اوایل سال جاری، Atlus اعلام کرد که میخواهد بازی ششم را جوری طراحی کند که که رو دست پنجمین نسخه آن بزند. این نظر کمی شخصی است، اما انجام این کار کمی سخت است. Persona 5 به راحتی یکی از بازی های مورد علاقه ما در تمام دوران است. جزئیات محدود پیرامون روایت، مبارزات و موسیقی بازی بعدی، طرفداران دوآتیشه را وادار کرده است که لیست خواسته های خود را تهیه کنند. بنابراین، در اینجا شش - درست است، شش! – تا از ویژگی هایی که می خواهیم در Persona 6 ببینم آورده شده است:
استفاده از شخصیتهای بزرگسال
ببینید، ما عاشق دیانای روایی آزمایششده و واقعی Persona هستیم، گروهی از نوجوانان طرد شده از جامعه با کمک تغییر نفسهای عرفانی خود از جهان در برابر نیروهای شیطانی دفاع میکنند و در عین حال با سرگرمیها، عاشقانهها و کلاسهایشان نیز سر و کله میزنند. با این وجود، ما آمادهایم که Atlusمضامین بالغ سری را به دنیای بزرگسالان بیاورد.
ما دو طرح محکم برای اتاق نویسندگان داریم: پس زمینه مدرسه سنتی را حفظ کنید، اما در عوض یک محوطه دانشگاهی با بازیگران 20 و خردهای ساله به ما بدهید. یا، یک مسیر غیر متعارفتر میتواند بازیکنان را به دنیای یقه سفیدها (زندگی کارمندی و بزرگسالانه) سوق دهد. هیچ چیز بیش از یک شغل اداری روحافکن، با اتاقکهای بیگانهوار و مدیرانی که مانند عزرائیل ناظر کارتان هستند، مفهوم «توطئه ماوراء طبیعی شیطانی» را نمیرساند. گروهی از جوانان متخصص و بدشانس را به ما بسپارید، آنها را به مجموعهای از Persona معرفی کنید، و اجازه دهید در ژاپن تحریفشده و بیش از حد سازمانیافته، آزادانه عمل کنیم.
نقش اصلی زن
از زمان بازی Persona 3 Portable که بیش از یک دهه پیش عرضه شد، هیچ قهرمان زن قابل انتخابی نداشتیم. اولین تیزر تریلرهای P5 Royal را به خاطر دارید و اینکه چگونه طرفداران این فرضیه را مطرح کردند که ستاره ژیمناستیک ، کاسومی یوشیزاوا، همتای قابل بازی مرد نقش اول است؟ مطمئناً، کاسومی ممکن است یکی از بهترین شخصیتها را در کل فرنچایز داشته باشد، اما فهمیدن اینکه امکان پیش بردن بازی با این شخصیت وجود ندارد، کاملا ضدحال بود. اصل حرف این است: وقتی صحبت از Persona 6 میشود، ما انتخابی نمی خواهیم. فقط یک قهرمان زن اجباری بهمان بدهید یا مورد بعدی را در ویش لیست قرار دهید.
خلق شخصیت
بین شخصیت های قابل بازی و آواتارهای قابل بازی تفاوت مشخصی وجود دارد. اولی نشان میدهد که ما باید در قالب افرادی با داستانهای از پیش ساخته شده، ایدهآلها و روابط زندگی کنیم، در حالی که دومی نمیتواند بدون طرحریزی و سفارشیسازی کامل بازیکن به قهرمان داستان به طور موثر کار کند. شخصیتهای اصلی Persona اغلب این آستانه را پشت سر می گذارند، اما یک قابلیت خلق شخصیت عمیق ممکن است به پر کردن این شکاف کمک کند. ما در حال حاضر میتوانیم نام مورد علاقهمان را برای قهرمان بیصدا خود وارد کنیم. چرا به ما اجازه ندهید که داستان شخصیتها را (مانند بازیهایBioware) انتخاب کرده و ویژگیهای فیزیکی مهم را تعریف کنیم؟
تجهیزات شخصی
اگر نمیتوانیم قهرمان داستان خود را شخصیسازی کنیم، حداقل باید بتوانیم ظاهر موجودات اساطیری مورد علاقه خود را دست کاری کنیم. علاوه بر این، پرسوناها انعکاس درونی خود ما هستند، پس چرا از نظر زیبایی شناختی توازی معنویمان را منعکس نکنند؟ مانند شرایط کنونی، مجموعه Persona بر آزاد کردن، قربانی کردن، یا ترکیب همرزمان مورد علاقه شما با افراد جدیدتر و قویتر تکیه دارد. اگر Atlus یک سیستم لوازم کازمتیک و لوازم جانبی شخصیت محور را ابدا کند، بازیکنان تمایل کمتری به دور انداختن پرسونا مورد علاقه و ضعیفتر خود خواهند داشت. در واقع اصل مطلب این است که، اجازه دهید برای افراد مورد اعتماد خود سلاح بخریم! منظورم این است که چه کسی نمی خواهد Santanael را به یک هفت تیر افسانهای مجهز کند؟
در دسترس قرار گرفتن برای سوئیچ و رایانه شخصی
به اندازه کافی بد است که Persona 5 روی هیچ کدام از این دو پلتفرم وجود ندارد، به خصوص که Jokerیک مبارز در Super Smash Bros. Ultimate است و اسپین آف Strikers در اوایل امسال روی سوییچ عرضه شده است. علاوه بر این، Persona 4 Golden گواهی بر این است که Atlus میتواند پورتهایی خارق العاده برای رایانههای شخصی ایجاد کند. Persona 6 این فرصت را دارد که هر دو مدیوم را وارد بازار کند. گیمرهای سوییچ و رایانههای شخصی همچنان به Persona 5 و Royal دسترسی ندارد، ظالمانه است که دوباره این بازیکنان را نادیده بگیریم.
داستان تاریخی
از محیط روستاییInaba در Persona 4 گرفته تا توکیو پر جنب و جوش در Persona 5، عاشق ژاپن امروزی شدن اجتناب ناپذیر است. با این حال، اگر Atlus در فصل بعدی این فرنچایز به گذشته برگردد، ممکن است باعث تعحب عدهای شود.
ما چندین تصویرسازی از ژاپن فئودال در طول سالها دیدهایم، و اگر بگوییم علاقهای به تجربه داستانی از Persona در دوره Edo نداربم، دروغ میگوییم. اصلا اگر ژاپن پس از جنگ را کاوش کنیم چه؟ چگونه هنجارهای اجتماعی و تکنولوژیهای گذشته بر حلقه فوق العاده و الهام گرفته شده از Pocket Monster یا مکانیک های مشابه Sim که این فرنچایز به آن شهرت دارد تأثیر می گذارد؟ اگر Persona 6 گوشه چشمی به داستان تاریخی The Great Ace Attorney Chronicles داشته باشد، ممکن است پاسخی واقعا قانع کننده برای این سوال پیدا کنیم.
آیا چیزی هست که شما خواستار دیدن آن در Persona 6 باشید و ما آن را از قلم انداخته باشیم؟ یا اینکه فکر میکنید Atlus در آینده به دنیای چه ژانری از موسیقی پا بگذارد؟ نظرات خود را در با ما به اشتراک بگذارید!
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.