خلاصه اخبار روز: از دارک بودن Marvel's Spider-Man 2 تا بازی جدید Guerrilla

خلاصه اخبار روز: از دارک بودن Marvel's Spider-Man 2 تا بازی جدید Guerrilla

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 7 ماه و 7 روز پیش

فهرست مطالب

جزئیات سیستم پیشرفت و آیتم‌های Battlefield 2042 منتشر شد

کمپانی Electronic Arts و استودیو DICE بالاخره تاریخ عرضه بتای آزاد عنوان Battlefield 2042 را منتشر نمودند، این بتا از تاریخ ۶ اکتبر (۱۴ مهر) تا ۱۹ اکتبر (۱۷ مهر) برقرار خواهد بود. در کنار این اعلامیه همچنین جزئياتی در مورد سیستم پیشرفت و همچنین لباس‌های بازی نیز منشتر شد. به دست آوردن XP هنوز وجود دارد و شما آن‌ها را براساس اعمال مختلفی مثل Kill، Assist و چیزهای دیگر به دست می‌آورید. همچنین Ribbons نیز برگشته‌اند و حالا سه سطح مختلف دارند و با انجام اهداف بیشتری در بازی، می‌توانید بیشتر XP کسب کنید.

تعدادی از مثال‌های Ribbons شامل موارد زیر می‌شوند.

  • Objective Ribbon – کامل کردن هدف
  • Wingman Ribbon – ساپورت کردن هم‌تیمی‌ها با زنده کردنشان و کمک کردن به آن‌ها در کشتن هدف
  • Logistics Ribbon – تعمیر کردن وسایل نقلیه
  • Intel Ribbon – پیدا کردن و صدمه زدن به دشمنان با استفاده از پهبادها
  • Combat Ribbon – کشتن دشمنان و از بین بردن وسایل نقلیه

به هنگام عرضه بهترین سطحی که بازیکن‌ها به ‌آن خواهند رسید ۹۹ خواهد بود و پس از آن بازی وارد سطح S می‌شوند. این سطح تا S999 پیش می‌رود ولی پاداش‌های بیشتری برای آن‌ها در دسترس نیست و صرفا بخاطر فخرفروشی کاربرد دارد. لول آپ کردن باعث باز شدن سلاح‌ها، گجت‌ها و لباس‌های جدید خواهد شد و همچنین Mastery نیز به سلاح‌ها، وسایل نقلیه و Specialistها متصل خواهد بود.

کشتن دشمنان با سلاح M5A3 یک دوربین جدید در اختیار شما قرار می‌دهد و در عین حال گرفتن امتیاز با یک وسیله نقلیه تجهیزات جدید به شما می‌دهد.

پس از حد مشخصی، شما لباس‌های جدید و یک Mastery Badge برای Player Card دریافت می‌کنید. این کارت‌ها با استفاده از بخش‌هایی مثل Player Card Art، Player Icon و Title قابل شخصی‌سازی می‌باشد و تا سه Badge نیز وجود دارد. باز کردن شخصی‌سازی‌های جدید برای Player Card از طریق لول آپ کردن یا انجام فعالیت‌های مختلف صورت می‌گیرد.

برای لباس‌ها و اسکین‌ها نیز باید گفت که آن‌ها از طریق انجام بازی یا از طریق خرید مستقیم قابل دسترسی هستند. این موارد شامل اسکین‌هایی برای Specialistها، سلاح‌ها و وسایل نقلیه خواهند بود و در چهار سطح مختلف در دسترس قرار می‌گیرند.

سطح اول یعنی Grey (Common)، سطح بعدی Blue (Rare)، سپس Purple (Epic) و در نهایت Gold (Legendary) می‌باشند. برای Specialistها، اسکین‌های Rare و Epic بخشی برای بدن و سر دارند که می‌توانید آن‌ها را ترکیب کنید. اسکین‌های سلاح‌ها روی کل سلاح اعمال می‌شوند و حتی افزودنی‌هایی مثل دوربین را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند.

با پیشرفت در بازی، بازیکنان می‌توانند سلاح‌های مختلف Melee را آزاد کنند که هرکدام از آن‌ها انیمیشن‌های منحصر به فردی برای Takedown دارند. عنوان Battlefield 2042 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC عرضه می‌گردد.

جدیدترین تریلر Far Cry 6 نشان دهنده خروس قاتل، Chicharron است

در عنوان Far Cry 6 رسم استفاده از حیوانات به عنوان یکی از همراهان شما که مدتی است در سری می‌باشد وجود دارد ولی برعکس نسخه قبلی Fangs for Hire نامیده نمی‌شود. در این نسخه از یک تمساح تا یک سگ کوچک وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را به عنوان همراه با خود داشته باشید. یکی از حیوانات معرفی شده برای این عنوان، یک خروس به نام Chicharron است، خروسی که حالا یک تریلر مجزا برایش منتشر شده است!

این تریلر که CG می‌باشد، روایت‌گر داستان Chicharron می‌باشد که مجبور بود در میدان نبرد در مقابل حیوانات مبارزه کند و به خاطر وحشی‌گری و قدرتش پیروز از میدان خارج شود اما بعد از مدتی فرار می‌کنند و کسی نمی‌تواند او را برگرداند. در Far Cry 6، این کرکتر پروتاگونیست بازی یعنی Dani Rojas را همراهی می‌کند تا Yara را از دست حکومت ظالمانه Anton Castillo آزاد کند و این تریلر نیز به ما نشان می‌دهد که این خروس می‌تواند تا چه حد همه جا را به جهنم تبدیل کند!

عنوان Far Cry 6 در تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر) برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S / Xbox One / PS5 / PS4 / PC / Stadia عرضه می‌شود.

ممکن است استریم بازی‌های PS5 به PS Now اضافه شود

اخیرا یک پتنت به دست سونی ثبت شد که در آن اظهار شده ممکن است کمپانی کنسول سازی کنسول PS5‌ و استریم کردن بازی‌‌هایش را به سرویس ابری اشتراک‌محور خود یعنی PlayStation Now اضافه کند. به گزارش DualShockers این پتنت به استفاده از حافظه‌های NVMe با سرعت بالا برای بهبود بخشیدن کیفیت استریم‌ها اشاره می‌کند.

این پتنت همچنین جزئيات زیادی در مورد این که حافظه‌های NVMe چه تاثیری خواهند داشت و قابلیت استریم کردن بازی‌های نسل فعلی را می‌دهند نیز جزئیاتی منتشر می‌کند. با توجه به این که تهیه یک کنسول PS5 یا Xbox Series X|S چقدر سخت می‌باشد، عالیست که بازیکنان می‌توانند از بازی‌های مثل Returnal یا Ratchet and Clank: Rift Apart لذت ببرند، حداقل اگر این اتفاق رخ دهد!

با این وجود، پتنت ثبت شده به اضافه شدن بازی‌های PS5‌به سرویس اشاره می‌کند و طرفداران این موضوع می‌توانند خوش‌بین بمانند! چندی پیش نیز Microsoft سرورهای سرویس ابری خود را با استفاده از سخت‌افزار Xbox Series X|S برقرار کرد و به دارندگان سرویس‌های xCloud یا Xbox Game Pass Ultimate اجازه استریم بازی‌های نسل فعلی را روی چندین دستگاه داد.

کمپانی Activision Blizzard با EEOC به توافق رسید، غرامت ۱۸ میلیون دلاری

اخیرا کنفرانس خبری‌ای توسط کمپانی Activision Blizzard برگزار شد که در آن اعلام گشت آن‌ها با EEPC به توافق رسیده‌اند، دادگاه نیز Activision Blizzard را به پرداخت ۱۸ میلیون دلار غرامت محکوم کرد.

بخش EEOC یک ماه پیش از این که اخبار DEFH منتشر شده بود، در حال جست و جوی ادعاهای مربوط به تبعیض و آزار و اذیت در محل کار بود و با اثبات شدن این اتفاقا، حالا Activision Blizzard باید ۱۹ میلیون دلار غرامت به مدعیان واجب شرایط و خیریه بدهد. در این کنفرانس خبری همچنین گفته شد که Activision پیوسته برای گزارش اینگونه مشکلات شرایط مخصوصی را برای کارکنانش فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل کمپانی یعنی آقای "بابی کوتیک" (Bobby Kotick) اظهار داشت: «ما ادامه می‌دهیم تا در مورد تعهد خود ضمن از بین بردن آزار و اذیت و تبعیض در محیط کاری کوشا باشیم. ما از EEOC به خاطر درگیری سازنده بوجود آمده تشکر می‌کنیم و می‌خواهیم به این تعهد خود پایبند باشیم و هرگونه رفتار زشت و ناپسند در محیط کار را از بین ببریم.»

مقایسه عملکردی Kena: Bridge of Spirits روی PS4 Pro و PS5

مدتیست که عنوان Kena: Bridge of Spirits که به دست استودیو Ember Lab ساخته شده، عرضه شده است و طرفداران نیز آن را به دلیل جلوه‌های بصری جذاب و گیم‌پلی‌اش تحسین کرده‌اند. حالا نیز وب‌سایت Gamingbolt ویدیویی منتشر کرده و در آن به مقایسه فنی بازی روی پلتفرم‌های PS4 Pro و PS5 پرداخته است.

عنوان Kena: Bridge of Spirits روی PS4 Pro با رزولوشن 1440p و فریم‌ریت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و به طور کلی بازی عالی به نظر می‌رسد. روی PS5 اما دو مد گرافیکی وجود دارد، مد اول Fidelity نام داشته که روی رزولوشن 4K با فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و مد بعدی Performance است که روی رزولوشن پویای 4K اجرا می‌گردد و تا حد ممکن ۶۰ فریم ثابت می‌ماند.

فارغ از پلتفرم، عنوان Kena: Bridge of Spirits زیبا به نظر می‌رسد و عملکرد فنی آن نیز واقعا مثال زدنی است.

در زمینه زمان بارگذاری نیز Kena: Bridge of Spirits روی PS5 در زمانی معادل ۵ ثانیه بارگذاری می‌شود که این موضوع نیز مدیون حافظه SSD این کنسول می‌باشد. کنسول PS4 Pro زمان بیشتری می‌طلبد و کمی بیش از ۲۰ ثانیه  طول می‌کشد تا وارد بازی شوید که حقیقتا برای عنوانی با این سطح از جلوه‌های بصری، منطقی است.

مقایسه عملکردی Death Stranding Director’s Cut روی PS4 Pro و PS5

به دنبال عرضه عنوان Death Stranding Director’s Cut برای PS5، وب‌سایت Gamingbolt نگاهی به بخش‌های تکنیکی بازی انداخته و آن را با نسخه PS4 Pro مقایسه نموده است. البته این مقایسه تنها در مورد عملکرد این عنوان می‌باشد، نه اعداد و ارقام دقیق.

عنوان Death Stranding روی پلتفرم PS4 Pro در حالت Quality Mode با رزولوشن 2160p با فریم‌ریت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. در تست‌های انجام شده بازی در دست‌یابی به هدف خود موفق بود. حالت Performance نیز رزولوشن اجرایی را پایین می‌آورد و در عین حال فریم‌ریت را تا ۶۰ فریم بر ثانیه بالا می‌برد. روی PS5 نیز دو مد مجزا وجود دارد و در Quality Mode، بازی رزولوشن 4K و فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد، در Performance Mode نیز بازی با رزولوشن پایین‌تر با هدف ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌گردد.

در زمینه سرعت بارگذاری نیز کنسول PS5 بسیار موفق‌تر از PS4 Pro عمل می‌کند و این موضوع هم طبیعتا به خاطر SSD می‌باشد. برای PS4 Pro بیش از یک دقیقه طول می‌کشد تا بازی را بارگذاری کند، در حالی که این اتفاق برای PS5 در تنها چند ثانیه رخ می‌دهد.

مکانیک‌های حمل و نقل و مبارزات در Dying Light 2 Stay Human در هم‌تنیده‌اند

در مصاحبه‌ای که اخیرا با DualShockers انجام شد، طراح ارشد گیم‌پلی عنوان Dying Light 2 Stay Human آقای "بارتوش کولون" (Bartosz Kulon) جزئياتی در مورد گیم‌پلی بازی منتشر نمود. مهم‌ترین بخشی که او در موردش حرف زد، مربوط به ارتباط نزدیک سیستم مبارزات بازی و پارکورش می‌شد.

عنوان اصلی Dying Light ترکیبی عالی از مبارزات و پارکور بود و حالا به نظر می‌رسد دنباله این عنوان نیز قرار است حتی ترکیب بهتری باشد! استودیو Techland برای این عنوان می‌خواهد سیستم‌های مختلف بازی را به شکل‌های مختلف به هم متصل کند تا تجربه‌ای عمیق و در عین حال یک‌پارچه را ارائه دهد که شامل تمام چیزهای موجود در بازی اصلی خواهد شد و تا حد امکان آن‌ها را بهبود خواهد بخشید.

کولون گفت: «ما قصد داشتیم تا مبارزات و پارکور را با هم و همچنین با دنیای بازی در هم تنیده بسازیم.  ما همه حرکات مبارزات و همه حرکات بخش پارکور را تحلیل کردیم و سپس در مورد این تفکر نمودیم که چگونه می‌شود به شکل ترکیبی از این دو استفاده نمود. برای پریدن از روی یک مانع کوتاه مانع اتفاقی است که زیاد در بازی رخ می‌دهد، بنابرین ما یک ضربه لگد به آن اضافه کردیم تا بازیکنان بتوانند به هنگام پریدن به دشمنان لگد بزنند.»

«یا مثلا وقتی در مبارزات مبارزه با یک دشمن بسیار سخت است، بازیکنان می‌توانند صبر کنند تا آن دشمن خم شود و سپس از روی او بپرند و از آن ضربه لگد بهره ببرند. مقداری پیچیده به نظر می‌رسد اما ما کاری کردیم تا این موارد ساده و در عین حال لذت‌بخش باشند.»

«در مبارزات بازیکنان می‌توانند از دشمنان استفاده کنند تا به هوا بپرند و یا از همین حالت استفاده بنمایند تا ضربه‌ای محکم‌تر بزنند یا حتی از خطر فرار کنند. ما سعی کردیم تا جای ممکن موقعیت‌های مختلفی را پیش بینی کنیم و به بازیکنان این قابلیت را بدهیم که حرکات و بخش‌های مختلف را با هم ترکیب کنند.»

«این رویکرد سندباکس به عقیده ما علت موفقیت نسخه اول بازی بود و برای Dying Light 2 نیز همینگونه خواهد بود.»

عنوان Dying Light 2 Stay Human یکی از موردانتظارترین بازی‌های امسال بود اما چند وقت پیش استودیو Techland اعلام کرد که بازی تا سال آینده تاخیر خورده است. استودیو Techland در نظر دارد این بار عنوانی بسیار جاه‌طلبانه‌تر را بسازد و از تکنولوژی‌های تازه و بهبودیافته‌ای برای ساخت Dying Light 2 بهره برده است.

بازی در تاریخ ۴ فوریه (۱۶ بهمن) برای پلتفرم‌های PC / Xbox One / Xbox Series X|S / PS5 / PS4 عرضه می‌گردد.

آخرین پچ عنوان Horizon Zero Dawn روی PS5 مشکلات کرش بازی را حل می‌کند

اخیرا استودیو Guerilla Games پچ جدیدی برای عنوان Horizon Zero Dawn منتشر نمود که باعث ارتقای بازی روی سخت افزار نسل بعدی می‌شد. اخیرا اما گزارش‌های زیادی مبنی‌بر این که بازی روی PS5 به هنگام اجرا در حالت Backward Compatibility با کرش‌های زیادی رو به رو می‌شود و حالا با انتشار آپدیت دیگری، گویا این مشکل نیز حل شده است.

پج ۱.۵۴ آپدیت کوچکی است و کارهای زیادی انجام نمی‌دهد. تنها کار اصلی این آپدیت افزایش ثبات بازی روی پلتفرم PS5 است. این موضوع بسیار به نفع طرفدارانی است که می‌خواهند پیش از عرضه نسخه بعدی از این عنوان لذت ببرند.

عنوان Disney Classic Collection دارای ارتقای پولی برای نسخه جدید خواهد بود

قرار است به زودی در پاییز یک نسخه آپدیت شده برای Disney Classic Collection منتشر شود. به همین مناسبت یکی از طرفداران در توییتر پرسید که آیا راهی برای ارتقای نسخه قبلی به نسخه بروزرسانی شده خواهد بود یا خیر و صفحه رسمی توییتر Nighthawk Interactive پاسخ داد «بله، با ۱۰ دلار می‌توانید نسخه خود را آپدیت کنید.»

نسخه آپدیت شده Disney Classic Collection شامل ورژن SNES عنوان Aladdin و ورژن Game Boy Advance و Mega Drive عنوان The Lion King خواهد بود. نسخه SNES عنوان Aladdin تفاوت‌های زیادی با نسخه Mega Drive دارد و کارگردانی آن برعهده "شینجی میکامی" (Shinji Mikami) از کپکام قرار داشت، کسی که به خاطر کارهایش روی سری Resident Evil مشهور است.

حرکت Nighthawk ضمن قرار دادن راهی برای ارتقای نسخه اصلی به نسخه آپدیت شده برای طرفداران بسیار خوب است زیرا در غیر این صورت، آن‌ها مجبور می‌شدند تا مجددا نسخه کامل را بخرند. تاریخ عرضه بازی در حال حاضر نامشخص است اما طبق گفته‌های سایت فرانسوی Vooks، نسخه آپدیت شده در روز ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) برای پلتفرم‌های Nintendo Switch / PS4 / Xbox One / PC عرضه می‌گردد.

عنوان2  Marvel’s Spider-Man دارک‌تر از نسخه قبلی خواهد بود!

تریلر رونمایی Marvel’s Spider-Man 2 طرفداران دو بازی اول سری را به میزان زیادی هایپ کرد. حالا Peter و Miles با هم یک تیم شده‌اند تا در برابر Venom و یک صدای مرموز که به احتمال زیاد Kraven the Hunter می‌باشد بایستند و به نظر می‌رسد بازی در بخش داستانی حرف زیادی برای گفتن دارد. حالا طبق گفته‌های "بیل رزمن" (Bill Rosemann)، مدیرعامل و مدیر خلاقیت Marvel Games، داستان این بازی نسبت به نسخه قبل دارک‌تر و تاریک‌تر خواهد بود.

او گفت: «دشمنان زیادی وجود دارند. من می‌توانم بگویم که داستان بازی ادامه‌ای بر Marvel’s Spider-Man و Marvel’s Spider-Man Miles Morales می‌باشد. نمی‌خواهم جزئیات زیادی از بازی را به شما بگویم اما این بخش بعدی بزرگ ماست. داستان‌ها و کرکترهای زیادی از دو بازی اول وجود دارند که شما آن‌ها را خواهید دید.»

«بله Miles در بازی وجود دارد، Peter وجود دارد، Venom وجود دارد، یک صدای رازآلود نیز وجود دارد. همه چیزهایی که شما دوست دارید و چیزهای دیگر.»

رزمن همچنین گفت که میزان پیشروی بازی از بازی اول به دنباله پیش رو شبیه به پیشروی Star Wars به The Empire Strikes Back می‌باشد، این یعنی شما باید آماده داستان بسیار دارک‌تر و تاریک‌تری باشید.»

«این را می‌گویم که اگر بازی اول Spider-Man معادل Star Wars بود، Spider-Man 2 عملا Empire Strikes Back به حساب می آید و بازی قرار است دارک‌تر شود.»

عنوان Marvel’s Spider-Man در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود و تنها به شکل انحصاری برای PS5 در دسترس خواهد بود.

استودیو Guerrilla Games به دنبال ساخت یک عنوان نقش آفرینی جهان باز و Co-Op است

هنگامی که به استودیو Guerrilla Games و ساخت یک بازی چندنفره فکر می‌کنید، اولین نامی که به ذهنتان می‌رسد مشخصا Killzone است اما به نظر می‌آید که این استودیو به دنبال انجام کارهای دیگری در فضای بازی‌های چندنفره می‌باشد! طبق آگهی‌های استخدامی که اخیرا در وب‌سایت رسمی استودیو منتشر شده، یک بازی جهان باز نقش آفرینی جدید در سبک Co-Op در دست توسعه می‌باشد.

 آگهی‌های استخدام مختلف به سیستم‌های اجتماعی‌ای برای درگیر کردن بازیکنان، گیلد‌هایی که می‌توانند با هم در دنیای بازی بگردند و داستان و روایتی در دنیای بازی‌های نقش آفرینی و بازی‌های آنلاین مثل MMORPGها با تمرکز ویژه‌ای روی مراحل، نویسندگی کوئست‌ها و طراحی روایت اشاره می‌کنند.

به گفته VGC، طبق گزارش‌هایی که از منابع مختلف در آوریل ۲۰۲۰ منتشر شه بودند، این پروژه یک بازی مستقل می‌باشد که در دنیای سری Horizon جریان دارد. طبق کانسپت‌آرت‌هایی که در سال ۲۰۱۴ از عنوان Horizon Zero Dawn لیک شده بودند، استودیو Guerrilla برنامه‌هایی برای اضافه کردن Co-Op به بازی اصلی داشت، درست همانند عناوین سری Monster Hunter اما در نهایت آن برنامه‌ها لغو شدند.

سونی خواستار این بود که عنوان Horizon Forbidden West دارای بخش Co-Op باشد اما استودیو Guerrilla تصمیم گرفت تا این کانسپت برای برای یک بازی دیگر که ممکن است یک بازی مستقل در سری یا سومین نسخه از عناوین اصلی Horizon باشد در نظر گرفت. به گزارش VGC، اگر این عنوان این یک بازی مستقل باشد پیشرفت‌های حاصل شده در آن به عنوان بعدی سری Horizon منتقل می شود.

نکته جالب این است که استودیو Guerrilla Games‌ از سال ۲۰۱۸ در حال کار روی یک عنوان مخفی و چندنفره بوده است که مدیریت امور آن پروژه نیز به دست "سیمون لاروشه" (Simon Larouche) انجام می‌شود. کسی که نقش زیادی در بخش چندنفره عنوان Killzone 2 داشت. پس از آن او از Guerrilla Games جدا شد و به Ubisoft رفت، جایی که او در آن مشغول عناوین Splinter Cell Blacklist و Watch Dogs 2 شده بود و در نهایت نیز به عنوان کارگردان Rainbow Six Siege فعال بود و سپس در ۲۰۱۸ مجددا به Guerrilla بازگشت.

عنوان Horizon Forbidden West در ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ (۳۰ بهمن) برای PS4 و PS5 عرضه می‌شود.

بازی‌های سرویس Xbox Live Gold برای ماه اکتبر مشخص شدند

به اکتبر ۲۰۲۱ بسیار نزدیک شده‌ایم و طبق رسم همیشگی با شروع ماه جدید بازی‌های جدید سرویس‌های مختلف گیمینگ مثل Xbox Live Gold نیز معرفی می‌شوند. حالا برای ماه اکتبر، مشترکین این سرویس عنوان Aaero را روی Xbox One خواهند داشت، عنوانی شوتر که از ریتم به عنوان بنیادی برای بخش اکشن و مبارزاتش استفاده می‌کند. از ۱ اکتبر (۹ مهر) تا ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) نیز عنوان Castlevania: Harmony of Despair برای 360 در دسترس خواهد بود.

این عنوان از سری به شما اجازه می‌داد تا به عنوان شخصیت‌های مختلف فرانچایز بازی کنید و بخش چندنفره نیز داشت. از ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) نیز عنوان Resident Evil Code Veronica X HD در دسترس خواهد بود. در نهایت از ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) تا نوامبر نیز عنوان Hover موجود می‌باشد.

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط