تریلر جدید The Dark Pictures Anthology: Houses of Ashes کست صداپیشگان بازی را نشان میدهد
حدود یک هفته پیش از هالووین، طرفداران سری The Dark Pictures Anthology که به دست استودیو Supermassive ساخته میشود میتوانند آخرین قصه این سری که House of Ashes نام دارد را تجربه کنند. در عین حال تریلر جدید بازی نیز منتشر شد که در آن صداپیشگان و کست اصلی بازی به نشان داده میشوند.
در کنار "اشلی تیزدیل" (Ashley Tisdale) که در نقش Rachel King بازی میکند، کسانی مثل "پائول زینو" (Paul Zinno) در نقش Jason Kolchek، "مو جودی لامور" (Moe Jeudy-Lamour) در نقش Nick Kay، "الکس گریونشتاین" (Alex Gravenstein) در نقش Eric King و "نیک تربای" (Nick E. Tarabay) در نقش Salim Othman به ایفای نقش خواهند پرداخت.
داستان بازی نیز روایتگر دو گروه نیرویهای مسلح مختلف است که در زیرزمین معبدی در بینالنهرین گرفتار میشوند و سعی در فرار دارند. در عین در تاریکیها، موجودات زیرزمینی در سایهها کمین میکنند.
عنوان The Dark Pictures Anthology: House of Ashes در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برای پلتفرمهای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه میشود.
جدیدترین آپدیت PS5 تنها شامل تغییرات کوچکی میشود
ماه گذشته اولین آپدیت بزرگ و مهم PS5 منتشر شد و چیزهای بسیاری را اضافه میکرد. از قابلیت پشتیبانی SSD تا صدای سه بعدی روی بلندگوهای تلویزیون و ویژگیهای کوچیک ولی پرطرفداری مثل تغییر لیست تروفیها از افقی به حالتی دیگر همه و همه در آپدیت ماه قبول بودند. با وجود این که سونی ایدههای زیادی در مورد تغییرات و بهبودهای آینده دارد، مشخصا قرار نیست تمام آپدیتهای PS5 در نظر محتوا در یک سطح باشند.
جدیدترین آپدیت نرمافزاری PS5 که ورژن 21.02-04.02.00 نام دارد یکی از این آپدیتهای کوچک است که کار خاص و قابل ذکری انجام نمیدهد و تنها توضیحات مربوط به آن نیز «بهبود عملکرد سیستم» را ذکر میکند که توصیف استانداردی برای آپدیتهای مشابه در پلتفرمهای مختلف میباشد.
مایکروسافت تمام سرورهای xCloud را به Xbox Series X|S ارتقا داد
مایکروسافت اخیرا سرورهای xCloud را به Xbox Series X|S ارتقا داده است تا بازیکنان کیفیت و فریمریت بهتری به هنگام استریم داشته باشند. طبق بیانیهای که از طریق The Verge منتشر شد، مایکروسافت حالا اعلام نموده که این ارتقا حالا کامل شده است.
بازیکنان پیوسته بازیهای بیشتری را با کیفیت گرافیکی بهتر و فریمریت بهتر مشاهده خواهند کرد، البته اگر پیش از این این آپگریدها برایشان رخ نداده باشد. همچنین اخیرا Xbox Cloud Gaming در چهار منطقه جدید نیز در دسترس قرار گرفت و کسانی که در آن مناطق قرار دارند میتوانند xCloud را به عنوان بخشی از اشتراک Xbox Game Pass Ultimate در دسترس خود داشته باشند.
مشتریان Switch OLED با تاخیر در دریافت دستگاه مواجه شدهاند!
کنسول Nintendo Switch OLED قرار است بدون واسطه عرضه شود و حالا تعدادی از طرفداران با مشکلاتی در زمینه تاریخ تحویل کنسول مواجه شدهاند. به گزارش VGC به نظر میرسد این مشکل در مناطق مختلف و از طرف چندین خردهفروش مختلف نیز وجود دارد.
بسیاری این مشکل را داشتهاند که تاریخ تحویل کنسول آنها تاخیر خورده است و این موضوع نیز باعث بوجود آمدن نگرانی لغو کلی سفارش شد. همچنین مشکل این که پرداختها بعد از تایید پیشخرید تکمیل نمیشوند نیز وجود دارد که باز هم منجر به نگرانی از لغو میشود. نام خردهفروشهایی مثل Amazon و My Nintendo Store نیز بارها و بارها در صحبتهای طرفداران ذکر شده است.
احتمالا ریشه اصلی مشکلات در این موضوع مربوط به مشکلات لاجستیک میشند زیرا قوانین و حد و حدود نقل و انتقالات در مناطق مختلف با مشکلاتی مواجه شده است و این موضوع نیز منجر به این که خردهفروشها نمی توانند پیشخریدهای خود را در زمانی که باید تحویل بدهند.
کنسول Nintendo Switch OLED با بازخوردها و نقدهای بسیار خوبی رو به رو شده است، بسیاری معتقدند این دستگاه برای کسانی که در حال حاضر این کنسول را دارند واجب نیست ولی برای کسانی که میخواهند تازه اقدام به خرید Switch بکنند عالی به نظر میرسد.
کنترلر و هدست مخصوص سالگرد ۲۰ سالگی Xbox معرفی شدند، عرضه در نوامبر
به دنبال لیکی که از طریق وبسایت Best Buy منتشر شده بود، مایکروسافت از کنترلر و هدست مخصوص ۲۰ سالگی برند Xbox رونمایی کرد.
رنگبندی هردوی کنترلر و هدست مخلوطی از سبز و سیاه میباشد، دو رنگی که به خوبی معرف برند Xbox هستند. همچنین این رنگها شفاف میباشند که جزئیات جالبی را به نمای کلی قطعهها اضافه میکند. همچنین یک لوگوی «۲۰» نیز به هردوی هدست و کنترلر متصل میباشد که برای گرامیداشت میراث کمپانی در دو دهه اخیر است.
هردوی هدست و کنترلر در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) که سالگرد ۲۰ سالگی Xbox است عرضه میشوند و هردو نیز در حال حاضر برای پیشخرید در دسترس هستند که هرکدام از آنها قیمتی معادل ۷۰ دلار دارند. کالاهای دیگری نیز به مناسبت سالگرد ۲۰ سالگی Xboxعرضه شدهاند که شامل تیشرت، ایستگاه شارژر کنترلرها و چیزهای دیگر میشوند.
بازیهای رایگان Epic Game Store برای هفته بعد مشخص شدند
اخیرا Epic Games Store بازیهای رایگان خود را برای هفته آینده اعلام نمود. این دو عنوان بازیهای Stubbs The Zombies In Rebel Without A Pulse و Paladins Epic Pack میباشند.
عنوان اول یعنی Stubbs The Zombies In Rebel Without A Pulse بازیکنان را در نقش یک زامبی قرار میدهد که باید وارد شهر بشوند. عنوان دوم یعنی Paladins Epic Pack نیز شامل ۴ قهرمان در داخل بازی و لباسهای مختلف برایشان خواهد بود. هردوی این بازیها از حالا دیگر برای خرید در دسترس نمیباشند و از تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) تا ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) میتوانید آنها را به شکل رایگان در اختیار بگیرید.
استراتژی بازیهای رایگان Epic یکی از فاکتورهای مهم جهت پیدا کردن جایگاهی مطمئن در بازار PC بود. کمپانی صدها میلیون دلار خرج این عناوین رایگان کرده است که حتی گاها شامل عناوین با کیفیتی مثل Hitman، Control و Grand Theft Auto 5 در کنار دیگر بازیها شدهاند.
کارگردان جدید Diablo 4 معرفی شد
چند ماه اخیر برای کمپانی Blizzard Entertainment و Activision Blizzard به طور کلی پر از دردسر بوده است و کمپانی به خاطر اتهامات آزار و اذیت جنسی و همچنین تبعیض علیه کارکنان تحت حملات زیادی قرار گرفته است. همانطور که انتظار میرفت تمام این اتفاقات عواقب قانونی خود را داشتهاند و به گونهای منجر به خروج بسیاری از کارکنان از کمپانی گشتند، بسیاری از کارکنان هم به خاطر حضورشان در مشکلات مربوطه اخراج شدهاند.
عنوان Diablo 4 نیز چندی پیش دو عدد از اعضای بلندپایه پروژه خود، یعنی کارگردان بازی آقای "لوئیز باریگا" (Luis Barriga) و طراج ارشد بازی یعنی "جسی مککری" (Jesse McCree) را از دست داد. حالا به نظر میرسد جانشینی برای کارگردان بازی مشخص شده است.
در اطلاعیهای که از طریق وبسایت رسمی Blizzard منتشر شد، "جو شلی" (Joe Shely) یکی از کهنهکاران Blizzard که از سال ۲۰۱۷ به عنوان طراح روی Diablo 4 کار میکرد اعلام کرده که به عنوان کارگردان جدید پروژه انتخاب شده است. او نوشت:
«به عنوان مسئول طراحی که از اول روی این عنوان نقش آفرینی جهان باز دارک کار میکرده، مفتخرم که حالا به عنوان کارگردان بازی روی Diablo IV کار میکنم و از تیم توسعه بازی که قلبشان را در اختیار این کار قرار میدهند تشکر میکنم.»
«همانند بسیاری از شما، تیم ما نیز تحت تاثیر اتفاقات اخیر قرار گرفت. اتفاقات زیادی از زمان آخرین بلاگ ما رخ داد و کار سخت احترام به ارزشها و عقاید که برای ما بسیار مهم است باید انجام شود و در کنار کاری که بسیار مهم است یعنی توسعه Diablo IV هم باید ادامه یابد.»
عنوان Diablo IV در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای Xbox One / PS4 / PC معرفی شد، البته هیچ تاریخ عرضهای از آن در دسترس نیست اما احتمالا زمان نسبتا زیادی تا عرضه آن مانده است و احتمال میرود که نسخههای PS5 و Xbox Series X|S نیز تایید شوند.
جیم رایان: لاین آپ بازیهای پیش رو با اختلاف قویترین برای یک کنسول PlayStation است
کنسول PS5 به هنگام عرضه خود در نوامبر گذشته شروع بسیار خوبی داشت و لاینآپ بازیهای انحصاریاش در سال اول عرضه نیز چیزی بود که اصولا از همه کنسولهای جدید انتظار میرود. به دنبال عرضه لاینآپی شامل بازیهای Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، Demon’s Souls و Sackboy: A Big Adventure کنسول بازیهای مثل Returnal و Ratchet and Clank: Rift Apart را نیز در ماههای بعدی روی خود دید.
البته هیجانانگیز ترین بخش ممکن برای دارندگان PS5هنوز رونمایی نشده است و اینطور که به نظر میرسد چیزهای زیادی در راه هستند. در مصاحبهای که اخیرا با GamesIndustry انجام شد، مدیرعامل بخش PlayStation یعنی آقای "جیم رایان" (Jim Ryan) اظهار داشت که لاینآپ بازیهای پیش رو «با اختلاف» بهترینی است که کنسولی از خانواده PlayStation تاکنون داشته است.
او گفت: «لاینآپی که ما داشتیم یکی از بهترینها بود و میتوانم بگویم که بهترین چیزی بود که پلتفرمی کنسولی تاکنون داشته است. کاری که ما از زمان عرضه کنسول با بازیهایی مثل Returnal، Ratchet and Clank: Rift Apart و MLB The Show 21 انجام دادیم فوقالعاده است.»
«لاینآپ بازیهای پیش رو نیز فوقالعاده به نظر میرسد و با اختلاف بهترین چیزی است که ما تاکنون روی کنسولهای خود داشتهایم. من نمیتوانم صبر کنم تا بازیهای مثل Horizon Forbidden West، God of War: Ragnarok و Gran Turismo 7 عرضه شوند.»
علاوه بر بازیهایی که رایان به آنها اشاره کرد، کنسول PS5 بازیهایی مثل Marvel’s Wolverine و Marvel’s Spider-Man 2 را در دست کار دارد در حالی که انحصاریهایی مثل Forspoken و Final Fantasy 16 و همچینن Star Wars: The Knights of the Old Republic – Remake نیز در راه هستند. عناوین زیادی نیز وجود دارند که هنوز معرفی نشدهاند.
دسترسی زودهنگام عنوان NHL 22 از طریق EA Play و Xbox Game Pass Ultimate در دسترس است
به آن زمانی از سال رسیدیم که بازیهای ورزشی سالانه نسخه جدید خود را عرضه میکنند. بعضی از این بازیها بزرگتر و پرطرفدارتر از بقیه هستند اما هرکدام از آنها در هر صورت طرفداران خاص خود را دارند. یکی از این بازیها سری NHL میباشد که قرار است نسخه ۲۲ آن در ماه جاری عرضه شود. در حالی که این عنوان برخلاف سایر عناوین بزرگ این بخش مثل NBA یا NFL نیست، مخاطبین زیادی وجود دارند که میخواهند به روی یخ به روند و حالا شما میتوانید به تجربه آن بپردازید.
دسترسی زودهنگام بازی در حال حاضر در دسترس میباید و همانند سایر اینگونه موارد شما میتوانید بازی را دانلود کرده و کل آن را در ۱۰ ساعت تجربه کنید. پیشرفتی که در این دور به دست میآید در صورت خرید بازی به اکانت اصلی شما منتقل میشود. شما میتوانید از طریق EA Play و Xbox Game Pass Ultimate روی خانواده کنسولهای Xbox به این دسترسی رایگان یا Early Access، دسترسی داشته باشید.
کسانی که با این عنوان آشنا هستند می دانند که برای اولین بار در سری در این نسخه از موتور بازیسازی Frostbite استفاده شده است. عنوان NHL 22 در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) برای پلتفرمهای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه میشود.
عنوان Resident Evil 7 حالا بیش از ۱۰ میلیون واحد در سراسر جهان فروخته است
فرانچایز Resident Evil سالهاست که وجود دارد و شاهد نوآوریها و چیزهای جدیدی به خود بوده است. از ریشههای آن گرفته که شامل زاویه دوربین فیکس شده بودند تا اکشن با تمرکز ویژه روی بخش Co-Op، به نظر میرسد که این فرانچایز جاویدان است.
سری از عنوان Resident Evil 7 تبدیل به یک عنوان اول شخص شد و در حالی که زاویه دید در آن عوض میشد، از بسیاری جهات دیگر بازی به ریشههای قدیمیتر خود بر میگشت و همچنین موفق شد از نظر تجاری آمار خوبی را نیز ثبت کند. حالا هم بازی به دستآورد دیگری در زمینه فروش رسیده است.
کمپانی Capcom امروز اعلام کرد که بازی رسما ۱۰ میلیون واحد فروخته است، آخرین آمار ثبت شده در آگوست ۲۰۲۱ بود که فروش بازی را ۹.۸ میلیون واحد اعلام کرده بود و این یعنی تنها در دو ماه، بازی موفق شده تا ۲۰۰ هزار واحد دیگر نیز بفروشد. Resident Evil 7 به عنوان پیشدرآمد مستقیمی برای Resident Evil Village که امسال عرضه شد عمل میکند، عنوانی که انتشار آن قطعا روی فروش Resident Evil 7 نیز تاثیراتی گذاشته است.
عنوان Elden Ring قصد دارد تا مخاطبین بیشتری را نسبت به سری Souls جمع کند
زمان زیادی میگذرد اما بالاخره در آغاز سال ۲۰۲۲ شاهد عرضه عنوان Elden Ring خواهیم بود. بازی آخرین بازی استودیو FromSoftwareمیباشند، استودیویی که موفقیت خود را مدیون عناوین سری Dark Souls و بازیهای مشابهاش یعنی Bloodborne و Sekiro است. ما هنوز چیزهای زیادی از Elden Ring ندیدیم اما به نظر میرسد بازی قرار است چیزهای زیادی از عناوین مذکور قرض بگیرد و در عین حال انتظار میرود که بسیار بزرگتر از آنها باشد.
در مصاحبهای با GamesIndustry، آقای "هروه هوردت" (Hervé Hoerdt) از Bandai Namco که به عنوان نائب رئيس بخش بازاریابی و محتوای دیجیتال در اروپا فعالیت میکند، در مورد عنوان ماجراجویی پیش رو صحبت کرد. اینطور که به نظر میرسد انتظارات آنها از این بازی بالاست و From قصد دارد تا مخاطبین بیشتری نسبت به سری Souls جذب کند.
«عنوان Dark Souls از یک چیز خاص و رقابتی تبدیل به عنوان بسیار محبوبی شد، نمیگویم میناستریم اما به مرور بازی به آن شکل در آمد. ایده Elden Ring اما این است که مخاطبین بازی بیشتر باشند، این برای ما خیلی مهم بوده و برای FromSoftware هم اهمیت زیادی دارد. ما همکاری نزدیکی با ژاپن داریم و سه نفر مربوط به این فرانچایز در اروپا هستند.»
«استودیو FromSoftware و کمپانی Bandai Namco میخواهند فنبیس خود را گسترش دهند و ما جاهطلبیهای بیشتری برای Elden Ring داریم. من حس میکنم قرار است چیزی بسازیم که به مذاق بسیاری از مردم خوش میآید و مهمترین چیز، همین است. چیزی است که ما میخواهیم. ما فقط در مورد کسب و کار نیستیم، بلکه میخواهیم چیزی خوب و جالب و محصر به فرد را ارائه دهیم که میلیونها نفر از آن لذت ببرند.»
هدف استودیو FromSoftware بسیار جاهطلبانه به نظر میٰسد، عنوان Dark Souls 3 موفق شده بود به تنهایی بیش از ۱۰ میلیون واحد بفروشد و فروش کلی سری نیز تقریبا به ۳۰ میلیون واحد میرسد (لازم به ذکر است تنها ۳ عنوان سری Dark Souls مننظور است و عنوان Demon’s Souls یا Bloodborne و Sekiro حساب نشدهاند زیرا هرکدام ناشرین مختلفی داشند.)
پیش از این نیز گفته شده بود که عنوان Elden Ring قرار است «در دسترستر» باشد و برای مثال آموزشهایی بسیار سرراستتر و مستقیمتر خواهد داشت. جالب خواهد بود که ببینیم آیا Bandai Namco به هدفش میرسد یا خیر.
عنوان Elden Ringدر تاریخ ۲۱ ژانویه (۲ بهمن) برای پلتفرمهای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه میگردد.
عنوان God of War: Ragnarok از زبانهای زیادی پشتیبانی خواهد کرد
احتمالا مدتی به طور بیانجامد تا دوباره عنوان God of War: Ragnarok را ببینیم اما سازنده بازی یعنی استودیو SIE Santa Monica پیوسته جزئيات بیشتری را از عنوان اکشن ماجراجویی پیش رو منتشر میکنند، برای مثال آخرین اطلاعات آنها مربوط به جزئیات بخش محلیسازی بازی میشود.
عنوان God of War: Ragnarok شامل پشتیبانی کامل از محلی سازی خواهد بود که شامل صداپیشگی و متن میشود، این قابلیت برای زبانهای زیادی شامل عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، ایتالیایی، ژاپنی، لهستانی، پرتغالی اروپایی، پرتغالی برزیلی، روسی، اسپانیایی اروپایی و اسپانیایی آمریکای لاتین میشود.
در عین حال بازی از زبانهای چینی ساده، چینی سنتی، کرواسیایی، چکی، هلندی، مجاری، کرهای، تایلندی و ترکی تنها به شکل متن پشتیبانی خواهد کرد.
این که چه زبانهایی در بازی خواهند بود براساس ریجن خرید شما متغیر خواهد بود و سازندگان نیز گفتند که همه زبانها روی همه نسخهها در دسترس نمیباشند.
خالق و تهیه کننده سری Yakuza کمپانی SEGA را ترک کردند
آقایان "توشیهیرو ناگوشی" (Toshihiro Nagoshi) و "دایسوکه ساتو" (Daisuke Sato) که هر دو از کهنهکاران کمپانی Sega هستند، استودیو Ryu Ga Gotoku را ترک کردند. این استودیو ده سال است که وجود دارد و در این مدت زمان بیشتر از همه برای برای سری Yakuza شناخته شده است. حالا اما به نظر میرسد که قرار است بخش تازهای از این استودیو را تحت مدیریت "ماسایوشی یوکویاما" (Masayoshi Yokoyama) ببینیم.
رئیس سابق استودیو یعنی ناگوشی از زمانی که سری Yakuza وجود داشته به عنوان بخشی کلیدی از این سری شناخته شده است، او این آی پی را در زمان PS2 و تعدادی از پروژههای قبلی استودیو را نیز کارگردانی کرده بود و به دنبال این اتفاقات نقشی مدیریتی را در استودیو گرفت. در عین حال ساتو نیز عضوی کلیدی از Ryu Ga Gotoku و مدیریت استودیو به حساب میآمد و یکسال میشود که نقش تهیه کننده عناوین سری Yakuza و Judgment را دارد.
رئیس جدید استودیو یعنی یوکویاما تا به امروز در تیم نویسندگان تمام نسخههای Yakuza بوده است. او در پیام خود مبنی بر تغییر مدیریت استودیو همچنین در مورد بازی بعدی سری Yakuza گفت، عنوانی که ادامه دهنده داستان پروتاگونیست جدید سری یعنی Ichiban Kasuga میباشد.
آقای "هیرویوکی ساکوموتو" (Hiroyuki Sakamoto) نیز به عنوان تهیه کننده پروژه کار میکند در حالی که سه کارگردان این عنوان نیز به ترتیب "ریوسوکه هوری" (Ryosuke Horii) (که کارگردان ارشد سری نیز میباشد)، "یوتاکا ایتو" (Yutaka Ito) (مدیر تکنیکی استودیو و کارگردان Lost Judgement) و "نوبوآکی میتاکه" (Nobuaki Mitake) (کارگردان خلاق سری) هستند. خود یوکوهاما نیز در کنار "سویاشی فروتا" (Tsuyoshi Furuta) و "کازونوبو تاکهیوچی" (Kazunobu Takeuchi) روی داستان بازی کار میکند.
یوکویاما نوشت: «امیدوارم شش ماه بعد یا یکسال بعد، یک عنوان جدید از Ryu Ga Gotoku به دست استودیو جدید Ryu Ga Gotoku ببینید، استودیویی که در عین تفاوت، همان قبلیست و چیزی میباشد که احساس «این همانچیزی است که دنبالش بودم» را به شما القت کند. دوست دارم که زندگی خود را به عنوان یک بازیساز به شکل جدی ادامه دهم.»
کمتر از دو ماه پیش، گزارشهایی مبنی بر جدایی ناگوشی از سگا و پیوستن او به NetEase منتشر شده بودند. حالا اما به شکل رسمی تایید شده که ناگوشی و ساتو قرار است به کجا ملحق شوند.
عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition رسما معرفی شد، عرضه در سال ۲۰۲۱
کمپانی Rockstar Games بالاخره پس از لیکها و شایعات فراوان عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition را معرفی نمود. این بازی در سال جرای برای پلتفرمهای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / Nintendo Switch / PC عرضه میگردد و همچنین در نیمه اول ۲۰۲۲ میتوانید این مجموعه را روی دستگاههای iOS و Android نیز تجربه کنید.
این سگانه شامل عناوین Grand Theft Auto 3، Grand Theft Auto: Vice City و Grand Theft Auto: San Andreas خواهد شد. بازی جلوههای بصری ارتقا یافته خواهد داشت و بخشهایی از گیمپلی نیز مدرنتر خواهند شد اما قرار است احساسات و ظاهر کلاسیک عناوین حفظ شود.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.