تا جایی که من میدانم، Star Wars: Visions یکی از هیجانانگیزترین پروژههای Star Wars دیزنی پس از The Mandalorian میباشد. هر قسمت این سریال روایتگر یک داستان است که روایتگر داستانهای پرمحتوا، نوآورانه و جسورانه است که در دنیای افسانهای محبوب ساخته شده توسط George Lucas وجود دارند.
انیمیشنها بسیار جالب و متنوع هستند، داستانها حس بسیار خوبی را در خود دارند و جذابترین و در عین حال مسخرهترین لایتسیبرها (Lightsaber، شمشیرهای معروف سری جنگ ستارگان) در آن وجود دارند. اگر شما طرفدار Star Wars هستید یا از انیمیشنهای خوب لذت میبرید و هنوز این سریال را مشاهده نکردید، حتما این کار را بکنید! این مقاله نیز شامل اسپویلهای فراوانی از این سریال میشود.
هنگامی که من هر اپیزود این سریال را تماشا میکردم، سعی میکردم آنها را در ذهن خودم تبدیل به بازی ویدیویی کنم. بیشتر بازیهای Star Wars به هنگام کاوش در کهکشانهای دورادور محدود کننده میباشند ولی Visions اینطور نیست. هرکدام از قسمتهای این سریال پتانسیل زیادی در زمینه گیمینگ دارند اما پنج عدد از آنها هستند که من آنها را بیشتر از بقیه دوست دارم. ترتیب این پنج قسمت براساس قسمتهای سریال است، نه به ترتیب علاقه من.
اپیزود ۱: The Duel
قسمت اول این سریال از نظر بصری بسیار فوقالعاده است، این قسمت در مورد یک رونین سرگردان میباشد که یک روستای کوچک را از یک Sith Lord محافظت میکند. نکته اینجاست که به نظر میآید خود پروتاگونیست نیز در گذشته یک Sith بوده است و حالا به هر دلیلی به دنبال از بین بردن سایر یاران Dark Side است و کریستالهای قرمز کایبر آنان را جمع میکنند.
با این تعاریف، من میتوانم در این قسمت یک بازی که تنها روی باسفایتها تمرکز کرده است را ببینم. درست همانند عنوان Furi که سال ۲۰۱۶ منتشر شد. در آن بازی شما میتوانستید علیه جنگجویان Sith که انواع مختلفی دارند بجنگید. شما حتی میتوانستید سلاحهای منحصر به فرد آنها را جمع آوری کرده و در نبردهای بعدی استفاده کنید. همچنین در طول این ماجرا، بیشتر در مورد تاریخچه پروتاگونیست میدانستید.
آیا او یک استاد بود یا یک شاگرد؟ چرا او Sithها را شکار میکند؟ اگر بازی از نظر نیز طراحی "کامیکازه دوگا" (Kamikaze Douga) را استفاده کند، اوضاع بسیار جذابتر میشود!
اپیزود ۲: Tatooine Rhapsody
چرا همیشه Star Wars در مورد جنگیدن است؟ Tatooine Rhapsody، در مورد یک گروه سرگردان به نام Star Waver است که سرپرستی آن نیز برعهده یکی از Padawanهای Jedi قرار دارد و باعث شد که من خواهان ماجراجوییای مثل Prappa the Rappa یا Gitaroo Man باشم. این که بتوانم به مکانهای آشنا و غریب در سراسر کهکشان بروم و در حالی که از Boba Fett و دیگر چیزهای بد فرار میکنم، به اجرای موسیقی بپردازم.
درست همانند طراحی هنری این قسمت که توسط Studio Colorido انجام شده، این ماجراجویی قرار نیست خیلی جدی باشد. تنها کافیست که تعدادی از اعضای Star Waver را بشناسم و آهنگ بخوانم و کفشها، موسیقیها و سازهای جدیدی را برای یارانم به دست بیاورم و اندکی نیز وارد داستان شخصی Padawan شوم.
اپیزود ۳: The Twins
Studio Triggers داستان جذاب دو قلوهای Sith Lords که به شکل ژنتیکی برای Dark Side بوجود آمدهاند را به بهترین شکل تعریف میکند. خواهر که Am نام دارد، به این هدف وفادار است اما برادرش یعنی Karre، که تحت تاثیر خیالات مرگ Am قرار دارد، سلاح کشتار جمعی آنها که برای از بین بردن سیارهها تولید شده بود را از بین میبرد تا او را نجات دهد.
این باعث میشود که این دو با هم درگیر شوند و جذابترین نبرد لایتسیبری کل سریال رخ دهد. من همه چیز را در مورد این قسمت دوست داشتم و جالب خواهد بود که یک بازی اکشن با دو بخش داستانی در این سبک ببینم، درست مثل چیزی که Scarlet Nexus ارائه داده بود.
به عنوان Karre، ما میتوانیم وارد رویاهایش شویم و از قابلیتهای او استفاده کنیم و به عنوان Am، تنها میخواهم با داشتن شش لایتسیبر از General Grievous بهتر باشم! همچنین دوست داشتم بیشتر در مورد چگونگی بزرگئالی دوقلوها و این که هدف اصلی Empire برای آنها چه بود بدانم، خصوصا که چه کسی تصمیم گرفت تا دو Star Destroyer را باهم استفاده کند!
اپیزود ۶: T0-B1
تمام بازیهای Star Wars که از سری LEGO نیستند، واقعگرایی فیلمها را دارند. به همین دلیل من از رویکرد کارتونی T0-B1 خیلی خوشم آمد. به عنوان یک دروید افتخاری، شما عملا نسخه Lucasfilm از Astro Boy یا Mega Man هستید که با خالق/دانشمند همراه خود که از قضا یک Jedi مخفی است زندگی میکنید.
در حالی که مبارزات با لایتسیبر و قابلیتهای دروید T0-B1 مثل جتپک او نویدبخش مکانیکهای جذابی از گیمپلی هستند، از لحاظ ساختاری من عنوانی میخواهم که گسترش دهنده ایده زنده کردن دنیاهای مرده در این قسمت باشد. جایی بازیکنان بتوانند همراه با یاران درویدی T0-B1 از دنیایی به دنیای دیگر بروند، کشاورزی کنند و آن جا را «زمینسازی» بنمایند و هر از چندگاهی نیز Stormtrooper یا Sith Lordها را هم از بین ببرند. شاید چیزی مثل No Man’s Sky بتواند بازی خوبی از این اپیزود باشد.
اپیزود ۸: Lop and Ochō
یکی از اذیتکنندهترین چیزها در مورد بازیهای Star Wars این است که شما همیشه در حال کنترل یک انسان هستید، آن هم در دنیایی که پر از انواع و اقسام موجودات و نژادهای مختلف فضایی است. قسمت ۸ روایتگر داستان Lop است، یک دختر خرگوشی که شبیه انسان است و توسط یک خانواده انسانی به فرزندی خوانده شده است.
متاسفانه مشکلاتی بین پدر و خواهر در مورد این که پشتیبانی از Empire برای روستا خوب است یا خیر پیش میآید. Lop در این وسط گیر میافتد و میتوان گیمپلی جالبی بر محوریت انتخابهای مختلف را در آن دید. در حالی که داستان روایتگر همکاری Lop با پدرش که ضد Empire است میباشد، باید یک داستان دومی نیز وجود داشته باشد که در آن Lop با خواهرش همکاری میکند، یا شما میتوانید مسیر اصلی داستان را بروید و کل بازی در تلاش این باشید که خواهر خود را به خانه برگردانید.
در هر صورت، من از این کرکترها خیلی لذت بردم و خوب میشود که آنها را در یک عنوان اکشن نقش آفرینی جهان باز ببینم!
اپیزود افتخاری: The Ninth Jedi
این قسمت را به طور رسمی در لیست جای نمیدهم اما The Ninth Jedi دومین قسمت مورد علاقه من پس از The Duel است. خواستم به آن اشاره کنم زیرا قسمتی عالی میباشد و اتفاقات داستانیای که در انتهای آن رخ میدهند، باعث شد که من از شدت تعجب داد بکشم!
مطمئن نیستم که بازی مدنظر این قسمت به جز یک عنوان استاندارد جهان باز سوم شخص اکشن چطور خواهد بود (که البته شکایتی هم از این بابت ندارم!) در حالی که شما کل بازی را تلاش میکنید تا از تمام پتانسیل Lah Kara به عنوان یک Jedi استفاده کنید. در هر صورت، من عاشق این قسمت هستم و هر استودیویی که قدم بردارد تا از روی این قسمت عنوانی بسازد، حمایت کامل من را داراست!
منبع
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.