بهترین وعده‌های غذایی خانوادگی در بازی‌های ویدئویی

بهترین وعده‌های غذایی خانوادگی در بازی‌های ویدئویی

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 11 ماه و 13 روز پیش

فهرست مطالب

اکثر اواقات هنگام جشن‌های مختلف نظیر شکرگزاری، دو دسته آدم وجود دارند: دسته‌ای که از ابتدای ماه برای رسیدن روز موعود و طبخ و خوردن بوقلمون لحظه‌شماری کرده و گروهی دیگر که بی‌خیال آن شده و از دو ماه پیش به فکر کریسمس و دیگر اعیاد سال نو هستند. صرف نظر از اینکه در این مورد چه نظری دارید، به احتمال زیاد آن روزها را با خانواده یا دوستان خود گذرانده و چندین وعده‌ی غذایی را به صورت گروهی خواهید خورد.

این وعده‌های غذایی می‌توانند خارق‌العاده و لذتبخش باشند اما همچنین می‌توانند برای کسانی که از این گردهمایی‌هایی خانوادگی متنفرند، تبدیل به کابوس شوند. چنین نکته‌ای برای وعده‌های غذایی خانوادگی در دنیای بازی‌های ویدئویی نیز صدق می‌کند و از همین رو ما 10 مورد از دورهمی‌ها در بازی‌های ویدئویی را جمع‌آوری کرده‌ایم که در ادامه با هم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

Assassin's Creed Odyssey

بازی Assassin's Creed Odyssey عنوانی به شدت عظیم و بزرگ است – خط داستانی اصلی بازی نزدیک به 40 سال طول می‌کشد و با توجه تمامی امکانات و محتویاتی که ارائه می‌دهد، می‌تواند به راحتی به بیشتر از 100 ساعت نیز برسد. در مرکز بازی، داستانی در مورد خانواده‌ای از هم پاشیده وجود دارد که ناامیدانه در تلاشند تا دوباره در کنار یکدیگر قرار بگیرند. و خب البته این موضوع که یکی از اعضای اصلی خانواده (کاساندرا یا الکسیوس) نیز شستشوی مغزی داده شده تا به ماشین کشتاری وحشیانه برای فرقه‌ای باستانی تبدیل شود هم باعث بدتر شدن وضعیت شده است.

زمانی که ماجراجویی یونانی و بزرگ شما در Odyssey به پایان می‌رسد، بسته به انتخاب‌های‌ شما در طول بازی با پاداشی که شخصیت‌تان در کل سفر و ماجراجویی‌ به دنبالش بوده روبرو می‌شوید:یک وعده غذای خانوادگی. اگرچه این بیشتر از یک غذا خوردن و دورهمی ساده است؛ بلکه شاهد گردهم آمدن خانواده پس از مدتی بسیار طولانی و در نتیجه راحت‌تر شدن همه چیز هستیم. این صحنه بدون شک قلب‌تان را گرم کرده و لبخندی برروی لبان‌تان خواهد نشاند؛ همچنین به خوبی یادآور می‌شود که چرا در Assassin’s Creed Odyssey برای ده‌ها ساعت مشغول به مبارزه و ماجراجویی بوده‌اید.

Final Fantasy XV

زمانی که به غذاهای بازی‌های ویدئویی فکر می‌کنید، بدون شک یک بازی است که باید به ذهن‌تان خطور کند: Final Fantasy XV. این بازی در مورد 4 برادر است که عازم سفری جاده‌ای شده و از همین رو از همان ابتدا مضامینی نظیر خانواده، عشق و دوستی در آن به صورتی قوی مطرح می‌شوند. تمامی بازی، که برای ده‌ها ساعت به طول می‌انجامد، پیرامون همین موضوعات جریان داشته و در طول تجربه شما بارها و بارها دور میز استعاریِ دوستی جمع شده و غذا می‌خورید. همانطور که هر کسی می‌داند، غذا گردآورنده‌ای عالی است و Final Fantasy XV نیز به صورت کاملا واضح این حقیقت را بیان می‌کند.

در بازی غذایی که توسط شخصیت "ایگنیس" طبخ می‌شود، به شدت خوشمزه به نظر رسیده و هر دستور پخت نیز به نوعی آمار و توانایی‌های شخصیت شما را افزایش می‌دهد. اگرچه مهم‌تر از همه، هر وعده غذایی در Final Fantasy XV فرصتی برای قوی‌تر شدن تیم 4 نفره شما است. این دورهمی‌ها فرصتی است تا درباره آنچه تاکنون اتفاق افتاده و اینکه چقدر هر کس به دیگران در تیم اهمیت می‌دهد، فکر کنید. چه یک سوپ داغ روی میز چوبی باشد و یا ساندویچی مختصر در ساحل، وعده‌های غذایی در Final Fantasy XV به احتمال بسیار زیاد کاری می‌کنند تا آن‌ها را هوس کرده و دهان‌تان آب بیافتد.

Persona 5

همانند بسیاری از بازی‌های دیگر در این لیست،‌ عنوان Persona 5 نیز در هسته خود درمورد دوستی (و دوستانی که به خانواده تبدیل می‌شوند) بوده و تلاش لازم و بیشتر، انجام دادن کار درست و در نهایت تکیه به یکدیگر برای موفق‌شدن را به تصویر می‌کشد. یکی از بهترین لحظات در این نقش‌آفرینی 100 ساعته اولین غذای دورهمی‌‌ـی است که پس از فتح اولین قلعه اتفاق می‌افتد. شما به تازگی جان خود را برای نجات‌دادن کسی در مدرسه به خطر انداخته‌اید، کاملا خسته بوده و البته همانطور که انتظار می‌رود گرسنه هستید.

همچنین مقدار مناسب و بسیار زیادی پول دارید پس چرا "دزدان فانتوم قلب‌ها" (Phantom Thieves of Hearts) را مهمان یک وعده‌ی غذایی خوشمزه نکنید؟ در نتیجه "جوکر" و دیگر اعضای گروه به رستوران شیبویای محلی رفته و مشغول غذاخوردن می‌شوند. این کار هزینه‌ی زیادی دارد اما صدای دزدهای فانتوم که بشقاب‌ها را پشت سر هم خرد می‌کنند، به صورت عجیبی رضایت‌بخش است. غذا نیز خوشمزه به نظر رسیده و این راه هم بهترین روش برای جشن‌گرفتن و دور هم جمع‌شدن است. پس چرا که نه؟ شاید به جای صحبت‌کردن بیشتر صدای خوردن و جویدن شنیده شود، اما این این همیشه نشانه‌ی یک وعده غذایی خوب بوده است.

Red Dead Redemption II

بازی Red Dead Redemption II وسترنی گسترده و عظیم است که مستقیما به بازی اول متصل می‌شود. در قسمت پایانی این بازی که تقریبا 10 تا 12 ساعت طول می‌کشد، شما می‌توانید با خانواده مارستون بر سر یک میز بنشینید: جان، ابیگیل، جک و البته شخصیت آنکل (عمو، Uncle).

این خانواده‌ای است که از زمان اولین بازی Redemption – که اکنون بیش از یک دهه از انتشار آن می‌گذرد – فرصتی برای نشستن با آن نداشتیم و حال با اینکه لحظات ملاقات کوتاه و شیرین بوده، دقیقا همان چیزی هستند که می‌خواستیم. جان مطمئن می‌شود که جک به فردی شبیه به وی تبدیل شود؛ کسی که به هر قیمتی از خانواده‌اش محافظت کند. وی همچنین جوک‌های طعنه‌آمیز مختلفی را با آنکل انجام داده و اکثر اوقات با کنایه با او صحبت می‌کند؛ به غذای روی میز اهمیت ندهید – دیدن این خانواده در خانه‌ای جدید که به تازگی ساخته شده، دقیقا همان حال و هوایی است که همه ما هر از چندگاهی خواهانش هستیم.

Celeste

بازی Celeste یکی از بهترین پلتفرمرهای عرضه‌ شده در نسل گذشته است. عنوانی چالش‌ برانگیز با موسیقی‌هایی قدرتمند و منحصر به فرد که با تمرکز برروی داستان و روایتی صمیمانه، به محصولی فوق‌العاده تبدیل شده است. صرفا تمام‌کردن یک مرحله از Celeste حس برد بسیار خوبی دارد و اتمام بازی نیز به شدت لذتبخش است اما یک لحظه وجود دارد که از تمامیِ این‌ها بهتر است (بله، حتی بهتر از رسیدن به قله کوه): وعده‌ی غذایی و جشنی که بازی با آن به سرانجام می‌رسد. اول از همه بهتر است بدانید که آن "غذا" یک کیک توت‌فرنگی خوشمزه است که با استفاده از توت‌فرنگی‌هایی که در طول بازی جمع‌آوری کرده‌اید، پخته می‌شود. هر وعده‌ای که با دسر شروع شده و به پایان می‌رسد، درجه یک است.

شخصیت "سلست" و تمامی افرادی که وی در طول سفر ملاقات کرده، دور کیک جمع می‌شوند. همه خوشحال بوده (البته شاید شخصیت شبح‌وارِ آقای اوشیرو نباشد) و از کنار یکدیگر بودن هیجان‌زده هستند. همچنین این دورهمی نمادی از خوشحالی "سلست" است. احساسی که او تنها پس از فتح و رسیدن به قله کوه به آن دست یافت. این غذا از ارزش بیشتری برخوردار است چرا که بازی فقط از یک عکس برای نشان‌دادن همه این احساسات استفاده می‌کند.

Stardew Valley

بازی Stardew Valley دارای جشنواره‌های فصلی و فستیوال‌های تعطیلات محور است. و آن‌ها نمونه‌هایی فوق‌العاده‌ای از ویژگی‌هایی هستند که این بازی کشاورزی ارائه می‌دهد: چگونه مشارکت هر فرد می‌تواند تجربه‌ی کلی را بهبود داده و آن را بهتر از قبل کند. در حالی که شرکت در این رویدادها کاملا اختیاری است، انجام دادنش کاملا ارزش وقت گذاشتن را دارد چرا که فرصتی برای ایجاد دوستی‌های جدید و تقویت دوستی‌های قدیمی برای شما فراهم می‌کند.

حتی بهتر از آن، فضای اجتماعی شهر شما مملو از میزهای غذا، گل و موارد دیگر است. همه این‌ها با تلاش شما و همسایگان‌تان امکان‌پذیر شده است. در زندگی واقعی دیدن اینکه مردم برای صرف غذایی که شما درست کرده‌اید دور هم جمع می‌شوند، واقعا لحظه‌ای خاص است و Stardew Valley با مهمانی‌های اجتماعی خود این احساس را به خوبی به تصویر می‌کشد.

Assassin's Creed IV: Black Flag

سری Assassin’s Creed به خاطر ویژگی‌های بسیاری شناخته می‌شود اما اشک و گریه یکی از آن‌ها نیست. با این حال، فرمول دزدان دریایی در Black Flag تعداد زیادی ناراحتی و اشک را برای بازیکنان به ارمغان آورد. Black Flag یکی از بهترین بازی‌هایی است که با محوریت دزدان دریایی ساخته شده (که اتفاقا شامل تعدادی قاتل و Assassin هم می‌شود) و یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های آن دریانوردی با گروه خود، خواندن شعرها و آوازهای دریا، توقف در بندرها برای سرنگونی تعدادی از سربازان نیروی دریایی سلطنتی و پیدا کردن گنج‌ است. در طول روایت بازی، شما اعضای جدیدی را به خدمه Jackdaw و متحدین خود اضافه کرده و در نهایت افرادی نظیر "ریش سیاه"، چارلز وین و جک راکهام را در کنار خود خواهید دید.

اما همانطور که هر دزد دریایی خوبی می‌داند، دوران طلایی نمی‌تواند برای همیشه ادامه داشته باشد و این نقطه اصلی Black Flag است. این مورد در صحنه‌ای دلخراش در ساعات پایانی بازی که ادوارد کنوی در حال نوشیدن و خوش‌گذرانی است، به تصویر کشیده می‌َشود. اگرچه از نظر فنی این یک وعده غذایی نیست، اما چندین دور نوشیدنی خوب می‌تواند به اندازه وغده‌های غذایی جذاب و درگیرکننده باشند. در این صحنه ادوارد به اطراف نگاه کرده و همه دزدان دریایی بدنامی که در سفرهایی دریایی او را همراهی می‌کردند را می‌بیند. سپس آن‌ها شروع به محو شدن می‌کنند... زیرا اکنون مرده‌اند. در واقع ادوارد در حال نوشیدن با ارواح دوستانش است. برخی از وعده‌‌های غذایی به خاطر خنده و لبخند به یاد می‌آیند؛ با این حال، این یکی به خاطر ناراحتی و اندوهی که Ubisoft برای اتمام عصر دزدان دریایی به تصویر کشیده، خاطره‌انگیز شده است.

Marvel's Spider-Man: Miles Morales

بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales به خاطر دلایل زیادی یک بازی عالی است – این عنوان براساس بازی فوق‌العاده Spider-Man 2018 که به صورت انحصاری برروی PlayStation 4 عرضه شد، ساخته شده است و در تعطیلات زمستانی کنترل شخصیت مایلز مورالز را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. با این حال یکی از بهترین بخش‌های این عنوان مختصرِ استودیو Insomniac Games یک صحنه شام در ساعات آغازین بازی است.

نکته‌ای که آن را بسیار عالی می‌کند این است که با یکی از ویژگی‌های به شدت کلاسیک Spider-Man طرف هستیم – مشکلی پیش می‌آید، بنابر این مایلز باید راهی برای خروج از خانه پیدا کرده تا بتواند به صورت مخفیانه مشکل برق را برطرف کند. این سناریو از بازی‌ها و حقه‌های کلاسیک Spider-Man است که بارها و بارها در کامیک‌ها، فیلم‌ها و تلوزیون شاهدش بوده‌ایم اما بازی‌کردن آن حس منحصر به  فرد دیگری دارد. شما باید پس از برطرف کردن مشکل برق، باز هم به صورت مخفیانه به سمت میز شام برگردید و زمانی که وارد آنجا شده، با صحنه‌ای دل‌انگیز مواجه می‌شوید که به خوبی اهمیت خانواده برای مایلز را نشان می‌دهد.

Telltale's The Walking Dead: Season One

بسیار خب، ما از همان اول لزوما نگفتیم که هر گردهمایی و وعده غذایی خانوادگی در این لیست ریشه در احساساتی گرم و صمیمانه‌ای دارد. برای مثال بازی Telltale's The Walking Dead: Season One و صحنه شام در قسمت دوم را به یاد بیاورید.

در صحنه‌ای که اکنون بدنام است، شما در نقش شخصیت "لی اورت" از اتاقی قفل در خانه‌ای پر از آدم‌خوارها فرار می‌کنید. کلمنتاین، دخترکی که شما سعی دارید از او محافظت کنید، غافل از اینکه شام چگونه و از چه موادی تهیه شده، با این قاتلان بر سر میز نشسته است. در حالی که لی با عجله وارد اتاق می‌شود، باید کلمنتاین را از خوردن یک تکه گوشت انسان باز دارد. واقعا آزاردهنده است؛ مخصوصا اگر راه‌‌هایی که انتخاب‌های مختلف می‌توانند پیاده‌سازی شوند را در نظر بگیرید. این صحنه یکی از به یاد ماندنی‌ترین بخش‌های کل فصل اول است. اما خب این سکانس چه چیزی را به ما یاد می‌دهد؟ اگر در دورهمی‌ها و جشن‌های خانوادگی آینده کسی به شما گفت که فلان گوشت مرموز را نخورید، بهتر است به حرف وی گوش دهید.

Resident Evil 7: Biohazard

خب نمی‌توانید بگویید که بعد از خواندن مقدمه بازی قبلی، انتظار نداشتید که این یکی در لیست حضور داشته باشد. بازی Resident Evil 7: Biohazard احیای بزرگی از جنبه‌های ترسناک این سری بود و یک صحنه شام با خانواده آشفته بیکر در طول ساعات افتتاحیه آن، این تغییر و پیشرفت را به خوبی ثابت می‌کند.

بعد از اینکه "ایتان" همسر خود را می‌کشد، پدر سالار "جک بیکر" ضربه‌ای محکم به او زده و ایتان از هوش می‌رود. زمانی که وی سرانجام به هوش می‌آید، به صندلی بسته شده و به یکی از عجیب‌ترین شام‌ها در تاریخ بازی‌های ویدئویی نگاه می‌کند. مطمئنا میز پر است اما این غذا، قیمه معروف مادربزرگ‌ شما نیست! نه، این اندام و روده‌های انسان است که برروی میز قرار گرفته‌اند. وای، چقدر خوشمزه و لذیذ! جک که از رفتار پسرش لوکاس سر میز ناراحت است، دست پسرش را درست در جلوی دید همگان قطع می‌کند... و با توجه به واکنش دیگر حاضران بر سر میز، به نظر می‌رسد که این یک اتفاق استاندارد و معمولی است. سپس جک با استفاده از یک چاقوی زنگ‌زده‌ی بزرگ به سراغ شما می‌آید.

بعد از این اتفاقات همه به جز مادربزرگ بیکر، ناراحت و عصبانی از اتفاقی که افتاده از پشت میز بلند می‌شوند. هیچ دورهمی و غذای خانوادگی‌ـی نباید به این شکل تمام شود؛ بنابر این امیدوارم دورهمی‌های شما به شدت بهتر باشند.

نظر شما در مورد عناوین ذکرشده در این لیست چیست؟ آیا به نظرتان عنوان و یا صحنه‌ای بوده که از قلم افتاده باشد؟ شما می‌توانید در ادامه دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Game Informer

logo
امتیاز این مطلب: 3
امتیاز شما:
مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.