خلاصه اخبار روز: از محیط‌های Metroid Dread تا تغییراتی در Alan Wake Remastered

خلاصه اخبار روز: از محیط‌های Metroid Dread تا تغییراتی در Alan Wake Remastered

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 7 ماه و 14 روز پیش

فهرست مطالب

ویدیو جدید Jurassic World Evolution 2 جزئیاتی در مورد بخش داستانی و Chaos Theory Mode می‌دهد

عنوان Jurassic World Evolution 2 دنباله‌ای برای عنوان مدیریتی موفق استودیو Frontier Developments است و حالا این عنوان برخلاف عنوان قبلی تنها شامل مدیریت دایناسور‌ها در یک محیط کنترل‌‌شده نیست. این نسخه در مورد دایناسور‌های مختلف در سراسر آمریکا در محیط‌ها و آب و هوای مختلف است و حالا در ویدیو جدیدی که از سوی این استودیو منتشر شده، در مورد این که بازی چقدر با Jurassic Park شباهت خواهد داشت صحبت شده است.

شما هنوز هم نیاز دارید تا محیط‌های مختلفی برای هرکدام از ۷۵ گونه دایناسور موجود بسازید. زیست‌بوم‌های مختلف، از جنگل ها گرفته تا صحراها و کوه‌های برفی در بازی وجود دارند و هرکدام از آن‌ها چالش‌های خود را دارند.

همچنین در کنار بخش داستانی، بخش Chaos Theory Mode نیز وجود دارد که بازسازی صحنه‌های سینمایی با المان «اگر آنطور می‌شد چه؟» می‌شود. در این بخش بازیکنان می‌توانند سناریوهای مختلف موجود در فیلم را تغییر بدهند تا ببینند در صورت این تغییرات، چه اتفاقی در بازی برای آن‌ها رخ می‌داد.

عنوان Jurassic World Evolution 2 در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S / Xbox One / PS5 / PS4 / PC عرضه می‌شود.

آپدیت جدید Counter-Strike: Global Offensive تغییراتی را در Dust-2 ایجاد می‌کند

آپدیت The Operation Riptide برای عنوان شوتر تاکتیکال 5 vs 5 کمپانی Valve تغییرات زیادی را برای مدهای مختلف بازی ایجاد می‌کند. علاوه بر این تغییرات و موارد، بخش اقتصاد بازی نیز بالانس شده است و در کنار آن ما شاهد بزرگ‌ترین تغییر ایجاد شده در نقشه Dust 2 در چند وقت اخیر بودیم.

این آپدیت دید باز شدن درهای بخش Mid را از T-Spawn در Dust 2 از بین می‌إرد، نقشه‌ای که با عملیات جدید به لیست نقشه‌های Competitive اضافه خواهد شد.

همچنین با این آپدیت، مسابقات Competitive به جای ۳۰ راند همیشگی، حالا می‌توانند از ۱۶ راند نیز تشکیل شده باشند. این موضوع مدت زمان صرف شده برای هر مسابقه را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. بازیکنان همچنین می‌توانند نارنجک‌های خود را به یارانشان بدهند که تغییر بسیار بزرگی به حساب می‌آید. Riot Shields نیز به عملیات گروگان‌گیری CS: GO اضافه خواهند شد.

تغییرات فراوان دیگری نیز در بازی اعمال شدند که شامل موارد بزرگ و کوچک می‌شوند. Operation Riptide چیزهای زیادی را تغییر می‌دهد که این موضوع برای آینده بازی بسیار کاربردی است. عنوان Counter-Strike: Global Offensive در این لحظه تقریبا یک دهه سن دارد و در عین حال یکی از بیشترین میزان بازیکنان را در Steam به خود اختصاص می‌دهد.

آپدیت جدید Xbox Series X|S تصاویر پروفایل قدیمی Xbox 360 را بر می‌گرداند

آپدیت جدیدی برای کاربران Xbox Skip Ahead Alpha Insiders منتشر شد که در بازیکنان می‌توانند Gamerpicهای قدیمی زمان Xbox 360 را برای کنسول‌های جدیدتر Xbox Series X|S / Xbox One استفاده کنند. رئيس بخش مهندسی Xbox یعنی خانم "ادن ماری" (Eden Marie) در صفحه توییتر خود این خبر را به طرفداران اعلام نمود.

البته قابلیت این که بتوانید از Gamerpicهای مربوط به Xbox 360 استفاده کنید تنها برای کسانی در دسترس خواهد بود که یک اکانت رسمی Xbox 360 داشته باشند. تغییراتی که در Gamerpicهای Xbox 360 اعمال شده بود به شکل اتوماتیک در کنسول‌های جدیدتر نیز دیده می‌شود. به طور کلی این آپدیت از نظر فنی فاقد ارزش بالاییست اما طرفداران قدیمی مایکروسافت قطعا چیزهای زیادی در آن می‌یابند.

کنسول‌های Xbox در زمینه نرم‌افزاری عملکرد بسیار خوبی دارند و هردوی Xbox One و Xbox Series X|S از یک سیستم نرم‌افزاری استفاده می‌کنند.

آپدیت جدید PS4 مشکلات موجود با باطری ساعت داخلی کنسول را حل می‌کند

آپدیت جدیدی برای PS4 منتشر شد که ظاهرا یکی از مشکلات بزرگ این دستگاه را حل می‌کند. این مشکل در چند وقت اخیر پیرو یکی از آپدیت‌ها بوجود آمده بود و اینطور بود که اگر باطری CMOS کنسول PS4 تمام شود، کنسول عملا بدون مصرف می‌شود و دیگر به درد هیچ‌چیزی نمی‌خورد! به گزارش Modern Vintage Gamer اما آخرین آپدیت موجود این مشکل را حل کرد.

کانال MVG در YouTube، ویدیویی جدیدی را پست کرد که در آن تست‌های مختلفی روی این بروزرسانی انجام می‌شود و در ویدیو، تایید می‌گردد که مشکل موجود حل شده است و در نتیجه آن بازیکنان می‌توانند حتی پس از این که پشتیبانی PSN از کنسول قطع شد، از بازی‌های دیجیتالی و فیزیکی خود لذت ببرند. البته این موضوع نیازمند نصب آپدیت Firmware می‌باشد.

این مشکل زمانی مورد بحث قرار گرفت که سونی سعی داشت تا استورهای دیجیتالی PS3 / PS5 / PS Vita را ببندد، این موضوع باعث شکل‌گیری این بحث شد که سونی به میراث گذشته‌اش و نگه‌داری از آن‌ها بی‌توجه است اما حالا با این آپدیت، اوضاع بسیار بهتر به نظر می‌رسد، آپدیتی که قطعا راضی کننده مخاطبین است.

کمپانی Valve کنسول Steam Deck را به سازندگان می‌فرستاد تا بازی‌های خود را تست کند

به نظر می‌آید که Valve در حال ارسال Dev. Kitهای مختلفی از Steam Deck به سازندگان مختلف بوده تا آن‌ها بازی‌های خود را روی این سخت‌افزار تست کنند. این کمپانی اخیرا تایید کرد که در حال ارسال این کیت‌ها به سازندگان مختلف بوده است و از طریق صفحه توییتر توسعه دهندگان، این موضوع رسما تایید گشت.

یکی توسعه دهندگان از استودیو No More Robots، ناشر عنوان Decenders اخیرا در صفحه توییتر خود ویدیویی از اجرا شدن بازی روی سخت‌افزار Steam Deck به نشان گذاشت. "مایک رز" (Mike Rose) می‌گوید که بازی به راحتی با ۵۰ الی ۶۰ فریم بر ثانیه روی تنظیمات Ultra اجرا می‌شود. سازندگان دیگر نیز تصاویری از عناوینی مثل X-Plane یا Nekopara در حال اجرا شدن روی این عنوان را به نمایش گذاشتند.

بازخوردهایی که از Steam Deck دریافت شده به طور کلی بسیار مثبت بوده است و پیش‌خرید این دستگاه نیز به سرعت انجام شد، تا حدی که موجودی‌های کنسول به اتمام رسید. در حالی که نگرانی‌های زیادی وجود دارد، Steam Deck پیوسته نشان می‌دهد که سخت‌افزار خوبی از سوی Valve است، کمپانی‌ای که در گذشته سخت‌افزار‌هایی مثل Steam Machines یا Steam Controller را ساخته بود.

تصاویر جدید Metroid Dread لوکیشن‌ها و دشمنان جدید را نمایش می‌دهند

نینتندو در چند وقت اخیر پیوسته جزئيات و اطلاعات جدید از عنوان پیش رو یعنی Metroid Dread منتشر کرده است و یکی از راه‌هایی که آن‌ها این اخبار را منتشر می‌کنند، Metroid Dread Reports است. حالا در جدید‌ترین گزارش منتشر شده، همه چیز وارد Planet ZDR شده است و صحبت‌های موجود نیز در مورد مکان‌های مختلفی از دنیای بازی هستند که بازیکنان به گشت و گذار آن‌ها خواهند پرداخت، در کنار این موارد صحبت‌هایی در مورد دشمنان بازی نیز صورت گرفت.

اولین محیطی که مورد بحث قرار گرفت، پایین‌ترین سطح Planet ZDR می‌باشد، جایی که Samus در آغاز بازی خود را در آن می‌بیند. Artaria دمای پایینی دارد و طبقات بالایی آن پوشیده از ماگما هستند، ماده‌ای که منبع اصلی انرژی برای این سیاره به حساب می‌آید. سازندگان معتقدند این محیط نسبتا بزرگ است اما محیط‌ها و مکان‌زیادی در آن وجود دارد که Samus تا اواخر بازی توانایی وارد شدن به آن‌ها را نخواهد داشت.

تعدادی از موجوداتی که شما در Artaria با آن‌ها مواجه خواهید شد، Klaida (موجوداتی چهارپا که با شما دشمن نیستند اما اگر آن‌ها لمس کنید، به شما صدمه می‌زنند، Ply (موجوداتی کوچک و چابک که به شکل گله‌ای دیده می‌شوند و Samus را دنبال می‌کنند تا با دم‌های تیزشان به او ضربه بزنند و Muzby (یک موجود عظیم خاکی با پوستی ضخیم که ضربات ضعیف‌تر شما هیچ اثری بر او ندارند.) هستند.

منطقه بعدی Cataris نام دارد که به عنوان سیستم مرکزی‌ای که مدیریت منابع و انرژی حاصل از ماگما را در سیاره به دست دارد، بخشی که به سایر مناطق نیرو می‌ فرسند. مضمون اصلی این منطقه ماگما می‌باشد و مناطق مختلف نیز بدون ارتقاهای مختلف، غیر قابل دسترس هستند.

موجوداتی که Samus در این منطقه با آن‌ها رو به رو می‌شود نیز شامل Vulkran (موجودات کوچکی که به دیوار و سقف می‌چسبند و ماگما پرتاب می‌کنند، Autclast (رباتی پیشرفته که می‌تواند موج‌هایی از آتش منتشر کند) و Obsydomithon (موجودی که شبیه سنگ است و می‌تواند از طریق محیط چیزهای مختلفی را به شما شلیک کند) می‌شوند.

منطقه بعدی Dairon نام دارد، یک محیط تحقیقات بیولوژیکی که پر از ربات‌های ساخته شده با استفاده از تکنولوژی Chozo می‌باشد. نکته جالب این است که در بخش‌هایی از این منطقه، انرژی یافت نمی‌شود و این منطقه‌ها بسیار تاریک‌تر هستند. دشمنان این منطقه نیز بیشتر مکانیکی می‌إاشند که شامل Autsharp (که با یک تیغه قوی و چرخان حمله می‌کند)، Autsniper (یک ربات اسنایپر کوچک) و Armadigger (موجودی خشن که با سرعتی فراوان به سوی Samus می‌تازد) می‌شوند.

منطقه بعدی Burenia نام دارد، یک منطقه تحقیقات زیردریایی که بخش میانی پایینی آن کاملا در آب قرار دارد و پر از جانوران دریایی می‌باشد. تا زمانی که ارتقاهای مختلفی را به دست نیاورید، حرکت و حمل و نقل Samus در این منطقه آرام می‌باشد.

موجوداتی که او با آن‌ها در این منطقه رو به رو می‌شوند شامل Batalloon (موجودی با حرکات آهسته که زیر آب زندگی می‌کند)، Dizzean (موجودی همانند عروس دریایی که به تنهایی ضعیف هستند اما در گله‌های بزرگ حمله می‌کنند) و Slaaga (موجود بزرگی که از خودش اسید منتشر می‌کند) می‌شوند.

منطقه بعدی Ghavoran نام دارد، جنگلی زیر زمینی مملو از حیوانات و گیاهان بومی که تعدادی از آن‌ها شامل Hecathon (یک موجود پرنده باستانی که به شکل پیش‌فرض با شما دشمن نیست اما اگر نوری که برای از بین بردن سایر موجودات استفاده می‌شود به آن ضربه بزنید، ضرباتی هولناک به شما می‌زند)، Yampa (موجودی شبیه به عنکبوت) و Quetzoa (موجودی حشره‌مانند که پرواز می‌کند و می‌تواند بسیار سریع جا به جا شود و حمله کند) می‌شوند.

در نهایت نیز منطقه Ferenia دیده می‌شود، خرابه‌های باستانی یک معبدگاه که در گذشته برای آیین‌های Chozo استفاده می‌شد. طبق گفته‌های تیم توسعه «اشیای ساخته شده و طبیعت در سایر مکان‌ها همواره با هم وجود دارند در حالی که در Ferenia تنها شامل ساختمان‌هایی می‌شود که از تمدن Chozo باقی‌مانده‌اند.»

عنوان Metroid Dread در تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) به شکل انحصاری برای Nintendo Switch عرضه می‌شود.

عنوان Diablo 2: Resurrected به هنگام عرضه فاقد Nvidia DLSS خواهد بود

عنوان Diablo 2: Resurrected دیروز منتشر شد و اینطور که به نظر می‌رسد، این بازی یکی از بهترین ریمستر‌های منتشر شده از سوی این کمپانی است. نقدهای زیادی تاکنون از بازی منتشر نشده اما ۴ نمره ابتدایی بازی مجموعا منجر به کسب نمره ۸۲ توسط این عنوان روی پلتفرم‌های PS5 و PC شدند و باید ببینیم سایر نمرات چطور پیش می‌روند.

البته یکی از مشکلات این است که تعدادی از ویژگی‌هایی که طرفداران خیلی خواستار آن‌ها بودند، در این ریمستر یافت نمی‌شوند و یکی از آن‌ها Nvidia DLSS است، ویژگی‌ای که  حداقل در هنگام عرضه همراه با بازی نیست.

طراح ارشد گرافیکی استودیو Vicarious Visions یعنی آقای "کوین تودیسکو" (Kevin Todisco) در صفحه توییتر خود تایید نمود که در حال حاضر برنامه‌ای برای افزودن این ویژگی به بازی وجود ندارد اما بهتر است که طرفداران گوش به زنگ بمانند.

این موضوع پیرو اعلامیه قبلی می‌باشد که در آن گفته شده بود نردبان‌های رقابتی و فصل‌ها نیز به هنگام عرضه در بازی وجود نخواهند داشت. گفته شده بود اطلاعات جدیدی از آن موضوع منتشر می‌گردد ولی هیچکدام از Blizzard Entertainment و Vicarious چیزی در موردش نگفتند.

در هر صورت باید منتظر باشیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و چه جزئیاتی از این عنوان در دسترس ما قرار می‌گیرد. عنوان Diablo 2: Resurrected در حال حاضر برای PS4 / PS5 / PC / Xbox One / Xbox Series X|S / Nintendo Switch در دسترس قرار می‌گیرد.

عنوان Fortnite برای ۵ سال در لیست سیاه Ios و Mac باقی می‌ماند

دادگاه حقوقی میان Epic Games و Apple دادگاهی طولانی‌مدت و پر از اتفاقات مهم بود ولی حالا بالاخره اوضاع به شکل معنی‌داری پیش رفت و رای دادگاه نیز برخلاف ادعای Epic مبنی‌بر سیاست مونوپولی‌محور Apple بود. بنابرین هرکاری که Apple به هنگام برداشتن Fortnite از App Store روی iOS و Mac انجام داده، در چارچوب حق و حقوقش بوده است.

البته Epic اعتراض خود را وارد نمود اما با توجه به این که کیس فعلی به پایان رسیده است، برای خیلی‌ها این سوال پیش آمده که آیا پروسه برگشت Fortnite به اکوسیستم Apple به زودی آغاز می‌شود یا خیر و پاسخ به این سوال این است که باید برایش صبر کنید!

مدیرعامل کمپانی Epic Games یعنی "تیم سوئینی" (Tim Sweeney) اخیرا در توییتر خود اعلام نمود که Apple تصمیم گرفته تا Fortnite را از iOS و Mac دور نگه دارد و دلیل این موضوع نیز علاوه بر رای دادگاه، قانون شکنی‌هایی بود که Epic انجام داد.

با توجه به این که Epic به معنای واقعی قانون شکنی‌هایی در پتلفرم App Store انجام داد و در کنار این که دادگاه نیز برعلیه آن‌ها رای داده است، تصمیمی که Apple گرفته عجیب به نظر نمی‌رسد. اینکه آیا این موضوع تغییر می‌کند یا خیر مشخص نیست.

خاموشی‌های Steam بیشتر از Xbox Live و PlayStation Network است

تحقیقاتی که اخیرا توسط Tooltester انجام شده تعداد خاموشی‌های ۳۰ سایتی که بیشترین بازدید را در طول یک سال داشتند را اندازه گرفت. نتایج نشان می دهند که تعدادی خاموشی‌هایی که پلتفرم Steam داشته، نسبت به Xbox Live و PlayStation Network بسیار بیشتر می‌باشند.

سرورهای Discord با ۱۲۹ خاموشی در رتبه اول قرار دارند و Steam نیز در یک سال ۹۹ بار خاموشی داشت. در مقایسه، باید گفت که Xbox Live و PlayStation Network هرکدام به ترتیب ۶۳ و ۴۹ خاموشی را در بازه زمانی یک‌ ساله تجربه نمودند. این آمار و ارقام مقایسه‌های جالبی را بوجود می‌آورد و به نظر می‌رسد که مایکروسافت نیاز دارد ساختار بخش Xbox Live را برای رقابت با Sony بهبود ببخشد.

البته هردوی این‌ها در مقایسه با Steam چیزی نیست، تعداد خاموشی‌های Steam به اندازه مجموع PSN و Xbox Love است. بیشتر خاموشی‌های مربوط به سونی و استیم مربوط به مشکلات لاگ‌این کردن بود اما اکثر مشکلات مایکروسافت مربوط به گیمینگ آنلاین می‌شد.

قرار نیست به این زودی Titalfall 3 منتشر شود، اما این سری در DNA استودیو می‌ماند

مدت نسبتا زیادیست که طرفداران به دنبال نسخه جدیدی از سری Titanfall هستند اما موفقیت ادامه دار Apex Legends در کنار فاکتورهای دیگر باعث شده تا این سری زیاد در توجه Respawn Entertainment نباشد. بارها و بارها سازندگان گفته بودند که در حال کار روی Titanlfall 3 نیستند و حالا این بار نیز آن‌ها دوباره این موضوع را تکرار کردند و گفتند که بازی جدیدی به این زودی در سری نخواهد بود.

در مصاحبه‌ای که اخیرا در یک استریم انجام شد، مدیر روابط عمومی Respawn Entertainment یعنی "جیسون گارزا" (Jason Garza) در پاسخ به این که آیا چیزی از Titanfall 3 در دست کار است یا خیر، گفت با توجه به این که استودیو در حال حاضر روی بازی‌های زیادی کار می‌کند، بعید است که در آینده نزدیک چیزی تغییر بکند.

«زیاد امیدوار نشود. در گذشته نیز گفتم که چیزی از سری Titanfall در دست کار نداریم. چیزی در دست کار نیست و بازی‌های زیادی می‌باشند که مشغولشان هستیم.»

اخیرا نیز عنوان Titanfall به کمک هک‌های انجام شده توسط هکرها بسیا خبرساز بوده است و Respawn گفته که در تلاش است تا مشکلات موجود در پشت صحنه را حل کند.

البته به دنبال صحبت‌های گارزا، استودیو Respawn Entertainment شفاف‌سازی انجام داد و گفت که این فرانچایز، در DNA و ژنتیک استودیو است و در کنار این موارد نیز اشاره کرد که کسی از آینده خبر ندارد. در حالی که این بیانیه عدم وجود Titanfall 3 را تایید نکرد، وجود آن را نیز تایید ننمود.

با توجه به این که برنامه‌های زیادی در Respawn وجود دارد، قطعا این استودیو بسیار مغشول می‌باشد. عنوان Apex Legends که بازی بتل رویال رایگان آن‌هاست در آوریل از تعداد ۱۰۰ میلیون بازیکن عبور کرد و سودرسانی‌ای معادل ۱ میلیارد دلار را در ماه می به ثبت رساند.

شایعاتی حول محور دنباله عنوان Star Wars Jedi: Fallen Order نیز وجود دارند. اخیرا EA تایید کرده بود که مایل به سرمایه‌گذاری روی این فرانچایز است و خود بازی نیز در ژوئن ۲۰۲۱ به تعداد ۲۰ میلیون بازیکن رسید.

ممکن است تغییرات کوچکی در Alan Wake Remastered وجود داشته باشد!

استودیو Remedy Entertainment همیشه نشان داده که مایل به ساخت دنیایی بزرگ است که همه بازی‌هایش در آن روایط می‌شوند. در گذشته نیز صحبت‌هایی از یک Remedy Connected Universe بود و اولین افزونه عنوان Control یعنی AWE، اولین قدم کمپانی برای تبدیل کردن این موضوع به واقعیت و وارد کردن Alan Wake به دنیای آن بازی حساب می‌شد.

حالا با وجود این که قرار است به زودی Alan Wake Remastered منتشر شود، ممکن است که ببینیم Remedy چیزهایی در این عنوان را به سبب ساختن دنیایی مشترک تغییر می‌دهد.

در مصاحبه‌ای با Axios، مدیر روابط عمومی کمپانی آقای "توماس پوها" (Thomas Puha) گفت که عنوان ریمستر پیش رو به طور کلی و در محتوای موجود در بازی، دست نخورده خواهد بود اما اظهار داشت که ممکن است اتصالاتی به بازی‌های دیگر Remedy در بازی وجود داشته باشد. او همچنین گفت که: «به این ریمستر توجه کنید و ببینید بیانگر چه چیزی است.»

در عین حال ما می‌دانیم که Remedy درحال کار کردن روی یک عنوان AAA جدید است که در دنیای Control و Alan Wake جریان دارد، عنوانی که خیلی‌ها می‌گویند همان Alan Wake 2 است.

عنوان Alan Wake Remastered در تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) برای PS4 / Xbox One / PC عرضه می‌شود.

کارگردان Deathloop در مورد فلسفه طراحی بازی می‌گوید

بعد از چندین تاخیر و بازاریابی‌های قوی بسیاری، عنوان Deathloop عرضه شد و در زمینه کسب امتیازات و نمرات منتقدان، بسیار خوب عمل کرد. بازی همچنین از نظر مالی نیز در حال طی کردن راه‌های موفقیت است. همانند بازی‌های قبلی Arkane، بازی برای گیم‌پلی و لول دیزاینش مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و حالا ویدیویی از طریق کانال NoClip منتشر شده که شامل مصاحبه‌ای طولانی در مورد همین موارد می‌شود.

کارگردان بازی آقای "دینگا باکابا" (Dinga Bakaba) بیش از ۲۰ دقیقه با NoClip در مورد طراحی بازی صحبت کرد. این ویدیو طولانی شامل چیزهای مختلفی می‌شود و از آن‌ها می‌توان به بخش آغازین بازی اشاره کرد، بخشی که بازی به طور کلای برای آن ساخته شده بود. سپس او به توضیح این که طراحی ۴ منطقه موجود در بازی چطور بود پرداخت و پس از آن در مورد ایده‌های موجود در مبارزات صحبت کرد.

این عنوان در حال حاضر برای PC و PS5‌ در دسترس می‌باشد.

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط