شاون لیدن: ممکن است بازیهای پلیاستیشن بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری بخواهند؛ تشویق پروژههای کمریسکتر لازم است
امروزه ساخت بازیهای ویدیویی نسبت به یک دهه پیش بسیار پرخرجتر است و بعید به نظر میرسد که شیب نمودار افزایش این هزینهها، به این زودی ثابت شود. پیرو این که سازندگان به تکنولوژیهای جدید دست مییابند، مخاطبین بیشتری بدست میآورند و پیوسته به دنبال بازیهای بزرگتر و جاهطلبانهتر هستند، هزینه توسعه بازیها نیز پیوسته افزایش مییابد.
حالا طبق گفتههای "شاون لیدن" (Shawn Layden)، رئيس سابقه استودیوهای سونی که چند سال پیش بخش PlayStation را ترک کرد، میگوید که به نظرش این موضوع در آینده ادامه مییابد. در مصاحبهای با Bloomberg، لیدن اظهار داشت که طبق تجربه او، هزینه توسعه عناوین نسل جدید دو برابر خواهد شد. با وجود این که اکثر انحصاریهای بزرگ پلتفرم PS4 بودجهای ۱۰۰ میلیون دلاری داشتند، بودجه توسعه بازیهای PS5 به ۲۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.
او افزود که هزینه توسعه پیوسته افزایش خواهد یافت و در عین حال، توسعه دهندگان و ناشران به دنبال توسعه عناوینی با ریسک کمتر میروند، عناوینی مثل دنبالههای بازیهای اثبات شده. او گفت: «اگر ما نمیتوانیم شیب نمودار قیمت توسعه بازیها را کاهش دهیم، تنها کاری که میتوانیم بکنیم این است که حداقل ریسک موجود را کمتر کنیم. این موضوع باعث میشود تا سازندگان و ناشران، بیشتر به دنبال ساخت دنباله هایی از عناوین اثبات شده باشند.»
اگر نگاهی کوتاه به استراتژیهای پیشگرفته توسط سونی در سال گذشته داشته باشید، متوجه تغییرات بوجود آمده در آن میشوید. پیش از این در سال جاری گفته شده بود که سونی میخواهد تا دیگر توجه خاصی به بازیهای کوچک و آزمایشی نداشته باشد و به جای آن، روی بازیهای AAA و بلاکباستر سرمایهگذاری میکند، بازیهایی که فروش آنها نیز بسیار بیشتر است.
چند ماه پیش نیز مدیرعامل بخش پلیاستیشن یعنی آقای "جیم رایان" (Jim Ryan) گفته بود استودیوهای داخلی سونی از این پس تنها روی توسعه بازیهای AAA متمرکز میشوند و بازیهای کوچکتر، در همکاری با استودیوهای کوچکتر بوجود میآیند.
ظاهرا تریلر نهایی Death Stranding Director’s Cut در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) عرضه میشود
قرار است که عنوان Death Stranding در اواخر ماه جاری عرضه شود اما قبل از عرضه رسمی آن، به نظر میرسد که کارگردان بازی آقای "هیدئو کوجیما" (Hideo Kojima) میخواهد چیزهای بیشتری از انتشار دوباره این عنوان نمایش دهد. مدتی است که کوجیما مشغول تریلر نهایی بازی بود و پیش انتظار میرفت که تریلر در تاریخ ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) منتشر شود، حالا اما این موضوع تغییر کرده است.
کوجیما در صفحه اینستاگرام خود یک تصویر به اشتراک گذاشت که طبق آن قرار است این تریلر نهایی، در روز ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) منتشر شود. این موضوع یعنی به احتمال زیاد، این تریلر در طول PlayStation Showcase پخش خواهد شد. البته مدتی قبل از این کوجیما تصویری را در توییتر به اشتراک گذاشته بود که طبق آن، قرار بوداین تریلر ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) منتشر شود و در هر صورت، باید صبر کنیم ببینیم تا چه اتفاقی رخ خواهد داد.
عنوان Death Stranding Director’s Cut در تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) برای PS5 / PS4 عرضه میشود.
شایعه: ممکن است عنوان جدیدی از سری inFamous در رویداد PlayStation Showcase معرفی شود
استودیو Sucker Punch همیشه برای ساخت بازیهای عالی شناخته شده است، از Sly Cooper گرفته تا inFamous، اما با عرضه Ghost of Tsushima، استودیو به بیشترین میزان موفقیت فنی و تجاری خود رسید. منطق حکم میکند که با این وجود، استودیو سازنده به فکر ساختن دنباله Ghost of Tsushima باشد ولی اینطور که به نظر میرسد، گویا قرار است یکی از آیپیهای قبلی کمپانی بازگشت خود را ببیند.
یکی از موئسسین انجمن Xbox Era یعنی "نیک بیکر" (Nick Baker) که در زمینه لیکها، خصوصا لیکهای پلیاستیشن سابقه بسیار خوبی دارد، اخیرا در توییتر خود اعلام نمود که ممکن است سری inFamous در نمایش PlayStation Showcase که در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۷ شهریور) برمیگردد، شاهد بازگشت خود باشد. بیکر تایید کرد که خود او نیز از این موضوع مطمئن نیست و باید تنها به عنوان یک شایعه به آن نگاه کرد.
بازی جدیدی از سری inFamous قطعا به مذاق طرفداران خوش خواهد آمد و اگر این اتفاق رخ بدهد و نسخه بعدی آن معرفی شود، جالب خواهد بود تا ببینیم استودیو Sucker Punch، قبل از ساخت دنباله Ghost of Tsushima چه چیزهایی در چنته دارد، البته احتمال کوچکی نیز وجود دارد که سونی توسعه inFamous را به یک استودیو خارجی سپرده باشد.
اتفاقی کاملا جدید در جدول موردانتظارترین بازیهای Famitsu؛ قرارگیری Final Fantasy 16 و Shin Megami Tensei 5 در صدر
در حالی که عنوان نقش آفرینی کمپانی Bandai Namco یعنی Tales of Arise در چند هفته اخیر جدول موردانتظارترین عناوین مجله Famitsu را به خود اختصاص داده بود، اما این هفته اوضاع تغییرات غیرمنتظرهای کرده است. چند هفته پیش Final Fantasy 16 در صدر جدول قرار گرفته بود اما پس از آن دوباره از صدر جدول کنار رفت و حالا اینبار عنوان Shin Migami Tensai 5 صدر را تصاحب کرده است. Final Fantasy 16 تنها با دو رای کمتر، در جایگاه دوم قرار دارد.
نسخه PS4 عنوان Tales of Arise نیز در جایگاه سوم قرار دارد در حالی که نسخه PS5 جایگاه هشتم جدول را به خود اختصاص داد. همچنین اگر رایهای این دو نسخه را با هم ترکیب کنیم، عنوان Tales of Arise در جایگاه نخست قرار میگیرد.
در عین حال سایر رتبههای Top 10 نیز در دست انحصاریهای Switch قرار دارند و عناوینی مثل Bayonetta 3، Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl، Splatoon 3، Metroid Dread و دنباله The Legend of Zelda: Breath of the Wild سایر رتبههای جدول را پر کردهاند.
رایگیری جدول زیر از تاریخ ۵ آگوست (۱۴ مرداد) تا ۱۸ آگوست (۲۷ مرداد) انجام شده است.
1. [NSW] Shin Megami Tensei 5 – 763 votes
2. [PS5] Final Fantasy 16 – 761 votes
3. [PS4] Tales of Arise – 731 votes
4. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 – 590 votes
5. [NSW] Bayonetta 3 – 572 votes
6. [NSW] Pokemon Brilliant Diamond/Shining Pearl – 438 votes
7. [NSW] Splatoon 3 – 350 votes
8. [PS5] Tales of Arise – 288 votes
9. [PS4] Super Robot Wars 30 – 286 votes
10. [NSW] Metroid Dread – 279 votes
چیزهای جدیدی از Forspoken در راه است
هنگامی که صحبت از بازیهای کمپانی Square Enix میشود، تمام چشمها روی Final Fantasy 16 است اما این عنوان، تنها بازیای نیست که کمپانی ژاپنی به شکل انحصاری برای پلتفرم PS5 عرضه میکند. عنوان Forspoken که به دست Luminous Productions ساخته میشود، در دست کار است و قرار است زمان نامشخصی در سال ۲۰۲۲ عرضه شود و حالا اینطور که به نظر میآید، قرار است در آینده نزدیک چیزهای جدیدی از آن بشنویم.
حالا خانم "الا بالینسکا" (Ella Balinska) که نقش پروتاگونیس عنوان Forspoken، به نام Frey Holland را دارد، اخیرا یک تصویر در اینستاگرام به اشتراک گذاشت و در زیر آن نوشت «محتوای Forspoken به زودی.» همانطور که میدانید رویداد PlayStation Showcase برای تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) برقرار است و حالا با این اخبار منتشر شده، احتمال میرود که ما چیزهای بیشتری از بازی Square Enix را ببینیم و حتی جزئیات کمی از تاریخ عرضه آن نیز منتشر شوند.
همچنین Square Enix قرار است در طول رویداد Tokyo Game Show نیز نمایشی داشته باشد اما طبق برنامههایی که کمپانی منتشر کرده است، قرار نیست Forspoken را در Tokyo Game Show ببینیم و تمرکز اصلی آن جا، روی عناوین Project Triangle Strategy، Stranger of Paradise Final Fantasy Origin و Final Fantasy 14 میباشد.
سازنده God of War در مورد PlayStation Showcase: طرفداران بسیار متعجب میشوند!
رویداد PlayStation Showcase تنها چند روز دیگر برگزار میشود و هیجانزدگی طرفداران برند پلیاستیشن ادامه دارد، انتظار میرود که سونی در طول این نمایش ۴۰ دقیقهای، معرفیهای جدیدی داشته باشد و در کنار آن جزئیات جدیدی نیز از بازیهای قبلی منتشر شوند. حالا طبق گفتههای خالق سری God of War و Twisted Metal یعنی آقای "دیوید جفی" (David Jaffe) قرار است این نمایش پر از اتفاقات مهم باشد.
جفی در صفحه توییتر خود اظهار داشت که به تازگی در مورد یک بازی انحصاری جدید از برند PlayStation چیزهایی شنیده است و قرار است این بازی به زودی رونمایی شود، طبق گفته جفی، با معرفی این عنوان طرفداران بسیار متعجب خواهند شد!
در ویدیویی دیگری که او در YouTube آپلود کرد، نامی از هیچ بازیای به زبان نیاورد ولی گفت براساس چیزهایی که میداند، کسانی که از سونی انتظار عناوینی انحصاری و سنتی برند PlayStation را دارند، از این نمایش ناامید نخواهند شد. او گفت: «قرار است که چیزهای جالبی نشان داده شوند و من نمیتوانم برای دیدن بازخورد طرفداران صبر کنم.»
شایعه: احتمالا عنوان God of War: Ragnarok حدود ۴۰ ساعت محتوا دارد!
عنوان God of War 2018 طولانیترین عنوان سری بود و داستان اصلی آن تقریبا دوبرابر نسخههای قبلی سری محتوا داشت، در کنار آن مقدار زیادی محتوای فرعی نیز در بازی وجود داشتند. حالا قرار است God of War: Ragnarok (یا هر نامی که سونی برای نسخه بعدی سری God of War انتخاب میکند) قرار است بزرگتر از نسخه قبلی باشد، درست همانطور که از هر دنبالهای انتظار میرود.
اما اینطور که به نظر میآید، قرار است که بازی نسبت به نسخه قبل پیشرفت قابل توجهی در زمینه افزایش محتوا داشته باشد! حالا دیوید جفی، خالق سری God of War در ویدیویی که از طریق کانال یوتیوب خود منتشر کرده، اظهار داشت براساس چیزهایی که شنیده است، قرار است نسخه بعدی سری حداقل ۴۰ ساعت گیمپلی داشته باشد. البته او گفت که نمیداند آیا این ۴۰ ساعت صرفا برای داستان اصلی است یا برای ۱۰۰ درصد تکمیل کردن بازی.
جفی گفت: «من از افراد موثقی شنیدهام که بازی ۴۰ ساعت است، تیم توسعه در نظر دارند تا عنوانی با ۴۰ ساعت گیمپلی بسازند ولی نمیدانم آیا این ۴۰ ساعت برای ۱۰۰ درصد تمام کردن همه بخشهای بازی است یا صرفا برای داستان اصلی.»
البته این موضوع تضمینی نیست و خود جفی اظهار داشت که: «آیا تضمینی است که بازی به این میزان محتوا داشته باشد؟ نخیر. چیزهایی حذف میشوند و چیزهایی به بازی اضافه میگردند، اما چیزی که من الان میتوانم به شما بگویم، این است که تیم توسعه میخواهند تا نسخه بعدی سری God of War حدود ۴۰ ساعت گیمپلی داشته باشد.»
اگر تنها بخش داستانی بازی ۴۰ ساعت گیمپلی داشته باشد، این یک افزایش فوقالعاده نسبت به God of War 2018 به حساب میآید، عنوانی که برای بخش داستانی حدود ۲۰ الی ۲۵ ساعت گیمپلی داشت. اما اگر این ۴۰ ساعت، مربوط به کل بازی و ۱۰۰ درصد تمام کردن همه بخشهای آن باشد، نسخه 2018 با Ragnarok تقریبا در یک سطح قرار میگیرند.
رئیس سابق PlayStation میگوید خبر ندارد چه به Deep Down آمده است!
عنوان Deep Down را به خاطر دارید؟ به نظر میرسد که خود Capcom نیز این بازی را کاملا فراموش کرده است ولی خیلی از طرفداران، این عنوانی که هیچوقت منتشر نشد را به یاد دارند. بازی که به عنوان یک انحصاری PS4 در سال ۲۰۱۳ معرفی شده بود، سروصدای زیادی به پا کرد ولی با گذر زمان دیگر اخباری از بازی منتشر نشد و حالا عملا بازی وجود خارجی ندارد، هرچند که به طور رسمی، کنسل شدن آن اعلام نشده است.
ولی چه اتفاقی برای این بازی افتاد؟ به نظر میرسد حتی کسانی که باید بدانند چه اتفاقی برای بازی افتاده، از چیزی خبر ندارند! در مصاحبهای با "جیسون شرایر" (Jason Schreier) از Bloomberg، آقای شاون لیدن رئیس سابق استودیوهای سونی در پاسخ به پرسش «چه به سر عنوان Deep Down آمده است؟» ابتدا سکوت کرد و گفت، هیچ ایدهای ندارم.
کمی بیش از یک سال پیش، گزارشهایی منتشر شده بودند که طبق آنها عنوان Deep Down روند توسعه خوبی داشت اما پس از آن دیگر هیچ خبری از بازی منتشر نشد. نکته جالب این است که در سال ۲۰۱۹، کپکام اظهار داشت که آنها به هیچ وجه در مورد این بازی تسلیم نشدهاند و پیگیر آن میباشند!
حجم The Dark Pictures Anthology: House of Ashes روی PS5 کمی بیش از ۳۰ گیگابایت است
سومین بازی از سری بازیهای ترسناک Bandai Namco و Supermassive Games یعنی The Dark Pictures Anthology: House of Ashes کمتر از دو ماه دیگر عرضه میشود و حالا پیش از عرضه آن، جزئیات جدیدی از بازی در حال انتشار هستند و یکی از این جزئیات مربوط به حجم دانلودی بازی روی کنسول PS5 میشود.
صفحه PlayStationSize در توییتر، نوشته است که عنوان The Dark Pictures Anthology: House of Ashes روی PS5 حجمی معادل ۳۰.۰۱۵ گیگابایت دارد. البته این حجم بدون هیچگونه آپدیت و پچ میباشد و احتمالش میرود که یک پچ روز اول نیز برای بازی عرضه گردد. همچنین گفته شده که قابلیت Pre-Load کردن بازی در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) تنها چند روز پیش از عرضه رسمی بازی در دسترس قرار میگیرد.
لانچتریلر F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch منتشر شد؛ نمرات بازی
عنوان اکشن و مترویدونیای استودیو TiGames یعنی F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch به زودی منتشر میشود و به مناسبت این عرضه، تریلر جدیدی از بازی منتشر شده است و در آن پروتاگونیست بازی یعنی Rayton به ماجراجویی در شهر Torch Cityمیرود تا دوستش را نجات دهد. او در مسیر خود با یک همکاری قدیمی نیز برخورد میکند که زیاد دوستانه به نظر نمیرسد!
پروتاگونیست بازی یعنی Rayton که در جنگ علیه Machine Legion یک سرباز بود، دارای یک مشت قدرتمند است که با استفاده از آن میتوان دشمنان را از بین برد. با پیشروی در بازی، به وسایلی مثل Drill و Whip نیز دسترسی پیدا میکنید و در کنار آنها قابلیتهای جدیدی برای شخصیت شما نیز آزاد میشوند. در کنار نمایش مناطق مختلف، مبارزهای علیه یک باسفایت سنگی بزرگ نیز در تریلر نشان داده شده است.
این عنوان که به دست کمپانی bilibili منتشر میشود، ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) برای پلتفرمهای PS5 و PS4 در دسترس قرار میگیرد و انتظار میرود که در آینده نزدیک تاریخ عرضه نسخه PC بازی نیز مشخص شود.
بازی همچنین نقدهای نسبتا خوبی داشته است و موفق شده تا با ۱۲ نقد، امتیاز ۸۱ را از وبسایت Metacritic دریافت کند.
رونمایی گیمپلی Tiny Tina’s Wonderlands به زودی انجام میشود
عنوان Tiny Tina’s Wonderlands که در نمایشگاه E3 2021 معرفی شد، آخرین عنوان اکشن ماجراجویی لوتمحور استودیو Gearbox Software است و حال و هوایی فانتزی دارد. در این عنوان شخصیت Tiny Tina به عنوان Dungeon Master باز میگردد و روایتگر داستان جدیدی است که در آن، بازیکنان باید Dragon Lord را شکست دهند.
حالا صفحه رسمی بازی در توییتر، نوشته است که گویا به زودی نمایش جدیدی از بازی منتشر میشود. با توجه به این که PlayStation Showcase در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) برگزار میشود، احتمال میرود که بازی در آنجا نمایش داشته باشد. اینکه قرار است نمایش دربردارنده چه چیزهایی باشد هنوز مشخص نیست اما در هر صورت جالب خواهد بود که کلاسهای مختلف بازی را در بخش Co-Op ببینیم.
عنوان Tiny Tina’s Wonderlands تاکنون تنها برای PC معرفی شده است و قرار است که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، یعنی از ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ عرضه شود.
بروزرسانی جدید Ghost of Tsushima Director’s Cut تعدادی از مشکلات مربوط به بازی و بخش Legends را حل میکند
چند هفته اخیرا برای استودیو Sucker Punch و عنوان Ghost of Tsushima بسیار شلوغ بوده است و دلیل آن نیز عرضه Ghost of Tsushima Director’s Cut و همچنین بخش چندنفره مستقل بازی یعنی Ghost of Tsushima: Legends بودهاند. به دنبال عرضه این دو بازی، آپدیتهای مختلفی نیز برای آنها منتشر شدند و حالا جدیدترین این آپدیتها، که برای نسخه Director’s Cut منتشر شده، مشکلات هردو بخش بازی را درست میکند.
طبق توییتر استودیو Sucker Punch، پچ ۲.۰۹ بازی عرضه شده است و تعدادی از مشکلات مثل کرشهای مختلف را که بازیکنان با آن متوجه بودند را حل میکند. همچنین ظاهرا مشکلاتی در مورد فانوس دریایی موجود در Iki Island وجود داشت که آنها نیز حل شدهاند. در کنار همه این ها، تنظیمات مربوط به بخش Matchmaking عنوان Legends نیز بهود یافتهاند.
تریلر جدید Diablo 2: Resurrected کلاس Druid را نشان میدهد
کمپانی Blizzard Entertainment تریلر جدیدی برای عنوان Diablo 2: Resurrected منتشر کرد که در آن یکی از کلاسهای بازی از طریق بخش Lord of Destruction در بازی اصلی معرفی میشود. این کلاس Druid است و شخصیتهایی که از این کلاس هستند، جادوهایی براساس طبیعت، احضار موجودات و تبدیل شدن به گرگینه دارند.
مهارت Werewolf در اوایل بازی در دسترس بازیکنان قرار میگیرد و بازیکنان میتوانند Lycanthropy را در کنار افزایش جان Druid و زمان تبدیل شدن آن ارتقا دهند. البته اگر به دنبال بیلدی هستید که تمرکز بیشتری روی جادو داشته باشد، Firestorm، Molten Boulder، Tornado و چیزهای دیگر در دسترس شما هستند. همچنین تعداد زیادی از موجودات جنگل مثل Spirit Wolf، Dire Wolf، Grizzly و Raven نیز قابل احضار میباشند.
عنوان Diablo 2: Resurrected در تاریخ ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PC / PS4 / PS5 / Switch عرضه میشود.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.