تصور‌ FIFA Ultimate Team بدون لوت‌باکس‌های پولی و تاثیرگذار بر گیم‌پلی

تصور‌ FIFA Ultimate Team بدون لوت‌باکس‌های پولی و تاثیرگذار بر گیم‌پلی

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 5 ماه و 18 روز پیش

فهرست مطالب

بعد از اینکه مصاحبه‌ام با مدیر ارشد بخش تجربه‌ی EA یعنی "کریس بروزو" (Chris Bruzzo) به اتمام رسید، حس کردم یک موضوع برایم کاملا مشخص شده است؛ اینکه EA حاضر است تا حدی روش کسب درآمد جنجال‌برانگیز خود از Ultimate Team را اصلاح کند ولی بنیان و اساس آن؟ نه، به آن‌ها پایبند خواهد بود.

به نظرم نباید خیلی هم تعجب کنم. در مصاحبه‌ی ما، "بروزو" در مورد اینکه چرا EA باور دارد فروختن لوت‌باکس‌هایی با آیتم‌هایی تاثیرگذار برروی گیم‌پلی در FIFA منطقی بوده صحبت کرد و من نیز تلاش کردم تا وی را در این مورد به چالش بکشم.

اگر حتی نتیجه‌ای هم نداشت، از دید من بحث جالبی بود – موضوعی که حداقل سبب می‌شود تا ما متوجه شویم EA نسبت به ماشین پول‌سازی‌اش چگونه فکر می‌کند. بعد از اتمام مصاحبه من درک بهتری از ایده‌های EA و برنامه‌های آن‌ها برای Ultimate Team داشتم ولی نظر کلی‌ام در مورد آن‌ها تغییر نکرد.

قدم بعدی چیست؟ به نظرم وضعیت تا حد خوبی مشخص است. تا زمانی که دولت بریتانیا استفاده از لوت‌باکس‌ها را غیر قانونی اعلام نکرده و آن‌ها را تحت مقررات فعلیِ شرط‌بندی قرار ندهد، جدا از اعتراض تعداد کمی از بازیکنان و وبسایت‌هایی نظیر Eurogamer، بنیان و اساس بخش Ultimate Team دست نخورده باقی خواهد ماند.

بله، قطعا EA حالت Ultimate Team را به خاطر کاهش انتقادات هم که شده با اضافه و کم‌کردن بسته‌هایی مختلف کمی تغییر می‌دهد ولی آیا فروش لوت‌باکس‌های حاوی بازیکن را متوقف خواهد کرد؟ بله، تنها در صورتی که اسلحه‌ای به سمت آن‌ها گرفته شده باشد!

خب بیایید آینده‌ای را تصور کنیم که در آن دولت یک اسلحه برروی سر EA قرار داده است؛ در چنین موقعیتی آیا EA به راحتی قابلیت خرید امتیاز‌های FIFA به وسیله‌ی پول واقعی در بریتانیا را حذف می‌کند؟ چنین چیزی در بلژیک رخ داد اما در بازار بزرگ و سرشار از پتانسیل بریتانیا چطور؟ من شخصا بعید می‌دانم.

خب راه حل جایگزین چیست؟ شاید برای شما خواننده‌ گرامی چندان هم تعجب‌برانگیز نباشد که من مدتیست به چنین چیزی فکر می‌کنم. EA چگونه می‌تواند FIFA Ultimate Team را برای همه به تجربه‌ای برابر و عادلانه تبدیل کند؟ بگذارید راه حلم را شرح دهم.

اول از همه، قابلیت خرید امتیاز‌های FIFA با استفاده از پول واقعی را نگه دارید ولی به بازیکنان اجازه ندهید تا به وسیله‌ی آن‌ها بسته (Pack) خریداری کنند. این ایده احتمالا سران EA را تا سر حد مرگ بترساند ولی صبر داشته باشید.

به جای آن، حالت Ultimate Team را رایگان (Free to Play) کرده و در کنار آیتم‌های تزئینی، یک Battle Pass بفروشید و برای حالت‌هایی مثل Division Rivals و Squad Battles و FUT Draft به اهدای جوایز همانند گذشته، البته کمی سخاوتمندانه‌تر و بیشتر ادامه دهید. به عنوان بخشی از Battle Pass به بازیکنان سکه‌های FUT و بسته داده و به آن‌ها اجازه دهید با شرکت‌کردن در چالش‌های مرتبط با Battle Passها پیشرفت کنند؛ و البته که باید بازار نقل و انتقالات را هم داغ و زنده نگه دارید.

برروی فصل‌های مختلف بازی نیز به شدت سرمایه‌گذاری کنید. چنین رویکردی برای عناوینی نظیر Fortnite و Call of Duty به خوبی جواب می‌دهد و به نظر من هیچ دلیلی ندارد که برای FIFA عملی نباشد. با هر فصل، یک Battle Pass ویژه‌ی جدید بفروشید.

آیا قابلیت ردکردن مراحل Battle Pass را با استفاده از پول واقعی در در دسترس قرار می‌دهید؟ احتمالا بله ول خب این کاری است که تقریبا تمام صنعت بازی انجام می‌دهد. آیا اجازه می‌دهید آیتم‌های تزئینیِ داخل بازی نیز با استفاده از پول واقعی قابل خرید باشند؟ البته که آره؛ بقیه صنعت نیز همین کار را می‌کنند.

صحبت‌کردن در مورد آیتم‌های نمایشی و تزئینیِ FIFA ارزش دارد. در اینجا با یک شبیه‌ساز فوتبال طرفیم؛ درست است؟ وفاداری به واقعیت و اعتبارداشتن حرف اول را می‌زند ولی خب بیایید روراست باشیم، واقع‌گرایی خیلی وقت است که از دور خارج شده است. Ultimate Team حالتی است که در آن می‌توانید "لیونل مسی" را در خط هافبک در کنار بازیکنی مثل "جک ویلشیر" بازی دهید. تصور کنید!

پس EA، خیلی سخت نگیر و در زمینه آیتم‌های نمایشی هرکاری که دوست داری انجام بده. آیتم‌هایی عجیب، غیر قابل‌باور و حیرت‌انگیز بفروش. چیزهایی نظیر نشان‌های عجیب برای تیم‌ها، مکان‌های VIP در استادیوم‌ها وحتی توپ‌هایی با اشکال عجیب و غریب؛ تا زمانی که برروی گیم‌پلی تاثیر نگذارد من شخصا اهمیتی نمی‌دهم.

برای افرادی که به چنین مواردی اهمیت نداده و بیشتر به دنبال واقع‌گرایی و صحت آیتم‌ها هستند نیز می‌توان چیزهایی نظیر کیت‌های کلاسیک و قدیمی را به فروش رساند. شخصا اگر EA  کیت Commodore باشگاه چلسی در سال  1980 را برای خرید در دسترس قرار می‌داد، فکر نکنم که می‌توانستم در مقابل خرید آن مقاومت کنم. کیت Autoglass را هم  به لیست اضافه کنید تا رسما عضو EA شوم.

پتانسیل‌های بسیاری برای سران ٍEA وجود دارد تا از گوشه‌گوشه‌ی فروشگاه پول در بیاورند. فقط باید به قدری شجاع باشند که ریسک کرده و وضعیت را تغییر دهند. شروع کنید؛ من به شما ایمان دارم.

مسئله این است که EA تقریبا به نوعی همین الان هم چنین رویکردی را پیاده می‌کند. FIFA اکنون در حال پیش‌رفتن به سمت مدل فصل‌بندی بوده، کمی از ویژگی‌های مدل Battle Pass را هم دارد و حتی فروش آیتم‌های تزئینی غیر فوتبالی را هم آغاز کرده است. برای مثال EA با عرضه FIFA 22 برای اولین بار شروع به فروختن آیتم‌های نمایشی با تم انمیه کرده و شما به معنای واقعی می‌توانید کیت‌های لباس با طرح انیمه خریداری کنید.

انجام‌دادن تمامیِ این کارها – رایگان‌کردن حالت Ultimate Team، فروش Battle Passهای ویژه و تاکید بیشتر برروی فصل‌ها و آیتم‌های مختلف – چیزهایی که سبب عالی و لذت‌بخش‌بودن ‌Ultimate Team شده را از بین نمی‌برد. ساخت یک تیم ویژه، به آرامی ولی به صورت مداوم بهبود و گسترش دادن آن، دریافت سکه از طریق بازار نقل و انتقالات، سرهم‌بندی‌کردن ترکیب‌ها و سپس شرکت‌کردن در مسابقات چه به صورت آنلاین یا آفلاین همچنان ممکن خواهد بود.

حتی به نظرم این رویکرد سبب ارائه‌ی تجربه‌ای سرگرم‌کننده‌تر خواهد شد چرا که اگر شما شاهد این باشد که رقیب‌تان دارای یک کارت قوی و کلاسیک است، می‌دانید که آن را از طریق خرج‌کردن مبلغ هنگفتی پول به دست نیاورده بلکه با بازی‌کردن FIFA به آن دست یافته است.

این به نظرم یعنی برابری و عدالت.

نظر شما چیست؟ آیا با تغییرات ذکرشده در مقاله موافق هستید یا به نظرتان FIFA و Ultimate Team در همین حالت فعلی خوب و بی‌نقص هستند؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: وبسایت Eurogamer

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط