به گفته مایکل پکتر سونی تا سال ۲۰۲۳ بازیهای خود را روی PS4 عرضه میکند
بازیهای انحصاری سونی بدون شک یکی از مهمترین دلایلی هستند که اشخاص کنسولهای PlayStation را میخرند و این موضوع نیز قرار نیست به این زودیها تغییر کند. با کنسول PS5 اما رویکرد سونی مقداری تغییر کرد و تصمیم گرفت که عناوین میاننسلی بیشتر منتشر کند.
در حالی که تاکنون بازیهای مثل Demon’s Souls، Returnal و Ratchet and Clank: Rift Apart در انحصار پلتفرم PS5 قرار دارند، به نظر میآید که سونی قصد دارد بازیهای بزرگ خود مثل God of War: Ragnarok، Horizon Forbidden West و Gran Turismo 7 را به شکل میاننسلی منتشر کند.
حالا این سوال پیش میآید که سونی چه زمانی تمام تمرکز خود را معطوف به PS5 میکند؟ تحلیلگر دنیای بازیهای ویدیویی "مایکل پکتر" (Michael Pachter) اخیرا در یک ویدیو بارگذاری شده به این حرفها پاسخ داد. او معتقد است که این موضوع صرفا بخاطر این میباشد که سونی میخواهد تعداد بیشتری از بازیهای خود را بفروشد، بنابرین آنها تا زمانی که بتوانند تعدادی کافی از PS5 بفروشند که در نتیجه میزان فروش انحصاریها به رقم دلخواه آنان برسد، به عرضه بازیها روی PS4 ادامه میدهند.
پکتر همچنین میگوید که ممکن است از اواخر ۲۰۲۲ سونی به دنبال انحصار بازیها برای PS5 باشد ولی بعید است که تا ۲۰۲۳ دست به این کار بزنند. او اظهار داشت:
«آنها نمیتوانند تا زمانی که تعداد زیادی PS5 فروختند کنسول PS4 را نادیده بگیرند، میزان PS5های فروخته شده باید به حدی برسد که ارقام به دست آمده در بخش فروش به چیزی که سونی میخواهد نزدیک شود. برای مثال شما لازم دارید ۳ میلیون واحد از یک بازی بفروشید تا بازی به سوددهی برسد و اگر شما بیش از ۷-۸ میلیون واحد یا حتی ۱۰ میلیون واحد PS5 نداشته باشید، نمیتوانید این کار را انجام دهید.»
«همیشه در ابتدای زندگی سختافزارها بازیهای انحصاری وجود خواهند داشت زیرا کمپانیها میخواهند که مردم این کنسولها را بخرند و به گونهای ماجرای مرغ و تخم مرغ است، شما اول باید تخم مرغ را با تخفیف بفروشید تا مردم را مجاب به خرید مرغ خود کنید. این موضوع نیز بستگی زیادی به عناوین انحصاری دارد. اما از طرفی بازیهای بزرگ که شما انتظار فروشی ۲۰ میلیونی از آنها دارید، باید برای هر دو کنسول قدیمی و جدید ساخته شوند.»
«صادقانه بگویم من فکر میکنم آنها تا سال ۲۰۲۳ از PS4 پشتیبانی میکنند که ده سال میشود. من فکر میکنم در سال ۲۰۲۲ انحصاریهای بیشتری برای PS5 ببینیم و در سال ۲۰۲۳ نیز همه عناوین به انحصار این کنسول در بیایند.»
تاکنون کنسول PS5 حدود ۱۰.۱ میلیون واحد فروخته است و سونی انتظار دارد که تا پایان سال مالی جاری یعنی تا آوریل ۲۰۲۲ فروش کنسول به ۲۲ میلیون واحد برسد. انحصاریهای اولیه PS5 نیز فروش خوبی داشتهاند و عنوان Ratchet and Clank: Rift Apart در ماه عرضه خود ۱.۱ میلیون فروش داشت. با این آمارها جالب خواهد بود که ببینیم چه زمانی سونی تصمیم میگیرد عناوین انحصاری خود را فقط برای PS5 منتشر کند.
جدیدترین جدول موردانتظارترین عناوین Famitsu منتشر شد
مجله Famitsu جدیدترین جدول موردانتظارترین عناوین که با رای خوانندگان مجله مشخص میشود را منتشر نمود و اگر در چند هفته (یا حتی چند ماه!) اخیر این جدول را دنبال کرده باشید، متوجه میشوید که قطعا عناوین Tales of Arise و Final Fantasy 16 مثل هفتههای قبل در صدر آن قرار دارند. این هفته نیز باز نوبت به عنوان نقش آفرینی Bandai Namco رسیده تا در جایگاه صدر قرار داشته باشد.
نکته جالب اما این است که این هفته عنوان Tales of Arise فراتر از انتظار عمل کرده و دو جایگاه در از میان ده جایگاه اول به خود اختصاص داده است و در حالی که نسخه PS4 رتبه اول را گرفته، نسخه PS5 در جایگاه دهم قرار دارد. عناوین The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 و Bayonetta 3 که هفته گذشته به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار داشتند این هفته جایگاه خود را تعویض کردند و Shin Migami Tensai نیز در جایگاه پنجم قرار گرفته است.
مثل همیشه بخش زیادی از ده عنوان برتر جدول در اختیار بازیهای نینتندو و انحصاریهای Switch است، عناوین Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl و Splatoon 3 به ترتیب در جایگاه ششم و هشتم قرار دارند در حالی که The Legend of Heroes: Kuro no Kiseki در جایگاه هفتم قرار گرفته است.
جدول ده عنوان موردانتظار مجله فامیتسو که رایگیری آن از تاریخ ۱۴ جولای (۲۳ تیر) تا ۲۰ جولای (۲۹ تیر) انجام شده است.
1. [PS4] Tales of Arise – 636 votes
2. [PS5] Final Fantasy 16 – 539 votes
3. [NSW] Bayonetta 3 – 535 votes
4. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 – 532 votes
5. [NSW] Shin Megami Tensei 5 – 424 votes
6. [NSW] Pokemon Brilliant Diamond/Shining Pearl – 325 votes
7. [PS4] The Legend of Heroes: Kuro no Kiseki – 313 votes
8. [NSW] Splatoon 3 – 289 votes
9. [NSW] Ushiro – 212 votes
10. [PS5] Tales of Arise – 198 votes
قرار است ویژگی Night Mode به کنسولهای Xbox One و Xbox Series X|S اضافه شود
مایکروسافت همیشه اهمیت زیادی به اضافه کردن تنظیمات مختلف و همچنین در دسترس بودن کنسولهای Xbox Series X|S و Xbox One کرده است و حالا به زودی قرار است یک ویژگی دیگر به این کنسول اضافه شود. رسما تایید شد که قابلیت Night Mode به زودی در دسترس خواهد بود.
همانگونه که از نامش مشخص است، صفحه و LED کنترلر شما را کمنورتر میکند و به شما اجازه میدهد فیلترهای مختلفی را روی صفحه بیاندازید. این قابلیت هماکنون برای کاربران Alpha Skip-Ahead در دسترس میباشد و تنها برای زبان انگلیسی موجود است. گویا محلیسازی این ویژگی در راه است و احتمالا به زودی این قابلیت برای تمام کاربران Xbox در دسترس باشد.
همچنین "تام وارن" (Tom Warren) از The Verge نیز اخیرا در توییتر بخشهایی از این قابلیت را به نمایش گذاشت. هنوز مشخص نیست این قابلیت چه زمانی در دسترس همگان قرار میگیرد اما به طور کلی ویژگیهای جدید Xbox زمان زیادی نمیبرند و اصولا زودهنگام اضافه میشوند.
جزئياتی از Quality Mode عنوان Dying Light 2 منتشر شد
توسعه دهندگان Dying Light 2 Stay Human در تلاش هستند که با عرضه بازی روی کنسولهای نسل قبلی، کیفیت بصری بازی روی کنسولهای نسل جدید قربانی نشود. با این وجود کسانی که بازی را روی پلتفرمهای PS5 و Xbox Series X|S بازی میکنند، میتوانند انتظار ویژگیهای مختلفی را داشته باشند. پیش از این نیز سازندگان اعلام کرده بودند که بازی مدهای گرافیکی مختلفی روی کنسولهای جدید خواهد داشت و بازیکنان میتوانند از آن بخش حالت مدنظر خود را انتخاب کنند.
حالا در مصاحبهای با MP1st طراح ارشد مراحل بازی آقای "پیوتر پاولازیک" (Piotr Pawlaczyk) جزئياتی از این بخش بازی به ما داد. به گفته او حالت Quality Mode در کنار رزولوشن 4K و قابلیت ریتریسینگ شامل مواردی مثل Volumetric Effects و المانهای بهتر Post-Processing میشود. در عین حال Performance Mode نیز بازی را با ۶۰ فریم بر ثانیه ارائه میدهد. همچنین اگر بازی را روی PC و Xbox Series X|S بازی میکنید میتوانید قابلیت Variable Refresh Rate را نیز روشن کنید. این قابلیت در حال حاضر توسط PS5 پشتیبانی نمیشود.
عنوان Dying Light 2 Stay Human در تاریخ ۷ دسامبر (۱۶ آذر) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PS5 / PS4 / PC عرضه میگردد.
اسکرینشاتهای جدیدی از عنوان Lost Judgement منتشر شد
عنوان پیش روی استودیو Ryu Ga Gotoku Studio یعنی Lost Judgement در تمام نمایشهایی که تاکنون منتشر شدهاند بسیار خوب به نظر رسیده است و برای کسانی که بعد از تغییر سری Yakuza با Yakuza: Like a Dragon به سبک نقش آفرینی نوبتی دنبال عنوانی اکشن و مبارزاتی با فرمول سری Yakuza میگردند موهبتی به حساب میآید. حالا نیز Sega اخیرا اسکرینشاتهایی از این عنوان منتشر کرده است که نشان مبارزات و سایر بخشهای بازی هستند.
در این اسکرینشاتها ما Yagami را در بخشهای مختلفی میبینیم که با دشمنان میجنگد، این محیطها شامل خیابانهای پر از چراغهای نئونی، داخل کلاسهای مدرسه و جاهای دیگر نشان میدهد. اینطور که به نظر میآید، سگ Yagami که پیش از این گفته شده بود نقش مهمی در جست و جوها و بازرسیهای شما خواهد داشت در مبارزات نیز به کمک شما میآید و در اسکرینشاتها نیز حضور دارد که باعث میشوند این سگ بسیار بامزه به نظر برسد!
عنوان Lost Judgement در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PS5 / PS4 عرضه میگردد.
گوگل در نظر داشت همه یا بخشی از Epic را بخرد!
تقریبا یک سال از اینکه کمپانی Epic Games به دلیل حذف عنوان Fortnite از روی پلتفرمهای Google Paly و Apple Store از Google و Apple شکایت کرد میگذرد و حالا اسناد تازه منتشر شده از سوی Epic Games پیرو دادگاه موجود نشان میدهند که زمانی کمپانی Google برنامه داشت که Epic Games را بخرد تا رقابت موجود فروکش کند!
به گزارش The Verge کمپانی Epic در شکایت خود اظهار داشته که وقتی کمپانی سعی کرد تا نیازمندیهای Play Store را نادیده بگیرد و عنوان Fortnite را از طریق راه و روشهای دیگری به دستگاههای اندروید بیارود، گوگل که احساس خطر کرده بود و سود خود را در خطر میدید سعی داشت تا در جهت از بین بردن این رقابت و پیشگری از ضررهای موجود، همه یا بخشی از Epic Games را بخرد.
«مونوپولی حال حاضر گوگل نتیجه تلاش فراوان این کمپانی برای دستیابی و نگهداری از آن است! محتواهایی که با قراردادها و موانع تکنیکی طوری سازمانيافته شدهاند که به عنوان یک رقیب وجود نداشته باشند. گوگل از اندازه، نفوذ، قدرت و پول خود استفاده میکند تا کمپانیهای شخص ثالث را وارد قراردهای غیر رقابتیای کند که مونوپولی خود را گسترش دهد.»
«برای مثال گوگل تا حدی پیش میرود که سودهای مونوپولی خود را نشان شرکای کاری خود میدهد تا از موافقت آنها اطمینان حاصل کند و رقابت را از بین ببرد. آنها تعدادی پروژه داخلی تشکیل دادهاند که پیرو آن از شکلگیری مشکلات پیش آمده حول محور اقدامات کمپانیهایی مثل Epic یا سایر کمپانیها که اقدام به ارائه سرویسهای مشابه به مشتریان و توسعه دهندگان میکنند، پیشگیری کنند و حتی زمانی برنامه بخشی یا کل Epic را بخرند که تهدیدهای موجود از طرف آن را کاهش دهند.»
البته فایل مذکور نشان نمیدهد که آیا این موضوع صرفا چیزی بودی که گوگل آن را در نظر داشته یا حتی منجر به انجام اقدامات رسمی شده است اما در نهایت میتوان گفت که اتفاق خاصی پیرو این موضوع نیفتاد.
در عین حال اخیرا مدیرعامل Epic Games آقای "تیم سویینی" (Tim Sweeny) در توییتر اعلام کرد که گویا در آن زمان نقشههای گوگل برای Epic ناشناخته بود و آنها اخیرا از این اتفاق خبردار شدند.
کمپانی EA در مورد موفقیت Battlefield 2042 به عنوان لایو سرویس خیلی مطمئن است!
عنوان Battlefield 2042 دارای بخش داستانی تکنفره نیست ولی قطعا از پرمحتواترین عناوین سری در چند سال اخیر میباشد. علاوه بر بخش چندنفره عادی، بازی در مد Battlefield Portal نیز نویدبخش نشان داده که قرار است به هنگام عرضه بازی روی آن موجود باشد و به دنبال آن نیز مد Hazard Zone عرضه خواهد شد تا کیفیت تجربه بازیکنان را ارتقا دهد، علاوه بر اینها آپدیتهای فصلی نیز قرار است محتواهای مختلفی به بازی اضافه کنند.
مشخصا EA به این عنوان، همانند یک لایو سرویس نگاه میکند که البته با توجه به اتفاقات چندسال اخیر دنیای بازیهای ویدیویی زیاد هم تعجب آور نیست و کمپانی معتقد است که راه روشی که آنها در حال حاضر آن را به کار میگیرند از نظر تجاری برای عنوان شوتر بسیار موفقیتآمیز خواهد بود. در صحبتهای طی آخرین گزارش مالی چهارگانه کمپانی، مدیر امور مالی EA آقای "بلیک یورگنسن" (Blake Jorgensen) اظهار داشت که کمپانی در مورد موفقیت مالی و تجاری Battlefield 2042 «خیلی خیلی خیلی مطمئن است!»
او گفت: «ما خیلی خیلی خیلی در مورد آن مطمئن هستیم! و اگر اینطور نبود مسیر سالانه خود را منتشر نمیکردیم و من فکر میکنم که در دراز مدت این موضوع برای کمپانی بسیار مفید است. قرار است در ماههای آینده چیزهای زیادی در مورد سری Battlefield به عنوان یک لایو سرویس و همچنین هزینههای داخل بازی متوجه شوید.»
«من نمیتوانم الان همه چیز را برای شما بگویم ولی تیم ما بسیار سخت در حال کار روی این موضوع است، آنها ایدههای منحصر به فردی در مورد این که ما چطور میتوانیم این مسیر را ادامه بدهیم و چطور میتوانیم در مقابل فروش بازی در سال جاری، فعل و انفعالاتی طولانی مدت با مشتریهای خود برقرار کنیم. ما میخواهیم یک رابطه طولانی مدت بسازیم، کاری که برای مدت زیادی با کاربران Battlefield انجام دادیم. مد Portal یک مثال خوب برای چگونگی کار ماست و در آینده جزئيات بیشتری از آن خواهید دید.»
عنوان Battlefield 2042 در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه میشود.
شایعه: ممکن است Bethesda یک استودیو با محوریت ریمستر و ریمیکهای مختلف برپا کرده باشد
کمپانی Bethesda Softworks و کمپانی مادر آن Microsoft استودیوهای توسعه دهنده زیادی را تحت حمایت خود دارند و حالا شایعات جدیدی منتشر شدهاند که طبق آن ظاهرا قرار است این کمپانی یک استودیو جدید تاسیس کند، استودیویی که رویکردی منحصر به فردتر داشته و قرار است روی چیزهای هیجان انگیزی تمرکز کند!
یکی از یوتیوبرهای معروف که در گذشته اخبار مرتبط با Bethesda را منتشر میکرد یعنی Skullzi اخیرا در توییتر اعلام نمود که از چندین منابع مختلف شنیده که قرار است Bethesda یک استودیو جدید بسازد که صرفا روی ساخت ریمیک و ریمستر بازیهای قدیمیتر تمرکز میکند. علاوه بر آن یک کمپانی به نام Artifact نیز در حال کار کردن روی مستند Skyrim برای سالگرد ده سالگی این عنوان میباشد.
این یوتیوبر تاکید کرد که خود او هنوز موفق نشده صحت این شایعات را تایید کند و تنها این اطلاعات را از منابع دیگر شنیده است فلذا هیچ تضمینی وجود ندارد که این موضوع صحیح باشد. کمپانی Bethesda عناوین کلاسیک بسیاری را در اختیار دارد که محبوب بسیاری هستند و داشتن یک استودیو که روی ساخت ریمیک و ریمستر تمرکز داشته باشد ایده خوبی به نظر میرسد. باید دید که جزئيات جدید منتشر شده از این موضوع به چه شکل خواهند بود.
شایعه: ممکن است عنوان Overwatch 2 در سال ۲۰۲۲ عرضه نشود؛ توسعه بازی طولانیتر از آنچه انتظار میرفت شده است
کمپانی Activision Blizzard زمان سختی را پشتسر میگذارد، شکایتهای فراوانی از افراد و نهادهای مختلف از این کمپانی در جریان است و DEFH در حال بررسی آنان میباشد. کارکنان زیادی از استودیو رفتند در حالی که مدیرعامل کمپانی "بابی کوتیک" (Bobby Kotick) به خاطر مشکلات پیش آمده معذرت خواهی کرد و قول داد که افراد خطاکار جوابگوی کارهایشان خواهند بود. در میان همه اینها اسپانسرهای مختلف Overwatch League نیز قرارداد خود را فسخ کردند.
اگر همه اینها کافی نبود، حالا به نظر میرسد که قرار است Overwatch 2 اوضاع را بدتر از قبل کند. یکی از کاربران توییتر که پیش از این اطلاعاتی از این دنباله افشا کرده بود حالا اظهار داشته که افراد زیادی که به منابع او نزدیک هستند، میگویند روند توسعه Overwatch 2 بیش از آن چه پیشبینی میشد زمان میبرد و اینطور که به نظر میآید عرضه بازی در ۲۰۲۲ شدنی به نظر نمیرسد! او در انتهای حرفهایش گفت که امیدوار است این موضوع اشتباه باشد.
قابلیت پیشرفت بیننسلی در سال ۲۰۲۲ به Apex Legends اضافه میشود؛ آپدیت نسل جدید در جریان است
در آخرین AMA که در Reddit برگزار شد توسعه دهنده عنوان Apex Legends یعنی Respawn Entertainment جزئياتی در مورد آینده بازی منتشر کرد. هنگامی که پرسیده شد چه زمانی بروزرسانیهای PS5 و Xbox Series X|S منتشر میشوند مدیر بخش روابط عمومی کمپانی آقای "رایان ریگنی" (Ryan K. Rigney) اظهار داشت که این نسخه بازی در دست توسعه است ولی در لحظه نمیتوان جزئیات خاصی را در مورد آن منتشر کرد.
بازیکنانی که به دنبال پیشرفت بیننسلی یا Cross Progression بودند نیز باید مقداری بیشتر صبر کنند زیرا تایید شد که این ویژگی در سال ۲۰۲۲ به بازی اضافه میشود زیرا باعث ایجاد مشکلات زیادی میشود، که باید حل شوند.
«تنها مشکلات و دردسرهای فنی پیرو ادغام اکانتهای مختلف نیست، بلکه بخش قانونی و قراردادی ماجرا نیز وجود دارد، خریدهای انجام شده روی پلتفرمهای دیگر و ریجنهای دیگر که قوانین متفاوتی دارند از این موارد هستند اما ما در حال کار روی آن هستیم و آن را برای شما به ارمغان خواهیم آورد.»
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.