بازیهای پیشروی Firesprite نسبت به سایر بازیهای انحصاری سونی آزمایشیتر خواهند بود، استودیو تنها به دنبال ساخت بازیهای VR نیست
سونی اخیرا اعلام کرد که استودیو Firesprite را خریده است، استودیویی که توسعه دهنده عناوینی همچون The Persistence و The Playeroom VR بود. حالا با این اوصاف، سونی در دو ماه اخیرا سومین استودیو بزرگ خود را خریده است. استودیو Firesprite، نسبت به سایر استودیوهایی که زیر پرچم سونی و پلیاستیشن قرار دارند، نسبتا متفاوت است و به طور کلی عناوینی که میسازد، با عناوینی که ما از یک عنوان انحصاری PlayStation انتظار داریم متفاوتاند.
بنابرین این پرسش پیش میآید که به طور کلی هدف این خرید چیست و سیاست سونی در زمینه تمرکز روی عناوین بلاکباستر AAA با بودجه زیاد چه تغییری کرده است؟ اینطور که به نظر میرسد و در مصاحبهای با GamesIndustry گفته شد، به نظر تغییری در سیاست استودیو Firsprite وجود نخواهد داشت.
رئیس استودیوهای پلیاستیشن یعنی آقای "هرمن هلست" (Hermen Hulst) گفت که میداند استودیو Firespite دوست دارد آزمایش کرده و چیزهای مختلف و منحصر به فردی بسازد و گفت که آنها قرار است به همین روند ادامه دهند و تجربههایی را ارائه دهند که نسبت به سایر بازیهای برند پلیاستیشن، متفاوت هستند.
هرمن هلست گفت: «استودیوهای پلیاستیشن از نظر فرهنگی بسیار متنوع هستند. همیشه کمک به یکدیگر وجود دارد، همیشه تعهد به کیفیت وجود دارد و همیشه همکاری وجود دارد ولی تجربهای که شما انتظارش را از Firesprite خواهید داشت، نسبت به سایر تیمهای PlayStation Studios که با آنها آشنا هستید متفاوت خواهد بود.»
«من این را دوست دارم، فکر میکنم مخاطبین ما و جامعه طرفداران ما، لیاقت تجربههایی غنی و بسیار متفاوت را دارد. در پایان، این چیزی است که باعث میشود ما قویتر شویم.»
در عین حال مدیر عامل استودیو Firesprite یعنی آقای "'گریم انکرز" (Graeme Ankers) اظهار داشت که استودیو هنوز آماده نیست تا در مورد عناوینی که قرار است رویشان کار کند، صحبت بنماید اما اظهار داشت که بازیهای بعدی آنها شامل دنیاهای زیبا و شگفتانگیز خواهند بود و بازیکنان میتوانند در سالهای پیش رو از آنها لذت ببرند.
«من خیلی دوست دارم به زودی در مورد بازیهایمان حرف بزنم، آنها دنیاهای زیبا و شگفتانگیزی خواهند بود که بازیکنان میتوانند در سالهای پیش رو از آن لذت ببرند اما در حال حاضر نمیتوانیم صحبتی در مورد ژانر این بازیها یا سایر ویژگیهایشان بکنیم.»
«هرکاری که ما انجام میدهیم، شکل متفاوتی دارد، مثلا میتواند نوآوری جدیدی باشد که ژانر خودش را تغییر میدهد و این موضوع را نیز میتوانید در عناوین قبلی ما ببینید. ما همیشه این فلسفه را خواهیم داشت و خواستن این که همیشه چیزهایی جدیدی به ژانرهای مختلف اضافه کنیم و تجربه را به بهترین شکل ممکن ارتقا دهیم، با ما خواهد ماند. چه یک اثر روی پلتفرمهای مربوط به تکنولوژی باشد یا خیر، همیشه همه چیز در مورد ساخت بهترین تجربه ممکن است.»
در حال حاضر چیزهای زیادی از پروژههای فعلی Firesprite مشخص نیست اما با توجه به اطلاعاتی که موجود هستند، میتوان فهمید که استودیو یک عنوان شوتر چندنفره در دست توسعه دارد که قرار است القا کننده تجربهای متفاوت باشد، پروژه دیگری نیز که کمپانی دارد، یک عنوان بلاکباستر ماجراجویی جاهطلبانه با رواتی تاریک میباشد.
اخیرا اخباری نیز منتشر شده بودند که طبق آنها استودیو به دنبال توسعه یک نسخه جدید از سری WipEout بود که منطقی به نظر میرسد زیرا تعداد بسیار زیادی از توسعه دهندگان و مدیران Firesprite، از سازندگان WipEout یعنی Studio Liverpool هستند.
همچنین هلست در بخش دیگری از صحبتهای خود اشاره نمود که این استودیو، قرار نیست فقط عناوین VR بسازد. در ادامه مصاحبه هلست با GamesIndustry، از او در مورد تجربه استودیو Firesprite با VR پرسیده شد و اینکه آیا توسعه عناوین VR برای این استودیو در اولویت خواهد بود یا خیر. هلست اما گفت که به هیچ وجه اینطور نیست و توسعه عناوین VR در اولویت قرار ندارد.
او گفت: «لزوما اینطور نیست. قطعا ما تجربه و مهارتی که Firesprite با توسعه The Playroom و The Persistence به دست آورده را به کار میگیریم اما الان زود است که در مورد جزئیات پلتفرمها یا تجربههایی که قرار است با کمک Firesprite خلق کنیم، صحبت بنماییم. اما در هر صورت تجربه آنها برای ما ارزشمند میباشد.»
گریم انکرز نیز اضافه کرد که اولین اولویت استودیو، نوآوری خواهد بود و این موضوع جدا از عناوینی است که آنها به دنبال توسعهاش میباشند، بنابرین اگر بازی با VR سازگار باشد یا حتی نباشد، اولویت این استودیو خلاقیت و نوآوری است.
«فلسفه ما این است که خلاق و نوآور باشیم و این برای هرچیزی که رو هر پلتفرمی میسازیم، صدق میکند، چه VR باشد چه نباشد. VR فناوریای فوقالعاده است و الگوی طراحی را تغییر میدهد و پیرو آن شما را در دنیای بازی غرق میکند. برای ما فرق نمیکند که روی چه سختافزاری کار کنیم، در هر صورت ما از نهایت توانش استفاده میکنیم و چیزهای جدیدی را برایش خلق کنیم.»
«ما پروژههای زیادی را در زمینه VR تجربه کردیم و در کنار آنها در تاریخچه خود عناوین غیر VR زیادی هم داشتیم. همه چیز در مورد شجاع بودن و خلق تجربههایی است که قدرت و تواناهایی پلتفرم مقصد را به نمایش بکشد و در عین حال به عنوان یک بازی نیز بهترین تجربه باشد.»
عنوان Elden Ring شامل برجهای دیدبانی مختلف میشود؛ آموزشهای بازی در طول آن حالت پاپآپ دارند
بازیکنان به دنبال گشت و گذار در دنیای پیچیده Elden Ring که به دست استودیو From Software توسعه مییابد، وارد Legacy Dungeons و سکونتگاه Demigods میشوند. در حالی که موارد مذکور، دانجنهایی بزرگ و پیچیده هستند، ظاهرا دانجنهای کوچکتری نیز در بازی وجود دارند و شما به کمک برجهای دیدبانی یا Watchtowers،
میتوانید آنها را پیدا کنید.
حالا "یاسوهیرو کیتائو" (Yasuhiro Kitao) از FromSoftware با Jagatplay صحبت کرد و از Watchtowerهای بازی و این که چقدر شبیه به برجهای دیدبانی در سایر بازیهای جهانباز هستند سخن نمود. او گفت:
«ممکن است بازیکنان در The Lands Between چند دانجن را از دست بدهند، خصوصا به هنگام گشت و گذار در محیط. اما نگران نباشید، ما راه و روشهایی را در بازی کار گذاشتهایم که به شما کمک میکنند تا این دانجنها را پیدا کنید. برای مثال شما میتوانید سازهای به نام Watchtower را پیدا کنید و دید کاملتر و دقیقتری نسبت به محیط اطراف خود داشته باشید. شما میتوانید با استفاده از این برجها، دانجن را در محیط بازی پیدا بنمایید و سپس به طور خودکار در نقشه شما نمایان میشود.»
همچنین گفته شده که Legacy Dungeons نیازمند سطح خاصی برای دسترسی نیستند اما شما نمیتوانید سر خود را پایین بندازید و وارد آنها شوید!
«سطح خاصی لازم نیست که شما وارد Legacy Dungeons شوید و دشمنان را از بین ببرید. اگر بتوانید آن را پیدا کنید، میتوانید از لول ۱ به سراغ آن بروید. اما بعضی از دانجنها نیاز دارند که شما آیتمها و ابزارهای مشخصی را برای ورود به آنها داشته باشید.» احتمالا آیتمهایی که کیتائو به آنها اشاره کرده، در دنیای بازی پیدا میشوند. مثل Goron Tunic برای دسترسی به Fire Temple در The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
همچنین بازی همانند عنوان Sekiro: Shadows Die Twice، بخشهای آموزشی را با حالت پاپآپ به بازیکنان نشان میدهد. این موضوع با توجه به این که قرار است بازیکنان جدید بسیاری به سراغ این عنوان بیایند، قطعا بسیار کارآمد خواهد بود تا آنها را با مکانیکهای بازی آشنا کند.
کیتائو در ادامه مصاحبهاش گفت: «بله ما برای گیمرهایی که تازه به ما ملحق میشوند، این موضوع را درنظر گرفتیم. در حالی که نمیدانیم وجود این سیستم در Sekiro بازخورد خوبی داشت یا نه، معتقدیم نشان دادن بخشهای آموزشی به شکل پاپآپ میتواند بسیار مفید باشد.»
«این سیستم سریعا به بازیکنان آموخت که سیستمهای مختلف در Sekiro چطور کار میکنند، سیستمهایی که حتی برای طرفداران قدیمی سری Souls نیز آشنا نبود. بنابرین ما تصمیم گرفتیم این سیستم را در Elden Ring نیز به کار بگیریم و از آموزشهای پاپآپی با عکس و تصویر استفاده بنماییم.»
در Sekiro، این آموزشها تنها یکبار دیده میشدند و اگر شما نتوانسته بودید اطلاعاتی کلیدی را ببینید، دیگر به آن دسترسی نداشتید. خوشبختانه اما این اتفاق در Elden Ring نخواهد افتاد.
«ما قرار است این آموزشها را در آیتمهایی که بازیکنان در طول بازی به دست میآورند خلاصه کنیم تا آنها هر موقع که میخواهند مجددا آن را بخوانند.» این که این موضوع چه طور کار میکند در آینده مشخص خواهد شد ولی به طور کلی چیز جدید و عجیبی نیست و پیش از این نیز آیتمهای سری Soulsborne اطلاعات زیادی از Lore و داستانهای مختلف بازی را با خود حمل میکردند.
عنوان Elden Ring در تاریخ ۲۱ ژانویه (۲ بهمن) برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC عرضه میشود.
شایعه: قرار است نسخه جدید و قویتری از Xbox Series S در ۲۰۲۲ عرضه شود
با توجه به این که مایکروسافت با دو کنسول وارد نسل جدید کنسولهای بازی شد، بعید نیست که انتظار داشته باشیم آنها به عرضه مدلهای مختلف و متنوع از کنسولهای Xbox Series ادامه میدهند و اگر شایعات درست باشند، به نظر میرسد به همین زودی یک مدل جدید از کنسول Xbox Series S قرار است عرضه شود.
در ویدیویی که اخیرا در YouTube و در کانال Moore’s Law Is Dead پخش شد، گفته شده که قرار است مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ ورژن جدیدی از Xbox Series S را منتشر کند که شامل سختافزاری بهتر (یک APU که ۶ نانومتر است و نسبت به سختافزار قبلی قویتر میباشد) است.
به کمک انتقال به TSMC 6N، حالا Xbox Series S میتواند به همه ۲۴ عدد Compute Unitهایی که در کنسول تعبیه شده دسترسی داشته باشد. این موضوع میتواند نوید سرعت هسته بیشتر و در نتیجه کنسولی سریعتر را بدهد، در نسخه فعلی Xbox Series S، تعداد ۴ عدد از CUهای دستگاه خاموش است.
همچنین در ویدیو گفته میشود که کنسول جدید، گرانتر از کنسول فعلی خواهد بود و نکته جالبتر این است که احتمالا مایکروسافت در آینده هردوی این کنسولها را بفروشد و حتی نسخه ۲۰۲۰، شامل کاهش قیمت شود. علاوه بر این، به نظر میرسد نسخهای قویتر از Xbox Series X نیز در دست توسعه است و احتمالا در سال ۲۰۲۳ منتشر میشود ولی در حال حاضر هیچ جزئياتی در موردش وجود ندارد.
البته باید توجه داشت که تمام این موارد صرفا شایعه هستند و باید منتظر تاییدیهای رسمی باشیم.
شایعه: به نظر میآید معرفی نسخه جدیدی از Crash Bandicoot در راه است!
به نظر میآید کمپانی Activision دارد برای معرفی نسخه جدیدی از سری Crash Bandicoot آماده میشود. این کمپانی پیوسته در حال فرستادن Wumpa Piñataهای مختلف به اصحاب رسانه و اینفلوئنسرها است و حالا از تمام این موارد میتوان این نتیجه را گرفت که ممکن است معرفی یک عنوان جدید در سری نزدیک باشد.
این پکیجهایی که برای افراد مختلف فرستاده شده است، برای آمادگی سالگرد ۲۵ سالگی فرانچایز Crash Bandicoot میباشد اما پیش از این نیز Activision کارهای مشابهی را انجام داده که در نهایت منجر به معرفی عناوین جدید شده است و از مثالهای این موضوع نیز میتوان به Spyro Reignited Trilogy و Crash Team Racing Nitro-Fueled اشاره کرد.
شایعاتی از یک عنوان چندنفره Crash Bandicoot نیز وجود دارند که طبق آنها، ظاهرا بازی Wumpa League نام دارد و نکته جالب این است که یکی از کارتهای منتشر شده همراه با Piñataهای مذکور، به کلمه League نیز اشاره میکند. ممکن است این موارد به هیچ وجه به هم ربطی نداشته باشند اما در هر صورت ممکن است که واقعا عنوان جدیدی در راه باشد.
با وجود این که تمام استودیوهای Activision در حال حاضر مشغول نسخههای مختلف سری Call of Duty هستند، این پرسش بوجود میآید که چه استودیویی به دنبال ساخت این عنوان میرود. پیش از این در سال جاری نیز صداپیشه شخصیت Crash یعنی آقای "اسکات وایت" (Scott Whyte) گفته بود یک پروژه جدید و جذاب در راه است و با وصل کردن سرنخهای موجود، میتوان به چیزهای جالبی رسید.
عنوان Monster Hunter Rise در کره و آلمان برای PC ردهبندی شد
ردهبندیهای نسخه PC عنوان Monster Hunter Rise در کره از طریق Game Ratings and Administration Committee و در آلمان از طریق Unterhaltungssoftware Selbstkontrolle برای پلتفرم PC ردهبندی شده است. مورد اول از طریق Twisted Voxel در کنار دستهبندی شدن NEO: The World Ends With You روی PC دیده شده و مورد دوم نیز توسط Gematsu پیدا شد.
با توجه به این که کپکام در نمایش امسال Tokyo Game Show حضور خواهد داشت، امکانش زیاد است که تریلر این عنوان برای PC نیز دیده شود. عنوان Monster Hunter Rise پیش از این در ماه مارس سال جاری برای پلتفرم Nintendo Switch منتشر شد و سازنده آن نیز تایید کرده بود که بازی در اوایل ۲۰۲۲ برای PC نیز عرضه میگردد. اگر همه چیز درست پیشرود، انتظار میرود که بازی حتی تا قبل از مارس ۲۰۲۲ عرضه شود.
عنوان Football Manager 2022 معرفی شد
کمپانی Sports Interactive اعلام کرد که عنوان Football Manager 2022 در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) عرضه میشود. بازی در کنار عرضه روی PC از طریق Steam و Epic Games Store، قرار است یک نسخه Xbox Edition نیز برای کنسولهای Xbox Series X|S و Xbox One نیز در دسترس قرار بگیرد. همچنین بازی تحت عنوان Football Manager 2022 Touch روی Nintendo Switch / iOS / Android نیز عرضه میگردد و تلفنهای همراه نیز به Football Manager 2022 Mobile دسترسی پیدا میکنند.
این عنوان همچنین در روز اول عرضه برای پلتفرمهای Xbox و PC از طریق Xbox Game Pass در دسترس قرار میگیرد. جزئیات بیشتری حول محور ویژگیهای جدید، ارتقاهای بازی و لایسنسهای مختلف نیز در ماههای باقیمانده تا عرضه بازی منتشر میشوند. همچنین تایید شده که پیشخرید بازی از طریق Steam، به شما دسترسی زودهنگام به مدت تقریبا دو هفته پیش از عرضه رسمی بازی را میدهد.
انتظار میرود در آینده نزدیک این دسترسی زودهنگام از طریق پلتفرم Xbox نیز قابل دستیابی باشد اما زمانش متفاوت خواهد بود.
شایعه: یک بازی جدید از سری Twisted Metal در دست توسعه است
مدتی است که پیوسته شایعاتی حول محور این که سونی قصد دارد تا فرانچایزهای قدیمی و غیرفعال پلیاستیشن را بازیابی کند منتشر میشود و یکی از این فرانچایزها که پیوسته در همه صحبتها بوده، Twisted Metal میباشد. تنها کمتر از یکماه پیش، اینسایدر معروف یعنی "تام هندرسون" (Tom Henderson) ادعا کرده بود که بازی جدیدی از سری Twisted Metal در دست توسعه است و به دنبال آن نیز منابع دیگری هم این موضوع را نسبتا تایید کردند.
حالا اخیرا "جف گراب" (Jeff Grubb) در برنامه Giant Bomb اظهار داشت که یک بازی جدید از سری Twisted Metal در مراحل اولیه توسعه میباشد، البته تو نگفت که بازی به دست چه استودیویی در حال توسعه ولی به نظر میرسد که VGC از این موضوع نیز خبر دارد. به گفته گراب، بازی جدید Twisted Metal بخشی از استراتژیهای مربوط به گسترش سونی است و قرار است همزمان با Twisted Metal TV Show عرضه شود.
مدل جدید PS5 خنکتر از مدل قبلی است!
کانال Hardware Busters در You Tube اخیرا ویدیویی منتشر کرد که در آن دمای کنسول PS5 اصلی و مدل جدید آن را به هنگام عملکرد کنسول آزمایش میکند. طبق تستهایی که این کاربر انجام داده، نسخه جدید کنسول خنکتر از نسخه اصلی میباشد!
نکته جالب این است که پیش از این ویدیو Austin Evans منتشر شده بود که در آن، گفته شد که مدل جدید داغتر از مدل قبلی است! طبق گزارشهای مختلفی که منتشر شده، ظاهرا مشکلی در مورد سیستم خنککنندگی نسخه جدید PS5 ضعیفتر است اما هنگامی که Hardware Busters اقدام به تست این دو کنسول نمود، متوجه شد که دمای پردازنده کنسول جدید نسبت به نسخه اصلی، ۱۱ درجه سانتیگراد کمتر است.
حافظه کنسول کمی داغتر است اما دمای CPU در عملکرد کنسول بسیار مهمتر میباشد. در هر صورت مدل جدید تغییرات زیاد موثری را در کنسول ایجاد نمیکند و اگر به دنبال خرید کنسول جدید هستید، میتوانید هر نسخهای که خواستید را بخرید.
هک عنوان Titanfall 2 آنقدر هم جدی نیست!
اخیرا عنوان Titanfall 2 توسط هکرها هک شده بود و به دنبال آن توییتهای مختلفی از سوی استودیو Respawn Entertainment منتشر شد که در آن به بازیکنان هشدار داده بودند تا بازی را به سرعت از روی سیستم خود حذف کنند. گویا این هک به هکرها اجازه میداد تا به کدهای محلی دسترسی داشته باشند و این موضوع ممکن بود که وضعیت بدی را برای دارندگان بازی بوجود بیاورد.
روز بعد اما Respawn Entertainmentدر توییتر اعلام نمود که تهدید موجود آنقدر هم جدی نیست و نهایت کاری که هکرها میتوانستند بکنند محدود به این میشد که بازی برای بازیکنان کرش بکند!
اخبار کوتاه:
عنوان NBA2K22 روی پلتفرم PS5 حجمی معادل ۱۰۹ گیگابایت دارد
سری Nioh تاکنون ۶ میلیون واحد فروخته است. بازی حالا از طریق Epic Games Store در دسترس میباشد
اسکرینشاتهای جدید Alan Wake Remastered نشان دهنده بهبود گرافیکی بازی هستند
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.