عناوین WarioWare: Get it Together! و Tales of Arise کار خود را در رتبه اول جدول فروشهای بریتانیا آغاز کردند
آخرین جدول فروش عناوین فیزیکی در بریتانیا که به شکل هفتگی منتشر میشود از طریق GamesIndustry در دسترس قرار گرفت و اینطور که به نظر میرسد، هفته پیش هفتهای شلوغ بوده و چهار عرضه جدید در ۱۰ عنوان پرفروش قرار دارند.
رتبه اول را عنوان WarioWare: Get it Together! به خود اختصاص داد، نکته جالب این است که این عنوان یکی از ضعیفترین لانچها را در میان عناوین Nintendo دارد ولی باز هم موفق شده در رتبه اول جدول فروشهای بریتانیا در این هفته قرار بگیرد.
در جایگاه دوم نیز عنوان نقش آفرینی اکشن کمپانی Bandai Namco یعنی Tales of Arise قرار گرفته است. این عنوان در هفته اول دو برابر بیشتر از عنوان نقش آفرینی دیگر کمپانی یعنی Scarlet Nexus که پیش از این در سال جاری منتشر شده بود، فروخت. حدود ۵۸ درصد از فروش Tales of Arise روی PS5 بود، ۲۸ درصد نیز روی PS4، ۱۳ درصد روی Xbox Series X|S و در نهایت ۱ درصد نیز روی PC.
عناوین جدید دیگری نیز در ۱۰ عنوان پرفروش وجود دارند که یکی از آنها عنوان NBA2K22 است. این عنوان جایگاه سوم را در جدول به خود اختصاص داد و در هفته اول عرضه نیز نصف میزانی که NBA2K21 در هفته اول عرضهاش در سال گذشته فروخته بود، به فروش رساند. البته باید گفت که آمار این جدول فقط مربوط به فروشهای فیزیکی است و ممکن است بسیاری از کاربران به سراغ نسخه دیجیتالی رفته باشند.
حدود ۴۶ درصد از فروش بازی روی PS5، حدود ۲۷ درصد روی PS4، حدود ۱۳ درصد روی Xbox One، ۱۰ درصد روی Xbox Series X|S و ۲ درصد از آن نیز روی پلتفرم Nintendo Switch بودند.
در نهایت نیز آخرین عنوان جدیدی که در جدول این هفته قرار داشت، عنوان Life is Strange: True Colors بود که کار خود را در جایگاه ششم آغاز نمود و ۵۴ درصد از کپیهای به فروش رفته آن روی PS5، ۲۸ درصد روی PS4 و ۱۸ درصد روی Xbox Series X|S بودند. جدول ده عنوان برتر:
1. WarioWare: Get it Together!
2. Tales of Arise
3. NBA 2K22
4. Mario Kart 8 Deluxe
5. Minecraft (Switch)
6. Life is Strange: True Colors
7. Animal Crossing: New Horizons
8. F1 2021
9. Grand Theft Auto 5
10. Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
بعد از مدتها برای اولین بار قیمت Nintendo Switch در اروپا کاهش یافت
کنسول Nintendo Switch از زمان عرضه خود در چهار سال پیش تاکنون، روند خیلی خوبه داشته است و این موضوع در مورد فروش آن نیز صادق میباشد. کنسول هایبرید محبوب نینتندو با گذر زمان همیشه روندی صعودی را به خود دیده است و با این میزان از موفقیت، در عین ناامیده کننده بودن، عجیب نیست که تاکنون دستگاه هیچگونه کاهش قیمتی نداشت، اما بالاخره این اتفاق نیز رخ داد.
کمپانی Nintendo اعلام نمود که حالا برای اولین بار از زمان عرضه این کنسول هایبرید، قیمت دستگاه کاهش یافته است، البته این کاهش قیمت در حال حاضر تنها محدود به اروپا و بریتانیا میشود. اینکه آیا این کاهش قیمت در سایر بازارها خواهد بود یا خیر هنوز مشخص نیست. همچنین این کاهش قیمت تنها برای مدل پایه Switchخواهد بود و قیمت دستگاه از ۳۳۰ یورو در اروپا، به ۲۷۰ یورو میرسد.
در بریتانیا نیز قیمت کنسول از ۲۸۰ پوند، به ۲۶۰ پوند رسید. در بیانیهای که از طریق VGC منتشر شد، نیتندو تایید کرد که این کاهش قیمت دلایل مخلتفی داشته است و یکی از آنها نزدیک شدن به عرضه Nintendo Switch OLED و همچنین نرخ ارز در اروپاست.
در این بیانیه نوشته شد: «بیش از چهار و نیم سال از عرضه اولیه Nintendo Switch میگذرد و کنسول به فروش خوب خود در اروپا ادامه میدهد. پس از ارزیابی فاکتورهای مختلف مثل نرخ ارز در اروپا و همچنین عرضه پیش روی کنسول Nintendo Switch OLED، ما نتیجه گرفتیم الان زمان مناسبی است که قیمت این کنسول را در بازارهای اروپا کاهش دهیم.»
«قیمتهای Nintendo Switch Lite و Nintendo Switch OLED تحت تاثیر این موضوع نخواهند بود. قیمت نهایی مصرفکنندگان نیز به دست خردهفروشان تعیین میشود. به عنوان یک راهنما، ما پیشنهاد میمنیم که مشتریان خردهفروشهای محلی خود را برای فهمیدن قیمتشان چک کنند.»
«ما پیش از عرضه کنسول Nintendo Switch OLED قیمت نسخه پایه را عوض کردیم تا تفاوت قیمت میان مدلهای مختلف در بخش فروش خود نینتندو، My Nintendo Store چیزی باشد که مقامات نیتندو میخواهند.»
ممکن است در عنوان Bayonetta 3 صداپیشگی Bayonetta برعهده Hellena Taylor نباشد
چند سال اخیر برای طرفداران Bayonetta بسیار سخت بوده است و با گذر هرچه بیشتر از زمان معرفی Bayonetta 3، هیچچیزی از بازی منتشر نمیشود و ما نیز هیچ اطلاعاتی از این بازی نداریم اما پیوسته Nintendo و PlatinumGames تضمین میکنند که بازی در مراحل توسعه خود قرار دارد و تاکنون آنها بیش از ۳ بار این موضوع را تایید کردند.
این که چه زمانی قرار است نمایشی از بازی ببینیم در آینده مشخص خواهد شد اما هرگاه این موضوع اتفاق بیفتد، ممکن است تغییر بسیار مهمی در بازی صورت گرفته باشد!
خانم "هلنا تیلور" (Hellena Taylor) که به عنوان صداپیشه شخصیت Bayonetta در تمامی نسخههای سری شناخته شده بود، عملکرد بسیار خوبی در این نقش داشته است تا جایی که خیلیها معتقدند صدای او با این کرکتر گره خورده. حالا اما ممکن است که او این نقش را در عنوان Bayonetta 3 نداشته باشد.
او در پاسخ به یکی از طرفداران در توییتر گفت که ممکن است در آینده این کرکتر بدون صدای او به حیات خود ادامه دهد، هرچند در توییتهای بعدیاش او گفت که NDA، دست و پای او را بسته و آزادی این را ندارد که هرچه میخواهد بگوید.
صدای تیلور یکی از عناصر مهم و اساسی در موفقیت سری Bayonetta و محبوبیت هردوی کرکتر و بازیها بوده است و ما امیدوارم که او به چیز دیگری اشاره کرده باشد و نقش شخصیت Bayonetta را هر موقع که بازی عرضه شد، در عنوان Bayonetta 3 بازی کند.
جزئیات در مورد ويژگیهای مخصوص FIFA 22 روی PS5 اعلام شد
کمپانی EA Sport سال گذشته در عناوین FIFA 21 کارهای جالبی با سختافزار PS5 و Xbox Series X|S انجام داد اما به عنوان بازیای که زمان توسعه بیشتری روی این سختافزارها داشته است، انتظار میرود که FIFA 22 بهتر از نسخه قبلیاش عمل کند. حالا در آپدیتی که از طریق PlayStation Blog منتشر شد، کمپانی EA Sport جزئیاتی در مورد ویژگیهای مخصوص PS5 به ما داد.
در میان این ویژگیها، استفاده از بخش صوتی DualSense جالبتر از همه به نظر میرسد. بازخورد لمسی و دکمههای انطباقی در نسخه FIFA 21 نیز به کار گرفته شده بودند اما FIFA 22 بهبودهای مخصوص خود را معرفی میکند، خصوصا در مورد قابلیت بازخورد لمسی که شامل ویبرههای منحصر به فرد برای سانتر، تکل، محافظت از توپ، گل زدن و چیزهای دیگر میشود.
همچنین قابلیت صدای سه بعدی نیز برای فضای اتمسفریک بهتر و تجربه صوتی بهتر مورد استفاده قرار میگیرد. EA نوشت:
«با صدای سه بعدی، شما همتیمیهای خود را میشنوید که داد میکشند، همچنین با تغییر جهت دوربین به سمت تماشاچیان، شمای صدای آنان را بلندتر می شنوید. در برخی لیگها حتی شما طبلها، شیپورها و سوتهای مختلف را نیز از استودیو میشنوید و حسی که این بخش به شما میدهد، همانند فوتبال بازی کردن در بزرگترینها میدانهاست.»
عنوان FIFA 22 در تاریخ ۱ اکتبر (۹ مهر) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC / Stadia عرضه میگردد. همچنین نسخه Legacy Edition نیز برای Nintendo Switch عرضه خواهد شد.
عنوان Total War: Warhammer 3 تا اوایل ۲۰۲۲ تاخیر خورد
کمپانی Sega و استودیو Creative Assembly پیش از این در سال جاری عنوان Total War: Warhammer 3 را معرفی کرده بودند و اعلام نمودند که بخش بعدی سری فرعی Warhammer تا پایان سال جاری یعنی ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد و حالا در حالی که زمان زیادی تا پایان ۲۰۲۱ نمانده، به نظر میرسد که بازی تاخیر خورده است.
به طور کلی اما این تاخیر زیاد طولانی نیست و به جای عرضه در ۲۰۲۱، عنوان Total War: Warhammer 3 قرار است در اوایل ۲۰۲۲ عرضه شود. استودیو Creative Assembly اعلام کرد که این زمان اضافی به آنها اجازه میدهد که چیزهای بیشتری را در بازی جای دهند، چیزهایی که اگر بازی با عجله امسال عرضه میشد، فاقد آنها میبود.
در پیامی که از طریق توییتر منتشر شد، توسعه دهندگان گفتند که اطلاعات فراوانی از بازی در ماههای منتهی به عرضه و اعلام تاریخ عرضه بازی به طرفداران داده میشوند و سپس گفتند:
«تاریخ عرضه جدید به ما اجازه میدهد که عنوان قویتری را عرضه کنیم و این بهترین قدم برای دوران جدیدی در Total War: Warhammer خواهد بود. ما این عرضه را پایان سگانه نمیدانیم بلکه آن را آغازی است برای سالها محتوا و پشتیبانی از بازی و ما ادامه میدهیم تا مقیاسی فک برانداز از محتوای فانتزی Games Workshop را به Total War بیاوریم.»
این عنوان در سال ۲۰۲۲ برای PC از طریق Steam و Epic Games Store عرضه میشود.
لانچتریلر عنوان Deathloop منتشر شد
عنوان Deathloop که به دست استودیو Arkane Lyon ساخته شده است، امروز برای PC و PS5 عرضه شد و پیش از این نیز لانچتریلر آن در دسترس بازیکنان قرار گرفته بود.
عنوان Deathloop روایتگر داستانی از Colt Vahn است، یک قاتل که که سعی دارد از Blackreef Isle فرار کند، منطقهای که در حلقه زمانی گیر کرده است. یعنی شبها و روزها در آن تکرار میشوند و تنها یک راه برای خلاص شدن از این موضوع وجود دارد و آن کشتن هر هشت نفر از Visionaries است. بازیکنان باید راهی پیدا کنند که هر هشت نفر را یک حلقه بکشند و از دست Julianna Blake نیز فرار کنند، یک قاتل رازآلود که وظیفه دارد تا Colt را از بین ببرد.
عنوان Deathloop همانند عنوان Dishonored که به دست استودیو Arkane توسعه یافته است، قدرتهای زیادی را دارد و در کنار از تفنگهای زیادی نیز بهره میبرد. این عنوان برای یک سال در انحصار کنسول سونی خواهد بود.
شایعه: جدیدترین آگهی PlayStation به عنوان Resident Evil 4 Remake اشاره میکند
آخرین اگهی بازرگانی کمپانی PlayStation که در طول PlayStation Showcase پخش شد، اشارهای به Resident Evil 4 Remake دارد. در این تبلیغات، دیواری دیده میشود که در آن نماد Las Plagas از آن بازی وجود دارد و حالا طرفداران پیوسته این نماد و ریمیک را به هم ربط میدهند.
علاوه بر آن، لوگوی Sly Cooper نیز در ویدیو دید میشود که پیرو آن طرفداران به سبب بازیابی فرانچایز هیجانزده شدهاند. البته هردوی این موارد در حال حاضر صرفا شایعاتی بیش نیستند و هیچکدام از طرفین سونی یا کپکام، تاکنون بیانیهای در مورد این موضوع منتشر نکردند.
طبق گزارشهایی که اخیرا از سوی VGC منتشر شده بود، عنوان Resident Evil 4 قطعا عرضه میشود. طبق گفتههای منابع مختلف، این بازی از ۲۰۱۸ در دست توسعه بود و ممکن است به زودی عرضه شود.
کوجیما میخواهد عنوانی بسازد که براساس زندگی واقعی تغییر میکند!
اخیرا در مصاحبهای که با ناشر ژاپنی یعنی Anan انجام شد، کارگردان Death Stranding یعنی "هیدئو کوجیما" (Hideo Kojima) در مورد ساختن یک بازی که براساس شرایط موجود در زندگی تغییر میکند صحبت کرد. در این مصاحبه کوجیما گفت که میخواهد این بازی براساس مکان، زمان و آب هوای محل زندگی شخصی که در حال بازی کردن آن است تغییر کند.
کوجیما پیش از این روی یک بازی GBA به نام Boktai: The Sun Is In Your Hand کار کرده بود، عنوانی که شامل یک سنسور نور و ساعت میشد. هردوی آن سنسورها روی کارتریج تعبیه شده بودند و ومپایرهای موجود در بازی با استفاده از نور موجود در دنیای واقعی شکست داده میشدند. کوجیما میخواهد بازیهایی بسازد که این ایدهها را به اشکال جدید و جالبی به جلو ببرد.
او گفت: «کاری که من میخواهم بکنم، ساخت بازیهایی است که براساس تغییرات زندگی واقعی تغییر کنند. مردم از سنین مختلف و حرفههای مختلف در حال یک بازی هستند اما هرکدام یک عنوان ثابت را بازی میکنند. ایدهای که من دارم براساس این که شما کجا زندگی میکنید و چه احساسی به آن دارید تغییر میکند.»
«من یک بازی به نام Boktai: The Sun Is In Your Hand را ساختم. این عنوان یک بازی پورتابل برای Game Boy Advance بود و همراه خود یک ساعت و یک سنسور خورشید داشت. میزان نور تابیده شده از خورشید در بازی برای شکست دادن ومپایرها استفاده میشود، بنابرین بازی براساس این که شما کجا و چه زمانی آن را بازی میکنید تغییر میکند. این گونه دستگاهها، باعث میشود که سیستمهای ساخته شده به دنیای واقعی وصل شوند.»
کوجیما همیشه برای ساختن تجربههایی که از کلیشههای همیشگی دوری میکنند شناخته شده است و بهترین نمونه آن عنوان Death Stranding میباشد، عنوانی که خیلیها آن را دوست دارند و در عین حال خیلیها از آن بدشان میآید. اینکه در حال Kojima Productions در حال کار روی چه عنوانی است، در حال حاضر مشخص نیست.
عنوان Tales of Arise به تعداد ۶۰۲۷۴ نفر بازیکن همزمان در Steam رسید
عنوان Tales of Arise که به دست کمپانی Bandai Namco ساخته شده است، از زمان عرضه خود بسیار موفق عمل نموده و علاوه بر گرفتن نقدهای خوب از منتقدان، موفق به داشتن فروش خوبی در بریتانیا و قرارگیری در رتبه دوم جدول پرفروشترین عناوین هفته شد. حالا اینطور که به نظر میرسد، اعداد و ارقام بازی روی PC نیز بسیار خوب هستند.
طبق دادههای SteamDB، بازی در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) به تعداد بازیکنان همزمان ۶۰۲۷۴ نفر رسید، برای مقایسه باید گفت که عنوان Tales of Zestiria هیچگاه نتوانست تعداد بازیکنان همزمان خود را به بیش از ۹۶۹۶ برساند و Tales of Berseria نیز بیشترین تعداد بازیکنان همزمان خود را در سال ۲۰۱۷ با ۸۰۸۵ هزار نفر بازیکن داشت. طبق این آمارها به راحتی میتوان گفت Tales of Arise رکورد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است.
در حقیقت این عنوان در صدر جدول تعداد بازیکنان همزمان عناوین نقش آفرینی ژاپنی قرار گرفت و موفق شد عنوان Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin را که در بهترین حالت خود ۳۳۴۶۴ بازیکن همزمان داشت به جایگاه دوم براند.
مدیرعامل استودیو توسعه دهنده Project Eve تعداد ۲۶۰ کنسول PS5 برای کارکنان خود خرید!
طبق گفتههای تحلیلگر مطرح دنیای گیم یعنی "دنیل احمد" (Daniel Ahmad) در توییتر، مدیرعامل استودیو Shift Up یعنی آقای "هیونگ تائه کیم" (Hyung-Tae Kim) رونمیای بازی را با دادن کنسولهای PS5 به کارکنانش جشن گرفت تا آنها بتوانند به هنگام عرضه بازی آن را تجربه کنند. در مجموع او ۲۶۰ واحد PS5 را هدیه داد.
با وجود این که تریلر Project Eve به عنوان اولین تریلر بازی معرفی شده بود، این عنوان ابتدا در سال ۰۲۱۹ با تعدادی اسکرینشات و یک تریلر که نشان دهنده باسفایتی بود معرفی شد. البته مشخص نیست که چه میزان از محتوای نشان داده شده در سال ۲۰۱۹ هنوز هم در بازی وجود دارد. این عنوان در اصل برای PlayStation 4 / Xbox One / PC معرفی شده بود اما از زمان معرفیاش در PlayStation Showcase، تنها برای PS5 و PC تایید شده است.
شایعه: نسخه PC عناوین God Of War، Gran Turismo 7 و بسیاری عناوین دیگر از طریق دادهکاوی GeForce Now لو رفتند
در پستی که توسط "ایگور جولای" (Ighor July) منتشر شد، او در مورد این که توانست به دادههای سرویس استریم Nvidia یعنی GeForce Now دسترسی پیدا کند صحبت کرد، این سرویس به شما اجازه میدهد تا بازیهای خود را روی PC استریم کنید. در اطلاعاتی که او به دست آورده، لیستی یافت میشود که توسط موئسس SteamDB یعنی "پاول جوندیک" (Pavel Djundik) تدوین شده است.
در حالی که اکثر عناوین این لیست از قبل مشخص بود که در این سرویس هستند، تعدادی از بازیها هستند که این گزاره برایشان صدق نمیکند. برای مثال عنوان Resident Evil 4 Remake در این لیست حضور دارد و در کنار آن بازیهایی که ما میدانیم در راه هستند ولی معرفی رسمیای نداشتند، مثل Gears 6 نیز در آن یافت میشوند.
جالبترین بخش این لیست اما عناوین زیادی از سوی سونی است. عنوان God of War 2018 و در کنار آن Gran Turismo 7، Horizon Forbidden West، Returnal و Demon’s Souls نیز یافت میشوند. ما میدانیم که سونی در چند وقت اخیر تمایل زیادی به پورت کردن عناوینش برای PC نشان داده است اما روند عرضه این عناوین روی PC، بسیار محدود است.
نکاتی است که باید آنها را به یاد داشته باشیم و در حالی که ممکن است این لیست عناوین زیادی که قرار است به PC بیایند را لو داده است، ممکن است تنها به عنوان جایگزین استفاده شده باشند یا حتی مربوط به پروژههایی باشند که فعال نیستند. گفته شده است که GeForce Now در دوران همهگیری COVID به مقدار زیادی برای توسعه بازیها استفاده شده است و ممکن است این اطلاعات بازمانده آن زمان باشند.
برای مثال از میان همه بازیهای انحصاری PlayStation، تنها God of War اشاره مستقیمی به Steam به عنوان پلتفرم دارد و به سایر عناوین پلتفرمی متصصل نیست.
سیستم موردنیازRemastered Alan Wake روی PC مشخص شد، آپدیت رایگان به نسل جدید و عدم وجود ریتریسینگ و HDR
استودیو Remedy Entertainment اخیرا یک FAQ برای عنوان Alan Wake Remastered منتشر کرد که در آن جزئيات مخلتفی اعم از رزولوشن بازی روی کنسولهای مختلف و رایگان بودن ارتقای بازی از نسل قبل به نسل جدید ذکر شده بود. همچنین تایید شد که پچ روز اول بازی قرار است سینماتیکهای آن را بهتر کند و بخشهای کوچک دیگری را نیز بهبود میبخشد.
مشخصات نسخه PC بازی نیز رونمایی شدند و طبق آن، مانیتورهای Ultra-Wide در بازی پشنیبانی میشوند، هرچند کاتسینهای از پیش رندر شده با نسبت ۱۶:۹ پخش میشوند. همچنین Nvidia DLSS و تنظیماتی مثل FOV Slider و تکنولوژی HBAO+ Nvidia Ambient Occlusion نیز در بازی هستند.
همچنین برای اجرای بازی روی تنظیمات حداقلی شما نیاز به یک Intel Core i5-3340، Nvidia GeForce GTX 960 (یا معادلهای آنها در AMD) همراه با ۲ گیگابایت VRAM و ۸ گیگابایت RAM دارید.
سیستم پیشنهادی بازی نیز متشکل از Core i7-3770، GeForce GTX 1060 (یا معادل آنها در AMD) همراه با ۴ گیگابایت VRAM و 16 گیگابایت RAM است.
همچنین در همین FAQ نوشته شده است که آنها برای ریمستر کردن این عنوان از موتور خود Alan Wake استفاده کردند، برای همین اضافه کردن ریتریسینگ یا HDR برای آنها خیلی زمانبر بود و منابع مهمی را از بخشهایی که به آن نیاز داشتند منحرف میکرد. همچنین گفته شده که سازندگان معتقدند بازی بدون ریتریسینگ و HDR نیز از لحاظ بصری زیباست.
همچنین Remedy در زمینه رزولوشن نیز به Rendered Resolution و Output Resolution اشاره کرد. بنابرین روی کنسولهای PS5 و Xbox Series X|S رزولوشن داخلی 1440p و رزولوشن خارجی 2160p دارند. رزولوشن داخلی رزولوشن پایه بازی محسوب میشود و رزولوشن خارجی حداکثر میزان آپاسکیل شدن را نشان میدهد.
این ریمستر در تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC عرضه میشود.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.