خلاصه اخبار روز: از نمایش‌های جدید Halo Infinite تا لانچ عالی Metroid Dread

خلاصه اخبار روز: از نمایش‌های جدید Halo Infinite تا لانچ عالی Metroid Dread

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 6 ماه و 18 روز پیش

فهرست مطالب

عنوان Final Fantasy 16 به حکومت خود در صدر جدول موردانتظارترین عناوین Famitsu ادامه می‌دهد

مجله‌ ژاپنی Famitsu آخرین جدول موردانتظارترین بازی‌های پیش روی خود را منتشر نمود، عناوین این جدول از طریق رای‌های خوانندگان انتخاب می‌شوند و نتایج هفته گذشته نیز همان چیزی شد که می‌شد از قبل پیش‌بینی کرد. عنوان Final Fantasy 16 که در صدر جدول هفته پیش قرار داشت (و البته هفته‌های قبل از آن) در صدر باقی‌ مانده و اختلاف زیادی را هم با عنوان بعدی خود در جدول یعنی Shin Megami Tensai بوجود آورده است.

در عین حال عنوان Pokemon Brillant Diamond and Shining Pearl نیز هنوز در جایگاه سوم قرار دارد. در اصل تنها تغییر ۵ عنوان برتر نسبت به جدول هفته قبل این می‌باشد که دنباله The Legend of Zelda: Breath of the Wild در جایگاه چهارم قرار گرفته و Bayonetta 3 در جایگاه پنجم، در واقع این دو بازی جای خود را با هم عوض کردند.

بعد از این‌ها عنوان Super Robot Wars 30 جهش قابل توجهی را داشت و تا رتبه ششم بالا آمد و عنوان Metroid Dread (که به هنگام رای‌گیری جدول عرضه نشده بود) را به جایگاه هفتم راند. عناوین Pokemon Legends: Arceus، Splatoon 3 و Ushiro نیز به ترتیب در جایگاه‌های هشتم، نهم و دهم قرار گرفته‌اند.

جدول موردانتظارترین عناوین Famitsu با رای خوانندگان که از ۱۶ (۲۵ شهریور) تا ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) انتخاب شده است:

1. [PS5] Final Fantasy 16 – 641 votes
2. [NSW] Shin Megami Tensei 5 – 576 votes
3. [NSW] Pokemon Brilliant Diamond/Shining Pearl – 525 votes
4. [NSW] The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 – 491 votes
5. [NSW] Bayonetta 3 – 456 votes
6. [PS4] Super Robot Wars 30 – 325 votes
7. [NSW] Metroid Dread – 307 votes
8. [NSW] Pokemon Legends: Arceus – 289 votes
9. [NSW] Splatoon 3 – 281 votes
10. [NSW] Ushiro – 252 votes

ممکن است Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition روی پلتفرم‌های Xbox Series X|S و PS5 قیمتی معادل ۷۰ دلار داشته باشد

بعد از هفته‌ها لیک‌ و شایعات مختلف، بالاخره هفته گذشته عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition به شکل رسمی معرفی شد و تایید گشت که قرار است Rockstar نسخه‌های مدرن و ریمستر شده عناوین GTA 3، GTA Vice City و GTA San Andres را در سال جاری به کنسول‌های مدرن بیاورد.

البته اعلامیه بازی بسیار خلاصه شده بود و اطلاعات زیادی در مورد مجموعه داده نشد، اطلاعاتی مثل این که قیمت بازی روی پلتفرم‌های مختلف چقدر خواهد بود. حالا اما اینطور که به نظر می‌رسد، گویا این بخش از جزئيات بازی نیز لیک شده است. طبق لیست‌هایی که در پایگاه‌های یکی از خرده فروش‌ها دیده شده، عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition قیمتی معادل ۷۰ دلار روی PS5 و Xbox Series X|S خواهد داشت.

لازم به ذکر است نسخه عادی روی PS4 / Xbox One / Nintendo Switch همان ۶۰ دلار خواهد بود. البته قیمت هیچوقت قرار نیست تضمینی برای کیفیت محصول باشد اما این موضوع بیانگر این می‌باشد که احتمالا این ریمستر‌ها صرفا یک پورت ساده نخواهند بود و شامل تغییرات و بهبودهای قابل توجهی می‌شوند.

این مجموعه قرار است در سال جاری عرضه شود و احتمالا به زودی کمپانی Rockstar اطلاعات بیشتری از آن منتشر کند.

سازنده Back 4 Blood به دنبال این است تا راهی برای مشکلات مربوط به بخش داستانی تک‌نفره پیدا کند

عنوان Back 4 Blood همانند بازیابی مورد انتظار سری Left 4 Dead به نظر می‌رسد، عنوانی که کمپانی Valve هیچ‌گاه سعی نکرد آن را بسازد و به همین خاطر بعید نبود که عنوان شوتر استودیو Turtle Rock موفق شد تا هایپ زیادی را دور خود جمع کند. اصل بازی این است که به شکل Co-Op تجربه شود اما اینطور که به نظر می‌رسد کسانی که می‌خواهند تک‌نفره بازی کنند، کار بسیار سختی دارند!

اخیرا مشخص شد کسانی که بخش داستانی Back 4 Blood را به شکل تنها بازی کرده‌اند با مشکلات قابل توجهی رو به رو شده‌اند، از این مشکلات می‌توان به عدم باز شدن اچیومنت‌ها، به دست نیادمدن Supply Points (که در بازی برای پیشرفت نیاز هستند)، ضبط نشدن آمار و سایر موارد نام برد. قابل درک است که این موضوع باعث ناخشنودی بسیاری از طرفداران شد.

حالا اما استودیو Turtle Rock به این موضوع واکنش نشان داده و در صفحه رسمی توییتر خود گفته که در مورد این مشکلات اطلاع دارد و به دنبال کشف راه‌هایی برای حل کردن این کشلات می‌باشند. هنوز گفته نشده که چه زمانی می‌توانیم منتظر این فیکس باشیم و اصلا این فیکس به چه شکلی خواهد بود اما سازندگان گفتند که:

«به محض این که راهی پیدا کنیم تا این اتفاق رخ دهد، به شما خبر می‌دهیم.» اینطور که به نظر می‌رسد راهی وجود ندارد جز این که امیدوار باشیم این فیکس‌ها زودتر عرضه شوند.

عنوان Back 4 Blood در تاریخ ۱۲ (۲۰ مهر) اکتبر برای پلتفرم‌های PS5 / PS4 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه می‌شود.

ممکن است به زودی پچ بزرگی برای Returnal منتشر شود

عنوان Returnal از نظر تجاری و همچنین نمرات موفقیت بسیار زیادی را کسب کرد و با وجود این که زمان قابل توجهی از عرضه آن می‌گذرد، به نظر می‌آید بازی هنوز زنده است. ممکن است استودیو سازنده بازی یعنی Housemarque پشت صحنه‌های روی آپدیت جدیدی از بازی کار کرده باشد و گویا قرار است این آپدیت به زودی عرضه گردد!

طبق دیده‌های اکانت توییتری PlayStationSize، آپدیت جدیدی برای Returnal در بک‌اند PSN‌دیده شده است که حدودا ۶ گیگابایت حجم دارد. با توجه به حجم آپدیت، می‌توان گفت که پچ بزرگی به حساب می‌آید و ممکن است این پچ قابلیت‌ها یا محتوای جدیدی را به بازی اضافه کند. عدم وجود قابلیت سیو کردن در وسط ران‌ها از ابتدای عرضه بازی حس می‌شد و می‌توان گفت که این ویژگی به جرات مورد انتظارترین ویژگی این بازی است و احتمال می‌رود که در این آپدیت شاهد آن باشیم.

عنوان Returnal به شکل انحصاری برای پلتفرم PS5‌ در دسترس است. همچنین استودیو سازنده بازی یعنی Housemarque پیش از این در سال جاری به دست PlayStation خریده شد و استودیو فنلاندی تاکنون بارها گفته است که بازی بعدی‌اش از Returanl بزرگ‌تر خواهد بود.

استودیو عنوان شایعه شده Metal Gear Solid 3 Remake در حال کار روی ریمیک یک بازی اکشن AAA می‌باشد

اخیرا گزارشی منتشر شده بود که طبق آن کمپانی Konami چراغ سبز ساخت ریمیک عنوان Metal Gear Solid 3: Snake Eater را داده است، عنوانی که گویا توسط یک استودیو سنگاپوری که متخصص پورت‌های مختلف می‌باشد یعنی Virtuos در دست توسعه می‌إاشد و حالا اینطور که به نظر می‌رسد با انشار گزارش‌های جدید کم کم دارد مهر تاییدی بر این اتفاق می‌خورد.

طبق دیده‌های یکی از کاربردان توییتر، صفحنه یکی از کارکنان سابق این استودیو در پلتفرم LinkedIn نشان می‌دهد که این استودیو در حال روی همچنین پروژه‌ای می‌باشد. آقای "ژیانگ لی" (Zhiyang Li) که تا ژوئن ۲۰۱۹ در استودیو Virtuos نقش مهندس نرم‌افزار را داشت در صفحه LinkedIn خود می‌گوید که روی یک پروژه معرفی نشده که ریمیک یک بازی اکشن ماجراجویی AAA بود کار کرده است. در حالی که جزئیاتی از پروژه مذکور دیده نمی‌شود، ذکر شده که بازی روی همه پلتفرم‌ها از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند.

طبق گزارش مذکور انتظار می‌رود که کمپانی Konami‌به زودی بازیابی‌های پیش روی خود را معرفی کند، بازیابی‌هایی که انتظار می‌رود شامل یک عنوان Castlevania و همچنین پروژه موردانتظار Silent Hill باشد، احتمالی در سال ۲۰۲۲ این اتفاقات رخ دهد و انتظار می‌رود در همان زمان نیز در مورد ریمیک Metal Gear Solid 3 که توسط Virtuos توسعه می‌یابد نیز بشنویم.

کمپانی Tencent حدود ۲۲ درصد از سهام Bloober Team را خرید

غول چینی دنیای تکنولوژی یعنی Tencent در انواع و اقسام بخش‌های مربوط به تکنولوژی سرک کشیده و در بسیاری از آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است و پیرو این موضوع نیز کمپانی‌های زیادی در دنیای گیم همکاری‌هایی با این کمپانی دارند. از سهام این کمپانی در Klei Entertainment گرفته تا Dontnod Entertainment و حتی سرمایه‌گذاری عظیم انجام شده روی PlatinumGames و در نهایت نیز خرید Sumo Digital، کمپانی پیوسته سعی کرده خود را در جهات مختلف گسترش دهد.

اخیرا نیز این غول چینی اقدام به خرید سهام بخشی از کمپانی مشهور توسعه دهنده عناوین ترسناک یعنی Bloober Team کرد.

اعلام شده که Tencent حدودا ۱۹.۵ میلیون دلار هزینه کرده تا ۲۲ درصد از سهام توسعه دهنده لهستانی را بخرد، این خرید از طریق Serene Century Limited انجام شد. حالا Tencent بزرگ‌ترین سهامدار Bloober Team به شمار می‌آید.

پیش از این در سال جاری استودیو Bloober Team گفت که آن‌ها نمی‌خواهند کل استودیو را بفروشند و در عوض می‌خواهند مستقل بمانند و حاضر نیستند ریسک کنند تا اهداف خود را به خطر بیاندازند و این که به شکل کامل توسط کمپانی دیگری خریده شوند، با فرهنگ آن‌ها متناقض خواهد بود.

این استودیو در حال حاضر روی پروژه‌های مختلفی کار می‌کند، یکی از آن‌ها بازی جدیدی از سری Layers of Fear می‌باشد و دیگری نیز طبق شایعه‌ها عنوانی مربوط به سری Silent Hill است، خصوصا که اخیرا Konami و Bloober Team پیمان‌نامه‌ای جهت همکاری‌های استراتژیک امضا نمودند.

یک مسابقه کامل از بخش چندنفره Halo Infinite با تنظیمات رقابتی این هفته نشان داده می‌شود

در هفته‌های اخیرا عنوان Halo Infinite سروصدای زیادی کرده است و بخش زیادی از این سروصداها نیز به خاطر دومین بتای منتشر شده از بازی بوده است، بتایی که به بازیکنان زیادی اجازه داد تا به تجربه این بازی بپردازند و ببینند که بخش چندنفره این عنوان چطور به نظر می‌رسد و طبق بازخوردهای منتشر شده، می‌توان گفت که این بخش بسیار خوب است!

البته قرار است پیوسته‌ چیزهای بیشتری هم از بازی منتشر شوند. برای مثال این هفته ما جزئيات کاملی از بخش تنظیمات تجتماعی بازی می‌بینیم و قرار ا است بلاگ Halo Waypoint آپدیت شود و در جزئیاتی از بخش چندنفره و اجتماعی بازی منتشر گردد.

در کنار این موضوع، قرار است یک مسابقه کامل از بخش چندنفره بازی ببینیم که با تنظیمات رقابتی و رنک انجام می‌شود. این موضوع در توییتر توسط مدیر بخش Halo eSport یعنی آقای "تاهیر تاشی حسنججیک" (Tahir “Tashi” Hasandjekic) و مدیر روابط عمومی 343 Industries یعنی "جان یونژک" (John Junyszek) تایید شد.

در عین حال استودیو 343 Industries بارها گفته است که پیش از عرضه بازی چیزهای جدیدی از بخش تک‌نفره آن نیز به نمایش خواهند گذاشت و انتظار می‌رود پیش از دسامبر چیزهای زیادی از بازی ببینیم.

عنوان Halo Infinite در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S / Xbox One / PC عرضه می‌گردد.

کارگردان عنوان Bloodborne یعنی آقای Masaaki Yamagiwa به Team Ninja پیوست

اخیرا PlayStation اقدام به تعطیل کردن استودیو SIE Japan Studio نمود و آن استودیو را تحت عنوان Team Asobi زنده کرد، این موضوع همانطور که انتظار می‌رفت باعث شد بسیاری از کارکنان و افراد مستعد کمپانی را ترک کنند. یکی از آن‌ها آقای "ماساکی یاماگیوا" (Masaaki Yamagiwa) بود، کسی که تهیه کننده عناوینی همچون Bloodborne، Deracine و Tokyo Jungle به شمار می‌رود.

حالا به نظر می‌رسد که او به تیم دیگری پیوسته است. با تایید استودیو توسعه دهنده عناوینی مثل Ninja Gaiden و Nioh، یعنی Team Ninja، یاماگیوا به آن‌ها پیوسته است. هنوز گفته نشده که او قرار است در این استودیو روی چه عنوانی کار کند یا این که آیا او در روند توسعه آخرین عنوان استودیو Stranger of Paradise Final Fantasy Origin نقش دارد یا خیر.

سابقه یاماگیوا گویای چیزهای زیادی است و وجود او قطعا می‌تواند کمک بسیار زیادی به استودیو Team Ninja بکند.

عنوان Metroid Dread سریع‌ترین فروش را میان بازی‌های سری Metroid در بریتانیا داشت

داده‌های مربوط به فروش بازی‌های فیزیکی در بریتانیا در هفته گذشته منتشر شدند و اینطور که به نظر می‌آید هفته گذشته پر از اتفاقات مختلف بوده است، چهار عرضه جدید در ۱۰ بازی برتر وجود دارند. البته در رتبه اول مثل هفته گذشته عنوان FIFA 22 وجود دارد، عنوانی که هفته گذشته در اولین هفته عرضه خود نیز در همین جایگاه قرار گرفته بود و موفق شد این هفته هم جایگاه خود را حفظ کند.

البته فروش بازی نسبت به هفته قبل افتی ۵۸ درصدی داشت و در عین حال فروش فیزیکی بازی نسبت به FIFA 21 در همین بازه زمانی در سال گذشته، ۳۲ درصد پایین‌تر است. البته فروش کلی بازی با احتساب فروش‌های دیجیتالی تا بدینجا بیشتر از FIFA 21 در بازه زمانی یکسان می‌باشد.

عنوان Far Cry 6 نیز در جایگاه دوم کار خود را آغاز کرد و ۴۷ درصد از فروش آن نیز به پلتفرم PS5 اختصاص داشت، به ترتیب نیز ۲۴ درصد و ۲۹ درصد نسیب پلتفرم‌های PS4 و Xbox بود. فروش فیزیکی بازی نسبت به نسخه قبلی‌اش کمتر می‌باشد و بازی به هنگام لانچ خود افتی ۷۰ درصدی را نسبت به Far Cry 5 می‌بیند. البته یکی از موثرترین فاکتورهای این موضوع افزایش فروش بازی‌های دیجیتالی به طور کلی می‌باشد و کاهش فروش‌های فیزیکی تاثیر زیادی روی فروش کلی بازی‌ها نذاشته است.

عنوان Metroid Dread نیز کار خود را با قرارگیری در جایگاه سوم آغاز کرد و در کنار موفقیت‌هایش در زمینه نقد‌ها و امتیازات، موفقیت خوبی را در زمینه تجاری نیز تجربه می‌کند. بازی موفق شد تا سریع‌ترین فروش را میان عناوین سری Metroid داشته باشد و عنوان منتشر شده در سال ۲۰۰۷ یعنی Metroid Prime 3: Corruption را به رتبه دوم تنزل دهد.

بازی همچنین در هنگام عرضه، سه و نیم برابر عنوان قبلی دوبعدی سری، یعنی Metroid: Samus Returns فروخت. لازم به ذکر است این عنوان موفق شد تا پنجمین لانچ بزرگ برای یک بازی Switch در بریتانیا در سال جاری را داشته باشد.

به کمک عرضه Switch OLED فروش‌های نرم‌افزاری این پلتفرم به طور کلی ۲۶ درصد بیشتر از هفته قبل شده‌اند و عناوین زیادی نیز از این افزایش فروش بهره بردند.

در نهایت نیز عنوان Alan Wake Remastered وجود دارد که چهارمین عرضه جدید لیست تاپ ۱۰ می‌باشد، ۶۳ درصد از فروش این عنوان روی PS5، ۲۱ درصد روی PS4 و ۱۷ درصد باقی‌مانده‌اش نیز روی کنسول‌های Xbox بود. آخرین عنوانی که تازه عرضه شد و موفق شد به تاپ ۱۰ راه‌یابد نیز Super Monkey Ball Banana Mania بود که در جایگاه هشتم قرار گرفت در حالی که ۷۰ درصد از فروشش روی Switch، ۱۷ درد روی PS5، ۶ درصد روی PS4 و باز هم ۶ درصد روی Xbox بود.

1. FIFA 22
2. Far Cry 6
3. Metroid Dread
4. Mario Kart 8 Deluxe
5. Alan Wake Remastered
6. Minecraft (Switch)
7. Animal Crossing: New Horizons
8. Super Monkey Ball Banana Mania
9. Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
10. Grand Theft Auto 5

عنوان New World قابلیت انتقال منطقه را به بازیکنان ارائه نمی‌دهد

با توجه به لانچی دارای مشکلات مختلف، عنوان New World که به دست Amazon Game Studios ساخته شده عملکردی بسیار خوب را داشته است. بازی به هنگام لانچ بیش از یک میلیون بازیکن داشت و در حال حاضر نیز بیش از ۳۰۰ هزار نفر در حال بازی کردن آن هستند. در حالی که سازندگان پیوسته پیگیر حل مشکلات سرورها و باگ‌ها بوده‌اند، حالا به سراغ تغییر ریجن بازیکنان رفته‌اند.

هنگامی که بسیاری با مشکلات مربوط به لاگین کردن در منطقه خود رو به رو شده بودند (مشکلی که به علت پر شدن سرورها بوجود آمده بود)، به بازیکنان گفته شد تا کرکتر مدنظر خود را در سرورهای سایر مناطق بسازند. سازندگان همچنین در توییتر تضمین کردند که بازیکنان خواهند توانست پس از حل مشکلات کرکتر خود را به سرور مدنظر منتقل کنند، بنابرین اگر می‌خواستید در سرور North America بازی کنید و سپس به Europe برگردید تا با دوستانتان بازی کنید، این اتفاق ممکن بود.

حالا اما سازندگان با انتشار نسخه جدید FAQ، اشاره کردند که تغییر سرور و انتقال کرکتر تنها در منطقه شما ممکن است، هر منطقه دارای پایگاه داده‌های جدای خود است و ممکن نیست تا کرکتری را از یک سرور به سرور دیگر منتقل نمود. گفته شده که بیانیه‌های قبل اشتباه بودند. بنابرین حالا کسانی که مدت زمان زیادی را روی سرورهای دیگر صرف کرده بودند، مجبور می‌شوند برای بازی کردن با دوست‌های خود اقدام به ساخت کرکتر جدیدی نمایند.

نسخه آزمایشی Riders Republic فردا روی Ubisoft Connect رایگان است

عنوان Riders Republic که توسط شعبه Ubisoft Annecy کمپانی Ubisoft ساخته می‌شود در ماه جاری عرضه خواهد شد ولی حالا کسانی که موفق به تجربه بتای بازی نشدند و می‌خواهند آن را تجربه کنند، می‌توانند فردا به شکل رایگان روی پلتفرم PC و از طریق Ubisoft Connect به این بازی دسترسی داشته باشند. قابلیت Pre-Load کردن این عنوان از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) در دسترس قرار گرفت و از ساعت ۲۲:۳۰ فردا ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) می‌توانید به مدت ۲۴ ساعت به تجربه رایگان این عنوان بپردازید.

در کتار دسترسی به هر پنج نوع مختلف Career، بازیکنان می‌توانن در سه Mass Race که بیش از ۵۰ بازیکن دارند نیز شرکت کنند، مسابقات جدید هر نیم ساعت در نقشه ظاهر می‌شوند. بخش Versus Mode نیز در دسترس خواهد بود و به بازیکنان اجازه می دهند تا با پنج عدد از دوستان خود در رویدادهای Career کار کنند.

همچنین Tricks Battle به شما مد 6v6 PvP را می‌دهد تا ببینید کدام تیم می‌تواند حرکات زیباتری بزند. مد Free for All نیز وجود دارد که در آن ۱۲ بازیکن در رویدادهای مختلف یک پلی‌لیست به رقابت می‌پردازند.

عنوان Riders Republic در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان) برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC / Stadia عرضه می‌شود.

عنوان Hitman 3 منجر به سودآورین‌ترین سال IO Interactive شد

استودیو IO Interactive اعلام کرد که سال مالی ۲۰۲۱ سودآورترین سال مالی کمپانی تاکنون بوده است. این موضوع طبیعتا نتیجه فروش عالی Hitman 3 می‌باشد که در ژانویه ۲۰۲۱ عرضه شد. کمپانی گفته که بازی اندازه ۳۰۰ درصد از بودجه اولیه خود فروخته است که این موضوع بسیار در این سودآوری‌ها موثر بوده.

در عین حال فاکتورهای دیگری نیز پیرو این عملکرد خوب موثر بوده‌اند، یکی از آن‌ها اثرگذاری همه‌گیری COVID 19 روی فروش خوب کلی بازی‌ها است. در عین حال این موضوع که عنوان Hitman 3 به طور کامل توسط IO Interactive توسعه یافت و منتشر شد نیز منجر به این شده تا استودیو تمام سودهای موجود را برای خودش بگیرد.

نکته جالب این است که گویا Hitman 3 باعث شده تا Hitman 1 و Hitman 2 نیز اخیرا فروش قوی‌تری نسبت به چیزی که انتظار می‌رفت داشته باشند.

کمپانی همچنین تایید کرد که در حال حاضر روی سه پروژه کار می‌کند، یکی از آن‌ها Hitman 3 است که پشتیبانی از آن ادامه پیدا می‌کند، دیگری بازی جیمز‌باند محور آن‌ها یعنی Project 007 می‌باشد که معرفی نشده و آخرین پروژه آن‌ها نیز عنوانی می‌باشد که طبق شایعات در یک جهان باز فانتزی جریان داشته و عنوانی نقش‌آفرینی است که به شکل انحصاری برای Xbox ساخته می‌شود و Project Dragon نام دارد.

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط