بهترین لپ‌تاپ‌های روز: از مدل‌های گیمینگ گرفته تا لپتا‌پ‌های ارزان‌قیمت

بهترین لپ‌تاپ‌های روز: از مدل‌های گیمینگ گرفته تا لپتا‌پ‌های ارزان‌قیمت

نوشته‌ی
avatar
2 سال و 9 ماه و 10 روز پیش

فهرست مطالب

هر چه که بیشتر و بیشتر وارد دنیای داده‌ها و وابستگی عمیق‌تری نسبت به آن می‌شویم، نیاز به یک کامپیوتر قابل حمل که بتوانیم تمام اطلاعات مهم خود را در آن حمل کنیم، با آن کارهای روزمره خود را انجام دهیم، به تماشای فیلم و سریال محبوب خود بپردازیم و حتی با آن بازی کنیم، بیشتر می‌شود.

مانند سایر کالاهای دیجیتال، شرکت‌های بسیاری مشغول توسعه و ساخت این کامپیوترهای قابل حمل یا همان لپتاپ‌ها هستند که ویژگی‌های مثبت و منفی هر کدام و تنوع بی‌شمار این محصولات، انتخاب درست و مناسب را برای کاربران دشوار و وقت‌ گیر کرده است. پس با اگزوگیم همراه باشید تا مروری جامع به بهترین لپتاپ‌های عرضه شده در دسته‌بندی‌های گوناگون داشته باشیم.

بر همه مشخص است که تکنولوژِی و مشتقات آن با چه سرعتی در حال پیشرفت و ترقی هستند. امکاناتی که در لپتاپ‌های میان رده امروزی مشاهده می‌شوند، حتی در برخی از پرچمدارهای نسل‌های گذشته موجود نبودند و این به خودی خود نشان دهنده سرعت پیشرفت امکانات و ویژگی‌های این لپتاپ‌ها در گذر زمان است.

اما سیاست‌های هر شرکت برای لپتاپ‌های خود متفاوت است و هر کدام سعی دارند تا روی ویژگی خاصی مانور دهند. این موضوع در کنار تنوع بالای محصولات، طیف وسیعی از انتخاب‌ها را پیش روی کاربر قرار می‌دهد که اگر انتخاب خود را با دقت و ریزبینی در ویژگی‌های مدنظر خود انجام ندهد، ممکن است انتخابی نامناسب صورت گرفته و افسوس به همراه داشته باشد. در این مقاله سعی شده تا بهترین لپتاپ‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف به همراه ویژگی‌های آن‌ها معرفی شود.

بهترین لپ‌تاپ سبک و باریک: HP The Spectre x360 14

وقتی به بهترین لپتاپ سبک و باریک می‌اندیشیم، همیشه یک رقابت نزدیک بین مدل‌های مطرح Dell XPS 2-in-1 و HP Specter x360 وجود داشته است. این بار، ما به لپتاپ لوکس HP Spectre x360 14 بیشتر بها می‌دهیم و البته در این بین به Dell XPS 13 2-in-1 9310 نیز به عنوان گزینه دوم می‌پردازیم.

باید اشاره کرد که Spectre x360 14، اکنون از همان پردازنده مرکزی نسل 11 Tiger Lake  از شرکت اینتل (که از این پردازنده برای لپتاپ Dell XPS نیز استفاده شده است) استفاده می‌کند و این موضوع رقابت ابدی بین این دو مدل را وارد فاز جدیدی کرده است.

به دلیل چند مزیت مهم و تاثیرگذار، لپتاپ باریک شرکت HP اکنون به بالاترین سطح خود می‌رسد: عمر باتری طولانی‌تر (به لطف باتری بزرگتر)، صفحه کلید به مراتب بهتر و موارد کوچک دیگری مانند پورت USB-A و کلید فیزیکی غیرفعال کردن وبکم، که همه‌ی این موارد با قیمتی به نسبت پایین نشان دهنده ارزش خرید بالای HP The Spectre x360 14 و سیاست‌های مناسب شرکت HP برای بازار لپتاپ‌های میان رده است.

گزینه دوم: Acer Swift 5

اکنون که تراشه M1 اپل محدوده عملکرد لپتاپ‌های سبک را افزایش داده است، این سوال برای هر شخصی که علاقه‌مند به رایانه‌های قابل حمل است، پیش می‌آید: چرا کسی باید به جای MacBook Air این مدل را خریداری کند؟

در اینجا پاسخی برای Acer Swift 5 جدید وجود دارد: این لپتاپ به آن شکلی که مورد نیاز گیمرها است، از جمله اجرای بازی Fortnite و عناوین دیگری که در سیستم عامل اپل وجود ندارند، طراحی شده است. وزن آن فقط 2.3 پوند است و برای کار یا وبگردی نیز باتری فوق‌العاده ای دارد.

لپتاپ جدید شرکت Accer همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی و چند پورت مفید از جمله خروجی HDMI و USB-A است که هیچ کدام را در MacBook Air اپل نخواهید یافت. با در نظر گرفتن تمام موارد بیان شده، به نظر می‌رسد شرکت اپل برای از دست ندادن سهم زیادی از بازار باید سیاست‌های جدیدی برای لپتاپ‌های خود اتخاذ کند.

بهترین لپتاپ زیر 500 دلار:  Acer Aspire 5 A515-43-R19L

اگر این مدل خاص از لپتاپ‌های Acer Aspire 5 آشنا به نظر می‌رسد، احتمالاً به این دلیل است که ماه‌ها در بالای لیست پرفروش‌ترین لپتاپ‌های شرکت آمازون قرار گرفته است. شاید برای شما سوال باشد که علت استقبال بسیار زیاد مخاطبین از این لپتاپ چیست. فهمیدن دلیل آن آسان است.

این برند دارای پردازنده قدرتمند AMD Ryzen 3 و همچنین برخی ویژگی‌های جذاب در بازه‌ی قیمتی خود، از جمله یک صفحه نمایش  15.6اینچی با وضوح تصویرFull-HD ، یک شاسی باریک و بهبود یافته، و عملکرد بسیار عالی در کارهای روزمره و و نه چندان سنگین است.

همانطور که گفته شد، یک لپتاپ مجهز به ویندوز 10 در این بازه قیمتی طبیعتا در برخی موارد ممکن است انتظارات شما را برآورده نکند. در مورد این لپتاپ، ما از یک رم 4 گیگابایتی کوچک و یک SSD با حافظه 128 گیگابایتی صحبت می‌کنیم، در حالی که عمر باتری در مقایسه با مدل‌های مشابه Aspire 5 که نسبت به این مدل کمی گران‌تر هستند، به طور قابل توجهی کوتاه می‌شود.

بهترین لپتاپ‌ها برای کار و با اندازه 14-15 اینچ: HP Envy 14

لپتاپ‌هایی مانند HP Envy 14 در دسته‌بندی لپتاپ‌ها، در گروه نوت بوک‌های "تولید محتوا" قرار می‌گیرند که دارای یک GPU مستقل و نسبتاً قدرتمند هستند که می‌تواند برخی از بازی‌ها (در بهترین حالت نیمه سنگین) را به خوبی اجرا کند، ویدیو ویرایش کند و یا به عنوان یک کامپیوترِ کاملاً جامع عمل کند. این لپتاپ 14 اینچی طرفداران هر سه گروه را راضی می‌کند.

در آزمایشات مختلف، ما متوجه شدیم که در حالی که برخی از لپتاپ‌ها عملکرد بهتری نسبت به Envy 14 داشتند، اما بسیاری از آن‌ها نمی‌توانستند در بازه قیمتی این لپتاپ چنین کارایی داشته باشند. در اینجا، Envy 14 عمر باتری درجه یک، پشتیبانی از پورت سخت افزار خارجی یا همان Thunderbolt و تجربه یک تایپ روزمره و دلپذیر را به خریداران خود ارائه می‌دهد. پس اگر از لپتاپ خود انتظار چنین چیزهایی را دارید، لپتاپ HP Envy 14 را از دست ندهید.

بهترین لپتاپ قابل تبدیل: Dell XPS 13 2-in-1 9310

لپتاپ Dell XPS 13 2-in-1 9310 به صورت کلی یک نسخه تکامل یافته برای مدل XPS 13 7390 2-in-1 است که سال گذشته و در بازه قیمتی همین لپتاپ عرضه شد، اما با یک تغییر اساسی. به لطف تراشه Core i7-1165G7 نسل 11 اینتل، بازی کردن در این لپتاپ، با وزن کمتر از سه پوندی آن، قابل تصور و حتی دلپذیر است.

اگر بخواهیم به صورت جزئی این دو لپتاپ را بررسی کنیم، باید اشاره داشت که نسخه جدید به جز پردازنده تغییر خاصی در دگیر موارد به خود ندیده است (حتی در زمینه طراحی نیز مشابه هم هستند). البته که همین یک مورد تغییر باعث می‌شود تا تفاوت زیادی را در عملکرد این دو شاهد باشیم.

بهترین لپتاپ ارزان قابل تبدیل: Asus ZenBook Flip 13

مدل ZenBook Flip 13 از شرکت ایسوس در هزینه‌ی خریداران خود و علاقمندان به خرید یک لپتاپ کاربردی صرفه‌جویی بسیار زیادی می‌کند. مورد مطرح شده یک لپتاپ زیبا است که عمر باتری مناسب، پردازش گرافیکی بسیار خوب و قابلیت انجام بسیاری از کارهای لازم برای یک لپتاپ قابل تبدیل 13 اینچی کوچک را ارائه می‌دهد.

برخی افراد ممکن است نبود جک هدفون را نقطه ضعفی بزرگ برای این لپتاپ بدانند، اما نبود این مورد و قضاوت بد بودن آن هنگامی که یک پردازنده قدرتمند نسل 11 Intel Tiger Lake Core i7-1165G7 دارد، صفحه نمایش OLED بسیار جذاب آن چشم‌نوازی می‌کند و با قیمتی بسیار خوب عرضه می‌شود، عادلانه نیست.

بهترین لپتاپ‌های هیبرید(تبلت-لپتاپ): Surface Pro 7+

شرکت مایکروسافت با نامگذاری این تبلت ویندوزی به Surface Pro 7+، به اشتباه این نکته را القا می‌کند که مدل مثبت دار نوعی ارتقا جزئی از Surface Pro 7 است. در ازای قضاوت از روی نام آن، مشخصات جزئی این لپتاپ را بررسی کنید تا به تفاوت عمیق این دو پی ببرید: به ندرت شاهد چنین ارتقای عظیم و گسترده‌ای در قدرت پردازنده و پردازنده گرافیکی و همچنین عمر باتری بین دو لپتاپ از یک مدل شاهد هستیم. مدل Surface Pro 7+  در کنار موارد گفته شده قابلیت LTE و یک شاسی کاملا ساکت، بی صدا و بدون فن را به خریداران خود ارائه می‌دهد.

البته که در این بین برخی موارد هم کمی ناامیدمان کردند. چرا خریدار لپتاپ باید از بین گزینه‌های موجود، یک اسلات یکپارچه microSD یا قابلیت LTE یکی را انتخاب کند؟ هنوز شاهد پورت محبوب  Thunderboltدر این لپتاپ نیستیم. اما حتی وجود این نقص‌ها نیز نمی‌توانند جهش هیجان‌انگیز مدل + را نسبت به نسخه عادی در عملکرد بی‌ارزش نشان دهند. این بهترین سرفیس پرو چندین نسل اخیر و در حال حاضر بهترین تبلت با سیستم عامل ویندوز موجود در بازار است.

بهترین لپتاپ گیمینگ: Asus ROG Strix G15 Advantage Edition

جدیدترین سری Rog ایسوس لپتاپی تشکیل شده از سخت‌افزار AMD است و این را می‌توان یکی از نکات مثبت آن در نظر گرفت. اگر به دنبال لپ‌تاپی زیبا و سریع با قیمتی نه چندان گران هستید، کافی است همین الان خواندن را متوقف کرده و Asus ROG Strix G15 Advantage Edition را به دلیل عملکرد خیره‌ کننده آن تهیه کنید. مطمئن باشید که از این انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

بهترین لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت: Accer Nitro 5 A515 44 R99Q

مدت هاست که جزو طرفداران سری لپتاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت Nitro 5 Acer هستیم. این ورودی جدید در سری با عملکرد چشم‌نواز خود در بحث پردازش CPU و GPU و همچنین ماندگاری عالی در باتری باعث افزایش محبوبیت خود در طی سالیان اخیر شده و می‌شود.

توجه داشته باشید که مدل جدید این لپتاپ همان کارت گرافیک GTX 1650 را که سال گذشته در مدلی مشابه مشاهده کردیم، در بطن خود نگه داشته است، بنابراین انتظار قابلیت ری تریسینگ یا نرخ فریم بسیار بالاتر از 60 فریم بر ثانیه را نداشته باشید.

اما جدا از بحث بازی‌ها، با سیستم خنک کننده بهبودیافته و پردازنده مرکزی سری 4000 Ryzen ، این Nitro 5 به روز شده قادر است آخرین توان گرافیکی GPU خود را استفاده کند و محدودیت موجود در پردازش گرافیکی لپتاپ‌ها را به حداقل برساند تا Accer Nitro 5 A515 44 R99Q را به یک گزینه جذاب برای گیمرهایی با بودجه کم تبدیل کند.

بهترین لپتاپ گیمینگ قابل حمل: Acer Predator Triton 300 SE

لپتاپ Acer Predator Triton 300 SE یک دستگاه گیمینگ قدرتمند و قابل حمل با قابلیت ری تریسینگ است که کمر شما یا بودجه‌تان را نمی‌شکند. Acer Predator Triton 300 SE ترکیبی از ارزش و عملکرد فریبنده است.

لپتاپ Predator Triton 300 SE از پردازنده فوق‌العاده Tiger Lake H35 اینتل با شعار "یک لپتاپ قابل حمل و گیمینگ فوق‌العاده" به همراه گرافیک GeForce RTX 3060 و طراحی باریک 3.8 پوندی بهره می‌برد. درب آن را باز کنید، یک صفحه نمایش 14 اینچی و  144 هرتزی با وضوح تصویر Full HD، نور پس زمینه صفحه کلید سه منطقه‌ای RGB با قابلیت اورکلاک آسان را پیدا خواهید کرد.

وجود مواردی همچون پورت محبوب  Thunderbolt 4 و SSD ویژگی‌های خوب این لپتاپ را حتی بهتر نیز می‌کند. اگر با لپتاپ خود بازی می‌کنید و به هر دلیلی آن را با خود حمل می‌کنید، به هیچ وجه Acer Predator Triton 300 SE را از دست ندهید.

گزینه بعدی: Razer Blade 15

شرکت Razer اغراق نمی‌کند وقتی مدل Blade 15 خود را "کوچکترین لپتاپ گیمینگ 15 اینچی جهان" می‌نامد. این لپتاپ تقریبا به اندازه مدل محبوب Dell XPS 15 کوچک است؛ با این وجود، عملکرد بسیار خوبی را در اجرای بازی‌های به‌روز و پر جزئییات ارائه می‌دهد و همین نکته مهم‌ترین نقطه قوت آن است.

مدل Razer Blade 15 که بررسی کردیم، دارای صفحه نمایش کالیبره شده 15.6 اینچی با وضوح تصویر 1920*1080 و 144 هرتز، پردازنده 8 هسته‌ای و نسل هشتمی Intel Core i7-8750H ، 16 گیگابایت DDR4 / 2677 در حالت دو کاناله، کارت گرافیک GeForce GTX 1070 Max Q انویدیا ( یا GTX 1060 Max-Q به صورت اختیاری) و یک حافظه SSD 512 گیگابایتی سامسونگ از نوع M.2 PCIe است.

اگرچه قرار دادن یک پردازنده  8 هسته‌ای Core i7-8750H و کارت گرافیک قدتمند GeForce GTX 1070 Max-Q در یک شاسی جمع و جور قابل توجه است، اما دقت کنید که چگالی لپتاپ بسیار زیاد بوده و به عبارت دیگر، برای سایز کوچک خود بسیار سنگین به نظر می‌رسد. اگر می‌توانید با وزن اضافی کنار بیایید، یکی از ارزشمندترین لپتاپ‌های موجود در بازار را از دست ندهید.

بهترین لپتاپ لوکس: Lenovo ThinkPad X1 Nano

لپتاپ Lenovo ThinkPad X1 Nano نوعی لپتاپ قدرتمند، سبک و بادوام است که به راحتی می‌توانید آن را در سفرهای کاری (البته پس از اتمام بحران ویروس کرونا!) با خود ببرید. همچنین این لپتاپ همان عملکردی را ارائه می‌دهد که از پردازنده نسل یازدهم Tiger Lake انتظار می‌رود و عملکردی مشابه با سایر لپتاپ‌های مجهز به این پردازنده ارائه می‌دهد. البته که در بین لپتاپ‌هایی با وزن کمتر از 2 پوند، وزن Lenovo ThinkPad X1 Nano تقریباً از همه رقیبان خود کمتر است.

مدل X1 Nano مجهز به دوربین IR برای تشخیص چهره، رادار تشخیص حضور، نمایشگری با وضوح تصویر 2K با قابلیت‌هایی همچون Dolby Vision HDR و صفحه کلید بسیار خوب است، و بیشترین استفاده را برای کسانی که در ادارات و سازمان‌ها کار می‌کنند پوشش می‌دهد و ما هنوز به عمر باتری فوق‌العاده این لپتاپ اشاره نکرده‌ایم! البته باید با یک نقطه ضعف این لپتاپ هم کنار بیایید. برای اتصالات این لپتاپ و باوجود فقط دو پورت (حداقل یکی از آن‌ها Thunderbolt 4 است)، برای اتصال لوازم جانبی قدیمی باید در پورت USB-C سرمایه گذاری کنید.

بهترین کروم بوک: Google Pixelbook go

لپتاپ کروم بوکGoogle Pixelbook Go  یک کامپیوتر قابل حمل بسیار خوب و این دقیقاً همان چیزی است که این شرکت قصد ایجاد آن را دارد. این لپتاپ یک تعادل دقیق بین ویژگی‌های مربوط به کیفیت و موارد اقتصادی را با قیمت مناسب 649 دلار به مخاطبان ارائه می‌دهد. مدل Google Pixelbook go بسیار بهتر از مدل معمولی آن عمل می‌کند؛ پس در نتیجه اگر به دنیای Chromebook متعهد هستید، این لپتاپی است که ارزش خرید آن را دارد.

بهترین کروم بوک اقتصادی:  HP Chromebook x360 12b

لپتاپ HP Chromebook x360 12b ویژگی‌های بیشتر و بالاتری از مدل عادی Chromebook این شرکت دارد که در حدود 250 دلار معامله می‌شود (و فروش خوبی هم دارد). یکی از آن‌ها را برای بچه‌های خود تهیه کنید، در این صورت حتی به خاطر قیمت ارزان آن، حتی اگر خراب هم شود برای کسی مهم نخواهد بود! اما اگر به دنبال لپتاپی اقتصادی برای انجام کارهای اداری و روزمره خود هستید، مطمئن باشید که لیاقت لپتاپی با طراحی بسیار زیبا و عمر باتری فوق‌العاده را دارید.

لپتاپ HP Chromebook x360 12b علی‌رغم قیمت ارزان آن هنوز هم یک Chromebook درجه یک است، اما نباید در برخی موارد انتظارات بالایی از آن داشته باشید: عملکرد لپتاپ متوسط است و نمایشگر 3: 2 گرچه خوب و کشیده است، اما چندان روشن نیست. هنوز هم، ما فکر می‌کنیم HP برای فراهم آوردن یک تجربه خوب و لذت‌بخش با هزینه‌ کم انتخاب‌های معقولی انجام داده است.

بهترین مک بوک: MacBook Air (M1, 8core CPU, 7Core GPU, 256GB storage)

لپتاپ MacBook Air با پردازنده جدید M1 خود کاملاً و مطلقا نسخه نسل جدید Intel را که در اوایل سال جاری منتشر شد (با CPU / GPU سری Y "Ice Lake" اینتل) آزار می‌دهد و طرفداران اینتل را نیز برای خرید لپتاپ‌های مجهز به آن به شک و تردید می‌اندازد.

متأسفانه، اپل تقریباً هیچ چیز سخت‌افزار و مشخصات دیگری را در مورد MacBook Air تغییر نداده است. به عبارت دیگر، تنها تفاوت مدل قدیمی و جدید این لپتپاپ در پردازنده آن خلاصه می‌شود. اما همین یک تغییر کافی است تا تفاوت بسیار زیادی را بین عملکرد دو لپتاپ شاهد باشیم. پس اگر از طرفداران سیستم عامل Mac هستید و می‌خواهید لپتاپی سریع و قدرتمند داشته باشید، MacBook Air جدید را از دست ندهید.

در این مقاله سعی شد تا بهترین لپتاپ‌های جدید در دسته‌بندی‌های مختلف به شما معرفی شود؛ در نتیجه اگر در دسته‌بندی خاصی لپتاپ بهتری می‌شناسید، حتما نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر هر کدام از لپتاپ‌های بالا را در اختیار دارید حتما از تجربه‌ی خود بگویید تا بقیه نیز از نقاط قوت و ضعف آن آگاه شوند.

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط