مقایسه نسخه دیجیتال PS5 با نسخه استاندارد: تفاوت در چیست؟

مقایسه نسخه دیجیتال PS5 با نسخه استاندارد: تفاوت در چیست؟

نوشته‌ی
avatar
3 سال و 7 ماه و 19 روز پیش

فهرست مطالب

سونی امسال از دو نسخه متفاوت از پلی‌استیشن 5 پرده برداشت: PS5 نسخه دیجیتال و PS5 استاندارد. احتمالاً این سؤال برایتان پیش‌آمده که تفاوت این دو نسخه در چیست. می‌خواهیم در این مقاله به تفاوت این دو کنسول بپردازیم. پس با اگزوگیم همراه باشید.

 

نسخه دیجیتال PS5 در مقابل نسخه استاندارد: تفاوت در چیست؟

دو تفاوت عمده بین نسخه دیجیتال PS5 در مقابل نسخه استاندارد وجود دارد و این تفاوت‌ها در وجود درایو نوری Blu-ray 4K UHD و قیمت آن است. نسخه دیجیتال این کنسول، فاقد درایو نوری و قیمت فعلی آن 359.99 پوند / 399.99 دلار / 399.99 یورو است، درحالی‌که PS5 استاندارد دارای درایو نوری است و قیمتی معادل 449.99 پوند / 499.99 دلار / 499.99 دارد. البته لازم به ذکر است که هیچ تفاوتی در عملکرد و قدرت بین نسخه‌های دیجیتال و استاندارد PS5 وجود ندارد.

به دلیل عدم وجود درایو نوری در نسخه دیجیتال PS5 تفاوت‌های ظاهری آشکاری بین این دو دستگاه مشاهده می‌شود و همین موضوع باعث کوچک‌تر شدن نسخه دیجیتال شده است. واضح است که رسانه‌های فیزیکی از جمله بازی‌های PS5 وPS4 ، DVD ها و فیلم های Blu-ray 4K نمی توانند در نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 پخش شوند.

لازم به یادآوری است که اگر می‌خواهید پلی‌استیشن خود را به نسل جدید ارتقا دهید، برای استفاده از نسخه فیزیکی بازی‌های PS4، به نسخه استاندارد PS5 نیاز خواهید داشت.

 

خرید کدام نسخه منطقی‌تر است؟

نسخه دیجیتال و استاندارد PS5، هر دو گزینه‌های خوبی هستند، بنابراین کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر قصد دارید همه بازی‌های PS5 خود را از فروشگاه پلی‌استیشن و بصورت دیجیتال خریداری کنید، پس احتمالاً خرید نسخه دیجیتال منطقی‌تر است و ارزش صرفه‌جویی در هزینه و فضا را دارد. بااین‌حال، لازم به یادآوری است که شما هرگز قادر به اجرای نسخه فیزیکی بازی‌ها (از جمله عناوینی که پیش‌ از این برای PS4 خریداری کرده اید) در نسخه دیجیتال PS5 نخواهید بود.

اگر کنسول PS4 دارید و بازی‌های شما نسخه دیجیتال است، سونی تأیید کرده که شما می‌توانید این بازی‌ها را به نسخه دیجیتال کنسول PS5 نیز منتقل کنید.

 

از طرفی دیگر، نسخه استاندارد PS5 انعطاف‌پذیری بیشتری در اختیارتان می‌گذارد و به شما امکان استفاده از هر دو نسخه فیزیکی و دیجیتال محتوا را می‌دهد. همان‌طور که در بالا هم گفتیم اگر دیسک بازی‌های PS4 را در اختیار دارید و می‌خواهید که با به بازار آمدن PS5، کنسول خود را ارتقاء دهید، نسخه معمولی برای شما بهتر است.

همچنین با درنظرگرفتن سرعت اینترنت و خرید نسخه فیزیکی بازی‌ها، درگیر دانلودهای حجیم نخواهید شد.

 

با این اوصاف اگر روزی بخواهید بین این دو نسخه یکی را انتخاب کنید، انتخاب‌تان کدام گزینه خواهد بود؟

 

فروشگاه اگزوگیم عرضه کننده تمامی تجهیزات و کالاهای گیمینگ است و همچنین در کنار آن، خدماتی نظیر مشاوره رایگان فنی نیز به گیمرهای ایرانی ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره یا هرگونه سوالی می‌توانید با شماره 88226531 تماس گرفته یا به بخش دایرکت اینستاگرامِ اگزوگیم مراجعه کنید.

 

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط