خلاصه اخبار روز: از معرفی کامل Call of Duty Vanguard تا نسخه جدید Skyrim

خلاصه اخبار روز: از معرفی کامل Call of Duty Vanguard تا نسخه جدید Skyrim

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 9 ماه و 1 روز پیش

فهرست مطالب

عنوان Black Myth: Wukong از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 استفاده می‌کند؛ تریلر جدید بازی

از زمان معرفی عنوان Black Myth: Wukong به دست توسعه دهنده چینی یعنی استودیو Game Science، چیزهای زیادی از این عنوان RPG منتشر نشد ولی حالا به تازگی اطلاعات جدید و همچنین یک تریلر جدید از بازی در دسترس قرار گرفته‌اند.

اینطور که مشخص است، استودیو Game Science موتور بازی‌سازی خود را عوض کرده و عنوان Black Myth: Wukong با استفاده از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 ساخته می‌شود. با توجه به سطح تکنیکی و گرافیکی نشان داده شده از بازی تاکنون، این موضوع زیاد تعجب‌برانگیز نیست زیرا کیفیت فنی بازی سطح بسیار خوبی را از خود نشان می‌داد.

همچنین IGN توضیحاتی از بازی منتشر نمود و در آن اظهار داشت که بازی با رزولوشن 4K و فریم‌ریت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. در کنار این‌ها قابلیت‌های ری‌تریسینگ و DLSS نیز پشتیبانی می‌شوند.

همچنین تریلر گیم‌پلی بازی نیز روز گذشته منتشر شد و در کنار چیزهای دیگر، بخش بصری و فنی بازی را نیز به تصویر می‌کشید، انیمیشن‌های بازی و همچنین فیزیک برف‌ها نیز بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسیدند! در زمینه گیم‌پلی نیز بخش زیادی از مبارزات بازی به نمایش گذاشته شده‌اند، در ابتدا مبارزه‌ای با یک مینی‌باس را می‌بینیم که جانوری شبیه به میمون می‌باشد و پس از آن نیز شاهد مبارزه‌ای با یک اژدها روی یک دریاچه یخی هستیم.

استودیو Game Science تاریخ عرضه مشخصی برای Black Myth: Wukong منتشر نکرده است و هنوز نیز مشخص نیست که بازی برای چه پلتفرم‌هایی عرضه خواهد شد اما با توجه به نمایش‌هایی که تاکنون از بازی نشان داده شده است، بازی بسیار نویدبخش به نظر می‌رسد.

هدست جدید Xbox Stereo معرفی شد، عرضه در سپتامبر

اخیرا Xbox هدست جدید خود برای خانواده کنسول‌های Xbox را معرفی کرد که قرار است در ماه سپتامبر منتشر شود. این هدست قیمتی معادل ۶۰ دلار خواهد داشت. این هدست با همکاری Xbox و همچنین کمپانی‌های Bang و Olufsen ساخته شده که متخصص ساخت محصولات صوتی هستند. این هدست همچنین برای طرفدارانی ساخته شده که به دنبال خرید محصولاتی با بودجه کم هستند.

برعکس Xbox Wireless Headset که به شکل بی‌سیم بود، هدست جدید با سیم است. همچنین Xbox Stereo Headset تعدادی از تکنولوژی‌های صدا مثل Windows Sonic و Dolby Atmos را پشتیبانی می‌کند. این هدست در حال حاضر برای پیش‌خرید موجود است. همچنین Xbox به دنبال راه‌اندازی مجدد برنامه Xbox Design Lab است که به طرفداران اجازه می‌دهد کنترلر‌های خود را طبق سلیقه خود طراحی کنند.

کمپانی Bungie برای فصل ۱۵ عنوان Destiny 2 با آنتی‌چیت BattleEye همکاری می‌کند

کمپانی Bungie از طریق توییتر اعلام کرد که عنوان Destiny 2 به هنگام عرضه فصل بعدی از آنتی‌چیت BattlEye استفاده خواهد کرد. اطلاعات بیشتری از این موضوع به همراه جزئیات جدید افزونه The Witch Queen در نمایش ۲۴ آگوست (۲ شهریور) منتشر می‌شوند.

کمی بعد از اعلام اولیه، خبرنگار The Verge یعنی "تام وارن" (Tom Warren) یک اسکرین‌شات را ری‌توییت کرد که در آن جزئیاتی از اجرای این آنتی چیت ذکر شده بود. به نظر می‌رسد که Bungie در چند ماه اخیر به شکل داخلی در حال تست آنتی‌چیت BattlEye بوده است. این نرم‌افزار که براساس Kernel می‌باشد، باید روی سیستم نصب باشد تا بتوان بازی‌های مربوط به آن را بازی کرد. اگر این نرم‌افزار نصب نشود یا حذف شود، دیگر Destiny 2 اجرا نمی‌شود.

قابلیت کراس‌پلتفرم نیز در فصل ۱۵ به Destiny 2 اضافه می‌شود و استفاده از آنتی‌چیت برای اطمینان حاصل کردن از برقراری تعادل در سطوح مختلف لازم است. در هر صورت باید ببینیم که Bungie در آینده چطور از BattlEye استفاده می‌کند.

استودیو Sledgehammer به توسعه یک عنوان خارج از سری Call of Duty در آینده اشاره کرد

در مصاحبه‌ای که اخیرا با VentureBeat انجام شد مدیرعامل اجرایی استودیو Sledgehammer Games آقای "اندی ویلسون" (Andy Wilson) به توسعه یک عنوان خارج از سری Call of Duty در آینده اشاره کرد، هرچند او تاکید نمود که در حال حاضر توسعه دهنده تنها روی عنوان Call of Duty: Vanguard تمرکز کرده است.

اندی در مورد این گفت که چطور استودیو در حال حاضر تنها روی بازی‌های سری Call of Duty‌ کار می‌کند اما طبیعتا آن‌ها می‌خواهند فراتر از این بروند. ویلسون می‌گوید که به واقعیت پیوستن این موضوع احتمال کمی دارد اما به هرحال دیدن این که سه استودیو اصلی توسعه دهنده Call of Duty فراتر از این فرانچایز بروند بسیار جالب به نظر می‌رسد. او گفت:

«بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چیز برای تیم توسعه ما این است که پیوسته پروژه‌های هیجان‌انگیز و جالب داشته باشیم. مشخصا Call of Duty یکی از مهم‌ترین بخش‌های این استودیو است. تمرکز اصلی ما روی آن است و در حال حاضر نیز کاملا روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.»

«اینکه آیا چیزهای دیگری نیز در آینده هستند یا خیر معلوم نیست و ما نیاز به زمان داریم تا در مورد همه آن‌ها فکر کنیم. ما به انجام این کار علاقه داریم. اصولا به این موضوع فکر می‌کنیم و با خود می‌گوییم که می‌خواهیم در چه مسیری باشیم.»

 قطعا سری Call of Duty ارزشمندترین آی پی زیرنظر کمپانی Activision است و استراتژی فعلی موجود در موردش نیز ساخت نسخه‌های زیادی به شکل پی در پی است. بسیاری از استودیوهای مطرح کمپانی Activision مثل Toys for Bob به تیم‌های توسعه Call of Duty پیوستند و خود استودیو Sledgehammer Games نیز تاکنون هیچ عنوانی که مربوط به سری Call of Duty نباشد، نساخته است. جالب خواهد بود که ببینیم در آینده چه رخ می‌دهد.

عدم عرضه بسته الحاقی برای Marvel’s Guardians of the Galaxy ربطی به بازخورد‌های Avengers ندارد

وقتی صحبت از عنوان Marvel’s Guardians of the Galaxy می‌شود، اولین چیزی که به ذهن همه می‌رسد عنوان Marvel’s Avengers می‌باشد و این سوال برای بسیاری از آن‌ها پیش می‌آید که آیا قرار است Marvel’s Guardians of the Galaxy نیز از مشکلاتی مشابه با مشکلات Avengers رنج ببرد یا خیر.

البته تمام اطلاعاتی که تاکنون استودیو Eidos Montreal از از Guardians منتشر کرده، به نظر می‌رسد که این بازی تجربه‌ای بسیار متفاوت‌تر از عنوان قبلی ارائه می‌دهد، از کاملا تک‌نفره بودن بازی گرفته تا تمرکز ویژه روی داستان‌سرایی و چیزهای دیگر.

البته یک راه دیگر برای ایجاد تفاوت بنیادین با Avengers این بود که بازی شامل بسته الحاقی همراه با خریدهای درون‌برنامه‌ای نشود، کاری که Avengers کاملا خلاف آن را انجام می‌دهد و می‌توان درنظر گرفت که به دلیل عدم موفقیت Avengers در این موضوع، قرار شد تا Guardians راه دیگری را در پیش بگیرد.

حالا اما طبق گفته‌های کارگردان هنری Marvel’s Guardian of the Galaxy "ژان فرانسوا دوگا" (Jean-François Dugas) اوضاع از این قرار نیست! هنگامی که در مصاحبه با VGC از او در مورد این موضوع پرسیده شد، دوگا اظهار داشت هنگامی که Avengers منتشر شده بود، Guardians در مراحل اصلی توسعه قرار داشت و تمام تصمیماتی که در مورد بازی گرفته شد، اعم از تصمیمات مربوط به بسته‌‌های الحاقی پیش از این گرفته شده بودند و ما هیچ تاثیری از Avengers نگرفتیم. او گفت:

«هنگامی که Marvel’s Avengers عرضه شد، ما در وسط مراحل توسعه Guardians بودیم. تصمیماتی که در مورد بازی گرفته شده‌اند، تصمیماتی نیستند که بتوان در لحاظ آخر آن‌ها را لحاظ کرد. بلکه بخش‌هایی کلیدی هستند و تصمیمات مربوط به آن‌ها در مراحل اولیه توسعه گرفته شده بود.»

با توجه به این که تنها چندماه تا عرضه Marvel’s Guardian of the Galaxy مانده، باید گفت که اگر Eidos Montreal و Square Enix برنامه‌ای برای عرضه بسته الحاقی برای بازی داشتند، آن بسته الحاقی باید به هنگام عرضه Avengers در مراحل اولیه توسعه می‌بود و در این صورت اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد که کمپانی بخواهد تنها به خاطر بازخورد‌های بد Avengers، بسته‌های الحاقی Guardians را لغو کند.

در هر صورت به نظر می‌رسد که عنوان Marvel’s Guardian of the Galaxy به هنگام عرضه اولیه یک تجربه کامل را به بازیکنان اهدا می‌کند و قطعا همه خوشحالند که Eidos Montreal تصمیم گرفت تا این روند را برای عنوان اکشن نقش آفرینی خود انتخاب کند.

عنوان Marvel’s Guardian of the Galaxy در تاریخ ۲۴ اکتبر (۴ آبان) برای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC / Switch عرضه می‌گردد. لازم به ذکر است اجرای بازی روی Switch تنها از طریق سرویس ابری امکان پذیر خواهد بود.

رونمایی Call of Duty Vanguard به شکل رسمی منتشر شد؛ اطلاعات جدید از بازی و حواشی آن

عنوان Call of Duty Vanguard شب گذشته به طور رسمی در بازی Call of Duty Warzone معرفی شد و جزئيات زیادی نیز از بخش داستانی و چندنفره آن و این که چطور قرار است با عرضه این بازی بروزرسانی‌های شامل حال Call of Duty Warzone شود منتشر شد.

عنوان Call of Duty Vanguard در دوره جنگ جهانی دوم روایت می‌شود و بخش داستانی آن تمرکز ویژه‌ای روی داستان شکل‌گیری نیروهای ویژه دارد. چهار پروتاگونیست قابل بازی در این عنوان موجود خواهند بود که هرکدام از آن‌ها قرار است تبدیل به اولین عاملان تشکیل نیروهای ویژه شوند. این چهار نفر Private Lucas Riggs، Sergeant Arthur Kingsley، Lieutenant Wade Jackson و Lieutenant Polina Petrova نام دارند.

بخش داستانی بازی به شکل «داستانی درهم‌تنیده از قهرمانان مختلف در سراسر جهان که Task Force One را تشکیل دادند» توصیف می‌شود. بازیکنان نبردهای جنگ جهانی دوم در اقصی‌نقاط دنیا را تجربه می‌کنند و به مناطقی چون جبهه غربی و شرقی اروپا، اقیانوس آرام و آمریکای شمالی می‌روند.

در زمینه بخش چندنفره نیز بازی در هنگام عرضه ۲۰ نقشه خواهد داشت، پیش از این لیک شده بود که بازی ۲۴ نقشه خواهد داشت اما در هر صورت بازی با داشتن ۲۰ نقشه در زمان عرضه رکورد بیشترین تعداد نقشه برای یک Call of Duty را در زمان عرضه خواهد شکست. ۱۶ عدد از این نقشه‌ها همانطور که پیش از این در شایعات گفته شده بود مربوط به تجربه اصلی و بخش 6v6 هستند ولی سایر نقشه‌ها مربوط به یک مد جدید به نام Champion Hill هستند.

به گفته Activision این مد نسل بعدی مد 2v2 Gunfight می‌باشد که در عنوان Call of Duty: Modern Warfare 2019 وجود داشت و در توصیف آن به «مبارزات سریع در مکان‌های کوچک با افراد کم اشاره شد که در آن هشت تیم در مجموعه‌ای از مسابقات در مقابل هم به میدان می‌روند و آخرین تیمی که زنده بماند برنده می‌شود» اشاره شده است.

بخش زامبی‌ها نیز در بازی خواهد بود که به دست Treyarch توسعه می‌یابد که پیش از نیز در لیک‌ها به آن اشاره شده بود. این بخش ادامه دهنده داستان Dark Aether خواهد بود و تمرکزی ویژه روی ترس‌های مخفی‌مانده که قبل از اتفاقات Black Ops Cold War اتفاق افتاده‌اند صحبت می‌کند.

عنوان Warzone نیز همانطور که انتظار می‌رفت گسترش می‌یابد. قرار است نقشه Warzone عوض شود و در حالی که تمام پیشرفت‌های شما به بازی جدید منتقل خواهد شد، بازی به پشتیبانی از پیشرفت و سایر چیزهای مربوط به Call of Duty Modern Warfare و Call of Duty Black Ops Cold War ادامه می‌دهد.

همچنین قرار است Call of Duty Warzone روی PC همراه با یک آنتی‌چیت جدید در دسترس قرار بگیرد و این موضوع همزمان با عرضه نقشه جدید اتفاق می‌افتد. اضافه شدن آنتی‌چیت قطعا یک تغییر مثبت خواهد بود زیرا تقلب در حال حاضر مشکل بزرگی در Warzone است.

در نهایت قابلیت‌های کراس‌پلی و کراس‌ پرگرشن نیز برای Vanguard تایید شد. یک بتا برای بخش چندنفره نیز تایید شده است اما هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد. جزئيات بیشتری از بخش چندنفره و همچنین بخش زامبی بازی در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

همچنین برخلاف شایعاتی که منتشر شده بودند و نشان می‌دادند بازی ۲۷۰ گیگابایت نخواهد بود. اگر نگاهی به بازی در Microsoft Store بیندازید متوجه می‌شوید که نسخه Xbox بازی تنها ۷۵ گیگابایت جا نیاز دارد. طبق گفته‌های "تام هندرسون" (Tom Henderson) حجم بازی در مناطق مختلف متفاوت است و بعضی جاها حجم آن تا ۱۰۰ گیگابایت می‌رسد. البته باز هم ممکن است که ۷۵ گیگابایت تنها بخش داستانی باشد و نصب کردن بخش زامبی‌ و چندنفره حجم بازی بسیار بیشتر شود.

در کنار تمام این‌ها همچنین تایید شد که بازی در Gamescom Opening Night Live نمایش خواهد داشت. "جف کیلی" (Geoff Keighley) با انتشار خبری در توییتر این موضوع را تایید کرد و اظهار داشت که نمایش بخش داستانی بازی در رویداد مذکور اولین نمایش خود را خواهد داشت و همراه با آن "لائرا بیلی" (Laura Bailey) و سازندگان بازی از Sledgehammer Games نیز به عنوان میهمان ويژه در این نمایش همراه او خواهند بود.

یکی از عجیب‌ترین موارد این رونمایی اما مربوط به این می‌شد که هیچ اثری از Activision در معرفی بازی نبود! کمپانی Activision Blizzard اخیرا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و اینطور که به نظر می‌رسد، کمپانی می‌خواهد برند Activision و Call of Duty را از هم دور کند و قدم‌هایی در این زمینه برداشته است. از دلایل اصلی این موضوع نیز می‌توان به این اشاره کرد که کمپانی نمی‌خواهد درگیری‌ها و مشکلات موجود، از نظر تجاری به سری Call of Duty و فروش آن اثر بگذارد.

به گزارش VGC، تریلر رونمایی بازی که شب گذشته منتشر شد، شامل هیچ‌گونه اشاره‌ای به Activision نمی‌شد و در حالی که نام کمپانی در بخش‌های مربوط به کپی‌رایت وجود دارد (که البته باید از لحاظ قانونی وجود داشته باشد)، هیچ‌جای دیگر اثری از نام Activision دیده نمی‌شود.

حتی به هنگام شروع تریلر به جای عبارت «Activision Presents» ما شاهد عبارت «Call of Duty Presents» هستیم و در پایان تریلر نیز جایی که لوگوی توسعه دهندگان بازی نشان داده می‌شود، تنها لوگوهای Sledgehammer Games، Treyarch و Beenox را مشاهده نمود ولی باز هم هیچ‌جا لوگوی Activision وجود ندارد.

هیچکدام از این موارد در گذشته برای تریلر‌های رونمایی سری Call of Duty اتفاق نیفتاده‌اند و هنوز بیانیه‌ای رسمی از طرف Activision حول محور این موضوع منتشر نشده است. اما در هر صورت با توجه به وضعیت بحرانی کمپانی، کارهای انجام شده تا حدی منطقی به نظر می‌رسند. خصوصا که اینگونه موارد ممکن است تاثیر بسیاری منفی‌ای روی فروش بازی و اینگونه موارد بگذراند.

عنوان Call of Duty Vanguard در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برای پلتفرم‌های PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه می‌گردد.

عنوان Quake برای Xbox One / PS4 / PC / Switch در دسترس قرار گرفت؛ افزونه جدید و پشتیبانی از 4K

در نمایشگاه QuakeCon 2021 استودیو id Software اعلام کرد که یک ورژن بهبودیافته از عنوان Quake با قیمت ۱۰ دلار برای پلتفرم‌های PS4 / PC / Xbox One / Switch معرفی‌ کرد و قرار است که در آینده نزدیک آپدیت‌هایی برای PS5 و Xbox Series X|S نیز به شکل رایگان منتشر می‌شوند.

ریمستر منتشر شده تغییری در گیم‌پلی ایجاد نمی‌کند اما پشتیبانی از Widescreen و رزولوشن 4K، همچنین Anti-Aliasing، Depth of Field، مدل‌های بهبود یافته، نورپردازی پویا و چیزهای دیگر در بازی موجود است.

در کنار بازی اصلی و دو افزونه اصلی منتشر شده از بازی که The Scourge of Armagon و Dissolution of Eternity یک افزونه جدید به نام Dimension of the Machine نیز به بازی اضافه شده است. این افزونه که به دست MachineGames توسعه یافته، بازیکنان را به سفری در خرابه‌های گم‌شده می‌برد و در نهایت نیز آن‌ها باید یک دشمن دهشتناک به نام The Machine را از پا در بیاورند. ویژگی‌های دیگر نیز شامل بخش چندنفره به شکل محلی و آنلاین و همچنین کراس‌پلتفرم می‌باشد.

یک نکته خوب دیگر نیز این است که می‌توان مدهای رایگان مثل مراحل اضافی و همچنین Quake 64 را دانلود کرد. هدف‌گیری حرکتی از طریق کنترل ژیروسکوپی نیز روی Switch موجود خواهد بود در حالی که مشترکین Xbox Game Pass Ultimate نیز می‌توانند بازی را از طریق xCloud بازی کنند.

عنوان The Elder Scrolls 5: Skyrim Anniversary Edition معرفی شد، عرضه در ۱۱ نوامبر

یکی از دلایل زیادی که عنوان The Elder Scrolls 5: Skyrim برای آن معروف است، عرضه‌های مجدد و فراوان آن می‌باشد و حالا به نظر می‌رسد که Bethesda می‌خواهد یک‌بار دیگر نیز این کار را انجام دهد و قرار است عنوان The Elder Scrolls 5: Skyrim Anniversary Edition به مناسبت سالگرد ۱۰ سالگی بازی منتشر شود.

در QuakeCon اعلام شد که عنوان The Elder Scrolls 5: Skyrim Anniversary Edition در ماه نوامبر و همزمان با تاریخ عرضه بازی یعنی ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) عرضه می‌گردد و تنها یک عرضه مجدد از بازی نخواهد بود، بلکه شامل محتوای جدیدی که از طریق Creation Club به بازی اضافه می‌گردد خواهد شد. این محتواها شامل مراحل جدید و فعالیت‌های جدید مثل ماهی‌گیری خواهند شد.

کسانی که Special Edition را در اختیار دارند فرصت ارتقای بازی خود را به Anniversary را دارند همچنین کسانی که نسخه مذکور را روی Xbox Series X|S و PS5 دارند در روز عرضه بازی یعنی ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان به یک نسخه بهبود یافته به شکل رایگان دسترسی خواهند داشت.

نسخه Anniversary Edition همچنین شامل ۵۰۰ قطعه محتوای جدید از Creation Club خواهد شد که این موارد شامل چیزهای مختلفی مثل مراحل جدید، دانجن‌های جدید، سلاح، باس‌فایت، جادوها و چیزهای دیگر خواهند شد.

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط