همانطور که انتظار می‌رفت پشتیبانی از Forza Horizon 4 قرار است به زودی به پایان برسد و بعد از عرضه بروزرسانی شماره ۳۷ عنوان Forza Horizon 4 در امروز ۲۹ ژوئن (۸ تیر) دیگر محتوای جدید برای این عنوان عرضه نمی‌گردد.

کارگردان بازی "تام بوچر" (Tom Butcher) اظهار داشت: «عرضه عنوان Forza Horizon 5 در ماه‌های آینده دغدغه اصلی ما خواهد بود و به همین دلیل ما تغییراتی در بروزرسانی‌های ماهانه‌ای که Forza Horizon 4 دریافت می‌کرد ایجاد کردیم. با عرضه آپدیت شماره ۳۸ بازیکنانی که این عنوان را خوب می‌شناختند متوجه بازگشت محتواهایی از شماره ۷ تا ۳۲ می‌شوند. می‌توان گفت که این آپدیت‌ها یک نوع میکس هستند که شامل بازگشت تعدادی از محتواهای محبوب بازی به همراه قابلیت‌های جدید می‌شوند.»

بوچر تاکید کرد که: «بازیکنان لذت زیادی از دیدار دوباره با این لحظات می‌برند و دیدن این که در دفعه دوم چطور با این لحظات برخورد می‌کنند جالب است. در عین حال با بروزرسانی‌هایی که در سری‌های  اخیر انجام شده در بازی چالش‌های عکسی، جایزه‌ها، Forzathon Shop و رای دادن پشت صحنه برای این محتواها موجود خواهند بود.»

تکسچر پک جدید عنوان Call of Duty: Warzone منتشر شد

به دنبال عرضه فصل ۴ عنوان Call of Duty: Warzone و همینطور Call of Duty: Black Ops Cold War، حالا یک تکسچر پک جدید برای کنسول‌های Xbox One X / PS4 Pro / PS5 / Xbox Series X|S منتشر شد که ۷ گیگابایت حجم دارد.

این تکسچر پک قرار است تکسچر‌های رزولوشن 1440p را افزایش می‌دهد و این موضوع توضیح دهنده این است که چرا این بروزرسانی برای Xbox One‌ و PS4 منتشر نشد. تاکنون چهار تکسچر پک برای Warzone منتشر شدند و این مورد پنجمین آن‌ها می‌باشد که روی بهبود تفنگ‌ها و کرکتر‌ها تمرکز دارد.

 عنوان Final Fantasy Pixel Remaster در ماه جولای عرضه می‌شود

معرفی عنوان Final Fantasy Pixel Remaster در نمایشگاه E3 2021 جزئيات کمی به همراه داشت اما اخیرا طبق صحبت‌های Square Enix مشخص شد که بازی در ماه جولای آغاز می‌شود. البته ویدیوی این صحبت‌ها از اینترنت پاک شده است ولی مشخص شد که بازی‌ها به ترتیب برای پلتفرم‌های iOS / Android / PC عرضه خواهند شد. در ویدیو ذکر شده ما شاهد سازنده سری آقای "هیرونوبو ساکاگوشی" (Hironobu Sakaguchi) در کنار آهنگ‌ساز سری "نوبوئو یوماتسو" (Nobuo Uematsu) و تهیه کننده سری "یوشینوری کیتاسه" (Yoshinori Kitase) بودیم.

این سه در مورد روند توسعه و ماجراهای پشت تولید هر نسخه صحبت کردند و تایید شد که شخصیت‌های پیکسلی هر بازی توسط "کازوکو شیبایا" (Kazuko Shibuya) ریمستر و مجددا بازطراحی شده‌اند، شیبویا از کهنه‌کاران سری است که از زمان Final Fantasy 1 در حال کار روی سری بود.

عنوان NieR Re[in]carnation در تاریخ ۲۸ جولای برای غرب منتشر می‌شود

آی پی NieR مدتی است که بسیار خوب عمل می‌کند و Square Enix‌ نیز از این موضوع خوشحال است. آن‌ها اخیرا سرمایه گذاری‌های زیادی روی این سری انجام داده‌اند و پیش از این در سال جاری هنگامی که NieR Re[in]carnation برای پلتفرم‌های iOS و Android‌ در ژاپن منتشر شد، آن‌ها تایید کردند که بازی در نهایت در غرب نیز عرضه می‌شود. این موضوع در E3 نیز تایید شد و در آن زمان می‌شد که برای دریافت این عنوان از پیش ثبت نام کرد.

حالا یک تاریخ عرضه مشخص برای این بازی از طرف Square Enix و توسعه دهنده این بازی یعنی Applibot اعلام شد و بازی قرار است برای پلتفرم‌های iOS و Android در تاریخ ۲۸ جولای (۶ مرداد) در غرب منتشر شود. همچنین شما هنوز هم می‌توانید در کنار ۴۰۰ هزار نفری که پیش از این ثبت نام کردند، برای دریافت بازی ثبت نام کنید.

این عنوان تنها در مدت چند ماه در کشور ژاپن حدود ۱۰ میلیون بار دانلود شده است و به نظر می‌آید که بازی در بازار نیز موفقیت زیادی خواهد داشت.

بروزرسانی‌های جدید Knockout City شامل نقشه‌ جدید، توپ مخصوص و چیزهای دیگر می‌شوند

عنوان Knockout City بسیار موفق‌تر از چیزی ظاهر شد که بسیاری فکر می‌کردند. این عنوان چندنفره که الهام‌گرفته از ورزش Dodgeball یا همان وسطی خودمان است بازیکنان زیادی را به خود جذب کرده و این موضوع که بازی به مدت محدودی به طور رایگان در دسترس همگان قرار دارد به افزایش تعداد بازیکنان این عنوان کمک شایانی کرده است.

حالا توسعه دهنده بازی Velan Studios جزئياتی در بروزرسانی‌های بازی که هنوز منتشر نشده‌اند به ما داد و اینطور که به نظر می‌رسد قرار است در تاریخ ۲۷ جولای (۵ مرداد) فصل ۲ بازی منتشر شود. این بروزرسانی شامل یک توپ جدید، نقشه جدید، قرارداد‌های فصلی جدید، پلی‌لیست‌ها، Crew Contracts، سه رویداد جدید و چیزهای دیگر می‌شود.

سونی استودیو توسعه دهنده عنوان Returnal یعنی Horsemarque را خرید

سونی رسما اعلام کرد که استودیو فنلاندی Horsemarque، توسعه دهنده عنوان Returnal که اخیرا به طور انحصاری برای PS5 منتشر شده است را خرید. این کمپانی در ماه‌های اخیر چندین بار گفته است که قصد دارد تا با خرید استودیوهای مختلف کارنامه عناوین انحصاری خود را گسترده‌تر کند.

رئیس بخش استودیو‌های PlayStation آقای "هرمن هلست" (Hermen Hulst) در بلاگ PlayStation‌ اظهار داشت: «ساخت عنوان Returnal به دست استودیو Horsemarque نشان داد که آن‌ها توانایی فوق‌العاده‌ای در زمینه ساخت بازی‌های جدید و خاطره‌انگیز دارند که در میان جامعه بازیکنان ما به شدت محبوب می‌شوند. با اضافه شدن آن‌ها کیفیت بخش استودیوهای PlayStation می‌شود و من نمی‌توانم صبر کنم تا ببینم آن‌ها در آینده چه می‌کنند.»

همچنین یکی از موئسسین و مدیران استودیو Horsemarque آقای "ایلاری کوتینن" (Ilari Kuittinen) اظهار داشت که: «ما بسیار هیجان زده هستیم که به خانواده‌ استودیوهای PlayStation می‌پیوندیم. این موضوع باعث شد تا استودیو ما آینده واضح و روشنی داشته باشد و یک فرصت پایدار پیدا کنیم در عین ساخت بازی‌هایی گیم‌پلی محور به آزمایش متد‌های جدید روایت داستان بازی نیز بپردازیم و مرز‌های این شکل مدرن از هنر را در نوردیم. با حضورمان در هلسینکی ما اقدام به گسترش استودیوهای PlayStation‌ و در عین حال حفظ کردن میراث استودیو‌های قدیمی فنلاند می‌کنیم.»

مذاکرات خرید Horsemarque‌ از سال ۲۰۲۰ شروع شده بود، بازی بعدی فراتر از Returnal می‌رود

در مصاحبه‌ای با Famitsu در کنار هرمن هلست،‌ آقای ایلاری کوتینن اظهار داشت با وجود این که مذاکرات خرید این استودیو در سال گذشته شروع بود، او ترجیح داد تا ابتدا توسعه بازی به پایان برسد و سپس بعد از به اتمام رسیدن مراحل توسعه بازی مذاکرات مجددا آغاز شد و در نهایت نیز تصمیمات آن گرفته شد.

حالا استودیو Horsemarque در آینده گسترش می‌يابد و پیشرفت زیاد می‌کند ولی بازی بعدی آن‌ها چه چیزی خواهد بود؟ به گفته کوتینن عنوان Returnal شامل نشانه‌هایی از بعضی بعدی آن‌ها خواهد بود ولی او مطمئن است که بازی جدید فراتر از آن خواهد رفت. آن‌ها می‌خواهند یک تجربه گیمینگ فوق‌العاده و فراموش نشدنی را به بازیکنان هدیه دهند. او اظهار داشت که «انفجارات زیادی» در کار خواهند بود اما یک گیم‌پلی سریع همراه با کنترل خوب قابل انتظار هستند زیرا از مشخصه‌های این استودیو برای ۲۶ سال اخیر بوده‌اند.

خرید استودیو Bluepoint Games توسط PlayStation Japan لو رفت

این لیک ناشی از صفحه رسمی توییتر PlayStation Japan است، آن‌ها در توییت خود که در مورد به خدمت گرفتن استودیو Horsemarque بود، عکسی که شامل خوش آمد گویی به استودیو Bluepoint Games می‌شد را آپلود کردند. البته این توییت به سرعت از صفحه توییتر آن‌ها پاک شد اما در تصویر زیر می‌توانید آن را ببینید.

البته این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده است پس ما نیز به عنوان یک شایعه به آن نگاه می‌کنیم. اما پیش از این در سال گذشته اخباری منتشر شده بودند که از خریده شدن Bluepoint Games توسط سونی حکایت می‌کردند و با وجود همکاری در زمینه عناوین مهم و بزرگ برند پلی‌استیشن مثل Uncharted: The Nathan Drake Collection و ریمیک‌های Shadow of the Colossus و Demon’s Souls، یک همکاری دائمی میان سونی و Bluepoint منطقی به نظر می‌رسد.

طبق رده‌بندی‌های ESRB عنوان Ghost of Tsushima: Director’s Cut به PS5 و PS4 می‌آید

به نظر می‌آید یک ورژن بهبود یافته از عنوان Ghost of Tsushima قرار است به پلتفرم‌های PS5 و PS4 بیاید. سازمان ESRB عنوان Ghost of Tsushima: Director’s Cut را برای هردوی کنسول‌های سونی رده بندی کرد و به نظر می‌آید که قرار است یک نسخه گسترش یافته و همچنین بهبود یافته (برای PS5) از این بازی جهان باز اکشن ماجراجویی استودیو Sucker Punch منتشر شود.

نکته جالب این است که این رده بندی به «خرید‌های درون برنامه‌ای» برای PS4 اشاره می‌کند اما نسخه PS5 فاقد این گزینه است. این موضوع ممکن است بخاطر این باشد که نسخه PS4 شامل گزینه‌ای در داخل بازی برای ارتقاء این عنوان به نسخه PS5 خواهد شد.

تیم توسعه Mario + Rabbids Sparks of Hope سه برابر بزرگتر از Kingdom Battle خواهد بود

عنوان Mario + Rabbids Sparks of Hope بسیار نویدبخش به نظر می‌رسد، عنوان قبلی این سری یعنی Kingdom Battle برخلاف همه انتظارات عمل کرده و عنوانی فوق‌العاده به نظر رسید و حالا تیم توسعه بازی در یوبی‌سافت جاه‌طلبی‌های خود را دارند و به دنبال ساخت عنوانی بزرگ‌تر و بهتر هستند. همانطور که انتظار می‌رود، این جاه‌طلبی‌ها قرار است که با یک تیم توسعه بزرگ‌تر حمایت شود.

در مصاحبه‌ای با Multiplayer.it کارگردان بازی آقای "داویده سلیانی" (Davide Soliani) و تهیه کننده بازی خانم "کریستینا ناوا" (Cristina Nava) تایید کردند که تیم توسعه Mario + Rabbids Sparks of Hope متشکل از صد نفر خواهد بود و تیم سازنده عنوان قبلی برای کار کردن روی این دنباله حدودا سه برابر شده‌ است. علاوه بر آن سایر استودیوهای Ubisoft نیز به حمایت از آن‌ها می‌پردازند.

عنوان Mario + Rabbids Sparks of Hope انحصاری Switch خواهد بود و در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌گردد.

 

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط