خلاصه اخبار روز: از تاثیر گیم‌پس روی Forza Horizon 5 تا بخش داستانی Vanguard

خلاصه اخبار روز: از تاثیر گیم‌پس روی Forza Horizon 5 تا بخش داستانی Vanguard

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 6 ماه و 16 روز پیش

فهرست مطالب

از مسابقات حرفه‌ای Overwatch 2 در نقشه‌های New York، Havana و Dorado رونمایی شد

در طول هفته برگزاری فینال مسابقات Overwatch League، کمپانی Blizzard Entertainment از ظاهر جدید قهرمانان Bastion و Sombra رونمایی کرد. همچنین مسابقات تدارکاتی مختلفی نیز بین بازیکنان مختلف Overwatch League برگزار شد که این ظواهر را در کنار تغییرات دیگر بازی مثل سیستم Healing، تغییرات کرکتر‌های اصطلاحا «تانک» و سایر موارد را نشان می‌دهد. از آن زمان نیز پیوسته مسابقات بیشتری توسط بازیکنان تیم‌های Dallas Fuel و San Francisco Shock انجام شده است.

با وجود این که نقشه‌های Dorado و Havana از نقشه‌‌های Overwatcch 1 هستند، مورد اول در طول روز جریان داشته و مورد دوم در طول شب. این موضوع باعث می‌شود که حال و هوای نقشه‌ها تغییری بکند اما به طور بنیادین نقشه‌ها یکی هستند. در زمینه مکانیک‌ها، باید گفت که حالا سرعت پر شدن شارژ Ultimate نسبت به بازی اول بسیار آهسته‌تر است. این موضوع باعث می‌شود بازگشت یا اصطلاحا «کامبک» زدن در بازی‌ها سخت‌تر شود.

فصل ۲۰۲۲ از رقابت‌های Overwatch League قرار است روی یک بیلد ابتدایی از Overwatch 2 انجام شود ولی هنگامی که بازی به طور کامل عرضه شود، شامل بخش داستانی نیز خواهد بود. البته تاریخ عرضه بازی هنوز مشخص نیست و ما تنها می‌دانیم که Overwatch 2 برای Xbox One / PS4 / PC / Nintendo Switch در دست توسعه است.

استودیو Codemasters در حال کار روی جاه‌طلبانه‌ترین و بزرگ‌ترین بازی خود در دهه اخیر می‌باشد

اگر دنبال عناوین ریسینگ استودیو Codemasters هستید، هیچ‌گاه لازم نیست زیاد صبر کنید. در یک سال اخیر ما DiRT 5 و F1 2021 را دیدیم، در حالی که GRID Legends نیز در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود، اما به نظر می‌رسد سازندگان سخت مشغول عنوانی هستند که قرار است پس از GRID Legends عرضه گردد، عنوانی که قرار است بسیار بزرگ باشد!

طبق آگهی استخدامی که برای پست مدیر توسعه در Exputer منتشر شده، گویا استودیو Codemasters Cheshire، استودیویی که پیش از این روی بازی DiRT 5 کار کرده بود، در حال کار روی جاه‌طلبانه‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه Codemasters در دهه اخیر می‌باشد. جزئيات اندکی در مورد این بازی در آگهی استخدام وجود دارند اما در هر صورت طبیعیست که انتظار داشته باشیم این عنوان، ریسینگ باشد. این که آیا پروژه مذکور نسخه بعدی از سری DiRT است یا خیر مشخص نیست و گویا باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه رخ خواهد داد.

در مصاحبه‌ای که Codemasters سال گذشته با Gamingbolt انجام داد، طراح ارشد عنوان DiRT یعنی آقای "مایک موریتون" (Mike Moreton) گفت که عناوین سری DiRT Rally قرار است تجربه‌ای شبیه‌‌سازانه ارائه دهند در حالی که بازی‌های اصلی سری DiRT پا جای پای DiRT 5 خواهند گذاشت و تجربه‌ای آرکید‌تر را ارائه خواهند داد.

او گفت: «برای ما، DiRT Rally بیانگر گیمینگ حرفه‌ای خواهد بود، جایی که تمرکز و توجه کلید اصلی می‌باشند و تمرین و مهارت اهمیت زیادی دارند. DiRT 5 اما حالتی کژوال‌تر دارد، ما خواستیم تا بازیکنان مختلف با مهارت‌های مختلف بتوانند مشغول بازی‌های ما شوند و از آن‌ها لذت ببرند.»

«ما با چیزی که در DiRT 5 به دست آوردیم بسیار راضی هستیم، این بازی طوری طراحی شده تا هم رانندگان و بازیکنان حرفه‌ای آن را چالش‌انگیز دریابند و در عین حال بازیکنان کژوال نیز تجربه‌ای عالی از بازی کسب کنند. در آینده ما می‌خواهیم بازی‌های DIRT هویت خود را داشته باشند و از فرانچایز DiRT Rally دور بمانند.»

احتمالا زمان زیادی بگذرد تا اخبار جدیدی از عنوان جدید استودیو Codemasters Cheshire بشنویم اما با توجه به موارد ذکر شده در آگهی استخدام، عنوانی که در دست توسعه قرار دارد، چیز جالبی خواهد بود.

طراح ارشد Dying Light 2 Stay Human می‌گوید همه مهارت‌های بازی بسیار گسترده هستند

انتظار می‌رفت عنوان Dying Light 2 Stay Human در دسامبر پیش رو عرضه شود اما متاسفانه تاخیر دیگری شامل حال بازی شد. دلیل این اتفاق طبق گفته‌های سازنده برای پولیش کردن بیشتر بازی بود و طراح ارشد بازی آقای "تیمون اسمکتالا" (Tymon Smektala) نیز جزئیات فراوانی از این موضوع را در مصاحبه‌ای با مجله EDGE ارائه داد. او گفت که دو ماه بیشتری که به وقت توسعه بازی اضافه شده، شامل چک کردن مجدد همه چیز در بازی و رفع کردن ایرادات می‌شود.

او گفت: «ما به دنبال چک کردن مجدد همه چیز در بازی هستیم. روند توسعه Dying Light 2 کامل شده است، سیستم‌های مختلف توسط افراد زیادی ساخته شده‌اند و به حدی رسیده‌اند که تنها با یک کلیک می‌توان آن‌ها را در بازی استفاده کرد، اما در عین حال ما ایرادات کوچکی را می‌یابیم که هنگام توسعه از دست سازندگان در رفته‌اند و این موارد را درست می‌کنیم.»

«به طور کلی این موارد فیکس‌های ساده‌ای هستند اما به عنوان یک استودیو سازنده بازی، شما می‌خواهید بارها و بارها بازی را تست کنید تا تمام مشکلات آن را بیابید. این دو ماه اضافی، به ما کمک می‌کند تا این مشکلات را حل کنیم و حتی چند عدد Easter Egg نیز در بازی قرار دهیم.»

«ما تنها نیاز به زمان بیشتری داشتیم تا به طور کلی نگاهی به بازی بیاندازیم، مثلا یک Control Tower نیاز به راه‌های بیشتری برای فرودآمدن دارد و ما باید این تغییر را در بازی اعمال کنیم. به طور کلی طرز فکر شما در مورد سازندگان، باید مشابه طرز فکر شما در مورد مصرف‌کنندگان باشد.»

همچنین اسمکتالا در مورد مهارت‌هایی که پروتاگونیست بازی یعنی Aiden Caldwell دارد، گفت که تک تک آن‌ها بسیار گسترده خواهند بود و به شما قابلیت‌های جدیدی را می‌دهند که می‌توانید به شکل فوری آن را روی دشمنان امتحان کنید.

«سخت است دنباله‌ای برای بازی‌ای (Dying Light) بسازید که انطعاف پذیری زیادی در زمینه قدرت‌ها و قابلیت‌ها داشت. شما تاکنون ۵۰ ساعت، ۱۰۰ ساعت یا شاید ۲۰۰ ساعت صرف کردید تا قدرت‌های زیادی در بازی داشته باشید و حالا باید مجددا همین کار را در از اول انجام دهید. تعدادی از مهارت‌های عنوان قبلی صرفا نقشی تزئینی داشتند و صرفا تغییر کوچکی در Attributeها ایجاد می‌کردند. در Dying Light 2، هر کدام از مهارت‌ها بسیار گسترده‌اند و هرکدام به شما یک قابلیت جدید می‌دهند تا با آن به جنگ دشمنان بروید.»

در مورد بهبود مکانیک‌های قبلی مثل Grappling Hook نیز باید گفت که فیزیک موجود در بازی نسبت به نسخه اول بسیار واقع‌گرایانه‌تر شده است.

«در Dying Light 2، قابلیت Grappling Hook شبیه طناب تارزان است. شما از آن استفاده می‌کنید تا در محیط‌های مختلف تاب بخورید و همه چیز با فیزیک بسیار بهتری اجرا می‌شود. شما به هنگام انجام دادن حرکات پارکور حس بسیار لذت‌بخشی را تجربه می‌کنید، خصوصا وقتی فاصله زیادی میان شما و سطح بعدی وجود دارد و بعد چیزی پیدا می‌کنید که می‌تواند به Grappling Hook متصل شود و سپس از محیطی که در آن هستید به محیط رو به رو تاب می‌خورید و پارکور خود را ادامه می‌دهید.»

«از آغاز پروژه ما توجه ویژه‌ای به این وسیله داشتیم و پیوسته دنبال این بودیم فرمولی پیدا کنیم که به ما اجازه دهد تا آن را در بازی نگه داریم و در عین حال به جای جایگزینی مکانیک‌های بازی، مکمل آن‌ها باشد.»

عنوان Dying Light 2 Stay Human در تاریخ ۴ فوریه (۱۶ بهمن) برای پلتفرم‌های PC / Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / Nintendo Switch عرضه می‌گردد. لازم به ذکر است نسخه Nintendo Switch براساس سرویس ابری خواهد بود.

بازی‌های N64 در اروپا از طریق Nintendo Switch Online با رفرش‌ریت ۶۰ هرتز اجرا می‌شوند

رونمایی از Nintendo Switch Online + Expansion Pack در طول آخرین رویداد Nintendo Direct انجام شد، از آن جایی که این افزونه نوید آوردن بازی‌های N64 و Sega Genesis به سرویس آنلاین می‌داد و این موضوع نیز منجر شد که مورد استقبال بسیار قرار بگیرد اما بعضی بخش‌های آن نیز با نظرات منفی رو به رو شد. برای مثال، بسیاری بودند که می‌ترسیدند مشترکین منطقه اروپا مجبور شوند نسخه‌های PAL عناوین را تجربه کنند، موضوعی که منجر به اجرای همه بازی‌ها با رفرش‌ریت ۵۰ هرتز می‌شود، در حالی که نسخه NTSC بازی را روی ۶۰ هرتز اجرا خواهد کرد.

حالا اما Nintendo سریعا شفاف‌سازی کرد و گفت که اوضاع از این قرار نخواهد بود. صفحه رسمی نینتندو در توییتر اعلام نمود که مشترکین در اروپا نیز می‌توانند نسخه ۶۰ هرتز تمام بازی‌های N64 را اجرا کنند. بعضی بازی‌ها نیز به بازکینان اجازه می‌دهند تا نسخه‌های اصلی که PAL بودند را اجرا بنمایند، نسخه‌های PAL همچنین انتخاب‌های بیشتری در زمینه زبان ارائه می‌دهند.

در چند هفته اخیر سوال‌های زیادی در مورد این موضوع پرسیده شد و خوب است که ببینیم نینتندو به آن‌ها پاسخ داده است، خصوصا پاسخی که همه را راضی می‌کند.

افزونه Nintendo Switch + Expansion Pack در اواخر اکتبر عرضه می‌شود اما تاریخ عرضه مشخصی برای این افزونه اعلام نشده است. در عین حال شایعات مربوط به اضافه شدن بازی‌های Game Boy و Game Boy Color نیز پیوسته وجود دارند و انتظار می‌رود که به زودی شاهد اضافه شدن آن‌ها به سرویس Nintendo Switch Online باشیم.

ممکن است سری FIFA به EA Sports FC تغییر نام دهد!

ممکن است عنوان تازه منتشر شده FIFA 22 یکی از آخرین یا حتی آخرین عنوان سری فوتبالی محبوب با این نام باشد. اخیرا EA اظهار داشت که قصد دارد تا نام بازی‌های FIFA را عوض کرده و آن‌ها را چیز دیگری خطاب کند، آن‌ها همچنین گفتند که اگر قرارداد مربوطشان با FIFA لغو شود، هنوز لایسنس‌های بسیار وجود دارد که در بازی وجود خواهند داشت و تنها چیزی که عوض می‌شود نام سری خواهد بود.

حالا به تازگی اخباری منتشر شده که طبق آن‌ها ممکن است این اتفاق بسیار زودتر از آن چه فکرش را می‌کنید رخ دهد. به گزارش VGC، کمپانی EA اخیرا فایل‌هایی را برای نام‌تجاری EA Sports FC را از طریق هردوی UK Intellectual Property Office و  European Union Intellectual Property Office ثبت کرده است.

بیان این موضوع که ممکن است عناوین بعدی فرانچایز شبیه‌ساز فوتبالی FIFA نامیده نشود، تعجب بسیاری را برانگیخت و حالا ثبت این تریدمارک‌ها دقیقا مدتی پس از صحبت‌های انجام شده، بیانگر این است که گویا کمپانی به شکل جدی به دنبال تغییر نام این سری می‌باشد. این که چقدر این تغییرات سریع خواهد بود هنوز مشخص نیست.

در هر صورت عنوان FIFA 22 روی پلتفرم‌های PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC / Stadia در دسترس می‌باشد و دارندگان Nintendo Switch نیز تحت عنوان FIFA 22 Legacy Edition به این بازی دسترسی خواهند داشت.

اطلاعات جدیدی از عنوان Forza Horizon 5 منتشر شد

سازندگان Forza Horizon 5 در مورد تاثیر سرویس Xbox Game Pass روی ساخت بازی صحبت کردند. با توجه به این که سرویس Xbox Game Pass چقدر برای مایکروسافت موفقیت آمیز بوده (در سال جاری اعلام شده بود که سرویس ۱۸ میلیون مشترک دارد)، تعجب برانگیز نیست که ببینیم عناوین مختلف تاثیر زیادی از این سرویس می‌گیرند.

عنوان Forza Horizon 5 که به دست استودیو Playground Games توسعه می‌يابد مثال خوبی از این نظر است. نسخه قبلی بازی نیز روی Game Pass بسیار محبوب بود، حتی با وجود این که به هنگام عرضه‌اش این سرویس وجود نداشت.

حالا در مصاحبه‌ای با Press-Start، کارگردان هنری بازی آقای "مایک براون" (Mike Brown) گفت که تیم سازنده به ساخت یک بازی خوب Game Pass عادت کرده‌اند و اشاره نمود که «شما باید نگاه دیگری به چیزها داشته باشید.» طبق گفته‌های او برگشت بازیکنان بعد از ماه‌ها، یکی از این موارد است. «این موارد به هنگام توسعه بازی‌های Game Pass صادقند. ممکن است شخص دیگر این بازی را نصب نکند اما نکته اصلی اینجاست که او همیشه این بازی را دارد. شما همیشه روی داشبورد کنسول آن‌ها هستید و احتمالش بالاست که مجددا به بازی کردن آن بپردازید.»

آقای براون همچنین اشاره کرد که موفقیت عنوانی روی این سرویس، وابستگی زیادی به المان‌های اجتماعی بازی نیز دارد، اتفاقی که با Forza Horizon 4 هم شاهد آن بودیم.

«وقتی یکی از دوستان شما به انجام این بازی می‌پردازد، همه دوستان شما که مشترک Game Pass هستند نیز آن بازی را در اختییار دارند. اگر ویژگی‌های اجتماعی مختلف در بازی باشند، شما می‌توانید به راحتی به دوستان خود بگویید که می‌خواهید با آن‌ها Co-Op بازی کنید، بنابرین در این صورت بازی ساخته شده توسط شما روی Game Pass قرار دارد، عملکرد بهتری خواهد داشت.»

در مورد این که چه بخش‌هایی از Forza Horizon 5 با تصور وجود گیم‌پس ساخته‌شده‌اند، بخش‌هایی مثل Festival Playlist دیده می‌شوند. این رویدادها هفتگی برگزار خواهند شد و شرکت کنندگان جوایز مختلفی از آن دریافت می‌کنند. «محتوای موجود در این بخش کاملا به اندازه است، این محتواها آنقدر جدید هستند که شما می‌توانید بلافاصله به سراغ آن‌ها بروید و سپس بعد از چند روز دوباره چیزهای جدیدی در دسترس قرار می‌گیرند. این موضوع می‌تواند باعث موفقیت شدید بازی روی Game Pass شود.»

این موضوع همچنین توضیحی در مورد فلسفه پشت بخش Horizon Arcade به ما می‌دهد، بخشی که در آن انواع و اقسام بازی‌های کوچک چندنفره وجود دارند.

بازی همچنین از نظر بصری یکی از بهترین بازی‌های Xbox One‌ می‌باشد!‌ پیش‌نمایش‌های این عنوان اخیرا منتشر شدند و کارگردان هنری بازی یعنی آقای مایک براون در مورد بخش‌های مختلف این بازی صحبت کرد. او در ادامه مصاحبه خود با Press-Start گفت که «من فکر نمی‌کنم که ما Initial Drive را برای نسخه Xbox One‌عرضه کرده باشیم، اما لودینگ‌اسکرین‌ها در بازی وجود دارند بله. بازی از نظر بصری روی Xbox One خیلی خوب به نظر می‌رسد اما این کنسول SSD ندارد، بنابرین محدودیت‌هایی از این جهت دیده می‌شود.»

بخش Initial Drive قسمتی است که در آن جلوه‌های بصری بازی و ماشین‌های مختلف نشان داده می‌شوند، این بخش همیشه با سری بوده است.

او همچنین در مورد پروسه کاهش جلوه‌های بصری برای Xbox One صحبت کرد و گفت: «اگر شما یک توسعه دهنده PC باشید، عادت دارید که تکنولوژی خود را به گونه‌ای تغییر دهد که روی دستگاه‌های ضعیف‌تر نیز اجرا شوند، زیرا روی پلتفرم PC، هرچه سخت‌افزار موردنیاز عنوانی را کاهش دهید، مردم بیشتری می‌توانند به انجام آن بپردازند و پروسه ضعیف‌کردن جلوه‌های برای بازی برای اجرا روی Xbox نیز کاملا مشابه بود. من فکر می‌کنم این بازی یکی از زیبا‌ترین عناوین Xbox One است.»

«معتقدم مردم خیلی از آن لذت خواهند برد، نسخه Xbox One قرار نیست به زیبایی Xbox Series X باشد، قرار نیست فاقد بارگذاری باشد اما معتقدم روند ساخت آن همانند بهینه کردن بازی برای اجرا روی PCهای ضعیف‌تر بود و فکر می‌کنم وقتی عرضه شود، مردم از آن خوشحال خواهند شد.

در هر صورت، سخت است بدون دیدن ویدیوهای گیم‌پلی نسخه Xbox One نظر خاصی در مورد آن دهیم اما با وجود این که چقدر Forza Horizon 4 روی سخت‌افزارهای نسل قبلی خوب به نظر می‌رسید، منطقی است که Playground Games کاری کند تا دنباله آن نیز همانقدر زیبا یا حتی بهتر به نظر برسد.

در نهایت نیز جدیدترین ویدیو منتشر شده از بازی نشان داده Performance Mode در مقابل Quality Mode می‌باشد. وب‌سایت IGN اخیرا یک ویدیو مقایسه برای این عنوان ریسینگ منتشر نمود که در آن Quality Mode و Performance Mode مورد بررسی قرار می‌گیرند.

حالت Performance رزولوشن 4K و فریم‌ریت ۶۰ فریم بر ثانیه را روی Xbox Series X ارائه می‌دهد، در این حالت همچنین بخشی از جلوه‌های بصری بازی کاهش یافته‌اند تا از به دست آمدن عملکرد روان اطمینان حاصل شود. Quality Mode نیز روی رزولوشن 4K و فریم‌ریت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌گردد.

روی کنسول Xbox Series S نیز بازی با رزولوشن 1080p و فریم‌ریت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. به طور کلی به نظر می‌رسد حالت Performance Mode برای علاقه‌مندان به بازی‌های ریسینگ بهتر می‌باشد.

عنوان Forza Horizon 5 در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) برای پلتفرم‌های Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه می‌گردد و روز اول نیز از طریق Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.

جدیدترین تریلر Call of Duty: Vanguard بخش داستانی بازی را به تصویر می‌کشد

تریلر جدیدی برای عنوان Call of Duty: Vanguard که به دست استودیو Sledgehammer Games توسعه می‌يابد منتشر شده و ظاهرا پس از مدت‌ زیادی که فقط بخش چندنفره بازی نشان داده می‌شد، این تریلر تمرکز بیشتری روی بخش داستانی بازی دارد. در این تریلر جنگ‌های مختلفی که بازیکنان در آن خواهند جنگید نشان داده می‌شود، از اقیانوس آرام گرفته تا آمریکیا شمالی و جبهه‌های غربی و شرقی.

بخش داستانی این عنوان که همانند پیش‌زمینه‌ای برای Task Force One به حساب می‌آید، روایتگر نبرد Arthur Kingsley، Polina Petrova، Wade Jackson و Lucas Riggs علیه نازی‌هاست. همچنین بازی در دنیایی موازی جریان دارد که بخش اصلی آن بعد از مرگ هیتلر است، حالا Heinrich Freisinger که رئیس گشتاپو بوده مسئول همه چیز شده و وظیفه Task Force One می‌باید که آن را متوقف کند.

البته این تنها یکی از بخش‌های داستانی بازی خواهد بود، Zombie Mode که به دست Treyarch توسعه می‌یابد هم داستان مخصوص خودش را دارد.

عنوان Call of Duty: Vanguard در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC عرضه می‌گردد.

اعضای GOG بیانیه‌ای در مورد حذف کردن Hitman از GOG Store منتشر کرد

اخیرا عرضه عنوان Hitman 2016 که توسط IO Interactive ساخته شد، روی GOG Store باعث بحث و جدل‌های زیادی شده است و همه این‌ها ناشی از وجود DRM روی این بازی می‌باشد. کمپانی GOG نیز در پاسخ به این بحث و جدل‌ها بازی را از Store حذف نمود و یکی از مدیران کمپانی نیز به خاطر شرایط پیش آمده عذرخواهی کرده است.

مدیرعامل روابط عمومی GOG در انجمن رسمی این کمپانی اعلام کرد که GOG هنوز در حال بررسی اوضاع می‌باشد و تا زمان بررسی بازی از Store حذف شده است زیرا پارامتر‌های مختلف آن برخلاف سیاست DRM-FREE کمپانی بود. باید ببینیم که آیا Hitman بدون DRM به این فروشگاه برمی‌گردد یا خیر.

آن‌ها نوشتند: «ما هنوز در حال مذاکره با IO Interactive در مورد عرضه این عنوان هستیم. امروز ما HITMAN GOTY‌ را از کاتالوگ GOG حذف نمودیم و همانطور که خیلی از شماها گفتید، نباید در حالت فعلی‌اش آن را عرضه می‌کردیم.«

«ما از همه شما عذر می‌خواهیم و عصبانیت شما را از این شرایط درک می‌کنیم. شما را ناامید کردیم ولی از شما ممنونیم که صدای خود را به ما رساندید، در عین صداقت، شما نشان دادید که چقدر GOG را دوست دارید و برایش اهمیت قائل می‌شوید.»

استودیو IO Interactive نیز به خاطر سیاست‌های مربوط به DRM همیشه متصل به اینترنت در عناوین HITMAN با مشکلات زیادی مواجه شده است، با وجود این که بازی تک‌نفره می‌باشد، بازیکنان همیشه باید به اینترنت وصل باشند تا چالش‌ها را انجام دهند و در عین حال اتصال به سرور نیز در این بازی از وضعیت خوبی برخوردار نبوده است. باید ببینیم چه رخ خواهد داد و سیاست‌های IO تغییر می‌کند یا خیر.

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط