عنوان Gran Turismo 7 شامل بخش چندنفره میاننسلی میشود؛ اطلاعاتی از بخش آنلاین بازی؛ توسعه این عنوان از ۲۰۱۷ آغاز شده بود، چگونگی وجود ریتریسینگ در بازی
به دنبال انتشار جدیدترین تریلر عنوان Gran Turismo 7 در PlayStation Showcase، پیوسته جزئيات زیادی از این بازی توسط خالق سری Gran Turismo یعنی "کازونوری یامائوچی" (Kazunori Yamauchi) منتشر گشت و حالا در آخرین اطلاعات منتشر شده، یامائوچی در مصاحبهای با Eurogamer جزئياتی در مورد این که چرا بازی همیشه نیازمند آنلاین بودن است منتشر کرد.
ابتدا، قبل از هرچیزی او اشاره داشت که این موضوع تنها مختص بخش GT Cafe نیست که در آن بازیکنان به ماشینهایی از گذشته، حال و آینده که معنایی فرهنگی دارند، دسترسی خواهند داشت بلکه این ویژگی آنلاین بودن برای جلوگیری از تقلب کردن بازیکنان است.
او گفت: «نیاز به اتصال آنلاین تنها برای بخش Cafe نیست، بلکه این موضوع برای کل بازی است تا از تقلب کاربران و تلاش آنها برای تغییر دادن فایل سیو بازی جلوگیری به عمل آید و این موضوع دلیل ما برای الزامی کردن اتصال آنلاین بود. در عین حال برای بهبود این ویژگی، ما دو کارکرد جدید را به آن اضافه کردیم. یکی از آنها این است که کاربر را به سمت جدیدترین هدف میراند یا آنها را در به دست آوردن تعدادی از ماشینها یاری میکند.»
«دیگری نیز هنگامی است که آنها بعد از به دست آوردن ماشینهایی که از آنها خواسته شده بود به دست آوردند برمیگردند و سپس جزئیاتی در مورد تاریخچه آن ماشین و آثارش روی فرهنگ ماشینها داده میشود تا آنها بفهمند که چه اتومبیل مهمی را به کلکسیون خود اضافه نمودهاند.»
یامائوچی همچنین تایید کرد که بازیکنان میتوانند گاراژ خود را باز کنند و کلکسیون خود را به سایرین نشان دهند که این موضوع نیز نیازمند اتصال آنلاین است. همچنین هنگامی که پرسیده شد آیا بخش داستانی بازی به شکل آفلاین هم در دسترس است یا خیر، او اظهار داشت که برای این بخش نیز اتصال آنلاین نیاز است. تنها بخشی که نیازی ندارد تا بازیکنان آنلاین باشند، Arcade Mode میباشد.
او مجددا در مورد دلیل این موضوع توضیح داد: «زیرا آن بخش تاثیری روی سیو بازی ندارد و برای همین ممکن است. اما هر بخشی که نیازمند دادههای سیو شما باشد، نیازمند اتصال آنلاین خواهد بود. برای مثال بخشهایی مثل چیزهایی مثل رد و بدل کردن دادهها که از طریق سرورهای آنلاین دانلود میشوند.»
یامائوچی علاوه بر جزئيات ذکر شده که در مورد نیاز Gran Turismo 7 به اتصال آنلاین بود، جزئياتی در مورد بخشهای دیگر بازی نیز منتشر کرد. برای مثال کسانی که از مدلهای صدمه کامل در Gran Turismo Sport لذت برده بودند، از این موضوع در Gran Turismo 7 نیز لذت خواهند برد زیرا عملا همان مکانیک در بازی وجود دارد.
یامائوچی گفت: «این مکانیک در این عنوان کاملا شبیه به Gran Turismo Sport است و صرفا در مقایسه با آن بازی، بهبودهای جزئیای در آن ایجاد شدهاند.»
او همچنین تایید کرد که که نسخههای PS4 و PS5 مشابه خواهند بود. که شامل ویژگیهایی مثل آب و هوای پویا و زمان های روز را خواهد داشت البته «کیفیت آن چه شما خواهید دید فرق خواهد داشت.» کسانی که بازی را روی هر دو پلتفرم بازی میکنند میتوانند با یکدیگر نیز بازی کنند. یامائوچی نکته جالبی را نیز در مورد VR گفت و اظهار داشت که: «در مورد PlayStation VR باید بگویم که ما در جایگاهی نیستیم که در موردش صحبت کنیم.»
شاید در آینده با نسل بعدی سختافزار VR بهرهگیریهایی از آن برای Gran Turismo صورت بگیرد؟ در هر صورت باید صبر کنیم و ببینیم که چه رخ خواهد داد.
همچنین در مورد این که این بازی برای چه مدتی در دست توسعه بوده است، او گفت: «بلافاصله بعد از این که کارهای GT Sport تمام شد یعنی حوالی پایان ۲۰۱۷ ما توسعه این بازی را آغاز کردیم.» با توجه به این که یامائوچی در ژانویه ۲۰۲۱ صحبتهایی در مورد عنوان جدیدی در سری کرده بود و Gran Turismo Sport نیز در اکتبر ۲۰۱۷ عرضه گشت، این موضوع منطقی به نظر میرسد.
در نهایت در مورد چگونگی به کار گیری ویژگیهای DualSense نیز او گفت که «چیزهایی مثل دکمههای انطباقی برای شبیهسازی لرزشها یا ترمز و اینگونه موارد در بازی هستند.»
«چیزی که برای من مهمتر میباشد، دقتی است که کنترلر جدید به ما ارائه میدهد. در گذشته قابلیتهایی بودند که فقط با استفاده از کنترلری که دارای فرمان و سایر بخشهای مخصوص بود قابل انجام بودند ولی حالا شما میتوانید تمام کارهایی را که با آن فرمانها انجام میدادید، با کنترلر DualSense نیز انجام دهید.»
در نهایت نیز در مصاحبهای که با Game Watch انجام شد، یامائوچی تایید کرد که در حال حاضر بازیکنان تنها میتوانند ریتریسینگ را در نسخه PS5 و در طول کاتسینها روشن کنند، جایی که میتوانید دموها و تصاویر را همراه با ریتریسینگ در گاراژ ببینید.
البته با توجه به این که زمان زیادی به عرضه Gran Turismo 7 باقیمانده است، یامائوچی اظهار داشت که این موضوع فقط برای حال حاضر صدق میکند و شانس این وجود دارد که از الان تا زمان عرضه بازی، بتوان ریتریسینگ را در بازی نیز اعمال نمود و نتیجهاش را دید.
عنوان Gran Turismo 7 در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۴ اسفند) برای پلتفرمهای PS5 و PS4 عرضه میگردد.
لیکهایی از عنوان Skull and Bones منتشر شد؛ جزئيات پیشرفت، مبارزات، جهان باز و موارد دیگر
چرخه توسعه فاجعهبار عنوان Skull and Bones به شکل عجیبی جالب به نظر میرسد! بازی از همه چیز ضربه خورده است، از تاخیرهای بیشمار گرفته تا چندین ریبوت در وسط توسعه و حاشیههای مختلفی که در مورد ریاست استودیو پیش آمده بود ولی به هر صورت که شده، یوبیسافت حاضر نیست از این پروژه دست بکشد و حالا طبق لیکهایی که منتشر شده، سیستمهای اصلی بازی به طور کامل شکل گرفتهاند.
در سری توییتهایی که از طریق افشاگر معروف که در چند وقت اخیر سابقه بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است، یعنی "تام هندرسون" (Tom Henderson) جزئیات زیادی از دنیا، کشتیها، پیشرفت، شخصیسازی و چیزهای دیگر عنوان Skull and Bones منتشر شدهاند.
کشتیهای بازی از نظر اندازه پنج مدل و از نظر نوع به سه نوع مختلف یعنی Cargo، Combat و Exploration تقسیم خواهد شد و هرکدام از کشتیها با پیدا کردن Blueprintهای مربوط به خودش آزاد میشود. این Blueprintها در شهرهای مختلف بازی قابل خریداری هستند و سپس باید منابع موردنیاز را پیدا کنید تا آنها را بسازید.
هر کشتی ضررها و سودهای خودش را دارد، برای مثال اگر میخواهید در یک رودخانه یا یک جریان باریک سفر کنید، طبیعتا یک قایق کوچک بهتر از یک کشتی جنگی است. به هنگام شروع شدن بازی، بازیکنان کشتی خود را ندارند و با یک قایق کوچکی از پیوستن چند تکه چوب درست شده شروع میکنید و سپس به یک قایق ماهیگیری دست مییابید و پس از انجام مراحل مختلف و کسب شهرت به عنوان یک دزد دریایی، موفق به دستیابی به کشتی خود میشوید.
در زمینه سلاحها نیز هر کشتی انتخابهای خودش را دارد و هر کشتی نیز انواع مختلفی از مهمات، توپها، آتش افروزها، خمپارهها و چیزهای دیگر را به عنوان انتخابهای موجود دارد. سایر شخصیسازیهای کشتی شامل لایههای زره، انبار اضافی، افزودن کارگردان و چیزهای دیگر دارد. در عین حال بادبانها، فرمان، آوازهای کشتی و اینگونه موارد نیز قابلیت شخصیسازی دارند.
در زمینه پیشرفت در بازی نیز هندرسون اظهار داشت که عنوان Skull and Bones در حال حاضر دارای فعالیتهای متفاوتی است که در پیشرفت شما تاثیر میگذارند و یکی از آنها غارت کردن کشتیها و قلعههای دیگران، دزدیدن مهمات، غارتکردن شهرها و چیزهای دیگر میباشند و پولی که شما به عنوان یک دزد دریایی در میاورید، به قدرت شما وابسته میباشد.
در نهایت نیز بخش جهان بازی مورد صحبت قرار گرفت که هندرسون گفت بازی در اقیانوس هند در خلیج آزانیا در موزامبیک واقع شده است و در عین حال مقر شما در ماداگاسکار واقع میباشد. بازیکنان میتوانند زمانهایی که در حال کشتیرانی نیستند در مکانهای مختلف راه بروند اما به گفته هندرسون هیچ مبارزات یا مخفیکاریای در این بهش نخواهد بود و تنها تمرکز بخش مذکور صرفا روی صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با NPCها خواهد بود.
جزئیاتی در بازی هستند که هنوز اطلاعاتی از آنها منتشر نشده است اما بهتر است که در حال حاضر موارد ذکر شده را چیز رسمیای به حساب نیاوریم و منتظر اعلامیهها و نمایش رسمی بازی از طرف خود یوبیسافت باشیم. البته با توجه به سابقه هندرسون، میتوان گفت که به احتمال زیاد این لیکها درست میباشند ولی احتیاط شرط عقل است!
عنوان Titan Quest: Anniversary Edition, Jagged Alliance: Gold Edition تا ۲۳ سپتامبر روی Steam رایگان است
یکی از عجیبترین ماجراهایی که چند سال اخیر در دنیای گیمینگ رخ داد، شکلگیری THQ Nordic بود. این کمپانی نام یک کمپانی از بین رفته را انتخاب نمود و از آن پس نیز به بازیابی آیپیهای مربوط به آن برند پرداخت، حالا THQ Nordic تخفیفهای زیادی به عناوین خود در Steam زده و حتی تعدادی از آنها را رایگان کرده است.
در حال حاضر در تخفیفات Steam میتوان تخفیفهای زیادی را مربوط به بازیهای THQ دید که شامل عناوینی همچون Destroy All Humans!، Biomutant، Elex و چیزهای دیگر میشود و حتی میتوانید عنوان Desperados 3 را نیز برای مدتی به شکل رایگان تجربه کنید. اما دو عنوان هستند که میتوان کاملا رایگان آنها را در اختیار گرفت و یکی از آنها Titan Quest: Anniversary Collection است.
این مجموعه شامل عنوان بازیابی شده در سال ۲۰۱۹ و افزونهای که سالها بعد منتشر شد میشود. عنوان دیگر نیز Jagged Alliance: Gold Edition نام دارد، عنوانی نوبتی-تاکتیکی از سال ۱۹۹۴ که در کنار اسپینآفش یعنی Deadly Games در اختیار طرفداران قرار میگیرد.
هردوی این عناوین تا تاریخ ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) از طریق Steam در دسترس خواهند بود.
جزئیات تازهای از Overwatch 2 منتشر شد
فینال مسابقات Overwatch یه به اصطلاح Overwatch League Grand Finals نزدیک است و خیلیها دنبال این میباشند که ببینند چه کسی این فینال را میبرد یا میبازد اما در کنار این افراد، خیلیها انتظار جزئيات جدیدی از Overwatch 2 را دارند، عنوانی که Blizzard Entertainment تایید کرده بود این رویداد حضور خواهد داشت و اطلاعات جدیدی از بخش PvP در بازی منتشر خواهند گشت.
فینال مسابقات در تاریخ ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) ساعت ۴:۳۰ به وقت تهرتن برگزار میشود و اطلاعات جدیدی که قرار است از بازی منتشر شوند، شامل چیزهایی مثل ظاهر جدید Bastion و تغییراتی برای او و Sombra هستند.
همچنین قرار است یک Exhibition Match نیز برگزار شود و طبق گفتههای مدیرعامل لیگ Overwatch آقای "جان اسپکتور" (Jon Spector)، بازیکنان حرفهای در آن نقش خواهند داشت. این بازیکنان اعضایی از تیمهایی خواهند بود که از مسابقات حذف شدند تا تمرکز بازیکنان فینالیست به هم نخورد و رقابت ضربهای نبیند. اگر میخواهید ببینید که قوانین جدید Overwatch چگونه توسط بازیکنان حرفهای اجرا میشود، این رقابت را ببینید.
فصل بعدی Overwatch League در آوریل ۲۰۲۲ آاز میشود و تایید شده که این فصل از یک بیلد اولیه عنوان Overwatch 2 استفاده خواهد کرد. این که چه زمانی این عنوان همراه یا بدون بخش PvE در دسترس عوام قرار میگیرد مشخص نیست.
عنوان Dying Light 2 Stay Human شامل تقریبا ۲۰۰ سلاح مختلف است
در آخرین قسمت Dying 2 Know، تهیهکننده استودیو Techland یعنی آقای "زایمون استرائوس" (Szymon Strauss) جزئیاتی در مورد سلاحهایی که طرفداران در عنوان Dying Light 2 Stay Human آنها را مییابند به ما داد. عنوان جهان باز دارای تقریبا ۲۰۰ سلاح مختلف است و تمرکز ویژهای روی ساختن سلاحها وجود دارد. در عین حال که این سلاحها به آسانی ساخته میشوند، در مبارزات نیز به آسانی میشکنند.
در حالی که ممکن است تا سلاحهای مختلفی را پیدا کنید و حتی تعدادی از آنها کیفیت خوبی نیز دارند، به نظر میرسد بازیکنان بیشتر زمان خود را صرف جست و جوی قطعات و ساخت سلاحهای خود می کنند. استرائوس به این اشاره کرد که بازیکنان نیاز دارند تا برای همه مبارزات آماده باشند و یک سلاح مخصوص برای درگیری با دشمنان مخصوص داشته باشند.
عنوان Dying Light 2 Stay Human در تاریخ ۴ فوریه (۱۶ بهمن) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC عرضه میشود.
فصل چهارم Sea of Thieves در تاریخ ۲۳ سپتامبر آغاز میشود
عنوان Sea of Thieves در چند سال اخیر پیوسته قویتر و بهتر شده است و استودیو Rare پیوسته بازی را به عنوانی بسیار بسیار بسیار بهتر از چیزی به هنگام عرضه در سال ۲۰۱۸ در دست طرفداران قرار گرفت تبدیل کرده است. اخیرا نیز افزونه A Pirate’s Life برای بازی منتشر شد و میزان زیادی محتوا را به آن اضافه کرد و همچنین تبدیل به دلیل اصلی موفقیت بزرگ Sea of Thieves در ماه ژوئن شد، ماهی که بازی ۴.۸ میلیون بازیکن فعال را به خود دید.
حالا اما به نظر میرسد که چیزهای زیادی برای عنوان چندنفره در راه است. استودیو Rare اخیرا در توییتر خود اعلام نمود که فصل چهارم عنوان دزد دریایی محور آنها تا چند روز بعد یعنی در تاریخ ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) آغاز میشود. جزئيات دقیقی از این فصل در روزهای متوالی منتشر میشوند اما تیزر این عنوان اشاره به «دنیایی فراموش شده از ماجراجویی» و «پادشاهی ثروتمندانی بیهمتا» میکند و میگوید که قرار است به زودی به زیر موجها برویم.
جزئيات جدیدی از Project Indus و Project Cobalt منتشر شد
لیکهای منتشر شده از GeForce Now بسیار جالب به نظر میرسند، با وجود این که کمپانی تایید کرده لیست لو رفته چیزی رسمی نبود و فقط شامل گمانهزنیهای کمپانی میشد، وجود تعدادی از موارد داخل لیست واقعا منطقی به نظر میرسد! "جز کوردن" (Jez Corden) از Windows Central به دو عدد از این لیکها که مربوط به Xbox Game Studios میشدند اشاره کرد، Project Indus و Project Cobalt.
او ابتدا بهار ۲۰۲۱ در مورد پروژه اولی فهمید و لیکهای منتشر شده گویای این هستند که پروژه مربوط به این عنوان نیز به خوبی در حال پیشروی است. گویا این بازی یک عنوان استراتژی 4X از سازنده Ashes of Singularity یعنی Oxide Games است. المانهایی مثل شهرسازی، دیپلماسی، جنگ، جاسوسی و چیزهای دیگر درست همانند سری Civilization نیز در این بازی وجود دارند.
کوردن معتقد است که این بازی برای پلتفرمهای مربوط به سرویس ابری و صفحه نمایشهای کوچکتر ساخته میشود زیرا گیمپلی نوبتی سری Civilization نیز در این محیط به خوبی قابل پیادهسازی است. این عنوان گویا برای PC (از طریق Steam و Microsoft Store) و Xbox در دست توسعه میباشد.
همچینن Project Cobalt نیز پروژه بعدی inXile Entertainment است، عنوانی که پیش از این گفته شده بود یک بازی نقش آفرینی شوتر میباشد. گویا این بازی الهام گرفته از تکنولوژیهای انقلاب صنعتی است و خیابانهایی ویکتوریایی، روباتهای رترو، موتورهای بخاری و زیپلینها در آن دیده میشوند.
طراح مفهومی آقای "الکساندر دنیلواچ" (Aleksander Danilovac) تصاویری از بازی را از طریق ArtStation به اشتراک گذاشت و کوردن معتقد است که این تصاویر نشان دهنده محیطی هستند که ما میتوانیم انتظارش را داشته باشیم. چیزهای دیگری از بازی مشخص نشد جز این که موتور مورد استفاده این عنوان Unreal Engine 5 است و همچنین این که قرار نیست به این زودیها بازی رونمایی شود.
البته تمام موارد مذکور صرفا شایعه هستند و هنوز چیزی به شکل رسمی اعلام نشده است و علاوه بر آن قطعا پروژههایی که مدت زمان زیادی به عرضهشان باقیمانده، تغییرات زیادی را تا زمان عرضه رسمی یا حتی معرفی رسمی به خود میبینند.
به دنبال عرضه Halo Infinite محتوای Halo: The Master Chief Collection دیگر به شکل فصلی منتشر نخواهد شد
تلاش 343 Industries برای بازیابی و بهبود عنوان Halo: The Master Chief Collection از زمان عرضه فاجعهبار بازی، قابل تقدیر میباشد و این مجموعه در حال حاضر در شرایطی بسیار خوب قرار دارد و بخش عظیمی از آن مدیون پشتیبانی پیوسته استودیو 343 Industries از آن است که شامل آپدیتها، فیکسها و محتوای جدید میشد.
حالا Halo Infinite قرار است به زودی منتشر شود و برای خیلیها این سوال پیش آمده که آیا پشتیبانی از MCC متوقف میشود یا خیر، که طبق صحبتهای سازندگان بازی، گویا قرار است این پشتیبانی قطع شود.
استودیو 343 Industries در آخرین آپدیتی که در وبسایت Halo Waypoint منتشر کرد، اظهار داشت که هنگام عرضه عنوان Halo Infinite استودیو بخش عظیمی از تمرکز خود را روی آن عنوان قرار میدهد و روند فصلی فعلی عنوان Halo: The Master Chief Collection به اتمام خواهد رسید. آپدیتهای برای این عنوان منتشر خواهد شد ولی کوچکتر و کمتر خواهند بود. البته 343 تضمین داد که محتوای جدید و آپدیتهای جدید قطعا به بازی اضافه میشوند و چیزهای خوبی برای سال ۲۰۲۲ در نظر دارند.
در بیانیه آنها نوشته شد: «در مورد آینده، باید بگویم که ما گفت و گوهای زیادی در مورد این داشتیم که چطور بعد از عرضه رایگان بخش چندنفره Halo Infinite به بهترین شکل ممکن از MCC پشتیبانی کنیم و دو نکته مهم وجود داشت: یک این که ما کارهای زیادی با MCC داریم و این پشتیبانی ادامه خواهد یافت و دو، به عنوان یک استودیو منطقی نیست که به شکل فصلی برای دو عنوان چندنفره مختلف به شکل همزمان آپدیت منتشر کنیم.»
«بنابرین ما آپدیتهای بیشتری شامل محتوای بیشتر، فیکسهای بیشتر و ویژگیهای بیشتر در راه داریم اما روش تحویل آنها به بازیکنان متفاوت خواهد بود. از سال آینده، ما قصد داریم از روند سالانه دوری کنیم و به جای آن برای MCC آپدیتهای کوچکتری منتشر کنیم، آپدیتهایی که هر زمان آماده باشند عرضه میشوند.»
«همچنین این آپدیت رایگان خواهند بود و شامل محتواهایی میشوند که پیش از این منتشر نشدهاند و در کنار اینها ثبات بازی نیز بهتر میشود و فیکسهای بیشتری هم قطعا عرضه خواهند شد. ما هنوز چیزهای زیادی داریم که در سال ۲۰۲۲ به شما ارائه دهیم.»
عنوان Halo: The Master Chief Collection در حال حاضر برای Xbox Series X|S / Xbox One / PC در دسترس است و عنوان Halo Infinite نیز در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برای همین پلتفرمها عرضه میشود. قبل از آن اما در تاریخ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) دومین بتای بخش چندنفره بازی در دسترس قرار میگیرد.
عنوان Sherlock Holmes: Chapter One بدون هیچگونه کرانچی توسعه یافت
به دنبال روند توسعه سخت و پر از کرانچ عناوینی چون Cyberpunk 2077، خوب است در مورد بازیهایی بشنویم که روند عرضه آنها فاقد هرگونه کرانچ بود، عناوینی مثل Psychonauts 2 یا Ratchet and Clank: Rift Apart و بازیهای دیگر. حالا میتوان عنوان Sherlock Holmes: Chapter One از استودیو Frogwares را نیز به این لیست اضافه نمود.
سازندگان بازی در صفحه رسمی توییتر تاریخ عرضه این عنوان را مشخص نمودند و در عین حال اظهار داشت که روند توسعه بازی، کاملا فاقد هرگونه کرانچ بود.
این عنوان در تاریخ ۱۶ نوامبر برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / PS5 / PCعرضه میگردد و چند هفته بعد برای کنسولهای نسل قبلی PS4 و Xbox One نیز در دسترس قرار میگیرد.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.