کالکشن Uncharted در Steam Deck، همچون تکرار خاطرات شیرین PS Vita است!

کالکشن Uncharted در Steam Deck، همچون تکرار خاطرات شیرین PS Vita است!

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 5 ماه و 15 روز پیش

فهرست مطالب

بازی Uncharted 2012: Golden Abyss جزو بهترین بازی‌های سری Uncharted نبود. این نسخه حتی از بهترین بازی‌های روی PlayStation Vita در آن زمان نیز نبود، اما تمام این‌ها اهمیت چندانی نداشت. چون این یک بازی از مجموعه Uncharted بود که علارقم اینکه از نظر بصری عالی به نظر می‌رسید، داشت رو یک کنسول دستی اجرا می‌شد.

شاید این امر برای اکثر شمایی که کنسول‌های قابل حمل قبل از نینتندو سوییچ را به خاطر ندارید زیاد امر مهمی نباشد، اما در آن زمان دیدن بازی‌ها روی یک کنسول دستی اتفاق جادویی و هیجان‌انگیزی به نظر می‌آمد. آینده برای کنسول دستی Vita جذاب به نظر می‌رسید، تا زمانی که ناگهان اوضاع تغییر کرد. این کنسول لیاقتش بیشتر از این بود و همیشه در یاد ما خواهد ماند.

بگذارید از زمان گذشته به حال بیایم. حال ما یک بازی جدید Uncharted (در اصل 2 بازی) داریم که بر روی یک کنسول دستی اجرا می‌شود و تمام آن احساس جادویی قدیم را با خود برگردانده است. انگار که در حال حاضر داریم در آینده زندگی می‌کنیم. Steam Deck، کنسول دستی به شدت قدرمند Valve است که بر پایه سیستم عامل لینوکس کار می‌کند و از همه لحاظ توانسته قوی ظاهر شود (مخصوصاً وقتی به قیمت آن نگاه می‌کنید که فاصله چندانی با Switch OLED ندارد، با وجود اینکه از آن بسیار قوی‌تر است.)
مجموعه
Legacy of Thieves ترکیبی از دوتا از بازی‌های موفق PS4، یعنی Uncharted 4 و The Lost Legacy است و در حالی که شما می‌توانید به راحتی آن ها را روی یک کامپیوتر خانگی عادی اجرا کنید، اما لذت تجربه آن در Steam Deck همچون رویایی به حقیقت پیوسته!

به طور خلاصه، در یک کلام، Uncharted: Legacy of Thieves روی Steam Deck کاملاً شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. با کمی تغییر تنظیمات گرافیکی بازی و استفاده از AMD Fidelity FX Super Resolution 2 در "Balanced" می‌توانید روی پیش تنظیم گرافیکی High فریم‌ریتی بین 35-40 دریافت کنید.

حال ممکن است با خود بگویید که این عملکرد مورد پسندی نیست اما 40 فریم بر ثانیه به صورت قفل شده و تنظیم نرخ به‌روزرسانی صفحه Steam Deck روی 40، تجربه بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد. همچنین در نظر داشته باشید که شما می‌توانید با پایین آوردن تنظیمات، فریم بهتری دریافت کنید. شاید نتیحه نهایی به خوبی یک PC گیمینگ یا کنسول‌های نسل نهمی نباشد، اما تجربه‌ای روان روی یک کنسول دستی، امری شگفت‌انگیز است. اگر سخت افزار شما به قدری قوی است که می‌توانید این بازی را با کیفیت 4k، Ultra-Wide اجرا کنید که خوش به حالتان، اما همین نسخه Steam Deck تجربه‌ای غیر قابل قیاس است.

کنسول‌های دستی، از نظر سخت‌افزاری‌ همیشه یک یا دو قدم عقب‌تر از قدرت کنسول‌های خانگی هستند و اگرچه Steam Deck به قدرتمندی PS5 یا Xbox Series X نیست، اما حالا این فاصله کمتر از همیشه به نظر می‌رسد. Uncharted یک بازی فوق‌العاده و مختص کنسول است که چندین سال پیش بر روی PS4 عرضه شد و حال نسخه کوچکتر شدۀ آن روی Steam Deck به همان اندازه زیبا به نظر می‌رسد. شاید فریم ریت و سایز تصویر آن چندان به مذاق همه خوش ننشیند ولی باور کنید که تجربه آن روی Deck از همه نظر محشر است.

مدت‌ها بود که منتظر بودیم تا سونی و مایکروسافت کنسول‌های دستی جدیدی را عرضه کنند. اگرچه سوئیچ عناوین منحصر به فرد نینتندویی خودش را دارد، اما سایر بازی‌ها تجربه ضعیف‌تری را روی آن ارائه می‌دهند. حال با Steam Deck، دیگر نیازی نیست منتظر این شرکت‌ها و کنسول دستی‌شان بمانیم. شما می‌توانید در آن Uncharted، Spider-Man، God of War، Days Gone و Horizon را نصب کنید و PlayStation Vita2 خودتان را داشته باشید؛ البته با اندازه‌ای بزرگتر.

منبع: VG247

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط