بازی Kingdom Hearts 4 برای موفقیت باید یک کار را درست انجام دهد

بازی Kingdom Hearts 4 برای موفقیت باید یک کار را درست انجام دهد

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 11 ماه و 28 روز پیش

فهرست مطالب

«برای تبدیل‌شدن به بهترین نسخه سری، بازی Kingdom Hearts 4 باید یک کار را درست انجام دهد – اما می‌ترسم این کار را نکند»

در طول سال‌ها، سری بازی‌های Kingdom Hearts بیشتر درگیر افسانه‌ و روایت‌های خودش شده و از ریشه‌های Disney فاصله گرفته است. من شخصا برای اینکه Kingdom Hearts 4 را از صمیم قلب دوست داشته باشم، نیاز دارم تا این سری باری دیگر تمرکز خود را برروی دنیاهای Disney قرار دهد.

دیدن رونمایی از بازی Kingdom Hearts 4 واقعا جالب و لذت بخش بود. به نظر من، سری Kingdom Hearts زمان زیادی را در میان نسخه‌های دوم و سوم صرف ماجراجویی‌های فرعی و جانبی کرد – بنابراین دانستن اینکه نسخه اصلی بعدی در دست توسعه بوده و در افقی دوردست عرضه خواهد شد، هم برای طرفداران و هم تازه‌‌کارهایی که احتمالا دوست نداشته باشند با داستانی فرعی پا به دنیای این سری بگذارند،‌ خبری خوب محسوب می‌شود.

بله مطمئنا تا انتشار Kingdoms Hearts 4 زمان زیادی باقی مانده اما با این وجود دلیل نمی‌شود تا برای آن هیجان‌زده نباشیم. و البته نه تنها به این خاطر که شاهد نسخه‌ای فرعی نیستیم؛ بلکه چون به نظر می‌رسد با شروعی تازه برای سری طرف هستیم. تمامی بازی‌هایی که منتهی به این نقطه شده‌اند، بخشی از "قوس جستجوگر تاریکی" (Dark Seeker Arc) بوده‌اند؛ داستانی عظیم که سرانجام در Kingdom Hearts 3 کامل شد. بخش بسیاری از آن قوس در آن بازی به پایان می‌رسد و از همین رو Kingdom Hearts 4 فرصتی است تا این سری نفسی تازه کشیده و تقریبا شروعی دوباره داشته باشد. این موضوع حتی در لوگوی بازی که چندین استایل سنتی سری را کنار گذاشته نیز مشهود است.

این فرصت برای رهایی از برخی از داستان‌های موجود در سری واقعا حیاتی و مهم است. اما اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم، من نگرانم که اگر "تِتسویا نومورا" (Tetsuya Nomura) و تیم توسعه Kingdom Hearts 4 این مسیر را دنبال کنند، شاید حتی فرصتی بزرگ‌تر و مهم‌تر برای تغییر مسیر و تمرکز مجدد برروی سری از دست برود.

بگذارید منظورم را توضیح بدهم. نسخه اولیه و اصلی Kingdom Hearts ترکیبی بی‌پروا و عجیب از دنیاهای Disney و طراحی به سبک کلاسیک نقش‌آفرینی‌‌های ژاپنی (JRPG) بود.شخصیت‌های سری Final Fantasy تقریبا برای اصالت و مشروعیت بخشیدن به Kingdom Hearts به عنوان یک نقش‌آفرینی شرقی، در موارد متعددی در این بازی حاضر می‌شدند اما با این حال قبل از هر چیزی با یک بازی Disney طرف بودیم. این فرنچایز داستان، روایت و دنیای مخصوص به خود را داشت – داستان سورا، ریکو و کایری – ولی داستانی نسبتا سطحی که در اصل به عنوان توجیهی برای جهانگردی و سفر میان دنیاهای Disney و تجربه بازآفرینی صحنه‌های کلاسیک از فیلم‌ها خلق شده بود.

با گسترش محبوبیت فرنچایز Kingdom Hearts، الگوی اولیه شروع به تغییر کرد. قراردادن چنین موردی در قالب آمار و اعداد احمقانه است اما بیایید به هر حال سعی کنیم این کار را انجام دهیم: اگر بگوییم اولین نسخه از Kingdom Hearts چیزی نزدیک با 70 درصد برروی Disney و 30 درصد برروی محتویات خاص خود تمرکز داشت، بازی Kingdom Hearts 2 این درصد را به صورت 50/50 تقسیم کرده بود. Kingdom Hearts 3 و اسپین‌آف‌ها و نسخه‌های فرعی نیز کاملا در جهت مخالف و برخلاف بازی اصلی عمل کرده و بیشتر برروی داستان‌ها و شخصیت‌های اصلی و خلق‌شده‌ی خود فرنچایز تمرکز کردند؛ آن هم در حالی که شخصیت‌ها و محتویات Disney برروی صندلی عقب قرار داشته و بیشتر در حاشیه بودند.

مسئله این نیست که Kingdom Hearts 3 در زمینه شخصیت‌ها و محتویات واقعیِ Disney کم‌کاری کرده است؛ بحث ما بیشتر در مورد نحوه استقرار و استفاده از آن‌ها است. زمانی که شما از دنیای Toy Story دیدن می‌کنید، به جای خلق لحظات نوستالژیک جالب با Buzz و Woody، بیشتر اوقات صرف ماجراهای Verum Rex (دنیایی خلق‌شده توسط فرنچایز Kingdom Hearts) و دیگر پیشرفت‌های داستانی مشابه می‌شود. در مقطعی روایت Kingdom Hearts وسیله‌ای برای رسیدن به هدف – ارائه‌ی یک بازی نقش‌آفرینی کوچک و جالب – و ماجراجویی در دنیاهای Disney به وسیله برخی از شخصیت‌های اصلی و دوست‌داشتنی Disney بود. اما تا زمانی که به Kingdom Hearts 3 رسیدیم، خط داستانی "حماسی" و اوریجینال بازی تبدیل به هدف شده بود و ماجراجویی در جهان‌های Disney دیگر در مرکز توجهات قرار نداشت و صرفا تبدیل به وسیله‌ای برای روایت آن داستان شده بود.

مهم نیست که فکر می‌کنید داستان Kingdom Hearts شاهکاری بی‌بدیل یا یک آشفتگی شلخته و درهم‌ برهم است؛ در اینجا نکته اصلی این است که این داستان در مرکز توجه قرار گرفته و با اینکه شاید این موضوع برای برخی از افرادی که عاشق افسانه‌ها و داستان‌های ترکیبی هستند عالی باشد، برای من این چنین نیست.

واقعا نمی‌دانم. من عاشق بازی‌های نقش‌آفرینی ژاپنی هستم و احساس می‌کنم که بازی‌های واقعا لذت بخش و سرگرم‌کننده این سبک همانند عناوینی که شما را به سفری مملو از اضطراب و خشم به دنبال نور و تاریکی می‌برند، به شدت کم‌ شده‌اند. چیزی که سال‌ها پیش من را به Kingdom Hearts علاقه‌مند کرد، جنبه‌ی مرتبط با Disney این سری بود؛ موردی که با پیشرفت فرنچایز و انتشار نسخه‌های مختلف بیشتر و بیشتر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

من واقعا می‌خواهم که Kingdom Hearts 4 بیشتر شبیه به اولین نسخه‌ی سری باشد و با برداشتن تمرکز از داستان اصلی، اجازه دهد تا توجهات دوباره به دنیاهای Disney و ماجراجویی‌های لذت بخشِ آن معطوف شود. این موضوع واقعا سبب هیجان‌زده شدن من می‌شود؛ چرا که Disney اکنون فرنچایزها و IPهای بسیاری بیشتری را در اختیار دارد که در گذشته هیچ خبری از آن‌ها نبوده است. من دوست دارم شاهد نبرد "سورا" با Darth Vader و یا همکاری او با گروه َAvengers باشم. چه کسی خواهان چنین چیزی نیست؟ ولی اگر قرار باشد بیشتر این زمان صرف صحبت‌کردن "تونی استارک" پیرامون قدرت بیدارکردن قلب‌های خفته (Power of Waking) و یا سوال پرسیدن "لوک اسکای‌واکر" در مورد جنگ Keyblade شود، این شوق و علاقه به سرعت از بین خواهد رفت. به طور خلاصه من آرزوی دوره‌ای ساده‌تر را دارم؛ Kingdom Hearts 4 به عنوان شروعی دوباره در قوس شخصیتی و داستانی سری، می‌تواند چنین فرصتی را برای ما به ارمغان آورد.

با این حال، واقعا فکر نمی‌کنم که چنین اتفاقی رخ دهد. از دید من، به احتمال بسیار زیاد "تتسویا نومورا" و دیگر مدیران خلاق تیم توسعه سری Kingdom Hearts مشتاق به شروع یک قوس حماسی جدید باشند که به همان اندازه Kingdom Hearts 3 درگیر دنیاهای Disney باشد. تریلر معرفی تقریبا طولانی‌مدت نسخه چهارم اشارات خیلی کمی به Disney و دنیاهای آن داشت و خب به نوعی از همان تریلر می‌توان لحن و تمِ کلی بازی را تشخیص داد.

در حال حاضر، طرفداران فریم به فریم آن تریلر را تجزیه و تحلیل کرده‌اند که نتایج جالبی هم داشته است. بسیاری باور دارند که شاهد اشاره‌ای هر چند کوچک به سری Star Wars در Kingdom Hearts بوده‌اند – شیئی شبیه به پای یک روبات AT-ST در محیطی جنگلی که احتمالا ماه اِندور باشد. اگر واقعیت داشته باشد، واقعا هیجان‌انگیز است – اما اینکه چقدر از آن لذت ببرم به این بستگی دارد که آن مرحله چطور طراحی شده باشد، و اینکه آیا می‌تواند درخشیده و به ستاره‌ی آن بخش از بازی تبدیل شود یا نه! انجام واقعی این کار مستلزم تغییر لحن کلی و تمایل به تمرکز کمتر برروی سرگذشت و داستانِ کلی فرنچایز است. هنوز متقاعد نشده‌ام که شاهد رخ‌دادن این اتفاق باشم، اگرچه از صمیم قلب امیدوارم ثابت شود که حق با من نیست و اشتباه می‌کنم.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا ترجیح می‌دهید شاهد تغییر لحن بازی و تمرکز بیشتر برروی سرگرمی‌ها و جهان‌های Disney باشیم یا با ادامه روند و مسیر چندین نسخه پیشین بیشتر موافق هستید؟ شما می‌توانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: VG247

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط