جزئیات جدیدی از عنوان Back 4 Blood منتشر شد
اینطور که به نظر میرسد، با قرار گرفتن عنوان Back 4 Blood در روز عرضه روی سرویس Xbox Game Pass، قرار است که روز اول بازی پر از بازیکن باشد! در نمایشگاه E3 تایید شده بود که عنوان Back 4 Blood روز اول عرضه از طریق سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود و حالا در مصاحبهای با GamesRadar تهیه کننده ارشد بازی آقای "مت اودریسکول" (Matt O’Driscoll) در مورد این که چطور این موضوع به نفع بازی خواهد بود صحبت کرد.
به عنوان یک بازی چندنفره مشخص است که عنوان Back 4 Blood از همان ابتدای عرضه نیاز به تعداد زیادی از بازیکنان دارد و حالا آن طور که اودریسکول میگوید با توجه به عرضه بازی روی Xbox Game Pass میتوان به گونهای تضمین کرد که در روز عرضه بازی تعدادی زیادی از بازیکنان در آن حضور خواهند داشت و طبق گفته او این موضوع «خارقالعاده» است!
او گفت: «روز اول انتشار بازی و عرضه روی Xbox Game Pass، دیوانهوار است مگر نه؟ ما نیاز به بازیکنان ثابتی داریم تا همیشه مسابقاتمان در جریان باشند. من فکر میکنم ما از روز اول به این بازیکنان ثابت دسترسی خواهیم داشت.»
«یادم نیست اعداد و ارقام مربوط به Xbox Game Pass چقدر هستند اما فکر میکنم حداقل بیش از ۲۰ میلیون کاربر باشد مگر نه؟ آنها از روز اول به بازی دسترسی خواهند داشت که به نظرم خارقالعاده است. من هیچ وقت عنوانی منتشر نکردم که از روز اول به این میزان در دسترس بازیکنان باشد.»
اودریسکول همچنین اظهار داشت که تیم توسعه نیاز به ایجاد تغییرات خاصی در بازی به جهت اضافه شدن آن به Xbox Game Pass نداشتند، طبق گفتههای او امضای این قرارداد پروسهای بسیار راحت و آسان بود.
«ما واقعا کار خاصی انجام ندادیم. این موضوع برایمان جالب بود که نیازی نداشتیم تغییرات خاصی در بخشهای مختلف ایجاد کنیم. به هیچ وجه اینطور نبود که بگوییم برای اضافه شدن از Game Pass باید آن بخش از بازی را تغییر دهیم یا از چیز دیگری پشتیبانی کنیم. قرارداد ما نیز بسیار سریع و راحت انجام شد. آنها میخواستند عنوانی که ما داریم میسازیم روی Game Pass باشد و تمام!»
همچنین عنوان Back 4 Blood قرار نیست بخش Versus Campaign یا چیزی شبیه به آن داشته باشد.
تعدادی از کاربران Reddit به سرور بازی در Discord رفته بودند تا بپرسند که آیا بازی بخش Versus Campaign خواهد داشت یا خیر. در حالی که در ابتدا این سوال بی پاسخ ماند، "کریس اشتون" (Chris Ashton) به این سوال پاسخ داد و گفت که عنوان Back 4 Blood هیچ برنامهای برای اضافه شدن Versus Campaign ندارد و گفت:
«ما تجهیزات دفاعی خوبی داریم و متخصصین ما نیز تبحر خاصی در کمین کردن دارند. دفاع کردن برای بازی ما خیلی بهتر از این خواهد بود که از نقطه A به نقطه B برویم.»
این موضوع زیاد موجب تعجب نشد زیرا پیش از این نیز توسعه دهندگان چیزی در مورد وجود این مد در بازی نگفته بودند ولی طرفداران Left 4 Dead قطعا ناامید خواهند شد. در این مد بازیکنان دو تیم میشدند، یکی به عنوان بقاجویان و دیگری به عنوان آلودهشدگان و در طی سه مرحله با هم به نبرد میپرداختند.
در آخرین نیز مشخص شد که سیستم کارتها در بازی طوری به کار گرفته شده تا منعکس کننده انتخابهای بازیکنان در بازی باشد. نکته جالب اما این است که این سیستم همیشه قرار نبوده در بازی حضور یابد! در مصاحبهای با Gamebyte طراح ارشد بازی آقای "برندون یانز" (Brandon Yanez) اظهار داشت که تیم توسعه خواستند تاکیده ویژهای روی انتخابهای بازیکنان داشته باشند و به آنها اجازه بدهند که هر طور دوست دارند سبک بازی خود را شخصی سازی کنند.
پیرو این تصمیم آنها سیستم کارتها را در همکاری با سیستم لوتهای تصادفی و چیزهای دیگر به کار گرفتند. یانز همچنین اظهار داشت که انواع مختلفی از کارتها در بازی پیدا میشوند، از کارتهای بسیار کاربردی تا کارتهایی که بیشتر طبیعتی خندهدار و طنز دارند!
«ما میخواستیم که بازیکنان بتوانند سبک بازی و همچنین دنیای خود را تغییر دهند، نمیخواستیم که تنها لوتهای تصادفی Game Director در این موضوع نقش داشته باشد. این موضوع جرقهای شد تا ما از خودمان بپرسیم که چطور بازیکنان میتوانند موارد دلخواهشان را خودشان تغییر دهند. در ابتدا سیستم کارتها وجود نداشت اما به مرور زمان ما مفهوم کارتها را ساختیم که بسیار قابل فهم بود و سرانجام نیز ایده آن نهایی شد.»
«ما تست کردن ایدههای متفاوت و مختلف را دوست داریم. استفاده از کارتها برای بهره گرفتن از سبکهای مختلف، این که چگونه این کارتها میتوانند برعلیه Game Director یا سایر بازیکنان استفاده شوند و از این قبیل موارد. بعضی وقتها این ایدهها حتی برای استفادههای عملی نبودند ولی ما حتی کارتهایی که صرفا جالب و خندهدار هستند را نیز دوست داریم!»
عنوان Back 4 Blood در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) برای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه خواهد شد و از روز اول نیز از طریق Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
بازیکنان عنوان The Ascent مشکلاتی پیرو دسترسی بازی دارند
عنوان The Ascent که به دست استودیو Neon Giant ساخته شده به طور کلی بازخوردهایی نسبتا خوب به خود دید اما اینطور که به نظر میرسد تعدادی از طرفداران مشکلاتی پیرو دسترسی بازی دارند. به نظر میآید که طرفداران با بخشهایی مثل اندازه متون در بازی مشکلات بسیاری زیادی داشتند و طبق گفتهها این متون برای آنها غیرقابل خواندن بودهاند! علاوه بر این گزارشهایی پیرو به هم ریختگی صفحه و محیط کاربری نیز به گوش رسیده است.
در دسترس بودن یکی از مهمترین بخشهای بازیهای امروزی است و به بازیکنانی که معلولیتهای جسمی یا ذهنی دارند اجازه میدهد که بازیها را به راحتی بازی کنند. بسیاری از توسعه دهندگان اینگونه موارد را در بازیهای خود به شکل جدی پیاده کردهاند و از بهترین مثالها نیز میتوان به عناوینی که در چند سال اخیر به دست Ubisoft منتشر شدند اشاره کرد. عنوان The Last of Us 2 نیز که به دست Naughty Dog منتشر شده ویژگیهای زیادی در زمینه دسترسی داشت و به همین علت نیز چندین جایزه مختلف برد.
بروزرسانی جدید Cyberpunk 2077 باعث ایجاد مشکلات عملکردی در Xbox Series X شده است
عنوان Cyberpunk 2077 استودیو CD Projekt Red روی کنسولها یک فاجعه بود، بازی به هنگام عرضه به هیچ وجه بهینه نبود و باگها، گلیچها و مشکلات مختلفی پیرو آن نیز بوجود آمدند. هفت ماه بعد از این اتفاقات، به نظر میآید بازی هنوز هم راه زیادی دارد و حتی کنسولهای نسل بعدی نیز مشکلات زیادی دارند تا به عملکرد مدنظر برسند. این موضوع براساس یکی از تحلیلهای Digital Foundry است که اخیرا انجام شده.
کنسول Xbox Series X به هنگام اجرای بازی روی Performance Mode به سختی به فریمریت ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه میرسد و در صحنههایی که از لحاظ گرافیکی مقداری پیشرفتهتر هستند فریمریت کنسول به راحتی افت میکند. کنسول PS5 از این نظر خیلی بهتر به نظر میرسد و در صحنههای مشخص شده روی ۶۰ فریم ثابت میماند. نکته قابل توجه این است که هردوی نسخههای امتحان شده صرفا ارتقایی از نسخه نسل قبلی هستند و هنوز نسخه مخصوص نسل جدید منتشر نشده است.
کمپانی Epic تا سال ۲۰۲۷ انتظار سود از Epic Games Store ندارد
تعدادی از اسناد منتشر شده پیرو دادگاه Apple vs Epic اخیرا منتشر شدهاند و حالا مشخص شد که که Epic حدود ۵۰۰ میلیون دلار روی فروشگاهش سرمایه گذاری و خرج کرده است! وکیل Epic در طول دادگاه اظهار داشته که فروشگاه سودآور نیست و کمپانی نیز انتظار ندارد که تا حداقل ۲۰۲۷ فروشگاه سودآور باشد!
البته این موضوع نیز زیاد تعجب برانگیز نیست زیرا Epic Games Store به این معروف است که پولهای بسیاری خرج میکند تا عناوین انحصاری داشته باشد و از این نمونهها میتوان به پرداختهای فراوان آنها به سونی جهت پورت کردن بازیهایشان برای PC اشاره کرد. علاوه بر آنها این فروشگاه هر هفته ۲ بازی را به شکل رایگان منتشر میکند که به خودی خود نیز پول بسیاری لازم دارد، در کنار اینها جزئيات دیگری نیز بودند که با خواندن آنها میتوان متوجه شد انتظار کمپانی منطقی به نظر میرسد.
«کمپانی Epic حدود ۱۸۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ روی Epic Games Store ضرر داد. همچنین پیش بینی شده بود که ۲۷۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ از دست بدهد و حدود ۴۴۴ میلیون دلار تنها در سال ۲۰۲۲ خرج کرد در حالی که پیش بینی میشد در بهترین حالت آن سال ۴۰۱ میلیون دلار سودرسانی داشته باشد. کمپانی میداند که این موضوع در آینده نیز ادامه خواهد داشت و پیش بینی میشود که Epic در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳۹ میلیون دلار از دست بدهد.»
«اگر ما ارقام پایینتر را در نظر بگیریم، کمپانی از ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۴۹۳ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و خود Epic نیز متوجه است که ضررهای کمپانی حداقل ۳۳۰ میلیون دلار خواهند شد. در بهترین حالت Epic انتظار ندارد تا Epic Games Store حداقل تا سال ۲۰۲۷ به سودرسانی برسد»
البته باید توجه داشت که برگ برنده Epic در حال حاضر Fortnite است که از یک عنوان بتل رویال تبدیل به یکی از نمادهای فرهنگ عامه شده و همین موضوع باعث میشود که خیال Epic تا حدی از نظر مالی راحت باشد و به سرمایهگذاریهای خود ادامه دهد تا در آینده بتواند میوههای آن را برداشت کند.
نمایش ID@Xbox در Twitch به دست Xbox تایید شد
در یک پست که اخیرا از طریق Xbox Wire منتشر گشت، کمپانی مایکروسافت تایید کرد که نمایش بعدی ID@Xbox در Twitch در ماه جاری برگزار خواهد شد. این رویداد از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران در تاریخ ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) برگزار میشود و تعدادی از بازیهای مستقل را به نمایش میگذارد که قرار است در آینده برای Xbox منتشر شوند.
در پست مذکور اشاراتی به تعدادی از توسعه دهندگان مثل Rebellion و Chump Squad شده است. همچنین اطلاعات جدیدی از بازیهای The Artful Escape، OlliOlli World و چند بازی دیگر نیز منتشر میشود. آخرین نمایش ID@Xbox شامل بیش از ۱۰۰ بازی مستقل میشد و منطقی است که گمان ببریم نمایش بعدی نیز پر از انواع و اقسام نمایشها خواهد بود.
عنوان Psychonauts 2 گلد شد
عناوین کمی هستند که به اندازه نسخه اول Psychonauts تبدیل به یک عنوان Cult Classic شناخته شوند و به دنبال این موضوع نیز طرفداران مدت زیادی به دنبال این بودند که عنوان پلتفرمر محبوب استودیو Double Fine Productions با یک دنباله برگردد و حالا بعد از سالها توسعه، قرار است صبر طرفداران به نتیجه برسد.
حالا استودیو Double Fine اخیرا تایید کرد که پیش از عرضه عنوان Psychonauts 2 در ماه جاری، بازی گلد شده است. این یعنی مراحل اصولی توسعه بازی به پایان رسیده و بازی آماده است که منتشر شود و تمام بهبودها و پولیشهایی که پس از این انجام میشوند به شکل آپدیتهایی در روز عرضه یا بعد از آن در دسترس بازیکنان قرار میگیرند. شما همچنین میتوانید این عنوان را در حال حاضر پیشخرید کرده و روی دستگاه خود نصب کنید.
این عنوان در تاریخ ۲۵ آگوست (۳ شهریور) برای پلتفرمهای PS4 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه میگردد و از روز اول نیز روی Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
عنوان Diablo 4 قرار است برای سالها بازیکنان را مشغول کند
پیش از این در سال جاری ریمستر عنوان Diablo 2 معرفی شد و در کنار آن نیز ما معرفی نسخه جدید سری Diablo یعنی Diablo 4 را داشتیم. هنوز مشخص نیست چه زمانی موفق به دیدن این بازی خواهیم شد ولی پیوسته بروزرسانیها و اطلاعات جدیدی از بازی منتظر میشوند. در حالی که اطلاعات جدیدی از بازی در دسترس نیست و وضعیت فعلی کمپانیهای Activision و Blizzard نیز فاجعه بار است، حداقل ما میدانیم که کمپانی با این عنوان میخواهد به چه چیزی دست یابد.
در آخرین گزارشهای مالی چهارگانه کمپانی مدیر اجرایی و مدیرعامل کمپانی آقای "دنیل آلگره" (Daniel Alegre) جزئیات کوتاهی از بازی منشتر نمود. او اظهار داشت که روند توسعه بازی در حال حاضر به خوبی در جریان است و منابع زیادی نیز صرف آن خواهند شد. او همچنین اظهار داشت که کمپانی میخواهد تا بازی برای مدل زیادی بازیکنان را درگیر کند. او گفت:
«کمپانی Blizzard ادامه میدهد تا به خوبی پیشرفت Diablo 4 را ادامه دهد، بازی به خوبی در حال شکلگیری است و تیم توسعه ما نیز به دنبال صرف منابع زیادی است تا این عنوان را به بازیای تبدیل کند که بازیکنان را برای سالهای متمادی سرگرم کند.»
کمپانی Take-Two Interactive برنامه دارد تا قبل از آوریل ۲۰۲۲ سه ریمستر منتشر کند
به نظر میآید که کمپانی Take-Two Interactive چیزهای زیادی برای عرضه دارد! بازیهای زیادی از طرف چندین ناشر مختلف که تحت نظر آنها هستند در دست توسعه میباشند که قرار است به زودی منتشر شوند ولی حالا به نظر میرسد که در کنار آنها، کمپانی برنامه دارد تا تعدادی از عناوین قدیمی را نیز وارد کار کرده و آنها را هم منتشر کند.
در آخرین گزارشهای مالی کمپانی که منتشر شد مشخص شد که Take-Two Interactive برنامه دارد تا سه ریمستر یا پورت را منتشر کند که این عناوین را با عبارت «تکرار عناوینی که در گذشته منتشر شدند» مشخص کرده است. این عناوین قرار است تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ که سال مالی جاری است و تا ۱ آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱) در جریان خواهد بود منتشر شوند.
لازم به ذکر است عناوین مذکور جدای از عناوین پیش از این معرفی شده یعنی Grand Theft Auto 5 روی کنسولهای نسل جدید، عرضه مستقل Grand Theft Auto Offline و Kerbal Space Program Enhanced Edition هستند.
جالب خواهد بود که ببینیم این عناوین چه بازیهایی هستند، برخی میگویند که ممکن است به عرضه نسخه Xbox Series X|S و PS5 عنوان Red Dead Redemption 2 اشاره شده باشد ولی در هر صورت دیر یا زود اعلام رسمی انجام خواهد شد.
از حالا میتوانید عنوان Elden Ring را در Steam و PS Store به Wishlist اضافه کنید
عنوان Elden Ring یکی از موردانتظارترین بازیهای حال حاضر است و میلیونها نفر منتظر آن هستند، به طور که میتوان به جرئت ادعا کرد بازی موردانتظارترین بازی برای سال جاری است. حالا تنها چند ماه به عرضه بازی مانده و کسانی که دنبال تجربه آن هستند میتوانند کم کم در فروشگاههای مدنظر خود بازی را به Wishlist اضافه کنند.
حالا صفحه رسمی بازی در Steam و PlayStation Store شکل گرفته است و شما میتوانید هردوی آنها را به ویشلیست اضافه کنید. البته هنوز پیشخرید برای این عنوان نقش آفرینی استودیو From Software در دسترس نیست اما با توجه به این که عرضه بازی تنها چند ماه بعد است، احتمالا به زودی پیشخرید نیز آزاد شود.
عنوان Elden Ring در تاریخ ۲۱ ژانویه (۲ بهمن) برای پلتفرمهای PS4 / PS5 / Xbox Series X|S / Xbox One / PC عرضه میگردد.
ویدیوهای جدید Steam Deck کنسول را هنگام عملکرد نشان میدهند
ویدیوهای جدیدی از کنسول Steam Deck توسط یوتیوبرهای مختلف منتشر شده که در آنها این کنسول مورد استفاده قرار میگیرد. کانالهای مختلف یوتیوب مثل The Verge، Giant Bomb، Linus Tech Tips و Adam Savage’s Tested موفق به تست این کنسول و منتشر کردن ویدیوهایی از آن شدهاند و کنسول نیز بازیهای مختلفی مثل Control، DOOM Eternal، The Witcher 3، Hades و Ori and the Will of the Wisps را اجرا کرد.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.