تعداد بازیکنان عنوان Control از ۱۰ میلیون نفر گذشت؛ دنباله بازی در فاز مفهومی است
عنوان Control یکی از بهترین بازیهای سال ۲۰۱۹ بود و موفقیت آن در زمینه امتیازات و نمرات خوب، در بخش تجاری نیز بازتاب داده شد. حالا در آخرین گزارش مالی توسعه دهندگان بازی تایید کردند که این عنوان تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر بازیکن داشته است. البته اعلام نشد که بازی دقیقا چند میلیون واحد فروخته است اما در پایان سال ۲۰۲۰ این آمار روی ۲ میلیون نفر قرار داشت.
پیرو این موضوع تعجبآور نیست که سازنده فنلاندی عنوان Control یعنی استودیو Remedy Entertainment به کمک همکاری ادامهدار خود با کمپانی 505Games در حال سرمایه گذاری عظیمی روی آی پی Control است. یک عنوان اسپینآف برای Control که Condor نام داشته و عنوانی Co-Op محور چهار نفره PvE میباشد اخیرا معرفی شده بود و در حال حاضر نیز مراحل توسعه را طی میکند. در عین حال Remedy نیز مجددا گفته:
«یک عنوان Control بزرگتر بوده و بودجه بیشتری دارد در برنامههای آینده ماست.» عنوان مذکور به احتمال زیاد دنبالهای برای بازی اصلی میباشد و ظاهرا در مراحل اولیه توسعه یا آن گونه که سازندگان آن را مینامند «فاز اولیه مفهمومی» قرار دارد.
بازی مشترک Remedy و Epic Games که شایعه شده Alan Wake 2 میباشد وارد مرحله اصلی توسعه شد
کمی بیش از یک سال پیش کمپانی Remedy Entertainment با کمپانی Epic Games قراردادی امضا کرد که طبق آن قرار بود این استودیو روی دو پروژه کار کند و یکی از آنها نیز پروژهای AAA بود. پیش از این در سال جاری گزارشهایی منتشر شدند که میگفتند این بازی قرار است Alan Wake 2 باشد و بودجه آن نیز به طور کامل توسط Epic تامین میشود. حالا اینطور که مشخص است، توسعه بازی کاملا شروع شده است.
در آخرین گزارش مالی کمپانی، سازندگان تایید کردند پروژه AAA که بودجه آن توسط Epic Games تامین شده است، وارد مراحل اصلی توسعه شد. در عین حال پروژه دوم همکاری آنها با Epic نیز به پیشرفت خوب خود در مراحل توسعه ادامه میدهد.
همچنین Remedy اظهار داشت که روند توسعه CrossfireX به خوبی در جریان میباشد و بازی قرار است زمان نامشخصی در سال جاری عرضه گردد. در کنار آن، عنوان Vanguard که بازی رایگان و Co-Op استودیو Remedy است، «با سرعت خوبی در حال پیشرفت میباشد و قرار است که تستهای محدود داخلی و خارجی برای گیمپلی بازی انجام شود.»
به طور کلی تعداد کارکنان Remedy نیز افزایش قابل توجهی داشته و حدودا به ۳۰۰ نفر (دقیقا ۲۹۳ نفر تا پایان ماه ژوئن) رسیده است. با توجه به این که کمپانی به طور همزمان در حال کار روی بازیهای مختلف است، منطقی به نظر میرسد.
رباتهای Halo Infinite عمدا بازیکنان را مسخره نمیکنند!
در طول زمانی که بتای عنوان Halo Infinite منتشر شده بود، بعضی از بازیکنان متوجه این شدند که رباتها بعد از مرگ بازیکنان آنان را مورد تمسخر قرار میدهند! ویدیوهای زیادی از این موضوع بسیار سریع پخش شدند، اما حالا مشخص شده که رباتها این کارها را از قصد انجام نمیدادند تا بازیکنانی که مبارزات را باختند را مسخره کنند! در بیانیهای که از طریق Kotaku منتشر شد، استودیو 343 Industries این موضوع را تایید کرد و گفت که حرکت مذکور مربوط به یک گلیچ در سیستم هوش مصنوعی بازی است.
زمانی که بازیکنی میمیرد، یک مشکل پیرو پیدا کردن جهت رخ میدهد که در امتداد آن حرکتای شبیه به Tauntهای معروف سری Halo بوجود میآیند. این موضوع به دلیل این است که جنازههای موجود در نقشه بازی باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه مسیریابی میشوند و 343 به هیچ وجه قصد این نداشته که تا به بازیکنانی که خیلی خوب عمل نمیکردند طعنه بزند و یا آنها را ناامید کند. در بیانیه آنها صراحتا نوشته شده:
«ما برنامه نویسیای شامل این نداشتیم که رباتها بازیکنان را مورد تمسخر قرار دهند. این رباتها قرار است برای همه بازیکنان در هر سطحی از مهارت بسیار جالب و دوستانه باشند و وجود ویژگیای که رباتها در آن به بازیکنان طعنه بزنند، کاملا برعکس این هدف خواهد بود. این موضوع بعد از یک Kill یا در کنار بدن بازیکنان رخ داد و به نظر آمد که یک رفتار عمدی است. در حالی که در واقعیت مشکل موجود این بود که رباتها نمیتوانستند از پلهها بالا بروند.»
تریلر جدید Humankind نشان دهنده گیمپلی بازی و تغییر سیستمها در بخش پایانی است
هرکسی که عناوین شبیه Civilization را بازی کرده باشد، میداند که اواخر بازی بسیار مهم است و حتی میتوان گفت که از بخش آغازین و میانی بازی نیز مهمتر میباشد. حالا عنوان Humankind استودیو Amplitude Studios نیز از این قاعده مسثتنی نیست! در یک ویدیو جدید سازندگان بازی در مورد این صحبت میکنند که چطور سیستمهای جدید در دوران صنعتی و معاصر جایگزین سیستمهای قدیمی میشوند تا چالشهای جدیدتری را به تصویر بکشند.
تعدادی از سیستمهای جدید مربوط به حمل و نقل از طریق راه آهن و هواپیماهای بازی میشوند که در کنار بهبود بخشیدن تجارت میتوانند ارتشها را قویتر و سریعتر کنند. تمدنهای مختلف میتوانند براساس تخصصهای خود در چیزهای مختلفی سرمایه گذاری کنند. آنهایی که در زمینه Research در سطح بالایی هستند میتوانند از تکنولوژیهای پیشرفته برای دستیابی به چیزهای جدیدتر و بهتر بهره ببرند و شهرت خود را افزایش دهند.
تمدنهای صنعتی میتوانند در پروژههای ملی مثل گشت و گذار فضا سرمایهگذاری کنند که بزرگتر از Cultural Wonders هستند و مراحل مختلفی دارند، هرکدام از این مراحل به شما شهرت و جوایز دیگری میدهند، مثلا پرتاب ماهواره به شما دید بیشتری خواهد داد. هنگامی که باروت کشف میشود، جنگها از جنگ تن به تن تبدیل به جنگهای دورادور میشود و سلاحها نیز تغییر میکنند، در عین حال زمینهای بلندتر در جنگها نیز اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد.
در نهایت هواپیماها، ضدهواییها و تانکها به طور کلی چهره جنگها را تغییر میدهند و آن را به شکل جنگآوری امروزی تغییر میدهند.
عنوان Humankind در تاریخ ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) برای پلتفرم PC عرضه میگردد و از روز اول نیز از طریق Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
توسعه دهندگان Back 4 Blood به دنبال افزودن قابلیت FOV برای کنسولهای نسل جدید هستند
بتای آزاد عنوان Back 4 Blood تا تاریخ ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد) در دسترس است و حالا VG247 با تهیه کننده ارشد بازی آقای "مت او دریسکول" (Matt O’Driscoll) مصاحبهای انجام داده که در آن به تعدادی از مشکلات کلیدی بازی اشاره شده است.
یکی از این مشکلات مربوط به FOV یا میدان دید روی کنسولهای Xbox Series X|S و PS5 میشد و در حالی که هنوز مشخص نیست این ویژگی کی به بازی اضافه میشود، اودریسکول اظهار داشت که خیلیها درخواست وجود آن را دارند و Turtle Rock Studio در حال کار روی آن است.
یک ویژگی که بازیکنان میتوانند هنگام عرضه بازی انتظار آن را داشته باشند رباتهای هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی بازی در بتا کم و کاستیهایی داشت اما اودریسکول گفت که در زمان عرضه بازی آنها بسیار باهوشتر خواهند بود و این یکی از پروژههای بزرگی است که تیم توسعه در حال کار روی آن هستند. همچنین بالانس بازی نیز بهتر خواهد شد و درجه سختیهای Survivor و Nightmare براساس بازخوردهای بتا تغییر خواهند کرد.
همچنین با وجود این که فریمریت مدنظر سازندگان در کنسولهای نسل قبلی پایینتر بود، تعداد و قدرت زامبیها روی همه پلتفرمها یکسان بودند. عنوان Back 4 Blood اخیرا گلد شد و قرار است روز ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) برای پلتفرمهای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC عرضه گردد.
مقایسه گرافیکی و عملکردی عنوان Hellblade: Senua’s Sacrifice روی Xbox One X و Xbox Series X
اخیرا بروزرسانی جدیدی روی پلتفرم Xbox Series X|S برای عنوان Hellblade: Senua’s Sacrifice که توسط استودیو Ninja Theory ساخته شده است منتشر شد. این بروزرسانی ویژگیهای بصری بازی را بهتر کرده و فریمریت آن روی این کنسول را بهتر میکند. حالا Gamingbolt ویدیویی منتشر کرده که در آن به بررسی فنی این عنوان روی کنسولهای Xbox One X و Xbox Series X میپردازد.
عنوان Hellblade: Senua’s Sacrifice در حالت FPS Resolution Mode روی کنسول Xbox Series X|S با رزولوشن 4K به شکل داینامیک اجرا میشود و فریمریتی که هدف گرفته نیز ۶۰ فریم بر ثانیه است. از طرفی مد دیگر بازی که غنای بصری را هدف میگیرد و Enriched Visuals نام دارد، با رزولوشن 4K داینامیک اجرا شده و فریمریت آن روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده است، این مد از ریتریسینگ نیز بهره میبرد. هردوی این حالتها از نظر عملکردی بسیار به هدف خود نزدیک بودهاند.
کنسول Xbox One X اما در هر دو حالت FPS Resolution و Enriched Visuals روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل است. بارگذاریهای بازی نیز بهبود داشتهاند، در تست انجام شده کنسول Xbox Series X|S بازی را تنها در ۱۰ ثانیه بارگذاری نمود در حالی که این اتفاق در Xbox One X حدود ۲۶ ثانیه به طول انجامید.
در نهایت، بازی از نظر بصری و گرافیکی بسیار خوب و خیرهکننده به نظر میرسد و جالب خواهد بود ببینیم استودیو Ninja Theory با عنوان Senua’s Saga: Hellblade 2 چقدر در زمینه گرافیکی پیشرفت خواهد داشت.
عنوان Castlevania: Grimoire Of Souls به زودی مجددا برمیگردد و روی Apple Arcade قرار میگیرد
مانند بسیاری از آی پیهای کونامی، به نظر میرسد که Castlevania نیز تا ابد خوابیده و ساکت خواهد ماند. حتی بعد از یک سری انیمه بسیار موفق که طی سالها از طریق Netflix پخش شد، هیچ نشانی از این که یک بازی جدید از سری به این زودیها منتشر شود، دیده نمیشود.
البته حداقل کونامی از طریق کلکسیونهای مختلفی دسترسی به گذشته پرمحتوای سری را به ما داده است و حالا طبق اخباری که جدیدا منتشر شده، ظاهرا این کلکسیونها تنها چیزهایی نیستند که طرفداران این سری قرار است به آن دسترسی داشته باشند و یک نسخه جدید از سری قرار است از طریق Apple منتشر شود.
کمپانی Konami اخیرا به طور رسمی اعلام کرد که عنوان Castlevania: Grimoire Of Souls قرار است به زودی از طریق Apple Arcade برگردد. اگر شما با این بازی آشنا نیستید، بدانید که این عنوان ابتدا در سال ۲۰۱۹ برای iOS منتشر شد و شما در آن نقش Alucard را داشتید و میتوانستید سایر قهرمانهای سری را نیز آزاد کنید. داستان بازی بعد از راندن Dracula میباشد و حالا یک شیطان جدید با ۶۰ مرحله جدید برخاسته است.
اگر در مورد این عنوان اطلاعی نداشتید خود را سرزنش نکنید زیرا بازی هیچگاه به طور رسمی در سراسر جهان عرضه نشد و قبل از این که بدون هیچ توضیحی از لیست Apple Arcade خارج شود، تنها مدت کوتاهی در کانادا قابل دسترس بود.
سازندگان Psychonauts 2 در جدیدترین ویدیو بازی در مورد گجتهای آن صحبت میکنند
عنوان Psychonauts 2 قرار است به زودی پس از مدت طولانیای صبر و انتظار عرضه شود و استودیو سازنده بازی یعنی Double Fine Productions نیز از انتظار طرفداران استفاده کرده و پیوسته ویدیوها و اطلاعات جدیدی از بازی عرضه میکند. حالا جدیدترین ویدیو آنها شامل صحبت سازندگان بازی در مورد گجتهای ذهنی میشود که شما علاوه بر قابلیتهای خود Raz از آنها استفاده میکنید.
گجتهای مختلفی در ویدیو نشان داده میشوند که یکی از آنها Thought Turner است و به شما اجازه میدهد افکار مردم که در هوا پخش است را بخوانید! دیگری Otto-Shot Camera نام دارد که مثل یک Photo Mode در بازی عمل میکند و همراه آن ابزارهای مختلفی برای ادیت کردن عکسها و فیلترهای مختلف نیز وجود دارند. هردوی این گجتها از طریق آزمایشگاه Otto Mentallis که متصدی و یکی از شش سازنده Psychonauts است در دسترس میباشند.
عنوان Psychonauts 2 در تاریخ ۲۵ آگوست (۳ شهریور) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PC عرضه میگردد.
جدیدترین جدول موردانتظارترین عناوین Famitsu منتشر شد
برای چندین هفته متوالی عنوان Tales of Ariseدر صدر جدول موردانتظارترین عناوین Famitsu که با رای خوانندگان این مجله محبوب ژاپنی انتخاب میشود قرار داشت ولی این هفته اوضاع مقداری تغییر کرده است و عنوان Final Fantasy 16 که همیشه در رتبههای بالایی جدول قرار داشت، موفق شده در صدر جدول قرار بگیرد و به دنبال آن Tales of Arise به رتبه دوم سقوط کرد.
در عین حال Shin Migami Tensai 5 به رتبه سوم صعود کرد و جای خود را با Bayonetta 3 در رتبه پنجم عوض کرد. دنباله The Legend of Zelda Breath of the Wild نیز جایگاه خود در رتبه چهارم را حفظ نمود. به دنبال این سه عنوان، بازی Splatoon 3 که انحصاری کنسول Switch است در رتبه ششم قرار گرفت.
عنوان The Legend of Heroes: Kuro no Kiseki رتبه هفتم را به خود اختصاص داد در حالی که عنوان کمپانی Capcom یعنی Pragmata در جایگاه هشتم قرار گرفت. در رتبه نهم نیز Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl قرار دارد و به دنبال آن Gran Turismo 7 در جایگاه دهم جدول را به پایان میرساند.
لیست ده عنوان موردانتظار مجله فامیتسو که رایگیری آن از ۲۱ جولای (۳۰ تیر) تا ۲۸ جولای (۶ مرداد) انجام شده است.
1. [PS5] Final Fantasy 16 – 811 رای
2. [PS4] Tales of Arise – 777 رای
3. [NSW] Shin Megami Tensei 5 – 631 رای
4. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 – 622 رای
5. [NSW] Bayonetta 3 – 604 votes
6. [NSW] Splatoon 3 – 390 votes
7. [PS4] The Legend of Heroes: Kuro no Kiseki – 318 رای
8. [PS5] Pragmata – 304 رای
9. [NSW] Pokemon Brilliant Diamond/Shining Pearl – 292 رای
10. [PS5] Gran Turismo 7 – 289 رای
بازی جدیدی از سری Twisted Metal در دست توسعه است
سونی تعداد زیادی فرانچایزهای انحصاری دارد که برای مدت زیادی در سکوت مطلق بودهاند و خیل عظیمی از طرفداران به دنبال بازیابی شدن این فرانچایزها بودهاند. یکی از این فرانچایزها سری Twisted Metal میباشد که گیمپلی آن براساس مبارزات با وسایل نقلیه بود. آخرین باری که عنوانی از سری Twisted Metal منتشر شد، مربوط به سال ۲۰۱۲ روی کنسول PS3 بود اما حالا اینطور که مشخص است، قرار است به زودی این موضوع عوض شود!
طبق گفتههای افشاکننده محبوب و معروف این روزها یعنی "تام هندرسون" (Tom Henderson) عنوان جدیدی از سری Twisted Metals در دست توسعه میباشد که قرار است در سال ۲۰۰۳ منتشر شود.
توییت هندرسون اطلاعات کمی در خود دارد و از این نظر باعث شده که سوالات زیادی در ذهن طرفداران سری وجود داشته باشد که بیجواب مانده است. همچنین این که آیا این عنوان یک ریمیک یا ریبوت است یا چیز دیگر هنوز مشخص نیست و زمان آن را مشخص میکند. سریال تلویزیونی Twisted Metals نیز در دست توسعه است و ممکن است که این عنوان ارتباطی با آن داشته باشد.
در هر صورت با وجود سابقه فوقالعاده هندرسون در زمینه افشاکردن اطلاعات مختلف و لیکهای زیاد، بازهم نمیتوان چیزی را تضمین کرد. از طرفی "اندی رابرتسون" (Andy Robinson) از VGC نیز اخیرا در توییتر اظهار داشت که شنیده یک عنوان جدید از سری Twisted Metals در دست توسعه است.
بسته الحاقی Spider-Man در سال ۲۰۲۱ برای Marvel’s Avengers عرضه میگردد
عنوان Marvel’s Avengers تاکنون دو بسته الحاقی شامل کرکترهای جدید به شکل Kate Bishop و Hawkeye داشته است و سومین آنها یعنی Black Panther نیز به زودی قرار است عرضه شود. یکی از اولین بستههای الحاقیای که برای این عنوان معرفی شده بود، برای شخصیت Spider-Man بود و تایید شد که این بسته الحاقی انحصاری کنسولهای PlayStation خواهد بود.
از آخرین باری که چیزی در مورد بسته الحاقی Spider-Man گفته شد مدت زیادی میگذرد و اطلاعاتی در مورد زمان اضافه شده او به لیست شخصیتها بازی منتشر نشده است، پس چه زمانی این شخصیت به بازی اضافه میگردد؟ به گفته Crystal Dynamics آنها برنامه دارند تا پایان سال شخصیت Spider-Man را به Avengers بیاورند.
در مصاحبهای با Screen Rant طراح ارشد بازی آقای "اسکات والترز" (Scott Walters) اظهار داشت که بسته الحاقی Spider-Man برای عرضه در ۲۰۲۱ آماده میشود و Crystal Dynamics در آینده جزئيات بیشتری از این موضوع منتشر خواهد کرد. او گفت:
«چیزهایی که الان میتوانیم بگوییم این است که ما همیشه میخواستیم تا بسته الحاقی Spider-Man را در سال ۲۰۲۱ برای دارندگان پلتفرم PlayStation در دسترس قرار دهیم. این موضوع در جریان است و در ادامه نیز اعلامیههایی در مورد آن منتشر میشوند.»
در حالی که Crystal Dynamics در حال حاضر روی بسته الحاقی Black Panther تمرکز کرده است، منطقی است که در مورد سایر محتواهایی که قرار است در آینده منتشر شود صحبت کنند. در هر صورت خواهیم دید که آیا برنامههای آنها همانطور که انتظار دارند پیش میرود یا خیر.
عنوان Black Panther – War for Wakanda روز ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) عرضه میگردد.
کارگردان The Callisto Protocol تصویر جدیدی از بازی منتشر کرد
سازندگان اصلی عنوان Dead Space در استودیو Striking Distance در حال کار روی عنوان The Callisto Protocol هستند، این بازی یک آی پی علمی تخیلی جدید میباشد که در نظر دارد تا طرفداران سری Dead Space را به خود جذب کند.
حالا رئيس استودیو و کارگردان بازی آقای "گلن اسکوفیلد" (Glen Schofield) اخیرا در توییتر تصویری از بازی را منتشر نمود. این تصویر که در زیر این خبر آن را میبینید چیز زیادی نشان نمیدهد و چیزی مربوط به گیمپلی نیز در آن نیست ولی یادآور خوبی است که حال و هوای بازی چگونه میباشد. تصویر به طور عجیبی منزجرکننده و ترسناک میباشد!
عنوان The Callisto Protocol عرضه در ۲۰۲۲ را برای PS5 / Xbox Series X|S / PC هدف دارد.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.