شایعه: ممکن است Metroid Prime 1 Remastered در سال ۲۰۲۲ به شکل مجزا عرضه شود
بعد از مدتها، با عرضه Metroid Dread در آینده نزدیک طرفداران Metroid عنوان جدیدی را از این سری برای بازیکردن خواهند داشت و با این حال، کسانی که به دنبال عنوان جدیدی از سری منحصر به فرد Metroid Prime بودند، بیش از پیش به دنبال چیز جدیدی از این سری هستند.
عنوان Metroid Prime 4 بسیار رازآلود پیش میرود و در کنار آن نیز سالهاست که شایعات بیشماری در مورد سگانه ریمستر شده Metroid Prime برای Switch وجود دارد، شایعاتی که به هیچ چیزی ختم نشدند.
در هر صورت اما شایعات موجود از بین نمیروند و حالا یکی از جدیدترین و جالبترینهای آنها منتشر شده است. اینسایدر معروف Nintendo یعنی "امیلی راجرز" (Emily Rogers) اخیرا در توییتر گفت که براساس چیزهایی که شنیده، نینتندو در حال کار روی ریمستر کل سگانه نیست، بلکه به دنبال عرضه اولین عنوان سری Metroid Prime میباشد.
بازی قرار است در سال ۲۰۲۲، سالگرد ۲۰ سالگی بازی عرضه شود. راجرز میگوید او مطمئن نیست که آیا این موضوع به معنای این است که قرار نیست ریمستر سگانهای در کار باشد یا نه، اما با توجه به سیاستهای نینتندو در زمینه قیمتگذاری، خصوصا برای عناوین ریمستر شده یا عرضه مجدد، بعید نیست ببینیم که تنها ریمستر Metroid Prime 1 با قیمت ۶۰ دلار عرضه شود!
در هر صورت باید منتظر باشیم تا ببینیم چه رخ خواهد داد، هیچوقت نمیتوان حرکات Nintendo را پیشبینی کرد، خصوصا در مورد شایعات Metroid Prime که در چند سال اخیر سوابق عجیبی را از خود به جای گذاشتهاند و در هر صورت بهترین کار صبر است.
تغییرات جدیدی در راه Call of Duty: Vanguard بعد از انتشار بتا
بتای چندنفره عنوان Call of Duty: Vanguard که چند روزی به شکل کراس پلتفرم در دسترس بود، اخیرا به اتمام رسید و استودیو Sledgehammer نیز تغییرات بوجود آمده براساس بازخوردهای بازیکنان را اعلام نمود. سازندگان اظهار داشت که همه گزارشها و کلیپهای گیمپلی به آنها جهت از بین بردن باگها، بهبود بخشیدن ویژگیهای مختلف، و بهتر کردن نقشهها و مدهای مختلف برای عرضه بازی کمک زیادی کرده است.
یکی از بزرگترین تغییرات بازی ضعیفتر کردن خورشید بود، این یعنی میزان تابش خورشید در بعضی نقشهها کمتر میباشد. همچنین کیلاستریک Attack Dogs نیز تغییر داده خواهد شد و Dognados نیز از بازی حذف میشوند. اسپاونهایی که در آشپزخانه Hotel Royal انجام میشد و مانیکر Murder Kitchen را میداد نیز درست میشود.
همچنین انتظار نمیرود لابیهای مختلفی که در بخش Search و Destroy وجود داشتند و میکروفونشان باز بود، بسته شوند. علاوه بر اینها، استودیو Sledgehammer قرار است اسلحهها را بالانستر کند، صداها را بهبود ببخشد و از نظر بصری نیز ارتقاهایی را بوجود آورد.
عنوان Call of Duty: Vanguard نیز در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برای پلتفرمهای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC عرضه میشود.
عنوان Dying Light Platinum Edition از کنترل حرکتی کنسول Switch بهره میبرد
اخیرا کنفرانس خبریای از سوی Techland برگزار گشت که در آن تایید شد عنوان Dying Light Platinum Edition از قابلیت کنترل حرکتی کنسول Nintendo Switch بهره میبرد. علاوه بر آن، این استودیو همچنین بخشهایی از گیمپلی این بازی را روی YouTube منتشر نمود.
این بازی روی Switch از قابلیتهای بازخورد لمسی و کنترل حرکتی بهره میبرد تا راههای بیشتری برای تعامل با بازی وجود داشته باشد. با توجه به این که Dying Light در اصل برای کنسولهای خانگی و کنترلرهای عادی ساخته شده بود، جالب میشود که ببینیم چطور حرکات پارکور بازی در کنترل حرکتی Switch به تصویر کشیده میشوند.
طراح ارشد عنوان Dying Light یعنی خانم "اگنسا بلگو" (Agnesa Belegu) اظهار داشت که:
«مدت زیادی است که ما Dying Light را روی Nintendo Switch میدیدیم. پارکور آزاد بازی و گشت و گذار در جهان باز کشنده این عنوان بسیار هیجان انگیز است و در عین حال انعطاف پذیری Switch به ما اجازه میدهد که شما را بهتر در دنیای خود غرق کنیم و باعث شویم تا حس کنید که واقعا به شکل فیزیکی در این دنیا هستید.»
«روند کنترل و حرکات و همچنین مبارزات بازی نیز به کمک بازخورد لمسی و کنترل حرکتی بسیار بهتر است.»
قسمت بعدی Dying 2 Know روی جهان باز بازی تمرکز میکند، نسخه Cloud به Switch میآید
در حالی که عنوان Dying Light 2 Stay Human از دسامبر ۲۰۲۱ به فوریه ۲۰۲۲ تاخیر خورد، استودیو Techland به انتظار اطلاعات و جزئيات جدید از این عنوان ادامه میدهد. تاکنون بخشهای مختلفی مثل داستان بازی، سلاحهای مختلفی که بازیکنان میتوانند از آنها استفاده کنند و چیزهای دیگر نشان داده شده بودند و حالا قسمت بعدی Dying 2 Know قرار است روی جهان باز این عنوان تمرکز کند.
این برنامه در روز ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران پخش میشود. در این قسمت استودیو Techland به دنبال گشت و گذار در The City میرود، کرکترهای بیشتری را نشان میدهد و یک «چهره مشهور» نیز در نمایش خواهد بود. باید ببینیم که این چهره آشنا چه کسی خواهد بود.
به دنبال این اعلامیه و در نمایش Nintendo Direct استودیو Techland اعلام نمود که این بازی برای کنسول Nintendo Switch نیز عرضه خواهد شد. بازی از طریق سیستم Cloud برای این پلتفرم در روز ۴ فوریه (۱۶ بهمن) در کنار سایر پلتفرمها منتشر خواهد شد.
نکته جالب این است که قبل از عرضه بازی، یک دموی رایگان نیز برای بازیکنان در دسترس خواهد بود تا کسانی که میخواهد بازی را تست کنند، این کار را انجام دهند. جزئيات بیشتری قرار است به زودی برای طرفداران نینتندو منتشر شود اما کسانی که میخواهند نسخه قبلی بازی را نیز روی Switch بازی کنند، میتوانند از تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) با عرضه Dying Light: Platinum Edition این کار را انجام دهند. این نسخه شامل بازی اصلی، افزونه The Following و سایر بستههای الحاقی این عنوان خواهد شد.
این بازی در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۲ (۱۶ بهمن) برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / PS5 / PS4 / Xbox One / PC / Switch عرضه میگردد. بازی روی PC از قابلیتهای Nvidia DLSS و GeForce RTX استفاده میکند.
تریلرهای جدید Marvel’s Guardian of the Galaxy روی مبارزات، گشت و گذار، انتخابها و موارد دیگر تمرکز میکنند
عنوان Marvel’s Guardians of the Galaxy کمی بیش از یک ماه بعد عرضه میشود و ناشر بازی یعنی Square Enix و سازنده بازی یعنی Eidos Montreal قرار است بازاریابیهای خود برای این عنوان را به بیشترین میزان ممکن برسانند. به دنبال پیشنمایشهایی که در بخشهای مختلف منتشر شد و بازخوردهایی که از بازی به دست آمد، حالا دو تریلر جدید نیز برای این بازی منتشر شدهاند.
این دو تریلر جزئیات زیادی و مختلفی از گیمپلی بازی، اعم از مبارزات، گشت و گذار، انتخابها و چیزهای دیگر را به نمایش میگذارند. در مبارزات هر کرکتر نقشها و نقاط قوت منحصر به فرد خودش را دارد و بازیکنان به عنوان Star-Lord باید از این قابلیتها به شکل درستی استفاده کنند تا کمبوهای قدرتمندی به دشمنان بزنند و آنها را از بین ببرند.
در زمینه شخصیسازی نیز ارتقاها، قدرتها و لباسهای مختلف قابل بازگشایی هستند و حتی میتوانید تعدادی از آنها را نیز در بازی بیابید. تصمیمات گرفته شده در داستان بازی نیز تاثیراتی روی روابط شما با Guardians خواهد داشت.
عنوان Marvel’s Guardian of the Galaxy قرار است در تاریخ ۲۶ اکتبر (۲۵ آبان) برای پلتفرمهای PS4 / PS5 / Xbox Series X|S / Xbox One / PC / Switch عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که بازی روی Switch تنها از طریق Cloud در دسترس خواهد بود.
میتوان از Steam Deck به عنوان یک کنترلر نیز استفاده کرد!
از زمان معرفیاش، کنسول دستی Steam Deck قطعهای جالب توجه از نظر مهندسی به نظر میرسید و یکی از مواردی که چشم بسیاری را گرفت، این بود که دستگاه چقدر قابل انعطاف میباشد، دستگاهی یک پلتفرم باز به حساب میآید و میتوان چیزهای مختلفی مثل نرمافزارهای مختلف و فروشگاههای دیگر را نیز به رویش نصب نمود.
حالا یکی از جدیدترین استفادههای این کنسول نیز رونمایی شده است. صفحه رسمی FAQ این دستگاه، تایید کرده است که بازیکنان میتوانند از Steam Deck به عنوان یک کنترلر برای بازیهای PC استفاده کنند. این موضوع از طریق قابلیت Remote Play در دسترس است. با توجه ترکپدهای Steam Deck، میتوان تصور کرد که به عنوان یک کنترلر، این دستگاه عملکرد خوبی داشته باشد.
جالبترین مورد اما این است که Valve سعی کرده دستگاهی بسازد تا در هر شرایطی، کاربرد داشته باشد. در دسامبر پیش رو Steam Deck در مناطق محدودی در دسترس خواهد بود و چند وقت اخیر نیز Valve اقدام به ارسال این کنسولها به سازندگان کرده تا آنها بازیهایشان را روی این دستگاه تست بنمایند.
عنوان Bayonetta 3 در سال ۲۰۲۲ عرضه میشود، جزئیاتی از گیمپلی بازی
سالها بعد از معرفی اولیه و بارها تایید این که روند توسعه بازی در جریان است، نینتندو و PlatinumGames نهایتا از گیمپلی عنوان Bayonetta 3 رونمایی کردند. در این تریلرقهرمان معروف سری چیزهای جدیدی از خودش به نمایش میگذارد و ظاهر آن نیز دستخوش تغییراتی شده است.
پروتاگونیست بازی، یا همون Bayonetta در توکیو معاصر به مبارزه با دشمنان میپردازد، او از کمبوهای مختلف و استاندارد خود و همچنین Gun-Kata و Witch Time نیز استفاده میکند. او همچنین کمبوهای تازهای نیز دارد که صدمات بسیاری به دشمنان میزنند. دشمنان جدید نیز در بازی دیده میشوند اما Bayonetta میتواند موجوداتی را احضار کند تا به او در مبارزه کمک بنمایند.
تفاوت اصلی این عنوان با بازیهای قبلی این است که موجودات احضار شده شما، صرفا ضربه خالی نیستند و میتوانید با دکمههای مختلف آنها کنترل کنید. این موضوع باعث جذابیتهای زیادی در مبارزات میشود. در بخشهایی نیز دیده میشود که او سوار مرکب میباشد. در پایان تریلر نیز یک کرکتر رازآلود نشان داده میشود!
عنوان Bayonetta 3 در سال ۲۰۲۲ برای Switch عرضه میشود.
همچنین پیرو تریلر منتشر شده از این عنوان، کارگردان بازی نیز صحبتهایی در موردش انجام داد و مکانیکهای جدید را برای بازیکنان بازگو نمود.
این که خود کرکتر Bayonetta در هر نسخه تغییراتی بکند عملا تبدیل به یکی از ارکان اصلی و سنتهای سری شده است اما علاوه بر کرکتر، این بار تغییرات جالبی نیز در سایر بخشهای بازی نیز دیده شد. سخت است که با توجه به چیزهای نشان داده شده از بازی بتوان نظر کامل یا موثقی در مورد آن داد اما مبارزات با هیولاهای عظیمالجثه، طوری پیش میرود که ما پیش از این ندیده بودیم.
قطعا در طول زمان چیزهای بیشتری از بازی میفهمیم و حالا هم در وبسایت رسمی Platinum Games، کارگردان بازی آقای "یوسوکه میاتا" (Yusuke Miyata) چیزهای جدیدی برای گفتن داشت. این عنوان اولین نسخه از این فرانچایز میباشد که میاتا روی آن کار میکند و او در سخنانش به همکاریها و همفکریهایش با "هیدکی کامیا" (Hideki Kamiya) که خالق این فرانچایز و کارکردان نسخه اول بود، اشاره میکند.
میاتا اظهار داشت که میداند بازیکنان به دنبال چیزهای اکشن با روند سریع هستند و این موضوع قطعا کلید لذتبخش بودن بازی برای بسیاری از طرفداران خواهد بود و آنها میخواهند تا حد امکان عناصری که این موضوع را بیشتر کنند، در بازی باشد.
او گفت: «من در مورد این که چه نوع اکشنی برای سری Bayonetta ضروری است، دانش کافی را داردم. کامیا با من در مورد این که اکشن باید مستقیما با مغز در ارتباط باشد صحبت کرد. بنابرین گیمپلیای که ما آن را ارائه میدهیم به شما اجازه میدهد که کرکتر خود را هرطور که دوست دارید کنترل کنید و ژنتیک این موضوع در این بازی رسوخ کرده است. به عنوان سازنده و طرفدار این بازی، ما همه در حال کار روی Bayonetta 3 هستیم تا بخشهای مهم سری را حفظ کنیم و در عین حال از انتظارات فراتر رویم.»
یکی از چیزهایی که او به شکل خلاصه در موردش صحبت کرد، مکانیک جدید مربوط به احضار کردن بود که در تریلر نیز بخشهایی از آن را دیدیم. برخلاف بازیهای قبلی، به نظر میرسد که Bayonetta در این نسخه صرفا Infernal Demons را برای این که یک ضربه بزنند و سپس غیب شوند احضار نمیکند.
حالا ما چیزهایی به نام Demon Slave در بازی خواهیم داشت، یک مکانیک جدید برای احضار که به شما اجازه میدهد آن شیاطین را کنترل کنید. اینطور که به نظر میرسد قرار است چیزهای بیشتری از این مکانیک را در آینده نزدیک ببینیم.
«ما چیزهایی را از این المان جدید نشان دادیم. من دوست دارم بیشتر در مورد این مکانیک صحبت کنم، مکانیکی که به شما اجازه میدهد Infernal Demons را کنترل کنید و Demon Slave نام دارد.»
«برخلاف Climax Summons در بازیهای قبلی که به شکل اتوماتیک دشمنان را شکست میدادند و به Inferno برمیگشتند، این مکانیک به بازیکنان اجازه میدهد تا در گیمپلی کنترل شیاطین را به دست بگیرند و کارهای مختلف انجام دهند. هرکدام از شیاطین ویژگیهای مختلفی دارند که هرکدام از آنها در شرایط مختلف سودمند هستند.»
«چیزهای زیادی است که دوست دارم به شما بگویم ولی فعلا باید صبر کنیم. البته چیزهای مخفی زیادی نیز در تریلر وجود دارد اما من به سراغ آن بخش نمیروم، پس لطفا مجددا تریلر را ببینید و منتظر نمایش بعدی باشید.
استودیو The Initiative همکاری خود با Crystal Dynamics را اعلام نمود
استودیو The Initiative در حال کار کردن روی عنوان بعدی سری Perfect Dark برای Xbox است و حالا توییت جدیدی از طرف آنها منتشر شده که طبق آن، این استودیو برای توسعه این بازی با استودیو Crystal Dynamics، استودیویی که توسعه دهنده عناوین سری Tomb Raider بوده در حال همکاری است.
در این توییت نوشته شده بود: «دو تیم نتوانستند با فرصت همکاریای که پیش آمده بود مخالفت کنند» و در حالی که بازی هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، «میتوان به راحتی از این فرصت منحصر به فرد استفاده نمود تا بهترین بازی ممکن را توسعه داد.»
استودیو Crystal Dynamics احتمالا در حال حاضر به خاطر توسعه Marvel’s Avengers شناخته میشود و در کل با توجه به سابقه استودیو در ساخت عناوین اکشن ماجراجویی با دید سوم شخص، این همکاری مقداری غیر قابل انتظار به نظر میرسد.
البته باید گفت که موئسس استودیو The Initiative یعنی آقای "درل گالاهر" (Darrell Gallagher) پیش از این در Crystal Dynamics کار کرده بود و حتی مدتی مدیر آن نیز بود. او در پروژههایی مثل Tomb Raider Legends، Tomb Raider Underworld و ریبوت سال ۲۰۱۳ دخیل بود. هنوز مشخص نیست میزان همکاری این دو استودیو برای توسعه Perfect Dark به چه میزان خواهد بود.
احتمالا زمان زیادی طول بکشد تا اطلاعات بیشتری از بازی منتشر شود یا حتی ویدیویی از گیمپلی آن ببینیم. شایعات میگویند که این بازی همانند Fable و Avowed تا سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد.
عنوان Castlevania Advance Collection برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC / Switch عرضه شد
در کنفرانس Nintendo Direct، کمپانی Konami اعلام کرد که عنوان Castlevania Advance Collection در دسترس قرار گرفت. این مجموعه شامل عناوین Castlevania: Circle of the Moon، Castlevania: Harmony of Dissonance و Castlevania: Aria of Sorrow از دوران Game Boy Advance و Castlevania: Dracula X میشود.
در کنار ویژگیهایی مثل Rewind، Replay و Save/Load (در کنار Quick Save) ویژگیهای دیگر مثل Music Player برای همه موسیقیهای بازی، یک دانشنامه و این ویژگی که ROM Region را برای تجربه نسخههای مختلف تغییر دهید. افزودنیهای دیگر شامل آرتورکهای جدید برای هر بازی میشوند و همچنین میتوانید پلیلیستهای شخصی خود را نیز بسازید.
عنوان Castlevania Advance Collection با قیمت ۲۰ دلار برای PS4 / Xbox One / Switch / PC عرضه خواهد شد و از طریق Backward Compatibility برای Xbox Series X|S / PS5 نیز در دسترس خواهد بود.
عنوان Disco Elysium – The Final Cut در تاریخ ۱۲ اکتبر برای Switch عرضه میشود
عنوان محبوب و معروف Disco Elysium در سال ۲۰۱۹ برای PC عرضه شد و مخلوطی منحصر به فرد از عناوین ماجراجویی با المانهای نقش آفرینی به حساب میآمد و یکی از اصلیترین دلایل موفقیتش نیز سطح بالای نویسندگیاش بود. بازی یک نسخه گسترش یافته به نام Disco Elysium – The Final Cut را پیش از این در سال جاری برای خود دید، عنوانی که المانهای جدیدی به بازی اضافه کرده بود و در کنار آن حالا تمام دیالوگها صداپیشگی شده بودند.
بازی در حال حاضر روی PC و خانواده PlayStation در دسترس است و حالا به نظر میرسد که بازی به زودی برای نینتندو Switch نیز عرضه خواهد شد. پیش از این اعلام شده بود که قرار است این عنوان به Switch بیاید اما تاریخ و زمان مشخص برای آن گفته نشده بود و حالا در نمایش Direct که برگزار شد، مشخص گشت که بازی ماه آینده در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) برای Switch عرضه میشود.
محتوای جدید The Last of Us در تاریخ ۲۶ سپتامبر رونمایی میشود
در دنیای The Last of Us، روز ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ روزی بود که Global Cordyceps Outbreak دنیا را به هم ریخت. در دنیای واقعی Naughty Dog روز ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) را به عنوان جشنی برای جامعه طرفداران The Last of Us در نظر میگیرد. امسال نیز به نظر میرسد که Naughty Dog برنامههایی برای The Last of Us Day (که تا پیش از این به عنوان Outbreak Day) شناخته میشد دارد.
در صفحه رسمی PlayStation Blog، استودیو Naughty Dog از کالاهای جدید مربوط به The Last of Us رونمایی کرد، این کالاها شامل چیزهای مختلفی مثل تیشرت و انواع و اقسام پوشاک تا پکهای گیتار میشدند. نکته جالب این است که این استودیو گفته در روز ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) از محتوای کاملا جدیدی مربوط به این عنوان نیز رونمایی خواهد کرد.
محتواهای جدید میتواند به معنای چیزهای بسیار باشد اما طرفداران امیدوارند که Naughty Dog و سونی، عنوان جدیدی از سری را معرفی کنند. ما میدانیم که استودیو در حال کار کردن روی یک عنوان چندنفره است و در کنار آن لیکهایی از ریمیک شدن نسخه اول بازی برای PS5 نیز به گوش میرسد.
در عین حال میتوان به یک نسخه ریمستر ویژه PS5 نیز امید داشت و حتی میتوانیم چیزهای جدیدی که از سریال بازی منتشر شدهاند را نیز ببینیم.
اخبار کوتاه:
عنوان Star Wars: Knights of the Old Republic در ماه نوامبر برای پلتفرم Switch عرضه میشود. البته این نسخه Remake نیست ولی در عوض Aspyr Media عنوان نقش آفرینی محبوب BioWare را که در سال ۲۰۰۳ منتشر شده بود، برای Switch پورت میکند
تریلر جدیدی از Metroid Dread داستان بازی را به تصویر میکشد
عنوان Monster Hunter Rise: Sunbreak به شکل همزمان برای پلتفرمهای PC و Switch عرضه میشود
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.