خلاصه اخبار روز: از قیمت لایسنس FIFA تا بخش زامبی‌های Call of Duty: Vanguard

خلاصه اخبار روز: از قیمت لایسنس FIFA تا بخش زامبی‌های Call of Duty: Vanguard

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 6 ماه و 12 روز پیش

فهرست مطالب

مدیرعامل Paradox Interactive: عنوان Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 عملا کنسل شده بود

معرفی اولیه Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 که چند سال گذشته انجام شد، سوپرایز دلنشینی بود اما با گذشت زمان اوضاع این پروژه زیاد خوب پیش نرفته است. روند توسعه بازی بسیار پردردسر بود و چندین بار نیز بازی تاخیر خورد تا این که نهایتا، در سال جاری کمپانی Paradox Interactive اعلام کرد که پروژه را از سازنده آن یعنی Hardsuit Labs گرفته و بازی را تا زمانی نامشخص تاخیر زده است.

اینطور که به نظر می‌آید اما اوضاع می‌توانست بسیار بدتر از این باشد. طبق گفته‌های مدیرعامل کمپانی Paradox Interactive یعنی آقای "فردریک وستر" (Fredrik Wester) در مصاحبه‌ای گفت که این کمپانی عملا هنگامی که عنوان Bloodlines 2 از Hardsuit Labs گرفته شد، قصد داشت که این عنوان را کنسل کند.

وستر توضیح داد که Paradox بازنگری‌های زیادی انجام داد تا ببیند می‌خواهد پروژه را ادامه بدهد یا خیر و ابتدا قصد داشت که بازی را کنسل کند اما سپس قدمی به سوی بهبودی بازی برداشتند و قانع شدند که چراغ سبز ادامه ساخت آن را بدهند.

«هنگامی که تصمیم گرفته شد پروژه از دست سازندگان اولیه خارج شود، ما بازنگری‌های زیادی کردیم که آیا باید بیخیال بازی شویم یا خیر. در واقع ما آماده شده بودیم که این پروژه را کاملا کنسل کنیم اما اتفاقاتی افتاد که باعث گشت قانع شویم تا ادامه دهیم و حالا نیز امید بسیاری به بازی داریم و امیدواریم عنوان خوبی از آب در بیاید و انتظارات طرفداران را برآورده کند.

هنوز گفته نشده که چه استودیو مسئول توسعه عنوان Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 می‌باشد اما در هر صورت بازی برای پلتفرم‌های PS5 / PS4 / Xbox Series X|S / Xbox One / PC در دست ساخت می‌باشد.

جزئیات اچیومنت‌های Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition لیک شد

به دنبال لیک شدن آیکن‌ اچیومنت‌های عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition، حالا یکی از کاربران جزئيات این اچیومنت‌ها را نیز منتشر کرده که تعدادی از ان‌ها جزئیات قابل توجهی را در بر دارند.

هر عنوان در این سگانه بیش از ۴۰ اچیومنت دارد و خیلی از آن‌ها مربوط به پایان رساندن مراحل مختلف داستانی هستند. اچیومنت‌های دیگر شامل کشتن ۱۰۰ نفر از اعضای گنگ‌ها و انجام ۲۰ پرش منحصر به فرد در Grand Theft Auto 3، گوش کردن به همه ایستگاه‌های رادیویی حداقل یک بار و به بار آوردن خسارتی ۱ میلیون دلاری در GTA Vice City و رسیدن حداکثر وزن و غرق شدن در GTA San Andreas می‌باشد.

عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition امسال برای پلتفرم‌های Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / Switch / PC عرضه می‌گردد. همچنین در نیمه اول ۲۰۲۲ بازی برای iOS و Android نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

گزارش: فیفا برای لایسنس خود خواهان بیش از ۲.۵ میلیارد دلار است!‍

به گزارش New York Times، سازمان FIFA خواهان ۲.۵ میلیارد دلار برای تمدید لایسنس فرانچایز محبوب شبیه ساز فوتبالی کمپانی EA، یعنی FIFA است. این یعنی ۲.۵ بیلیون دلار برای هر جام جهانی (هر ۴ سال) و دو برابر آن چه که EA پیش از این پرداخت می‌کرد (۱ میلیارد دلار.)

همچنین شرایط جدید شامل محدودیت‌هایی برای پولی کردن بخش‌های مختلف بازی می‌شود. گویا EA می‌خواهد حضور خود را در زمینه تورنومنت‌های مختلف بازی‌های ویدیویی و NFT گسترش دهد که پیش از این نیز باعث خدشه دار شدن روابط این دو بخش شده بود.

طبق گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده بودند، EA در صدد است بیخیال لایسنس FIFA شود و به جای آن فرانچایز شبیه ساز فوتبالی خود را که به شکل سالانه عرضه می‌گردد، مجددا نام‌گذاری کند. اخیرا یک نام تجاری ثبت شده بود که طبق آن گویا قرار است نام این فرانچایز به EA Sports FC تغییر کند.

ساختمان‌های رها شده در Dying Light 2 Stay Human قابل بازیابی هستند

در جدیدترین قسمت Dying 2 Know MORE، جزئیات بیشتری از عنوان Dying Light 2 که توسط استودیو Techland توسعه می‌یابد منتشر شد، خصوصا در زمینه ساختمان‌ها و سازه‌های رها شده و خالی موجود در محیطط بازی.

طراح ارشد بازی آقای "تیمون اسمکتالا" (Tymon Smektała) صحبت‌هایی در این مورد نمود و گفت با گشت و گذار Aiden‌ در شهر، او سازه‌های مختلفی پیدا می‌کند که به حال خود رها شد‌اند اما با توجه به تصمیمات شما در زمینه سیستم City Alignment، این ساختمان‌ها و سازه‌ها قابل بازیابی هستند.

در نتیجه ساختمان بازیابی شده در اختیار هردوی Aiden و مردم The City خواهد بود. البته شما باید مراقب انتخاب‌هایی که در بازی انجا می‌دهید باشید زیرا با تغییر ظاهر The City، ممکن است دشمنان پیدا شوند که پیش از این وجود نداشته‌اند.

عنوان Dying Light 2 Stay Human در تاریخ ۴ فوریه (۱۶ آذر) برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 عرضه خواهد شد. همچنین بازی از طریق سرویس ابری برای Nintendo Switch هم در دسترس خواهد بود.

پیش از این انتظار می‌رفت تا بازی در دسامبر عرضه شود اما بخاطر پولیش و بهبود فنی تاخیر خورد.

استودیو Sledgehammer Games شعبه جدیدی در بریتانیا تاسیس نمود

استودیو Sledgehammer Games اخیرا اعلام نمود که آن‌ها شعبه دیگری در Guildford بریتانیا تاسیس کرده‌اند. این موضوع در یکی از پست‌های بلاگ این استودیو اعلام شد و گویا قرار است این استودیو جدید تیم توسعه را در ساخت Call of Duty: Vanguard کمک کند.

علاوه بر کمک در زمینه پشتیبانی از بازی و محتواهای سیزن‌ها، استودیو بریتانیا نقش مهمی در ساخت پروژه‌های بعدی استودیو خواهد داشت. همچنین این شعبه به دنبال استخدام نیروی جدید در برخی بخش‌ها نیز می‌باشد.

این موضوع بلافاصله پس از این رخ داد که Infinity Ward استودیو جدیدی در Austin باز کرد. برند Call of Duty با سرعت زیادی در حال رشد است و در کنار آن پشتیبانی از یک عنوان بتل رویال رایگان در کنار پشتیبانی از نسخه‌های مختلف فرانچایز که به شکل سالانه عرضه می‌شوند نیازمند تلاش و نیروی فراوان از سوی زیرمجموعه‌های Activision به نظر می‌رسد. اخیرا نیز گفته شده بود که تمام استودیوهای این ناشر در حال کال روی فرانچایز Call of Duty هستند.

عنوان The Riftbreaker روی سرویس Xbox Game Pass پلتفرم PC از مادها پشتیبانی می‌کند

تایید شده که عنوان The Riftbreaker، ساخته شده توسط استودیو EXOR روی سرویس Xbox Game Pass برای پلتفرم PC از مادها پشتیبانی می‌کند.

هنوز مشخص نیست مادها تاثیری روی اچیومنت‌ها خواهند داشت یا خیر اما به طور کلی جامعه طرفداران بازی از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده‌اند. همچنین مدیر روابط عمومی استودیو EXOR نیز اشاره کرد که همین حالا هم مادهای زیاید برای بخش ابتدایی بازی وجود دارند.

عنوان The Riftbreaker یک عنوان در سبک بقا و سبک پایگاه است که روز ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) برای پلتفرم‌های Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC عرضه شد. مشترکین Xbox Game Pass روی هردوی PC و کنسول‌ها می‌توانند این بازی را دریافت کرده و انجام دهند.

مسابقات Hazard Zone از ۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشند، المان‌های Pay to Win در این مد نخواهند بود

علاوه بر عرضه اولین تریلر برای بخش Hazard Zone که یکی از مدهای عنوان Battlefield 2042 می‌باشد، تهیه کننده استودیو DICE آقای "آمو مستوفی" (Amo Mostofi) و کارگردان بخش طراحی آقای "دنیل برلین" (Daniel Berlin) به سوالاتی که در مورد این بخش پیش آمده بود پاسخ دادند.

آن‌ها گفتند که مسابقات بخش Hazard Zone می‌توانند از ۵ دقیقه تا ۲۰ دقیقه به طول بی‌انجامند و این بخش بستگی به سبک بازی شما و انتخاب‌های شما دارد و البته این که در اجرای آن سبک موفق باشید. مسابقات Hazard Zone به هنگام عرضه روی هر هفت نقشه بازی قابل بازی خواهند بود.

بازیکنان می‌توانند در هر نقشه از Specialistها اسفتاده کنند اما نمی توانید بیشتر از یکی از آن‌ها را در جوخه خود داشته باشید و هرکدام از چهار نفر باید منحصر به فرد باشند. در زمینه XP و چگونگی تعلق آن به جوخه نیز باید گفت که افراد براساس تعداد داده‌های استخراج شده XP دریافت می‌کنند و پاداش‌هایی براساس عملکرد شخصی وجود دارند. همچنین Occupying Forces یا دشمنانی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند نیز در مسابقات حضور خواهند داشت و رفتارشان نیز غیر قابل پیش‌بینی خواهد بود.

«ممکن است آن‌ها در نقشه گشت بزنند، شما را دنبال کنند یا از منابع ارزشمند محافظت بنمایند. این که چه تعدادی از سربازها به دنبال شما می‌آیند، بسته به اعمال و شانس شما دارد، بنابرین باید به هنگام گشت و گذار در محیط مراقبت باشید.» اگر بمیرید، می‌توانید بازی جوخه خود را ببینید یا از Redeploy Uplink یا Squad Redeploy Call-in استفاده بنمایید.

«اگر جوخه شما کاملا از بین برود، ماموریت شکست می‌خورد و شما مسابقه را می‌بازید اما اگر یکی از اعضای جوخه شما زنده بماند و بتواند از Redeploy Call-in استفاده کند (که در جهان بازی پیدا می‌شوند یا می‌توان با استفاده از DMC آن‌ها را قبل از آغاز مسابقات خرید) می‌تواند تمام اعضای جوخه خود را به زندگی برگرداند.

در زمینه Dark Market Credits که استفاده می‌شوند تا سلاح‌، آیتم‌های مختلف یا سایر مهمات خریده شوند نیز گفته شد که این موارد تنها از طریق گیم‌پلی در دسترس هستند و نه پول واقعی. عنوان Battlefield 2042 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) برای پلتفرم‌های Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC عرضه می‌گردد.

بخش‌های زامبی‌های Call of Duty: Vanguard در تریلر جدید نشان داده شد، جزئيات Der Anfang در ویدیو پشت صحنه

استودیو Sledgehammer Games مسئولیت ساخت بخش داستانی و بخش چندنفره عنوان Call of Duty: Vanguard را برعهده دارد ولی توسعه بخش زامبی‌ها برعهده استودیو Treyarch قرار دارد. حالا در جدیدترین تریلر منتشر شده، نشان داده می‌شود که چطور بخش‌ زامبی‌های این عنوان به بخش زامبی‌های Call of Duty: Black Ops Cold War متصل می‌شود و بخش داستانی Dark Aether را گسترش می‌دهد.

البته جزئيات زیادی از این بخش منتشر نشد ولی سازندگان وجود مهارت‌های جدید بخش Dark Aether را تایید کردند. بعضی از این مهارت‌ها به شما اجازه می‌دهند در مکان‌های خاص نامیرایان را فریز کرده و به شکل عجیبی آن‌ها را آهسته کنید در حالی که یک قدرت دیگر پرتاب جادوهای الکتریکی به سمت آن‌هاست. سلاح‌های معمولی World War 2 نیز در این بخش پیدا می‌شوند و بازیکنان می‌توانند آن‌ها را ارتقا دهند.

اولین نقشه‌ای که بازیکنان در بخش زامبی‌ها به سراغ آن می‌روند، Der Anfang می‌شود. همچنین قدرت‌های Dark Aether نیز به شکل چهار نیروی اصلی در خدمت بازیکنان قرار دارند. تعدادی از این قابلیت‌ها مثل Ring of Fire برای از بین بردن نامیرایایی است که به شما نزدیک می‌شوند و بعضی قدرت‌های دیگر مثل Frost Blast نیز با یک طوفان یخی زامبی‌ها را آهسته می‌کند.

داستان کلی بازی روایتگر داستان بازیکن برای همکاری با چهار Aether می‌باشد تا پنجمین Aether، یعنی Kortifex the Deathless را از بین ببرند. کسی که مانع ورود مردم به استالین‌گراد شد و به نازی‌ها کمک کرد تا از مردگان بهره ببرند.

عنوان Call of Duty: Vanguard در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برای پلتفرم‌های Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC عرضه خواهد شد. همچنین بازیکنان پلتفرم‌های PS4 و PS5 نیز از مزایای ویژه روی پلتفرم‌های خود بهره می‌برند.

تریلر جدید Marvel’s Guardian of the Galaxy نشان دهنده مبارزات و باس‌‌فایت‌های بازی است

در اواخر ماه اکتبر، قرار است همراه عنوان Marvel’s Guardian of the Galaxy که به دست استودیو Eidos Montreal توسعه یافته و توسط Square Enix‌ عرضه می‌شود به فضا برویم! تاکنون چیزهای زیادی از این عنوان ماجراجویی نقش آفرینی دیده‌ایم و حتی یک لانچ‌تریلر زودهنگام نیز برای بازی عرضه شد ولی به نظر می‌رسد کار ناشر و سازنده با بخش بازاریابی بازی هنوز به پایان نرسیده و دو ویدیو دیگر نیز که نشان دهنده مبارزات و باس‌فایت بازی هستند نیز منتشر گشتند.

این تریلرها که از طرف IGN منتشر شدند، دید خوبی از سیستم مبارزات بازی به ما می‌دهند. همانطور که می‌دانید شما در این عنوان تنها کنترل شخصیت Star-Lord را در دست دارید اما می‌توانید از سایر اعضای تیم خود و قابلیت‌هایشان نیز در طول مبارزات استفاده کنید. با این کار شما نوار مربوط به قابلیت‌های مخصوص را پر خواهید کرد. با توجه به ویدیو منتشر شده مبارزات می‌توانند بسیار گیج کننده به نظر برسند و روند آن‌ها طوری باشد که شما را مجبور به پیروی از خود کند.

همچنین ویدیو بعدی مربوط به یکی از باس‌فایت‌های بازی به نام Dweller-In-Darkness می‌شود که به شما نشان می‌دهد مبارزات علیه یک دشمن بزرگ چطور پیش خواهد رفت.

عنوان Marvel’s Guardian of the Galaxy در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) برای پلتفرم‌های PlayStation 5 / PlayStation 4 / Xbox Series X|S / Xbox One / PC / Switch عرضه می‌گردد. لازم به ذکر است که نسخه Switch از طریق Cloud Streaming اجرا خواهد شد.

پچ نسل بعدی Dying Light در دست کار است

عنوان Dying Light 2 در آغاز سال ۲۰۲۲ عرضه می‌گردد. بازی به طور رسمی یک تاخیر داشت و با توجه به این که پیوسته گزارش‌هایی از خوب نبودن روند توسعه آن منتشر می‌شد، جالب است که ببینیم محصول نهایی هبه چه شکلی در می‌آید. در عین حال اما ظاهرا قرار است پشتیبانی‌هایی از نسخه قبلی بازی نیز صورت بگیرد، پشتیبانی‌ای که طرفداران مدت‌ها منتظرش بودند.

استودیو سازنده مدت زیادی پس از عرضه Dying Light از آن پشتیبانی کرد و محتواهای زیادی برایش منتشر نمود، در حدی که می‌توان به جرئت گفت این عنوان یکی از بیشترین پشتیبانی‌ها را در میان بازی‌های تک‌نفره داشته است. حتی اخیرا نیز بازی تحت عنوان Platinum Edition دوباره منتشر شد و در کنار این مورد نسخه Switch نیز به زودی عرضه می‌شود اما قرار نیست اینجا چزی پایان یابد.

صفحه رسمی بازی در توییتر در پاسخ به پرسشی که مربوط به انتشار پچ ۶۰ فریم برای نسل بعد می‌شد، تایید کرد که تیم توسعه در حال ساخت یک پچ نسل بعدی برای عنوان Dying Light می‌باشند.

این عنوان در حال حاضر روی Xbox One / PS4 / PC موجود است و در دسامبر نیز برای Switch در دسترس قرار می‌گیرد. هنوز صحبتی در مورد تاریخ عرضه پچ نسل بعدی نشده است.

عنوان Crysis Remastered Trilogy در دسترس قرار گرفت

سال گذشته استودیو Crytek و کمپانی Saber Interactive عنوان Crysis Remastered را منتشر نموده و عنوان اول شخص شوتر را که یکی از نمادین‌ترین بازی‌های زمان خودش بود به کنسول‌های جدید آوردند. حالا دنباله‌های این بازی نیز همین راه را پیش گرفتند و عنوان Crysis Remastered Trilogy برای PS4 / Xbox One / PC در دسترس قرار گرفت.

این سگانه شامل نسخه اول (که ریمسترش سال گذشته منتشر شد) و نسخه‌های دوم و سوم بازی می‌شود، این عناوین از نظر بصری ارتقاهای زیادی یافته‌اند. لازم به ذکر است که بخش چندنفره این بازی‌ها و همچنین عنوان Crysis Warhead در این پکیج موجود نیستند که مقداری ناامید کننده است اما در هر صورت بخش داستانی زیادی وجود دارد تا طرفداران به سراغ آن بروند.

همچنین این سگانه پشتیبانی کامل از PS5 و Xbox Series X|S ندارد ولی بازی روی این پلتفرم‌ها با شرایط فنی بهتری اجرا می‌شود.

عنوان Dragon Age 4 میان نسلی نخواهد بود

اصولا هنگامی که در سال‌های آخر نسل قبلی کنسول‌های بازی هستیم، اکثر عناوین (و گاها همه عناوین) بزرگ به شکل میان‌ نسلی عرضه می‌شوند و با پیش‌روی در عمر کنسول‌های PS5 و Xbox Series X|S، انتظار می‌رود که پشتیبانی از PS4 و Xbox One‌ کاملا قطع شود و اکثر بازی‌هایی که در ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد، احتمالا تنها برای PS5 و Xbox Series X|S در دسترس خواهند بود.

در عین حال گزارش‌هایی وجود داشتند مبنی بر این که BioWare و EA برنامه دارند تا عنوان Dragon Age 4 را در سال ۲۰۲۳ عرضه کنند و حالا با اطلاعات جدید به دست آمده، به نظر می‌رسد این عنوان عرضه میان نسلی نخواهد داشت. طبق پروفایل آقای "دنیل نوردلندر" (Daniel Nordlander) که تا اکتبر ۲۰۲۰، قبل از جدایی‌اش از BioWare طراح ارشد Dragon Age 4 بود، نسخه بعدی Dragon Age تنها برای PS5 / Xbox Series X|S / PC در دست است. "جف گراب" (Jeff Grubb) نیز تایید کرد که این موضوع با صحبت‌های منابعش مطابق است.

سرویس Nintendo Switch Online + Expansion Pack برای ۱۲ ماه قیمتی معادل ۵۰ دلار خواهد داشت

در آخرین رویداد Animal Crossing: New Horizons Direct، هنگامی که نینتندو از آپدیت ورژن ۲ و بسته الحاقی Happy Home Paradise رونمایی کرد، از برنامه‌های کمپانی برای قیمت‌گذاری Nintendo Switch Online + Expansion Pack نیز رونمایی شد. اشتراک این سرویس برای ۱۲ ماه قیمتی معادل ۵۰ دلار خواهد داشت و اشتراک خانوادگی برای همین مدت زمان ۸۰ دلار خواهد بود. همچنین بسته الحاقی Nintendo Switch Online + Expansion Pack به شکل رایگان برای مشترکین این سرویس موجود است

دیگر دلیل خرید اشتراک Nintendo Switch Online + Expansion Pack نیز بازی کردن عناوین Nintendo 64 و Sega Genesis روی Switch‌ است. این عناوین شامل بازی‌های کلاسیک N64 مثل  Mario Kart 64، Mario Tennis، Star Fox 64، The Legend of Zelda: Ocarina of Time می‌شوند و بازی‌های دیگری مثل Paper Mario، Banjoo-Kazooie نیز در آینده به سرویس اضافه می‌گردند.

عناوین Sega Genesis نیز که در روز اول سرویس در دسترس هستند شامل Golden Axe، Phantasy Star 4، Sonic the Hedgehog 2، Contra: Hard Corps، Strider و بسیاری دیگر می‌شوند.

بخش Credit در عنوان Metroid Dread تعداد زیادی از سازندگان بازی را نشان نمی‌دهد!

مدتی می‌گذرد که عنوان Metroid Dread عرضه شده و توانسته در کنار فروش بسیار خوب در اقصی نقاط جهان، نظر منتقدان را نیز به خود جلب کند که همه این‌ها برای ناشر بازی یعنی Nintendo بسیار خوب است ولی یک بخش بازی می‌باشد که باعث ناامیدی شده و مسلما آن بخش مربوط به خود بازی نیست!

این که از سازندگان بازی‌ها تقدیر نشود، سال‌هاست که از مشکلات صنعت گیم می‌باشد و Metroid Dread نیز یکی دیگر از عناوینی است که از این مشکل رنج می‌برد.

طبق گزارشی که توسط Vandal منتشر شده، نام بسیاری از سازندگانی که در ساخت بازی در MercurySteam مشغول بوده‌اند، در صفحه Credit انتهای بازی دیده نمی‌شود. بسیاری از سازندگان این مشکل خود را به شکل عمومی در LinkedIn بیان کردند.

استودیو MercurySteam نیز بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که طبق قوانین و سیاست‌های کمپانی، تنها سازندگانی که حداقل ۲۵ درصد از چرخه توسعه بازی روی آن کار کرده باشند در Credit ذکر می‌شوند ولی استثناهایی هم وجود دارند!

تقدیر از سازندگان، موضوعی بسیار پیش و پا افتاده به نظر می‌رسد اما متاسفانه در دنیای گیم، هنوز هم این بخش یکی از مشکلات به شمار می‌رود. باید ببینیم در آینده چه تدبیر‌هایی برای این موضوع اندیشیده می‌شوند.

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط