خلاصه اخبار روز: از بازی جدید سازندگان We Happy Few تا تاخیر Elden Ring

خلاصه اخبار روز: از بازی جدید سازندگان We Happy Few تا تاخیر Elden Ring

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 6 ماه و 9 روز پیش

فهرست مطالب

بازی بعدی Compulsion Games یک عنوان تک‌نفره داستان محور با زاویه دید سوم شخص خواهد بود

هنگامی که به لیست بلند بالای استودیوهای خریده شده توسط Microsoft در چندسال اخیر نگاه می‌کنیم، امثال Obsidian Entertainment، Ninja Theory و همه استودیوهایBethesda  بیشترین توجه را به خود جذب می‌کنند اما Xbox Game Studios تنها به فکر استودیوهای بزرگ نبوده و تعدادی از سازندگان کوچکتر را نیز به زیر پرچم خود در آورده است. یکی از این استودیوها، Compulsion Games می‌باشد، استودیویی که در سال ۲۰۱۸ عنوان We Happy Few را ساخت.

حالا اما مدت زیادی می‌گذرد که سروصدایی از این استودیو شنیده نمی‌شود و ما نمی‌دانیم که پروژه بعدی آن‌ها چیست ولی جدیدترین اخبار منتشر شده، به نظر می‌رسد سازندگان در Compulsion Games زیرپوستی در حال توسعه یک عنوان بوده‌اند!

در مصاحبه‌ای که اخیرا با Xbox Squad انجام شد، مدیر روابط عمومی این استودیو یعنی خانم "نایلا هجاس" (Naila Hadjas) اطلاعات مختصری در مورد بازی جدیدشان به ما داد و تایید نمود که آن‌ها در حال کار روی یک بازی تک‌نفره داستان محور با زاویه دید سوم شخص هستند که ژانر آن نیز اکشن ماجراجویی می‌باشد. گویا این استودیو برای کار کردن روی این عنوان تعداد نیروهای خود را دو برابر کرده است.

در صحبت‌هایی که راجع به توسعه بازی و هدف بازی انجام گرفت، هجاس گفت:

«من فکر می‌کنم زمانی نیاز داشتیم که چیزهای بیشتری یاد بگیریم. این عنوان اولین بازی ما باید مایکروسافت است و ما چیزهای زیادی یاد گرفتیم. نیروهای استودیو دو برابر شدند و حالا در حال عادت کردن به آن هستیم. هدف اصلی گسترش دنیای ما و ادامه دادن به ساخت بازی‌هایی که نشانگر ما باشند می‌باشد، نشانگر استودیویی که خواهان ساخت بازی‌هایی منحصر به فرد در حال و هواهای کمتر دیده شده است. در حال حاضر هدف ما دنبال کردن میراثمان و وفادار ماندن به خودمان است.»

خانم هجاس همچنین توضیح داد که روند توسعه این بازی در اوایل سال ۲۰۱۹، چند ماه پس از عرضه We Happy Few آغاز شد. او اظهار داشت: «نمی‌توانم چیزهای زیادی به شما بگویم زیرا شما قطعا نمی‌فهمید اوضاع از چه قرار بوده است ولی ما در مراحل اصلی توسعه قرار داریم. در واقع کاملا روی این پروژه متمرکز می‌باشیم و پیگیر انجام بخش‌های سختش می‌باشیم.»

با توجه به ظاهر قضیه، می‌توان گفت که احتمالا مدت زیادی بگذرد تا چیزهایی از این عنوان بشنویم یا ببینیم. البته این که استودیو Compulsion Games با استفاده بودجه و پشتیبانی مایکروسافت قادر به خلق چه چیزی خواهد بود، چیز جالبی برای دنبال کردن خواهد بود. سابقه استودیو در گذشته مقداری نکات منفی در خودش دارد و عناوین آن‌ها هرکدام مشکلات خاصی داشتند اما حالا با یک تیم توسعه بزرگ‌تر، روند ساخت بازی‌ها پولیش‌شده‌تر و اصطلاحا «تمیزتر» خواهد بود.

عنوان The Day Before‌در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۲ برای پلتفرم PC عرضه می‌شود، نسخه‌های PS5‌ و Xbox Series X|S‌ نیز تایید شدند

کمپانی ناشر یعنی MyTona و استودیو سازنده یعنی Fntastic پیش از این در سال جاری با عرضه نمایشی از عنوان جهان باز زامبی‌محور خودشان که ژانرش MMO‌ می‌باشد و گیم‌پلی‌ای بر مبنای بقا دارد، یعنی عنوان The Day Before بسیاری را متعحب کردند. این بازی در ابتدا تنها برای پلتفرم PC معرفی شده بود و قرار بود که در ۲۰۲۱ عرضه شود. حالا اما اطلاعات جدیدی از ‌آن منتشر شده و به نظر می‌رسد تغییراتی در جریان بوده‌اند.

برای مثال تاریخ عرضه نسخه PC مشخص شد و اینطور که به نظر می‌آید بازی چند ماه تاخیر خورده است. این بازی حالا در تاریخ ۲۱ ژوئن سال ۲۰۲۱ (۳۱ خرداد) برای پلتفرم PC در دسترس قرار می‌گیرد. در عین حال نمایش جدیدی نیز از بازی منتشر گشت که در ‌آن بخش‌هایی از گیم‌پلی نیز نشان داده شده‌اند.

جزئيات دیگری نیز منتشر شدند و همانطور که سازندگان گ فته بودند، نسخه‌های PS5 و Xbox Series X|S نیز تایید شدند. هنوز مشخص نیست بازی چه زمانی برای کنسول‌ها عرضه می‌شود ولی در هر صورت همین که می‌دانیم بازی برای این پلتفرم‌ها نیز در دست کار است، فعلا کافی می‌باشد.

شایعه: نسخه جدیدی از Killer Instinct در دست توسعه قرار دارد

فرانچایز Killer Instinct یکی از فرانچایز‌های محبوب کمپانی Rare می‌باشد که مدت زیادیست از آن خبری نیست. آخرین بازی این سری در سال ۲۰۱۳ برای پلتفرم Xbox One منتشر شد اما نتوانست آنقدری که مایکروسافت امیدوار بود موفق ظاهر شود و از آن زمان، این فرانچایز به طور کلی به حاشیه کشیده شده است.

اینطور که شایعات و اخبار جدید می‌گویند اما ممکن است که به زودی این فرانچایز برگردد. در آخرین قسمت پادکست XboxEra، موئسس XboxEra یعنی آقای "نیک بیکر" (Nick Baker) اظهار داشت که براساس چیزهایی که شنیده، نسخه جدیدی از Killer Instinct در دست توسعه قرار دارد.

آقای بیکر می‌گوید که او نمی‌داند چه استودیویی در حال کار روی این بازی است اما بازی در «مراحل اصلی توسعه» قرار دارد و این یعنی مایکروسافت استودیویی پیدا کرده که با آ‌ن برای این پروژه همکاری بنماید.

استودیو Iron Galaxy که فصل دوم و سوم بازی سال ۲۰۱۳ را توسعه داد، پیش از این در سال جاری گفته بود که خواهان برگشت به سری هستند اما بیکر می‌گوید که استودیو مشغول روی بازی، Iron Galaxy یا NetherRealm نیست.

جالب‌تر اما این که در سال جاری رئيس بخش Xbox یعنی "فیل اسپنسر" (Phil Spencer) هم گفته بود که کار مایکروسافت با این فرانچایز تمام نشده است و خواهیم دید که آیا این شایعات به واقعیت تبدیل می‌شوند یا خیر. تا آن زمان اما باید گفت که این اطلاعات تایید شده نیستند و بهترین کار این می‌باشد که به آن‌ها دل نبندیم!

شایعه: دنباله‌ عنوان Bloodborne و همچنین ریمستر نسخه PS5 توسط Bluepoint Games در دست توسعه است

شایعات پورت احتمالی، ریمستر یا دنباله عنوان Bloodborne برای سال‌هاست که وجود دارند و هرچند وقت یک بار در صدر اخبار قرار می‌گیرند. مشخصا طرفداران خواهان چیزهای بیشتری از این مجموعه هستند ولی تاکنون هیچ تمایلی از سوی Sony در این جهت دیده نشده است.

اخیرا اما بازهم آسیاب شایعات در گردش بوده‌ است و "کالین موریارتی" (Colin Moriarty) از Last Stand Media ادعا کرده که استودیو Bluepoint Games، نه تنها در حال کار روی ریمستر Bloodborne بوده بلکه در حال ساخت یک دنباله کامل نیز می‌باشد.

این ادعاها توسط یک اینسایدر دیگر یعنی موئسس XboxEra، نیک بیکر نیز تایید شده است (نیک بیکر سابقه بسیار خوبی در زمینه لیک‌های مربوط به پلی‌استیشن دارد.) نیک در آخرین قسمت پادکست XboxEra گفت که براساس چیزهایی که او شنیده، استودیو Bluepoint Games در حال کار روی نسخه ریمستر عنوان Bloodborne برای پلتفرم PS5 می‌باشد و در عین حال یک دنباله کامل را نیز در دست توسعه دارد. علاوه بر این‌ها بیکر تایید کرد که روند توسعه پورت بازی اول روی PC نیز «تکمیل» شده است.

استودیو Bluepoint Games چند وقت پیش توسط PlayStation خریداری شد و به دنبال آن نیز تایید گشت که بازی بعدی این استودیو دیگر یک ریمیک نخواهد بود بلکه محتوای ارجینال می‌باشد ولی نکته جالب‌ این است که آن‌ها هیچ‌گاه نگفتند که پیگیر ساخت یک آی پی جدید هستند. مدتی پس از این اتفاق همچنین شایعه دیگری منتشر شد که طبق آن Bluepoint در حال کار روی ریمیک یک بازی «محبوب» می‌بود.

در هر صورت، شایعات مربوط به Bloodborne آنقدر هم نایاب نیستند و سابقه آن‌ها نیز در گذشته زیاد جالب نبوده است. بهترین کار است که فعلا به این شایعات دل نبندید تا ببینیم در آینده چه رخ خواهد داد.

عنوان Back 4 Blood کار خود را در رتبه چهارم جدول هفتگی بریتانیا آغاز کرد

آخرین داده‌های مربوط به فروش بازی‌های ویدیویی در بریتانیا منتشر شد و در حالی که هفته گذشته شاهد رویدادهای خاصی نبود، چیزهای جالبی در جدول دیده می‌شوند. عنوان Back 4 Blood عرضه بزرگ هفته بود و در جایگاه چهارم کار خود را آغاز کرد. ۶۴ درصد از فروش‌های بازی روی پلتفرم PS5، حدود ۲۲ درصد روی PS4 و ۱۷ درصد از فروش آن روی پلتفرم Xbox بوده‌اند. لازم به ذکر است که بازی از طریق Xbox Game Pass هم در دسترس می‌باشد.

سه بازی‌ای که بالاتر از Back 4 Blood قرار گرفته‌اند، جایگاه خود را نسبت به هفته گذشته حفظ نمودند. عنوان FIFA 22 برای سومین هفته پیاپی در جایگاه نخست قرار گرفت در حالی که Far Cry 6 نیز جایگاه دوم را برای خودش نگه داشته است. عنوان Metroid Dread نیز که هفته پیش شروعی قدرتمند داشت و در جایگاه سوم کار خود را آغاز نمود، این هفته هم جایگاه خود را حفظ کرد.

عناوین Alan Wake Remastered و Super Monkey Ball Banana Mania هردو هفته گذشته کار خود را در ۱۰ عنوان پرفروش شروع کردند ولی این هفته از ۱۰ عنوان برتر خارج شدند. به جای این دو عنوان، بازی‌هایی که همیشه پرفروش‌ هستند مثل Mario Kart 8 Deluxe، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Super Mario 3D World + Bowser’s Fury و Grand Theft Auto 5 به فروش خوب خود ادامه دادند. جدول ده عنوان پرفروش:

1. FIFA 22
2. Far Cry 6
3. Metroid Dread
4. Back 4 Blood
5. Mario Kart 8 Deluxe
6. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
7. Minecraft (Switch)
8. Animal Crossing: New Horizons
9. Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
10. Grand Theft Auto 5

عنوان Elden Ring تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ تاخیر خورد

عنوان Elden Ring که به دست استودیو FromSoftware توسعه می‌یابد، تاخیر خورد. این بازی قرار بود در ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ (۲ بهمن) عرضه شود ولی حالا تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ (۷ اسفند) تاخیر خورد و قرار است در آن تاریخ در دسترس طرفداران قرار بگیرد. در یک توییت رسمی، تیم توسعه اظهار داشتند که این تاخیر به خاطر کیفیت کلی محصول و آزادی استراتژیک توسعه دهندگان می‌باشد. همچنین از بازیکنان برای صبر و اعتمادشان تشکر شد و از آن‌ها خواستند که پیگیر تست‌های محدود شبکه در ماه نوامبر باشند.

این بازی که ابتدا در E3 2019 معرفی شد، تا مدت زمانی طولانی یعنی تا Summer Game Showcase 2021 هیچ‌گونه جزئيات یا اخباری را به خود ندید ولی در تابستان امسال، در کنار اولین نمایش گیم‌پلی بازی، تاریخ عرضه آن نیز تایید شد و همچنین گفته شده بود که بازی برای پلتفرم‌های نسل فعلی نیز عرضه می‌گردد. جزئيات زیادی مثل چگونگی Fast Travel، Crafting و Platforming بازی نیز بعد از آن از بازی منتشر گشت.

چنین تاخیری بسیار دور از انتظار به نظر می‌رسید، خصوصا که طبق گفته سازندگان بازی در آخرین مراحل توسعه قرار داشت ولی با توجه به شرایطط دنیای امروزی و همه‌گیری COVID-19 و تاثیری که روی توسعه بازی‌های مختلف گذاشته است، می‌توان تا حدی به FromSoftware حق داد. این عنوان برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PCدر دست توسعه می‌باشد.

عنوان Salt and Sacrifice روی پلتفرم PC انحصاری Epic Game Store است

ناشر بازی Salt and Sacrifice یعنی Devoured Studios و استودیو سازنده آن یعنی Ska Studios تریلر جدیدی برای این عنوان دو بعدی سایداسکرولینگ که شباهت زیادی با بازی‌های سری Souls دارد منتشر نمودند. این عنوان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ برای پلتفرم‌های PS5 / PS4 / PC عرضه می‌شود و نسخه PC در انحصار فروشگاه Epic Game Store خواهد بود. این عنوان همچنین قیمتی معادل ۲۰ دلار خواهد داشت و از زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی پشتیبانی می‌کند.

جدیدترین تریلر Riders Republic لانچ بازی را هایپ می‌کند

در حالی که رویکرد یوبی‌سافت در زمینه عرضه بازی‌های رایگان مثل Tom Clancy’s XDefiant و Ghost Recon Frontline بسیاری از طرفداران را ناامید کرده، این کمپانی بزرگ هنوز هم عناوین پولی در چنته دارد و عرضه یکی از آن‌ها نیز بسیار نزدیک می‌باشد. این عنوان، عنوان جهان باز چندنفره ورزش محور یعنی Riders Republic می‌باشد که ماه در اواخر ماه جاری میلادی در دسترس قرار می‌گیرد و حالا به مناسبت عرضه این عنوان، یوبی‌سافت لانچ تریلر آن را منتشر کرد.

این عنوان بازیکنان را در یک دنیای عظیم چندنفره قرار می‌دهد و بازیکنان باید در آن به انجام انواع و اقسام ورزش‌های مختلف مثل دوچرخه سواری، اسنوبردینگ، گلایدینگ و سایر بپردازند. همه این اتفاقات در مقیاسی بسیار بزرگ و چندنفره انجام می‌شود و همچنین بخش داستانی مختلفی نیز وجود دارد که بازیکنان می‌توانند به سراغ آن بروند. انتظار می‌رود که پس از عرضه بازی باز هم محتواهای بیشتری برای آن منتشر شود.

همچنین این کمپانی اعلام نمود که یک هفته پیش از عرضه رسمی بازی، این عنوان به شکل رایگان در دسترس خواهد بود. بنابرین از تاریخ ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) تا ۲۷ اکتبر (۵ آبان) کل بازی برای همه رایگان خواهد بود اما تنها برای ۴ ساعت. البته در این ۴ ساعت می‌توانید هر کاری که می‌خواهید در بازی بکنید. این دسترسی رایگان در سراسر جهان روی همه پلتفرم‌ها در دسترس خواهد بود و پیشرفت‌های بدست آمده توسط شما نیز به نسخه اصلی منتقل می‌شوند.

عنوان Riders Republic در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان) برای پلتفرم‌های PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه می‌گردد.

جزئيات بیشتری از بخش داستانی Halo Infinite به زودی منتشر می‌شود

عنوان Halo Infinite با انتشار بتاهای چندنفره موفق شده تا توجهات زیادی را به سوی خود جلب کند اما منفی‌نگری‌های زیادی پیرو بخش داستانی بازی وجود دارد و دلایلی زیادی هم پشت این منفی‌نگری وجود دارد.

نمایش اولیه بازی که ژوئن سال گذشته منتظر شد، نتوانست بازخوردهای خوبی را بگیرد و حتی باعث شد تا بازی تاخیری طولانی بخورد و به جای تعطیلات ۲۰۲۰، در تعطیلات ۲۰۲۱ عرضه شود. از آن زمان تاکنون ما چیزی از بخش داستانی بازی ندیدیم و این موضوع که بازی به هنگام عرضه در بخش داستانی دارای Co-Op نیست، به دلایلی این منفی‌نگری اضافه می‌کند.

اینطور که به نظر می‌رسد اما 343 Industries و مایکروسافت آماده هستند تا به زودی نمایشی از بخش داستانی بازی منتشر کنند. اینسایدر معروف این روزهای دنیای گیم یعنی "تام هندرسون" (Tom Henderson) اخیرا در توییتر اعلام کرد که Xbox اعلامیه‌ای بزرگی در هفته جاری خواهد داشت و در عین حال قرار است نمایش جدیدی از بخش داستانی Halo Infinite نیز به زودی منتشر شود.

این که آیا این دو مورد به هم مربوط هستند یا نه مشخص نیست اما در هر صورت، زمان زیادی از آخرین نمایش بخش داستانی Halo Infinite‌ می‌گذرد و طرفداران نیز تشنه نمایشی از این بخش می‌باشند.

استودیو 343 Industries نیز بارها گفته بود که قبل از عرضه بازی نمایش‌های زیادی از بخش داستانی منتشر خواهد شد. این عنوان در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC عرضه می‌شود.

آنتی چیت جدید Call of Duty‌ یعنی Ricochet به دست چیترها افتاد!

اخیرا از آنتی چیت جدید عناوین Call of Duty که براساس Kernel است رونمایی شد، این آنتی چیت از زمان عرضه Call of Duty: Vanguard برای این عنوان به کار می‌رود و پس از مدتی برای Call of Duty: Warzone نیز اجباری خواهد بود. حالا اما طبق گزارش Vice، بسیار از چیترها توانسته‌اند به این آنتی چیت درس‌یابند و حتی آن را کرک کرده باشند!

گویا Activision‌ یک بیلد اولیه از این آنتی چیت را در اختیار کمپانی‌ها قرار داده است و تعدادی از چیترها موفق شدند تا از این طریق به فایل‌ها دسترسی پیدا کنند. البته Activision زیاد از این اتفاق ترسی ندارد زیرا بیلدهای اولیه اصولا راحت کرک می‌شوند.

آقای "پائول چمبرلین" (Paul Chamberlain) که پیش از این روی آنتی چیت Riot‌ یعنی Vanguard کار کرده بود گفت:

«تا زمانی که آن‌ها ورژن اصلی و رسمی را کرک نکنند، اتفاق خاصی نمی‌افتد. قطعا نسخه‌ای که برای تست عمومی عرضه می‌شود در زمینه محافظت و امنیت بسیار مهم‌تر است.»

یکی از منابع نیز گفت: «این موضوع باعث اتفاق خاصی نمی‌شود. در هر صورت وقتی که نسخه کامل منتشر شود چیترهایی که مهارت‌های زیادی ندارند، نمی‌توانند با Kernel بجنگند.»

عناوین سری Call of Duty مدتهاست که با چیترها دست و پنجه نرم می‌کنند و قابل درک است که Activision یک آنتی چیت جدید ساخته تا به مقابله با آن‌ها بپردازد.

شایعه: نسخه جدید جدید Splinter Cell آماده توسعه است، معرفی در سال آینده

پس از شایعات فراوان، کراس‌اورهایی که کسی خواهانشان نبود و اشاره‌های فراوان، به نظر می‌رسد بالاخره یوبی‌سافت در حال کار روی نسخه جدید Splinter Cell می‌باشد. منابع مختلفی که تام هندرسون به آن‌ها دسترسی دارد، گفته‌اند که پروژه چراغ سبز مدیریت را دریافت نموده و در فاز اولیه تولید می‌باشد. همچنین این امکان وجود دارد که بازی در سال آینده معرفی شود.

همچنین در مورد این که سازنده بازی کیست، دو نفر که اطلاعات زیادی در مورد برنامه‌های ناشر داشتند اظهار داشتند که استودیو سازنده Ubisoft Montreal نیست بلکه یک استودیو خارجی می‌باشد! این که این حرف یعنی بازی توسط یک استودیو خارج از سیطره یوبی‌سافت یا یکی از دیگر استودیوها توسعه می‌یابد یا خیر، مشخص نیست.

گویا یوبی‌سافت قصد دارد با عرضه نسخه جدیدی از این سری، دل طرفداران را مجددا به دست بیاورد و تصویر خوبی را از یوبی‌سافت ارائه دهد، تصویری که به دلایل مختلفی اعم از گزارش‌هایی مبنی بر تبعیض و آزار و اذیت در محیط کمپانی تا استعفای اعضای کلیدی مدیریت، خدشه دار شده است. این که آیا این حرکت موثر خواهد بود یا خیر، معلوم نیست و باید ببینیم چه رخ خواهد داد.

البته در کنار این که تمام این موارد شایعه هستند، باید گفت لزوما وجود Splinter Cell به این معنی نیست که ما قرار است نسخه بعدی آن را در سال بعد ببینیم و در دنیای پس از همه‌گیری COVID-19، هیچ چیز صد در صد نیست، خصوصا در دنیای گیم. پس بهترین کار این است که منتظر اطلاعات بیشتر و کامل‌تر باشیم.

عنوان Dying Light توسط ESRB برای PS5‌ و Xbox Series X|S رده‌بندی شد

عنوان Dying Light 2 یکی از عناوین بزرگی خواهد بود که در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود (البته اگبر باز هم تاخیر نخورد) ولی در عین حال به نظر می‌رسد که ناشر و سازنده بازی یعنی Techland قصد دارد تا عنوان قبلی سری یعنی Dying Light را نیز به کنسول‌های نسل جدید بیاورد.

بازی پیش از این در سایت ESRB لیست شده بود ولی حالا این لیست دارای نسخه‌های Xbox Series X|S و PS5 می‌باشد. این لیست پیش از این برای نسخه Switch نیز در دسترس قرار گرفته بود و اندکی پس از آن نیز به شکل رسمی اعلام شد که بازی همراه با نسخه Platinum Edition به Switch‌ می‌آید.

البته نکته اصلی اینجاست که همچین موردی، می‌تواند گویای این باشد که نسخه نسل جدید، فراتر از یک پچ و آپدیت ساده است و احتمالا ویژگی‌های مخصوص دیگری را هم خواهد داشت و به طور کلی به شکل اختصاصی و Native برای PS5‌ و Xbox Series X|S عرضه خواهد شد.

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط