خلاصه اخبار روز: از نسخه بعدی Mortal Kombat تا آلفای Call of Duty: Vanguard

خلاصه اخبار روز: از نسخه بعدی Mortal Kombat تا آلفای Call of Duty: Vanguard

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 8 ماه و 28 روز پیش

فهرست مطالب

شایعه: احتمالا بازی بعدی NetherRealm Studios عنوان Mortal Kombat 12 است

چند ماه پیش NetherRealm Studios تایید کرد که کار آن‌ها روی Mortal Kombat 11 به پایان رسیده و قرار نیست که آپدیت‌های جدیدی برای این عنوان منتشر شود، در عوض توسعه دهنده حالا تمرکز خود را کاملا روی پروژه بعدی قرار می‌دهد. اما سوالی که پیش می‌آید، این است که این پروژه بعدی چه چیزی است؟

این استودیو پیوسته بین عناوین سری Injustice و Mortal Kombat در رفت و آمد بوده است و طبیعتا باید طبق روال همیشگی عنوان بعدی استودیو Injustice 3 باشد و حتی شایعاتی حول محور وجود یک عنوان DC vs Marvel به عنوان بازی بعدی استودیو نیز منتشر شده‌اند.

حالا به گفته خبرنگار معروف یعنی "جف گراب" (Jeff Grubb)، هیچکدام از دو عنوان ذکر شده در خط تولید نیستند. در بخشی از آخرین اپیزود GrubbSnax که از طریق Giant Bomb پخش شد، گراب اظهار داشت که با توجه به وضعیت نامعلوم NetherRealms در میان استودیوهای Warner Bros. و همچنین وضعیت نامعلوم بخش WB Games، برای توسعه دهندگان منطقی نبود تا روی عنوانی کار کنند که نیاز به کرکترهای لایسنس شده داشت، خصوصا که احتمالش می‌رود NetherRealm در سال پیش رو فروخته شود!

گراب افزود که براساس چیزهایی که شنیده، عنوان بعدی این استودیو نیز Mortal Kombat 12 خواهد بود و WB Games نیز نسبت به چشم‌انداز این عنوان مطمئن است.

از اوایل سال جاری گزارش‌های مبنی‌بر فروش استودیوهای WB Games مثل NetherRealm، Rocksteady، Monolith Soft و سایرین وجود دارد و قرارداد ادغام Discovery و AT&T آینده Warner Bros در دنیای بازی‌های ویدیویی را به شک و بهت فرو برده است. در ماه ژوئن نیز Warner Bros.‌ اعلام کرده بود که شایعات مربوط به فروخته شدن استودیو NetherRealm صحیح نمی‌باشند.

کمپانی Warner Bros. در گذشته گفته بود که استودیوهای داخلی آن قرار است به ساخت بازی‌هایی از روی فرانچایزهای خود کمپانی بپردازند بنابرین ساخته شدن یک عنوان از سری Injustice به دست NetherRealm از این نظر منطقی خواهد بود. از طرفی با توجه به موفقیت فوق‌العاده Mortal Kombat 11 از نظر تجاری و همچنین نمرات، بعید نیست که استودیو بلافاصله به سراغ نسخه بعدی در سری برود.

تمام استودیو‌های کلیدی Activision در حال کار روی Call of Duty‌ هستند

با رشد و گسترش بیشتر Call of Duty در طول سالیان، کمپانی Activision نیز استودیوهای بیشتری را به این فرانچایز اختصاص می‌دهد تا در مورد پایداری این رشد و گسترش، اطمینان حاصل کند. این موضوع تا حدی پیش رفت که پیش از این در سال جاری خبرهایی مبنی‌بر این که تمام استودیوهای Activision در حال کار روی نسخه‌های مختلف فرانچایز Call of Duty بودند و حالا این موضوع رسما تایید شد!

به گزارش VGC در حال حاضر تمام استودیوهای داخلی و کلیدی Activision در حال کار روی Call of Duty هستند. استودیو Sledgehammer Games توسعه دهنده اصلی عنوان پیش رو یعنی Call of Duty: Vanguard است در حالی که Treyarch توسعه بخش زامبی‌های عنوان مذکور را در وظایف خود می‌بیند. همچنین استودیو‌های High Moon Studios، Beenox، Demonware، Activision Shanghai(که در حال کار روی یک Call of Duty برای موبایل نیز می‌باشد) و Toys for Bob به عنوان استودیوهای کمکی در توسعه این بازی نقش دارند.

همچنین Raven Studios نیز وجود دارد که عنوان Call of Duty Warzone را سرپرستی می‌کند و گزارش‌های متعددی منتشر شده بودند که طبق آن‌ها استودیو پیوسته در حال گسترش و استخدام نیروهای جدید است تا پشتیبانی از عنوان بتل رویال را به شکل ثابت ادامه دهد. در نهایت نیز Infinity Ward وجود دارد که استودیو اصلی Call of Duty می‌باشد.

نکته جالب اما این است که کمپانی Activision در وسط بحران‌های زیادی قرار داد و شکایات‌های مختلفی از کمپانی به دلیل موارد حقوقی مثل تبعیض و آزار و اذیت کارمندان شده است و پیرو این موضوع کمپانی قصد دارد تا خود را از برند Call of Duty دورتر کند، همانطور که در تریلر رونمایی Call of Duty: Vanguard عملا هیچ اثری از Activision دیده نمی‌شد.

عنوان Call of Duty: Vanguard در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برای PS5 / PS4 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه می‌گردد.

پچ ۲.۰۵ عنوان Ghost of Tsushima Director’s Cut مشکلات مربوط به کرش کردن بازی را حل می‌کند

عنوان Ghost of Tsushima Director’s Cut چند روز پیش منتشر شد و علاوه بر یک افزونه جدید به نام Iki Island، شامل ویژگی‌های تکنیکی بهبود یافته و ارتقاهای مختلف جهت بهبود دسترسی بازیکنان به بازی می‌شد. عرضه بازی به طور کلی خوب صورت گرفت ولی همانطور که از یک عرضه انتظار می‌رود، تعدادی از بازیکنان با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

حالا استودیو Sucker Punch پچ ۲.۰۵ را برای بازی منتشر نمود که تعدادی از مشکلاتی که بازیکنان با آن مواجه شده‌اند را حل می‌کند. در توضیحات این پچ نوشته شده که مربوط به حل مشکلات و باگ‌های کلی می‌باشد و در یک توییت دیگر استودیو Sucker Punch‌ تایید نمود که این آپدیت مشکلات مربوط به کرش کردن را که تعدادی از بازیکنان داشتند، حل خواهد نمود.

بتای بعدی عنوان Halo Infinite شامل بخش 4v4 و Big Team Battle خواهد بود

اولین پیش‌نمایش تکنیکی عنوان Halo Infinite که اخیرا منتشر گشت، بسیار موفق ظاهر شد و بازیکنان به محتوای منتشر شده از سوی 343 Industries واکنش بسیار خوبی نشان دادند. پیرو این اتفاق نیز بازی قرار است تا زمان عرضه چیزهای بیشتری دریافت کند و توسعه دهندگان نیز قول داده‌اند که بتاهای بعدی از نظر اندازه بزرگ‌تر خواهند بود.

حالا در آخرین اطلاعاتی که از عنوان Halo Infinite منتشر شد، تهیه کننده بازی "سم هنشاو" (Sam Hanshaw) تایید کرد که بتای بعدی شامل محتواهای موجود در بتای قبلی (یعنی ربات‌ها و سلاح‌ها) خواهد بود و در کنار آن‌ها مدهای جدید نیز وجود خواهند داشت، مدهایی مثل 4v4 و Big Team Battle. هنشاو همچنین اظهار داشت که 343 Industries می‌خواهد نسبت به بتای اول، افراد بیشتری را داشته باشد و خواسته آن‌ها این است که قبل از عرضه بازی تعداد بازیکنان را بالا ببرند.

شایعه: دو افزونه جدید برای Cyberpunk 2077 منتشر خواهند شد، بخش چندنفره در دست کار

توسعه دهنده عنوان Cyberpunk 2077 یعنی استودیو CD Projekt RED اخیرا به سختی تلاش کرده است تا بازی را از نظر فنی و کیفی به سطح قابل قبولی برساند و از زمان عرضه پرمشکل بازی در دسامبر ۲۰۲۰، عنوان نقش آفرینی جهان باز آپدیت‌های زیادی برای مشکلات فراوان خود دریافت نموده است. آخرین آپدیت منتشر شده برای بازی نیز پچ ۱.۳ بود که تعداد بسیار زیادی از مشکلات بازی را حل می‌کرد و همچنین بسته‌های الحاقی‌ای را نیز به بازی اضافه می‌نمود.

حالا اینطور که مشخص است، ممکن است که آپدیت منتشر شده اطلاعاتی در مورد محتواهایی که در حال حاضر به دست استودیو لهستانی در دست توسعه هستند، داشته باشد. "تایلر مک‌ویکر" (Tyler McVicker) اخیرا یک ویدیو منتشر کرده که در آن در مورد این پچ حرف می‌زند و طبق بررسی‌ها و طبق جست‌ و جوهایی که او در داده‌های بازی انجام داده است، می‌توان اشاره‌هایی را در مورد بخش چندنفره در فایل‌های بازی مشاهده نمود. نه تنها فایل‌های مربوط به بخش چندنفره قدیمی، بلکه چیزهایی که در حال حاضر در دست توسعه می‌باشند.

یک پروژه چندنفره برای عنوان Cyberpunk 2077 در دست توسعه بود اما پیش از این در سال جاری توسعه دهنده اعلام کرد که توسعه آن لغو شده است زیرا آن‌ها درحال بررسی مجدد قابلیت‌های مربوط به بخش آنلاین بازی بودند و پیدا کردن فایل‌هایی مربوط به یک بخش چندنفره که «در دست توسعه می‌باشد» مقداری تعجب‌آور به نظر می‌رسد.

در عین حال دو فایل دیگر نیز در آخرین آپدیت بازی منتشر شدند و طبق اطلاعات به دست آمده از آن‌ها، قرار است عنوان Cyberpunk 2077 دو افزونه بسیار عظیم همانند The Witcher 3 داشته باشد. این موضوع البته مقداری قابل پیش‌بینی بود زیرا حتی قبل از عرضه این عنوان نیز CDPR گفته بود که پشتیبانی از بازی بعد از عرضه آن شبیه به The Witcher 3 خواهد بود.

البته باید درنظر گرفت که تمامی این موارد صرفا شایعه هستند و چیزی از سوی CDPR به طور رسمی تایید نشده است.

عنوان WWE 2K22 در مارس ۲۰۲۲ منتشر می‌شود

 سری بازی‌های WWE 2K پس از عرضه آخرین نسخه خود دچار یک وقفه شد. بعد از عرضه عنوان  WWE 2K20 و نتیجه‌گیری فاجعه بازی در زمینه تجاری و همچنین نقد‌ها، کمپانی 2K Games تصمیم گرفت تا یک‌ سال به سری استراحت بدهد تا بتواند در آینده قوی‌تر برگردد. بعد از عرضه نسخه اسپین‌آف، یعنی WWE 2K Battlegrounds در سال گذشته، عنوان WWE2K22 با یک تیزر رسما معرفی شد و تاریخ عرضه آ‌ن نیز مشخص گردید.

به نظر می‌آید که بازی از همین ابتدا قصد شکستن رسم و رسوم قبلی را دارد. در یک تیزر-تریلر کوتاه در رویداد SummerSlam که به دست کمپانی WWE برگزار می‌شود نشان داده شد، مشخص گشت که عنوان WWE2K22 در ماه مارس سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. این موضوع مقداری غیرعادیست زیرا نسخه‌های قبلی سری اصولا در سه ماهه آخر سال‌های خود عرضه می‌شدند.

هنوز پلتفرم‌های مقصد این عنوان تایید نشده است ولی می‌توان انتظار داشت که بازی میان‌نسلی باشد. این که آیا بازی برای Nintendo Switch عرضه خواهد شد یا خیر هنوز مشخص نیست.

سونی در حال سرمایه‌گذاری روی توسعه دهندگان ژاپنی خارج از کمپانی است

بسیاری از طرفداران PlayStation در مورد سیاست‌هایی که اخیرا سونی در بخش ژاپنی برند داشته است، نگرانند. استودیو SIE Japan Studio که در سالیان گذشته تعدادی از بهترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌های برند PlayStation را ساخته بود پیش از این در سال جاری تعطیل شد و حالا به عنوان بخشی از Team Asobi، سازندگان عنوان Astro’s Playroom فعالیت می‌کند، کسانی که ظاهرا در حال کار روی جاه‌طلبانه‌ترین پروژه خود تا به امروز هستند.

سونی اما در این میان اصرار دارد که ژاپن برای آن‌ها خیلی مهم است و بخشی از استراتژی‌های برند پلی‌استیشن در بازار می‌باشد. در مصاحبه‌ای که اخیرا با Game Informer انجام شد، رئيس استودیوهای PlayStation یعنی آقای "هرمن هلست" (Hermen Hulst) مجددا تکرار کرد که توسعه دهندگان ژاپنی و بازی‌های ژاپنی «بخشی از هویت سونی» هستند.

علاوه بر اشاره به گسترش Team Asobi و ادامه کار استودیو توسعه دهنده عناوین سری Gran Turismo یعنی Polyphony Digital، هلست همچنین به این اشاره کرد که سونی در حال سرمایه‌گذاری روی توسعه دهندگان ژاپنی خارج از برند سونی می‌باشد و این موضوع بخشی مهم در هسته هویتی سونی باقی خواهد ماند.

او گفت: «ما در حال گسترش Team Asobi‌ تحت‌نظر "نیکولاس دوست" (Nicolas Doucet) هستیم و پیوسته در آن تیم سرمایه‌گذاری می‌کنیم. مردم بعضی‌ وقت‌ها فراموش می‌کنند که ما Polyphony Digital را نیز در اختیار داریم که تیم توسعه آن در دو نقطه از جهان فعالیت دارند. ما همچنین در حال سرمایه‌گذاری روی تیم‌ توسعمان که خارج از توکیو قرار دارد نیز هستیم و آن تیم توسعه نیز سابقه کار با From Software و Kojima Productions را نیز دارد.»

«بنابرین ما به توسعه دهندگان ژاپنی توجه زیادی داریم و آن‌ها چیزی هستند که ما بسیار دوستش داریم. من فکر می‌کنم بخش کلیدی‌ای از هویت PlayStation همین توسعه دهندگان ژاپنی هستند و ما نمی‌توانیم هیچ‌گاه از توسعه دهندگان ژاپنی یا آسیایی دور شویم.»

پتنت جدید سونی به ویژگی‌های جدید بخش Store اشاره می‌کند

پیش از این در سال جاری سونی یک پتنت را ثبت نمود که اخیرا جزئيات آن منتشر شد و به نظر می‌رسد که سونی در برنامه دارد تا چیزهایی را در مورد راه و روش لیست کردن عناوین خود در PlayStation Store را تغییر بدهد.

ظاهرا این پتنت در مورد صفحات بازی‌ها روی فروشگاه‌های دیجیتالی است و اطلاعات مختلفی را براساس این موضوع که بازی مدنظر در چه زمانی از چرخه زندگی خود قرار دارد، به بازیکنان می‌دهد و در کنار آن نیز اطلاعات دیگری خواهند بود که مخصوص به خود بازیکن می‌باشند. در مطلب مربوطه نوشته شده که این صفحه‌ها بسته به وضعیت بازی و آپدیت‌ها و پشتیبانی‌های آن متفاوت است و در عین حال بخشی از اطلاعات نیز براساس فعالیت‌های بازیکن خواهند بود.

ظاهرشدن قابلیتی مثل این با وجود محبوبیت فراگیر بازی‌های لایو سرویس منطقی به نظر می‌رسد و قطعا سونی هم خواهان این است که تغییرات و جزئیات مربوط به بازی‌هایی مثل Destiny 2 یا Fortnite را ثبت و ضبط کند زیرا وجود بازی در لیست و عدم وجود اطلاعات جدید برای آن،‌ برای عناوینی که پیوسته محتوای جدید دریافت می‌کنند جوابگو نخواهد بود.

 البته این تنها در حال حاضر یک پتنت است و یک پتنت لزوما بازتاب‌دهنده‌ این نیست که قرار است اتفاقی در آینده رخ بدهد. اکثر مواقع پتنت‌ها تنها نگهداری از ایده‌‌های کمپانی‌ها می‌باشند. در هر صورت این موضوع در صورت اجرا شدن ایده خوبی خواهد بود و قطعا به بازار عناوین مربوطه کمک بسیاری می‌کند.

تریلر جدید Rainbow Six Extraction نشان دهنده گیم‌پلی بازی است

چند وقت پیش عنوان Rainbow Six Extraction تاخیر خورد و حالا قرار است که مدتی دیرتر از تاریخ عرضه اولیه‌اش منتشر شود. با این وجود اما باز هم Ubisoft می‌خواهد بازاریابی‌های خود برای عنوان موردانتظار را ادامه دهد و این عنوان Co-Op و PvE محور را بیش از پیش با طرفداران آشنا کند. حالا یک تریلر گیم‌پلی جدید از بازی منتشر شده است و جزئيات مهمی در مورد این عنوان در اختیار ما قرار می‌دهد.

عنوان Rainbow Six Extraction همراه با ۱۸ اپراتور منتشر می‌شود و این ۱۸ اپراتور قرار است از عنوان Rainbow Six Siege به Rainbow Six Extraction بیایند اما هرکدام از آن‌ها استایل‌های مختلفی در زمینه گیم‌پلی و همچنین بالانس‌ها و تغییرات مختلفی خواهند داشت.

قرار است ۱۲ نقشه که همیشه در حال تکامل هستند در محیط‌های مختلف و متنوع وجود داشته باشند، جایی که به بازیکنان حملات صورت می‌گیرد. همچنین بازی شامل ۱۳ مرحله نیز می‌شود. علاوه بر این‌ها ۲۵ گجت منحصر به فرد در بازی وجود خواهد داشت و در کنار آن ۶۹ مدل سلاح، ۱۳ نوع دشمن و چیزهای دیگر نیز خواهند بود.

عنوان Rainbow Six Extraction در ژانویه ۲۰۲۲ برای PS5 / PS4 / Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / Stadia عرضه می‌گردد.

نسخه آلفای عنوان Call of Duty: Vanguard در تاریخ ۲۷ آگوست تا ۲۹ آگوست در جریان خواهد بود

استودیو Sledgehammer Games و Activision اعلام کردند که نسخه آلفای عنوان Call of Duty: Vanguard در تاریخ ۲۷ آگوست (۵ شهریور) و ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برقرار می‌شود و در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران در روز ۲۹ آگوست (۷ شهریور) به پایان می‌رسد. شما می‌توانید از ساعت ۱۴:۳۰ روز ۲۳ آگوست (۱ شهریور) این آلفا را Pre-Load کنید.

کسانی که عناوین Call of Duty: Modern Warfare، Call of Duty: Black Ops Cold War یا Call of Duty: Warzone را روی سیستم‌های خود نصب شده دارند، می‌توانند از طریق منوی اصلی به این نسخه آلفا دست پیدا کنند، آن‌ها از طریق این منو یا مستقیما وارد نسخه آلفا می‌شوند و یا به صفحه آن در PlayStation Store وارد خواهند شد.

بخش اصلی این آلفا بخش جدید Champion Hill خواهد بود. این مد همان Gunfight است اما نقشه بزرگ‌تری دارد حالتی تورنومنت‌گونه دارد. به شکل تیم‌های دونفره یا سه‌نفره، تیم شما در یک تورنومنت Round-Robin گونه با بقیه تیم‌ها مسابقه می‌دهد و هدف آن نیز کاهش جان تمام آن گروه‌ها به صفر است. در حالی که به هنگام شروع همه وسایل و ابزار یکسانی دارند، در طول مراحل می‌توان پول پیدا کرد و از آن برای ارتقای سلاح‌ها و خرید لوازم جدید استفاده نمود.

این بخش از بازی شامل چهار نقشه می‌شود،‌ Airstrip، Trainyard، Market و Courtyard و در وسط هرکدام از آن‌ها یک Buy Center یافت می‌شود. در کنار این مد جدید، بازیکنان می‌توانند چهار اپراتور با نام‌های Lucas Riggs، Polina Petrova، Wade Jackson و Arthur Kingsley بازی کنند، کسانی که چهار راوی اصلی بخش داستانی بازی نیز می‌باشند. ۱۰ نوع لوازم جانبی نیز برای شخصی‌سازی سلاح‌ها در دسترس خواهند بود.

عنوان Call of Duty: Vanguard در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برای Xbox Series X|S / PS5 / PS4 / Xbox One / PC عرضه می‌شود.

تریلر Gamescom Opening Night Live نشان می‌دهد چه عناوینی در این نمایش حضور خواهند داشت

رویداد Gamescom Opening Night Live این هفته برمی‌گردد و قرار است اعلامیه‌ها و نمایش‌های زیادی در آن باشد. میزبانی این رویداد برعهده "جف کیلی" (Geoff Keighley) خواهد بود و قرار است بیش از ۳۰ بازی مختلف در آن نمایش داده شوند. حالا نیز تریلر جدیدی از این رویداد نشان داده شده که در آن بازی‌هایی که قرار است نمایشی در این رویداد داشته باشند، نشان داده‌ شده‌اند.

بازی‌های نام‌آشنای زیادی در این تریلر دیده می‌شوند، از Far Cry 6 گرفته تا Death Stranding و حتی Genshin Impact و Replaced. عناوین دیگری مثل Unknown 9: Awakening، Sifu، Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge و Back 4 Blood نیز در تریلر دیده می‌شوند و قطعا حضور آن‌ها به جذابیت مراسم کمک خواهد نمود.

اخبار کوتاه:

ممکن است عنوان Crusader Kings 3 به Xbox One / Xbox Series X|S / PS5 بیاید

تریلر جدید Age of Empires 4 سلاح‌های جدید بازی را نشان می‌دهد

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط