خلاصه اخبار روز: از نسخه بعدی Mass Effect تا تاریخ عرضه ریمستر Alan Wake

خلاصه اخبار روز: از نسخه بعدی Mass Effect تا تاریخ عرضه ریمستر Alan Wake

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 8 ماه و 5 روز پیش

فهرست مطالب

کمپانی Nintendo در نمایش TGS 2021 حضور نخواهد یافت

رویداد Tokyo Game Show 2021 در پایان ماه سپتامبر برگزار می‌شود و در چند وقت اخیر مشخص شده که قرار است چه کمپانی‌هایی در این نمایش حضور داشته باشند. در عین حال، اطلاعاتی مربوط به کمپانی‌هایی که قرار نیست در نمایش مذکور حضور داشته باشند نیز منتشر شده و یکی از ‌آن‌ها، Nintendo است.

کمپانی ژاپنی اخیرا در صفحه توییتر خود تایید کرد که به هیچ وجه در TGS 2021 غرفه یا نمایشی نخواهند داشت، بنابرین اگر شما منتظر معرفی یا خبری از عناوین نینتندو بودید، بهتر است که زیاد به TGS 2021 دل نبندید!

البته این موضوع به این معنی نیست که هیچکدام از بازی‌های کنسول Switch نیز در این نمایش حضور نخواهند داشت، بازی‌هایی که توسط ناشران شخص ثالث منتشر می‌شوند مثل عنوان کمپانی Square Enix یعنی Project Triangle Strategy، در این نمایش حضور می‌یابند. همچنین احتمال می‌رود که نمایشی از Shin Migami Tensai 5 نیز در استریم عظیم Atlus دیده شود.

اخیرا نیز شایعاتی منتشر شده بودند که طبق آن‌ها، قرار بود یک نمایش Nintendo Direct در سپتامبر برگزار شود و احتمالا اگر خبرهایی مربوط به Switch و Nintendo وجود داشته باشد، به احتمال قریب به یقین در همان نمایش خواهد بود.

نمایش Tokyo Game Show در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) برگزار می‌شود و کمپانی‌هایی مثل Capcom، Xbox، Square Enix، Koei Tecmo، Konami، Atlus و بسیاری دیگر در آن حضور خواهند داشت.

فاز دوم بتای Babylon’s Fall هفته آینده آغاز می‌شود

استودیو PlatinumGames اعلام کرد که فاز دوم بتای محدود عنوان Babylon’s Fall هفته آینده آغاز خواهد شد. این بتا در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران در روز ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) برای کاربران ژاپنی در دسترس قرار می‌گیرد و به دنبال آن در روز‌های ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) برای آمریکای شمالی و ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) برای اروپا در دسترس قرار می‌گیرد. در حالی که فاز ۱ تنها برای PC در دسترس بود، فاز دوم شامل بازیکنان PS4 نیز می‌شود.

سازندگان بازی همچنین از بازخورد‌هایی که از بتای محدود اول به دست آمده بود را به طرفداران نشان دادند که شامل مشکلاتی در کنترل بازی و روند کند اکشن آن تا کاهش وضوح بخش‌های مختلف بازی به دلیل سبک و سیاق هنری آن را شامل می‌شد. در عین حال گفتند که اعمال این تغییرات در فاز دوم سخت می‌باشد ولی به هرحال آن‌ها نهایت تلاش خود را می‌کنند که نسخه بهتری را به شما نشان بدهند و حتی در فاز سوم از آن هم بهتر شوند.

انتظار می‌رود که فاز سوم در نوامبر ۲۰۲۱ آغاز شود و احتمالا پشتیبانی از PS5 نیز به آن اضافه گردد.

عنوان Babylon’s Fall برای پلتفرم‌های PC / PS4 / PS5 در دسترس است و ابتدا در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک بازی هک‌ان‌اسلش با پشتیبانی از Co-Op‌ معرفی شده بود اما مجددا در نمایش E3 2021 به شکل یک بازی لایو سرویس و با سبک و سیاق هنری‌ای تازه، ظاهر شد.

گزارش دیگری مبنی‌بر عرضه بازی‌های Game Boy‌ روی Nintendo Switch Online منتشر شد

اخیرا شایعه‌ای از منابع مختلفی منتشر شد که طبق آن قرار بود Nintendo تعدادی از بازی‌های کنسول‌های Game Boy‌ و Game Boy Color را به لیست بازی‌های Nintendo Switch Online اضافه کند و با توجه به اتفاقاتی که اخیرا رخ داده‌اند، می‌توان گفت به نظر می‌رسد این موضوع هرچه زودتر اجرا شود.

به دنبال چیزهایی که در گزارش قبلی گفته شد، حالا خبرگذاری Eurogamer اطلاعات فاش شده را (اطلاعاتی که توسط اینسایدر معروف NateDrake منتشر شد و بعد از آن نیز به دست Nintendo Life تایید گشت) تایید کرد و گفت که قرار است بازی‌های Game Boy و Game Boy Color برای Nintendo Switch Online عرضه شوند. Eurogamer اظهار داشت که ممکن است اتفاق مشابهی برای عناوین سایر کنسول‌های قدیمی نیز رخ دهد اما جزئیات زیادی در مورد چگونگی این موضوع نگفت.

این که آیا نیتندو به زودی این سرویس را گسترش می‌دهد یا خیر، هنوز مشخص نیست و با توجه به این که شایعات دیگری مبنی‌بر وجود یک نمایش Nintendo Direct وجود دارند، می‌توانیم در زنجیره‌ای از شایعات، منتظر اعلام این موضوع در آن نمایش شایعه شده باشیم!

عنوان Battlefield Mobile در Google Play Store ظاهر شد؛ نوید نبرد‌های بزرگ، تخریب‌پذیری و چیزهای دیگر

کمپانی EA پیش از این در سال جاری اعلام کرد که یک عنوان مستقل از سری Battlefield برای دستگاه‌های iOS و Android در دست توسعه است و قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود. قرار است بازی به زودی مورد تست و آزمایش قرار بگیرد و پیش از آن، صفحه رسمی بازی روی Google Play Store برقرار شده است و شامل جزئيات و اسکرین‌شات‌هایی از بازی می‌شود.

بازی نوید «شرایط و صحنه‌هایی مهیج که سری Battlefield به سبب آن مشهور شده است» را می‌دهد و شامل چندین مد مختلف مثل بخش چندنفره و یا مدهای هدف محور می‌شود، در حالی که بازیکنان می‌توانند انتظار تخریب‌پذیری‌ در مقیاس بالا را نیز داشته باشند، البته باید دیده شود که این تخریب پذیری چطور در تلفن‌های همراه پیاده سازی می‌شود. در زمینه نقشه‌ها نیز می‌توانید انتظار نقشه‌های جدید و آشنای قدیمی را داشته باشید.

سلاح‌ها و گجت‌های بازی نیز گوناگونی زیادی دارند و در کنار آن‌ها وسیله‌های نقلیه زیادی نیز برای استفاده در دسترس هستند که از میان آن‌ها می‌توان به تانک‌ها و ATV اشاره نمود. همانطور که از بازی‌های Battlefield انتظار می‌روید، شما می‌توانید بین کلاس‌های مختلفِ Recon، Assault، Medic و Support یکی را انتخاب کنید.

همچنین اشاراتی به شخصی‌سازی لوازم نظامی شما، ارتقا‌ها و پیشرفت‌ها، تخصص‌ها، بهبود بخشیدن جوخه خود و چیزهای دیگر نیز شده است. البته هنوز تاریخ عرضه بازی به طور دقیق مشخص نشده است ولی به احتمال زیاد در هفته‌های پیش رو، تاریخ عرضه Battlefield Mobile مشخص شود.

طبق ادعای Toshiba، ممکن است کمبود چیپ‌های سخت‌افزاری تا سال بعد ادامه یابد

گزارشی اخیرا به دست Bloomberg منتشر شده است که در آن وضعیت Toshiba حول محور تولید چیپ‌هایی که در وسایل الکترونیکی مختلف، اعم از کنسول‌های بازی یافت می‌شوند، بررسی شده است. طبق این گزارش، مقام‌های بالای کمپانی اعلام کردند که کمبود این چیپ‌ها تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد یافت و حتی ممکن است که ۲۰۲۳ نیز به طول بی‌انجامد.

حتی چیز کوچکی مثل یک چیپ نیز می‌تواند به شکل بزرگی مانع توسعه دستگاه‌های مختلف مثل کنسول‌ها شود. حالا اینطور که به نظر می‌رسد، Toshiba نتوانسته به سفارش‌های موجود از سوی مشتریان پاسخ دهد و پیوسته به دنبال راه‌های مختلفی است که چطور به این میزان تقاضای فراوان از سوی مراجعین، پاسخ مناسبی دهد.

در صدر این متقاضیان، کمپانی‌های سونی و مایکروسافت قرار دارند که برای ساخت کنسول‌های نسل بعدی خود یعنی Xbox Series X|S و PS5 نیازمند این چیپ‌ها می‌باشند. خرید این کنسول‌ها در حال حاضر بسیار ساخت می‌باشند و تقریبا هر کنسولی که ساخته می‌شود، در لحظه به فروش می‌رسد.

تریلر نهایی Death Stranding Director’s Cut در تاریخ ۸ سپتامبر منتشر می‌شود

کارگردان عنوان Death Stranding Director’s Cut یعنی "هیدئو کوجیما" (Hideo Kojima) پیش از این گفته بود که تریلر نهایی این عنوان هفته آینده در دسترس قرار می‌گیرد و حالا Kojima Productions رسما این موضوع را اعلام کرده است. تریلر نهایی Death Stranding Director’s Cut ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران در روز ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور عرضه می‌شود و طبق چیزهایی که در توییتر رسمی استودیو نوشته شده، «شما نمی‌خواهید آن را از دست بدهید!»

عنوان Death Stranding Director’s Cut در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر)‌ برای پلتفرم‌های PS5 و PS4‌ عرضه می‌گردد و دارندگان بازی روی PS5 می‌توانند تنها با ۱۰ دلار، آن را به نسخه Digital Deluxe ارتقا دهند.

عنوان The Medium برای PS5 عرضه گشت

عنوان ترسناک روانشناختی استودیو Bloober Team یعنی The Medium پس از گذشت هشت ماه از عرضه‌اش برای Xbox Series X|S و PC، برای پلتفرم PS5 نیز در دسترس قرار گرفت. توسعه دهنده لهستانی همچنین یک تریلر جدید از بازی منتشر کرده که در آن ویژگی‌های مخصوص PS5 نمایش داده می‌شوند.

نسخه PS5، تفاوت زیادی با نسخه Xbox Series X|S ندارد ولی به طور کلی بازی از ویژگی‌های کنترلر PS5 یعنی DualSense مثل دکمه‌های انطباقی، بازخورد لمسی و چیزهای دیگر استفاده زیادی می‌کند.

سیستم موردنیاز عنوان Far Cry 6 مشخص شد

کمپانی Ubisoft اخیرا با یک تریلر از ویژگی‌های مخصوص نسخه PC عنوان Far Cry 6 رونمایی کرد، ویژگی‌هایی از که از ری‌تریسینگ تا ابزار بنچمارک داخل بازی را شامل می‌شدند. حالا به دنبال آن تریلر، یوبی‌سافت از سیستم موردنیاز بازی روی پلتفرم PC نیز رونمایی کرد. حداقل سیستم موردنیاز برای اجرای بازی روی رزولوشن 1080p با فریم‌ریت ۳۰ فریم بر ثانیه بدون ری‌تریسینگ و سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی روی 4K‌ با فریم‌ریت ۳۰ فریم بر ثانیه همراه با ری‌تریسینگ و DirectX می‌باشد.

برای اجرای بازی روی حداقل تنظیمات ممکن، شما نیاز به ۸ گیگابایت حافظه RAM به همراه ۴ گیگابایت VRAM دارید و ۶۰ گیگابایت حافظه روی هارد شما نیز لازم است که ترجیحا باید SSD باشد.

کسانی که می‌خواهند بازی را روی رزولوشن 1080p و فریم‌ریت ۶۰ فریم بر ثانیه، بدون ری‌تریسینگ اجرا کنند نیاز به پردازنده Ryzen 5 3600X 3.8 GHz یا Core i7-7700 3.6 GHz به همراه کارت گرافیک RX VEGA 64 8GB یا GTX 1080 8GB دارند و ۱۶ گیگابایت RAM نیز نیاز می‌باشد. اگر به دنبال اجرای بازی روی 4K‌ و فریم‌ریت ۳۰ فریم بر ثانیه هستید نیز کارت گرافیک‌های AMD RX 6800 یا NVIDIA RTX 3080 لازم هستند.

لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید HD Texture Pack را نصب کنید، نیاز به ۳۷ گیگابایت فضای اضافی دارید.

عنوان Far Cry 6 در تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر) برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC عرضه می‌شود.

تصویر جدیدی از Gotham Knights منتشر شد

یک کنفرانس خبری جدید برای عنوان Gotham Knights برگزار شد و در آن تصویر جدیدی از بازی منتشر گشت. قرار است جزئیات دیگری از بازی در دسترس قرار نگرفت اما با توجه به این که نمایش DC FanDome نسبتا نزدیک است، انتظار می‌رود که جزئیات تازه‌ای از بازی در آن رویداد به نمایش گذاشته شوند.

در تصویر منتشر شده، شخصیت‌های مهم بازی یعنی Red Hood، Robin، Nightwing و Batgirl دیده می‌شوند. بخشی از گیم‌پلی بازی سال گذشته نشان داده شده بود اما بعدها به دنبال همان رویداد، بازی تا سال ۲۰۲۲ تاخیر خورد. ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر)، رویداد DC FanDome برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که چیزهای بیشتری از این عنوان موردانتظار بشنویم.

کمپانی 505 Games معتقد است که ارتقای نسل بعدی Control زیاد خوب نبود

ناشر عنوان Control یعنی کمپانی 505 Games اخیرا در مصاحبه‌ای با Gamesindustry در مورد ارتقای نسل بعدی این بازی و این که چطور این ارتقا می‌توانست بسیار بهتر باشد صحبت کرد. در این مصاحبه، "نیل برلی" (Neil Bralley) اظهار داشت که این کمپانی تلاش می‌کند تا برای بازی‌های بعدی خود، بهترین سیاست‌ها را انتخاب بنمایند.

همانطور که طرفداران می‌دانند، نسخه پایه Control شامل ارتقای نسل بعدی نمی‌شد و تنها راه دسترسی به آن از طریق نسخه Ultimate Edition بود که پس از عرضه رسمی بازی در دسترس قرار گرفت. همچنین 505 Games اظهار داشت که قابلیت‌هایی مثل Smart Delivery در گذشته زیاد در صنعت معمول نبودند و هردوی سازندگان بازی و ناشران، تصمیماتی گرفتند که استفاده از آن ویژگی را سخت می‌کرد.

برلی گفت: «انتقال از یک نسل به نسل بعدی، همیشه چالش‌هایی را برای هردوی سازندگان و ناشران ایجاد می‌کند. برای مثال قابلیت Smart Delivery چیزی نبود که ما در گذشته آن را داشته باشیم.»

«برای عنوان Control نیز ما تصمیماتی را مخصوص به این گرفتیم که چگونه می‌توانیم از این ویژگی برای نسخه نسل بعدی Control استفاده کنیم و این تصمیمات در آن زمان درست بودند، ولی باعث ایجاد محدودیت‌هایی نیز شدند.»

کمپانی 505 Games در چند وقت اخیر نیز ارتقاهای بسیار خوبی را برای عناوین مختلفی مثل Ghostrunner و Assetto Corsa در دسترس قرار داده و استفاده خوبی از ويژگی Smart Delivery داشته است.

لیگ سال آینده عنوان Overwatch یا همان Overwatch League 2022 با یک نسخه اولیه از Overwatch 2 آغاز می‌شود!

فصل بعدی Overwatch League که فصل ۲۰۲۲ نام دارد در ماه آوریل آغاز می‌شود و از یک نسخه اولیه Overwatch 2‌ استفاده می‌کند. مدیرعامل لیگ "جان اسپکتور" (Jon Spector) در صفحه توییتر خود اعلام کرد که فصل چه زمانی آغاز می‌شود و اخبار مربوط به این که فصل جدید از نسخه بعدی بازی استفاده می‌کند را نیز تایید نمود. این اخبار به دنباله شایعاتی مبنی‌بر این که ممکن است Overwatch 2‌ در سال ۲۰۲۲ عرضه نشود، منتشر شد.

البته این موضوع به معنای این نیست که Overwatch 2 همزمان در دست عموم نیز قرار خواهد گرفت و احتمالا تنها بخش PvP (که شامل مسابقاتی 5v5‌ همراه با یک کرکتر اصطلاحا «تانک» می‌شود) خواهد بود که مورد استفاده لیگ قرار خواهد گرفت. این موضوع شباهت زیادی دارد با زمانی که قبل عرضه رسمی Overwatch، از بتای محدود بازی برای مسابقات رقابتی eSport استفاده می‌شد.

در کنار همه این‌ها، اینطور که اوضاع پیش‌ می‌رود گویا می‌توانیم عرضه Overwatch 2 را در سال آینده ببینیم. این عنوان فعلا در حال حاضر برای پلتفرم‌های Xbox One / PS4 / PC / Switch در دسترس می‌باشد.

شایعه: عنوان بعدی سری Mass Effect از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 استفاده می‌کند

نسخه بعدی سری Mass Effect که به دست استودیو BioWare توسعه می‌یابد در رویداد The Game Awards 2020 معرفی شد و حالا اینطور که به نظر می‌رسد، ممکن است که بازی به جای موتور Frostbite که در سال‌های اخیر عناوین EA از آن استفاده می‌کردند، از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 استفاده کند.

به تازگی یک آگهی برای جایگاه کارگردان تکنیکی سری Mass Effect منتشر شده است که در نیازمندی‌های آن نوشته شده «تجربه کار کردن با Unreal Engine یا نسخه‌های بعدی‌‌اش» و ظاهرا طبق صحبت‌هایی که "جف گراب" (Jeff Grubb) از Venture’s Beat با منابع مختلف انجام داده، این موضوع مربوط به عنوان بعدی سری Mass Effect می‌شود.

دلایل استفاده از این موتور نیز بسیار زیاد هستند و یکی از آن‌ها تجربه BioWare در زمینه توسعه سه بازی اول سری روی موتور Unreal Engine است. مشکلاتی که پیرو استفاده از Frostbite در عناوین Mass Effect: Andromeda و Anthem‌ بوجود آمد نیز احتمالا از دلایلی بود که باعث شد تا استودیو به این سو کشیده شود.

البته تاریخ عرضه بازی نیز فاکتور مهمی در این موضوع است، طبق گفته‌های قبلی گراب عنوان Dragon Age 4 احتمالا در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود، این یعنی انتظار می‌رود که نسخه بعدی Mass Effect در ۲۰۲۵ عرضه گردد و تا آن زمان احتمالا Unreal Engine 5 موتور بازی‌سازی بسیار بهتری نسبت به Frostbite باشد.

در هر صورت، به نظر می‌رسد که BioWare قصد دارد تا ویژگی‌های جدید و سطح بالای جدیدی را در نسخه بعدی Mass Effect استفاده کند و در عین حال از نظر تکنیکی با سایر کمپانی‌های صنعت در یک سطح باشد، حتی اگر این موضوع به معنی عدم استفاده از Frostbite باشد. هنوز پلتفرم‌ها و نام رسمی بازی مشخص و انتظار نمی‌رود که این موراد به زودی مشخص شوند.

شایعه: عنوان Alan Wake Remastered در تاریخ ۵ اکتبر عرضه می‌شود

اخیرا شایعات زیادی منتشر شدند بودند که در آن‌ها گفته شده بود ریمستر عنوان ترسناک محبوب کمپانی Remedy Entertainment یعنی Alan Wake ممکن است به زودی برگردد و از آن به بعد نیز اتفاقاتی افتادند که این موضوع را تایید می‌کنند. پیش از این در سال جاری عنوان Alan Wake Remastered در Epic Games Store رونمایی شده بود.

یکی از کاربران توییتر اخیرا مشاهده نمود که عنوان Alan Wake Remastered در Rakuten Taiwan برای پلتفرم‌های PS4 / PS5 / Xbox‌ لیست شده است و در بخش تاریخ عرضه آن نیز روز ۵ اکتبر (۱۳ مهر) دیده می‌شود. طبق گفته‌های Windows Central، این لیست شدن کاملا صحیح بوده و تاریخ عرضه ذکر شده نیز واقعی است و انتظار می‌رود که به زودی Alan Wake Remastered عرضه شود.

استودیو Remedy Entertainment در حال حاضر دارد عنوان بزرگ بعدی خود را توسعه می‌دهد، عنوانی که بودجه آن توسط Epic تأمین شده و انتظار آن نیز برعهده همین کمپانی قرار دارد. طبق لیک‌های مختلف این پروژه همان Alan Wake 2 است.

پس از مدت‌ها بحث و جدل مشخص شد که عنوان Horizon Forbidden West شامل ارتقای رایگان از PS4 به PS5 می‌شود

همانطور که اینجا خوانده بودید، قرار گرفتن عنوان Horizon Forbidden West برای پیش‌خرید و چگونگی وضعیت ارتقای آن از PS4 به PS5 باعث شکل گرفتن بحث‌ها و اعتراضات زیادی شده بود ولی حالا به نظر می‌رسد که اوضاع تغییر کرده است.

در بروزرسانی صفحه‌ای در بلاگ پلی‌استیشن که در آن اعلام شده بود پیش‌خرید بازی برقرار است، مدیرعامل پلی‌استیشن یعنی آقای "جیم رایان" (Jim Ryan) اظهار کرد که سیاست‌های قیمت‌گذاری سونی برای عنوان Horizon Forbidden West اشتباه بودند. حالا آ‌ن‌ها تصمیم خود را عوض نمودند و اعلام کردند کسانی که بازی را روی PS4‌ بخرند، می‌توانند به شکل رایگان آن را به نسخه PS5 ارتقا دهند.

او گفت: «سال گذشته ما تعهد دادیم که برای عناوین میان نسلی خود مثل Horizon Forbidden West ارتقای رایگان از نسل قبل به نسل بعدی فراهم کنیم. در حالی که مشکلات ناشی از همه‌گیری COVID-19 باعث شد که عرضه عنوان Forbidden West خارج از چارچوب پیش رود، ما پای حرف خود می‌مانیم.»

در عین حال رایان تایید کرد که تمامی عناوین آینده PlayStation مثل Gran Tursimo 7 و نسخه بعدی God of War نیز شامل ارتقایی با قیمت ۱۰ دلار برای تبدیل نسخه PS4 به نسخه PS5 می‌شوند. او گفت:

«تایید می‌کنم که از امروز به بعد، عناوین انحصاری میان‌ نسلی پلتفرم پلی‌استیشن، به هر دو شکل فیزیکی و دیجیتالی، گزینه‌ای با قیمت ۱۰ دلار جهت ارتقای نسخه PS4 به نسخه PS5 خواهند داشت. این موضوع برای Gran Turismo 7 و نسخه بعدی God of War و تمامی بازی‌هایی که توسط سونی برای هردوی PS4 و PS5 تولید می‌شوند صادق خواهد بود.»

عنوان Horizon Forbidden West در تاریخ ۱۸ فوریه (۳۰ بهمن) برای PS4 و PS5 عرضه می‌شود.

اخبار کوتاه:

استودیو Red Barrels می‌گوید که The Outlast Trials همانند یک سریال تلویزیونی است!

تریلر جدید Battlefield 2042 نشان دهنده متخصص بازی یعنی Maria Falck می‌باشد که در کلاس ساپورت قرار دارد

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط