یک ریمیک بزرگ برای PlayStation در دسامبر معرفی خواهد شد
اینطور که به نظر میآید سونی قصد دارد تا پیش از پایان سال جاری یک پروژه ریمیک بزرگ را معرفی کند. طبق چیزی که در Reddit مشاهده شد، خواننده و نوازنده ایرلندی یعنی "ایبها مکمن" (Eabha McMahon) که تحت عنوان AVA شناخته میشود اخیرا در مصاحبهای با شوی رادیویی The Lunchbox در ایرلند برگزار میشوند گفت که اخیرا با آقای "مایکل مکگلین" (Michael McGlynn) آهنگی را برای یک بازی PlayStation ساخته است. مکمن میگوید این بازی ریمیک بوده و یک بازی بزرگ به حساب میآید.
مکمن گفت: «این اتفاقات حدودا یک سال و نیم پیش رخ داد، تقریبا پس از آغاز همهگیری. مایکل مکگلین با من تماس گرفت و گفت آنها دارند موسیقی ریمیک یک بازی پلیاستیشن را میسازند، مایکل سابقه زیادی در این بخش دارد و موسیقی زیادی برای بازیهای معروف نوشته است. البته من خودم گیمر نیستم!»
«بگذریم، او به من گفت آنها به دنبال یک قطعه ایرلندی هستند و قطعهای که من آن را خواندم، شعرش به زبان ایرلندی نوشته شده بود. قرار است بازی پیش از کریسمس معرفی شد و من نیز نام آن را شنیدهام. میتوانم تایید کنم که بازی بزرگی است که اتفاق بسیار خوبیست، قرار است موسیقیای به زبان ایرلندی نیز در بازی باشد که اتفاقی فوقالعاده است.»
این موضوع که موسیقی خوانده شده توسط مکم به زبان ایرلندیست میتواند تا حد زیادی بیانگر این باشد که این پروژه چه عنوانی است اما باز هم نسبتا عناوین زیادی هستند که باید از بین آنها حدس بزنیم. براساس چیزهایی که او گفته، قرار است این بازی به زودی عرضه شود بنابرین ممکن است به زودی در مورد آن بشنویم.
این که چه زمانی در دسامبر این عنوان معرفی میشود مشخص نیست، اما نمایش The Game Awards کاندیدای اصلی به حساب میآید اما در عین حال شایعاتی مبنی بر این که قرار است Sony در دسامبر نمایشی تحت عنوان PlayStation X داشته باشد نیز وجود دارند و اگر اینطور باشد، انتظار میرود عنوان ریمیک در این نمایش مذکور معرفی گردد.
اخیرا نیز شایعاتی وجود داشتند که گفته بودند آخرین خرید سونی یعنی استودیو Bluepoint Games در حال کار روی ریمیک یک بازی «محبوب» است اما خود استودیو گفته بود که پروژه بعدی آنها، یک عنوان اورجینال میباشد.
عنوان Metroid Dread عرضه شد
زمان بسیار زیادی گذشت اما عنوان Metroid Dread بالاخره منتشر شد. نوزده سال بعد از عرضه آخرین عنوان دو بعدی در سری Metroid و همچنین بیش از یک دهه پس از عرضه آخرین عنوان جدید سری Metroid، سری بالاخره برگشت و داستان تازهای برای گفتن دارد.
عنوان Metroid Dread پنجمین نسخه در سری بازیهای دو بعدی Metroid به حساب میآید که که در سال ۱۹۸۶ با اولین بازی سری Metroid آغاز شدند. عنوان Dread پایانبخش این داستان به حساب میاید اما طبق گفتههای تهیهکننده سری یعنی آقای "یوشیو ساکوموتو" (Yoshio Sakamoto)، در عین پایانبخشی این عنوان بنای پلات نسخههای بعدی سری را نیز پایه گذاری میکند.
در این عنوان Samus به Planet ZDR میرود تا به بررسی اتفاقات آن جا و ویدیویی اسرارآمیز که به آنها وجود انگل X روی سیاره را اطلاع داده بود بپردازد. با وجود تمام اینها رباتهای ترسناک و بیرحم E.M.M.I نیز کار را برای Samus سختتر میکنند.
عنوان Metroid Dread به شکل انحصاری برای Nintendo Switch در دسترس میباشد.
آنالوگهای Joy-Con روی Nintendo Switch OLED بهبود یافتهاند
اگر یک قطعه از سختافزار Nintendo Switch باشد که مورد انتقاد زیادی قرار گرفته، آنالوگ کنترلرهای Joy-Con میباشد که پیوسته با مشکلات مربوط به Drifting دست و پنجه نرم میکنند، موضوعی که حتی منجر شده پای نینتندو به دادگاه هم باز شود. پیش از این در سال جاری، نینتندو گفت که Joy-Conها در کنسول Nintendo Switch OLED هیچ تغییری نکردهاند و بهود نیافتهاند ولی حالا کمپانی به شکل رسمی اعلام نمود که اوضاع از این قرار نبوده و ارتقاهایی شامل این قطعات شده است.
در مصاحبهای که اخیرا توسط نینتندو منتشر شد و در آن توسعه تکنیکی Switch OLED مورد بررسی قرار گرفته، آقای "تورو یاماشیتا" (Toru Yamashita) مدیرعامل بخش توسعه تکنولوژی نینتندو اظهار داشت که کمپانی پیوسته به دنبال بهبود آنالوگهای Joy-Conها بوده و آنالوگهای موجود روی کنسول Nintendo Switch OLED دارای ویژگیهای بهبود یافته و البته این بهبود تنها مربوط به این نسخه نمیشوند، بلکه این قطعات در نسخه معمولی و Switch Lite نیز بهتر شده است.
«خراب شدن این قطعات به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که یکی از آنها ترکیب مواد مختلف و فرمشان میباشد، بنابرین ما پیوسته با تحقیقات مختلف قطعات را با هم ترکیب کردیم تا ترکیبی به دست بیاید که میزان خرابی آن کمتر باشد. ما اشاره کرده بودیم که مشخصات کنترلرهای Joy-Con تغییری نخواهد کرد اما منظور ما این بود که ویژگیهای مختلف مثل دکمههای اضافی به آن اضافه نخواهند شد.»
«اما آنالوگها در کنترلرهای Nintendo Switch OLED آخرین نسخههای موجود هستند و شامل بهبودهای مختلفی میشوند. سایر نسخهها یعنی Nintendo Switch و Nintendo Switch Lite، کنترلرهایی که جدا فروخته میشوند و کنترلر Nintendo Switch Pro نیز شامل این بهبودها میشوند.»
این که این بهبودها چگونه خواهند بود را زمان به ما میگوید اما امید است که نینتندو این بخشها را پیوسته بهبود ببخشد، خصوصا که این مشکل برای بسیاری از مخاطبین دردسرساز بوده است.
استودیو PlayStation London به دنبال استخدام نیرو برای یک عنوان PS5 است
استودیو PlayStation London که برای فرانچایز The Getaway و عنوان تحت VR که اخیرا منتشر شد یعنی Blood and Truth شناخته میشود، به دنبال استخدام نیرو برای عنوان بعدی خود است. لیست کردنهایی که پیش از این انجام شده بود نشان میدهد که این بازی یک عنوان آنلاین میباشد و قرار است به PlayStation 5 بیاید. جایگاههایی که در حال حاضر استودیو به دنبال پرکردن آنها میباشد شامل طراح ارشد کرکتر، طراح ارشد تکنیکی و برنامهنویس ارشد هوش مصنوعی گیمپلی میباشند.
البته در این آگهی هیچ اشارهای به ژانر بازی و این که آیا انحصاری PSVR است یا خیر دیده نمیشود اما تجربه در ساخت بازیهای AAA یکی از پارامترهای لازم برای متقاضیان کار است. همچنین طراح مراحل ارشد نیز باید باید دارای تعادل و تجربه مناسبی در زمینه پیشرفت بازی، چالشها و پاداشهای مراحل باشد. در حالی که این پارامترها برای انواع مختلفی از ژانرها صدق میکند، به نظر میرسد استودیو در نظر دارد عنوانی Co-Op محور بسازد، نه عنوانی PvP.
در هر صورت، در آگهی تعهد تیم توسعه به کیفیت مشخص است و قرار است این تیم کامل شود تا وارد مراحل بعدی شوند. در حال حاضر ما باید منتظر باشیم تا ببینیم چه جزئیاتی از بازی منتشر میشود.
رویداد Monster Within در Apex Legends از ۱۲ اکتبر آغاز میشود
با آمدن هالووین، قرار است عنوان شوتر بتل رویال یعنی Apex Legends مقداری ترسناک شود. استودیو Respawn Entertainment اخیرا تریلری برای رویداد Monster Within منتشر کرده که قرار است در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) آغاز شود. این آپدیت یک نقشه جدید به Arenas تحت عنوان Encore اضافه میکند و در کنار آن لباسها و آیتمهای مختلفی برای شخصیتهای Caustic، Seer، Bloodhound و Revenant نیز در دسترس خواهند بود.
اما این تمام چیزهایی نیست که در این تریلر نشان داده شدهاند، بخش Shadow Royale نیز در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) مجددا در دسترس قرار میگیرد. در این مد Legends قرار است در برابر دشمنانی از سایه زنده بمانند. اگر یکی از Legendها کشته شود، به Infected میپیوندد و وارد Shadow-Form یا فرم سایهای خود میؤوند. در کنار ریسپاونهای بینهایت، Infectedها همچنین قابلیت راه رفتن روی دیوار را نیز دارند، البته این موجودات توانایی حمل اسلحه نداشته و میزان سلامتی کمتری هم دارند.
عنوان Apex Legends در حال حاضر روی پلتفرمهای Xbox One / PS4 / PC / Nintendo Switch در دسترس میباشد. فصل دهم بازی تحت عنوان Emergence نیز در راه میباشد یک شخصیت جدید به نام Seer نیز در کنار سلاحی جدید و آرناهای مختلف به بازی اضافه گشتهاند.
عنوان Marvel’s Avengers قابلیت خرید XP Booster با پول واقعی را فراهم کرد!
تقریبا یک سال پس از عرضه ناامید کننده بازی، حالا عنوان Marvel’s Avengers قابلیت خرید XP Boosterها را در فروشگاه خود دارد و این بستهها میتوانند با پول واقعی خریده شوند! البته این موارد دائمی نیستند اما به شکل مصرفکردنیهایی استفاده میشوند که XPهای به دست آمده توسط شما را برای مدت زمان محدودی افزایش میدهند. همچنین Resource Boosters نیز وجود دارند.
در حالی که این موضوع به هیچ وجه تعجب برانگیز نیست و حتی میزان XPهای لازم برای لولآپ نیز ماهها پیش افزایش یافت، انجام این کار و افزودن این موارد به فروشگاه بازی برخلاف چیزی است که سازندگان قبل از انتشار بازی گفته بودند. هنگامی که بازی برای اولین بار رونمایی شد، استودیو Crystal Dynamics تبلیغ نبود لوتباکسها و المانهای Pay to Win را کرده بود. رئيس استودیو یعنی آقای "اسکات آموس" (Scot Amos) به GamesIndustry گفته بود که میکروترنزیشنها تنها برای لباسها خواهد بود و هیچ بخش پولیای در گیمپلی وجود نخواهد داشت!
البته این موضوع اولین مشکلی نیست که بازی از آن رنج میبرد، نبود آپدیتهای کافی، از بین بردن لباسهایی که از داخل بازی به دست میآمدند و قفل کردن اسکینهای Marvel Cinematic Universe پشت میکروترنزیشنها از دیگر مشکلات عجیب این بازی به شمار میروند.
عنوان Marvel’s Avengers برای پلتفرمهای Xbox One / Xbox Series X|S / PS4 / PS5 / PC / Stadia در دسترس است.
شایعه: انتظار میرود عنوان Far Cry 7 آنلاین محورتر باشد
گزارشی اخیرا از طریق Axios منتشر شد که در آن گفته شده قرار است نسخه بعدی فرانچایز Far Cry المانهای آنلاین بیشتری داشه باشد. طبق این گزارش این تغییر بخشی از استراتژی یوبیسافت جهت تغییر فرمول همیگشی Far Cry است تا جلوی کهنه شدن آن گرفته شود.
این خبر همچنین مطابق با بیانیهای است که مدتی پیش "جیسون شرایر" (Jason Schreier) از Bloomberg منتشر کرد و گفت که عنوان Far Cry 7 قرار است تغییرات بسیار شدیدی داشته باشد. البته هردوی این این موارد در حال حاضر تنها شایعه هستند ولی رویکرد یوبیسافت برای ساخت بازیهای لایو سرویس و آنلاین محور باعث شده تا این شایعات بسیار قابل باورتر به نظر برسند.
تاکنون عناوینی مثل Assassin’s Creed، Ghost Recon و The Division قرار است بازیهای لایو سرویس مربوط به خود را دریافت کنند و عرضه Far Cry 7 به این شکل قطعا میتواند این ایده را تقویت کند.
آخرین نسخه از سری Far Cry یعنی Far Cry 6 نیز اخیرا با نقدهای گوناگونی منتشر شد، تعدادی از منتقدان المانهای سندباکس بازی را تحسین کرده و آن را یکی پولیششدهترین عناوین فرانچایز میدانند در حالی که سایرین از بازی ناامید شدند و معتقد بودند که یوبیسافت باید فرمول این بازی را تغییر دهد.
کونامی نوید فیکس کردن eFootball را داد، آپدیت جدید در ماه جاری منتشر میشود
آخرین عنوان کمپانی Konami یعنی eFootball عرضهای پر از مشکلات عجیب و غریب فراوان و نقدهای منفی داشت تا حدی که به عنوان یکی از بدترین بازیهای تاریخ روی پلتفرم Steam شناخته شد. حالا سازنده بازی پیرو همین موضوع در توییتر به طرفداران نوید بهبود بازی با آپدیتهای جدید را داده است و گفته که تجربه آنها به شدت بهبود خواهد یافت.
آپدیت v 0.9.1. قرار است در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان) روی همه پلتفرمها عرضه شود و تمرکز ویژهای روی مشکلاتی که به هنگام عرضه بازی با آنها دست و پنجه نرم میکرد داشته باشد. همچنین کونامی نوید این را داده که در آینده نیز بازی را براساس بازخوردهای بازیکنان آپدیت کنند اما اینطور که به نظر میرسد بازیکنان حاضر نیستند به هیچ وجه شانس مجددی به این بازی دهند.
در حالی که آخرین تلاش کونامی برای بازیابی یکی از فرانچایزهای بزرگش یعنی PES با شکست مواجه شده، گزارشهایی از بازیابی فرانچایزهایی مثل Metal Gear و Castlevania شنیده میشوند. گویا ریمیکی از Metal Gear Solid 3 در دست کار است و شایعات مربوط به عنوان Silent Hill که به دست Kojima Productions ساخته میشود نیز مدتهاست که وجود دارند.
عنوان Alan Wake Remastered به دست PEGI برای Switch ردهبندی شد
زمانی به نظر میرسید که عنوان Alan Wake در غبار زمان گم شده است زیرا عنوان کالتکلاسیک استودیو Remedy هیچ وقت دنبالهای دریافت نکرد و در حالی که هنوز هم دنبالهای برای بازی درکار نیست، ریمستر مورد انتظار بازی بالاخره منتشر گشت. این ریمستر هفته گذشته در تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) عرضه گشت و در حالی که مشکلات کوچکی با انتخابهای هنری وجود داشت، به طور کلی بسیار خوب به نظر میرسید.
بازی تقریبا روی همه پلتفرمها منتشر شد و تنها استثنا Switch بود ولی حالا اینطور که به نظر میآید قرار است که به زودی این بازی را روی جدیدترین سیستم Nintendo ببینیم.
کمی پیش از عرضه بازی، ردهبندی آن برای Switch در برزیل دیده شد. این منجر گشت تا بسیاری از طرفداران منتظر اعلامیهای دقیقه نودی باشند اما اینطور نشد. اینطور که به نظر میرسد، این ردهبندی تنها در برزیل نیست بلکه این نسخه از بازی در PEGI نیز دیده شده است.
البته باز هم باید گفت که حرف رسمیای در مورد پورت سوئیچ وجود ندارد و در حال حاضر تنها محدود به حدس و گمانها هستیم.
مدیر عامل Tango Gameworks به توسعه عنوانی در یک ژانر جدید اشاره میکند
فاصله زمانی زیادی میان آخرین کار استودیو Tango Gameworks یعنی The Evil Within 2 و بازی بعدی این استودیو وجود دارد ولی در هر صورت در سال آینده که عنوان GhostWire: Tokyo عرضه میشود، این فاصله پر خواهد شد. عنوانی اکشن در سبک ترسناک فراطبیعی که شما را به توکیو مدرن میإرد، توکیویی که مورد حمله موجودات فراطبیعی قرار گرفته است.
این استودیو همچنین خانه جدیدی نیز دارد و حالا پیرو خریده شدن Bethesda توسط Microsoft، در اختیار مایکروسافت میباشد و به نظر میرسد که آیندهای خوب در انتظارشان میباشد. امروز نیز ما جزئیات کوتاهی در مورد این که چه انتظاری از آینده این استودیو داشته باشیم دریافت کردیم.
در مصاحبهای که با "فیل اسپنسر" (Phil Spencer) در طول TGS انجام شد، "شینجی میکامی" (Shinji Mikami) افسانهای که مدیرعامل و موئسس استودیو Tango Gameworksمیباشد در مورد آینده استودیو صحبت نمود. او اشاره کرد که عنوان منتشر نشده این استودیو به کارگردانی "جان جوهاناس" (John Johanas) انجام میشود، کسی که کارگردانی The Evil Within 2 را نیز انجام داده بود.
نکته جالب این است که او به عنوان سومی نیز اشاره کرد. در حالی که جزئياتی در این مورد گفته نشد، او اظهار داشت که این بازی نسبتا کوچکتر است و ژانر جدیدی برای استودیو حساب میشود، کارگردان آن نیز نیرویی تازه و جوان است.
تا به امروز این استودیو تنها عناوین ترسناک هایبرید را ساخته است بنابرین یک عنوان جدید با ژانری جدید از یک تیم کوچکتر میتواند جالب باشد. درست همانند سایر استودیوهای Bethesda استودیو Tango Gameworks نیز حالا کاملا تحت اختیار مایکروسافت قرار دارد و این یعنی هر عنوانی که آنها بسازند سریعا در Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.
لیکهای Twitch به سبب ارور سرور بود
پلتفرم استریمینگ کمپانی Amazon یعنی Twitch اخیرا هک شد و به دنبال آن نیز اطلاعات و دادههای زیادی از این پلتفرم در دسترس عموم قرار گرفت، اطلاعاتی که شامل مبالغ پرداختی تعدادی از بزرگترین محتواسازان این پلتفرم میشد. حالا اینطور که به نظر میرسد، Twitch از این هک آگاه است و حالا نیز گفته که چه چیزی منجر به این اتفاق گشته.
این کمپانی معتقدند که به علت مشکلات مربوط به سرور همچین لیکهای بزرگی منتشر شدند، مشکلی که هکرها نهایت استفاده را از آن بردند. این موضوع در بلاگ رسمی Twitchنوشته شد. حالا نیز محض احتیاط تمام کلیدهای استریم ریست شدند و همچنین کمپانی گفت که اطلاعات خصوصی مثل شماره کارت اعتباری و اینگونه موارد کاملا ایمن هستند.
کمپانی هنوز هم در حال گشت و گذار در این هک میباشد و قرار است به زودی جزئيات بیشتری منتشر شود. بسیار از تحلیلگران معتقدند که این هک یکی از بزرگترین هکهای اخیر بوده هنوز تاثیر کامل آن مشخص نمیباشد.
استودیو Infinity Ward شعبه جدیدی در شهر آستین ایالت تگزاس تشکیل داد
استودیو Infinity Ward از طریق صفحه رسمی خود در توییتر اعلام نمود که شعبه تازهای در شهر آستین ایالت تگزاس تاسیس کرده است. شعبه آستین قرار است کنار سه استودیو دیگر Infinity Ward به توسعه پروژههای پیش رو کمک کنند.
گمان میرود پروژه بعدی دنبالهای برای عنوان Modern Warfare 2019 باشد که گویا در آن خواهیم دید نیروهای مخفی آمریکا علیه کارتلهای مواد مخدر کلمبیایی میجنگند. آگهیهای استخدام برای جایگاههای مختلف وجود دارند و علاقهمندان نیز میتوانند به استخدام این استودیو درآیند.
بخشهایForsaken و The Tangled Shore از Destiny 2 قرار است به Vault وارد شوند
پیش از این در سال جاری استودیو Bungie برنامه خود برای اضافه کردن محتوای بخش Forsaken در Destiny 2 را به Vault اعلام کرده بود. حالا نیز تایید شده که با عرضه افزونه The Witch Queen قرار است بخش داستانی افزونه Forsaken و Tangled Shore در کنار محتوای فصلی سال چهارم وارد Destiny Content Vault خواهند شد. مورد آخر شامل مراحل Presage و Harbinger Exotic میشود.
بخشهای Proving Grounds Strike و Battlegrounds با Strikes ترکیب میشوند و یک پلیلیست جدید به نام Vanguard Operationsرا تشکیل میدهند که برای همه بازیکنان رایگان خواهد بود. بخشهای مربوط به صرافیها نیز به Rahool در Tower منتقل میشود در حالی که Warden of Nothing Strike نیز باقی میماند. پس از ۷ دسامبر (۱۶ آذر)، بخش داستانی Forsaken برای همه رایگان خواهد بود تا زمانی که Vault شود.
البته این به معنای این نیست که بانجی سایر محتواهای افزونه را هنگامی که در دسترس هستن پولی کند. The Forsaken Pack که به شما دسترسی رید The Last Wishو دانجن Shattered Throne را میدهد و در کنار اینها تمام Exoticهای افزونه نیز در دسترس شما قرار می گیرند. همچنین سه عدد Forsaken Cipher بلافاصله Exoticهایی که از طریق ریدها و دانجنها باز نمیشوند را در دسترس شما قرار میدهند.
عنوان Destiny 2: The Witch Queen در تاریخ ۲۲ فوریه (۴ اسفند) برای PS4 / PS5 / PC / Xbox One / Xbox Series X|S عرضه میشود.
عنوان Honkai: Star Rail معرفی شد، عرضه برای PC / iOS / Android
سازنده عنوان Genshin Impact یعنی miHoYo قرار است به دنیای Honkai برگردد و عنوان بعدی آنها که یک بازی استراتژی نقش آفرینی میباشد، Honkai: Star Rail نام دارد. این بازی برای پلتفرمهای PC / Android / iOS عرضه میگردد.
البته با وجود این که این بازی بخشی از سری Honkai به حساب میآید، دنبالهای مستقیم برای Honkai Impact 3rd حساب نمیشود. در این بازی بازیکنان به Astral Express میروند و به گشت و گذار در عجایب بینهایت کهکشان میپردازند.
در ماههای پیش رو جزئیات بیشتری از این عنوان در دسترس قرار میگیرد.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.