سازندگان Psychonauts 2 بودجه کافی برای اضافه کردن زبانهای دیگر را ندارند!
اخیرا پستی در انجمن رسمی استودیو توسط مدیر روابط عمومی استودیو Double Fine یعنی "جیمز اسپفورد" (James Spafford) منتشر شد که در آن ذکر شده بود آنها وقت یا بودجه لازم برای اضافه کردن زبانهای بیشتر به بازی را ندارند. بسیاری از طرفداران صنعت بازیهای ویدیویی نیز صحبتهای او را به زیر تیغ انتقاد بردند و این موضوع نیز منجر به بحثهای طولانیای در توییتر شد.
در این پست نوشته شده: «ما خیلی دوست داشتیم زبانهای بیشتری را به Psychonauts 2 اضافه کنیم و در حال حاضر نیز به دنبال بررسی این هستیم که آیا این کار در آینده برای ما مقدور خواهد بود یا خیر. از نظر میزان نوشتهها، این عنوان بزرگترین چیزی است که ما تاکنون خلق کردهایم و اضافه کردن حتی یک زبان جدید، نیازمند زمان و بودجه بیشتری است، چیزهایی که ما در حال حاضر آنها را نداریم.»
«برای اضافه کردن زبانهایی که نیاز به الفبای دیگری دارند، کار ما بسیار سختتر نیز میشود. هنوز ممکن است ما به سراغ این موضوع برویم و امیدواریم که اینطور شود اما نمیتوانیم قول بدهیم، برای ما ممکن نبود که به هنگام عرضه بازی نیز این کارها را انجام بدهیم.»
عرضه عنوان Psychonauts 2 همراه با بازخوردهای بسیار خوبی از سوی طرفداران و منتقدان دریافت نمود و خیلیها نیز به فراوانی قابلیتهایی که مربوط به دسترسی هرچه بهتر و راحتتر بازی میشدند، اشاره نمودند.
یکی از برجستهترین آنها، قابلیت Assist Mode بود. ترکیب این موضوع با این که استودیو Double Fine در حال حاضر حمایت مالی مایکروسافت را دارد، باعث شده تا بسیاری از طرفداران مثل "جز کوردن" (Jez Corden) از Windows Central بازی را به خاطر عدم پشتیبانی از زبانهای مختلف، زیر تیغ انتقاد قرار دهند.
یکی از طرفداران در توییتر نیز به این موضوع اشاره کرد که احتمالا قبل از عرضه بازی بودجهبندیای اعلام شده بود که مانع پشتیبانی از زبانهای مختلف میشد. به هرحال باید ببینیم در آینده چه رخ میدهد اما قطعا عالی خواهد بود که خواستههای طرفداران شنیده شود.
در استریم امشب Dead Space نگاهی به توسعه بازی میاندازد
کمی بیش از یک ماه پیش کمپانی EA و استودیو Motive ریمیک عنوان Dead Space را معرفی کردند اما پس از آن جزئياتی از بازی در دسترس طرفداران قرار نگرفت. با وجود این که به نظر نمیرسد اطلاعات مهمی به این زودی از بازی منتشر شوند، قرار است به زودی چیزهایی از Dead Space Remake بشنویم.
سازنده بازی یعنی Motive Studio در صفحه رسمی توییتر خود اعلام نمود که قرار است امشب، ۳۱ آگوست (۹ شهریور) یک لایو استریم پخش شود که در آن ما جزئياتی در مورد این که روند توسعه این عنوان ترسناک و بقا چطور در حال پیشروی است خواهیم دید. بنابرین انتظار نمیرود که بخشهای زیادی از گیمپلی یا جزئیات زیادی از بازی موجود باشد ولی قطعا چیزهای جالبی از تیم توسعه دستگیر ما خواهد شد.
عنوان Dead Space برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / PS5 / PC در دست توسعه است ولی هنوز تاریخ عرضه رسمیای ندارد. گفته میشود که احتمالا تاریخ عرضه بازی، پاییز ۲۰۲۲ خواهد بود.
صداپیشگان انگلیسی Lost Judgment در تریلر جدید معرفی شدند
عنوان Lost Judgement اولین عنوان از سری بازیهای Judgement / Yakuza خواهد بود که قرار است به شکل همزمان در تمام نقاط دنیا عرضه شود، این سیاست در Sega به دنبال عرضه موفقیتآمیز عنوان Yakuza: Like a Dragon تصویب شد، عنوانی که به هنگام عرضه همراه خود دوبله انگلیسی نیز داشت. حالا در جدیدترین تریلر منتشر شده توسط استودیو Ryu Ga Gotoku، صداپیشگان زبان انگلیسی عنوان Lost Judgement معرفی شدند.
صداپیشه پروتاگونیست بازی یعنی Takayuki Yagami، "گرگ چون" (Greg Chun) خواهد بود و "کریسپین فریمن" (Crispin Freeman) نیز در نقش Masaharu Kaito بازگشته است. خانم "استفانی شه" (Stephanie Sheh) نیز مجددا صداپیشه Saori Shirosaki و "مارک ویتن" (Mark Whitten) نیز مجددا صداپیشه Fumiya Sugiura هستند.
سایر صداپیشگان بازی نیز شامل "مت کینگ" (Matt Y. King) در نقش Kazuki Soma، "تاد هابرکورن" (Todd Haberkorn) در نقش Jin Kuwana، "آرت باتلر" (Artt Butler) در نقش Akihiko Ehara، "اریکا لیندبک" (Erica Lindbeck) در نقش Yoko Sawa و "برنت موکای" (Brent Mukai) در نقش Daimu Akutsu میشوند.
کارگردان محلی سازی عنوان Lost Judgement یعنی "اسکات استریچارت" (Scott Strichart) اخیرا گفته بود که به دلیل کمبود وقت در زمینه توسعه بازی و محلیسازی آن، لبزدنهای بازی به خوبی و نرمی عنوان Yakuza Like a Dragon نخواهد بود.
عنوان Lost Judgement در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) برای PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox Series X|S / Xbox One عرضه میگردد.
تریلر جدید Diablo 2: Resurrected نشان دهنده Barbarian است
عنوان Blizzard’s Diablo 2: Resurrected ریمستری برای عنوان نقش آفرینی محبوب است که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد. این ریمستر قرار است در سپتامبر امسال عرضه گردد و در نظر دارد تا عنوان هک ان اسلش لوتر را با جلوههای بصری بهبودیافته زنده کند. یکی از بخشهای بازی که تغییری نکرده، بخش انتخاب کلاسها است. هنوز هفت کلاس برای انتخاب وجود دارد و هرکدام از آنها قابلیتهای ویژه خود را دارند.
حالا یک تریلر جدید منتشر شده که روی Barbarian تمرکز میکند، کلاسی که از Dual Wielding استفاده میکند و همچنین میتواند ضربههای زیادی را از سوی دشمنان تحمل کند. آنها همچنین میتوانند از قابلیت Warcries استفاده کند تا دشمنان اطراف را مبهوت کرده و به آنها ضربه بزند و در عین حال از Battlecries استفاده کند تا دفاع دشمنان و قدرت ضربات آنها را کاهش دهد.
در کنار مهارتهایی مثل Bash و Taunt، او همچنین میتواند با Leap Slam به سراغ دشمنان برود و از Whirlwind استفاده کند تا به هنگام حرکت، همزمان به چندین نفر حمله کند. راههای زیادی برای شخصیسازی کلاس نیز وجود دارد اما به طور کلی این کلاس به درد کسانی میخورد که میخواهند به شکل تن به تن با دشمنان بجنگند.
عنوان Diablo 2: Resurrected در تاریخ ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) برای Xbox One / Xbox Series X|S / PS5 / PS4 / PC / Nintendo Switch عرضه میگردد.
اسکرینشاتهای جدیدی از Shin Megami Tensei 5 منتشر شد
در آینده نزدیک ما به زودی با عرضه نسخه پنجم سری نقش آفرینی، خود را غرق در دنیای Shin Migami Tensai خواهیم کرد. همانند عناوین قبلی سری، پروتاگونیست آن وارد دنیایی پر از شیاطین میشود و قدرتهایی ماورایی دارد. طبق تریلرهایی که از بازی منتشر شده، به نظر میرسد این عنوان نسبت به بازیهای قبلی سینماییتر باشد و حالا اسکرینشاتهای جدیدی نیز از آن منتشر شده است که نشان دهنده بخشهای جالبی از این عنوان میباشند.
سگا و Atlus اسکرینشاتهای مختلف و همچنین تصاویر مخلتفی از کرکترهای بازی منتشر کردند. این اسکرینشاتها از شخصیتهای مهم بازی میباشند که پیش از این در تریلرهای قبلی آن را دیده بودیم و در کنار آنها تعدادی از شیاطین معروف سری نیز در عکسها دیده میشوند همچنین تصاویری از محیط کاربری ژاپنی بازی نیز در این اسکرینشاتها بود.
عنوان Shin Migami Tensai 5 در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) به شکل انحصاری برای Switch عرضه میشود.
حضور Suicide Squad: Kill the Justice League و Gotham Knights در DC FanDom تایید شد
از زمانی که اعلام شد عنوان محبوب استودیو WB Game Montreal یعنی Gotham Knight تا سال آینده تاخیر خورد، جزئيات زیادی از آن منتشر نگشت، در کنار آن همچنین عنوان Suicide Squad: Kill the Justice League نیز قرار بود در سال ۲۰۲۲ منتشر شود ولی مشخص نیست که با اتفاقات صورت گرفته در جهان، این موضوع هنوز صدق میکند یا خیر. حالا اما اینطور که به نظر میآید، قرار است در نمایشگاه DC FanDom اطلاعاتی در مورد این عناوین بشنویم.
تایید شده که یک تریلر جدید از هردوی این عناوین از طریق رویداد مذکور که به شکل آنلاین در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) برگزار میشود، منتشر خواهد شد. علاوه بر این پوستر رسمی رویداد شامل ظاهر جدید Batgirl در بازی میشود و ظاهر جدید شخصیت Harley Quinn از Suicide Squad: Kill the Justice League نیز در یکی از پوسترهای رویداد نمایش داده شد که شما میتوانید در زیر این خبر آن را ببینید.
هردوی این عناوین برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC در دست توسعهاند و در حالی که Gotham Knights روایتگر مرگ بتمن و ظهور خانواده Bat برای محافظت از شهر میباشند، عنوان Suicide Squad: Kill the Justice League گوینده داستان شخصیتهایی مثل Harley Quinn، Deadshot و Brainiac است.
کشور چین قوانین سختگیرانهای را برای خردسالان جهت انجام بازیهای آنلاین در روزهای هفته تصویب کرد!
اخیرا اعلامیهای از سوی Chinese National Press and Publication منتشر شد که در آن اعلام گشت خردسالان تنها میتوانند از ساعت ۸ الی ۹ شب در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به بازی کردن بازیهای ویدیویی آنلاین بپردازند. این موضوع یعنی کودکان چینی دیگر نمیتوانند در روزهای غیرتعطیل هفته، بازیهای ویدیویی آنلاین را بازی کنند.
این بیانیه از تمامی بازیهای آنلاین منطقه میخواهد که در ساعاتی که ذکر نشدهاند، به خردسالان اجازه دسترسی به بازی را ندهند، حتی اگر این افراد از طریق اکانتهای میهمان به سراغ بازی کردن رفته باشند. طبق بیانیه رسمی، کسانیهایی که با این قوانین همکاری نکنند و اقدام به قانونشکنی نمایند، مورد پیگیری رسمی قرار میگیرند.
این موضوع پیرو محدودیتهایی است که چین در سال ۲۰۱۹ برای بازیهای آنلاین اعمال کرده بود، این قانون اجازه نمیداد تا خردسالان بعد از ساعت ۱۰ شب وارد بازیهای آنلاین شوند. به نظر میآید بسیاری از کمپانیهای ساخت بازیهای ویدیویی از این محدودیتهای اضافه شده خسته شدهاند و غولهایی مثل Tencent و NetEase پیوسته به دنبال شراکتها و همکاریهایی هستند تا بتوانند عناوین خود را در سطح جهانی به عرضه بگذارند.
تریلر گیمپلی NBA2K22 نشان دهنده عرقهای نسل جدید و انیمیشنهای تازه است!
با وجود این که این عنوان قرار است هفته آینده منتشر شود، استودیو Visual Concept و کمپانی 2K Sport به تازگی تریلر گیمپلی NBA2K22 را منتشر نمودند. البته این تریلر همه بخشهای بازی را پوشش نمیدهد و همه ویژگیهای جدید نیز در آن نیستند ولی رنج زیادی از انیمیشنهای بازی در آن دیده میشوند و به نظر میرسد که مثل هرسال، جزئيات عرق چهره بازیکنان نیز باکیفیتتر شده است!
عنوان NBA2K22 شامل بخشهای جدیدی مثل WNBA میشود و همچنین بخشهای قدیمی مثل The City را گسترش میدهد. بخش MyCareer نیز به لطف اضافه شدن بخشهایی مثل Hidden Talents برای انتخاب مسیرهای دیگری مثل فشن و هیپهاپ و حتی شخصیسازی خانه، دچار بهبودهای فراوانی شده است. متاسفانه البته این موارد روی پلتفرم Xbox Series X|S و PS5 انحصاری هستند.
بازیکنان نسل قبل و البته PC نیز به بخش 2K Cruise دسترسی خواهند داشت که بازیکنان را به مکانهای مختلف و رویدادهای مختلف میبرد. عنوان NBA2K22 در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC / Nintendo Switch عرضه میشود و همانند نسخه قبلی، قیمت آن روی کنسولهای نسل جدید ۷۰ دلار خواهد بود.
سازندگان Cyberpunk 2077 سازندگان مادها را برای کار روی بازی استخدام کرده است
اعلامیهای که اخیرا در کانال دیسکورد جامعه مادسازهای Cyberpunk 2077 منتشر شده، اشاره میکند که سازندگانی چون Hambalko Bence، Blumster، Kote Akos و rfuzzo قرار است به CD Projekt Red پیوندند. Bence در یک پست اظهار داشت که این افزاد از طریق Yigsoft به CDPR خواهند پیوست، کمپانیای که او خودش آن را تاسیس کرده است.
تیم این سازندگان مذکور، پشت پرده نرمافزار Wolvenkit بودند، نرمافزاری بسیار محبوب که برای ماد کردن The Witcher 3: Wild Hunt و Cyberpunk 2077 از آن استفاده شد. قرار است آنها در بخش بکاند روی Cyberpunk 2077 کار کنند و همچنین پشتیبانی بازی از مادها را بهبود بخشند.
البته باید منتظر بمانیم تا ببینیم آنها دقیقا روی چه بخشهایی از بازی کار میکنند اما به نظر میآید این حرکت در امتداد پافشاری CDPR برای حل مشکلات Cyberpunk 2077 باشد. بازی به هنگام عرضه خود در دسامبر گذشته سرشار از باگهای مختلف، گلیچها و مشکلات عملکردی روی کنسولهای نسل قبلی بود و این موضوع باعث تشکیل جبهههای زیادی علیه کمپانی شد.
شایعه: ممکن است سرویس ابری Online Nintendo Switch بازیهای Game Boy را هم اضافه کند
مدتی است که گفته میشود سرویس Nintendo Switch Online ارزش پولی که برایش پرداخت میشود را ندارد و با وجود این که تعداد مشترکان آن به شکل باثباتی بالا میرود، بازیهای رایگانی مثل Tetris 99 روی آن در دسترس هستند و حتی دسترسی به بازیهای NES و SNES نیز در آن یافت میشود، بسیاری از طرفداران نینتندو معتقد هستند که باید محتوای بیشتری به این سرویس اضافه شود تا از نظر مالی بصرفه باشد.
حالا طبق شایعه جدیدی که منتشر شده، ممکن است به زودی شاهد انجام این کار از روی نیتندو باشیم. اینسایدر معروف یعنی NateDrake اخیرا قسمتی از یک پادکست را در اینترنت بارگذاری کرده که در آن، او کنار میزبان پادکست یعنی MVG گفت که ممکن است به زودی بازیهای Game Boy و Game Boy Color به لیست بازیهای Nintendo Switch Online اضافه شوند.
ریشه این خبر برمیگردد به یکی از دیتاماینرها (استخراجکنندگان داده) که چند سال پیش با استخراج دادههای مربوط به NES روی Switch، مشخص کرد که شبیهسازهای مختلفی در این نرمافزار وجود دارد و یکی از آنها برای Gameboy است.
علاوه بر آن Nintendo Life نیز گفته که براساس منابع آنان، قرار است بسیار زود بازیهای Game Boy و Game Boy Color به کاتالوگهای سرویس Nintendo Switch Online اضافه شوند. هنوز مشخص نیست که بازیهای Game Boy Advance نیز قرار است به این سرویس اضافه شوند یا خیر اما در حال حاضر این موضوع بعید به نظر میرسد.
البته تمام این موارد تایید نشده هستند و باید منتظر تاییدیه رسمی باشیم. البته با وجود این که نینتندو در نظر دارد تا مقبولیت Nintendo Switch Online را در میان مردم بالا ببرد، حرکتی مثل این بسیار منطقی خواهد بود و باعث خوشحالی بسیاری خواهد شد.
مایکروسافت و بتسدا مجددا تکرار کردند که Starfield برای PS5 عرضه نخواهد شد
کمپانیهای Microsoft و Bethesda در چندماه اخیر بارها و بارها نشان دادهاند که ممکن است بعضی از بازیهای Bethesda به شکل مولتیپلتفرم عرضه شوند و مثال آن نیز عناوینی مثل Quake Remaster و Skyrim Anniversary Edition بودهاند اما تمرکز اصلی این کمپانی، ساخت عناوین و محتوای مختلف برای Xbox Game Pass خواهد بود.
البته هنوزه بسیاری از طرفداران امیدوارند که عنوان نقش آفرینی پیش رو یعنی Starfield برای PS5 نیز عرضه شود. خصوصا که زمان زیادی تا عرضه بازی باقیمانده است و همچنین مدیرعامل ارشد بخش روابط عمومی و بازاریابی کمپانی بتسدا یعنی "پیت هاینز" (Pete Hines) در یکی از استریمهایی که اخیرا پخش شده بود، سخنانی را گفت و این سخنان به خیلیها این امید را داد که ممکن است Starfield به شکل انحصاری برای Xbox عرضه شود و بعدها به PS5 نیز بیاید.
اما اینطور که معلوم است، اوضاع به هیچ وجه از این قرار نخواهد بود! کمپانی Bethesda و مایکروسافت به سرعت هرگونه شک و تردید را از بین بردند. آقای "آرون گرینبرگ" (Aaron Greenberg)، مدیرعامل بخش بازاریابی Xbox در توییتر کاملا قاطعانه گفت که Starfield به شکل انحصاری برای Xbox Series X|S و PC عرضه میشود و به هنگام عرضه نیز از طریق Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
همچنین خود پیت هاینز نیز اظهار کرد که سخنانش، برخلاف آنچه برداشت شده به هیچ وجه وعده عرضه Starfield برای PS5 را نمیدادند. بنابرین اگر میخواهید که عنوان Starfield را بازی کنید، تنها راه شما داشتن یک پلتفرم Xbox یا PC خواهد بود. این بازی در ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ یعنی ۲۰ آبان ۱۴۰۱ عرضه میگردد.
تریلر جدید Deathloop ویژگیهای دکمه انطباقی و بازخورد لمسی را روی PS5 نشان میدهد
تریلر جدیدی برای عنوان Deathloop که به استودیو Arkane ساخته میشود منتشر شده و این بار موضوع اصلیای که تریلر روی آن تمرکز میکند، چگونگی استفاده از کنترلر PS5 است. سازندگان صحبتهای بسیاری در مورد این که چگونه بازخورد لمسی قرار است در هر سطح مختلف، متفاوت به نظر برسد، در حالی که که درکمههای انطباقی با هر تفنگ یک حالت مشخصی به خود خواهند گرفت و حالا تمام این موارد در تریلر جدید به نمایش گذاشته شده است.
یکی از جالبترین ویژگیهای که در بازی وجود دارد و از دکمههای انطباقی استفاده میکند، برای زمانی است که اسلحه شما گیر کرده است. شما باید دکمه را پیوسته فشار دهید تا از حالت گیر کردن خارج شود و هنگامی که اسلحه شما درست میشود، صدایی بسیار منحصر به فرد با لذتبخش که همانند «کلیک» است، پخش میشود. همچنین بلندگوی کنترلر نیز برای صداهای مختلف استفاده میشود و در عین حال تماسهای رادیویی Julianna نیز از طریق آن قابل شنیدن هستند.
عنوان Deathloop در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) برای PS5 / PC عرضه میشود و انتظار میرود که استودیو Arkane یکی دیگر از عناوین دلنشین خود را ساخته باشد.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.