شایعه: بازی مارول محور Firaxis شامل کرکترهای محبوب این کمپانی نخواهد شد!
یکی از جالبترین عناوینی که هنوز معرفی نشده ولی در دست توسعه است، عنوان مارول محور استودیو Firaxis Games میباشد. با وجود این که 2K Games هنوز به طور رسمی بازی را معرفی نکرده است، چشمانداز ساخت یک عنوان استراتژی تاکتیکال نوبتی به دست سازندگان سری XCOM به خودی خود هیجانانگیز به نظر میرسد. حالا اما اینطور که به نظر میرسد، قرار نیست بازیکنان کنترل قهرمانان مارول را به دست بگیرند!
به گزارش "جف گراب" (Jeff Grubb) در برنامه Grubbsnax که از طریق Giant Bomb پخش میشود «دلیلی که این عنوان یک اثر جدید به حساب میآید این است که با وجود مرتبط بودن با دنیای Marvel، قرار نیست از فرانچایزهای موجود مارول (Marvel Cinematic Universe) استفاده کند، حتی قرار نیست کرکترهای مارول در بازی حضور داشته باشند. بنابرین بازی قرار نیست که شامل کرکترهای MCU شود، بلکه در جهانی گستردهتر خواهد بود.»
نکته جالبتر اما این است که ظاهرا این عنوان روی عناصر فراطبیعی دنیای مارول تمرکز میکند «من نمیدانم که این موضوع یعنی چیزهایی مثل Blade را در بازی خواهیم دید اما فکر میکنم که ومپایرها در بازی باشند و همچنین در مورد کرکترهای رازآلود مارول نیز مطمئن نیستم ولی فکر میکنم که ممکن است دشمنانی شبیه به آنها را در بازی ببینید.
کهنهکاران سری XCOM اما قطعا از این عنوان خوشحال خواهند شد زیرا بازی قرار است المانهای زیادی را از XCOM قرض بگیرد و شما میتوانید جوخههای خود را نیز شخصیسازی کنید.
«من فکر میکنم کرکتری که شما با آن بازی میکنید یک ابرقهرمان قابل شخصیسازی باشد، شاید هم تیم شما قابل شخصی سازی باشد، در هر صورت بازی از این نظر شبیه به XCOM خواهد بود و از طرفی نیز این موضوع دلیل این است که بازی در فرانچایزهای موجود مارول جریان نخواهد داشت و در کل بازی یک اثر کاملا جدید خواهد بود.»
اگر این شایعات واقعیت داشته باشند میتوان از یک طرف گفت که وجود داستانهای ارجینال و تازه در دنیای مارول بدون تکیه فراوان به کرکترهای موجود چیز خوبی خواهد بود و از طرفی استفاده نکردن از کرکترها و چهرههای محبوب مارول هدر دادن ظرفیتهای موجود به نظر میرسد.
قدرت کنسول Steam Deck در داک بیشتر نمیشود؛ ممکن است در آینده رنگهای مختلفی از کنسول منتشر شود
به گفته Valve اگر شما کنسول Steam Deck را در داک استفاده کنید، هیچ تغییری در عملکرد و فریمریت بازی ایجاد نمیشود. کنسول Steam Deck در حالت حداقلی فریمریت ۳۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن 800p را برای همه بازیهایی که اجرا میکند هدف میگیرد و در حالی که به هنگام استفاده در حالت داک و اتصال آن به صفحات بزرگتر میتوانید رزولوشن بالاتری داشته باشید، فریمریت بازی به هنگام استفاده از بازی در حالت داک تغییر نخواهد کرد.
طراح کنسول آقای "گرگ کومر" (Greg Coomer) اخیرا در مصاحبهای با PC Gamer هنگامی که از او در مورد این ویژگی پرسیده شد گفت: «ما نخواستیم که این موضوع هدف مهمی در طراحی ما نبوده و به نظر بهتر بود که تفاوت خاصی میان حالت داکشده یا حالت قابل حامل وجود نداشته موجود نباشد.»
«ما خواستیم آن حالتی که بازیکنان بیشتر از آن استفاده میکنند در اولویت باشد و این حالت به نظر ما حالت قابل حمل بود. پس ما روی آن تمرکز کردیم و تصمیم گرفتیم یک حدی را برای دستگاه مشخص کنیم، حدی که در آن دستگاه عملکرد خوبی دارد و بازیهای AAA را با فریمریت خوبی اجرا میکند. ما این نیاز را احساس نکردیم که کار خاصی پیرو این که بازیکنان داک را بخرند و بازیها را روی رزولوشنهای بالاتر بازی کنند نکردیم. ما یک هدف ساده میخواستیم که رویش تمرکز کنیم.»
در عینحال در بخشهای دیگری از مصاحبه طراحان کنسول یعنی "تاکر اسپفورد" (Tucker Spofford) و گرگ کومر گفته شد که در گذشته و حتی حال حاضر Valve صحبتهای زیادی در مورد موجود کردن رنگهای مختلفی از این کنسول دستی داشته است، اسپفورد اظهار داشت که «مذاکرات زیادی در این مورد بود.»
کومر اضافه کرد: «ما در بخشهای مختلفی برای این موضوع گشت و گذار کردیم و بحثهایی حول محور این که آیا میتوانیم انواع مختلفی از رنگها را داشته باشیم یا خیر نیز در آنها موجود بودند و به داشتن این بحثها نیز ادامه خواهیم داد.»
کومر در ادامه گفت که عرضه کنسول با تنها یک رنگ تصمیمی خوب و منطقی بود اما اگر Steam Deck عملکرد موفقی داشته باشد، ممکن است آنها رنگهای مختلفی از آن را نیز منتشر کنند.
«تصمیم منطقیای بود، داشتن واحدهای بیشتری از دستگاههای مختلف در بازار پیچیدهتر است، در حال حاضر بهترین دلیل ما همین میباشد. البته ممکن است در آینده کارهای بیشتری با این کنسول انجام دهیم، اگر کنسول شروع خوبی داشته باشد که امیدواریم همینگونه نیز باشد، کارهای بسیاری است که میتوان در آینده کرد.»
پیش از این کمپانی Valve گفته بود که Steam Deck قدیمی نمیشود و حتی ممکن است که نسخههای مختلفی از دستگاه را نیز در آینده منتشر کنند. اینطور که به نظر میرسد کمپانی نگاه بلندمدتی به این دستگاه دارد و جالب خواهد بود که تماشاگر عملکرد آن در آینده نزدیک باشیم.
عنوان Humankind شامل بیش از ۱.۵ میلیون تمدن منحصر به فرد میشود؛ عرضه روی Game Pass از روز انتشار
عنوان Humankind که به دست استودیو Amplitude Studios ساخته میشود، هفته بعد منتشر خواهد شد. بازی یک عنوان استراتژی 4X میباشد و حالا سازندگان آن تریلری منتشر کردهاند که نشان دهنده فرهنگها، تمدنها و واحدهای مختلف بازی است که بازیکنان میتوانند در بازی با آن در ارتباط باشند.
عنوان Humankind شباهت زیادی به عناوین سری Sid Meier’s Civilization دارد. شما یک تمدن را انتخاب میکنید و آن را در طی دورههای مختلف تاریخ هدایت خواهید کرد، شهرهای خود را گسترش میدهید و تکنولوژیهای جدید را به کار میگیرید تا از طریق دیپلماسی، قدرت ارتش خود یا علم برنده میدان نبرد شوید.
هر دوره به شما ده نوع تمدن مختلف را میدهد که از میان آنان انتخاب کنید و هرکدام نیز پاداشها و مجازاتهای خود را دارند، این موضوع باعث میشوند تا تمدنهای بیشماری در هر یک از دفعاتی که به انجام بازی میدهید تشکیل شوند.
طبق این تریلر ممکن است ۱.۵ میلیون تمدن در بازی بوجود بیایند. همچنین ۱۲۹ واحد مختلف، ۱۰ زیستبوم مختلف روی نقشه، ۴۵ گونه مختلف حیوانات، ۹۳ نوع تکنولوژی مختلف و شخصیسازیهای زیادی برای آواتار شما در بازی وجود دارد.
همچنین رسما اعلام شده که عنوان Humankind در روز عرضه خود روی PC از طریق سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود. بازی تاکنون در نمایشهای خود بسیار خوب به نظر رسیده است و قطعا طرفداران ژانر استراتژی 4X از این اتفاق بسیار خوشحال خواهند شد. بتای بازی نیز برای کسانی که آن را پیشخرید کردهاند در دسترس میباشد و همچنین روز ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) بازی به طور رسمی برای PC و Stadia عرضه خواهد شد.
سالگرد پنج سالگی No Man’s Sky با آپدیت Frontiers جشن گرفته خواهد شد
عنوان No Man’s Sky در تاریخ ۸ آگوست (۱۷ مرداد) ۲۰۱۶ منتشر شد و در زمان عرضه خود باعث اعتراض بسیاری شده بود، از باگهای فراوان گرفته تا ویژگیهای مختلفی مثل بخش چندنفره که هنگام عرضه در بازی موجود نبودند. اما در طول سالیان استودیو Hello Games تعداد زیادی آپدیتهای رایگان برای بازی منتشر نمود و آن را به طرز چشمگیری ارتقا داد. حالا به مناسبت پنجسالگی بازی یک تریلر جدید نیز از آن منتشر شده است.
حالا آپدیت بزرگ بعدی قرار است آپدیت Frontiers باشد. با وجود این که هنوز تاریخ عرضه این آپدیت مشخص نشده و صرفا در تریلر نوشته شده «به زودی»، موئسس استودیو Hello Games آقای "شان موری" (Sean Murray) جزئيات در مورد این بازی از طریق PlayStation Blog منتشر کرد. او گفت:
«از جهاتی این آپدیت تنها مثل یک آپدیت دیگر است ولی از جهات دیگری بخشی گمشده از این فانتزی علمی تخیلی ماست که همیشه خواستیم آن را به بازی اضافه کنیم و برای سالگرد پنج سالگی ما نیز بسیار مناسب است. هنوز چیزهای زیادی وجود دارند که ما میخواهیم آنها را آزمایش کنیم و برای آنها هیجان زده هستیم.» قدمهای بعدی نیز زیاد دور نیستند!
جزئيات بیشتری از Frontiers نیز به زودی منتشر خواهند شد. در هر صورت این عنوان در حال حاضر برای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC در دسترس میباشد.
طبق تحلیلها SSDهای سریعتر باعث بهبود عملکرد PS5 میشوند!
طبق تحلیلی که اخیرا از سوی Digital Foundry انجام شده است، مشخص شده که ارتقای SSD کنسول PS5 باعث بهبود عملکرد بازیها میشود. وبسایت Digital Foundry از یک حافظه Samsung 980 Pro در آزمایشهای خود بهره برد که از حافظه اصلی PS5 سریعتر است.
در تست مشخص شد که تاثیر خاصی در زمینه زمان بارگذاری یا فریمریت برای عناوین PS5 دیده نمیشود ولی بازیهای PS4 که در حالت Back-Compat اجرا میشوند، از این موضوع بهره زیادی میبرند. بازیهایی که بارگذاریهای طولانی دارند مثل Witcher 3 یا Fallout 4 به شکل محصوصی دچار تغییر در زمان بارگذاری میشوند و سرعت کلی انتقال داده نیز سریعتر خواهد شد.
آخرین بتای آپدیت PS5 به بازیکنان اجازه میداد تا از درگاه اضافی M.2 SSD در کنسول استفاده کنند و کمپانیهای Gigabyte، WD و Seagate نیز چند SSD سازگار با PS5 معرفی کردند که همانند Samsung 980 Pro سرعتی معادل با 7000 MB/s دارند.
شایعه: اندازه فایل Halo Infinite روی Xbox لو رفت
عنوان Halo Infinite که به دست استودیو 343 Industries توسعه میيابد، یکی از موردانتظارترین بازیهای امسال میباشد و حالا به نظر میرسد که اندازه فایل آن لو رفته است. فردی که این اطلاعات را افشا کرده، تصویری از لیست شدن بازی روی Xbox Store را به نمایش گذاشته که در آن نوشته شده حجم بازی ۹۷.۲۴ گیگابایت میباشد.
البته شخصی که این عکس را منتشر نمود ننوشته که این حجم دقیقا برای کدام کنسول است، بعضیها میگویند که این حجم برای نسخه Xbox Series X میباشد که یعنی دارندگان کنسولهای نسل قبلی و همچنین Xbox Series S احتمالا بازی کمحجمتری خواهند داشت! البته نکته مورد توجه این است که این اطلاعات هنوز تایید نشده است.
دیگر بازیهای مایکروسافت مثل Gears of Wars 4 و Gears of Wars 5 و همچنین بازیهای سری Forza Horizon نیز حجم مشابهی دارند و این موضوع زیاد برای طرفداران بازی تعجبآور نبوده است.
هیدئو کوجیما در مورد یک آینده کاملا دیجیتال تردید زیادی دارد!
موئسس استودیو Kojima Productions و طراح بازی افسانهای یعنی آقای "هیدئو کوجیما" (Hideo Kojima) اخیرا در توییتر نظر خود را در مورد زندگی تمام دیجیتال ابراز کرد. در توییت مذکور او اظهار داشت که مالکیت دیجیتالی میتواند در صورت رخداد اتفاقات پیشبینی نشده در سطح جهانی از مصرفکنندگان گرفته شود.
در حالی که بحثهای موجود حول محور رسانههای دیجیتالی و فیزیکی در چند وقت اخیر افزایش چشمگیری داشته است، تا حدی مشخص میباشد که آینده قرار است شباهت بیشتری به مورد دوم یعنی دیجیتال داشته باشد. بنابرین با وجود سرویسهای محبوبی مثل Netflix، PS Now و Xbox Game Pass طرفداران میتوانند بدون در اختیار داشتن یک کپی از بازی، موسیقی، کتاب یا بازی موردعلاقه خود به محتوای آنها دستیابند.
عنوان Hellblade: Senua’s Sacrifice قرار است به Xbox Series X|S بیاید؛ تاکنون ۶.۳ میلیون نفر آن را بازی کردهاند
چهارسال پس از عرضه اولیه عنوان Hellblade: Senua’s Sacrifice در تاریخ ۸ آگوست (۱۷ مرداد) سال ۲۰۱۷، حالا استودیو سازنده بازی یعنی استودیو Ninja Theory یک آپدیت بهینهسازی مخصوص برای کنسولهای Xbox Series X|S دریافت میکند. این بروزرسانی قابلیت Direct X Ray Tracing را به بازی اضافه کرده و در کنار آن علاوه بر غنیتر کردن بازی از نظر بصری، شامل یک Resolution Mode نیز میشود.
تقریبا از میان طرفداران کسی انتظار این اتفاق را نداشت و به طور کلی این انتشار باعث تعجب همه شد ولی قطعا بسیاری از آن راضی هستند. Hellblade: Senua’s Sacrifice هنگام عرضه خود نیز از نظر بصری فوقالعاده بود و حالا با بهبودهای گرافیکی بازی واقعا خارقالعاده به نظر میرسد! این آپدیت به شما اجازه میدهد تا بازی را با رزولوشن 4K و فریمریت ۱۲۰ فریم بر ثانیه بازی کنید.
همچنین این آپدیت برای PC نیز در دسترس قرار میگیرد ولی معلوم نیست که آیا سایر پلتفرمها نیز این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد یا خیر. برای این آپدیت توسعه دهنده بازی با QLOC همکاری کرد، این کمپانی پیش از این Hellblade: Senua’s Sacrifice را روی Nintendo Switch پورت کرده بود و پورت نسخه Windows Store برای عنوان NieR: Automata نیز به دست آنها انجام شده است.
این موضوع یعنی Ninaj Theory وقت خاصی را روی این آپدیت صرف نکرد و کاملا روی Senua’s Saga: Hellblade 2 متمرکز بود. البته مدت زمان زیادی مانده است که این دنباله منتشر شود!
همچنین Ninja Theory اخیرا در توییتر اعلام کرد از زمان عرضه Hellblade: Senua’s Sacrifice تاکنون بیش از ۶.۳ میلیون نفر موفق به انجام این بازی شدهاند. بازی در سال ۲۰۱۷ ابتدا تنها برای PS4 و PC منتشر شده بود و چندماه بعد نیز برای Xbox One منتشر گشت که به دنبال آن نیز در سال ۲۰۱۹ شاهد نسخه Switch برای Hellblade: Senua’s Sacrifice بودیم. البته میزان فروش بازی مشخص نیست ولی این که ۶.۳ میلیون نفر آن را بازی کردهاند، رقم قابل توجهی به نظر میرسد.
عنوان Senua’s Saga: Hellblade 2 به دست استودیو Ninja Theory برای پلتفرمهای PC و Xbox Series X|S در دست توسعه است و میتوان گفت که با وجود فاصله زیادی که تا عرضه بازی باقی مانده، این آپدیت منتشر شده به عنوان یک پیشغذا عمل میکند.
نقشه کامل Forza Horizon 5 پنجاه درصد بزرگتر از بازیهای قبلی است
تعطیلات امسال قرار است مجددا وارد صندلی راننده جدیدترین عنوان از سری بازیهای Forza Horizon شویم. نسخه چهارم سری از نظر اندازه بسیار وسیع بود و پس از عرضه اولیه آن نیز محتواهای مختلفی برایش منتشر شدند. حالا اینطور که به نظر میآید Forza Horizon 5 به همان اندازهای که انتظار میرفت وسیع خواهد بود.
در آخرین ویدیو Let’s Go که در مورد Forza Horizon 5 عنوان منتشر شد، از نقشه کامل بازی رونمایی شد و اینطور که مشخص است بازی ۵۰ درصد بزرگتر از Forza Horizon 4 است و ۱۱ زیستبوم مختلف دارد. همچنین صفحه رسمی بازی در توییتر نیز عکس این نقشه را منتشر کرد که میتوانید در عکس زیر آن را مشاهده کنید.
عنوان Forza Horizon 5 در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PC عرضه میگردد.
آمار فروش عناوین کپکام منتشر شد؛ ادامه یکهتازیهای سری Resident Evil و Monster Hunter
کپکام اخیرا لیست Platinum Sellers (بازیهایی که بیش از یک میلیون واحد فروختهاند) را منتشر کرد و اعداد و ارقام موجود جدیدی برای بعضی از بازیها در دسترس قرار گرفتهاند. همانطور که پیشبینی میشد، آخرین نسخههای بزرگ از سری Resident Evil ادامه میدهد تا خود را به خوبی ارائه دهد و از فروشی باثبات لذت ببرد.
عنوان Resident Evil 7 تاکنون ۹.۸ میلیون واحد فروخته است. بازی در طول سه ماهه قبلی ۸۰۰ هزار واحد فروخت و بیشک این موضوع مربوط به هایپ بوجود آمده توسط دنباله مستقیم بازی یعنی Resident Evil Village بود، خود Village نیز تاکنون ۴.۵ میلیون فروخته است. پیش از این در سال جاری Capcom گفته بود که RE7 سالی یک میلیون واحد میفروشد و با این وجود فروش ۸۰۰ هزار واحد در سه ماه، آمار بسیار خوبی است.
در عین حال Resident Evil Remake 2 نیز بسیار خوب فروش میرود و تاکنون ۸.۶ میلیون واحد فروخته است. آخرین باری که آمار این بازی منتشر شده بود، فروش آن ۸.۱ میلیون واحد بود. فروش پانصدهزاری واحدی بازی در سه ماه آخر قابل توجه به نظر میرسد. در عین حال Resident Evil 3 Remake نیز ۴.۴ میلیون واحد فروخته که ۴۰۰ هزار واحد بیشتر از آمار قبلی یعنی ۴ میلیون واحد است.
از طرف دیگر سری Monster Hunter نیز آمار بسیار خوبی را به خود اختصاص داده است. عنوان Monster Hunter World که پرفروشترین بازی کپکام تاکنون میباشد در سراسر جهان ۱۷.۳ میلیون واحد فروخته است، آمار قبلی این بازی ۱۷.۱ میلیون بود. افزونه Monster Hunter World: Iceborne نیز رقم ۸.۲ میلیون واحد را ثبت کرده که ۵۰۰ هزار واحد بیشتر از آمار قبلی در سه ماه قبل میباشد.
عنوان Monster Hunter Rise که آماری ۷ میلیونی را ثبت کرده بود در سه ماه گذشته موفق به فروش ۳۰۰ هزار واحد شد و حالا ۷.۳ میلیون واحد فروخته است. این عنوان قرار است در سال ۲۰۲۲ برای PC نیز عرضه گردد که قطعا فروش بسیار خوبی روی آن پلتفرم خواهد داشت.
عنوان اسپینآف سری یعنی Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin نیز از یک میلیون واحد گذشته است.
اخبار کوتاه:
بتای Back 4 Blood به رقم ۹۸ هزار بازیکن همزمان در Steam رسید
عنوان F1 2021 موقتا قابلیت صدای سه بعدی برای هدفونها را روی کنسول PS5 خاموش کرد
بروزرسانی بعدی Apex Legends شامل بالانس کردن بخشهای مختلف بازی خواهد بود
نمایش Xbox در رویداد Gamescom برای تاریخ ۲۴ آگوست (۲ شهریور) تایید شد. این نمایش ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران آغاز میشود
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.