خلاصه اخبار روز: از جزئیات جدید KOTOR تا اطلاعات تازه God of War: Ragnarok

خلاصه اخبار روز: از جزئیات جدید KOTOR تا اطلاعات تازه God of War: Ragnarok

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 7 ماه و 27 روز پیش

فهرست مطالب

عنوان Marvel’s Spider-Man 2 تنها برای PS5 عرضه می‌شود؛ جزئیات جدیدی از بازی در دسترس قرار گرفت

سونی و استودیو Insomniac Games در نمایش PlayStation Showcase اعلام کردند که عنوان Marvel’s Spider-Man 2 قرار است در سال ۲۰۲۳ عرضه شود و تریلری نیز از بازی نشان داده شد که در آن Peter Parker و Miles Morales با دشمنان مختلفی می‌جنگیدند.

در انتهای تریلر نیز شخصیت Venom نشان داده شد. حالا در پستی که از طریق بلاگ رسمی پلی‌استیشن منتشر شد، مدیر بخش استراتژی فرانچایز و روابط استودیو Insomniac Games یعنی آقای "رایان شیندر" (Ryan Schneider) تایید کرد که این بازی تنها برای پلتفرم PS5 عرضه می‌شود. او همچنین اشاره داشت که این عنوان: «ادامه دهنده ماجرای هردوی Peter Parker و Miles Morales در حماسی‌ترین بازی تک‌نفره استودیو خواهد بود.»

با صحبت‌هایی که انجام شده، به نظر می‌آید که بازیکنان می‌توانند در طول بخش داستانی، بین هردوی کرکترهای موجود سوییچ کنند. تعداد زیادی از مسئولین و سازندگان بازی قبلی، روی این عنوان نیز کار می‌کنند که از آن‌ها می‌توان به "برایان اینتهار" (Bryan Intihar) و کارگردان بازی "رایان اسمیت" (Ryan Smith) اشاره کرد.

در عین حال "یوری لونتال" (Yuri Lowenthal) و  "ناجی جتر" (Nadji Jeter) نیز به ترتیب به عنوان صداپیشگان Peter و Miles فعالیت می‌کنند و همچنین اگر از تریلر منتشر شده متوجه نشدید، باید گفت که هردوی آن‌ها لباسی جدید و قابلیت‌هایی تازه دارند.

علاوه بر این شما می‌توانید انتظار Villianهای زیادی را در بازی داشته باشید و آن‌ها را از پای در بیاورید. شیندر تایید کرد که "تونی تاد" (Tony Todd) که اخیرا در فیلم Candyman نیز حضور داشت، قرار است صداپیشه شخصیت Venom باشد.

عنوان Star Wars: Knights of the Old Republic – Remake به هنگام عرضه انحصاری PS5 خواهد بود؛ بازی تعدادی از صداپیشه‌های نسخه اصلی را برمی‌گرداند

پس از شایعات فراوانی که در چند وقت اخیر منتشر گشتند، بالاخره تایید شد که عنوان Star Wars: Knights of the Old Republic – Remake در دست توسعه است. این عنوان به دست استودیو Aspyr Media توسعه می‌یابد و قرار است از پایه عنوان Star Wars: Knights of the Old Republic که در سال ۲۰۰۳ توسط BioWare ساخته شد را ریمیک کند و با توجه به میراث و شجره‌نامه بازی، استودیو سازنده قطعا کار سختی دارد.

حالا به دنبال معرفی این عنوان، اعلامیه‌ای در PlayStation Blog به دست "رایان تردول" (Ryan Treadwell)، تهیه کننده ارشد بازی منتشر شد. برای شروع، این بازی در زمان عرضه انحصاری کنسولی PS5 است و این موضوع یعنی بازی به احتمال زیاد برای PC نیز منتشر می‌شود، هنوز مشخص نیست که بعد از چه مدتی این انحصار پایان می‌یابد.

در مورد خود بازی نیز این سوال پیش می‌آید که Aspyr چه روندی را در مواجهه با این بازی برگزیده است؟ تردول در پاسخ به این سوال گفت:

«ما در حال بازسازی یکی از بهترین عناوین نقش آفرینی تاریخ برای نسل جدید، با تکنولوژی، ویژگی‌ها و جلوه‌های بصری جدید هستیم و در عین حال نیز باید پایه و اساس کرکتر‌ها و داستانی که با آن مقابله می‌شویم را کاملا حفظ کنیم.»

او در ادامه صحبت‌هایش اشاره کرد که این بازی «از پایه بازسازی شده است و از بهترین تکنولوژی‌ها بهره گرفته شده تا بازی دارای استانداردهای امروزی باشد و امروزه همان میزان از نوآوری را ارائه دهد که بازی اصلی ارائه داد. همه این‌ پیشرفت‌ها، در حالی به دست می‌آیند که ما نسبت به داستان اصلی بازی، وفادار می‌مانیم.»

سوالی که بسیاری آن را دارند، این است که چطور از اول این پروژه به Aspyr رسید. این استودیو در چند سال اخیر مسئول ساخت تعدادی از پورت‌های عناوین قدیمی سری Star Wars برای کنسول‌های جدید بوده است، اما آن‌ها تاکنون هیچ چیزی را که در حد و اندازه Knights of the Old Republic – Remake باشد، نساختند.

تردول اما اطمینان داد که Aspyr دارای بهترین و با استعدادترین کارکنان از سراسر صنعت بازی‌های ویدویی می‌باشد و تیم توسعه آن‌ها شامل کهنه‌کارانی می‌باشد که پیش از این روی عناوین نقش آفرینی فوق‌العاده‌ای کار کرده بودند و حتی تعداد از آن‌ها در تیم توسعه اصلی Knights of the Old Republic نیز حضور داشتند.

همچنین اینطور که به نظر می‌رسد، قرار است تعدادی از صداپیشگان نسخه اصلی بازی، در این نسخه ریمیک شده نیز حضور داشته باشند. طبق پستی که در وبلاگ رسمی Star Wars منتشر شد، تردول اظهار داشت که در این ریمیک، تعداد زیادی از صداپیشگان نسخه اصلی در نقش خودشان بازی می‌کنند. یکی از آن‌ها "جنیفر هیل" (Jennifer Hale) خواهد بود که نقش خود به عنوان Bastile Shan را حفظ می‌کند.

او در پاسخ به این که صدای در تریلر کیست؟ گفت: «من می‌توانم تایید کنم که او جنیفر هیل است. همه ما خیلی جنیفر را دوست داریم. او خیلی فوق‌العاده است و بسیار با استعداد می‌باشد و بلافاصله در نقش Bastila فرو رفت که این موضوع خیلی کمک کرد تا ما این تیزر را بسازیم.»

«من فکر می‌کنم که قرار است صداپیشه‌های آشنایی را ببینیم که در نسخه اصلی بازی نیز بودند اما فعلا تنها کسی که می‌توانیم آن را نام ببریم، خود جنیفر است.»

جزئیات جدیدی از عنوان Forspken منتشر شد، تیم نویسندگان بازی شامل امی هنیگ نیز می‌شود

در نمایش PlayStation Showcase بالاخره از عنوان Luminous Productions نمایشی منتشر شد و این نمایش بخش‌های مختلف بازی اعم از مبارزات و گشت و گذار تا داستان بازی و خود پروتاگونیست آن یعنی Frey را هم پوشش می‌داد، کرکتری که صداپیشگی آن توسط "الا بالینسکا" (Ella Balinska) انجام می‌شود.

حالا در پستی جدید که از طریق تهیه کننده بازی یعنی آقای "رایو میتسونو" (Raio Mitsuno) منتشر شد، جزئياتی در مورد بخش‌های جدید بازی منتشر شد. چیزهایی مثل این که چطور Frey، با زندگی سختی که در نیویورک داشت، حالا باید با Tantaهای بجنگد تا Athia را آزاد کند.

قوی‌ترین آن‌ها، Tanta Sila است که صداپیشگی آن برعهده "جانینا گاوانکار" (Janina Gavankar) قرار دارد. او زمانی یکی از محافظان Athia بود اما مدتها است که یک حاکم ستمگر می‌باشد. شخصیت Cuff که صداپیشگی آن برعهده "جاناتان کیک" (Jonathan Cake) است، یک دست‌بند جادویی می‌باشد که Frey را در طول ماجرایش همراهی می‌کند.

همچنین Johedy نیز یک بایگان می‌باشد که ایفای نقشش برعهده "کیلا ستل" (Keala Settle) قرار دارد و در نهایت نیز شخصیت Auden که به بقیه مردم بیش از خود اهمیت می‌دهد، به دست "مونیکا باربارو" (Monica Barbaro) صداپیشگی شده است.

موسیقی بازی نیز به دست "بر مک‌کری" (Bear McCreary) ساخته می‌شود، او پیش از این سابقه ساخت موسیقی God of War 2018 و The Walking Dead را کنار "گری اشکیمن" (Garry Schyman) داشت. همچنین در کنار نویسنده Rogue One: A Star Wars Story یعنی "گری ویتا" (Garry Whitta)، "ایمی هنیگ" (Amy Hennig) از سری Uncharted نیز در تیم نویسندگان بازی وجود دارد.

در کنار این دو نفر می‌توان "تاد استشویک" (Todd Stashwick) و "آلیسون رایمر" (Allison Rymer) را نیز دید. عنوان Forspoken در بهار ۲۰۲۲ برای PC و PS5 عرضه می‌شود.

عنوان Marvel’s Wolverine یک بازی مستقل است و در مراحل اولیه توسعه قرار دارد

استودیو Insomniac Games با معرفی عنوان Marvel’s Wolverine در رویداد PlayStation Showcase باعث تعجب بسیاری شد. چیزهای زیادی در تریلر منتشر شده از بازی دیده نمی‌شد اما مهم‌ترین چیزی که دیده شد، چنگال‌های از جنس Adamantium بود. حالا خوشبختانه مسئول استراتژی‌های فرانچایز و روابط استودیو Insomniac Games یعنی رایان شیندر جزئيات بیشتری را از این عنوان از طریق PlayStation Blog منتشر کرد.

او تایید کرد که این عنوان با همکاری میان Insomniac، Marvel و Sony Interactive Entertainment ساخته می‌شود و انحصاری PS5 می‌باشد. درست همانند Spider-Man، شخصیت Wolverine نیز کرکتری است که عمیقا مجبور است تا از مردمانی که نمی‌توانند از خود محافظت کنند، دفاع کند.

این بازی یک عنوان مستقل می‌باشد و در راس خود نیز عوامل عنوان Marvel’s Spider-Man Miles Morales را می‌بیند. مدیر نوآوری بازی "برایان هورتون" (Brian Horton) و کارگردان بازی "کامرون کریسچن" (Cameron Christian) هستند.

او گفت: «درست همانند بازی‌های Spider-Man که ما توسعه می‌دهیم، هدف ما این است که در کنار احترام به DNA آن چه باعث می‌شود این کرکترها آنقدر محبوب باشند، دنبال فرصت‌هایی بگردیم که به بازی حس تازگی بدهند و مقداری از جادوی Insomniac را به آن تزریق کنیم.»

با همه این‌ها، عنوان «Marvel’s Wolverine هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد.» البته شیندر مطمئن است که براساس گیم‌پلی پیشرفته و داستان عمیق و احساسی‌ای که از بازی دیده، تیم توسعه در حال کار روی چیز بسیار خاص و عالی‌ای هستند.

جزئیات جدیدی از عنوان Gran Turismo 7 منتشر شد

در نمایش PlayStation Showcase، سونی بخش‌هایی از گیم‌پلی عنوان Gran Turismo 7‌ را نشان داد و همچنین تایید نمود که بازی در مارس ۲۰۲۲ عرضه می‌گردد. در کنار این رونمایی، آن‌ها از طریق PlayStation Blog اطلاعات جدیدی را برای بازی منتشر نمودند. این اطلاعات توسط سازنده و تهیه کننده سری و رئيس استودیو Polyphony Digital یعنی آقای "کازونوری یامائوچی" (Kazunori Yamauchi) نوشته شدند.

در بخش داستانی Gran Turismo 7 بازیکنان از بخش GT World Map شروع می‌کنند و یامائوچی می‌گوید که این مد باعث برگشت تجربه بخش داستانی GT به ریشه‌های خود می‌شود. او اظهار داشت: «بخش GT Campaign جایی است که بازیکنان مسیرهای منحصر به فرد خود را طی می‌کنند و تجربیات با ارزشی از آن به دست می‌آورند.»

بخش Livery Editor که اولین بار در Gran Turismo Sport معرفی شده بود نیز در این نسخه حضور دارد و بهبودهایی را در بخش کارایی و دسترسی و منوی کاربری به خود دیده است. بخش کاملا جدیدی که به بازی اضافه شده، Scapes نام دارد و بازیکنان با استفاده از آن می‌توانند از ماشین‌های مختلف درون بازی، عکس بگیرند، این بخش از تکنولوژی HDR نیز استفاده می‌کند.

یامائوچی در مورد این بخش گفت: «شما می‌توانید هرگونه که می‌خواهید از ماشین خود در ۴۳ کشور و بیش از ۲۵۰۰ محیط مختلف عکس بگیرید و هر لحظه‌ای که آن را ثبت کنید، با سایرین به اشتراک گذاشته می‌شود.»

جزئیات جدیدی از GhostWire: Tokyo منتشر شد

در رویداد PlayStation Showcase، استودیو Tango Gameworks تریلر گیم‌پلی جدید عنوان GhostWire: Tokyo را به نمایش گذاشت و به دنبال این موضوع ما توانستیم تا نگاه بهتری به مبارزات بازی و آنتاگونیست‌هایی که شهر توکیو را گروگان گرفته‌اند داشته باشیم.

حالا در پست جدیدی که از طریق بلاگ پلی‌استیشن منتشر شده است و در آن "پارکر ویلهلم" (Parker Wilhelm) جزئيات جدیدی در مورد قابلیت Ethereal Weaving منتشر کرد، قابلیتی که از یک انرژی روحانی استفاده می‌کند تا از عناصر مختلفی در مبارزات استفاده کنید.

بازیکنان می‌توانند از آتش، باد و آب برای مبارزات بهره ببرند و در عین حال از سایر ابزار‌ها و وسایل شکار ارواح بهره ببرند تا با دشمنان خود مقابله کنند. در حالی که ما پیش از این انواع مختلفی از دشمنان را دیده بودیم، جزئیات جدیدی در مورد این که آن‌ها قادر به انجام چه کارهایی هستند نیز منتشر شد. برای مثال دانش آموزان دبیرستانی که فاقد سر هستند، بسیار چابک هستند و می‌توانند با سرعتشان بر شما غلبه کنند.

عروسک‌هایی که شبیه به Teru teru bōzu هستند نیز از راه دور آتش پرتاب می‌کنند در حالی که ارواح کت و شلوار پوش از نزدیک حمله می‌کنند و چتر خود بهره می‌برند تا در مقابل ضربات شما از خود دفاع کنند.

دکمه‌های انطباقی DualSense و قابلیت بازخورد لمسی نیز به کار می‌آیند و اسپیکر موجود روی کنترلر نیز صداهایی از «آن سو» را پخش می‌کند تا با حس شیشم خود بر موجودات فراطبیعی پیروز شوید. به کمک دکمه‌ها و بازخورد لمسی، بازیکنان تفاوت بین ضربات مختلف را متوجه می‌شوند و هنگامی که به دنبال انجام Core Grap‌ هستید، دکمه‌های انطباقی نیز مقداری مقاومت می‌کنند، با قوی‌تر شدن قدرت‌های شما پاسخ دریافتی از این دکمه‌ها نیز بیشتر می‌شود.

عنوان GhostWire: Tokyo در سال ۲۰۲۲ برای PS5 و PC عرضه می‌شود.

کارگردان عنوان God of War: Ragnarok کوری بارلوگ نیست، جزئيات فراوانی از بازی منتشر شد

سونی بالاخره نام عنوان God of War: Ragnarok را تایید کرد و در کنار آن جزئيات زیادی از گیم‌پلی بازی را نیز در کنار جزئياتی که از داستان بازی منتشر شدند، به نمایش گذاشت. به دنبال اتمام نمایش، مصاحبه‌ای با توسعه دهندگان انجام شد و سپس نیز سازندگان بازی پستی را در PlayStation Blog منتشر نمودند که در آن جزئیات نسبتا زیادی در مورد بازی وجود داشت.

مهم‌ترین موضوعی که مورد توجه قرار گرفت، این بود که دیگر رهبری بازی برعهده "کوری بارلوگ" (Cory Barlog)، که پیش از این عناوین God of War 2 و God of War 2018 را کارگردانی کرده بود نیست او کارگردان God of War: Ragnarok‌ نمی‌باشد. در عوض کارگردانی این عنوان برعهده "اریک ویلیامز" (Eric Williams) است، کسی که طراح همه نسخه‌های اصلی سری God of War بود.

به نظر می‌آید که بارلوگ در حال کار روی یک پروژه جدید است، پروژه‌ای که در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. آگهی‌های استخدامی منتشر شده بودند که طبق آن‌ها آی پی جدید استودیو SIE Santa Monica حال و هوایی فانتزی دارد.

در مصاحبه مذکور، ویلیامز صحبت‌هایی انجام داد و گفت که داستان Ragnarok دارای هسته‌ای احساسی در داستانش می‌باشد و روابط میان Atreus و Kratos، بخش کلیدی‌ای از روایت بازی است. در عین حال ویلیامز جزئیات کمی در مورد این که نقش‌های Ragnarok، Thor و Odin در داستان بازی چه چیزی خواهد بود نیز صحبت کرد.

در عین حال مبارازت بازی نیز نیازمند انتخاب‌های بازیکنان است. مدیر ارشد روابط عمومی استودیو SIE Santa Monica یعنی آقای "گریس ارلیدی" (Grace Orlady) نوشت: «چه به دنبال کمبوهای قوی باشید یا چه دنبال استفاده از عناصر مختلف یا حتی تاکتیک‌های دفاعی، فرصت‌های زیادی پیدا می‌کنید که در کنار هم در بازی به شکلی که بسیار منحصر به فرد است، مبارزه کنید.»

در عین حال جزئیات جدیدی از دشمنان مختلف نیز منتشر شده است و گفته شده که Kratos «خود را زیر سم‌های Stalker و در میان آرواره‌های یک Dreki می‌بیند.»

جزئيات دیگری نیز در مورد بازی منتشر شد که یکی طبق یکی از آن‌ها، بازیکنان در این عنوان می‌توانند به هر ۹ سرزمین بروند، در حالی که در نسخه قبلی شما می‌توانستید فقط وارد ۶ سرزمین شوید. این یعنی  Vanaheim، Svartalfheim و Asgard در این دنباله خواهند بود. مکان‌هایی که در نسخه قبل بودند و در این نسخه هستند نیز شامل بخش‌های جدید خواهند شد.

ارلیدی نوشت: «گشت و گذار این سرزمین‌ها شما را به همه‌ جا می‌برد، از جنگل‌های بهشتی و سرسبز گرفته تا شبکه معدن‌های زیرزمینی. نسخه بعدی این سری، به شما محیط‌هایی متنوع، زیبا و رازآلود می‌دهد و تنوع آن از تمام بازی‌های دیگر سری God of War بیشتر خواهد بود.»

همچنین سازنده موسیقی نسخه قبلی بازی، God of War 2018 یعنی آقای "بر مک‌کری" (Bear McCreary) در این نسخه نیز باز می‌گردد تا موسیقی متن بازی را بسازد و کسانی که نسخه قبلی را بازی کرده‌اند، می‌دانند که این خبر چقدر خوب است! او گفته که تریلر منتشر شده، تنها بخش کوچکی از موسیقی‌ای است که او برای این عنوان ساخته و این موارد تازه شامل موسیقی‌های جدید برای کرکتر‌ها نیز می‌شوند.

همچنین استودیو سازنده بازی تصاویر هنری جدیدی را منتشر نموده که در آن‌ها کرکتر‌های جدید و قدیمی بازی به ما معرفی می‌شوند. شخصیت‌های Kratos و Atreus مشخصا در این نسخه حضور دارند و مجددا توسط "کریستوفر جاج" (Christopher Judge) و "سانی سولجیک" (Sunny Suljic) صداپیشگی می‌شوند.

در حالی که کرکتر‌های دیگر مثل Brok توسط "رابرت کرگ‌هد" (Robert CraigheadSindri توسط "آدام جی هرینگتون" (Adam J. HarringtonFreya‌ توسط "دنیله بیسوتی" (Danielle Bisutti) و Mimir توسط "الیستر دانکن" (Alastair Duncan) ایفای نقش خواهند شد.

همچنین کرکتر‌های جدید نیز در بازی وجود دارند که از آن‌ها Thor توسط "رایان هرست" (Ryan HurstTyr‌ توسط "بن پرندرگاست" (Ben PrendergastDurlin توسط "اوسامان الی" (Usman Ally) و Angrboda توسط "لایا د لئون هیس" (Laya DeLeon Hayes) صداپیشگی می‌گردند. طبق اساطیر Norse، شخصیت Angrboda همسر Loki و مادر Fenrir و Jormungandr به حساب می آید.

گویا این نسخه از بازی هم مثل نسخه ۲۰۱۸ در یک کات اجرا خواهد شد! کارگردان روایت عنوان Ragnarok یعنی آقای "مت سافوس" (Matt Sophos) تایید کرد که این عنوان نیز در یک کات اجرا می‌شود و کل تجربه آن از ابتدا تا آخر بدون هیچ‌گونه کاتی خواهد بود.

و در پایان اخبار، در مصاحبه‌ای که پس از PlayStation Showcase انجام شد مشخص گشت که عنوان God of War: Ragnarok‌ آخرین بازی از داستان‌های Norse می‌باشد. این موضوع دفعه اول توسط هرمن هلست و سپس توسط اریک ویلیامز تایید شد.

هنگامی که از ویلیامز پرسیده شد رویداد Ragnarok چه نقشی در بازی خواهد داشت، او گفت که شما نمی‌توانید بازی را Ragnarok بنامید اما آن رویداد را در بازی نداشته باشید. قرار است Ragnarok‌ رخ بدهد و پیرو آن بخش Norse در سری به پایان برسد.

حال و هوای اسطوره‌ای زیادی وجود دارند که سری God of War می‌تواند وارد آن شود و یکی از این‌ها متالوژی مصری است. در هر صورت باید ببینیم که در آینده چه رخ خواهد داد.

اخبار کوتاه:

عنوان Far Cry 6 گلد شد

عنوان Tales of Arise منتشر شد. این عنوان موفق شد که روی پلتفرم PS5 با ۵۹ نقد، امتیاز ۸۷ را کسب بنماید

قرار است در سال ۲۰۲۱ عنوان Vampire: The Masquerade – Bloodhunt برای PS5 نیز منتشر شود

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط