شایعه: قرار بود عنوان Battlefield 2042 یک عنوان بتل رویال باشد!
به دنبا پایان بتای آزاد Battlefield 2042 و همچنین انتشار گزارشهایی از روند توسعه پردردسر بازی، جدیدترین عنوان تحت توسعه استودیو DICE یعنی Battlefield 2042 با انتقادات زیادی رو به رو شده است. حتی کسانی که نمیدانستند بتا آنقدر هم قدیمی نیست، مشکلات زیادی با بخشهای مختلف بازی مثل حذف شدن کلاسها و اضافه شدن Specialistها داشتند.
حالا نیز "تام هندرسون" (Tom Henderson) جزئيات بیشتری در بازی منتشر نموده و در آن گفته که علت این مشکل، این بود که بازی در ابتدا به عنوان یک عنوان بتل رویال شروع به کار کرد!
هندرسون در توییتر نوشت: «این نظریه که عنوان Battlefield 2042 به عنوان یک بازی بتل رویال شروع به کار کرد درست میباشد. البته من مطمئن نیستم تیم توسعه تا چه حد از توسعه پیش رفته بودند که مجددا تصمیم گرفتند تا یک عنوان سنتی از Battlefield 2042 بسازند. الهامگیریهایی از Call of Duty نیز در بازی وجود داشت ولی Apex Legends نیز نقش بسیار بزرگ و مهمی در این الهامگیریها داشت.»
با وجود تعداد ۱۲۸ نفری بازیکنان و قابلیتهایی مثل Grappling Hooks و بکاستوریهای Specialistها، الهامگیریهای بازی از Apex Legends مشهود به نظر میرسند.
البته اگر تمام این گزارشها درست و صحیح باشد، باز هم معلوم نیست چه زمانی روند توسعه بازی تغییر سویه داد (همچنین گفته شده بود که Specialistها در اصل از Operators در Call of Duty: Modern Warfare الهام گرفته شده بودند.) هندرسون اظهار داشت که: «این ادعا بسیار جسورانه است اما اگر خبرنگاری هستید که اینگونه موارد را پوشش میدهید، میتوانم برایتان مدرک نیز بیاورم!»
باید ببینیم آیا این مدارک روزی منتشر خواهند شد یا خیر اما تا آن زمان، بهتر است در باور این شایعات احتیاط بیشتری به خرج دهیم.
در هر صورت، عنوان Battlefield 2042 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) برای پلتفرمهای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC عرضه خواهد شد.
جدیدترین ویدیو Riders Republic نشان داده پارکهای مشهور جهان است
عنوان Riders Republic برای ۲۴ ساعت به شکل رایگان روی پلتفرم PC از طریق Ubisoft Connect در دسترس بود و در طول این ۲۴ ساعت نیز کمپانی یوبیسافت دو ویدیو مختلف از بازی منتشر نمود که اولین آنها مربوط به پارکهای ملی مختلف آمریکاست که در جهان باز این عنوان، وجود دارند.
پارکهای مذکور در این ویدیو شامل Bryce Canyon، Yosemite Valley، Sequoia، Mammoth Mountain و بسیاری دیگر میشوند که همه و همه در یک دنیای عظیم وجود دارند. هرکدام از این پارکها ویژگیهای مخصوص خود را دارند، مثل تپههای شنی فراوان در Canyonlands یا قلههای برفی Grand Teton. در ویدیو دوم نیز آقای "یان فیو" (Yann Fieux) که مسئولیت طراحی جهان را در استودیو Ubisoft Annecy دارد در مورد چگونگی پروسه ساخت این پارکها در بازی صحبت کرد.
عنوان Riders Republic در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان) برای پلتفرمهای Xbox One / Xbox Series X|S / PS5 / PS4 / PC / Stadia عرضه خواهد شد.
نویسنده Call of Duty: Vanguard امیدوارد تا بازی حداقل دو دنباله مستقیم داشته باشد!
با گذر هر سال، قطعا یک عنوان از سری Call of Duty نیز عرضه خواهد شد. حالا امسال نوبت استودیو Sledgehammer Games میباشد تا عنوان خود را بسازند، دفعه آخری که آنها اقدام به ساخت نسخهای از Call of Duty کردند ما را به جنگ جهانی دوم برده بودند.
بازی بعدی آنها یعنی Call of Duty: Vanguard قرار است نوامبر پیش رو عرضه شود و چند وقت پیش نیز بتای آن در دسترس قرار گرفته بود. در بخش تکنفره نیز باید گفت که بازی شامل یک بخش داستانی خواهد شد و حالا یک نفر وجود دارد که امیدوار است این بخش داستانی، آغازگر چیزی بسیار بزرگتر باشد.
در نمایشگاه امسال New York Comic Con، نویسنده عنوان Call of Duty: Vanguard خانم "سم مگز" (Sam Maggs) در مورد امیدهایش برای این بازی سخن نمود. به گزارش VGC، مگز اظهار داشت که او امیدوار است که حداقل دو دنباله مستقیم برای بخش داستانی این عنوان وجود داشته باشد. او همچنین گفت که فرانچایز Call of Duty همیشه به تصویر کشنده شخصیتهای نمادین و قدرتمندی است.
او امید دارد تا در طول چند نسخه و عنوان مختلف، اقدام به سخت شخصیتها و لحظههایی ماندگار در سری بکند.
او گفت: «ما پیش خود گفتیم چطور کرکترهای نمادینی برای سری COD بسازیم؟ زیرا شما در حال حاضر این موضوع را در فرانچایز Call of Duty ندارید. وقتی به عنوانی مثل Halo فکر میکنید، یاد Master Chief میافتید اما وقتی به Call of Duty فکر کنید، کرکتری نیست که به ذهنتان بیاید.»
«ما مدتی به این فکر کردیم که کدام کرکتر میتواند پرچمدار سری COD باشد؟ زیرا ما میخواهیم Vanguard 2 و Vanguard 3 را نیز بسازیم و دو داستان دیگر داریم که میخواهیم با این کرکترها آنها تعریف بنماییم. بنابرین امیدواریم که مردم این عنوان را همانقدری که ما دوست داریم، دوست داشته باشند تا بتوانیم ادامه داستان این کرکترها را بیان کنیم تا به گونهای پرچمداران این دوره از عمر سری Call of Duty شوند.»
به جز فرانچایز Modern Warfare، اکثر کرکترهای سری Call of Duty مستقل میباشند و تنها ارتباطات کمی با کرکترهای قدیمی وجود دارد، درست عین سری Black Ops. در هر صورت خواهیم دید عنوان Vanguard به هنگام عرضه خود در نوامبر چطور خواهد بود و آیا آنقدر خوب عمل میکند که ادامه داستانش را ببینیم یا خیر.
شایعه: محتوای سیزن پس Halo Infinite لو رفته است!
پس از تاخیرهای طولانی، به نظر میرسد بالاخره قرار به زودی دستمان به Halo Infinite برسد. در حالی که ما تقریبا هیچی از بخش داستانی بازی ندیدیم، بخش چندنفره بازی انواع و اقسام نمایشها را داشته است و بازخوردهای آن نیز اکثرا مثبت بودهاند ولی بزرگترین سوال موجود این است که بخش چندنفره بازی چطور المانهای جدید مثل معرفی محتوای فصلی را مدیریت میکند.
استودیو 343 سعی کرد اطلاعات محدودی در مورد این که پیشرفت در بازی چگونه است به ما بدهد ولی حالا لیک تازهای منتشر شده که ظاهرا دارای اطلاعات بیشتری میباشد. یکی از کاربران ردیت لیستی از اطلاعات به دست آمدهاش از طریق دادهکاوی که مربوط به محتواهای Season Pass میباشد را درست کرده است. طبق اطلاعات او ظاهرا قرار است هم محتوای رایگان در این بخش باشد و هم محتوای پولی و همانطور که انتظار میرفت میزان پاداشها و محتوای بخش پولی بسیار بیشتر است، تقریبا نصف رنکهای بخش رایگان تا لول ۱۲۰ هیچ پاداشی ندارند!
مثل همیشه لیکهای به دست آمده از دادهکاویها تنها شایعه به حساب میآیند و ممکن است این موارد تا عرضه رسمی بازی تغییر کند، بنابرین این موضوع را به یاد داشته باشید اما به طور کلی چیزی که در این لیک ارائه شده، شباهت زیادی به انواع و اقسام سیزن پسها یا بتلپسهایی دارد که امروز در دنیای گیم دیده میشوند و بعید نیست که همه چیز به همین شکل باشد.
عنوان Halo Infinite در روز ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / Xbox One / PC عرضه میشود و از طریق Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
عنوان Alan Wake Remastered از طرف ESRB برای Switch ردهبندی شد
در جدیدترین اخبار موجود، مشخص شد که عنوان Alan Wake Remastered از طرف ESRB برای پلتفرم Nintendo Switch ردهبندی شده است. ردهبندی دریافتی توسط این بازی T for Teen بوده است که شامل همان موارد همیشگی خشونت و زبان میشود.
عنوان Alan Wake Remastered برای پلتفرمهای بزرگ منتشر شد و نبود این عنوان که یک دهه سن دارد روی Switch حس میشد، پیش از این نیز بازی در برزیل برای Switch ردهبندی شده بود و به دنبال آن هم PEGI اقدام به ردهبندی بازی کرد.
ناشر بازی یعنی Epic Games تاکنون اعلامیهای در مورد این موضوع منتشر نکرده است. سازنده بازی یعنی Remedy نیز سابقه کار با سختافزار Switch را دارد و پیش از این عنوان Control را با استفاده استریم سرویسهای ابری روی این سیستم آورد.
کمپانی Epic اعتراف کرد که Imposters Mode در Fortnite از Among Us الهام گرفته شده بود
در پستی که اخیرا از طریق بلاگ رسمی Epic منتشر شد، سازنده عنوان Fortnite یعنی استودیو Epic Games بالاخره اعتراف کرد که مد جدید Imposters Mode که برای Fortnite منتشر شده، از Among Us الهام گرفته بود. در حالی که این پست بلاگ به هیچ وجه لحنی مثل معذرت خواهی یا اینگونه چیزها ندارد، به گونهای صحبتهای موجود در مورد این بخش را پایان میبخشد.
تعدادی از توسعه دهندگان استودیو Innersloth در توییتر ناراحتی خود را از این مد بروز داده بودند. یکی از آنها این میزان شباهت را همانند توهین خطاب کرد و حتی گفت که بخشهایی از نقشه نیز شباهتهای مشخصی دارند. شخص دیگری نیز گفت که جالب میشد تا Epic با آنها همکاری کند اما اینطور که به نظر میرسد، Epic هیچ شرمی از کپیکاری خود ندارد.
البته این اولین بار نیست که Fortnite همچین کاری را میکند و ایدههای دیگران را برای خود به کار میبرد. عنوان Fortnite نیز در ابتدا یک بازی Co-Op شوتر بود ولی بعد از موفقیت PlayUnknown’s Battleground، کمپانی Epic نیز بخش بتل رویال را به بازی اضافه کرد. در آن زمان نیز PUBG Corp. اقدام به شکایت از Epic کرد ولی دادگاه به نتیجهای ختم نشد.
ویدیو بررسی جدید نشان میدهد که داک Nintendo Switch OLED از 4K/60 FPS پشتیبانی میکند
یکی از تولید کنندگان محتوا به نام KawlunDram اخیرا در توییتر اعلام کرد که داک Switch OLED توانایی بهتری نسبت به نسخههای اصلی در خروجی ویدیویی دارد. او اشاره کرد که چیپ DP2MHDMI در این داک به یک چیپ Realtek ارتقا داده شده است که ظاهرا از خروجی 4K/60 FPS پشتیبانی میکند.
همچنین همراه Switch OLED یک کابل HDMI 2.0 نیز عرضه میشود که طبق تستهای KawlunDram با Xbox One X نیز سازگار است. البته لازم به ذکر است که چیپ Tegra X1 در Nintendo Switch از خروجی 4K ویدیو پشتیبانی نمیکند اما نینتندو این ویژگی جدید داک را در مدلهای OLED اعمال کرده و میتوان امیدوار بود در آینده پشتیبانی از 4K به شکلی به این کنسول اضافه شود.
در هر صورت، این موارد میتوانند دلیل این باشند که شایعات مربوط به Switch Pro 4K دوباره زنده شود. اخیرا گزارشی مبنی بر این که تعدادی از استودیوها کیت 4K را برای کنسول Switch دریافت میکردند منتشر شد که البته نینتندو اظهار داشت این گزارشها اشتباه هستند.
با توجه به کاهش چیپ در سراسر جهان و مشکلات لاجستیکی، سخت است باور کنیم که ممکن است به این زودیها Nintendo سختافزار جدیدی را معرفی کند.
جزئيات جدید و جالبی از عنوان Avowed منتشر شد، بازی در وضعیت Pre-Alpha قرار دارد
در حالی که استودیو Obsidian Entertainment در نمایشگاه E3 2021 حضور داشت و عنوان The Outer Worlds 2 را معرفی نمود، غیبت عنوان Avowed به شدت حس شد. بعدها مشخص گشت که ظاهرا قرار است این پروژه به زودی نمایشهایی داشته باشد و به طور کلی طبق گزارش جدیدی که توسط "جز کوردن" (Jez Corden) از Windows Central منتشر نموده، بازی روند خوبی را میگذراند.
جز کوردن در صحبت با منابعی که نزدیک استودیو هستند، متوجه شد که بازی هنوز در مراحل پیشتولید قرار داشته و به مرور در حال ورود به شرایط Alpha است، این یعنی بازی در حال حاضر در مرحله Pre-Alpha به سر میبرد.
این عنوان که در جهان Pillars of Eternity جریان دارد، زاویه دید اول شخص داشته و موتور بازیسازی آن نیز نسخه بهبود یافته موتور عنوان The Outer Worlds است. به کوردن گفته شده بود که بازی شامل کلاسها و پلیاستایلهای مختلف میشود و همانند عنوان The Elder Scrolls 5: Skyrim از یک سیستم مبارزات Two-Handed بهره میبرد. این یعنی شما میتوانید در یک دست خود شمشیر و در دست دیگر جادو را استفاده کنید، از اسپلهای Two Handed بهره ببرید و از کمانها یا دو خنجر برای کلاس Rogue استفاده نمایید.
یک نکته جالب این است که چقدر کلاسها تفاوت زیادی در ضرباتی که بازیکنان استفاده میکنند بوجود میآورد. ممکن است شما به عنوان یک Warrior از لگد، ضربههای فیزیکی یا استفاده از سپر بسنده کنید در حالی که به عنوان یک Caster، ملزم به استفاده از اسپلها یا ضربههایی مخصوص هستید. همچنین به نظر میرسد محیط بازی نیز تخریب پذیر خواهد بود، برای مثال استفاده از یک اسپل آتش در اتاق باعث میشود تا اشیاء موجود در آن آتش بگیرند و اوضاع سختی را برای شما رقم بزنند. همچنین قابلیت شنا کردن نیز در بازی وجود دارد.
اسپلهای آشنا از Pillars of Eternity مثل Fireball و Jolting Touch در کنار حالتهای مختلفی مثل Fetid Caress نیز در این بازی حضور خواهند داشت. میتوانید سلاحهای خود را ارتقا دهیدو تیرهای یخی یا شمشیرهایی با قابلیتهای مختلف داشته باشید، همچنین سلاحهای دوربرد شبیه به تفنگهای قدیمی نیز ممکن است در بازی باشند. دشمنانی مثل Xaurips یا Wyvern و Drake نیز در بازی خواهند بود.
کوردن همچنین گفت بازی از نظر بصری رنگارنگتر از عناوینی مثل Skyrim و Oblivion خواهد بود. «قارچهای شبتاب که در غارها یافت میشوند، جنگلهای عظیم و سرسبز با گیاهان عظیم و معابد بزرگ که نور خورشید به آنها میتابد همراه با مقبرهها و اعماق پر از اسکلتها در بازی فراوانند. تریلر اولیه بازی حال و هوایی بسیار دارکتر داشت که باعث میشود تا این توصیفها مقداری تعجببرانگیز به نظر برسند، همچنین اسپلهای بازی نیز افکتهای نئونی خواهند داشت.»
در حالی که نسخه Pre-Alpha شامل تکسچر و نورپرداری نمیشد، انتظار میرود بخش هنری محصول نهایی بسیار بهتر از چیزی باشد که در The Outer Worlds دیدیم ولی چیزی روشنتر با رنگبندی گستردهتر. البته ممکن است که بازی همانند تریلر اولیه حال و هوایی دارکتر نیز بگیرد.»
این که عنوان Avowed مثل Skyrim یا عناوین سری The Elder Scrolls جهان باز خواهد بود یا مثل The Outer Worlds متشکل از هابهای مختلف میباشد، هنوز معلوم نیست اما گویا نظر کوردن بیشتر به سمت مورد دوم است. این موضوع میتواند توضیح دهنده حرفهای "فیل اسپنسر" (Phil Spencer) نیز باشد که گفته بود تفاوتهای مشخصی میان Avowed و سری Bethesda وجود دارد.
کوردن همچنین معتقد است که احتمالا بازی تا E3 2021 قابل بازی خواهد بود ولی احتمالش میرود که در The Game Awards 2021 که دسامبر جاری برگزار میشود نیز بازی را ببینیم.
تریلر جدید Saints Row نشان دهنده محلههای مختلف Santo Ileso است
عنوان Saints Row ریبوتی از سری محبوب Volition است و همانطور که اکثر ریبوتها حال و هوای تازهای نسبت به عناوین اصلی دارند، این عنوان نیز از این قاعده مستثنی نمیباشد. بازی در شهر Santo Ileso که الهام گرفته از جنوب غربی آمریکاست جریان دارد و نوید یک دنیای جدید برای این سری را میدهد، سازندگان نیز ادعا میکنند این نقشه متنوعترین نقشه برای یک عنوان Saints Row تا به امروز میباشد.
اخیرا تریلری شامل گیمپلی بازی منتشر شده بود و حالا نیز کمپانی Deep Silver تریلر جدیدی منتشر کرده که تمرکز ویژهای روی محلههای مختلف Santo Ileso دارد. هرکدام از این محلهها توسط یک فرقه تبهکار ارائه میشوند و فرقه شما باید در طول بازی در برابر این فرقهها بایستد و موفق شود محله به محله کل شهر را از آن خود کند.
عنوان Saints Row در تاریخ ۲۵ فوریه (۷ اسفند) برای پلتفرمهای PS5 / PS4 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه خواهد شد.
عنوان Call of Duty: Vanguard مزایای ویژهای روی PS4 و PS5 خواهد داشت
سالهاست که سری Call of Duty قرارداد تجاریای با PlayStation د ارد و این قرارداد هرساله باعث میشود که دارندگان عناوین سری Call of Duty روی کنسولهای سونی، محتوای انحصاری داشته باشند. برای مثال در عنوان Modern Warfare بخش Survival Mode در Special Ops انحصاری PS4 بود یا در Black Ops Cold War تنها بازیکنان PS4 و PS5 به بخش Onslaught دسترسی داشتند.
حالا قرار است عنوان Call of Duty: Vanguard نیز از این رسم پیروی کند. صفحهای که در آخر تریلر داستانی عنوان شوتر نشان داده شده بود، ذکر میکرد که مزایای ویژه برای کاربران PS5 و PS4 وجود خواهد داشت. جزئيات این محتوای ویژه هنوز تایید نشده است اما ما میتوانیم حدس بزنیم که مشابه با محتواهای ویژه چندسال اخیر سری خواهد بود.
تریلر همچنین تایید میکند که همه این محتوا تا ۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۰ آبان ۱۴۰۱) در انحصار PlayStation خواهد بود. عنوان Call of Duty: Vanguard در تاریخ ۵ نوامبر (۱۶ آبان) برای PS5 / PS4 / PC / Xbox Series X|S / Xbox One عرضه خواهد شد.
عنوان Quake (2021) به شکل اختصاصی برای PS5 و Xbox Series X|S عرضه خواهد شد
چندماه پیش کمپانی Bethesda سالگرد ۲۵ سالگی عنوان Quake را با انتشار یک نسخه ریمستر شده و گسترش یافته جشن گرفت، این نسخه شامل بازی اصلی، هردوی افزونههایش و دو افزونه جدید که به دست استودیو سازنده Wolfenstein یعنی MachineGames توسعه یافتند میشد. آن زمان بازی به شکل اختصاصی برای PS5 و Xbox Series X|S عرضه نشد اما حالا اوضاع تغییر کرده است.
کمپانی بتسدا اعلام کرد که بازی حالا به شکل اختصاصی روی پلتفرمهای PS5 و Xbox Series X|S در دسترس خواهد بود و در عین حال از رزولوشن 4K و فریمریت ۱۲۰ فریم بر ثانیه هم پشتیبانی خواهد کرد. بازیکنان Xbox میتوانند از قابلیت Play Anywhere نیز استفاده کنند در حالی که نسخه PS5 شامل ویژگیهای منحصر به فرد DualSense میشود. علاوه بر آن، بتسدا همچنین تایید کرد که شما میتوانید سیو خود را از از Xbox One یا نسخه قبلی Xbox Series X|S استفاده کنید. این قابلیت روی PlayStation در دسترس نیست.
عنوان It Takes Two بیش از ۳ میلیون واحد فروخت
عنوان It Takes Two که به دست استودیو Hazelight Studios ساخته شد، حتی پیش از عرضه نیز نویدبخش به نظر میرسد اما هیچکس انتظار نداشت بازی به این خوبی بشود. این عنوان به سادگی یکی از بهترین عرضههای ۲۰۲۱ است و به نظر میرسد موفقیت آن در زمینه کسب نقدها و نمرات خوب، در فروش آن نیز بازتاب داده شده است.
این بازی موفق با ۴۸ نقد روی پلتفرم PS5 موفق شد تا نمره ۸۸ را کسب کند، در عین حال با ۵۰۰ نمره مختلف، بخش User Score نیز بسیار موفق بوده و موفق به کسب نمره ۹.۲ شده است.
عنوان It Takes Two کمتر از یک ماه پس از عرضه خود بیش از یک میلیون واحد فروخت و تنها چند ماه بعد از آن نیز به فروشی معادل ۲ میلیون واحد رسید. حالا بازی به رکورد جدیدی دست یافته است و سازنده این عنوان یعنی Hazelight در صفحه توییتر خود اعلام کرده که این عنوان در سراسر جهان روی همه پلتفرمها بیش از سه میلیون واحد فروخته است.
طبق گفتههای سازندگان، موفقیت بازی نشان میدهد که عناوین ماجراجویی Co-Op هنوز هم محبوب میباشند.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.