درخت مهارتهای گسترده Final Fantasy 16 به شما کنترل بیشتری روی سیستم پیشرفت بازی میدهند
تیم توسعه Final Fantasy 16 پیوسته روی این پافشاری میکنند که تا زمانی که بازی آماده نشده و آنها تاریخ عرضه نزدیکی در ذهن ندارند، چیزی از بازی به ما نشان ندهند. اما با وجود این که زمان زیادی است نمایشی از بازی ندیدهایم، سازندگان پیوسته جزئيات و اطلاعات کمی از آن به ما میدهند. حالا در آخرین مصاحبهای که در TGS 2021 انجام شد، تهیه کننده بازی آقای "نائوکی یوشیدا" (Naoki Yoshida) در مورد سیستم پیشرفت بازی صحبت نمود.
اینطور که به نظر میرسد گویا هدف اصلی بازی این است که آزادی زیادی برای ارتقای بیلدهای مختلف در بازی وجود داشته باشد. یوشیدا نوید یک سیستم پیشرفت گسترده را داد که به بازیکنان اجازه میدهد استایلهای مختلف را ترکیب کنند.
او اضافه کرد با وجود این که بازیهایی مثل Final Fantasy 16 کرکترهایی از پیش تعیین شده دارند و آزادی زیادی را در این زمینه ارائه نمیدهند، عنوان نقش آفرینی پیش رو به این قانون پایبند نخواهد بود و سعی میکند تا تعادل خوبی را میان این شخصیت از پیش تعیین شده و آزادی عمل بوجود آورد.
«اصولا دو راه برای بازی کردن با یک کرکتر وجود دارد، یا شما پای خود را در کفش یک شخصیت از پیش تعیین شده میگذارید یا مثل Final Fantasy 14 تبدیل به پروتاگونیست بازی خود میشوید. اما هنگامی که به عنوان یک شخصیت از پیش تعیین شده بازی میکنید، خوب است تا انتخابهایی برای شخصیسازی پیشرفت آن کرکتر داشته باشید و راههای بیشتری برای تجربه بازی بوجود داشته باشد.»
عنوان Final Fantasy 16 در زمان نامشخصی برای PS5 عرضه میشود. هنوز تاریخ عرضه دقیق بازی مشخص نیست اما به نظر میرسد که روند توسعه آن به خوبی در حال پیشروی میباشد و میتوان امید داشت که به زودی موفق به تجربه این بازی شویم.
عنوان Dynasty Warriors 9 Empires در تاریخ ۱۵ فوریه در آمریکا عرضه میشود
کمپانی Koei Tecmo اعلام کرد که عنوان Dynasty Warrior 9 Empires قرار است در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۲۲ (۲۷ بهمن) در آمریکا برای پلتفرمهای PC / Xbox Series X|S / Xbox One / Nintendo Switch / PS5 / PS4 در دسترس قرار بگیرد. همراه با اعلام این تاریخ تریلر جدیدی نیز از بازی منتشر شد که در آن مکانیکهای مختلف بازی نشان داده شده است.
یکی از این مکانیکها Secret Plans نام دارد که در طول مراحل فعال میشود و بسته به شرایط مختلف موفق خواهد شد یا شکست میخورد. به هنگام موفقیت، یاران شما بافهای مختلفی دریافت میکنند اما باید مراقب باشید زیرا دشمنان نیز میتوانند از این قابلیت استفاده بنمایند و مبارزات را برای شما سخت کنند. همچنین قابلیت Army Affinity نیز وجود دارد که در آن نیروهای یک افسر حالا به عنوان یک واحد نظامی استفاده میشوند.
این واحدهای نظامی شامل Infantry (که در استفاده از سلاحهای محاصره بهتر هستند)، Archer (که میتوانند به شکل همزمان حمله کنند) و Cavalry (به مقر دشمنان صدمه بیشتری میرسانند) میشوند. هرکدام از اینها نقطه ضعفها و قدرتهای خود را دارند و قویتر بودن از بقیه به معنی صدمه رسانی بیشتر و دریافت کمتر صدمه میباشد.
ویدید جدید Far Cry 6 در مورد مبارزات و حمل و نقل بازی اطلاعاتی به ما میدهد
تنها چند روز تا عرضه عنوان Far Cry 6 مانده است و هنوز چیزهای زیادی در مورد این بازی وجود دارند که ما آنها را نمیدانیم. ویدیو جدیدی از بازی عرضه شده که در آن شش ویژگی جدید که بازیکنان میتوانند انتظار وجود آنها در بازی را داشته باشند نشان داده شده است. در حالی که اطلاعات تکراریای مثل این که شما میتوانید هم با شخصیت مونث و هم با شخصیت مذکر بازی کنید در ویدیو وجود دارد، اطلاعات تازهای نیز در آن دیده میشود.
این اطلاعات جدید شامل Ammo Types میشود که انواع مختلفی اعم از Soft و Armor Piercing تا آتشزا و سمی را شامل میشوند. براساس دشمنهایی که با آنها رو به رو میشوید نیاز دارید تا از مهمات مختلف استفاده کنید، برای مثال مهمات Armor Piercing روی دشمنان Heavy بسیار موثرتر است. بهترین بخش اما این است که شما نیاز ندارید مهمات مخصوص را حمل کنید، اگر مهمات معمولی یک سلاح دارید، آن مهمات خودکار تبدیل به به مهمات مخصوص آن سلاح میشوند.
سیستم Gear نیز در بازی وجود دارد که شامل مهارتهای مختلفی میشود، برای مثال خاموش کردن آتشهای روی بدن بازیکن به شکل خودکار یا سریعتر شدن بعد از سر خوردن. همچنین یک Transmog نیز در بازی وجود دارد که به شما اجازه میدهد تا در عین تغییر دادن یکی از لباس یا تجهیزات خود، ویژگیها و آمار مربوط به آن را نگه دارید. اسبها نیز نکته جالب توجهی در بازی هستند که برای جا به جای در مناطق سنگی بسیار کاربری میباشند.
عنوان Far Cry 6 در تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر) برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / Xbox One / PS4 / PS5 / PC / Stadia عرضه میشود.
عناوین The Last of Us Part 2، Fallout 76 و عناوین دیگر در راه PS Now برای ماه اکتبر
سخت است که باور کنیم اما اکتبر نیز از راه رسید. ۲۰۲۱ به سرعت در حال گذر است و مثل همیشه پایان هر ماه و شروع ماه جدید به معنی بازیهای جدیدی است که دارندگان سرویسهای مختلف در دنیای گیم به بازیکنان ارائه میدهند. حالا سرویس PlayStation Now که از طرف سونی ارائه میشود نیز بازیهای جدید خود را برای ماه بعد اعلام نمود و اینطور که مشخص است بازیهای بزرگ و کوچک زیادی قرار است به آن اضافه شوند.
طبق اعلام رسمی انجام شده در بلاگ PlayStation، بازی بزرگ این ماه عنوان محبوب استودیو Naughty Dog یعنی The Last of Us Part 2 خواهد بود، عنوان موفقی که سال گذشته منتشر گشت و ما را دوباره به دنیای آخرالزمانی The Last of Us برد.
در کنار این عنوان نیز بازی Fallout 76 قرار دارد، عنوان آنلاین محوری که اسپین آف سری محبوب Fallout میإاشد و در کنار آن نیز Desperados 3، آخرین عنوان سری استراتژی Desperados دیده میشود. در نهایت نیز عناوین Final Fantasy 8 Remastered، Yet Another Zombie Defense HD و Victor Vran: Overkill Edition آخرین عناوینی هستند که به این سرویس اضافه میگردند.
تمام این بازیها از ۵ اکتبر (۱۳ مهر) روی سرویس در دسترس خواهند بود. عنوان The Last of Us Part 2 در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ دی) از این سرویس خارج خواهد شد، تاریخی برای سایر عناوین ذکر نشده است.
مدیرعامل AMD: کمبود PS5 و Xbox Series X|S سال آینده نیز ادامه خواهد داشت
مدیرعامل AMD یعنی خانم "لیسا سو" (Lisa Su) در طول Code Conference In California اظهار داشت که کمبود چیپها در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. با توجه به این که کنسولهای Xbox Series و PS5 هر دو در سیستم خود از چیپهای AMD بهره میبرند، کاهش جهانی این چیپها تاثیر مستقیمی روی روند تولید آنها داشته است.
به گزارش CNBC، سو توضیح داد که حدود ۱۸ تا ۲۴ ماه طو میکشد تا کارخانهها بتوانند به تقاضای بسیار زود بوجود آمده به چیپها پاسخ دهند. این کارخانهها زمانی به بهترین وضعیت تولیدی خود میرسند که نیمی از سال ۲۰۲۲ گذشته است و به دنبال آن نیز کمبود این چیپها جبران کم کم جبران میشود. این حرفها هفته قبل توسط رئیس بخش Xbox یعنی آقای "فیل اسپنسر" (Phil Spencer) نیز تکرار شده بودند.
سو اظهار داشت: «ما بالا و پایینهای زیادی داشتیم و گاها میزان تقاضا از عرضه بیشتر بوده یا بالعکس. این بار همه چیز متفاوت است، احتمالا ۱۸ تا ۲۴ ماه طول بکشد تا بتوانیم کارخانه جدیدی را راه بیاندازیم، حتی شاید بیشتر از است. این سرمایهگذاریها سال گذشته انجام شدند!«
همهگیری COVD-19 در سراسر جهان آسیب زیادی به کارخانهها و محصولاتشان زد و آخرین دستگاههای Sony و Microsoft نیز از این قاعده مستثنی نبودند.
آپدیت ۶۰ فریم عنوان Life is Strange: True Colors روی کنسولهای نسل بعدی منتشر شد
پچ جدیدی برای عنوان Life is Strange: True Colors روی پلتفرم های PS5 و Xbox Series X|S منتشر شد. این پچ حالات High Resolution / High Performance را روی کنسولها اضافه میکند. همانطور که در وبسایت ناشر بازی یعنی Square Enix گفته شده است، این آپدیت برای پلتفرمهای Xbox Series X|S و PS5 در تاریخ ۴ اکتبر منتشر شد و برای سایر پلتفرمها نیز در ۶ اکتبر (۱۴ مهر) عرضه میگردد.
علاوه بر به کار گیری این قابلیت روی کنسولها، نسخه Steam نیز پشتیبانی از HDR را دریافت خواهد کرد و همچنین مشکلات مربوط به فریمریت بازی به هنگام استفاده از قدرتهای Steph نیز حل میشود. با توجه به این که نسخه کنسولی بازی روی ۳۰ فریم قفل بود، عرضه این آپدیت برای بازیکنان کنسولهای نسل جدید بسیار سودمند واقع شد زیرا حالا آنها میتوانند تجربهای غنیتر و روانتر داشته باشند.
استودیو سازنده بازی یعنی Deck Nine نیز در حال حاضر به دنبال بررسی مشکلات موجود در Life is Strange: True Colors – Wavelenghts میباشد، مشکلاتی که در پچ بعدی حال خواهند شد.
هفته آینده قابلیت اچیومنت به Epic Game Store اضافه خواهد شد
کمپانی Epic بالاخره در حال اضافه کردن یک سیستم اچیومنت به Epic Game Store میباشد. کمپانی در پستی که از طریق بلاگ وبسایت رسمی منتشر شد، آنها گفتند که این ویژگی از هفته آینده اجرا میشود و نام اولین بازیهای که از آن پشتیبانی خواهند کرد نیز در این بلاگ دیده میشد.
عناوین Rocket League، Hades، Pillars of Eternity، Kena: Bridge of Spirits، Zombie Army 4 و Alan Wake Remastered اولین بازیهایی خواهند بود که در آپدیت هفته بعد از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.
کامل کردن اچیومنتها به شما XP میدهد که احتمالا ساز و کاری شبیه به Gamerscore در Xbox خواهد داشت و در عین حال سطحبندی اچیومنتها نیز مانند تروفیهای PlayStation خواهد بود. همچنین Epic پیوسته آپدیتهای برای این ویژگی منتشر خواهد کرد که بخشهای مختلف آن را بهبود خواهد بخشید.
پیش از این نیز Epic Games یک سیستم اچیومنت به شکل اچیومنتهای سازندگان داشت و این سیستم جدید اچیومنتها در کنار آنها کار میکند. در عین حال Epic میگوید که سیستم جدید نفعهای بیشتری برای بازیکنان و سازندگان دارد.
رئيس سابق PlayStation معتقد است انحصاریهای بزرگ Sony به شکل همزمان برای PC عرضه نخواهند شد!
در مصاحبهای که اخیرا با What’s Up PlayStation انجام شد، رئيس سابق PlayStation Worldwide Studios آقای "شاون لیدن" (Shawn Layden) نظرش در مورد احتمال عرضه همزمان بازیهای انحصاری سونی روی PC در کنار کنسولها بیان کرد. در یک مصاحبه او اظهار داشت که استراتژی فعلی سونی اجازه این حرکت را نمیدهد و بعید به نظر میرسد که این موضوع در آینده نیز تغییری بکند.
سونی اصولا عناوین انحصاری خود را پس از گذشت مدتی روی PC عرضه میکند و این فاصلهها زمانی پیش از یک سال را پوشش میدهند. این موضوع البته در افزایش ارزش یک آی پی و گسترش فن بیس آن نیز موثر است و باعث میشود که متقاضیان بیشتر خواهان خرید کنسولهای سونی باشند زیرا نسخه بعدی فرانچایز موردعلاقه آنها به شکل انحصاری برای کنسول سونی عرضه میگردد.
لیدن گفت: «ایده عرضه بازیها روی PC و عرضه همزمان عناوین انحصاری بزرگ روی آنها به شکل همزمان با PC بعید به نظر میرسد و فکر نمیکنم روزی این اتفاق رخ دهد اما هیچ وقت نگویید هیچ وقت. اما به طور کلی استراتژیهایی که در زمان حضور من در کمپانی گسترش یافتند شامل این میشدند که کمپانی باید به جاهایی برود که متقاضیان و طرفداران بیشتری قابل جذب هستند.»
«ما باید به جاهایی برویم که این افراد هستند زیرا آنها تصمیم گرفته به خانه ما نیایند و حالا ما باید به خانه آنها برویم. بهترین راه رفتن به خانه آنها چیست؟ چرا یکی از بهترین بازیهای کمپانی را که در صدر بازار قرار گرفته و برای ۱۸ ماه یا ۲۴ ماه میباشد که عرضه شده را به آنها ندهیم؟ این موضوع به فروش بازی آسیب نمیرساند و ما نیز فروش یک پلتفرم را با پلتفرم دیگر جایگزین نمیکنیم، تنها آن عنوان را به کامپیوترهای شخصی میبریم و اجازه تجربه را به آنها میدهیم. آنها تصمیم گرفتند به سراغ PlayStation نیایند اما بگذارید به آنها نشان بدهیم چه چیزی را از دست دادهاند.»
به نظر میرسد این استراتژی برای سونی بسیار کاربردی باشد زیرا حالا طرفداران زیادی هستند که میخواهند یک کنسول PS5 بخرند تا بعد از بازی کردن عناوینی مثل Horizon Zero Dawn یا Days Gone نسخههای جدید فرانچایزهای محبوب خود مثل Horizon Forbidden West را بازی کنند.
بخش داستانی Halo Infinite به مذاق مدیران Xbox خوش آمده است!
دومین بخش پیشنمایشهای تکنیکی عنوان Halo Infinite نیز اخیرا پایان یافت و بازخوردهای دریافت شده از آن نیز بسیار مثبت بودهاند، در کنار اینها بخش Big Team Battle نیز مورد ستایش بسیاری قرار گرفت. اما در کنار بخش چندنفره رایگان بازی، بخش تکنفره مورد منفیگرایی بسیاری بوده است و حتی با وجود این که 343 Industries تضمین داده که آنها پیش از عرضه بازی در دسامبر نمایشی از این بخش خواهند داشت، این موضوع که ما پس از نمایش فاجعه سال گذشته چیزی از بازی ندیدیم نگران کننده به نظر میرسد.
اینطور که به نظر میرسد اما بخش داستانی بازی نیز به خوبی در حال شگلگیری است، حداقل طبق گفتههای "آرون گرینبرنگ" (Aaron Greenberg)، مدیر بخش Xbox Game Marketing که اخیرا در توییتر گفت توانسته بخشهایی از بخش داستانی را بازی کند و آنقدر این بخش خوب بوده که «کل آخر هفته را لبخند میزده است!»
البته در هر صورت این که خود بازیکنان بازی را تجربه کنند قطعا بسیار متفاوت خواهد بود ولی خوب است که میدانیم حداقل نظر نیروهای داخلی کمپانی نسبت به این بخش مثبت است. امید است که به زودی نمایشهایی از گیمپلی بخش داستانی این بخش منتشر شود.
عنوان Halo Infinite در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برای پلتفرمهای Xbox Series X|S / Xbox One / PC عرضه میگردد.
فروش کلی عنوان Monster Hunger Rise به ۷.۵ میلیون واحد رسید
میزان فروش عنوان Monster Hunter Rise تا تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ (۲ مهر) بیش از ۷.۵ میلیون واحد فروخت. این موضوع رسما به دست کپکام در کنفرانس خبریای که مناسبت کسب جایزه Gran Award در Japan Game Awards 2021 به دست آمده بود اعلام شد. بازی تا پایان ۳۰ ژوئن (۹ تیر) نیز ۷.۳ میلیون واحد فروخته بود و اینطور که به نظر میرسد مشخص است که بازی سرعت مناسبی را در زمینه فروش دارد.
لازم به ذکر است که عنوان Monster Hunter Rise از زمان عرضه خود در مارس ۲۰۲۱ تنها روی یک پلتفرم یعنی Nintendo Switch به شکل انحصاری در دسترس بوده است. بازی در ماه ژانویه برای PC عرضه میشود و انتظار میرود که میزان فروش بازی در آن زمان افزایشی قابل توجه را به خود ببینند، خصوصا با توجه به این که Monster Hunter World فروش بسیار خوبی روی این پلتفرم داشت و هنوز هم دارد.
این عنوان در تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۳ دی) برای پلتفرم PC در دسترس قرار میگیرد.
قرار است در ماه نوامبر بازیهای بیشتری به Xbox Backward Compatibility اضافه شوند
در زمینه قابلیت Backward Compatibility، کنسول Xbox کیلومترها از رقبای خود جلوتر است. حفاظت و نگهداری از بازیها یکی از مواردیست که کمپانی پیوسته در مورد آن صحبتهایی انجام داده است و با راهاندازی برنامه Backward Compatibility و اجرای بازیهای Xbox و Xbox 360 روی کنسولهای Xbox One و Xbox Series X|S، مشخص است که کمپانی واقعا به این موضوع معتقد میباشد.
در عین حال اما زمان زیادی میگذرد که بازیهای کنسولهای قدیمیتر Xbox به لیست بازیهای Backward اضافه نشدند و طرفداران نیز به دلیل این موضوع مقداری شاکی هستند. این موضوع اما به زودی قرار است تغییر کند، حداقل طبق گفتههای "نیک بیکر" (Nick Baker) از Xbox Era اینطور است.
او در توییتر خود اعلام نمود که قرار است سری جدید بازیهای Xbox و Xbox 360 در ماه نوامبر وارد سرویس Backward Compatibility شوند.
نوامبر سالگرد ۲۰ سالگی Xbox نیز به حساب میآید و منطقیست که در آن زمان مایکروسافت دست به چنین حرکتی بزند. البته در هر صورت این اطلاعات تایید شده نیستند و باید صبر کنیم تا ببینیم چه رخ میدهد.
داک جدید Nintendo Switch OLED از خروجی 4K/60 FPS پشتیبانی میکند
داستانهای مربوط به نسخه 4K کنسول Nintendo Switch یا همان Switch Pro پر از اتفاقات مختلف بودهاند و پیوسته به مدتی طولانی شایعات و لیکهای مختلفی در مورد آن منتشر میشدند. بعد از مدتی اما حتی خود نینتندو رسما این گزارشها را تکذیب نمود و حالا نسخه جدید Switch به زودی عرضه میشود، نسخهای که نسبت به به موارد شایعه شده و پشتیبانی از 4K ارتقاهای جالب توجهی را شامل نمیشود و همین موضوع نیز باعث ناامیدی بسیاری شده است.
کنسول جدید که Nintendo Switch OLED نام دارد، در کنار چیزهای جدید دیگر همراه با یک داک جدید نیز عرضه میشود و اینطور که به نظر میآید، این داک بسیار جدیدتر و تازهتر از چیزی میباشد که شما فکر میکنید. یکی از کاربران YouTube یعنی Nintendo Prime اخیرا ویدیویی از تحلیل این دستگاه آپلود کرد و گفت که پورت HDMI در این داک، حداقل HDMI 2.0 میباشد و همراه دستگاه نیز یک کابل HDMI 2.0 وجود دارد.
حالا این موضوع به چه معناست؟ این یعنی این داک میتواند خروجی تصویری معادل رزولوشن 4K و فریمریت ۶۰ فریم بر ثانیه را داشته باشد، حتی با وجود این که خود Switch OLED دارای 4K نیست. برای مقایسه باید گفت که کنسول پایه Switch همراه با یک درگاه HDMI 1.4 و کابل HDMI 1.4 عرضه میشود.
به نظر میرسد بازیابی سری Sly Cooper در دست توسعه است
از سه فرانچایز نمادین سونی در زمینه پلتفرمینگ که در دوران PS2 حکمرانی میکردند یعنی Jak and Daxter، Ratchet and Clank و Sly Cooper، تنها Ratchet and Clank که در اختیار Insomniac قرار دارد به حیات خود ادامه داده است. هنگامی که صحبت از Sly میشود، متوجه میشویم که Sucker Punch در طول سالیان به سراغ توسعه بازیهای بهتر و بزرگتری رفته است و Ghost of Tsushima که در ۲۰۲۰۲ منتشر شد به خوبی میراث جدید کمپانی را به تصویر میکشد، اما اینطور که به نظر میرسد، ممکن است راکون مخفیکار بازگشتی را به دنیای بازیها داشته باشد!
نیک بیکر، موئسس Xbox Era که سابقه خوبی در زمینه لیکها، علیالخصوص لیکهای مربوط به PlayStation دارد اخیرا در توییتر گفت که بازی جدیدی از سری Sly Cooper در دست توسعه میباشد، او پیش از این نیز یک بار به این موضوع اشاره کرده بود. همچنین گفته نشده که سازنده این بازی کیست.
آخرین عنوانی که از این سری منتشر شد، Thieves in Time نام داشت و در سال ۲۰۱۳ به دست Sanzaru Games توسعه یافت.
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.