کمپانی Bandai Namco در بیانیه جدید از اهداف جدید استودیو گفت، لوگوی جدید نیز رونمایی شد
کمپانی Bandai Namco در حال بازیابی خود است. در بیانیهای جدید که از سوی کمپانی منتشر شد، اهداف تازه و دیدهبان کمپانی برای آینده توضیح داده شده است و در کنار اینها از لوگوی جدید استودیو نیز رونمایی شد که البته نسبت به لوگوی قبلی ضعیفتر به نظر میرسد!
ناشر ژاپنی عبارت «شادی برای همه در آینده» را سرلوحه خود قرار داد که قرار است نمایانگر هدف کمپانی در جهت به اشتراکگذاری رویاها، شادی و الهامبخشی برای مردم در سراسر جهان است. در عین حال لوگوی جدید نیز قرار است پتانسیل برند برای ارتباط برقرار کردن با مردم در سراسر جهان و الهامبخشی به آنها را به تصویر بکشد و شکل دور لوگو که همانند حباب دیالوگها در مانگاهاست، به تصویر کشنده محبوبیت فرهنگ مانگا در ژاپن میباشد.
رئیس و مدیر اجرایی استودیو یعنی آقای "ماسورو کاواگوچی" (Masaru Kawaguchi) میگوید: «با آغاز برنامه بعدی ما در آوریل ۲۰۲۲، هدف ما بیانگر توصیف ما به عنوان یک کمپانی خواهد بود. کمپانیای که براساس نظرخواهیهای داخلی و خارجی و مراودههای مختلف میان کارکنان در سراسر جهان اداره میشود، کارکنانی که ایدهها و عقایدشان برای ما بسیار الهامبخش بودهاند.»
«بنیان هدف ما همکاری با یکدیگر برای ساخت چیزهای مختلف است. کمپانی Bandai Namco با همه طرفداران در سراسر جهان در ارتباط میباشد و با ارائه لحظات خوب به مردم در همه جا، ما خنده بر لب آنها میآوریم و به آن کمک میکنیم تا شاد باشند. این موضوع دلیل وجود کمپانی ماست.»
«هدف ما مشخصات و صارحتا بازگو میکند که چقدر ما میخواهیم با طرفداران خود در سراسر جهان ارتباط داشته باشیم و طرفداران را در ساخت آیپیهای نوآورانه، محصولات مختلف و سرویسها سهیم کنیم. با طرفداران، ما دوران جدیدی را برای Bandai Namco میسازیم و دلیل وجود خود را به مردم انتقال میدهیم.»
کمپانی Bandai Namco در سال ۲۰۲۱ بسیار مشغول بوده است و تاکنون دو عنوان نقش آفرینی بزرگ یعنی Scarlet Nexus و Tales of Arise را منتشر کرده است. در ژانویه ۲۰۲۲ نیز کمپانی عنوان بزرگ بعدی FromSoftware یعنی Elden Ring را عرضه خواهد نمود.
شایعه: ریمیک Metal Gear Solid 3 و یک بازی جدید از Castlevania در دست توسعه میباشند
کمپانی Konami پس از عرضه عنوان ضعیف Metal Gear Survive در سال ۲۰۱۸ از صحنه توسعه بازیهای AAA دور بوده است اما لیکهای مختلفی در ماههای اخیر منتشر شدند که در آنها اشاره شده کمپانی ژاپنی در حال ورود مجدد به فضای توسعه بازیهای AAA میباشد و قرار است که عناوین بزرگ آن بازیابی شوند.
مدت زیادیست که حرفهایی در مورد بازگشت سری Silent Hill شنیده میشود و همکاری کونامی با Bloober Team نیز باعث قوی شدن این شایعات شده بودند اما عناوین دیگر کونامی مثل Metal Gear و Castlevania نیز گویا در حال بازگشت هستند!
در گزارش جدیدی که از سوی VGC منتشر شده، "اندی رابینسون" (Andy Robinson) ادعاهای مشابهی را داشت و جزئیاتی در مورد پروژههای احتمالی مربوط به این عناوین و روند توسعه شان منتشر نمود. طبق این گزارش، کمپانی کونامی به دنبال حیات مجددش قصد دارد تعدادی از فرانچایزهای بزرگ خود را نیز به زندگی برگرداند.
برای مثال گویا بازی جدیدی از سری Castlevania در داخل خود Konami در دست توسعه میباشد و استودیوهای محلی مختلف نیز در حال کمک به روند توسعه این عنوان هستند. گویا بازی قرار است سری را مجددا به تصویر بکشد!
در زمینه Metal Gear نیز ظاهرا ریمیک عنوان Metal Gear Solid 3: Snake Eater در دست توسعه میباشد، پیش از این شایعاتی منتشر شده بودند که طبق آنها ریمیک اولین عنوان سری یعنی Metal Gear Solid در دست توسعه بود اما حالا طبق گزارشها آنطور به نظر نمیرسد..
استودیو سنگاپوری Virtrous این پروژه را در دست دارد و در حال حاضر نیز گویا بازی در مراحل اولیه توسعه میباشد و گویا کونامی برنامه دارد تا ریمستر عناوین Metal Gear Solid را به عنوان آمادهسازی پیش از عرضه ریمیک در دسترس قرار دهد. اخیرا نیز کونامی Castlevania Advance Collection را برای PC منتشر کرده بود.
پیش از این نیز گزارشهای مختلفی ادعا کرده بودند که کونامی لایسنس سری Metal Gear را به دیگر استودیوها میدهد تا عناوینی مربوط به این سری بسازند. پیش از این در سال جاری نیز صداپیشه شخصیتهای Solid Snake و Big Boss، آقای "دیوید هیتر" (David Hayter) گفته بود براساس چیزی که او شنیده، شایعات یک ریمیک از بازی صحیح به نظر میرسند.
گزارشهایی مبنی بر این که Bluepoint Games در حال کار کردن روی یک ریمیک برای Metal Gear است نیز وجود داشتند اما به دنبال خریده شدن این استودیو به دست PlayStation، تایید شد که پروژه بعدی آنها یک عنوان ارجینال خواهد بود. البته شایعه دیگری نیز منتشر شد که طبق آن، استودیو در حال کار روی ریمیک یک عنوان «محبوب» بود.
گزارش VGC ادعا میکند که کونامی از بازیهای مختلف خود در نمایشهای بزرگ سال ۲۰۲۲ رونمایی میکند. پیش از این در سال جاری کونامی در E3 2021 غایب بود و گفت که استودیو در حال توسعه تعدادی پروژه کلیدی میباشد! مدتی بعد نیز اخباری حاکی بر این که کمپانی فرانچایزهای خود را به سایر استودیوها میدهد منتشر شد.
جدیدترین تریلر Stranger of Paradise Final Fantasy Origin نشان دهنده گیمپلی بازی است؛ بازاریابی بازی به خاطر بازخوردهای اولیه تغییر کرد
کمپانی Square Enix در طول نمایشگاه TGS بسیار مشغول بود و عنوان Stranger of Paradise Final Fantasy Origin یکی از عناوینی به حساب میآید که نمایشهای خوبی در این رویداد داشت. علاوه بر مشخص شدن تاریخ عرضه بازی، نمایش جدیدی از گیمپلی آن نیز منتشر شد.
کمتر از ده دقیقه گیمپلی در این تریلر وجود دارد که نشان دهنده محیطی سبز و پر از گیاهان است. دشمنان مختلف نشان داده شدند و مبارزات بازی هم مثل همیشه جذاب به نظر میرسد. در انتهای ویدیو نیز یک باس فایت نشان داده میشود و همچنین بخشهایی از پیشرفت و شخصیسازی بازی نیز به نمایش در میآید.
اخبار دیگری نیز از بازی منتشر شدهاند که در مورد روش بازاریابی بازی میباشند. هنگامی که این عنوان برای اولین بار نمایش داده شده بود، ذهنیتی از آن وجود نداشت. بازی به عنوان پیشدرآمدی برای اولین عنوان Final Fantasy معرفی شده است و شامل کرکترهایی میشود که از «دنیای واقعی» وارد یک دنیای فانتزی شدهاند و یکی از آنها Jack نام دارد، Jack Garland و گویا در ابتدا قرار نبود ما این موارد را بدانیم!
تریلر جدیدی از بازی در روزهای اخیر منتشر شد و در آن تریلر نیز مشخص گردید که کرکتر اصلی بازی نام Garland را با خود به یدک میکشد. اگر شما با این نام آشنا نیستید، پس بدانید که Garland نام آنتاگونیست اولین نسخه Final Fantasy و اولین کرکتر معرفی شده در سری میباشد.
در آن بازی و او Chaos یک نفر هستند و از حلقه زمانی استفاده میکنند تا جاویدان شوند. در حالی که هنوز مشخص نیست دقیقا نقش Jack Garland در این موضوعات چه خواهد بود (و اصلا اینکه آیا این Garland همان Garland است یا خیر) و در عین حال انتظار میرفت که پیچش بزرگی در داستان باشد.
طبق گفتههای تهیه کننده بازی یعنی آقای "تتسویا نومورا" (Tetsuya Nomura) بازخوردهایی که از معرفی اولیه بازی منتشر شد، منجر به تغییر روشهای بازاریابی بازی گشت.
در مصاحبهای با Famitsu، نومورا گفت که مخاطبین غربی به سرعت متوجه این پیچش داستانی شدند بنابرین آنها تصمیم گرفتند تمرکز اصلی بازاریابی بازی را روی این سوال که چرا Garland تبدیل به Chaos شد بگذارند، در حالی که ابتدا قصد داشتند تمرکز را روی این که Jack کیست و خود را در دنیا چگونه میبیند بگذارند.
البته در داستان بازی پیچها و اتفاقات بیشتری رخ خواهد داد، درست همانند همه بازیهای سری Final Fantasy اما به نظر میرسد که این موضوع یعنی داستان این عنوان در مورد ریشه آنتاگونیست Final Fantasy میباشد.
عنوان Stranger of Paradise Final Fantasy Origin در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۲ (۲۸ اسفند) برای پلتفرمهای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه میگردد.
شایعه: ممکن است Seuna’s Saga: Hellblade 2 در نمایشگاه The Game Awards حضور داشته باشد
طبق گفتههای اینسایدر معروف یعنی "جف گراب" (Jeff Grubb) عنوان Senua’s Saga: Hellblade 2 در نمایش The Game Awards که امسال برگزار میشود حضور خواهد داشت. او این اطلاعات را در آخرین قسمت پادکست DefiningDuke منتشر کرد و مدارکی را در حمایت از این موضوع به نمایش گذاشت.
گراب میگوید که ممکن است Xbox آماده باشد تا Senua’s Saga: Hellblade 2 و شکوه Unreal Engine 5 را به نمایش بکشد. البته با توجه به تراکم بالای معرفیهای کمپانی در رویدادهای گیمینگ امسال، گراب معتقد است که مایکروسافت این عنوان را در رویداد TGA به تصویر میکشد، رویدادی که در تاریخ ۹ دسامبر (۱۸ آذر) برگزار میشود.
او گفت: «من فکر میکنم قرار بود Hellblade 2 نیز در نمایشهای امسال باشد اما در هر حال میبینیم که چه رخ خواهد داد. آنها در نظر داشتند که بعد از E3 با Parris این کار را انجام دهند. آنها میخواستند این بازی در نمایش مذکور باشد اما تصمیم گرفتند که این کار درست نیست و اینگونه آنها بیش از حد چیزهای جدید نمایش میدهند بنابرین تصمیم گرفتند که بعدها انجامش دهند.»
«احتمالا The Game Awards شاهد این اتفاق باشد. خواهیم دید که آیا برنامهها تغییر میکنند یا خیر.»
گراب همچنین اشاره کرد که ممکن است عنوان Avowed، عنوانی موردانتظار استودیو Obsidian Entertainment نیز در این نمایش حضور یابد اما در هر صورت بهتر است که منتظر اعلامیه رسمی باشیم. با توجه به این که عنوان Senua’s Saga: Hellblade 2 در ابتدا نیز در TGA رونمایی شد، بعید نیست که این اتفاق واقعا رخ دهد.
عنوان Genshin Impact در سال اول خود روی موبایل ۲ میلیارد دلار سودرسانی داشت!
اخیرا گزارشی از سوی Sensor Tower منتشر شد که در آن مشخص شده عنوان نقش آفرینی آنلاین موفق استودیو miHoYo یعنی Genshin Impact در اولین سال عرضه خود به دنبال عرضه اولیهاش در سپتامبر ۲۰۲۰ روی پلتفرمهای iOS و Android، سودرسانیای معادل ۲ میلیارد دلار داشت! طبق این گزارش، این موضوع باعث میشود Genshin Impact سومین بازی موفق از نظر مالی در میان بازیهای موبایلی باشد و تنها عناوین Honor of Kings و PUBG Mobile در این بازه زمانی سود بیشتری داشتهاند.
لازم به ذکر است که ارقام مذکور تنها روی موبایل میباشند و با اضافه کردن بازیکنان روی پلتفرمهای دیگر مثل PC و PlayStation احتمالا میزان سودرسانی Genshin Impact بسیار بیشتر میشود. این موضوع که Genshin Impact وابسته خریدهای درونبرنامهای و همچنین تصادفی بودن است، به این سودرسانیها کمک زیادی میکند.
این بازی که توسط استودیو miHoYo ساخته شده، عملکردی خیره کننده داشته است و در حال حاضر نیز به هیچ وجه آثاری از توقف آن دیده نمیشود. پیوسته محتواهای جدیدی برای بازی عرضه میشود که شامل کرکترها و سلاحهای جدید میشوند تا طرفداران را به بازی علاقهمند نگه دارند. همچنین استودیو سازنده در حال همکاری بازی Guerrilla Games است تا پروتاگونیست عنوان Horizon یعنی Aloy را به عنوان کرکتر قابل بازی اضافه کند.
فصل جدید Call of Duty: Warzone پناهگاههای جنگ جهانی دوم را به بازی اضافه میکند
آپدیت فصل ۶ عناوین Call of Duty: Black Ops Cold War و Call of Duty: Warzone قرار است در تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر) برای همه پلتفرمها عرضه شود و ویژگیهای جدیدی به هردو بازی اضافه میشوند.
حالا نقشه Verdansk در Call of Duty: Warzone شامل پناهگاههایی از زمان جنگ جهانی دوم خواهد شد و باید ببینیم که افزوده شدن این پناهگاهها از نظر تاکتیکی و گیمپلی چه تاثیراتی روی بازیکنان میگذارد. مچنین Gulag نیز در بازی خواهد بود که از نسخه اصلی الهام گرفته است.
علاوه بر تمام اینها، نقشه جدید زامبیها و سه نقشه جدید برای بخش چندنفره نیز برای عنوان Call of Duty Black Ops: Cold War نیز اضافه میگردند. همچنین رویداد مربوط به هالووین هم از تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) تا ۲ نوامبر (۱۱ آبان) برقرار خواهد بود.
کمپانی کونامی بخاطر عرضه فضاحتبار eFootball عذرخواهی کرد
کمپانی Konami پیش از این گفته بود که عنوان eFootball به هنگام عرضه تنها حالتی مثل یک دمو خواهد داشت اما هیچکس انتظار نداشت که اوضاع اینقدر بد پیش برود. از بخشهای خراب گیمپلی گرفته تا انیمیشنهای بد و مضحک تا چهرههای افتضاح و گلیچهای فراوان، بازی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و طرفداران نیز کاری کردهاند تا صدایشان شنیده شود و از هر گوشه و کناری به انتقاد از این عنوان پرداختند، بازی در حال حاضر پایینترین نمره را در Steam دارد که دستآوردی قابل تقدیر است!
حالا کونامی گفته که از شرایط موجود آگاهی دارد و به خاطر این عرضه فضاحت بار از بازیکنان معذرتخواهی کرد. بیانیهای از طریق صفحه رسمی بازی در توییتر منتشر شد و در آن گفته شد که کمپانی متوجه مشکلات موجود در بالانس بازی، کاتسینها، حرکات بازیکنان، چهرهها و چیزهای دیگر است و پس از معذرت خواهی به خاطر این موارد، تضمین کرد که آنها پیگیر حل کردن این مشکلات میباشند و پیوسته آپدیتهایی برای بازی منتشر خواهد شد.
کونامی نوشت: «ما بخاطر مشکلات موجود بسیار متاسفیم و به همه تضمین میدهیم که شرایط فعلی را بهبود میبخشیم. این عنوان پیوسته آپدیت میشود، کیفیت کار بهبود مییابد و محتوای جدید نیز به بازی اضافه میگردد. از هفته بعد، ما آپدیت مربوط به ماه اکتبر را آمادهئازی میکنیم و در عین حال پیگیر نظرهای کاربران نیز خواهیم بود.»
عنوان eFootball در حال حاضر روی پلتفرمهای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC در دسترس میباشد و نسخههای iOS و Android نیز در دست کار میباشند.
عنوان Battlefield 2042 از Easy Anti-Cheat استفاده میکند
در پستی که اخیرا از طریق وبسایت رسمی Battlefield منتشر شد، استودیو DICE تایید کرد که عنوان Battlefield 2042 قرار است از آنتیچیت معروف کمپانی Epic Games یعنی East Anti-Cheat بهره ببرد. این آنتیچیت در بازیهای مختلفی، اعم از عنوان Apex Legends که برای خود کمپانی EA میباشد نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
این آنتیچیت یکی از بهترینها برای بازیها به حساب میاید زیرا با به کارگیری این برنامه سازندگان میتوانند به جای این که زمانی را صرف پروتکلهای امنیتی مختلف کنند، تمام منابع و تمرکز خود را روی محتوای اصلی بازی منعکس کنند. علاوه بر این مورد، اخیرا Epic Games نیز تایید کرده بود که از این پس پلتفرمهای Linux و Mac هم از Easy Anti-Cheat پشتیبانی خواهند کرد.
عنوان Battlefield 2042 در نوامبر امسال برای همه پلتفرمهای اصلی عرضه میشود.
عنوان Assassin’s Creed Valhalla – Discovery Tour: Viking Age در تاریخ ۱۹ اکتبر در دسترس قرار میگیرد
یوبیسافت به پشتیبانی خود از عنوان Assassin’s Creed Valhalla ادامه میدهد، آپدیت ۱.۳.۲ در تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) عرضه میشود، پچنوتهای این آپدیت هنوز در دسترس قرار نگرفتهاند اما انتظار میرود جزئیات بیشتری در روزهای پیش رو منتشر شود. جدا از اینها اما افزونه رایگان Discovery Tour: Viking Age که قرار است نگاهی تاریخی به دنیای بازی داشته باشد، قرار است در ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) در دسترس قرار بگیرد.
در پاییز ۲۰۲۱، آپدیت ۱.۴.۰ در دسترس قرار میگیرد و شامل بخشهای مختلفی میشود که Eivor باید به آنها برود. همچنین Oskoreia Festival نیز در همان زمان برقرار میشود و یک قایق بزرگ و ترسناک نیز نشان داده شده است. نکته جالب این میباشد که Oskoreia همانند Wild Hunt در منطقه اسکاندیناوی به نظر میآید و شامل شخصیتهای اساطیری و فراطبیعی میشود.
داستان اصلی Final Fantasy 16 به اتمام رسیده است، مراحل فرعی بازی نیز تقریبا تمام شدهاند
عنوان Final Fantasy 16 که به دست کمپانی Square Enix ساخته میشود از زمان معرفی رسمی خود در سال گذشته تاکنون در هیچ نمایشی حضور نیافته است و متاسفانه در نمایش Tokyo Game Show 2021 نیز تریلر یا اعلامیهای از بازی دیده نشد. اما تهیه کننده بازی آقای "نائوکی یوشیدا" (Naoki Yoshida) که همراه با خالق سری Final Fantasy آقای "هیرونوبو ساکاگوچی" (Hironobu Sakaguchi) در یک استریم بود، اطلاعاتی در مورد بازی منتشر کرد.
یوشیدا اظهار داشت که داستان اصلی بازی به اتمام رسیده است و حالا آنها در حال کار روی کوئستهای فرعی میباشند که آنها هم در مراحل آخر خود قرار دارند. مدل کرکترها نیز تقریبا به اتمام رسیده است و تیم توسعه نیز در حال پولیش کردن بازی هستند. یوشیدا گفت که ابتدا قرار بود داستان اصلی بازی توسط یک تیم کوچکتر تولید شود.
اما هنگامی که برنامه اجرایی شد اندازه تیم نیز گسترش یافت و در زمان توسعه بازی، آزمون و خطای زیادی انجام شد.
در هر صورت، یوشیدا اظهار داشت که شروع کردن با یک تیم کوچک و گسترش یافتن در طول زمان بسیار مهم است. عنوان Final Fantasy 16 در حال حاضر برای PS5 در دست توسعه میباشد.
ویدیو گیمپلی Monster Hunter Rise روی PC با فریمریت ۶۰ منتشر شد
بالاخره کمپانی Capcom تاریخ عرضه عنوان Monster Hunter Rise روی PC را اعلام نمود. این عنوان در تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۳ دی) برای این پلتفرم عرضه میشود و در کنار پشتیبانی از رزولوشن 4K، فریمریت بازی نیز محدود نیست و میتوان تا هر حدی بالا برود. حالا نیز IGN Japan حدود ۹ دقیقه از گیمپلی بازی را روی تنظیمات گرافیکی بالا و فریمریت ۶۰ فریم بر ثانیه به نمایش گذاشت.
علاوه بر موارد بالا، بازیکنان PC میتوانند از تکسچرهایی با رزولوشن بالا و پشتیبانی از صفحهنمایشهای Ultrawide لذت ببرند. همچنین از ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) دموی بازی نیز روی Steam در دسترس خواهد بود هرچند مشخص نیست که محتوای این دمو چه میباشد. گیمپلی بازی نیز نشان دهنده شکار با Mizutsune و Magnamalo است، هردوی آنها در دموی دوم Nintendo Switch وجود داشتند بنابرین میتوان انتظار داشت که در دموی PC نیز باشند.
در کنار نسخه PC برای عنوان Monster Hunter Rise، کپکام جزئیاتی در مورد Sunbreak نیز داد. افزونه پولی پیش روی این عنوان که قرار است در تابستان ۲۰۲۲ عرضه شود. علاوه بر داستانی جدید، پایگایه جدید و افراد جدید بازیکنان میتوانند به یک Elder Dragon به نام Malzeno نیز بجنگند و در کوئستهای Master Rank نیز شرکت کنند.
عنوان Arise of Awakener معرفی شد، عنوان اکشن نفش آفرینی با مضمون قرون وسطی که در سال ۲۰۲۳ عرضه میشود
استودیو Gamera Game یک عنوان اکشن سوم شخص نقش آفرینی جدیدی را معرفی نمود که دوران قرون وسطی جریان دارد و Arise of Awakener نامیده میشود. این عنوان که در Tokyo Game Show 2021 معرفی شد، به دست Taner Games توسعه مییابد و قرار است در سال ۲۰۲۳ برای PS4 / PS5 / PC عرضه شود.
این عنوان دارای سه شخصیت قابل بازی خواهد بود که هرکدام یکی از کلاسهای اصلی را خواهند داشت یعنی Warrior، Archer و Mage. مبارزات بازی نیز هکاناسلشی با سرعت بالا در مقابل انواع و اقسام دشمنان میباشد، همچنین بازیکنان میتوانند سوار اژدها نیز بشوند.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.