شایعه: عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition در ماه دسامبر عرضه فیزیکی خواهد داشت
مرجع خبری لهستانی PPE اخیرا اعلام کرده که عنوان موردانتظار Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition در تاریخ ۷ دسامبر (۱۶ آذر) عرضه فیزیکی خواهد داشت. به گزارش VGC این اطلاعات از خردهفروشهای نزدیک سازندگان بازی به دست آمده است.
همچنین گفته شده که نسخههای PS4 / Xbox One / Nintendo Switch در همان ۷ دسامبر (۱۶ آذر) عرضه خواهند شد ولی نسخههای نسل فعلی تا سال آینده عقب میافتند. این گزارش چیزی در مورد پلتفرم PC نمیگوید که البته تعجبآور نیست زیرا اکثر بازیها روی این پلتفرم شامل عرضه فیزیکی نمیشوند. طبق حرفهایی که افشاگر معروف این روزهای دنیای گیم یعنی "تام هندرسون" (Tom Henderson) زده بود، عرضه دیجیتالی بازی احتمالا در نوامبر انجام خواهد شد.
اخیرا گفته شده بود که ممکن است بازی برای پلتفرمهای نسل فعلی قیمتی معادل ۷۰ دلار داشته باشد، این موضوع نیز توسط یکی دیگر از خردهفروشها منتشر شده بود.
باید ببینیم وضعیت بازی چطور میباشد و آیا صرفا شامل بهبودهایی سطحی خواهد شد یا بازی به شکل بنیادی دچار اصلاحاتی شده است، خصوصا که این عناوین بسیار قدیمی میباشند و قطعا در صورت عدم وجود بهبودهای بنیادین، قیمت ۷۰ دلار منطقی نخواهد بود. در کنار این موارد، این که Rockstar اقدام به حذف بازیهای اصلی روی استورهای مختلف PC کرده نیز زیاد به مذاق طرفداران خوش نیامده است.
درخواست گروه حمایت از حقوق حیوانات PETA خواهان حذف مینیگیم خروسجنگی در Far Cry 6 است
اخیرا بیانیهای از طرف PETA Latino منتشر شد که خواهان حذف مینیگیم خروسجنگی در عنوان Far Cry 6 بود. این مینیگیم در Far Cry 6 حال و هوایی شبیه به Mortal Kombat داشت اما اینطور که به نظر میرسد وجود این مینیگیم برعلیه قوانین و اهداف PETA در جهت حفاظت حیوانات در برابر آزار و اذیت بود.
در این بیانیه خواسته شده تا سریعا این مینیگیم از داخل بازی برداشته شود زیرا بازی خروسجنگی امروزه به طور کلی نیز ممنوع و غیر قانونی است. در گزارش همچنین گفته شده که خروسها دارای چنگالهایی تیز هستند که از پوست و گوشت و استخوان میگذرد و منجر به مصدومیت حیوانات میشود!
گفتههای PETA در این مورد و به طور کلی شرایط خروسجنگی درست میباشد و این اولین بار نیست که دنیای بازیهای ویدیویی با این مشکلات مواجه میشود. بازیها همیشه زیر ذرهبین بودهاند و پیوسته از آنها به عنوان علل گسترش خشونت یاد میشود، یکی از مطرحترین بازیها که همیشه با این موضوع دست و پنجه میکند نیز سری Grand Theft Auto میباشد که به هنگام عرضه با شکایتهای زیادی رو به رو شد.
با وجود این که شرایط Far Cry نسبتا متفاوت است، ببینیم اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.
عنوان Evil Genius 2 در ۳۰ نوامبر به کنسولها و Xbox Game Pass میآید
پس از مدتها صبر، عنوان Evil Genius 2: World Domination پیش از این در سال جاری برای پلتفرم PC عرضه شد. این عنوان بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت نمود و به عنوان دنبالهای در خور برای عنوان استراتژی منحصر به فرود در نظر گرفته شد. در این بازی شما در نقش یک ابرقهرمان شرور قرار دارید و باید نیروهای خود را بسازید تا بتوانید جهان را تصرف کنید. اولین عنوان سری هیچگاه برای کنسولها عرضه نشد و در انحصار PC ماند ولی اعلام شده بود که دنباله آن برای سایر سیستمها نیز عرضه میشود و حالا تاریخ عرضه آن نیز مشخص شده.
حالا با انتشار یک تریلر جدید، سازندگان اعلام کردند که در پایان ماه میلادی بعد، Evil Genius 2 برای کنسولها عرضه میگردد. پیش از این تایید شده بود که بازی برای تمام پلتفرمهای بزرگ عرضه میگردد و در کنار آن از طریق Xbox Game Pass نیز در دسترس خواهد بود. (البته مشخص نیست که ورژن PC نیز در سرویس مذکور قرار خواهد گرفت یا تنها نسخههای Xbox در دسترساند.) اینطور که از تریلر به نظر میرسد، بازی تفاوت خاصی با نسخه PC ندارد.
عنوان Evil Genius 2: World Domination برای PC در دسترس میباشد و برای پلتفرمهای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S در ۳۰ نوامبر (۹ آذر) عرضه میگردد.
عنوان Monster Hunter Rise شامل کراسپلی و کراس سیو بین PC و Switch نخواهد شد
عرضه عنوان Monster Hunter Rise در ابتدای سال جاری میلادی برای کنسول Switch سروصدای زیادی را به پا کرد. این سری تقریبا یک شبه تبدیل به بزرگترین فرانچایز Capcom شد و عنوان Rise نیز توانست موفقیت عظیمی را با وجود عرضه تنها روی یک پلتفرم کسب کند. حالا بازی قرار است در ابتدای سال ۲۰۲۲ مجددا برای پلتفرم PC عرضه شود ولی اگر شما به دنبال ارتباطی میان این دو نسخه بودید، احتمالا با جدیدترین خبر منتشر شده از این عنوان ناامید خواهید شد.
صفحه رسمی Monster Hunter در توییتر تایید کرد که قرار نیست بازی یا افزونههایش، قابلیتهای کراس سیو یا کراسپلی را داشته باشند. چندی پیش نیز پرسشنامهای در دسترس طرفداران قرار گرفت تا بگویند که آیا خواهان این سرویسها میان دو نسخه بازی هستند یا خیر اما اینطور که به نظر میرسد روند توسعه طوری پیش رفته که به کار گیری این ویژگیها برای سازندگان ممکن نخواهد بود.
البته ممکن است این اتفاق در آینده رخ دهد، زیرا در متن نوشته شده اشاره شد که در «این لحظه» برنامهای برای به کار گیری این ویژگیها نیست.
عنوان Monster Hunter Rise در حال حاضر برای Nintendo Switch در دسترس است و در تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۳ دی) برای پلتفرم PC عرضه خواهد شد. همچنین افزونه بازی به نام Sunbreak نیز در تابستان ۲۰۲۲ عرضه میگردد.
عنوان Disco Elysium – The Final Cut برای پلتفرمهای Xbox One / Xbox Series X|S / Switch در دسترس قرار گرفت
عنوان Disco Elysium یکی از بزرگترین و بهترین سوپرایزهای سال ۲۰۱۹ بود که موفق شد تبدیل به یکی از بهترین عناوین آن سال بشود و حالا پیش از این در سال جاری، سازنده بازی یعنی ZA/UM با عرضه عنوان Final Cut برای کنسولهای PlayStation و Stadia بازیکنان زیادی را به سمت این عنوان کشید.
اعلام شده بود که بازی برای Switch و پلتفرمهای Xbox نیز عرضه میشود و حالا آن دو نسخه نیز عرضه شدهاند که به مناسب این موضوع هم یک لانچ تریلر برای بازی منتشر شده است.
عنوان Disco Elysium – The Final Cut نسبت به بازی اصلی شامل بهبودهای زیادی میشود، از صداپیشگی کامل بازی برای همه متنها تا اضافه کردن محتوای جدید در فرم کوئستهای Political Vision.
تریلر جدید Saints Row نشان داده جهان باز Santo Ilesso است
عنوان Saints Row پیش از این در سال جاری در نمایش Gamescom معرفی شد و بازخوردهای متفاوتی را به خود دید. بسیاری از طرفداران سری تصمیم Volition مبنی بر ریبوت کردن سری با حال و هوایی واقعگرایانهتر که برعکس رویکرد فانتزی Saints Row 3 و Saints Row 4 بود را مورد انتقاد قرار دادند. استودیو سازنده بازی اما اعلام کرد که به ساخته خود باور دارد و از آن زمان تاکنون نیز گیمپلیهای مختلفی از بازی منتشر کرده تا نظر منتقدان را تغییر دهد.
اخیرا نیز ویدیو جدیدی از گیمپلی بازی توسط Game Informer نشان داده شده است که تمرکز ویژهای روی شهر بازی، Santo Ileso و این که جهان باز این عنوان چطور عمل میکند دارد. تصاویر نشان داده شده از بیلد Pre-Alpha هستند که طبیعتا منجر شده تا بخشهایی از بازی خوب به نظر نرسند (خصوصا در بخش بصری) اما به طور کلی این تریلر ایده خوبی از این که چه انتظاری از بازی داشته باشیم به ما میدهد.
خصوصا که تنوع محیطهای نشان داده شده بسیار زیاد میباشد.
عنوان Saints Row در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ برای پلتفرمهای PS5 / PS4 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه میگردد، لازم به ذکر است بازی روی PC در انحصار Epic Games Store خواهد بود.
شایعه: بتای آزاد Battlefield 2042 برای اوایل و اواسط سپتامبر بود!
بتای آزاد عنوان Battlefield 2042 که به دست استودیو DICE ساخته میشود، عرضه شده و به پایان رسید و بازخوردهایی که از طرفداران دریافت شده، بسیار متفاوت هستند. بسیاری از بازیکنان با مشکلات عملکردی و باگهای زیادی دست و پنجه نرم کرده و بسیاری دیگر نیز با ویژگیهای حذف شده از بازی (که در نسخههای قبلی وجود داشتند) مشکل پیدا کردند.
حالا نیز گزارشی به دست "تام هندرسون" (Tom Henderson)، افشاگر معروف این روزهای دنیای بازی منتشر شده که او در آن میگوید این بتا برای چه زمانی بوده است. در زمان عرضه این این بتا، استودیو سازنده بازی یعنی DICE گفته بود که این بتا چند ماه سن دارد و بسیاری از مشکلاتی که بازیکنان با آنها مواجه هستند، در عرضه نهایی حل خواهند شد. خود هندرسون نیز به این موضوع معتقد بود تا این که یکی از اعضای ناشناس DICE به او گفت که سن این بتا به چند ماه نمیرسد و برای اوایل و اواسط سپتامبر است!
منبع دیگری که تاخیر خوردن بازی را به هندرسون اعلام کرده بود نیز این موضوع را تایید کرد. داخل تنظیمات بتا نیز ذکر شده بود که در اصل این بتای برای ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) ۲۰۲۱ میباشد، تنها یک روز پیش از تاریخ عرضه اولیه بتا. البته این موضوع به معنای این نیست که کارهای بتا نیز دقیقا در همان روز انجام شدهند اما نشان میدهد که در تاخیر انجام شده، تغییری روی بازی صورت نگرفته است.
هندرسون میگوید تمام این اطلاعات «با چیزهایی که من برای ماههاست میشنوم مطابق است، DICE مشکلات زیادی برای ایجاد ثبات در بیلدهای مختلف بازی دارد. این موضوع یکی از دلایلی است که تا پیش از بتا، استودیو نمایشی از بازی منتشر نکرد، در واقع عدم انتشار گیمپلی بازی به این خاطر نبود که آنها نمیخواستند، بلکه آنها نمیتوانستند. دلیل عدم نمایش گیمپلی در Gamescom نیز همین موضوع بود.»
عنوان Battlefield 2042 در ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) برای پلتفرمهای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC عرضه میشود. هندرسون پیش از این گفته بود که بازی دیگر تاخیر نخواهد خورد و تیم توسعه مطمئنند که بازی آماده است!
سونی رئيس سابق Apple Arcade را به ریاست PlayStation Mobile استخدام کرد
در چندماه اخیر کاملا مشخص بود که سونی میخواهد بازیهای بزرگتری را در فضای موبایلی بسازد و کمپانی نیز پیوسته قدمهایی برای آماده کردن زیرساختهای این موضوع برداشته است. یکی از این قدمها استخدام "نیکولا سباستینی" (Nicola Sebastiani) در مقام ریاست است.
اگر نمیدانید، سباستینی حدود ۸ سال در Apple کار کرد و نقش مدیریت کسب و کار بازیها روی App Store را در اختیار داشت و پس از آن نیز تبدیل به مدیر بخش محتوای سرویس اشتراکی گیمینگ آنها، یعنی Apple Arcade شد. طبق پروفایل او در LinkedIn، او در جولای گذشته به عنوان رئيس بخش موبایلی به PlayStation Studios پیوست.
پیش از این در سال جاری مدیرعامل PlayStation یعنی آقای "جیم رایان" (Jim Ryan) گفته بود که کمپانی به دنبال این است تا فرانچایزهای بزرگ PlayStation را به موبایل بیاورد و سپس اظهار داشت که آنها میخواهند تا میلیونها بازیکن را در فضای موبایلی جذب کنند. در ماه ژوئن نیز رایان گفت که سونی اخبار جدیدی در مورد برنامههای حوضه موبایلی را زودتر از آن چه انتظار دارید اعلام میکند.
شایعه: Specialistها در Battlefield 2042 الهام گرفته از Call of Duty: Modern Warfare هستند
همانطور که در خبر بالایی خواندید، روند توسعه عنوان Battlefield 2042 با مشکلات مختلفی مواجه است و استودیو سازنده بازی یعنی DICE نیز برای بهبود وضعیت بازی با مشکلاتی مواجه شده است.
گزارش جدید منتشر شده توسط تام هندرسون شامل اطلاعات زیادی از Battlefield 2042 میشود و حالا گویا این بخش از گزارش مربوط به اتفاقات پشت صحنه میشود! هردوی منابعی که با هندرسون صحبت کرده بودند، اشاره کردند که مشکلات مدیریتی زیادی در روند توسعه بازی وجود دارد، خصوصا مربوط به کسانی که روی Star Wars Battlefront 2 نیز کار کرده بودند.
«گویا مدیریت تعهد کافی به این پروژه ندارد، برای مثال به سازندگان گفته شده تنها موارد X، Y و Z را بسازند. یکی از اعضای تیم مدیریتی به عنوان یک فرد بله قربان گو توصیف شده و به طور کلی اوضاع توسعه بازی بسیار بد است. گویا تمام مشکلات روند توسعه که به تیم مدیریتی گزارش داده شده بودند، پشته گوش انداخته شدند و این موضوع باعث شد مشکلاتی برای DICE پیش بیاید که در مراحل قبلی توسعه بازی به راحتی قابل حل بودند.
همچنین به نظر میرسد یکی از بخشهای کلیدی بازی که طرفداران نسبت به آن نظرهای متفاوتی دارند، یعنی Specialistها ناشی از علاقه مدیریت بخشهای مختلف Call of Duty: Modern Warfare میباشد. اینطور که به نظر میرسد به استودیو گفته شده بود چیز مشابهی بسازد و در حالی که هندرسون اعتراف کرد اطلاعات موجود مبهم هستند، به نظر میآید هدف اصلی این بوده که چیزی شبیه به Operators در بازی تعبیه شود.
این که چه طراحیها و انتخابهای دیگری براساس چیزهای موجود در سری Call of Duty بودند مشخص نیست اما هندرسون اضافه کرد که بسیاری از سازندگان محتوا برای فرانچایز Activision به بتای محدودی که اخیرا برگزار شد دعوت شده بودند.
«عده زیادی از محتواسازان Call of Duty (که پیش از این چیزی برای Battlefield نساخته بودند) به بتای محدود دعوت شده بودند. این موضوع نشانه واضحی از این است که تیم مدیریتی میداند چقدر نقش و تاثیرگذاری Call of Duty در توسعه Battlefield 2042 زیاد است. متاسفانه این موضوع باعث شد تا محتواسازان خود Battlefield 2042 دیرتر به این بتا دسترسی داشته باشند!»
اگر اینها کافی نیست، هندرسون ادعا میکند که سازندگان DICE از آینده میترسند! «یکی از بزرگترین نگرانیهایی که از بتای Battlefield 2042 به دست آمده، مربوط به ترس سازندگان بازی از اخراج شدن میباشد! اینطور که به نظر میرسد این اتفاقات در استودیو در حال رخ دادن است و حتی تعدادی از سازندگان نیز در حال صحبت با استودیوهای دیگر میباشند.»
عنوان Marvel’s Guardian of the Galaxy تا دو هفته دیگر عرضه نمیشود اما لانچ تریلر آن منتشر شد!
این روزها ناشران زیادی در حال عرضه لانچ تریلر برای بازیهای پیش روی خود هستند، لانچ تریلرهایی که گاها روزها یا حتی هفتهها زودتر از عرضه بازی منتشر میشوند و یکی از آنها Square Enix میباشد که به تازگی لانچ تریلر عنوان Marvel’s Guardian of the Galaxy را عرضه نمود. بازی دو هفته دیگر عرضه خواهد شد ولی Square تصمیم گرفت تا با عرضه زودهنگام این تریلر، هایپ را به بیشترین میزان ممکن برساند.
تریلر منتشر شده بسیار جالب و بخشهای زیادی از مبارزات بازی را نشان میدهد. در کنار اینها، ساندترکهای بازی نیز شنیده میشوند که به جرئت یکی از نقاط قوت این عنوان به نظر میآیند و ایده خوبی از روایت و سبک طنز و کنایی بازی به ما میدهند.
عنوان Marvel’s Guardian of the Galaxy در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) برای PS5 / PS4 / Xbox One / Xbox Series X|S عرضه میگردد.
عنوان Among Us کمی دیرتر از آن چه قرار بود برای Xbox و PlayStation عرضه میشود ولی در کل عرضه در ۲۰۲۱ خواهد بود
عنوان Among Us از سال گذشته و محبوبیت غیرمنتظرهاش موقعیت خوبی را به دست آورده و پیوسته بین بازیکنان محبوب میشود. هنگامی که بازی در اواخر ۲۰۲۰ برای Nintendo Switch عرضه شد، بازیکنان بیشتری به جامعه بازیکنان آن اضافه شدند و حالا مدتی میگذرد از این که نسخههای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S با تاریخ عرضهای در سال ۲۰۲۱ معرفی گشتند، ولی دقیقا چه زمانی قرار است بازی روی این پلتفرمها منتشر شود.
در آخرین اخباری که از بازی منتشر شده، مدیر روابط عمومی استودیو Innersloth یعنی خانم "ویکتوریا ترن" (Victoria Tran) اظهار داشت که عنوان Among Us هنوز هم قرار است در سال ۲۰۲۱ به پلتفرمهای Xbox و PlayStation بیاید اما عرضه آن مقداری دیرتر از زمانی خواهد بود که تیم توسعه در ابتدا در نظر داشتند.
«ما برای انتشار بازی در امسال آماده هستیم، البته مقداری دیرتر از زمانی که انتظار را داشتیم زیرا آپدیت بعدی یک پچ ساده نیست و قرار است دو تغییر بزرگ را در بازی ایجاد کند و ما میخواهیم مطمئن باشیم که این آپدیت روی همه پلتفرمها سازگار خواهد بود.»
ترن توضیح داد که برنامه اصلی Innersloth، عرضه بازی در سپتامبر بود اما آنها تصمیم گرفتند که بازی را تاخیر بزنند تا خیالشان از سطح کیفی بازی راحت شود.
«تاریخ عرضه ایدهآل ما سپتامبر بود اما تصمیم به تغییرش گرفتیم زیرا نمیخواستیم کسی روی پلتفرمهای Xbox و PlayStation به تجربه این بازی بپردازد و با مشکلات و موانع زیادی رو به رو شود.
پس چه زمانی این بازی عرضه میشود؟ مشخص نیست اما قطعا در سال جاری خواهد بود، ترن میگوید سازندگان تا ۱۰۰ درصد از وضعیت بازی منتشر نباشند تاریخ عرضه دقیقی نمیدهند.
پشتیبانی DLSS به عناوینی مثل Back 4 Blood، Baldur’s Gate 3 و بازیهای دیگر اضافه شد
کمپانی Nvidia پیوسته پشتیبانی DLSS را به بازیهای مختلف اضافه میکند و در کنار بازیهایی که به این لیست اضافه میشوند، عناوین تازه عرضه شده هم به پشتیبانی از این فناوری مجهز میشوند. حالا جدیدترین اعلامیه پشتیبانی Nvidia شامل عناوین تازه و جالبی میشود.
برای شروع، عنوان Back 4 Blood به این لیست اضافه شده که با استفاده از این فناوری بهبودی ۴۶ درصدی را در عملکرد خوب میبیند. عنوان بعدی Baldur’s Gate 3 میباشد که آپدیت آن نیز در روزهای پیش رو منتشر میشود و پشتیبانی از DLSS را به آن اضافه میکند که منجر به افزایشی ۸۸ درصدی عملکرد روی رزولوشن 4K میشود! عنوان Crysis Remastered Trilogy نیز در این هفته عرضه میشود که هر سه عنوان آن از DLSS پشتیبانی خواهند کرد.
در عین حال در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) قرار است پشتیبانی DLSS به عنوان Rise of the Tomb Raider نیز اضافه شود که منجر به بهبود ۷۵ درصدی عملکرد این عنوان خواهد شد، در عین حال Shadow of the Tomb Raider که در حال حاضر نیز از DLSS 1.0 پشتیبانی میکند، به نسخه فعلی ارتقا خواهد یافت.
در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) نیز عنوان Chivalry 2 از این قابلیت پشتیبانی میکند، در این عنوان نیز افزایشی ۴۵ درصدی در عملکرد مشاهده میشود در حالی که عنوان Sword and Fairy 7 که در ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) عرضه میشود نیز به طور کامل از DLSS و ریتریسینگ پشتیبانی میکند.
عنوان Sword of Legend Online نیز از ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد که منجر به بهبود ۶۰ درصدی عملکرد آن میشود. در نهایت نیز F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch و Alan Wake Remastered هم آخرین عناوینی هستند که در ماه اکتبر به لیست بازیهایی که از DLSS پشتیبانی میکنند اضافه میشوند.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.