سایلنت هیل بدون شک جزو یکی از بحثبرانگیزترین فرنچایزهای گیمینگ محسوب میشود؛ با شایعات مکرری که دائماً راجع به یک نسخه جدید از این سری یا نوعی ریمیک بازیهای قدیمی امید طرفداران را زنده میکند. بیشتر این شایعت از زمان دموی P.T که توسط استودیوی Kojima Productions ساخته شده بود و سپس لغو Silent Hills شروع شد، زیرا از آن زمان بود که به نظر میرسید این فرنچایز دیگر به خاک سپرده شده است.
با تمام ناامیدیها، طرفداران هنوز هم در مورد تاثیر ارزشمندی که بازیهای Silent Hill بر ژانر ترس و بقای روانشناختی داشتهاند بحث میکنند و این در حالی است که تقاضا و امکانات برای ساخت بازیهای Silent Hill بیشتر از قبل وجود دارد، اما باید دید که آیا چنین فرصتی به احیای این فرنچایز داده میشود یا خیر. بازیهایی مانند Silent Hill: Downpour، Silent Hill: Shattered Memories و Silent Hill: Homecoming از بدترین بازیهای این فرنچایز محسوب میشوند و بسیاری از طرفداران نگران این موضوع هستند که یک نسخه جدید دیگر ممکن است چیزی شبیه به این عناوین باشد و نتواند کیفیت و حس بازیهای محبوب قدیمیتر را ارائه دهد.
Silent Hill یک مفهوم تاثیرگذار و قدیمی نشدنی دارد
پس از سهگانه اصلی، بازیهای Silent Hill با بازخورد متوسطی روبرو شدند. اما سهگانه اصلی Silent Hill و Silent Hill 4: The Room نشان میدهند که مفهوم پشت این فرنچایز و شخصیتهای اصلی هر یک از بازیها چقدر انعطافپذیر هستند. Silent Hill بازیکنان را با شخصیتهایی آشنا میکند که غم یا گناهانشان منظرهای جهنمی و غیرقابل پیشبینی را بوجود آورده است که باید با آنها روبرو شوند. این همان چیزی است که باعث میشود برای مثال، داستان وحشتناک و در عین حال احساسی "جیمز ساندرلند" (James Sunderland) در Silent Hill 2 بسیار جذاب باشد و این همان چیزی است که بازیهای بعدی با تمرکز بیشتر روی گیمپلی و اکتشافات، در آن ناتوان ماندند.
اگر نسخه جدید یا ریمیکی از Silent Hill واقعاً در حال توسعه باشد و نتواند انتظارات را برآورده کند، طرفداران این سری برای همیشه ناامید خواهند شد. به همین خاطر، تلاش بعدی Silent Hill باید حیرتانگیز باشد و اگر Konami امیدی به احیا کردن این فرنچایز دارد، باید بازیهای جدید را به ریشههای اصلی Silent Hill بازگرداند؛ که انجام چنین کاری به شدت مشکل خواهد بود. اما درعوض، اگر عناوین دیگر این فرصت را داشته باشند که مسیر این فرنچایز را ادامه دهند، ممکن است طرفداران آماده باشند که Silent Hill را به خاطرۀشان بسپارند.
سایر IPها ممکن است بتوانند مفهوم Silent Hill را پیادهسازی کنند
با توجه به نگرانی طرفداران مبنی بر اینکه این فرنچایز با هر نسخه جدید ضعیفتر میشود، شاید بهترین حالت ممکن این باشد که Silent Hill کنار گذاشته شود و در عوض توسعهدهندگان دیگری ایدههای خود را با مفهوم اصلی Silent Hill ترکیب کنند. امروزه بازیهای زیادی تحت نام ریمیک بازسازی شدهاند و برای بسیاری از طرفداران تعجبآور نخواهد بود که یکی از بازیهای Silent Hill نیز یک نسخۀ ریمیک دریافت کند.
با این اوصاف، شاید بهتر باشد ترس روانشناختی در دستان توسعه دهندگانی قرار گیرد که مجبور به رقابت با عظمت میراث Silent Hill نباشند. بنابراین بازیهای آینده میتوانند به صراحت تاثیرگذاری Silent Hill را در قالب یک بازی درام شخصیتی داستان محور، یا از طریق طراحی و اتمسفر مشابهی که در Silent Hill میدیدیم، نشان دهند.
با هر بازی ترسناک روانشناختی جدیدی که در آینده نزدیک معرفی شود، همیشه مقایسهای میان آنها و فرنچایزهای محبوب قبل از آن وجود خواهد داشت. بنابراین چه Silent Hill احیا شود و چه نشود، ما اکنون در روشنترین عصر ژانر ترسناک در بازیهای ویدیویی هستیم و بیصبرانه منتظریم تا ببینیم آینده این ژانر و بازیهای آن به چه طریقی پیشرفت خواهند کرد.
منبع: Gamerant
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.