نقد و بررسی بازی Forza Horizon 5: Hot Wheels

نقد و بررسی بازی Forza Horizon 5: Hot Wheels

نوشته‌ی
avatar
1 سال و 8 ماه و 23 روز پیش

فهرست مطالب

در طی سالیان همراه با فستیوال هورایزن (Horizon) به جای جای دنیا سفر کردیم و تلفیقی از زیبایی و سرگرمی را از استودیوی پلی‌گراوند گیمز (Playground Games) هدیه گرفتیم. اما فستیوال هورایزن هرگز به مکان‌های حقیقی و چشم‌اندازهای مکزیک و استرالیا خلاصه نشده است. در روزگار کنونی صنعت ویدئو گیم که سیل افزونه و DLCهای گران‌قیمت و بی‌محتوا گیمرها را کلافه کرده است، Playground Games به واسطه‌ی ارائه‌ی محتویات خلاقانه و ارزشمند، همواره معتمد مخاطبانش بوده است. اکنون چه چیزی هیجان‌انگیزتر از اینکه ببینیم Playground Games پس از تجربیات جذاب و ماندگاری همچون Blizzard Mountain یا Lego Speed Champions، چگونه می‌تواند بیش از پیش متأثرمان کند؟

شاید اینکه افزونه‌ی  Forza Horizon 5، با توجه به اینکه یک بار در 2017 و زمان Forza Horizon 3 شاهد تم هات ویلز (Hot Wheels) بوده‌ایم، کمی در ذوق بزند. در نتیجه اگر قرار است باز هم به یک تِم پارک Hot Wheels سفر کنیم، این بار باید شاهد پارکی باشکوه‌تر به همراه موارد جدید باشیم. در ابتدای تجربه‌ام شاید آن چنان نکته‌ی ملموسی نسبت به Hot Wheels پیشین مشاهده نکردم. کلیت پارک هم آنقدرها نکته‌ی عجیب و دگرگون‌کننده‌ای ندارد. Playground Games بیشتر از هر چیز در بخش هنری Hot Wheels سنگ تمام گذاشته است. یک تم پارک عظیم را بر فراز آسمان مکزیک تصور کنید که تمام اطراف آن با ابرهای مخملی محاصره شده است. پارک ساختاری دواّر دارد و شامل سه اقلیم جغرافیایی کاملاً متفاوت می‌شود. خلاقیتی که برای تفکیک این سه اقلیم، آن هم در چارچوب یک تِم پارک Hot Wheels به کار رفته است، حقیقتاً مثال‌زدنی‌ست.

همینطور هیچ ظرفیتی از این دیزاین و ایده‌های بی‌نقص هدر نمی‌رود. بازی به خوبی همه چیز را به رخ می‌کشد و تا می‌تواند آدرنالین را به جانتان تزریق می‌کند؛ درختان و آبشارهای عظیم، دره‌های سنگی، صخره‌های مملو از یخ و آتشفشان‌های آکنده از مذاب که باید با سرعت سرسام‌آور از دل آن‌ها عبور کنید. اینکه تم پارک Hot Wheels است مطلقاً به این معنا نیست که فقط به مسیرهای آبی و نارنجی معلق خلاصه می‌شود. Hot Wheels بخش‌های جذابی را هم در مسیرهای آفرود فراهم آورده تا با خیل وسیعی از مسابقات و فعالیت‌های سرگرم‌کننده طرف باشید.

سیستم پیشرفت و هسته‌ی کلی این افزونه مشابه مواردی مثل Accoladeهاست که در بازی اصلی تجربه کردیم، اما ماشین‌های جدید و مکانیزم‌های بامزه‌ی Hot Wheels ، رنگ و بوی منحصربه‌فردی به فستیوال هورایزن بخشیده‌اند. از جمله تجربیات جدیدی که واقعاً برایم جذاب بود، موج‌سواری در مسیرهای آبی هات ویلز، آن هم با ماشین معروف Deora II بود که قطعاً معرف حضور عاشقان هات ویلز هست. اتفاقاً یک سری داستان پنج قسمته هم برای معرفی تاریخچه و نمادهای معروف Hot Wheels در نظر گرفته شده است که احتمالاً دانستن آن‌ها برایتان خالی از لطف نخواهد بود.

افزونه‌ی Forza Horizon 5 تحت عنوان Hot Wheels شاید آنقدرها نکته‌ی شگفتی‌آوری نداشته باشد، اما بی‌شک می‌توانیم آن را رنسانس Hot Wheels و یک افزونه‌ی ارزشمند و سرگرم‌کننده برای Forza Horizon 5 بدانیم. افزونه‌ای که با یک مپ جذاب و متنوع، نبوغ دیزاین و تعداد زیادی ماشین و فعالیت‌های جدید، شما را دوباره پای Forza Horizon 5 می‌کشاند.

نکات مثبت:

طراحی بی‌نقص پارک هات ویلز

بیش از ده ماشین جدید

فعالیت‌های جدید سرگرم‌کننده

نکات منفی:

ایده‌ی تکراری، به خصوص برای کسانی که افزونه‌ی هات ویلز پیشین را نیز تجربه کرده‌اند.

نمره نهایی: 8/10

 

مقالات مرتبط
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.
محصولات مرتبط