هرمن هلست: PlayStation به خرید استودیوهای بیشتر ادامه میدهد، دلیل خرید Bluepoint
در مصاحبهای که اخیرا به دنبال خریده شدن استودیو Bluepoint Games با وبسایت IGN انجام شد، رئيس بخش استودیوهای پلیاستیشن یعنی آقای "هرمن هلست" (Hermen Hulst) گفت که پلیاستیشن هنوز هم کارهای زیادی در بخش خرید استودیوهای مختلف دارد. در این مصاحبه هلست اظهار داشت داشت که کمپانی به دنبال فرصتهای همکاری احتمالی است و خریدهای بیشتری را در آینده شاهد خواهیم بود.
هرمن هلست میگوید که پلیاستیشن همیشه به دنبال همکاریهای جدید است اما استودیویی که مایل به همکاری با آنهاست، باید توسعه باکیفیتی داشته باشد. هلست همچنین گفت که پلیاستیشن به ظرفیت استودیو برای ساخت محتوای ارجینال و نوآورانه نگاه میکند، بخشی که در ایجاد تنوع میان استودیوهای کمپانی تاثیر زیادی دارد.
او گفت: «ما همیشه به دنبال ایجاد روابط جدید و جذب افراد بیشتری هستیم اما تنها در صورتی که متوجه روحیه کیفیتطلب و نوآور آنها شویم و ببینیم که به دنبال ساخت تجربههای جدید و متنوع هستند. زیرا همه تیمهایی که ما در اختیار داریم، چیزهای زیادی را با یکدیگر به اشتراک میگذارند و در عین حال بسیار با یکدیگر متفاوت هستند و من این را خیلی دوست دارم.»
او ادامه داد: «من فکر میکنم مخاطبان و طرفداران PlayStation مستحق بازیهای متنوع و جذابی که از طرف PlayStation Studios منتشر میشوند هستند.»
در بخش دیگری از همین مصاحبه، هرمن هلست در مورد این که چرا آنها این استودیو را خریدند نیز صحبت کرد. این استودیو به خاطر ریمیک عنوان Shadow of the Colossus روی PS4 و همچنین ریمیک Demon’s Souls روی PS5 شناخته شده بود و حالا هرمن هلست در ادامه مصاحبه خود با IGN در مورد چرایی این خرید صحبتهایی انجام داد.
هلست گفت که استودیو Bluepoint روابط بسیار خوبی را سونی دارد و حالا با این خرید، هردوی این کمپانیها میتوانند کارهایی که در آن بهترین هستند را انجام دهند. Bluepoint میتواند آزادانه به ساخت تجربههای عالی بپردازد و در عین حال PlayStation تمام منابع موردنیاز را در اختیار استودیو قرار میدهد تا همه چیز به بهترین شکل ممکن انجام شود.
او گفت: «Bluepoint استودیویی است که به خوبی PlayStation را میشناسد. آنها به هنگام ساخت عناوین مختلف با تیمهای مختلفی در ارتباط بودند و به بهترین شکل ممکن ارتباطی را با سازندگان داشتند.«
«ترکیب پلیاستیشن و Bluepoint میتواند چیز بسیار خوبی از آب در بیاید زیرا حالا Bluepoint میتواند روی چیزی که بهتر هرچیز دیگری بلد است، یعنی ساخت بازیها و خلق دنیاهای فوقالعاده و کرکترهای ماندگار تمرکز کند و بهترین استفاده را از تمام منابعی که ما در اختیار آنها قرار میدهیم ببرد.»
رئیس استودیو Bluepoint Games یعنی آقای "مارکو ثراش" (Marco Thrush) نیز اظهار داشت:
«ما در تمام این سالها کار کردن با PlayStation را هیلی دوست داشتیم. کمپانی دیگری وجود نداشت که ترجیح بدهیم با آنها کار کنیم بنابرین شروع به صحبت با پلیاستیشن کردیم و همه چیز به خوبی پیش رفت. آینده ما بسیار روشن است و همانطور که هرمن گفت، فرصتهای زیادی را در برابر خود میبینیم. ما تمام حمایت سونی را داریم و لازم نیست آنقدر بزرگ شویم که به یک ابر استودیو تبدیل گردیم.»
«کمکهای زیادی از سوی سونی به ما میرسد و حالا میتوانیم تمام نواقص موجود در استودیو را برطرف بنماییم.»
سونی اخیرا خریدهای زیادی را انجام داده است، استودیوهای Housemarque، Firesprite و Nixxes و حالا Bluepoint Games همه و همه تنها در چندماه اخیر به زیر پرچم کمپانی بزرگ ژاپنی در آمدهاند و باید دید که در آینده چه برنامههایی برای این استودیوها وجود دارد، خصوصا Bluepoint که تایید شده از این پس به جای ساخت ریمیکها و ریمسترها، به ساخت عناوین اورجینال میپردازد.
عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition در کره ردهبندی شد، عرضه احتمالی در نوامبر
مجموعهای تحت عنوان Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition در کره جنوبی ردهبندی شده است. این عنوان مربوط به همان اخباری میشود که چند وقت پیش منتشر شده بودند و در آنها گفته شده بود که کمپانی Rockstar به دنبال ریمستر کردن عناوین GTA San Andres، GTA Vice City و GTA 3 برای کنسولهای نسل فعلی و نسل قبلی است. حالا نیز بازی در کره جنوبی ردهبندی شده و مشخصا برای نوجوانان مناسب نمیباشد!
این عنوان شامل سه عنوان مذکور میباشد که پولیش شده و به شکلی استاندارد برای مخاطبین امروزی در آمده است. هنوز مشخص نیست که طرفداران باید منتظر چه بهبودهایی باشند اما اینطور که به نظر میرسد، بازی بیشتر ریمستر است تا ریمیک.
حالا پس از منتشر شدن خبر مربوط به ردهبندی شدن این بازی در کره، Kotaku گزارشی نوشته و در آن جزئيات مختلفی از بازی را ذکر نموده است. طبق این گزارش این مجموعه که GTA Remastered Trilogy خطاب شده در نوامبر پیش رو عرضه خواهد شد.
در ابتدا قرار بود این عنوان در اکتبر یا نوامبر عرضه شود اما به نظر میرسد که عرضه در نوامبر محتملتر است. در نهایت پلتفرمهای PS5 / PS4 / Xbox One / Xbox Series X|S / Nintendo Switch نیز پلتفرمهای اصلی خواهند بود و عرضه بازی روی پلتفرمهای PC / iOS / Android در سال ۲۰۲۲ انجام میشود.
استودیو Rockstar Dundee یا همان Ruffian Games قرار است توسعه این ریمسترها را برعهده داشته باشد. گفته میشد که این سگانه ممکن است تا ۲۰۲۲ تاخیر بخورد اما با تاخیر خوردن نسخه نسل جدید Grand Theft Auto 5 از نوامبر به مارس، اواخر ۲۰۲۱ بازه زمانی خوبی برای عرضه این سگانه به نظر میٰسد.
البته تمام این اطلاعات در حال حاضر صرفا لیکها و گزارشهای غیر رسمی هستند و باید ببینیم چه زمانی خود کمپانی Rockstar زبان میگشاید.
فیل اسپنسر میگوید که Xbox خواهان بازیهای ژاپنی بیشتری است
در طول نمایش مایکروسافت در نمایشگاه TGS 2021، رئیس بخش Xbox آقای "فیل اسپنسر" (Phil Spencer) اظهار داشت که این کمپانی پیوسته در حال کار با توسعه دهندگان ژاپنی میباشد تا بازیهای بیشتری را به پلتفرم Xbox اضافه کند. در این بیانیه او همچنین به برنامه ID@Xbox نیز اشاره کرد و گفت که این سرویس حالا بیش از ۲۰۰ توسعه دهنده در منطقه ژاپن دارد.
به گفته فیل اسپنسر، تیم Xbox پیوسته در حال کار با سازندگان و ناشران ژاپنی بوده تا بازیهای بیشتری از این منطقه روی پلتفرم Xbox باشند. او همچنین گفت که تیم Xbox سخت پیگیر این بودهاند که کنسول آنها همیشه در این منطقه موجود باشد.
او گفت: «نمایشگاه Tokyo Game Show بخش مهمی از تعهد ما به بازار ژاپن و منطقه آسیا میباشد. باعث افتخار است که در این نمایش در کنار شرکای ژاپنی خود باشیم. ما پیوسته با ناشران ژاپنی همکاری میکنیم تا تعداد بازیهای ژاپنی را روی Xbox بیشتر کنیم و میدانیم این موضوع برای طرفداران و مشتریهای Xbox بسیار مهم است.«
حالا با وجود این که چندوقت اخیر سونی سیاستهای عجیبی در برابر بازار ژاپن گرفته، میتوان گفت فرصت خوبی برای Xbox فراهم شده است تا بخشی از این بازار را در دست بگیرد. در هر صورت اتفاق خوبیست که طرفداران Xbox در منطقه ژاپن و آسیا، میتوانند به بازیهای بیشتری دسترسی داشته باشند.
سرویس Xbox Could Gaming در استرالیا، ژاپن، مکزیک و برزیل شروع به کار کرد
در نمایش TGS 2021 مایکروسافت اعلام کرد که سرویس Xbox Cloud Gaming حالا در مناطق جدیدی در دسترس خواهد بود. این مناطق استرالیا، ژاپن، مکزیک و برزیل هستند. همراه با این اعلامیه پستی در بلاگ Xbox Wire منتشر شد و مایکروسافت در آن به این موضوع اشاره کرد که این موضوع قدم دیگری برای آینده این سرویس است.
همانطور که در TGS 2021 معرفی شد طرفداران از ۱ اکتبر (۹ مهر) میتوانند در این مناطق به این سرویس دسترسی داشته باشند. Xbox Cloud Gaming بخشی از اشتراک Xbox Game Pass Ultimate میباشد، سرویسی که ۱۵ دلار قیمت دارد و شامل Xbox Game Pass برای هردوی PC و Xbox میشود.
سرویس Xbox Cloud Gaming در ماههای اخیر پیشرفت خوبی داشته است و اخیرا نیز Xbox برای سرورهای این کنسول از Xbox Series X استفاده میکند که باعث شده تا استریم بازیها با کیفیت بصری بهتری همراه باشد.
روزاریو داوسون در Dying Light 2 Stay Human خواهد بود
زمان زیادی گذشته است اما به نظر میرسد قرار است بعد از مدتها بالاخره Dying Light 2 به زودی عرضه شود. ابتدا قرار بود که بازی در دسامبر ۲۰۲۱ عرضه شود اما بازی تاخیر خورد و حالا تاریخ عرضهای در ۲۰۲۲ دارد. بازی قصد القای تجربه بودن در یک دنیای پر از زامبی را دارد، دنیایی که پر از سلاحها و مکانیکهای مختلف میباشد و حالا به نظر میرسد قرار است ستارههای معروفی نیز در آن باشند.
طبق اعلام رسمی صفحه توییتر Techland، بازیگر معروف یعنی "روزاریو داوسون" (Rosario Dawson) در بازی خواهد بود. داوسون کارنامه خوبی در زمینه بازیگری دارد و معروفترین نقش او نیز در سریال مربوط به فرانچایز Star Wars یعنی The Mandalirian بود و حالا قرار است به زودی اسپینآف مربوط به شخصیت خود را از این سریال نیز داشته باشد.
در این عنوان، روزاریو نقش یک کرکتر به نام Lawan را بازی میکند، کسی که او آن را به عنوان یک جنگجوی مدرن تعریف میکند. Lawan به دنبال انتقامجویی از گروهی است که به او نارو زدهاند و اینطور که به نظر میرسد اعمال شما تعیین میکند که او چه مسیری را انتخاب میکند.
عنوان Dying Light 2 Stay Human در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۲ (۱۶ بهمن) برای پلتفرمهای PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / PC / Xbox Series X|S عرضه میشود. همچنین بازی از طریق Cloud برای Nintendo Switch نیز در دسترس خواهد بود.
تریلر جدید Sherlock Holmes: Chapter One نشان دهنده مبارزات بازی است
در ادامه سال جاری قرار است ببینیم استودیو سازنده یعنی Frogwares اولین بخش از بازی مربوط به بهترین کارآگاه جهان یعنی Sherlock Holmes را چطور ساخته است. Chapter One، که طبق گفته سازندهها روند توسعهای فاقد هرگونه کرانچ داشته شما را به دیدار این کارآگاه معروف در اولین کیس مهمش میبرد و در کنار آن کیسهای کوچکی نیز وجود دارند. در حالی که بازجویی مهمترین بخش بازی خواهد بود، مبارزات نیز در بازی وجود دارند و حالا جدیدترین تریلر بازی نشان دهنده این بخش است.
در حالی که مبارزات با اسلحه زیاد در بازی وجود ندارند و بخش اصلی آن نیز ماجراجویی و بازجویی میباشد، باز هم میتوان در بعضی از بخشها مبارزات با تفنگ و سلاحهای مختلف را دید و هنگامی که این مبارزات رخ میدهند شما باید بسیار مراقب باشید زیرا هولمز جوان میتواند بسیار آسیب پذیر باشد.
شما میتوانید از مخفیکاری یا از کاورها استفاده کنید تا در مبارزات دست بالا را داشته باشید. بعضی از دشمنان نیز آنقدر فعال و پر جنب و جوش خواهند بود که شما را به هنگام شلیک کردن گیج خواهند کرد، بعضی از دشمنان نیز زره میپوشند و بعضی دیگر نیز استفادههای خاصی از محیط خواهند داشت.
در حالی که در اصل هولمز تمام دشمنان خود را بدون قتل از بین میبرد، بازی به شما اجازه میدهد که دشمنان خود را بکشید و از این نظر شما را محدود نمیکند. همچنین اگر میخواهید تنها روی داستان اصلی تمرکز کنید میتوانید از مبارزات بگذرید اما انجام این مبارزات به شما پول میدهد که این پول نیز کاربردهای مختلفی در بازی دارد.
عنوان Sherlock Holmes: Chapter One در تاریخ ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) برای پلتفرمهای PlayStation 5 / Xbox Series X|S / PC عرضه میگردد و نسخههای نسل قبلی نیز با تاخیر پس از این نسخهها عرضه میگردند.
استودیو Fabrik Games در حال استخدام برای یک پروژه AAA در سبک ترسناک علمی-تخیلی است
اخیرا مشخص شد که استودیو Fabrik Games به دست استودیو Firesprite خریده شده است، استودیویی که خودش اخیرا به استودیوهای PlayStation پیوسته بود. حالا نیز شایعاتی در مورد این وجود دارد که استودیو Firesprite در حال کار روی یک بازی VR از فرانچایز Horizon میباشد و احتمالا Fabrik Games نیز به این استودیو کمک میکند.
اما حالا به نظر میرسد که Fabrik Games به دنبال استخدام نیروی کار جدید برای یک عنوان علمی-تخیلی ترسناک با بودجه AAA است. در آگهی استخدام منتشر شده که برای طراح مراحل میباشد، گفته شده که تیم لول دیزاین یک تیم کوچک مبتنیبر همکاری است که به دنبال کار کردن روی پروژههای بزرگ میباشد. دانش کافی از موتور بازیسازی Unreal Engine 4 و Blueprint Scripting نیز در لیست نیازمندیهای این آگهی وجود داشت.
همچنین سازندهها به این اشاره کردند که داشتن سابقه کار کردن روی یک عنوان اول شخص شوتر بسیار سودمند است و علاقهمند بودن به بازیهای ترسناک و شوتر اول شخص نیز بسیار عالی خواهد بود!
با خواندن این خبر احتمالا بلافاصله فکر شما به سمت Silent Hill میرود اما مشخص است که استودیو Fabrik در حال کار روی عنوان دیگری میباشد. احتمالا زمان زیادی طول بکشد تا چیزی از این عنوان ببینیم.
شایعه: استودیو Bluepoint Games در حال کار روی ۲ پروژه، شامل ریمیک یک بازی محبوب است
استودیو Bluepoint Games اخیرا رسما به استودیوهای PlayStation پیوست و در حالی که استودیو در مورد ساخت محتوای اورجینال صحبت کرده، به نظر نمیرسد که کار آنها با ریمیکها کاملا تمام شده باشد. طبق گفتههای "میلی آماند" (Millie Amand) در توییتر، این استودیو در حال حاضر روی دو پروژه در حال کار است.
یکی از آنها که عنوانی اورجینال میباشد به شکل بازیای هم اندازه عنوان Marvel’s Spider-Man Miles Morales که به دست Insomniac ساخته شده توصیف گردیده است و عنوان دوم نیز ریمیک یک بازی محبوب میباشد.
او اضافه کرد که این بازی محبوب قطعا Metal Gear Solid نخواهد بود. حتی در توییتی که آماند در ماه سپتامبر نوشته بود، اشاره شد که که Bluepoint Games به هیچ وجه در حال کار روی یک پروژه از سری Metal Gear Solid نیست.
شایعاتی حول محور این که Bluepoint Games در حال کار روی پروژههای مختلفی از سری Metal Gear Solid میباشد حتی سالها پس از منتشر شدن اولیه هنوز هم وجود دارند. در هر صورت با توجه به سابقه آماند در چند وقت اخیر مثل پیشبینی این که نمایش PlayStation در سپتامبر خواهد بود و حتی اشارههایی به Marvel’s Wolverine میتوان تا حدی به این اطلاعات اعتماد کرد ولی این که Bluepoint در حال حاضر روی چه عنوانی کار میکند، مثل یک راز به نظر میرسد.
شایعه: در سه ماهه قبلی مشترکین Xbox Game Pass به زیر ۲۳ میلیون نفر رسید
مدیرعامل کمپانی Take Two Interactive یعنی آقای "استرائوس زلنیک" (Strauss Zelnick) اخیرا با بیان این که سرویس Xbox Game Pass حدود ۳۰ میلیون نفر مشترک دارد، تیتر منابع بسیاری شد. این اتفاق در طول یک Yahoo Fireside Chat با رئیس Xbox یعنی فیل اسپنسر رخ داد، کسی که گفت رقم رسمی قبلی اعلام شده در مورد تعداد مشترکین Game Pass حدود ۱۸ میلیون بوده است.
حالا نیز "جف گراب" (Jeff Grubb) از VentureBeat گفته است که ۳۰ میلیون نفر مشترک رقم اشتباهی است. او گفت:
«زلنیک این رقم را صرفا از روی هوا گفت، اگر گیمپس ۳۰ میلیون نفر مشترک داشت آنها قطعا به شکل رسمی اعلام میکردند. گراب سپس اظهار داشت که تعداد مشترکان این سرویس در سه ماهه قبلی به زیر ۲۳ میلیون نفر رسید.»
«آنها این ارقام را اعلام نکردند زیرا نگران این بودند اینطور به نظر بیاید که گویا آنها در حال از دست دادن مشترکین هستند. پس از آن ارقام در گردش بودند و در نهایت نیز جز اعلامیهای انجام داد.» این موضوع به بیانیهای اشاره میکند که "جز کوردن" (Jez Corden) از Window’s Central در آوریل از تعداد مشترکین سرویس منتشر نموده بود.
عنوان New World در روز عرضه خود بیش از ۱ میلیون نفر بازیکن داشت
عنوان MMORPG که به دست Amazon Game Studios ساخته شده است یعنی New World اخیرا بالاخره پس از بارها تاخیر و انتظارات زیاد منتشر شد و عادلانه است که بگوییم بازی آغاز خوبی داشت. در زمان عرضه بازی آمارهای زیادی از تعداد بازیکنان همزمان آن در Steam منتشر شد و حتی سرورهای بازی نیز به علت ازدحام بازیکنان با مشکلات متفاوتی رو به رو شده بودند.
بنابرین بازی شروع بسیار موفقیتآمیزی داشت و حالا Amazon نیز در از طریق توییتر و صفحه رسمی بازی، اعلام نمود که بازی در روز عرضه خود به رکورد بیش از یک میلیون بازیکن رسید و همانطور که انتظار میرفت این رقم بیشتر نیز شده است. در عین حال Amazon همچنین گفت که از زمان عرضه تاکنون تعداد سرورها را دوبرابر کرده است و قرار است میزان ظرفیت همه سرورها را افزایش بدهد تا میزان بارگذاریها و زمانی که بازیکنان صبر کنند کاهش یابد.
«از زمان عرضه بازی در سه شنبه، ما تعداد سرورها را بیش از دوبرابر کردیم و پیوسته داریم روی این که ظرفیت همه سرورها را افزایش دهیم کار میکنیم. تیم ما پیوسته در حال تلاش هستند که تا جای ممکن سرور اضافه کنند و ما نیز در طول زمان ثبات آنها را افزایش میدهیم.»
ویژگیای که به بازیکنان اجازه دهد تا کرکترهای خود را میان سرورها منتقل کنند در دست کار است و در حال حاضر نیز انتظار میرود هفته بعد این ویژگی در دسترس قرار بگیرد. «پیش از عرضه این آپدیت، ما به شما میگوییم که چطور کرکترهای خود را منتقل کنید. ما میدانیم چقدر برای شما مهم است که بتوانید با دوستان خود بازی کنید بنابرین این این ویژگی را در اولویت خود قرار داریم.»
عنوان Stranger of Paradise Final Fantasy Origin در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۲ عرضه میشود
تریلر جدیدی برای عنوان Stranger of Paradise Final Fantasy Origin منتشر شد، عنوانی که در دنیای Final Fantasy 1 جریان دارد و حالا کمپانی ناشر بازی یعنی Square Enix تاریخ عرضه بازی را نیز مشخص کرده است. این عنوان در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۲ (۲۸ اسفند) عرضه میگردد.
در این تریلر منتشر شده بخشهای جالبی از گینپلی نشان داده شدند و در کنار آنها یک کرکتر جدید نیز به تصویر کشیده شد، کرکتری که Neon نام دارد و به Jack، Ash و Jed میپیوندد. سپس The Four Warriors of Light تشکیل میشود و حالا آنها باید در جهان سفر کنند تا کریستالهای تاریکی را از بین ببرند. برای دسترسی به هر کریستال باید با یک دشمن بجنگید که هرکدام از این دشمنها نیز از عنصرهای مختلفی بهره میبرند.
بازی سال آینده برای پلتفرمهای PS4 / PS5 / Xbox One / Xbox Series X|S / PC عرضه میشود، لازم به ذکر است بازی روی پلتفرم PC تنها از طریق Epic Game Store در دسترس خواهد بود. یک نسخه آزمایشی نیز در حال حاضر روی کنسولهای نسل جدید در دسترس است و تا ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) در دسترس خواهد بود.
پیشخرید بازی برای نسخه Digital Deluxe Edition نیز در دسترس است که شامل OST، آرتبوک دیجیتالی، Season Pass و چیزهای دیگر میشود.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.