خلاصه اخبار روز: از سیستم Battle Pass در Halo Infinite تا بازی جدید Naughty Dog

خلاصه اخبار روز: از سیستم Battle Pass در Halo Infinite تا بازی جدید Naughty Dog

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 8 ماه و 22 روز پیش

فهرست مطالب

مقایسه فریم‌ریت و زمان بارگذاری Horizon: Zero Dawn روی PS4 Pro و PS5

استودیو Guerilla Games اعلام کرد که عنوان Horizon Forbidden West به شکل رسمی تا سال بعد تاخیر خورده است اما در حال حاضر طرفداران می‌توانند از عنوان Horizon Zero Dawn همراه با بهبودهای مختلف روی سخت‌افزار نسل بعدی سونی استفاده کنند. حالا Gamingbolt یک ویدیو منتشر کرده که در آن به مقایسه این عنوان روی پلتفرم‌های PS4 Pro و PS5 می‌پردازد.

روی کنسول PS4 Pro، مد Performance فریم‌ریت ۳۰ فریم بر ثانیه را هدف می‌گیرد و به خوبی این به این هدف می‌رسد، روی PS5 اما فریم‌ریت بازی دو برابر می‌شود در حالی که رزولوشن و تنظیمات گرافیکی بازی ثابت می‌ماند. البته افت فریم‌های کوچکی در بازی مشاهده می‌شود ولی به طور کلی کنسول PS5 در رسیدن به هدف خود یعنی ۶۰ فریم، موفق عمل می‌کند.

زمان بارگذاری‌ها نیز دچار بهبودهایی شده است، کنسول PS5 بازی را تنها در عرض ۳۰ ثانیه بارگذاری می‌کند در حالی که PS4 Pro مقداری بیش از یک دقیقه برای این کار زمان می‌برد. البته این موضوع که بازی با استفاده از قابلیت Backward Compatibility روی PS5 استفاده می‌کند، اجازه نمی‌دهد که Horizon Zero Dawn بهترین استفاده را از SSD به کار گرفته شده در PS5 ببرد اما باز هم بهبود ایجاد شده بسیار محسوس است.

استریم Atlus برای TGS 2021 تایید شد

نمایشگاه Tokyo Game Show کمی بیش از یک ماه بعد برگزار می‌شود و حالا کمپانی Sega تایید کرده که Atlus استریم مخصوص خود را در طول این رویداد آنلاین خواهد داشت. این استریم در تاریخ ۱ اکتبر (۹ مهر)، یعنی یک روز پس از شروع Tokyo Game Show‌ آغاز می‌شود و تا ۳ اکتبر (۱۱ مهر) ادامه خواهد داشت.

هنوز جزئياتی از این که باید در این رویداد منتظر چه چیزهایی باشیم مشخص نیست اما حدس و گمان‌هایی وجود دارد و طبق آن‌ها عنوان Shin Migami Tensai‌ که قرار است در ماه نوامبر برای پلتفرم Switch منتشر شود، قرار است نمایشی در این استریم داشته باشد. همچنین به نظر می‌آید که Atlus‌ از این فرصت استفاده کند تا بازی‌های موبایلی پیش روی خود را هم معرفی کند.

البته مهم‌ترین حدس و گمانی که وجود دارد مربوط به سری Persona می‌باشد، در سالگرد ۳۰ سالگی سری، کمپانی Atlus برنامه دارد تا از سپتامبر امسال تا پاییز ۲۰۲۲ حدود ۷ معرفی و اعلامیه در مورد این سری داشته باشد. به نظر می‌آید که این کمپانی در حال حاضر به دنبال استخدام برای توسعه عنوان Persona 6 باشد ولی بعید است که به این زودی‌ها این عنوان معرفی شود.

شایعه: بازی‌های سرویس PS Plus برای سپتامبر ۲۰۲۱ لو رفتند

 شایعه جدیدی منتشر شده که در آن به نظر میاید بازی‌های سرویس PS Plus برای کنسول‌های PS4 و PS5 در ماه سپتامبر پیش از اعلام رسمی، لیک شده‌اند. سایت فرانسوی Dealabs اطلاعاتی از این موضوع منتشر نموده است و در گذشته نیز سابقه خوبی در زمینه لیک کردن اینگونه موارد دارد.

بازی‌های اشاره شده در لیک شامل  Hitman 2، Overcooked! All You Can Eat و Predator: Hunting Grounds می‌شود. این موضوع مدتی پس از شایعه قرارگیری The Medium روی سرویس منتشر شدند، شایعه‌ای که استودیو Bloober Team به سرعت آن را لغو کرد. به طور کلی بازی‌های شایعه شده برای سپتامبر، از نظر کیفیت همانند ماه فعلی می‌باشند که شامل Hunter’s Arena: Legends، Plants vs Zombies: Battle for Neighborville و Tennis World Tour 2 است.

بازی‌های سرویس PS Plus در چند وقت اخیر کیفیت خود را به شکل قابل محسوسی از دست داده‌اند و این موضوع نیز در اعداد و ارقام منتشر شده از سونی مشخص شده است. کمپانی بازی‌ سازی ژاپنی در آخرین گزارش مالی چهارگانه خود اظهار داشت که بیش از ۱ میلیون مشترک را از دست داده است، این در حالی می‌باشد که سرویس Xbox Game Pass Ultimate پیوسته خبرهای خوب و جدیدی را در صنعت می‌سازد.

تریلر جدید WarioWare: Get It Together! نشان دهنده گیم‌پلی و مینی‌گیم‌های این عنوان است

کسانی که فرانچایز WarioWare را می‌شناسند و آن را دوست دارند، می‌دانند که این بازی‌ها گاها می‌توانند چقدر دیوانه‌‌وار و پر از هرج و مرج باشد. نسخه‌های زیادی از این فرانچایز منتشر شده ولی همیشه سازندگان چیزهای جدیدی را پیدا کرده‌اند تا آن را تازه نگه‌ دارند و در عین حال روند مینی‌گیم محور گیم‌پلی بازی را که از زمان عرضه اولین نسخه سری روی پلتفرم Gameboy Advance آن را تعریف کرده، حفظ کنند.

حالا نسخه بعدی این فرانچایز یعنی Get It Together! نیز مثل نسخه‌های قبل دیوانه‌وار است و حالا خود کرکتر‌ها قرار است که در مینی‌گیم‌ها حاضر شوند و حالا تمرکز جدیدی نیز روی بخش Co-Op قرار دارند.

از طریق کانال رسمی Nintendo در YouTube، تریلر جدیدی از گیم‌پلی بازی منتشر شد که بخش Co-Op را پوشش می‌داد و همانطور که انتظار می‌رفت، بخش Co-Op لایه‌های جدیدی از دیوانگی را به بازی اضافه می‌کند، خصوصا برای مینی‌گیم‌هایی که ممکن است یاران شما برای آن‌ها آماده نباشند!

عنوان WarioWare: Get It Together! در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) برای Switch منتشر می‌شود.

حدود ۵۰ دقیقه از گیم‌پلی Fatal Frame: Maiden Of Black Water منتشر شد

بعد از سال‌ها مرگ، قرار است فرانچایز Fatal Frame با ریمستری از آخرین عنوان منتشر شده از سری، یعنی Maiden of Blackwater از گور برخیزد. همچنین برای اولین بار پس از سال‌ها، این بازی انحصاری Nintendo نخواهد بود و روی همه پلتفرم‌های مهم امروزی عرضه می‌گردد. این بازی در اصل روی پلتفرم Wii U، ابتدا در ژاپن و سپس در آمریکای شمالی و اروپا منتشر شد.

با توجه به شرایطی که در اطراف بازی وجود دارد، طبیعی است که در سال ۲۰۱۴،‌ هنگامی که بازی منتشر شد آن را تجربه نکرده باشید و با این ریمستر، فرصت تجربه آن فراهم شده است. حالا نیز یک نمایش طولانی از نسخه ژاپنی بازی منتشر شده است.

این نمایش که در آخرین قسمت Famitsu LIVE نشان داده شد، شامل بخش‌های زیادی از بخش ابتدایی بازی می‌شد و حدود یک ساعت از گیم‌پلی را پوشش می‌داد. ویدیوی منتشر شده البته به زبان ژاپنی می‌باشد بنابرین ممکن است چیزهای زیادی از آن متوجه نشوید ولی اگر به طور کلی در مورد این عنوان کنجکاو هستید، این ویدیو می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد و می‌توانید از این لینک آن را در یوتیوب تماشا کنید.

عنوان Fatal Frame: Maiden Of Black Water در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان) برای پلتفرم‌های PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox Series X|S / Xbox One / Switch / PC عرضه خواهد شد و کسانی که این بازی را روی پلتفرمی دارند، به شکل رایگان این آپدیت نسل بعدی را دریافت می‌کنند.

جزئيات جدیدی سازندگان Halo Infinite حول محور Battle Pass در این عنوان منتشر شد

اخیرا تاریخ عرضه عنوان Halo Infinite به شکل رسمی تایید شد و در حالی که برخی بخش‌های مهم بازی مثل Forge و Co-Op بخش داستانی به هنگام عرضه در بازی نخواهند بود، بخش چندنفره و بخش داستانی در ماه دسامبر در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرند.

همانند بسیاری دیگر از بازی‌هایی که بخش‌های چندنفره دارند، عنوان Halo Infinite نیز دارای سیستم‌هایی مثل فصل‌ها و Battle Pass خواهد بود و سوال‌های زیادی در این مورد وجود دارد که سیستم Battle Pass در این عنوان، به چه شکلی می‌باشد و حالا امروز جزئياتی در مورد این موارد منتشر شده است، جزئياتی که ممکن است به مذاق همه طرفداران خوش نیاید.

مدیر روابط عمومی استودیو 343 Industries یعنی "جان یونیژک" (John Junyszek) صحبت‌های مختصری در مورد چگونگی پیشرفت در سیستم Battle Pass انجام داد. اینطور که به نظر می‌آید، این سیستم در بازی تمرکز ویژه‌ای روی چالش‌های روزانه خواهد داشت و گفته می‌شود که چیزهای زیادی وجود دارند که بازیکن مشغولشان شود و در حالی که به نظر می‌آید ممکن است این چالش‌ها بازیکنانی که می‌خواهند زمان زیادی را به گرایند کردن اختصاص دهند خسته می‌کند، یونیژک معتقد است که بازیکن‌های معمولی زیادی نیز خواهند بود که از این سیستم استقبال کنند.

او همچنین اظهار داشت که قطعا این موضوع که بتل پس به ازای هر مسابقه به بازیکنان XP نمی‌دهد باعث عصبانی خیلی‌ها خواهد شد، در واقع شما در صورت بازی کردن مسابقات مختلف موفق به دریافت XP برای لول‌آپ کردن بتل پس‌ خود نمی‌شوید و تنها راهی که XP به دست بیاورید، این است که چالش‌های بیشتری انجام دهید.

یونیژک گفت که به زودی پست جدیدی در بلاگ بازی منتشر می‌شود که شامل اطلاعات جدیدی خواهد شد و ایده‌های واضح‌تری در مورد این سیستم به شما می‌دهد. لازم به گفتن ندارد که احتمالا خیلی‌ها در مورد این سیستم به کار گرفته شده خوشحال نخواهند بود ولی یکی از خصوصیات مدل لایو سرویس، این است که چیزها ممکن است براساس بازخورد‌های بازیکنان تغییر کنند.

عنوان Halo Infinite در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برای Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه می‌شود.

بتای Battlefield 2042 در PlayStation Store و Microsoft Store دیده شد

عنوان Battlefield 2042 کمی بعد از دو ماه آینده عرضه می‌شود و با وجود نمایش‌هایی که تا الان منتشر شده، می‌توان گفت که عنوان شوتر آنلاین استودیو DICE نویدبخش به نظر رسیده است. پیش از عرضه بازی اما، بازیکنان فرصتی پیدا خواهند کرد که این عنوان را از طریق یک بتای آزاد تجربه کنند، اما سوال اصلی این است که این بتای آزاد چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد؟

اینطور که به نظر می‌آید، گویا این بتا بسیار به ما نزدیک است! طبق دیده‌های طرفداران در توییتر، فایل‌های دسترسی به بتای Battlefield 2042 در هردوی PlayStation Store و Microsoft Store یافت شده‌اند. کمپانی EA پیش از این تایید کرده بود که بتای بازی در مسیر انتشار آن در دسترس قرار می‌گیرد اما هنوز تاریخ دقیقی از این که بتای مذکور چه زمانی عرضه می‌شود، مشخص نشده است.

حالا با دیده شدن این فایل‌های مربوط به دسترسی زودهنگام در فروشگاه‌ها، انتظارش می‌رود که بتای Battlefield 2042 به زودی در دسترس قرار بگیرد. این عنوان در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برای PS5 / Xbox Series X|S / PS4 / Xbox One / PC در دسترس قرار می‌گیرد.

کلاس فرعی Darkness در عنوان Destiny 2 برای The Witch Queen و Year 5 در دسترس نخواهد بود

هفته گذشته کمپانی Bungie برنامه‌های خود برای آینده فرانچایز Destiny را اعلام کرد که شروع آن‌ها قرار است با آغاز Season of the Lost همراه باشد و به دنبال آن سالگرد ۳۰ سالگی کمپانی، افزونه The Witch Queen‌ و همچنین یک افزونه دیگر به نام The Final Shape در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرند.

اما در میان محتواهای جدیدی که قرار است به بازی اضافه شوند، قرار نیست کلاس فرعی‌ای براساس Darkness در آن موجود باشد، این موضوع برای The Witch Queen و Year 5 صدق می‌کند.

مسئول ارشد بخش سندباکس بازی، آقای "کوین یانس" (Kevin Yanes) و طراح گیم‌پلی آقای "ساموئل دان" (Samuel Dun) دلیل این اتفاق را در This Week at Bungie بیان کردند. آن‌ها گفتند «ما تصمیم گرفتیم امسال روی کلاس‌های فرعی Light تمرکز کنیم،» به این منظور قرار نیست Statis Aspects یا Fragments در این فصل وجود داشته باشند. «در نهایت ما تصمیم گرفتیم بالانس پچ Season of the Lost و پچ دیگری که در آغاز سالگرد ۳۰ سالگی کمپانی از آن می‌شنوید، در اولویت قرار دهیم.»

کلاس فرعی Void نیز اولین کلاسی خواهد بود که دچار تغییرات جدیدی می‌شود و بازیکنان می‌توانند افکت‌هایی مثل Suppression، Weaken و Volatile را با استفاده از Void Overshield، Invisibility و Devour روی دشمنان اعمال کنند. پرک‌های مختلفی نیز در حال بازسازی هستند، مثل پرک Moebius Quiver برای Shadowshot که دو رگبار از تیرهای سه تایی پرتاب می‌کند، تیرهایی که به دنبال دشمنان می‌روند.

این تیرها به هنگام برخورد Void Anchors می‌سازند و در عین حال باعث Volatile نیز می‌شود (که باعث می‌شود آن‌ها هنگام دریافت صدمات بیشتر یا مرگ، منفجر شوند.) این یعنی دیگر شما نیازی به دکمه Super ندارید تا هر تیر را شلیک کنید و نگران خطا رفتن آن‌ها نیز باشید.

هنوز تاریخ عرضه‌ای برای Void 3.0 مشخص نشده است اما قرار است که Destiny 2: The Witch Queen در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ (۴ اسفند) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC / Stadia عرضه می‌شود.

به نظر می‌آید دنباله Death Stranding در مراحل آماده سازی قرار دارد

به نظر می‌رسد قرار است دنباله‌ای برای عنوان Death Stranding منتشر شود. "نورمن ریدوس" (Norman Reedus)، بازیگر نقش Sam Porter Bridges در این عنوان در یک میزگردی که به سریال Walking Dead اختصاص داشت، به خبرنگاران گفت که مذاکرات مربوط به دنباله این بازی در جریان است. البته این اطلاعات به گونه‌ای یک کلاغ چهل کلاغ به نظر می‌رسند و منابعی به دنبال یک‌دیگر آن را ذکر کرده‌اند.

در هر صورت اما، به نظر می‌رسد که ریدوس بسیار از این موضوع هیجان‌زده است. او گفت: «فکر می‌کنم به دنبال ساخت یک نسخه جدید از Death Stranding هستیم. بازی در حال حاضر در مراحل مذاکرات قرار دارد و این عالیست!» مشخصا عنوان اصلی Death Stranding موفقیت بزرگی بود و جوایز بسیاری زیادی برای Game of the Year به دست آورد و در حال حاضر نیز تیم توسعه آن در حال آماده کردن نسخه Director’s Cut می‌باشد، عنوانی که قرار است ماه بعد عرضه شود.

البته احتمال کمی وجود دارد که ریدوس به پورت بازی برای PS5 اشاره کرده باشد اما بعید به نظر می‌رسد که عرضه مجدد یک بازی نیازی به «مذاکرات» داشته باشد، خصوصا که قرار است در سپتامبر عرضه شود! اگر دنباله‌ای در جریان باشد، تصمیمات اصلی مربوط به رئيس استودیوهای پلی‌استیشن یعنی "هرمن هلست" (Hermen Hulst) و "هیدئو کوجیما" (Hideo Kojima) می‌شود، این دو نفر نیز روابط خوبی با هم دارند و باید ببینیم که آیا دنباله‌ای در کار خواهد بود یا خیر.

داخل ظاهر جدید PS5 باعث نگرانی‌هایی در مورد خنک‌کنندگی دستگاه شده است

یکی از پربازدید‌ترین‌ ویدیوها در یوتیوب، مربوط به باز کردن نسخه جدید PS5 می‌باشد که ظاهری تغییر یافته داشته و وزن کمتری دارد، در این ویدیو گفته شده که این کنسول «بدتر» از کنسول اصلی است. پس چرا این PS5 که سبک‌تر بوده و ظاهرش نیز تفاوت اندکی دارد در استرالیا و بخش‌هایی از بریتانیا در حال فروش است و تفاوت اصلی آن چیست؟ طبق یک ویدیویی که در آن این کنسول باز می‌شود، می‌توان دید که هیت‌سینک آن نسبت به نسخه اصلی تغییر داشته است.

در طول این ویدیو ۱۳ دقیقه‌ای، مجری آن بخش‌های مختلف کنسول را مشاهده می‌کند. بخش پاور کنسول‌ها عملا یکی است و او حتی ادعا می‌کند که مدل جدید کم سروصداتر از قبلی می‌باشد اما به طور کلی این تفاوت آنقدر محسوس نیست که شما متوجه آن شوید. در نهایت اما او با استفاده از یک دماسنج، متوجه شد که دمای اگزوز یا خروجی هوای این کنسول نسبت به نسخه اصلی ۳ درجه بیشتر است.

لازم به تاکید است که این دمای بخش داخلی نبوده بلکه مربوط به خروجی هوای آن است. سیستم خنک کنندگی کنسول‌ها طوری طراحی شده است که تا بیشترین حد ممکن گرما را خارج کند بنابرین این موضوع چیز بدی نیست. البته در خود ویدیو گفته شده است که این دمای بیشتر می‌تواند به معنای این باشد که خود دستگاه نیز به طور کلی گرم‌تر شده است.

البته گمان او می‌تواند درست باشد زیرا در تصویری که زیر این خبر می‌بینید و هیت سینک‌های کنسول جدید و قدیمی را نشان می‌دهد، می‌توان مشاهده نمود که میزان مواد استفاده شده برای ساخت بسیار کاهش یافته است. ممکن است این موضوع به خاطر این باشد که سونی خواسته مبلغ خرج شده برای ساخت هر کنسول را کاهش دهد و یا شاید مربوط به محدودیت‌های ایجاد شده در زمان همه‌گیری COVID-19 باشد.

با وجود این که اطلاعات کلی و اصلی این ویدیو بسیار مفید و جالب است، متاسفانه انتشار آن به شکل گسترده در اینترنت باعث برداشت‌های اشتباهی شده است. به طور کلی اگر قصد خرید این کنسول را دارید، با این ویدیو پشیمان نشوید زیرا تغییرات بوجود آمده هیچ‌گونه اختلالی را در کار کنسول ایجاد نمی‌کنند و هیچ مدرکی از رو به رو شدن کنسول با مشکلاتی مثل داغ کردن، دیده نشده است.

بازی چندنفره Naughty Dog یک تجربه سینمایی میان بازیکنان توصیف شده است

اینطور که به نظر می‌آید این کمپانی کالیفرنیایی پیوسته در حال استخدام نیروهای جدید برای توسعه بازی است و جایگاه‌های خالی آن شامل برنامه‌ نویس‌ها و طراحان می‌شوند. همچنین چند وقت پیش آن‌ها به دنبال استخدام یک مدیر اقتصادی بودند که می‌تواند اشاره‌ای به لایو سرویس بودن بازی داشته باشد!

کارگردان استودیو "وینیت اگروال" (Vinit Agarwal) در صفحه توییتر خود گفته است که استودیو به شدت دنبال استخدام کارکنان جدید می‌باشد و در توضیحات بخش استخدامی، ذکر شده که بازی یک تجربه سینمایی بین بازیکنان در یک عنوان مستقل چندنفره است!

اخبار کوتاه:

توسعه دهندگان عنوان Replaced می‌گویند که واکنش "فیل اسپنسر" (Phil Spencer) به بازی آن‌ها فوق‌العاده بوده است!

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط